Sharon Kisle
#1 נשלח : יום שלישי 18 אוקטובר 2016 13:35:31(UTC)

דירוג: שביליסט מתחיל

הצטרף: 17/10/2016(UTC)

ברלינר באוסטריה.

8 ימים קסומים באוגוסט 2016

רקע:

הברלינר הוא מסלול שנבנה באלפים האוסטרים קרוב לעיירת הסקי מאירהופן.

המסלול נבנה אי שם לפני כ-200 שנה ע"י המועדון האלפיני הברלינאי... כי כידוע לגרמנים אין אלפיים.

ואכן, מרבית המטיילים על השביל הם גרמנים בכלל.

המסלול כולו נמצא בתוך שמורת טבע, ורובו ללא חיבור למים (למעט מה שזורם שם), לחשמל (למעט מה שמופק במקום ולכבישים.

מטיילים בו הרבה חבר'ה מבוגרים. לא ארוע מאוד חברתי...

תכנון הטיול:

בניית המסלול קלה מאוד מאוד מאוד - הכל נבנה דרך האתר של השמורה : קישור.

דרך האתר מבצעים הזמנה שכוללת תאריכים, כיוון הליכה, והבקתות בהם אתם מתכננים לישון. זה מייצר הנחה משמעותית מאוד. כל המסלול כולו מבחינת חצי פנסיון ולינה, עלה כ-240 יורו לאדם (לא זוכר מחיר מדויק. אם אמצא – אעדכן כאן).

כשמגיעים למאירהופן כל החומר יחכה לכם במרכז התיירות של העיירה (בית אירופה) – תבקשו מנהג השאטל (הסבר בהמשך) והוא ישים אתכם שם - קישור.

החומר שיחכה לכם כולל – מפות 1:20 מצויינות אחת לכל מטייל שהזמין חבילה, כרטיסים לכל אחת מהביקתות עם רישום תאריך מדוייק (לא לאבד את זה!!), וכרטיסי נסיעה לאוטובוסים בין העיירות (פחות שימושי).

שמות הביקתות מהסוף להתחלה (מופיעים באתר אז אין צורך לזכור...), ובהצלחה עם לנסות לבטא אותם:

Gamshütte

Friesenberghaus

Furtschaglhaus

Berliner Hütte

Greizer Hütte

Kasseler Hütte

תאור המסלול באתר השמורה - בקישור.

וגם מפת הגבהים ושמות הביקתות עם הגובה של כל אחת מהן – קישור.

כיוון הליכה – נהוג ללכת נגד כיוון השעון.

אנחנו נאלצנו ללכת עם כיוון השעון ומצאנו את זה מאוד נח. ממליץ על הכיוון הזה. זה מאפשר בנייה הדרגתית של כושר הטיפוס ומשאיר את היום האחרון כיום פחות יפה ומרגש ומצד שני נותן סקירה תו"כ הליכה של כל מה שהלכתם בימים הקודמים.

שפה – מעט מאוד אנגלית. אבל אין בעיה להסתדר. תמיד תמצאו מתרגמים שם. במיוחד חשוב לקבל תרגום של המסלול של היום הבא ושל המזג אוויר (חשוב מאוד!!)

נק' התחלה/סיום/גמישות לשינויים - ניתן להתחיל את המסלול בכל אחת מהביקתות ולצאת ממנו בכל אחת מהבקתות. יציאה וכניסה לוקחות יום (לעיירה הקרובה).

ביקתות וכלכלה – המסלול הוא מסלול ביקתות. לא נתקלנו באנשים שעושים אותו באוהלים ואני לא יודע אם זה אפשרי.

הביקתות מאוד לא מפנקות (בהשוואה ל TMB), אבל שמחות ונעימות. בנוסף, אין בחירה לאורך המסלול, זאת אומרת בכל יום יש רק ביקתה אחת שעוברים דרכה... ובה ישנים. לכן כדאי להזמין מוקדם.

הארוחות בדרכ מאוד צנועות, וה"ארוזה" שקונים ליום ההליכה כמעט לא רלוונטית. חשוב מאוד!!!!! להביא הרבה אוכל מהעיירה (זאת הייתה הטעות הגדולה שלנו בטיול הזה, פשוט היה חסר אוכל).

גאוגרפיה ותאור כללי - המסלול מתאפיין בחציית רכסים.

תכלס למעט יום ההתחלה ויום הסיום, בכל יום יורדים לעמק, מטפסים וחוצים קו ומסיימים באמצע המדרון בבקתה.

המסלול כולו הוא כמעט מעגלי אם עושים את כולו (בימים הראשונים חוצים את הרכסים וביום האחרון חוזרים את כל הדרך מסביב).

זמנים וסדר גודל ליום הליכה – 7 שעות עם 1000-1200 מ' עלייה וירידה.

הנקודה הגבוהה ביותר במסלול היא סביב ה-3100 והנמוכה ביותר 1800.

ציוד - לא נדרש ציוד מיוחד במסלול. למרות שיש מטיילים שהלכו עם ציוד לויה-פראטה (מאחר ויש בנקודות הגבוהות הליכה על "סכינים", ובמידה ויש שלג – זה כנראה ממש נדרש. אנחנו הלכנו בלי, והיה אחלה. ממליץ להביא אם יש. כמובן שנדרש ציוד הליכה כמו לכל טרק אלפיני סביר אחר.

