ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
דרורמר  
#1 נשלח : יום חמישי 14 יולי 2016 16:00:06(UTC)
דרורמר


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/12/2015(UTC)
הודעות: 8
ישראל
מיקום: ישראל

תודות: 7 פעמים

אשמח מאוד אם מישהו מהחוזרים מהסיבוב, דתי יותר או פחות, יכול לתרום קצת יותר מידע לגבי אפשרויות הבישול העצמי בבקתות (עד כמה זה נעים למשל לבקש מים רתוחים מהמטבח - מי שכמובן לא הזמין ארוחת ערב, לבשל במטבח, להדליק גזייה ברפיוג או לידו וכד'). 

בנוסף, גם מידע יותר אמין ומדויק לגבי מאפיות שנמצאו עם לחם ללא שומן מן החי, סופרמרקטים עם מוצרים הנושאים חותמת מפתיעה של כשרות וכד'. 

בקיצור - טיפים לשומרי מסורת וכשרות יתקבלו בברכה.

הפורום המשובח הזה מאוד מאוד דליל בטיפים כאלו, בעוד שלדעתי המסלול עצמו מאוד מאוד עשיר בשומרי כשרות (באליזבטה ישר ידעו למה יש לי בעיה עם האוכל שם...)

מממן
יענקל'ה סער  
#2 נשלח : יום חמישי 14 יולי 2016 16:31:06(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

לא ניתן להשתמש במטבח הכללי בבקתות לבישול עצמי. הם מבשלים שם לכל האנשים בבקתה.

עם זאת ראיתי במלון הנחמד הזה ב CHAPIEUX מטבחון לשימוש המטיילים. אם אתה שומר כשרות

הם יודעים להגיש לך אוכל ללא בשר, או צימחוני. אם אתה שומר כשרות ומצפה שהמטבח "מוכשר" זה כמובן לא המצב. 

עצתי לך תברר בכל מקום שאת הרוצה ללון בו אם יש להם מטבחון לשימוש המטיילים. בנוסף קח איתך גזיה שתוכל

לבשל/לחמם לעצמך בדרך. זה מה שעושים מטיילים שהולכים עם אוהל ומכינים לעצמם אוכל בדרך. כמו כן יש חנויות

מזון בעיירות בדרך ותוכל להצטייד במזון שמתאים לך.

לגבי לחם ללא שומן מן החי תצטרך לברר בדרך. לחם עושים עם שמן או חמאה. לא חושב שיש מישהו שעדיין משתמש

במרגרינה, זה רעל... 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
kobyz  
#3 נשלח : יום חמישי 14 יולי 2016 17:36:37(UTC)
kobyz


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2016(UTC)
הודעות: 24
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים ב 7 הודעות
כמו שיענקלה אמר, יכולים לתת לך מנות ללא בשר. המטבח לא יהיה כשר.
יש מטיילים שלא אוכלים חזיר, וכדי ללכת על בטוח לא אוכלים בשר, אבל אל תסיק מזה שהמסלול עשיר בשומרי כשרות.
אל תבנה על זה שיתנו לך גם לבשל לעצמך בתוך הבקתה.
צר לי.
זמי1  
#4 נשלח : יום שני 18 יולי 2016 10:28:11(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
ברפיוגים אין סיכוי לאוכל כשר או כלים כשרים
בעיירות תצטרך להתאמץ לחפש מוצרים כשרים: חנויות יש בשמוני, קונטמין, קורמאיור, לה פולי, שמפה.
פעם שמתחי באתר לינק לאתר שמוסר מידע על מוצרים כשרים בחנויות בכל אירופה.
נשה לחפש באינטרנט לינק דומה.
תוכל כמובן ללכת עם ציוד בישול ולסחוב אוכל כמו אורז, אטריות, פירות וירקות, שימורים. זה אומר תרמיל גדול יותר שיכיל עוד משקל וציוד בישול
בסה"כ תצטרך לסחוב עוד 3-5 ק"ג ליום.
חפש תחת למשל
cacher en france
cacher italy
ראיתי שבאתרים אלו יש רשימה של מוצרים כשרים
thanks 1 משתמש הודה ל זמי1 עבור הודעה מועילה זו.
דרורמר ב 18/07/2016(UTC)
oded porat  
#5 נשלח : יום ראשון 15 יולי 2018 12:01:15(UTC)
oded porat


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/07/2018(UTC)
הודעות: 1
ישראל

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

שלום וברכה.

חזרנו בשישי האחרון (13.7.18) במסלול שהחל והסתיים בקורמאיור.

ואחרי העזרות לא מבוטלת בפורום, אני מנדב מנסיוני בטיול בשני תחומים שלא מספיק נידונים בפורום. הראשון, נחיתה במילאנו והשני, התנהלות עם אוכל כשר ושמירת שבת.

