ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
יענקל'ה סער  
#1 נשלח : יום רביעי 25 אוקטובר 2017 19:40:14(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

במנגנוני הנעילה במקלות שהיו לי ובמקלות שראיתי ברשת, העקרון של כולם זהה.

מבריגים את החלק של המקל פנימה, זה "מרחיב" את הסיליקון (?) בפנים (מה שמו של החלק הגמיש?)

ונוצרת נעילה של המקל.  

אז במה בדיוק מתבטא ההבדל בין מנגנוני הנעילה של מקלות שונים? האם בחמרים ? משהו אחר?

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
מממן
Amtrak  
#2 נשלח : יום רביעי 25 אוקטובר 2017 22:12:03(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 349 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות

ההבדל יהיה באיכות החומרים, האם החלק שמתרחב הוא מחומר טוב, שגם "יתפוס" חזק את החלק הפנימי של המקל שסביבו, באיכות של הבורג שמרחיב אותו, ואיך הוא מחובר למקל התחתון. בכמה זמן כל המנגנון הזה יחזיק עם שחיקה יום-יומית, בכמה עומס מלמעלה הוא יעמוד בלי להחליק על החלק הפנימי בכל זאת.
אל מול כל זה יש את מממנגנון הנעילה היותר מקובל היום (אני חושב) - נעילה של מנוף חיצוני על המקל. אני חושב שהמנגנון הזה באופן כללי הוא הרבה יותר חזק ועמיד בשחיקה, למרות שהוא גם מכביד על המקל.

נערך ע"י משתמש יום חמישי 26 אוקטובר 2017 07:05:49(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 1 משתמש הודה ל Amtrak עבור הודעה מועילה זו.
יענקל'ה סער ב 26/10/2017(UTC)
Yagil  
#3 נשלח : יום רביעי 25 אוקטובר 2017 23:31:40(UTC)
Yagil


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/11/2006(UTC)
הודעות: 630

קיבל תודה: 61 פעמים ב 39 הודעות

העיקרון אכן כמעט זהה אבל יש הבדלי יישום קטנים (ר' למשל מנגנון של לקי:
http://www.motustriathlon.com/images/super%20lock.jpg
בהשוואה לקומפרדל:
https://backpackinglight.com/wp-content/uploads/2006/09/komperdell-c2-carbon-tour-duolock-review-4.jpg) וכמובן חומרים ועמידות.

גם אני נוטה לסבור שנעילת קליפס עדיפה, אם כי אין לי כזו בכלל, מתוך השוואה לחצובות שלי שבאחת מהן יש נעילה כזו: פחות סיכוי של שחרור בטעות, וכנראה יותר עמידות לאורך זמן - בהסתייגות חשובה אחת. כבר ראיתי קליפסים בולטים שיכולים להיתפס במשהו ואז יש חשש שיקבלו מכה וישתחררו בבת-אחת. במנגנון נעילה זה לא קיים. קליפס שמתוכנן טוב ומוגן מספיק בדרך כלל לא יסבול מהבעיה.

thanks 1 משתמש הודה ל Yagil עבור הודעה מועילה זו.
יענקל'ה סער ב 26/10/2017(UTC)
Jonathan2  
#4 נשלח : שבת 28 אוקטובר 2017 21:26:56(UTC)
Jonathan2


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/10/2013(UTC)
הודעות: 269

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 101 פעמים ב 64 הודעות
הנעילה החדישה יותר (עם הקליפס החיצוני) עובדת כמו הקוויק-רליס באופניים.
להבנתי רוב החברות עברו לזה כי זה יותר אמין ועמיד.
בכל המקלות עם הנעילה המתברגת שראיתי,
הנעילה המתברגת היתה הרכיב הראשון שכשל.
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.