ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

2 עמודים12>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Artuom  
#1 נשלח : יום שלישי 13 פברואר 2018 12:56:21(UTC)
Artuom


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/03/2014(UTC)
הודעות: 101
ישראל
מיקום: Haifa

תודות: 33 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים ב 27 הודעות

תכנון והכנה

בקיץ של 2017 (יוני-יולי) יצא לי ולחבר שלי עמיר להגשים חלום של כמה שנים: לחצות את איסלנד ברגל. איני יכול להגיד למה רציתי לעשות את זה, אך האי הזה מאוד משך אותי.

 

רשימת הדברים אשר עושים את הטיול הזה מיוחד אינה נגמרת: הנוף פראי ומגוון, ריחוק מציוויליזציה, מזג אוויר והבדידות אשר מלווה אותך לאורך כל הימים. באופן כללי אין עצים באיסלנד, לפחות אנחנו לא ראינו הרבה. הצפון מתאפיין ברובו בצמחיה נמוכה, סוג של שיחים. במרכז האי כמעט ואין כלום. רק הרים ומדבריות לבה. בדרום הכל מתחלים להיות צבעוני. כבר מתחילים לראות עצים, עד שני מטר גובה. במיוחד במרכז חוצים הרבה שדות לבה. מאוד קשה לדמיין איזה כוחות איתניים יצרו דבר שכזה. מידי פעם היית לי הרגשה ששנינו הינם גיבורים של סיפור מדע בדיוני: הנה אנחנו ובאזור של עשרות קילומטרים אין נפש חיה. הולכים כדי למצוא את השורדים האחרים או מחפשים ציביליזציה אחרת בכוכב לכת אחר עם סביבה עוינת. כאשר היינו דרומית ל-Hágönglón, עברנו במדברית לבה מאוד משונה. הרבה חול כהה ומה שהיה מעניין, זה לראות גושי לבה בגודל של משאית אשר היו מפוזרים בצורה אקראית. רק לדמיין איך כל הגושי היו נופלים משמיים בזמן התפרצות הר געש. אני בטוח, אני  לא רוצה להיות שם בזמן הזה.

 

יש לא מעט גייזרים שעוברים לידם. קשה מאוד לתאר את מגוון צבעים שאתה רואה: מאדום בורדו עד לירוק בוהק. בנוסף לצבע כמובן יש ריח של גופרית או במילים פשוטות ריח של ביצים מקולקלים.

 

בעבר כבר התנסיתי בטרקים, אך אף פעם לא בגודל כזה. הלכתי מסלולים שנמשכו כמה שבועות, אבל תמיד ישנתי בסוף היום בביקתה ולא באוהל. כמו בכל טרק, צריך הרבה תכנון, אבל פה נדרשה ממני רמת תכנון אחרת לגמרי.

 

המסלול עצמו איננו קשה במיוחד. רוב הימים אתה מבלה בהליכה מישורית. יש עליות וירידות במיוחד ב-Landmannalaugar. מה שעושה את המסלול לקשה זו הלוגיסטיקה וכמובן מזג האוויר. בחיים לא חוותי מזג אוויר כזה. גשם שיורד במשך ימים וסופות חול. אומרים שבהרים מזג אוויר הפכך,וזה אכן נכון. אבל בדרך כלל אתה שם לב לשינוי במזג האוויר בהרים, או לפחות אתה רואה את הסערה המתקרבת. באיסלנד חווינו יציאה בבוקר ביום מוענן. תוך כדי עליה קצרה יצאה השמש. בסוף העלייה כבר היה ממש חם והתחלתי להוריד את הבגדים. ברגע שהורדתי את החולצה הרוח התחזקה. ברגע הבא התחיל גשם וברגע שאחריו התחיל ברד, ואז הכל הסתיים. שאני אומר רגע אני מתכוון לדקה או שתיים. פשוט מטורף באיזה מהירות המזג האוויר מתחלף.

ברוב הימים הלכתי עם microfleece ומיעל גשם. לא מדדתי, אבל אני מניח שטמפרטורות נעו באזור 5-15 מעלות ביום ו 0-7 בלילה.

 

תופעה מוזרה שלא חוויתי לפני כן, באיסלנד אין לילה בקיץ. זה ברור וכולם יודעים. אבל באמת לא מחשיך. לקראת אמצע יולי באחד בלילות היו כבר דמדומים. לי זה לא הפריעה לישון, בהינתן שכל יום הייתי מסיים עייף. עמיר היה יושן עם כיסוי עיניים, אך אני הסתדרתי בלי. אגב, שקיעות באיסלנד פשוט מטורפות.

מצד שני זה שאין לילה זה היתרון גדול. אתה יכול ללכת כל היום. גם היה כמה מקטעים שמאוד שמחתי שלא הייתי צריך ללכת שם בחושך עם פנס.

 

חומר לימוד

אני מצרף לינקים שהשתמשתי בהם לאסוף מידע וגם לא מעט השראה. כמובן המקום הראשון הוא הפורום הזה. אם אינני טועה זה סיכום של אייל.

http://www.hike.co.il/posts/t72306-%D7%97%D7%A6%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%9C%D7%A0%D7%93

לינקים הבאים מתארים את חציית איסלנד

http://icelandtraverse.blogspot.de/search/label/Acknowledgements

http://withoutbaggage.com/mission-iceland/

http://withoutbaggage.com/mission-iceland/

http://www.alastairhumphreys.com/transiceland/

https://andrewskurka.com/adventures/iceland-traverse/

http://www.trailjournals.com/journal/entry/392434

 

אם לא בא לכם לשבור את הראש איך לתכנן דבר כזה, אפשר פשוט ללכת עם מדריך וחברה שתארגן הכל. אני בניתי חלק מהתכנוני הימים בעזרת הלינק:

https://www.mountainguides.is/multi-day-tours/backpacking-tours/coast-to-coast-the-iceland-traverse/

 

מפה להורדה והוראות התקנה: השתמשתי במפה הזאת, באפליקציית-ORUXMAPS במהלך הטיול ובתוכנת BASECAMP במחשב כדי לתכנן את המסלול בבית

http://www.ourfootprints.de/gps/mapsource-island_e.html

מפות אוליין

http://vefsja.iskort.is/

https://ja.is/kort/?type=map&x=622613&y=632154&z=5

 

חברות אשר מתחזקות בקתות:

 

מידע על אוטובוסים -  www.straeto.is

 

חלוקת ימים

חלוקת ימים התבצעה לפי תחנות איסוף האספקה. לפי התכנון היינו אמורים להתחיל באיזי עם ממוצע של 20 ק"מ ליום ובערך אחרי 7-10 ימים להגיע לקצב 25-30 ליום. בחלק הראשון עוד איכשהו עמדנו ביעדים, אך אחרי Myvatn התכנון השתבש. היו ימים של 10-12 ק"מ והיו כאלו של 35-40 ק"מ. מה שחשוב לציין, שהתוכנית המפורטת יחסית נתנה לנו פרופורציות ואפשרה לתכנן את ההמשך.

לינק למסלול אשר בנינו:

https://drive.google.com/open?id=1aONltD-y9MKmofz8fKed2ngT3yI&usp=sharing

 

אוכל

היה לי חלום אחר וגם לא כזה רחוק כמו איסלנד. לפני כמה שנים קראתי על הר כרכום. במשך כמה שנים ניסיתי לעשות את המסלול הזה. למי שלא מכיר, המסלול פתוח רק בתקופת החגים (סוכות ופסח). בפסח אחרון אכן יצא לי לבקר בהר כרכום. הלכתי מבורות לוץ עד קניון אדה ב-3.5 ימים. בהערת אגב, אציין שהמסלול מאוד מומלץ. הטיול הזה נתן לי נקודת יחוס איך לתכנן את האספקה באיסלנד: כמה אוכל אנחנו אוכלים, כמה גז נצרך ועוד כל מיני תובנות טובות לגבי צריכה משותפת שלי ושל עמיר. למטה מצורפת טבלה של חלוקת אוכל לפי שלבי הטיול. בסוף אני חושב שלקחנו פחות פירות יבשים אך החלוקה עיקרית נשארה אותו דבר.

 הבאנו לפי דעתי משהו כמו 80% אוכל מהארץ. ופה חיכתה לנו הפתעה ראשונה. בגדול איסלנד היא מדינה מודרנית ואירופיית לכל דבר. אבל אני לא הצלחתי להבין מה קורה שם בסופר.לא רוצה להעליב אף אחד, אבל מכולת שכונתית בארץ היא פשוט גן עדן של מצרכים בהשוואה. בגדול, מבחר סוגי הנקניק, או הגבינה או השימורים מאד מצומצם. אולי יש ב-Reykjavik סופרים איכותיים, אבל אנחנו לא מצאנו.