בתחום ההגעה למילאנו. היתרון בטיסות ישירות זולות ברגע האחרון (ארקיע ורינאייר) לשדה תעופה ברגמו. ישנה אפשרות להגיע בתחבורה ציבורית לקורמאיור בנסיעה ארוכה של כ3 שעות ועד 5 שעות. תלוי בשעת ה"שאטל". יש להיכנס לאתר FLIX BUS שעושים שאטלים משדה התעופה (ממש מול היציאה) לקורמאיור ולתכנן זאת בהזמנת הטיסה. יש גם אוטובוסים של SAVDA שיוצאים ממילאנו ואז צריך להעזר בשאטל למילאנו ומשם להמשיך.

אנחנו שכרנו רכב (היינו שלושה). זה בהחלט יקר יותר אבל לא דרמטית. ניתן לשכור רכב קטן ל11 יום בעלות של 200 יורו כמובן לא כולל דלק וכבישי האגרה המהירים (שם העלות מגיעה ל35 -40 יורו לכל הדרך המהירה!). מבחינתי זה השתלם בגמישות של הנחיתה ושל היום האחרון בחזרה למילאנו שאיפשר לנו עוד יום טיול נינוח ברכב באגם מאג'ורה. וככלל התנהלות של "על השקל" בטיול הזה, לא נראה לי שייכת. הטרק בהחלט מאתגר גופנית ולא צריך להוסיף לו עוד קשיים. בסוף הנוף מרהיב ואם נערים קשיים נתעסק פחות בו...

אם שוכרים רכב אז יש חניה בקורמאיור סמוך לרכבל ללא עלות לכל התקופה. תתעדכנו במיקום בלשכת התיירות בקורמאיור.

בתחום האוכל הכשר. ראשית, מבחינת רמת הכשרות הסתמכתי על חוברת הכשרות של רבני צהר שניתן להשיג בקלות באתר האינטרנט שלהם. מכאן ההתנהלות שלנו.

לאור זאת ניתן לקנות בכלל העיירות: באגטים (יש בכל העיירות גם בשוויץ ובקורמאיור), פסטה קשה, קורנפלקס קלוגס בסיסי, נוטלה (רק בקופסא ולא במנות אישיות) וכמובן ירקות ופירות.

אנחנו הבאנו מהארץ: טחינה גולמית (לא מצאנו שם...), מנות בישול מהיר של אסם ומרק נמס בכוס (מעולה לפסגות ולהפגת רעב בהמתנה למנת הבישול המהיר).

כמה דברים לתכנון בתחום הכמויות. טחינה גולמית אין צורך בכל הקופסא. חצי קופסא עושה יופי את העבודה. תארזו את זה היטב עם ניילונים. מנות הבישול המהיר מופיע עליהם שהן מספיקות ל2-3 אנשים, בפועל הן מספיקות לאדם אחד בלבד בוודאי בסיום יום הליכה מאומץ. לא מומלץ לאכול את המנות הללו במהלך יום ההליכה. הן כבדות מאוד. תאכלו את הבגטים עם טחינה וירקות וזה יופי של אנרגיה למהלך ההליכה.

מבחינת כלי בישול ואוכל: כירות גז גדולות וקטנות ניתן לקנות ב:שמפה, לה פולי, קורמיור, שמוני, לה זוש, קונטמין. 

ישנם סירים מתקפלים וקלים בחנויות הטיולים השונות (כולל בדקתלון שאמוני. שזול יותר ב50% מהארץ) וכמובן שניתן גם להביא סירים אחרים כל אחד כמו שנח לו ושהתקציב שלו מאפשר. מומלץ מאוד להביא קערות של 400 סמק הן רב תכליתיות. גם פה יש כאלו מתקפלות קלות בחנויות הטיולים.

התנהלות מול רפיוג'ים/ מלונות. אלא שנמצאים מחוץ לכפרים/ עיירות בד"כ דורשים חצי פנסיון מינימום. הצלחנו להסתדר עם רובם ולהוריד בהגעה את מחיר ארוחת הערב ואז לקחנו את ארוחת הבוקר שכוללת בד"כ בגטים עם ריבות שאינן אדומות ונוטלה. וכן קלוגס פשוט וקפה שחור עם חלב. במקומות שבהם לא התחייבתם על ארוחת בוקר הרבה יותר זול לאכול קורנפלקס, חלב ובגט ביחד עם קפה שממילא כדאי לקחת במידה והבאתם גזיה. 

