ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Jonathan2  
#1 נשלח : יום שלישי 21 יוני 2016 00:27:27(UTC)
Jonathan2


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/10/2013(UTC)
הודעות: 269

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 101 פעמים ב 64 הודעות

בשבוע שעבר הלכתי שלושה ימים ב-Pemigewasset wilderness loop (בקיצור: Pemi loop), מסלול הליכה נחמד ומעגלי בחלק המרכזי של ה-white mountains, במדינת ניו-המפשייר בצפון מזרח ארה"ב.

 

מדובר במסלול מוצלח למי שרוצה לטעום טעימה קצרצרה משביל האפלצ'ים או למי שמחפש הליכה בצפון מזרח ארה"ב, אבל (בעיני) לא יעד שצריך לשאוף אליו ולטוס במיוחד (כאמור, זו דעתי). אני התגלגלתי אליו כי הייתי בסביבה וכי הפקח של רשות היערות המליץ עליו, אבל גם אם לא תלכו במסלול הזה, אני מקווה שיהיו פה כמה דברים שימושיים למי שמתכנן מסלול אחר בהרים הלבנים.

 

בקצרה:

הערים הגדולות הקרובות הן פורטלנד במיין, מונטריאול בקנדה ובוסטון במסצ'וסטס, והעיירה הקרוב לתחילת ��מסלול היא לינקולן (Lincoln)
אני הגעתי מבוסטון באוטובוס (כ-4 שעות) לעיירה לינקולן בניו-המפשייר. התחבורה הציבורית בסביבה גרועה למדי (יש שני אוטובוסים ביום ללינקולן - אחד בבוקר ואחד אחה"צ, ואותו הדבר בדרך חזרה, של חברת Concord Coach), ומי שזמנו יקר - עדיף שישכור אוטו.
(קו מקביל של אותה החברה נוסע ל-north conway ו-berlin)

במרכז המידע של לינקולן (בעיירה עצמה, ליד המחלף של כביש 93) התייעצתי עם פקחי רשות היערות (המנהלת את רוב שטחי ה-white mountains), שהמליצו לי על המסלול, וגם קניתי מהם מפת 1:50000 מהוצאת Map Adventures (יותר טובה ממפות שהיו לי - מפות דפוקות של ה-AMC). כמו כן, ניתן לשאול מהם Bear Box, בחינם, למרות שבינתיים זה לא חובה.

מבחינת התארגנות ליציאה, לא ראיתי בלינקולן סופרמרקט של ממש, אבל יש שם המון חנויות ציוד אם שכחתם משהו בדרך/בבית, יש מסעדות לרוב, תחנת דלק, וכמה בתי מלון והארחה וקמפינג, אבל לא בדקתי אף אחד מהם.

המסלול עצמו הוא מסלול מעגלי המתחיל ב-Lincoln woods information center (כמה מיילים מלינקולן לכיוון north conway), ומקיף את מה שמכונה Pemigewasset wilderness על רכסי ההרים שתוחמים אותו ממזרח, צפון ומערב.
ניתן ללכת אותו בכשלושה ימים של כ-10 מייל ביום, זה יהיה מסלול בינוני למי שבכושר, ודי קשה למי שפחות בכושר,
וגם ניתן ללכת בחלקו ולהתחבר לשבילים אחרים צפון-מזרחה (לכיוון הר וושינגטון) או דרומה (לא יודע מה יש שם...), האיזור מרושת היטב בשבילי הליכה.