 בגדול האוכל הספיק לנו, למרות שעמיר היה קצת רעב מדי פעם (לפחות אני מקווה שזה מדי פעם). גז גם הספיק לנו. חישבתי את כמות הגז בצורה הבאה: כל הבישולים שלנו היו בחישוב גס הרתחה של 700 מ"ל של מים. פשוט שקלתי כמה גז אני צורך לכמות הזאת, הכפלתי ב-1.25 ובכמות ארוחות. יצא ממש טוב. דבר היחיד שחרג מהתכנון הינו נייר טואלט …. היה לנו עודף. בדיעבד, אני משתמש בנגב חלקית בנייר טואלט לטובת ניקוי סיר ויכול להיות שזה גרם לשגיאה.

 

זה סיכום של האוכל לפי התארגנות, מה להביא מארץ ומה לקנות באיסלנד.

 

מים
באופן כללי ב-75% מהמסלול אין בעיה של מים.
עד ל-Dettifoss יש מלא נחלים. בכמה מקרים שמנו טבליות כלור ליותר ביטחון ורק בחלק הזה. מ-Dettifoss עד ל-Reykjahlíð יש רק אגם אחד Eilifsvotn. אחרי זה מלאינו מים מנחלים שהם בעצם הפשרת קרחונים. מי שילך יותר מואחר בקיץ יכול להתקל בבעיה. מצד שני מ-Eilifsvotn עד Reykjahlíð זה 1.5-2 ימי הליכה, אז לא כזה נורא.


מדרום Mývatn עד ל-Dreki הכל יבש. אנו מילאנו בכמה פלגים קטנים אבל אני בטוח שהם יהיה יבשים לקראת אמצע קיץ. לפי מפה, מערבה ל-Sellandafjall יש נחל שנירא די גדול. נחל הזה היה גיבוי שלנו עםהיינו נתקעימים בלי מים.
דבר נוסף חשוב, בשתי הביקתות Bonti ו-Dyngiufell יש מיכלי מים טריים. כפי הבנתי FFA, דואגים לתחזק את הבקתות וכמובן שיהיה שם מים.


מ-Dreki עד ל-Nyidalur Hut הכל יבש. למזלינ היה לא מעט שלג, אז אנחנו הסתדרנו נהדר. לערכתי, מתחילת אמצע יולי הכל יהיה יבש. נקודת מים הבאה אחרי Dreki היא אגם Gaesavotn וזה משהוא כמו 65-70 ק"מ. מאגם עד ל-Nyidalur Hut יש משהו כמו 35-40 ק"מ. קראתי באחד הדיווחים על המסלול, שחברה הלכו את באמצע-סוף אוגוסט והייתה להם ממש בעיה כי הכל היה יבש.


מ-Nyidalur Hut עד ל-Landmannalaugar לא צריכה להיות בעיה. לא משנה אז מסלול תבחרו, ליד Vatnajökull או ליד F26, נראה אפשר למצוא מים כל יום.

בחלק אחרון, מ-Landmannalaugar ל-Skogar, אין שום בעיה.

 

ציוד

אני לא מתכוון להרחיב בנושא הציוד, אך אציין רק כמה דגשים שלי:

  • טעות גדולה הייתה לא להביא כפפות אטומות למים. לפי דעתי זה הדבר היחיד שהיה חסר לי. הלכתי עם ככפות בד, שכל הזמן היו ספוגות גשם.
  • רשת נגד יתושים. פשוט חובה. בימים הראשונים כלל לא היה זכר לזבובים. אבל אחר הם באו ובהמוניהם. אני בטוח שאחד מהם רדף אותי עד היום האחרון. מה אני יכול להגיד, הזבובים של צאלים הם פשוט חיות מחמד לעומת זבובים איסלנדיים. לזבובים האלו יש רק מטרה אחת, להיכנס לאחד החורים בראש (עיניים, אוזניים, נחיריים ופה). הם לא מעוניינים סתם לשבת על לחי או מצח, רק פנימה. התבוננות מעניינת - זבובים יוצאים רק כאשר אין גשם. אתם תחליטו איזה תופעת טבע מעודפת עליכם.

  • סנדלים או כל נעל חילופית לבחירתכם לטובת חציית נהרות. לא ספרתי כמה בדיוק נחלים חצינו, אבל הייתי אומר בין 15-20 או יותר. בקיצור יש מספיק. היו כמה בעומק עד 20 ס"מ, אבל היו מקרים שבהם המים הגיעו עד המותניים. אישית לא הייתי ממליץ לקחת כפכפים כי הם לא יספקו מספיק יציבות, במיוחד בנחלים עם זרימה חזקה. בנקודה הזאת אני גם התייחס לכמה כללים של חיציית נהרות (חלק ידענו וחלק הבנו תוך כדי):
    • נחלים עם זרימה חזקה עדיף לחצות בבוקר ולא אחר צהריים. רוב הנחלים מגיעים מהפשרת קרחונים, לכן אחרי לילה זרם יהיה חלש.
    • לנסות לחצות בחלק הרחב של הנחל, כי זרם יהיה יותר חלש.
    • לא ללכת על דרכי ג'יפים, כי בדרך כלל יותר עמוק שם בגלל גלגלים.
    • כל רצועות של התרמיל צריכות להיות פתוחות. במקרה עם אתה נופל, אז ניתן להוריד את התיק במהירות.
    • מקלות הליכה מאוד עוזרים. לא יודע מי עדיין הולך בלעדם, אבל הייתי צריך לציין זאת.
    • אני תמיד הייתי דופק ריקוד כלשהו כדי להזרים דם לרגליים, אבל כל אחד יצירתיות שלו.
    • לשים גרביים גם קצת עוזר מפני קור.

  • מצאתי את ה- BUFF מאוד שימושי: כעזר מפני זבובים וכחוסם רוח, סנן נשימה בסופות חול.

  • לבדוק את ציוד ה- Goretex. המעיל שלי נזל בכמה מקומות. יש לציין שעשיתי קצת תיקונים לפני היציאה, אבל לא בדקתי במקלחת. התוצאה הייתה כיס שהיה פשוט מתמלא מים. כך גם הלך לי הטלפון.
  • אנחנו יצאנו עם אוהל 4 עונות. זה האוהל היחיד שהיה לי בחיי. כאשר קניתי אותו, לקחתי מלכתחילה בחשבון הטיול באיסלנד. חוץ מגשם מתמיד שלא נפסק, יש גם רוחות מטורפות. המוט השלישי ללא ספק עוזר. אני מניח שניתן לעשות את הטיול עם אוהל 3 עונות, אך בעיניי זו חובה שלאוהל יהיו לפחות guylines. לגבי TARP אינני בטוח שיעמוד ברוחות שם.
  • לי היה Quilt 30F. היה לי בסדר גמור. חלק מהלילות ישנתי עם fleece וגטקס. מה שכן, יש לי סף קור קצת יותר נמוך, אז לקחת את זה בערבון מוגבל. עמיר לדוגמה היה עם שק"ש מינוס 4 וגם ישן חלק מהלילות עם בגדים.
  • מבחינת NICE TO HAVE, הייתי אולי לוקח מזרון ישיבה כמו Z-SEAT. לפני שכל האולטה היקרים קופצים עלי, אסביר. יש לי מזרון מתנפח, לא רציתי לנפח אותו כדי לשבת ביום וגם לא רציתי לשים אותו על הקרקע (האבנים חדות כמו סכינים). מצד שני הקרקע הרבה פעמים ממש קרה. אז בדיעבד הייתי שמח אם היה לי מזרון כזה.
  • לקחנו איתנו מכשיר איתור לוויני (BPL) מחברת "עולם קטן". חוץ מבעיה בהתחלה שסדרנו דרך משפחה בארץ ושירות הלקוחות שלהם, הכל עבד מצויין. שלחנו הודעת מיקום פעם או פעמיים ביום. שאר הזמן המכשיר היה כבוי. אם אני זוכר נכון את הטיול סיימנו עם 80% סוללה, שזה מאוד מרשים.
  • לקראת הטיול הזה קניתי חולצת מרינו. מזמן רציתי אחת כזו. סקרנה אותי התכונה של הרחקת זיעה. אני בדרך כלל אחרי יומיים מסריח כמו כלב. ואיזו הפתעה, כמעט ולא הסרחתי עם החולצה הזאת. בפועל הלכתי רק איתה. כיבסתי את החולצה פעם ב 5-6 ימים בנקודות עצירה. טריק קטן, מדי פעם הייתי תולה את החולצה על האוהל כדי לאוורר אותה ואז היא הייתה כמו חדשה. נכון שלא היה חם שם במיוחד, אבל מבחינתי היא מקבלת ציון 100.
  • מצלמת weather sealed. תמיד חשבתי שזה סוג של גימיק. הרי, כמה כבר אנשים מצלמים בגשם. בטיול זה אני מאוד שמחתי שמצלמה שלי היא weather sealed. כל הזמן יורד גשם ןלא חסר סופות חול. בקיצור, נקודה נוספת לקחת בחשבון.
  • מפות טופוגרפיות קנינו ברייקיאוויק. מזמן הגעתי למסקנה שבארץ יש רמה מאוד גבוה מבחינת מסלולי טיולים מבחינת מפות וסימון שבילים. אז לא הופתענו כי אין כמעט מפות טיולים טובות באיסלנד. עבור חלק צפוני (עד ל-Reykjahlid) קנינו מפת 1:200K. עבור החלק המרכזי (מ-Reykjahlid עד ל-Landmannalaugar ) קנינו מפת 1:300K. עבור החלק אחרון יש מפה טובה 1:100K ובצד שני 1:50K עם סימון מסלולים. ההסבר הוא פשוט, זה האזור הכי מטויל. את כל המפות אפשר לקנות בכל חנות טיולים או ספרים.
  • מצפן. בגלל שחלק ניכר מהמסלול עובר על שבילים לא מסומנים, המצפן היה כלי מאוד שימושי.
  • מכלי גז ניתן לקנות ללא בעיה ברייקיאוויק. יש אותם בכל חנות טיולים. בנוסף ניתן לרכוש אותם גם בכל תחנות דלק. לפחות איפה שעברנו, תמיד ראינו.