את השבת עשינו בדירה בשאמוני. בהשוואה לקורמאיור שהיא היעד המועדף למתחילים בלה זוש, הרי ששאמוני הרבה יותר מעניינת מבחינת תחום שבת. הרחובות הראשיים גדולים ועמוסים. המקומות לטייל בתחום שבת הרבה יותר נרחבים מאשר בקורמאיור. ובדיעבד מסתבר שהיא גם זולה יותר. עוד נקודה למחשבה. אבל אני מניח שזה סובייקטיבי לחלוטין. הדירה הוזמנה דרך בוקינג והיתה נוחה מאוד מבחינת שמירת שבת (מפתח רגיל ולא כרטיס, אין הדלקת אורות אוטומטית בדירה ומחוצה לה, שמירת מפתח בכספת אישית בתוך הבניין).

דבר אחרון, משקל התיק. עקב העובדה שלוקחים איתנו אוכל וגם תפילין/ טלית. הרי שמשקלי התיקים עולים ב2-3 ואפילו 4 קג ביחס למומלץ כאן (6-8 קג) קחו זאת בחשבון בשלבי ההכנה הגופניים ובבחירת התיק (כנראה שגודל תיק של 55-60 ליטר הולם יותר). 

בברכת דרך צלחה להולכים.

כל הטוב,

עודד

 

thanks 1 משתמש הודה ל oded porat עבור הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 15/07/2018(UTC)
יענקל'ה סער  
#6 נשלח : יום ראשון 15 יולי 2018 16:49:55(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

הנה מאמר של יגיל הנקין על תפילין וטלית קלי משקל:

 

אם אתה מטייל דתי ממין זכר, ובפרט אם אתה נשוי (בעדה המתאימה), יש לך משקל נוסף לא מבוטל לעומת מטייל לא דתי: טלית ותפילין (וסידור, שגם מטיילת דתית נושאת). כיוון שמימי לא ראיתי מטיילת דתית שסוחבת איתה טלית ותפילין לטיול תרמילים, אשאיר את האפשרות התיאורטית בצד.