המסלול הולך לאורך נהר ה-Pemigewasset, מטפס להר Bond והולך ממנו לאורך הרכס להרים Garfield ו-Lafayette לפני שהוא יורד חזרה לנהר דרך הר Flume.
שיא המסלול הוא בהליכה על Franconia ridge (הרכס שפסגתו היא Lafayette) שיש בו הליכה ארוכה מעל קו העצים עם תצפיות טובות לכל הכיוונים ועל כל המסלול. (ובגלל זה אני ממליץ ללכת במסלול נגד כיוון השעון - ככה זה יוצא ביום האחרון, אבל זה יום קשה)

 

כמה נקודות למחשבה או לתכנון כללי להרים הלבנים:

 

לינה: לאורך המסלול יש כמה בקתות של ה-AMC (עולה 10 דולר ללילה, בין אם ישנים בבקתה או באוהל לידה). בעיקרון מותר לחנות איפה שרוצים,

אבל צריך להתרחק משבילים (וזה קשה, כי רוב השטח סבוך ובוצי), ממים זורמים, ויש איזורים מסויימים שצריך יותר להקפיד או שאסור להדליק אש (מעל קו העצים, למשל, אבל לא רק).

 

מחסה (אוהל או אחר): כדאי, ולהולכים בקיץ ממש חובה. יש הרבה מטיילים על השבילים ובעונת השיא הבקתות מתמלאות מהר. למיטב ידיעתי לא ניתן להזמין בהן מקומות.

 

מים: לאורך הרכסים אין הרבה נק' מילוי למים. ב-franconia ridge (מקטע חשוף לשמש של כמה קילומטרים ביום השלישי של הטיול), אני חושב שנקודות המים היחידות שאפשר לסמוך עליהן הן Garfield pond בצפון ו-Liberty springs בדרום.

 

מזג אויר: ידוע כלא-יציב, ועל הרכסים אפשר להיתקל במזג גרוע גם בקיץ. מבחינת חשיפה לשמש, הקו האלפיני באיזור הזה נמצא בערך בין 4000 ל-4500 רגל, אז על הפסגות ועל הרכסים הגבוהים תהיו חשופים, ועד אליהן בדרך כלל יש יער. בטיול הזה, היום הראשון והשני הולכים בעיקר ביער, אך ביום השלישי הולכים הרבה על רכס חשוף - גם לשמש וגם לרוח וגשם.

 

להולכים לבד: יש הרבה מטיילים על השבילים. בחלקים הנידחים פגשתי מטיילים כל שעה בערך (אני הלכתי בתחילת העונה ובאמצע השבוע. סביר להניח שבסופי שבוע ובשיא הקיץ - הרבה יותר). על שביל האפלצ'ים (מאמצע היום השני ועד סוף היום השלישי) - המון מטיילים.

 

איכות השביל: העליות והירידות מהרכס (בהר בונד ומהר flume) סבירות אך נוטות להיות תלולות. שביל האפלצ'ים (על הרכס) - גרוע. השביל הולך בטופוגרפיה תלולה מאוד, ואיכות השביל נמוכה - הרבה בולדרים ומדרגות סלע. הוא הרבה יותר קשה להליכה משבילים בארץ וגם משבילים באירופה שבהם הלכתי, וההתקדמות איטית מאוד בהתאם. אני ממליץ לשמור על משקל תרמיל מינימלי ככל הניתן, להשתמש במקלות הליכה, ולצאת מוקדם בבוקר כדי שיהיה לכם זמן ללכת בנחת.

 

מטרדים אחרים: יש בסביבה דובים שחורים וצריך להקפיד לתלות את האוכל וכל דבר בעל ריח (משחת שיניים, קרם שיזוף וכו') בשק גבוה. בינתיים אין דרישה לסחוב Bear Box (אולי תהיה בעתיד). במקומות הנמוכים - יתושים לרוב. ממליץ כילה צפופה במיוחד (לי היתה כילה רגילה מהארץ, והיא לא עמדה במשימה), ואיזה אלתוש רציני.

 

חירום: מתקשרים 911, מוקד החירום יודע לקשר אתכם ליח' החילוץ האיזורית (באחריות מחלקת fish&game של שירות היערות),
קליטה סלולרית יש מהפסגות הצופות למקומות יישוב ול-frnconia notch.

 

מקווה שיועיל.

thanks 4 תודות למשתמש Jonathan2 על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 21/06/2016(UTC), Amtrak ב 21/06/2016(UTC), io_travel ב 21/06/2016(UTC), ylivny ב 21/06/2016(UTC)
מממן
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.