 

לוגיסטיקה

בגלל הקושי הלוגיסטי חילקתי את המסלול ל 5 מקטעים, כאשר כל מקטע מסתיים בנקודת אספקה. הרבה יותר קל להתארגן לטיול של 5 ימים מאשר ל-26 ימים. לכל ה- 4 נקודות שלחנו חבילות אשר ארזנו ב-Reykjavik. שתי חבילות שלחנו, אם אפשר להגיד ככה, מ-Reykjavik. את שתי החבילות הנוספות שלחנו מ-Akureyri.

 

ישנה חברה אחת אשר מפעילה קו אוטובוס דרך ה- Highlands מ-Reykjavik - ל-Reykjahlid אשר נמצא על אגם Myvatn. האוטובוס הזה עובר ב-Landmannalaugar (נקודת העצירה אחרונה שלנו) וגם-Nydalur Hut (נקודת העצירה ה- 3). החברה נמצאת בתחנה מרכזית ב-Reykjavik. משהו כמו חודשיים לפני הטרק יצרתי איתם קשר לגבי משלוחים. קבלתי תשובה חיובית. מה שעלי לעשות זה לבוא לתחנה שלהם, למסור את החבילות וכמובן לשלם. למחרת בבוקר אחרי הגעתנו הלכנו אליהם. אך להפתעתנו, קיבלנו תשובה שמהשנה הזאת הם לא עושים את המשלוחים יותר.

מה? למה? אבל? אישרתם במייל? ….

 

אחרי שיחה ארוכה התברר לנו שהם כן עושים את המשלוחים, אבל הם מוכנים לקחת  את החבילה רק ביום שהאוטובוס יוצא לדרך ואנחנו חייבים לקבל אותה בנקודת ההגעה. כל אותו יום הסתובבנו וניסינו לפתור את הבעיה שנוצרה. הכי ריאלי היה לקצר את המסלול וללכת ישר מ-Myvatn ל-Landmannalaugar ב 8-9 ימים. רצינו גם לפנות לחברת תיירות ולשלם להם  כדי שיביאו את החבילות ביום הנדרש לאוטובוס. אך בסוף התמזל מזלנו ובחור מהמלון הסכים לעביר את שתי חבילות.

השלב השני מסתיים ב-Dreki Hut אשר בבעלות של FFA (לינק למעלה). גם איתם התכתבתי לפני הטרק וגם מהם קיבלתי תשובה חיובית. התהליך איתם היה הרבה יותר פשוט. צריך לשלוח את החבילה לאיזושהי חברה ב-Reykjahlid  והם כבר יעבירו אותה לבקתה. מה שחשוב זה להודיע ל-FFA והם כבר יעדכנו את החברה הזאת. שלחנו עוד חבילה נוספת לסניף הדואר ב-Reykjahlid.

נקודה חשובה שצריך לקחת בחשבון, את הכביש ב-Highlands  פותחים בסוף יוני תחילת יולי. הכל תלוי ברמת השלגים. לנו יצא טוב, חבילה ל-Nydalur Hut יצאה עם האוטובוס השני או השלישי. עיכוב של יום או יומיים והיינו תקועים בלי אוכל.

 

בעיניי יותר בטוח לתכנן את המסלול עם תאריך הגעה ל- Nydalur Hut בסביבות 5-10 ליולי.



אני אוסיף כמה מילים לגבי ICESAR. ICESAR זה גוף החילוץ וההצלה האיסלנדי. אתה יכול להירשם אצלהם ולעלות את התוכנית שלך לאתר שלהם. זה אמור לתת להם לפחות אזור חיפוש במקרה וקורה משהו. בנוסף יש להם גם אפליקציה שדרכה אתה יכול לעדכן את המיקום שלך. לא יודע איך זה  עוזר ב-Highlands כאשר אין שם קליטה. זו גם הסיבה שלא השתמשנו בשרות הזה. לפי דעתי שווה לפחות לבקר אצלהם ברייקיאוויק ולהתעדכן לגבי מצב השלגים ב-Highlands  (כמובן אם יוצאים באמצע-סוף יוני).  ל-ICESAR יש לא מעט תחנות שפזורות ב-Highlands  עם כיתות כוננות. אנחנו ראינו 3: ב-Dreki Hut, Nydalur Hut, Landmannalaugar. מה שכן עשינו, היה לדווח ב-Dreki Hut שאנחנו נהיה ב-Nydalur Hut בעוד 4.5 ימים והם באמת חיכו לנו שם. למעשה פגשנו אותם ביום החמישי בדרך. ברגע שאמרנו שאנחנו מישראל, הם ישר גמגמו את  השמות שלנו (סלחנו להם על אי הדיוק בשמות, כי אני בעצמי יכול בקושי להגיד את השמות שלהם). הם יוצאים כל יום לסיורים בשטחובאופן כללי לראות אותם בשטח נותן איזו שהיא תחושת ביטחון. כמובן שעדכנו אותם גם כשיצאנו לכיוון Landmannalaugar . בגדול רצוי לעבור בתחנות של רנג'רים (פקחים של שמורת טבע) ולקבל מידע על מצב המסלולים בשטח, ולשאול אותם לגבי מזג אוויר הצפוי. לא משנה מה הם יגידו לגבי מזג אוויר כי באסלנד יהיה משהוא אחר. אבל לפחות להתעדכן אם צפויה סערה גדולה.

 

דרכי הגעה

המסלול מתחיל במיגדלור Hraunhafnartangi (תנסו להגיד את השם שלושה פעמים ומהר) כאשר הכפר הקרוב הוא Raufarhöfn. יש פעם ביום בבוקר אוטובוס מ-Reykjavik ל-Akureyri. נסיעה של 6-7 שעות. יש לקחת אוטובוס נוסף מ-Akureyri ל-Raufarhöfn, שלוקח משהו כמו 4-5 שעות, גם פעם אחת ביום. בזמנו ראיתי באתר של אוטובוסים, שקו ל-Raufarhöfn פעיל רק בימי חמישי ושישי. אך זה הסתבר כלא נכון. הקו פעיל כל ימי השבוע, אבל בכל זאת שווה בדיקה מול החברה המפעילה. עם כל סידורי חבילות ברור שנשארנו לישון ב-Akureyri. לפי תכנון היינו צריכים להיות ב-Akureyri שתי לילות. אבל היינו כל כך עייפים מכל הסידורים וכבר כל כך רצינו להתחיל ללכת, שלאחר לילה אחד עפנו משם עם מחשבה שיש לנו עוד יום נוסף אחד.

 

בסופו של דבר את המסלול סיימנו ב-Skogar ולא ב-Vik. יש כמה אוטובוסים בערב משם ל-Reykjavik. נכנסנו שם למסעדה וכדי להיות בטוחים הזמנו דרך אינטרנט כרטיסים. 3 שעות נסיעה וזהו...

 

אלו 2 לינקים לתמונות. באלבום ראשון שמתי את התמונות היפות ביותר בעיניי ובאלבום השני את כל השאר

https://goo.gl/photos/5a179Cwd6wSheVoY6

https://goo.gl/photos/91VCdW13VZRpSopa8

 

תיאור המסלול

אני לא הולך לתאר הכל באופן יומי,אבל אני אדגיש את הדברים המרכזיים לגבי כל מקטע וקצת אתאר את החוויות. המקטעים הם כמתואר למעלה.