כמה זה לא מבוטל? התפילין והטלית הרגילים שלי שוקלות יחד 1200 גרם כולל השקיות (440 גרם תפילין ושקית, 760 גרם טלית ושקית). ואלה לא תפילין כבדות באופן חריג: כבר ראיתי תפילין ששוקלות יותר מחצי ק"ג.
זה, מן הסתם, די הרבה: שק שינה נוסף או בקבוק שתיה נוסף.
יתרה מזו: רבים נוטים לנסות ולהגן על התפילין באמצעות 'תפידנית' – בעצם, גליל פלסטיק קשיח העוטף את התפילין. אלא שהגליל הזה, גם אם הוא עוזר לחיילים (ויש חולקים:http://bit.ly/2fsj8s0) שוקל יותר מדי עבור מטיילים. אני לא זוכר כמה בדיוק כי עבר יותר מעשור מאז נתתי למישהו את התפידנית שלי, אבל כמה מאות גרמים. יחד עם תיק טלית, תוכלו בקלות להגיע ליותר מקילוגרם וחצי – ועוד לא התעסקנו בכלל בסידור.
יש כמה אפשרויות. הראשונה היא לוותר על הנ"ל. מצטער, רבותי, אם אתם בקבוצה ששוקלת לוותר על הטלית והתפילין בטיול, אתם לא צריכים אותי כדי לייעץ. אז נתמקד באפשרויות השניה והשלישית, שיכולות להשלים זו את זו.
האפשרות השניה היא איגום משאבים. אם אתם יותר ממטייל דתי אחד, אתם יכולים לקחת זוג אחד בלבד של תפילין וטלית אחת. במקרה כזה הניצול היעיל הוא שכל אחד יקפל חלק בעוד השני מתפלל שחרית – או שכל אחד ישתמש בטלית ובתפילין אך ורק לחלקים בהם הם ממש נדרשים, היינו קריאת שמע ושמונה עשרה, כדי לחסוך זמן. האפשרות הזו לא משנה שום דבר במשקל התפילין והטלית, אבל חוסכת עשרות אחוזים מהמשקל שלהם לנפש – בהתאם למספר המטיילים. ככלל אפשר לומר שזה פרקטי עד ארבעה מטיילים. אם יש לכם קבוצה של שלושים מטיילי אולטרלייט דתיים וכולם חולקים זוג תפילין אחד, אזי חוץ משאלת המניין ומהעובדה שכנראה הגענו ליקום מקביל סביר שעד שתסיימו את שחרית יגיע זמן מנחה.  
האפשרות השלישית היא להשיג ציוד קל יותר. וכן, זה בהחלט אפשרי. הצעד הראשון הוא להשיג תפילין בהמה דקה ולא תפילין בהמה גסה. תפילין כאלו זולות הרבה יותר, קלות יותר וגם פחות עמידות (אבל אם משתמשים בהם לטיולים ולא באופן שוטף, הן ישרדו שנים רבות; ואם יקרה להן משהו בטיול, פחות תהיו מבואסים מאשר אם זוג התפילין העיקרי והיקר שלכם יילך פייפן).
אני ממליץ על 'תפילין הר חברון' של ידידי הרב מתניה בן גדליה (http://www.matania.co.il/)
ובאמת קניתי ממנו. באתר לא מופיעות תפילין כאלו מן הסתם כי אין להן הרבה ביקוש, אבל אפשר להשיג אם תסבירו לו למה אתם צריכים. מה הפרש המשקל? זוג התפילין שלי מעור בהמה דקה שוקל כולל חצי בית (להלן) 270 גרם. מבהמה גסה, כאמור – 440 גרם. אם תזכרו לבקש רצועות דקות תוכלו לחסוך עוד 10-20 גרם. ההמשך הוא לפתוח את בתי התפילין (המגן מפלסטיק). החלק העליון חיוני, תשמרו עליו. התחתית – מיותרת. תוציאו את החלק התחתון מצירו ותחסכו עוד כמה גרמים.
אפשר להזמין כמובן גם תפילין מיניאטוריות. אלה נפוצות כיום בעיקר כתפילין של רבנו תם. הן אמנם עוד יותר קלות, אבל לא הייתי ממליץ אלא אם אתם הילדים של טייקון כלשהו; הן יקרות להחריד, וכיוון שהקלף זעיר – כתיבה עליהן מסובכת, דורשת מיומנות רבה במיוחד ולכן גם היא יקרה מאוד. בשיקול עלות-תועלת, יש גבול לכל תעלול.
עם זאת, בזמנו היו נפוצות תפילין כאלה בצה"ל. רובן היו באיכות נמוכה ולא שרדו. אם למישהו יש זוג מיותר כזה במצב סביר למכירה, אשמח לקבל.
את התפילין (וגם הטלית) תאכסנו בשק דחיסה קטן. שקי דחיסה אולטרלייט עולים דולרים ספורים באיביי, ובגודל שאתם צריכים – 5 ליטר, גג – שוקלים 20-25 גרם (http://ebay.to/2wHRTg7)
אם אתם רוצים להחמיר מחשש לחות – תסגרו הכל בשקית זיפלוק (יש מי שמוותר על שק הדחיסה ולוקח זיפלוק). אוקיי, כבר חסכנו רבע קילו לפחות.
לגבי הטלית – פה תצטרכו קצת יותר עבודה. לא מצאתי בשום מקום טלית אולטרלייט; אבל קניתי שלושה מטרים של בד רשת קל (http://bit.ly/2vEvnrD; אם אתם מהמחמירים בניילון, צר לי – אין לכם מזל. אבל יש לכל השאר על מי לסמוך), שבא ברוחב 1.5 מ' בערך. הלכתי לחייט שתפר לי מזה טלית בגודל סטנדרטי (1.4X1.9 מ'), עם קפל בצדדים למניעת פרימה, ושכבה כפולה בפינות. קניתי פתילים דקים (בכל חנות יודאיקה יש) וקשרתי ציציות. סך המשקל? 65 גרם. פחות מעשירית מטלית רגילה.
עלות? הבד עצמו כ-20 דולר, לזה יש להוסיף משלוח לארץ (15 דולר), החייט – 130 ₪, ופתילים (פתילים רגילים עבודת יד – 20 ₪, פתילי תכלת – הרבה יותר). סה"כ עלות בסיסית – פחות משלוש-מאות ₪, או עלות של טלית ממוצעת לגודלה.
מה לגבי הסידור? סידור קטן שוקל כשישים גרם (http://bit.ly/2vDSWRK). אם תרצו לחסוך עוד: אם אתם מטיילים בימי חול בלבד ויש לכם סמארטפון, תתקינו אפליקציית סידור (אם כי ייתכן שניצול הסוללה הזה ידרוש שימוש בסוללת גיבוי ואז יצא שכרכם בהפסדכם). ואם בשבת? קחו כמה דפים, צלמו עליהם את התפילות הרלוונטיות בלבד ותכניסו לניילונית. עוד כ-30 גרם חיסכון.
בסיכום הסופי, הקיט שלי כולו – טלית, פלוס תפילין, פלוס סידור, פלוס שק אחסון (במקרה שלי לקחתי שק ממזרון מתנפח, פשוט כי היה לי את השק) – שוקל 430 גרם. זה פחות משליש ממה שישקול קיט רגיל בלי מאמצי חסכון במשקל, ובהשוואה לסט עם סידור בגודל רגיל – יותר מקילוגרם פחות. אם אתם מטיילים עם משקל קל על הגב, החסכון של קילוגרם בהחלט שווה את הטרחה – והסט כשר לגמרי, על זה לא התפשרתם.
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.