מזג אוויר – זה כמובן תלוי מתי הולכים, וכדאי לזכור את כלל הברזל של חציית פס לפני הצהריים. מאחר ומתכסה שם בעננות ונהיה לא מש סימפטי.

לא יודע באיזה חודשים אפשר ללכת שם. אוגוסט היה מדהים. גם פריחה, גם שלג על המסלול, מעט מזג אוויר מורכב, ורוב הזמן שימשי ויפה.

שימו לב, שמזג אוויר משתנה מאוד ולעיתים קיצוני לאורך היום ולכן חשוב להבין בדיוק מה צפוי ביום הבא.

ניווט/סימון – הסימון לאורך השביל הוא בעיגולים אדומים קטנים ומדי פעם שלט או רוג'ום. הניווט הוא טריוויאלי ולא דורש שום נסיון.

כדאי שתהיה מפה כדי לתכנן זמנים ולהערך למה שקורה ביום הבא.

תחבורה – מאוד נח להגיע עם הסעות ממינכן. שאטל עולה כ-40 יורו לכיוון ומתוזמן עבור כל טיסה (הגענו ומיד לקחנו אותו -2 נוסעים בלבד). אתר לדוגמא להזמנת נסיעות – קישור. אין בעיה להגיע גם עם תחבורה ציבורית, זה הרבה יותר ארוך וכמעט ולא מוזיל (ככה חזרנו למינכן. זה סבבה לגמרי ואופציה סבירה בהחלט. את כל המידע על התחבורה גוגל מספק...).

מים – יש בלי סוף במסלול ובדרכ אפשר למלא מהנחלים. אפשר כמובן גם לקנות בביקתות מים מטוהרים.

בירה – יש בלי סוף בכל מקום :)

לו"ז –מומלץ להגיע יום לפני תחילת ההליכה ולהתארגן על אוכל במאריהופן. ולשתות הרבה בירה.

אנחנו התאכסנו במלון בייתי קטן - קישור. ממליץ מאוד. בין הייתר בעלת הבית שמרה לנו את כל הציוד שלא היה נדרש למסלול והבאנו לימים הבאים בחופשה הזו.

תכל'ס הגעה למסלול / חזרה מהמסלול

מ"בית אירופה" יש מונית שיתופית או אוטובוס פרטי (איך שתבחרו לקרוא לזה) שנוסע לתוך השמורה. אנחנו ירדנו בתחנה הסופית שלו ומשם התחלנו לטפס לביקתה הראשונה:

Kasseler Hütte

המסלול הסתיים ביום ארוך של 12 שעות הליכה, חלקן קשות, על מדרונות תלולים מאוד! ומפרך! בבקתה (חשוב לצאת מוקדם ליום הזה) :

Gamshütte

משם יורדים שעתיים לעיירה הקרובה

לסיכום

מסלול נח וקל לתכנון.

נעים ולא קשה מאוד להליכה אבל מעט קשה יותר מה-TMB.

פחות מפנק מה-TMB.

מאוד מאוד יפה ועם נופים קיצוניים ומרשימים.

thanks 7 תודות למשתמש Sharon Kisle על הודעה מועילה זו.
ehudavni ב 18/10/2016(UTC), אמנון לנגי ב 18/10/2016(UTC), ישר.א ב 18/10/2016(UTC), יענקל'ה סער ב 18/10/2016(UTC), a-v-i ב 18/10/2016(UTC), Eli TheHiker ב 18/10/2016(UTC), io_travel ב 20/10/2016(UTC)
אמנון לנגי
#2 נשלח : יום שלישי 18 אוקטובר 2016 16:54:09(UTC)

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
מיקום: ירקונה

תודה רבה
כל מה שצריך לדעת לטובת טיול מוצלח
a-v-i
#3 נשלח : יום שלישי 18 אוקטובר 2016 17:56:39(UTC)

דירוג: שביליסט מנוסה

הצטרף: 17/07/2016(UTC)

תודה על הפירוט! מה עם כמה תמונות לנשמה?
ItaiG
#4 נשלח : יום שלישי 18 אוקטובר 2016 21:43:16(UTC)

הצטרף: 14/09/2013(UTC)

יפה מאוד, הברילנר הוא טרק ששמתי עליו עין מזמן, בכלל כל אוסטריה היא גן עדן לטרקים שעוד לא גילינו כאן בפורום(מבחינת דיווחים).

A summit a day keeps the doctor away
איתמר
#5 נשלח : יום שישי 14 יולי 2017 17:16:24(UTC)

דירוג: שביליסט מנוסה

הצטרף: 15/04/2009(UTC)

היי. יש לי כמה שאלות בבקשה:
האתר של tyrol.com מחשב את המסלול כחמישה ימים - הליכה מ Finkenberg עד ל Friesenberghaus. האם ריאלי?
כמו כן, האם ניתן לקצר את המסלול אם מתחילים ומסיימים ב Ginzling?