נערך ע"י משתמש יום חמישי 15 פברואר 2018 10:48:03(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 12 תודות למשתמש Artuom על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 13/02/2018(UTC), io_travel ב 13/02/2018(UTC), a-v-i ב 13/02/2018(UTC), ישר.א ב 13/02/2018(UTC), ehudavni ב 13/02/2018(UTC), Amtrak ב 13/02/2018(UTC), itw01 ב 13/02/2018(UTC), קיפי קיפוד ב 14/02/2018(UTC), רוג׳ום ב 14/02/2018(UTC), Eli TheHiker ב 18/02/2018(UTC), HarmonicWave ב 18/02/2018(UTC), Dudi Keleti ב 10/02/2019(UTC)
מממן
Artuom  
#2 נשלח : יום שלישי 13 פברואר 2018 12:57:20(UTC)
Artuom


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/03/2014(UTC)
הודעות: 101
ישראל
מיקום: Haifa

תודות: 33 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים ב 27 הודעות

חלק 1

אוטובוס מ-Akureyri אוצר ב-Raufarhöfn. צריך ללכת משהו כמו 10 ק"מ עד שמגיעים לנקודת ההתחלה Hraunhafnartangi. משם חתכנו דרום-מערבה. כל הדרך עד ל-Kópasker מאופיינת ,איך שהגדרנו לעצמינו, כ- BUSH-WALKING. וזה תרתי משמע. השיחים הם בגובה בין 10 עד 50 ס"מ וזה מאוד מקשה על הליכה. בנוסף לכך הקרקע אינה שטוחה, כלומר יש מין גבעות קטנות ברדיוס לא יותר ממטר וגובה עד חצי מטר. מיותר להוסיף כי הכל רטוב.  גם במפה וגם ב-GPS היו לנו שבילים מסומנים. אבל בפועל חלקם בכלל לא היה וגם מצאנו אחרים.

 ראינו בדרך כמה חוות. מעניין איך זה לחיות ברדיוס של 10-20 ק"מ כשאין אף אחד סביבך.

חלק ניכר מהזמן הלכנו עם מצפן.

 כאשר הגענו ל-Kópasker החלטנו שאנחנו מוותרים על עוד ימיים של הליכה כזאת. לקחנו משם אוטובוס ל-Ásbyrgi. אם אינני טועה, יש אוטובוס פעם ביום בסביבות השעה 16. יש צרכניה ב-Kópasker, ושם קנינו קצת מצרכים לימים הבאים.

ב-Ásbyrgi יש תחנת דלק עם מכולת וסוג של מסעדה. מה שהפתיע לטובה, זה ה-CAMPING GROUND. העלות היא בסביבות 17 EURO לבן אדם. יש מקלחת בתשלום ויש שם אפילו מכונת כביסה. אנחנו כיבסנו בכיור. בנוסף יש גם ארון יבוש. כל האזור מאוד נקי כמובן. למחרת בבוקר אכלנו ארוחת בוקר במסעדה והמשכנו הלאה.

 

בפארק הזה אסור להקים אוהל , אלא רק בחניונים מסודרים. אז בלית ברירה עצרנו באחד החניונים הללו. היו שם שירותים כימיים וסוג של בקתה קטנה עם כיור. בבוקר העירה אותנו בחורה ושלמנו 35 EURO על החניון. היה איתנו שם גם זוג שווצרים, אבל הם הלכו משם לפני 7:30 אז כנראה נמנעו מתשלום. הפארק עצמו מאוד יפה. כל הדרך היא ליד הנחל, ועוברים ליד מפלים.

 

הפארק מסתיים במפל Dettifoss.

 

לפני הגענו ל-Dettifoss, פנינו למסלול השחור שעובר ליד מפל Hafragilsfoss. זה היה ממש כייף. היינו רק שנינו שם. Dettifoss מרשים גם ללא ספק.

 

מ-Dettifoss שברנו מערבה כדי להגיע ל-Krafla. כאשר עוברים את הכביש 862 ניתן לראות רכס הרים במערב וזהו כיוון ההליכה. אין שביל מסודר אז הלכנו עם מצפן. כדי להגיע ל-Krafla צריך לחצות את הרכס. אנחנו בהתחלה נצמדנו לרכס והלכנו דרומה עד שמצאנו מסלול סביר לעלות בו.

 את הלילה בילינו על הרכס משתי סיבות. לא רצינו לרדת למטה כי כבר ראינו הרבה אנשים מסתובבים שם, כולל רכבים. ובנוסף מצאנו קרחון קטן, ומלאנו שם מים.

 

אזור Krafla מתאפניין בהרבה פעילות וולקנית ויש שם הרבה גיזרים.

 

נמצאת שם תחנת כוח גאו-טרמית. ראינו שם בכמה שלטים הסברים על תהליך הפקת האנרגיה ואיך עשו את הצעדים הראשונים בתחום הזה. אם אינני טועה, איסלנד מתכוונת לעבור ל- 100% יצור אנרגיה כזו. מאוד נחמד מצדם. פה גם פעם ראשונה טעמנו מה זו רוח חזקה, חזקה עד כדי כך שאתה צריך לעמוד בזווית כדי לא לעוף.

 

אחרי הגיזרים צריך לעבור שדה לבה. משהו כמו 7-10 ק"מ. יש לי רק משפט אחת להגיד - זה פשוט כוכב לכת אחר. אחרי שדה הלבה כבר מגיעים ל-Reykjahlid.

 

אה, כמעט שכחתי: מספר שעות השמש מצטבר ב-7 ימים היה 10. מספר השעות ללא גשם היה 15. בחיים שלי לא חוויתי שבוע של גשם כמעט ללא הפסקה. פעם אחד פשוט הקמנו אוהל באמצע היום כדי לאכול ארוחת צהריים כמו צריך.

אחת השאלות שהטרידה אותנו אז הייתה, האם ככה הולך להיות כל הטיול? מתי נפסק הגשם המחורבן הזה?

 

ב-Reykjahlid עצרנו באזור CAMPING ולמזלנו היה להם חדר פנוי. איזה כייף זה לישון במיטה אחרי מקלחת חמה.

 

ביום הבא עשינו יום מנוחה. הלכנו לאסוף את החבילה מהדואר ולהשלים מצרכים במכולת היחידה שיש שם. ב-Reykjahlid יש כמה מסעדות נחמדות. וגם היה פעם ראשונה יום שמשי לחלוטין.

מחר אנחנו נכנסים ל-Highlands …

נערך ע"י משתמש יום שלישי 13 פברואר 2018 13:30:15(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש Artuom על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 13/02/2018(UTC), ישר.א ב 13/02/2018(UTC)
Artuom  
#3 נשלח : יום שלישי 13 פברואר 2018 12:58:55(UTC)
Artuom


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/03/2014(UTC)
הודעות: 101
ישראל
מיקום: Haifa

תודות: 33 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים ב 27 הודעות

חלק 2

התעוררנו בבוקר והצצנו החוצה - השמים לא נראו טוב. שמיים אפורים וכבר יורד גשם. התחלה די מעצבנת. צריך ללכת עד הקצה הדרומי של אגם MYVATN על הכביש. אני אישית שונא הליכות כאלו. ביררנו אתמול במרכז מבקרים האם יש תחבורה כלשהיא וקבלנו תשובה שלילית. מהאגם עלינו על שביל 4X4. אנחנו נהיה על השביל הזה כמעט 3 ימים. אחרי שעוברים כמה קילומטרים מהאגם רוב הצמחיה נעלמת ורק באופק מזדקר הר Sellandafjall. שם איפשהו אנחנו נישן היום. הגשם רק התחזק והרוח התגברה. ממש מתחת להר מצאנו פלג קטן. בזמן הזה שנינו כבר היינו רטובים, והחלטנו שנעצור פה. בגלל שהשטח פתוח לחלוטין, אין שום מסתור מהרוח. פעם ראשונה שמנו GUYLINES לאוהל כדי להדק אותו לקרקע. למחרת מזג אוויר לא השתפר. בילינו בבוקר באוהל משהו כמו שעתיים בתקווה הגשם יפוג, אבל למישהוא שם למלה היו תוכניות אחרות. עוד יום נוסף של אומללות. בערב הגענו ל-BONTI HUT. הביקתה לא נמצאת על השביל. יש שלט קטן מברזל כמעט על הריצפה שמראה את הכיוון לביקתה. עד אליה יש לעבור 1.5-2 ק"מ.

 

הביקתה נעולה ואין שם איש. פשוט פותחים את הדלת ונכנסים. אי אפשר לתאר את האושר שלנו להיות בביקתה הזאת אחרי יומיים כל כך זוועתיים. לילה בביקתה עולה 50 EURO לבן אדם. את הכסף פשוט משאירים בתיבה.

 

למחרת הגענו ל-DYNGIUFELL HUT. דווקא מזג אוויר שחק אותה וזכינו לכמה שעות שמש ללא טיפת גשם..

 

יש לנו יום ארוך מחר: צריך לטפס על הרכס, לרדת לתוך ASKJA, לעבור את הדופן המזרחי שלה ואז לרדת ל-Dreki Hut. משום מה כמה מקטעי שלג שרואים מלמטה קצת מטרידים אותי.

 

הטיפוס אינו קשה במיוחד. ברובו הוא די מתון. יש כמה מקטעים עם שיפוע קצת יותר אגרסיבי אבל לא נורא כל כך. אחרי כמה זמן הגענו למקטעי שלג ראשונים, אבל אין בעיה, אפשר לדלג עליהם. עוד ועוד שלג, עד שמצאנו את עצמינו הולכים בשלג. בשלב ראשון שלג בעומק עד 10 ס"מ. מגניב אה? 20 … 30 .... בקיצור בשלב אחרון השלג מגיע  עד הברכיים.

 

אני הולך ראשון, ומאחורה אני שומע את עמיר נקרע מצחוק בגלל שאני שוקע רק עם רגל ימין כל הזמן. בשלב מסוים פשוט שקעתי בשלג עד המותניים. בצעדים אחרונים בפס ציפיתי לראות קרטר יפה בסגנון אחד המכתשים שלנו. הוא באמת היה מרשים, אבל הוא היה לבן לגמרי.

 

יש כביש שמגיע מ-Dreki Hut ל-ASKJA. חניון הרכבים הוא בחלק המזרחי שלו ואנוחנו עומדים על הפס בחלק המערבי. מ-DYNGIUFELL HUT עד לחניון יש משהו כמו 12 ק"מ. לקח לנו בערך 11 שעות לעבור את המרחק הזה. ברור שלא המשכנו על השביל שתכננו, אלא הלכנו על כביש עד ל-Dreki Hut.

 

הביקתה הזאת  היא למעשה מתחם שלם: תחנה של ICESAR, תחנה של רנג'רים הפארק הלאומי ושתי ביקתות למטיילים.

בגלל שהמקום נגיש לג'יפים, לא חסר שם אנשים. מזג אוויר דווקא טוב ואנחנו החלטנו שנשן באוהל. ברור שהתקלחנו. גם עשינו כביסה. קטע מעניין: אין שם פחי זבל. אחד הרנג'רים אמר לנו שנבקש מאחד הג'יפים שיפנה את הזבל שלנו ובמקרה שלא נמצא אחד כזה, ניתן להשאיר אותו אצלם.

וכמה שמחה הייתה שקבלנו את החבילה שלנו.

נערך ע"י משתמש יום שלישי 13 פברואר 2018 13:36:50(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש Artuom על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 13/02/2018(UTC), ישר.א ב 13/02/2018(UTC)
Artuom  
#4 נשלח : יום שלישי 13 פברואר 2018 13:00:19(UTC)
Artuom


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/03/2014(UTC)
הודעות: 101
ישראל
מיקום: Haifa

תודות: 33 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים ב 27 הודעות

חלק 3

למחרת בבוקר נפגשנו עם הרנג'רים כדי לדון לגבי מסלול שלנו. ידעתי מראש שזה הולך להיות המקטע הבעייתית מבחינת מים. רוב המסלול עובר במדבר לבה. אותו דבר נאמר לנו על ידי הרנג'ר. נקודת מילוי המים הבאה היא אגם Gaesavotn במרחק של 70 ק"מ. מדאיג, אבל יש לנו קצת ניסיון בטיולי מדבר. בפועל מה שהיה, 25 ק"מ ראשונים אתה הולך על החולות, אבל אחר כך היו כבר מלא מקטעי שלג. תמיד מצאנו נקודת הפשרה כלשהיא כדי למלא מים. התהליך הזה לוקח זמן, אבל לא זכור לי שמיהרנו למקום כלשהוא. בחודשים יולי-אוגוסט המקום הזה ללא ספק יהיה יבש לחלוטין.

 

 

הייתה לנו תובנה חשובה באחד הימים. יצאנו יום אחד לפני המתוכנן וגם קיצרנו יום אחד כי נסענו באוטובוס ל-ASBIRGI. מסתבר שאנו נגיע יום אחד לפני המתוכנן ל-Nydalur Hut. הכל טוב ויפה, אבל האספקה תגיע רק אחרי יומיים לשם. האספקה שמחכה לנו ב-Dreki Hut היא רק ל-4 ימים. הפתרון היה הוספת יום לחלק השלישי של הטיול מה שגרר הקצבה במנות האוכל. לדוגמה: כל אחד רשאי לאכול רק שתי עוגיות ביום. העוגייה השניה בערב עם כוס תה הייתה אחד המאכלים הטעמים שאכלתי בחיי. לשנינו זה היה מאוד משעשע כל הכללי הברזל האלו לגבי צריכת האוכל בחלק הזה והגענו לדיונים עמוקים עלתיזמונים של רבע ביסקוויט.

 

 

מזג אוויר ברובו היה טוב, כלומר לא היה גשם אלא רק זבובים. מה שכן, לפי דעתי, בגלל הקרבה לקרחון Vatnajökull היו רוחות חזקות מאוד. עד כדי כך, שנאלצתי לרכון הצידה כדי לאזן את עצמי.

החלק המדברי יפה במיוחד. בצד ימין שלך נמצאת ASKJA המושלגת. בצד שמואל נמצא Vatnajökull כאשר פה ושם צצים מיני עלעולים של טורנדו. אחת התופעות המגניבות: הרוח מרימה את החול מהקרקע, אבל רק עד לגובה של כמה סנטימטרים. ויש לך הרגשה שאתה צועד על שטיח חי. פשוט מפליא.

 

 

ביום וחצי האחרונים יש מלא נחלים לחצות. המים כל כך קפואים וההרגשה היא שכאילו מנסים לנסר את הכף רגל שלך. בפעם ראשונה זה מוזר, אבל בהמשך היתה לנו כבר פרוצדורה זריזה ומסודרת איך לחצות נחל באפקטיביות.

 

 

 

רק ביום השני הלכנו בשום מקום, אבל בשאר הזמן נענו על כביש 4X4.

 

 

הגענו ל-Nydalur Hut בצהרי יום חמישי. את הלילה החלטנו להעביר בביקתה ולא באוהל. היינו לבד שם.

אם עד עכשיו, את כל החבילות שלחנו בעצמינו, שתי חבילות הבאות נשלחו על יד TOMAS מהמלון ברייקיאוויק.

באו נראה האם יש לנו צדיק או לא ….

 בינתיים התחלנו לחשוב מה אנו עושים אם החבילות לא יגיעו. נערכנו כך: עלינו להיות מוכנים עם התיקים לקראת הגעת האוטובוס. אם החבילות לא שם, עולים על האוטובוס ונוסעים חזרה ל-Reykjahlid. קונים מה שאפשר במכולת ולמחרת חוזרים עם האוטובוס ל-Nydalur Hut. אם אני זוכר נכון עכשיו, היה רק פגם אחד בתוכנית הזאת. נראה לי, כי האוטובוס היה מגיע ל-Reykjahlid בסביבות 8-9 בערב ועוזב ב 8-9 בבוקר.והשאלה : מה הם שעות הפתיחה של המכולת.

נערך ע"י משתמש יום שלישי 13 פברואר 2018 13:42:29(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש Artuom על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 13/02/2018(UTC), ישר.א ב 13/02/2018(UTC)
Artuom  
#5 נשלח : יום שלישי 13 פברואר 2018 13:01:29(UTC)
Artuom


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/03/2014(UTC)
הודעות: 101
ישראל
מיקום: Haifa

תודות: 33 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים ב 27 הודעות

חלק 4

TOMAS אכן יצא גבר. כמה מתח היה בלראות את האוטובוס מרחוק מתקרב אל הביקתה. הנהג הינו ידיד טוב של אחת משומרות הביקתה (WARDEN). כשהוא יצא מהאוטובוס, הם התחילו בפטפוט ידידותי ואנחנו בקוצר רוח עומדים לידם. איזה שמחה הייתה על הפנים שלנו כאשר הנהג הראה לנו את החבילות.

באותו בוקר עשינו ישיבה עם Gunar הרנג'ר. בזמן שהיינו ב-Dreki Hut כבר התחלנו לקבל אזהרות לגבי חיציית Sylgja ו-Svedja. אלו שני נחלים אשר יורדים מ-Vatnajökull. בגלל הפשרת השלגים, הנחלים האלו מאוד מסוכנים. אותו דבר נאמר לנו על ידי Gunar. בתוכנית המקורית היינו אמורים לחצות את ההרים דרומית מכיפת השלג שליד Nydalur Hut. לאחר מכן להיצמד לדופן המערבי של Vatnajökull, לחצות את שני הנחלים המדוברים, ובשלב יותר מאוחר לחתוך דרום-מערבה לכיוון Þórisvatn. Gunar המליץ לשנות לתוכנית הבאה: לחצות את ההרים, ולעבור בשדה גייזרים בשלב השני. בנחל Kaldakvisl ללכת דרום מערבה לכיוון אגם Hágönglón. לעקוף את האגם ממערב ולהגיע עד לסכר. מה שמפריד בין הסכר למסלול מקורי אלו 12 ק"מ אוויריים כאשר המסלול עובר בשדה של לבה. למרות שהעיכוב הזה מוסיף לנו עוד עשירייה, זו נשמע לנו כתוכנית מצויינת. מה שכן Gunar היה מאוד לחוץ שנשלח לו SMS אחרי שנעבור את שדה הלבה הזה. בדיעבד, פה היינו צריכים להתחיל לחשוד. שרטטתי בערך את המסלול החלופי.

מזג אוויר באותו יום היה פשוט נפלא. החלטנו כי נתקדם שעה-שעתיים. אחרי שעה פלוס, מצאנו מקום נחמד כדי להעביר את הלילה.

התעוררנו מהגשם שהקיש על האוהל. התחלנו לעלות למעלה. השביל מסומן על ידי מקלות כאשר חלקם נפלו וחלקם עפו עם הרוח. למעלה חיכו לנו מדרונות מושלגים. לשמחתינו זה לא היה כמו ב-askja.

 

 

אבל הגשם לא פסק אלא רק התחזק. האזור של גייזרים הוא סופר מגניב, אבל לא ממש נהנינו כי היינו רטובים מכף רגל ועד ראש. בגלל הגשם גם לא עשינו שם הפסקת אוכל.

ברגע שהגענו לקרקע ישירה, כאשר בפועל זה היה סוג של ביצה, פתחנו אוהל וגלשנו פנימה. אמרנו שננוח, נאכל ונמשיך. לקראת 7 בערב הבטתי החוצה, אין שום שינויונשארנו באותו מקום ללון. הסיכום של היום - עברנו בערך 8 ק"מ, פלוס 4 אתמול, סה"כ 12 מתוך 25 המתוכננים. לא נורא, סך הכל צריך להוסיף 2-3 לימי הבאים.

 

 

למחרת הלכנו 30 פלוס והגענו עד לנקודה הדרומית של Hágönglón. נשארו לנו עוד 4 ק"מ עד לסכר, לחצות את שדה הלבה ואנחנו בחזרה על התוכנית.

 

 

מבט על Hágönglón וההר בחלק הדרומי

מההתחלה השדה היה נראה כמו … שדות לבה שראינו כבר. אחרי קילומטר או שניים התחלנו לשקוע בחול עמוק. אחרי זה התחילו סוגי מכתשים קטנים ברדיוס עד 100 מטר ואחר כך היה פשוט רק לבה שאי אפשר ללכת.

 

הלכנו הצידה והמשכנו על הקצה של השדה, לפחות הולכים על החול. בכל הזיגזוגים האלו נסינו לשמור על אזימות. בשלב יותר מאוחר נתקלנו במשהו מאוד מוזר. זה שדה לבה רגיל אבל כולו מכוסה סוג של טחב. כאשר האבנים מתחת לטחב פשוט מתפוררות כשדורכים עליהם. כאשר עברנו כקילומטר ראינו נחל. שלום לך Sylgja. הזרימה הייתה די מהירה אז התחלנו להתקדם במורד הנחל כדי למצוא נקודת מעבר כשאנחנו עדיין הולכים על הטחב הזה. אחרי כמעט שעה של התקדמות מצאנו מקום הכי רחב ממה שראינו עד עכשיו. חצינו בהצלחה. בגלל שהשערנו שיקח לנו לא יותר מ-5 שעות, לא לקחנו מספיק מים. צריך להמשיך עד להרים בהמשך כי נראה שיש שם שלג.

 

בקיצור סיימנו את היום ב-12:30 בלילה. סה"כ עברנו כ-16 ק"מ ב-16 וחצי שעות. נכון לרגע זה אנחנו בפיגור של כמעט 25 ק"מ. נראה מה נעשה מחר. מה משמח זה כי ממחר אנחנו ננוע על שביל 4X4, אז נוכל לתת גז.

עוד פעם גשם בבוקר. אורזים הכל, סוגרים את המעילים וקפוצ'ונים ומתחילים ללכת. הלכנו כשעתיים והגענו לפיצול שבילים. מנסים למפות את עצמינו ולא מצליחים. המפה פשוט לא תואמת למה שאנחנו רואים. מסתבר כי פספסנו פניה כלשהי. אין מה לעשות, מסתובבים 180 וחוזרים. סה"כ בזבזנו 4 שעות על ביקור בשום מקום. נכון שהחוויה האחרונה תמיד נראת יותר חזקה. אבל באותו רגע לא זכרתי מתי הרגשתי כל כך מיואש. מה נסגר עם האי הארור הזה? כאילו כוח אלוהי מחזיק אותנו פה.

מצאנו סוג של חצי מערה ועצרנו של לצהריים. ישבנו שם נראה לי שעה וחצי. אפשר להיות עצבני, אבל ברור שאף אחד לא יבוא ויקח אותנו משם. צריך להמשיך…

הלכנו כמעט 6 שעות ללא הפסקה. נהיינו עייפים והחלטנו שנעשה מחנה באחד האגמים בהמשך. אחרי ארוחת ערב התחלנו לדבר על מה עושים בהמשך. נשאר לנו יומיים (צריך לקחת את האספקה מהאוטובוס ב-Landmannalaugar) ויש לנו לעבור עוד 85 ק"מ בערך.  עלו בדעתינו שתי תוכניות אופרטיביות:

  1. תוכנית קרבית - נכנסים לסבב של 8-8. יש לנו 56 שעות עד להגעת האוטובוס. זה נותן לנו 4 מקטעים של 8 שעות הליכה ושלושה מקטעים של מנוחה. כלומר ב-8 שעות הליכה צריך לכסות 24 ק"מ. נראה מעשי.
  2. עושים ימיים של 35 ק"מ. ביום האחרון קמים ב-3 בבוקר וסוגרים את ה-15 האחרונים. גם נראה מעשי.

בסוף בחרנו בתוכנית שניה.כבר למחרת התחלנו לראות שינוי בנוף. פתאום יש צמחייה,פרחים, ההרים ברקע ירוקים.

 

 

התעוררנו בערפל וזכינו לקשת יפה במרחק נגיעת יד.

ביום שני בצהריים הגענו לחניון לרכבים רגילים. משם ל-Landmannalaugar אפשר רק לנסוע עם רכב 4X4. אפילו לא דיברנו בינינו, שנינו הרמנו יד כדי לתפוס טרמפ. אחרי חצי שעה עצרו לנו משפחה צרפתית. ובזה הסתיים חלק 4.

 

 

 

 

 

 

 

 

נערך ע"י משתמש יום שלישי 13 פברואר 2018 13:59:39(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש Artuom על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 13/02/2018(UTC), ישר.א ב 13/02/2018(UTC)
Artuom  
#6 נשלח : יום שלישי 13 פברואר 2018 13:03:03(UTC)
Artuom


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/03/2014(UTC)
הודעות: 101
ישראל
מיקום: Haifa

תודות: 33 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים ב 27 הודעות

חלק 5

המסלול מ-Landmannalaugar ל-Þórsmörk מתואר במפה עד הודעה חדשה. יש מלא חומר באינטרנט, אז אני רק אומר רק כמה מילים.

זה פשוט מטורף. בכל צעד, בכל מבט הייתי פשוט בהלם מכל היופי. הרים ירוקים, צהובים, אדומים, מושלגים…… פשוט מדהים. בעיניי הריכוז של הנופים בכל המסלול הוא משהו כמו 75-25, כלומר 75 אחוז נמצאים כאן.

 

 

 

 

 

 

ועכשיו קצת ביקורת. אחרי 3 שבועות של בדידות, כמעט ללא שום מגע עם אנשים אחרים, אנחנו בהלם. רק בחניון של Landmannalaugar היו לפחות 750-1000 איש. שדה שלם של אוהלים. אין בכלל מקום. הצלחנו לארגן מקום רק בבוץ. השירותים מטונפים. טורים למקלחות. בקיצור הבנתם את הרעיון. ובנוסף אי אפשר להטעין את הסוללה של המצלמה, כי הם מטעינים רק טלפונים.

יש סוג של מכולת עם מבחר מדולל של מצרכים במחירים אסטרונומיים.

בזמן ההליכה אתה תמיד מוקף באנשים. אי אפשר אפילו ברגוע לעשות הפסקה קטנה.

אסור לישון בפארק, אלא רק בביקתות או צמוד אליהם. עלות לבן אדם 17 EURO. על מה אתה משלם, אין לי מושג. בשבילי פסיכולוגית היה עדיף לשלם על כניסה לפארק במקום העוקץ הזה. בלילה הראשון ישנו ב-Hrafntinnusker Hut. אין משטח לאוהלים, אז כולם ישנים על מדרון. כדי ללכת לשירותים, צריך לטפס למעלה כמעט 100 מטר בשלג. אם בביקתות אחרות תמיד היה סיר עם מים רותחים לשימוש המטיילים, אז אפילו את זה אין.

אנחנו די התבאסנו על הקטע הזה.

מה שכן קבלנו, זה מזג אוויר מושלם. פעם ראשונה בכל הטיול הלכתי רק עם חולצה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EMSTRUR - BOTNAR HUT

 

לקח לנו 2.5 להגיע ל-Þórsmörk. היינו ב-Basár בסביבות 4 בצהריים. מצב הרוח היה מצוין, החלטנו שהרווחנו חצי יום מנוחה ונשארנו שם. המקום עצמו מתפרס על כמה מאות מטרים ובנוסף יש עצים בגובה עד שני מטר. בקלות מצאנו פינה טובה למנוחה.

יש שם גם תחנת מידע. עברנו שם כדי לבדוק את התחזית מזג האוויר למחר. אמור להיות גשום, אבל לא מטורף לפי הצפי של המשקעים.

 

 

 

 

 

באותו ערב עוד התלבטנו האם אנחנו מסיימים מחר או ממשיכים עד ל-Vik.

התעוררנו בבוקר עם טפטוף קל. ארזנו את התיקים והתחלנו ללכת. העליה בנויה מכמה מדרגות, עולים 100-200 מטר ואז הליכה מישורית. וכך 3 פעמים. אחרי המדרגה הראשונה התחיל ממש גשם והרוחות התחזקו. לקראת סוף המדרגה השלישית ההליכה נהייתה מאוד קשה בגלל הרוח החזיתית. הרוח הייתה כל כך חזקה שבקושי יכלתי לעמוד. מדי פעם הייתי פשוט מתיישב על הברכיים ומחכה שהרוח תרגע קצת. בחיים שלי לא חוויתי רוח כל כך עזה. בנוסף לכל התענוג, נכנסנו לערפל או עננים עם ראות של 5 מטר. ואם לא די בכך, הגענו גם לשלג שהקשה על ההליכה. המסלול מסומן על ידי מוטות צהובים שתקועים בשלג/קרקע או משהו אחר. הבעיה היא שהמשהו האחר הזה אינו מחזיק אותן. יש מקטעים ללא מוטות כלל. כאן מתחילים הסיבובים. העיקר זה לא להפרד בינינו. באיזשהו שלב איבדתי את ההרגשה באצבעות ביד כי ככפות הבד היו מלאות מים. מאוד נלחצתי. עצרתי במקום, הוצאתי מהתיק גרביים ושמתי אותם מעל ככפות.  ללא ספג זו איננה שיטה להחזיק מקלות הליכה, אבל לפחות הידיים קצת התחממו.

אחרי הפס ישנן שתי ביקתות. נכנסנו לקרובה ביותר. התפשטתי ושמתי בגדים יבשים מהתיק וקפצתי לתוך השק"ש. חצי שעה ראשונה פשוט שכבתי עטוף עד הראש ולא זזתי. עמיר היה במצב קצת יותר טוב ממני, אז הוא הכין תה. ששנינו נרגענו, בשלנו ארוחת צהריים כאשר אנחנו מידי פעם מביטים בחלון. כל הגיהנום עדיין ממשיך. אני לא אשקר, הייתה מחשבה להעביר את הלילה בתוך ביקתה. כאשר שמענו שמגיעה קבוצה של 12 איש, המחשבה התאיידה כאילו ולא הייתה. הרגע הכי קשה זה להחליט שאנחנו אורזים ויוצאים החוצה. לשים עלינו שוב את כל הבגדים הרטובים והקרים…

ביחד איתנו יצא גם בחור מקנדה. נראה לי, שלנו וגם לו היה יותר בטוח לצאת ביחד. לא הלכנו ביחד, אלא במרחק של כמה עשרות מטרים. אחד ההימורים היה, שכשנרד בגובה 100-200 מטר הסופה צריכה להחלש. אכן היה הימור טוב. אחרי אותה ירידה של  100-200 מטר הרוח נהייתה הרבה יותר סבירה. אחרי 200 מטר נוספים גם הערפל נהיה פחות כבד. לעשות את ההליכה הזאת במזג אוויר טוב אמור להיות נפלא. אתה הולך כל הזמן ליד נחל, אשר מייצר הרבה מפלים וקניונים יפים. מה שמגניב, עדיין הצלחנו להנות מההליכה. מהביקתה עד ל-Skogar יש 16 ק"מ לעבור. לא עצרנו לרגע ואחרי 3.5 שעות היינו ליד Skogarfoss. מפל ענק ומרשים.

ברגע שהבנו כי ניתן לתפוס אוטובוס לרייקיאוויק, לא היית שום התלבטות מה הוא הצעד הבא שלנו. עשינו חגיגה קטנה במסעדה. איזה כייף זה לשתות בירה אחרי חודש.

באמת חשבנו כי ב-Skogar , אחרי כל מה שעברנו בחודש אחרון ובאותו יום בפרט, מישהו יחכה לנו ויתן לנו סיכות סוף מסלול...

סיכום

היה שווה כל רגע. בשבילי זאת חוויה יוצאת דופן. הייתי נמנע לקרוא לזה "טיול", כי זה הרבה מעבר להליכה. זאת הייתה הרפתקאה מעניינת שלא אשכח בחיי. אם להיכנס להיבט הפילוסופי, מסע כזה נותן פרופורציה מעניינת על החיים. בסופו של יום אתה צריך כל כך מעט: ארוחה טובה ועדיף שהיא תהיה חמה, מחסה מעל ראשך וחבר טוב לידך.

הקשיים העיקריים הינם ההתמודדות עם תופעות הטבע השונות ההכנות המרובות, והיכולת לגלות גמישות ולשנות תוכניות תוך כדי.

נערך ע"י משתמש יום שלישי 13 פברואר 2018 14:21:21(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 5 תודות למשתמש Artuom על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 13/02/2018(UTC), io_travel ב 13/02/2018(UTC), ישר.א ב 13/02/2018(UTC), Django ב 15/02/2018(UTC), Eli TheHiker ב 18/02/2018(UTC)
אמנון לנגי  
#7 נשלח : יום שלישי 13 פברואר 2018 13:08:35(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
המון תודה ארטיום.
מרפרוף ראשוני, זה סיכום מאוד מקיף ואינפורמטיבי.
אקרא לעומק בערב.
thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
Artuom ב 15/02/2018(UTC)
ninelives99  
#8 נשלח : יום שלישי 13 פברואר 2018 13:41:44(UTC)
ninelives99


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/06/2011(UTC)
הודעות: 526
אישה
גרמניה

תודות: 58 פעמים
קיבל תודה: 76 פעמים ב 50 הודעות

נהדר לקרוא... הזכיר לי נשכחות. אומנם ב 2013 עשיתי רק אזורים במקטע הצפוני ובמקטע הדרומי (בתוך ההיילנדס היה פשוט קשה מדיי לוגיסטית בשבילנו) אבל אני ובן זוגי עדיין מגדירים את איסלנד כמקום היפה ביותר שביקרנו בו עד כה. הנופים כל כך פרה-היסטוריים שכל החוויה היתה בשבילנו mind blowing.

אני ממש חושבת שהמקטע בין לנגמנלאווגר לטורסמורק (/המסלול המפורסם של איסלנד) זה מסלול חובה לכל אחד. אפשר לעשות את המסלול הזה גם אם לא נמצאים בכושר טוב והנופים, שלא מפסיקים להתחלף כל קילומטר, הם פרה-היסטוריים מהסוג שכבר לא טריוויאלי למצוא בעולם שלנו.
כן, המסלול מפוצץ באנשים אבל אם מגיעים בקיץ אפשר פשוט לקום ממש מוקדם ולחמוק מההמונים. אנחנו יצאנו כל יום ב 7 בבוקר ואפשר היה אפילו מוקדם יותר ומלבד בוקר אחד שבו נאלצנו לרוץ כדי לעקוף נחיל של קבוצות היה לנו בסדר גמור (מצד שני, זה היה 2013 אז אולי מאז המצב נעשה אפילו יותר גרוע).
לגבי מקומות הלינה במקטע הזה... גם אנחנו היינו עם אוהל ומפאת כמות האנשים, אני שמחה שהיה לנו את האוהל השקט שלנו. כן, האזורים לפעמים מלאים בבוץ ואבנים וקשה למצוא מקום להקמת האוהל אבל זה חלק מלינת האוהלים. לא מצאנו את האזור הזה יוצא דופן לרעה מבחינת התשלום לבקתות והתחזוקה של המתקנים השונים (מצד שני, שוב אולי עבר זמן מאז 2013).

סיכום נהדר!!!

thanks 3 תודות למשתמש ninelives99 על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 13/02/2018(UTC), קיפי קיפוד ב 14/02/2018(UTC), Artuom ב 15/02/2018(UTC)
io_travel  
#9 נשלח : יום שלישי 13 פברואר 2018 15:05:01(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

אדיר! 

תודה רבה clap

ענבר.
thanks 1 משתמש הודה ל io_travel עבור הודעה מועילה זו.
Artuom ב 15/02/2018(UTC)
imtl  
#10 נשלח : יום שלישי 13 פברואר 2018 22:41:49(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות

שמח מאוד בשבילך. עכשיו אפשר סוף סוף להחליף את הפוסט העצלני והמיושן שלי בדבר המושקע הזה.

הזכיר לי נשכחות. איסלנד זה משהו מיוחד. למה החלטת ללכת צפון לדרום? סתם מעניין.

כל הכבוד על המסע והחוויה.

"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
thanks 1 משתמש הודה ל imtl עבור הודעה מועילה זו.
Artuom ב 15/02/2018(UTC)
Artuom  
#11 נשלח : יום רביעי 14 פברואר 2018 11:45:58(UTC)
Artuom


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/03/2014(UTC)
הודעות: 101
ישראל
מיקום: Haifa

תודות: 33 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים ב 27 הודעות

נשלח במקור על ידי: imtl עבור להודעה מצוטטת

למה החלטת ללכת צפון לדרום? סתם מעניין.

 

בשבילי בכלל לא הייתה התלבטות מה הוא כיוון הליכה.
דבר ראשון, FFA, אשר מתחזקים Dreki hut, נמצאים ב-Akureyri. כפי חשבתי בהתחלה, הייתי צריך לעבור דרכם כדי לשלוח חבילה ל-Dreki hut.

בסוף שלחנו חבילה לחברה כלשהיא ב-Reykjahlíð והם כבר עבירו את החבילה לבקתה.
הסיבה יותר משמעותית, כי דרך חזרה מצפון ל-Reykjavík הייתה לוקחת לנו יומיים.

כאשר אתה מסיים בדרום זה רק עניין של כמה שעות.

imtl  
#12 נשלח : יום רביעי 14 פברואר 2018 12:10:52(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות

כן אני יודע שלסיים בדרום יותר קל בהרבה מבחינת נגישות.

אני רציתי לסיים בצפון כי זה ממש על החוג הארקטי. היה לי טיימינג מושלם עם אוטובוס לאקוריירי :)

 

נשלח במקור על ידי: Artuom עבור להודעה מצוטטת

נשלח במקור על ידי: imtl עבור להודעה מצוטטת

למה החלטת ללכת צפון לדרום? סתם מעניין.

 

בשבילי בכלל לא הייתה התלבטות מה הוא כיוון הליכה.
דבר ראשון, FFA, אשר מתחזקים Dreki hut, נמצאים ב-Akureyri. כפי חשבתי בהתחלה, הייתי צריך לעבור דרכם כדי לשלוח חבילה ל-Dreki hut.

בסוף שלחנו חבילה לחברה כלשהיא ב-Reykjahlíð והם כבר עבירו את החבילה לבקתה.
הסיבה יותר משמעותית, כי דרך חזרה מצפון ל-Reykjavík הייתה לוקחת לנו יומיים.

כאשר אתה מסיים בדרום זה רק עניין של כמה שעות.

"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
ylivny  
#13 נשלח : יום רביעי 14 פברואר 2018 17:51:35(UTC)
ylivny


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/02/2011(UTC)
הודעות: 238

תודות: 77 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים ב 56 הודעות

מרהיב!

תודה על ההשקעה וכל הכבוד על העמידה באתגר

 

יונתן

thanks 1 משתמש הודה ל ylivny עבור הודעה מועילה זו.
Artuom ב 15/02/2018(UTC)
ItaiG  
#14 נשלח : יום חמישי 15 פברואר 2018 00:00:12(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

מדהים, מענג , מעניין , מופלא! 

 

ארטיום דיווח נהדר, בגלל דברים כאלה אני שב וחוזר כל הזמן לפורום הזה.

A summit a day keeps the doctor away
thanks 1 משתמש הודה ל ItaiG עבור הודעה מועילה זו.
Artuom ב 15/02/2018(UTC)
Artuom  
#15 נשלח : יום חמישי 15 פברואר 2018 10:50:04(UTC)
Artuom


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/03/2014(UTC)
הודעות: 101
ישראל
מיקום: Haifa

תודות: 33 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים ב 27 הודעות
הוספתי חלק המתאר מצב המים במסלול.
Eli TheHiker  
#16 נשלח : יום ראשון 18 פברואר 2018 08:55:54(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 685

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות
סיכום נהדר,שלם ומקיף לטיול מרתק ומעניין באזור כל כך נידח ומיוחד, תודה רבה.
Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 1 משתמש הודה ל Eli TheHiker עבור הודעה מועילה זו.
Artuom ב 19/02/2018(UTC)
HarmonicWave  
#17 נשלח : יום ראשון 18 פברואר 2018 16:10:25(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,409

תודות: 322 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות

ארטיום - הרפתקאה אדירה וסיפור נהדר.

התמונות מרהיבות ממש (חבל שקטנות מידי - מגיע להן יותר שטח על המסך).

 

מזג האוויר אתגר אתכם לא מעט...

האם לדעתך ניתן להסתדר עם אוהל שמחייב נעיצת יתדות (ולא עומד מעצמו)?

אולי פספסתי אבל כמה ימים של אוכל נאלצתם לסחוב במקטע הכי ארוך שלכם?

 

בהחלט בפנקס החלומות שלי...

הרבה תודה על הדיווח!

 

thanks 1 משתמש הודה ל HarmonicWave עבור הודעה מועילה זו.
Artuom ב 19/02/2018(UTC)
Artuom  
#18 נשלח : יום שני 19 פברואר 2018 12:13:09(UTC)
Artuom


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/03/2014(UTC)
הודעות: 101
ישראל
מיקום: Haifa

תודות: 33 פעמים
קיבל תודה: 63 פעמים ב 27 הודעות

נשלח במקור על ידי: HarmonicWave עבור להודעה מצוטטת

ארטיום - הרפתקאה אדירה וסיפור נהדר.

התמונות מרהיבות ממש (חבל שקטנות מידי - מגיע להן יותר שטח על המסך).

 אתה מוזמן להתרשם ב-GOOGLE PHOTOS. שמתי לינקים למלה.

מזג האוויר אתגר אתכם לא מעט...

האם לדעתך ניתן להסתדר עם אוהל שמחייב נעיצת יתדות (ולא עומד מעצמו)?

היה לנו אוהל מה שנקרא SEMI-GEODESIC שמוגדר כארבע עונות. הוא כמובן FREE STANDING,אבל בכל פעם השתמשנו ביתדות ובכמה פעמים כולל GUY LINES. תמיד הצלחנו למצוא מקום טוב לשים אוהל. היית רק בעיה בימים ראשונים, כי אין כמעט קרקע חשופה, אלא רק צמחיה.
בזמן התכננות התלבטתי איזה יתדות לקחת. ב-HIGHLANDS, יש מלא חלקים מדבריים. דאגתי האם יתדות בצורה V יחזיקו בחול. בסוף הסתדרנו מציין. בקרקע חולית או במצבים עם רוח מאוד חזקה היינו שמים אבנים מעל יתדות.
אם אוהל שלך לא FREE STANDING, אבל אתה סומך עליו שהוא יעמוד ברוחות חזקות, אז לפי דעתי יהיה בסדר.

אולי פספסתי אבל כמה ימים של אוכל נאלצתם לסחוב במקטע הכי ארוך שלכם?

 שישה מים וחמש לילות בפועל. שים לב כי בטבלת תיכנון כתוב 7/7, כי היה לנו 2 לילות ויום ב-Nyidalur Hut. במקטע הזה התיק הכי כבד.

בהחלט בפנקס החלומות שלי...

הרבה תודה על הדיווח!

 

thanks 1 משתמש הודה ל Artuom עבור הודעה מועילה זו.
HarmonicWave ב 19/02/2018(UTC)
arthur  
#19 נשלח : יום שני 21 מאי 2018 11:35:24(UTC)
arthur


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/06/2011(UTC)
הודעות: 1,395

תודות: 16 פעמים
קיבל תודה: 183 פעמים ב 104 הודעות
כל הכבוד. גם על סיום המסע וגם על הסקירה המעולה.

אחרי שקראתי את השורות האחרונות שכתבת, אני חושב שהצלחת לראות את מה שיש מעבר להליכה.
"The mountains are calling and I must go"

John Muir

Yairzdr  
#20 נשלח : יום שלישי 19 יוני 2018 21:18:54(UTC)
Yairzdr


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/06/2018(UTC)
הודעות: 2

תוכל בבקשה לפרט על סוג המנות המיובשות שרכשת בארץ? עד כמה שאני יודע, המבחר בארץ אפסי..

משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
2 עמודים12>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.