ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Eli TheHiker
#1 נשלח : יום רביעי 30 מאי 2018 22:27:03(UTC)

דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

שלום לכולם,

כחלק ממאמץ לשמר ולשתף מידע עבור מטיילים עתידיים, מעתיק את הסיכום שהכנתי בעקבות הטיול האחרון הסיני, למי שיותר נוח, ניתן לקרוא גם במקור כאן

הקדמה ותיאור המסלול באופן כללי:
אחרי טיול מוצלח ומאורגן בשנה שעברה באזור ההר הגבוה, עלתה המחשבה להתארגן לבד כדי לצאת עם מטיילים מנוסים ולעשות מסלול מאתגר ומגוון יותר שמתאים למטיבי לכת. יצרנו קשר עם פרג' מה FOX CAMP שדובר עברית טובה וסיכמנו על מסלול של 4 ימים ו 3 לילות בשטח (כולל ביקור במנזר סנטה קטרינה) שיהיה מלווה בגמלים ודליל מקומי. בפועל יצא מסלול מעט שונה מהמתוכנן אבל מאוד מעניין ומגוון של כ 65 ק"מ עם כ 3100 מטר עליות/ירידות מצטברות בשטח מאתגר שכלל ביקור בכמה פסגות מוכרות- טרבוש, באב אל דוניה, אבו עלדה, קטרינה והליכה בכמה נחלים/ואדיות גדולים – טלח , רפייד , טלעה , ג'יבל, זעתר , שג ושריג.

מקורות מידע:
1) קבוצת אוהבי סיני בפייסבוק
2) האתר GOSINAI
3) האתר SINAIVIBES
4) האתר Sinai Trekking and Safari באנגלית עם תיאור מסלולים ותמונות.
5) מזג האוויר באתר1באתר2באתר3
6)אזהרות של משרד החוץ.
7) הסבר מפורט על המצב בסיני מפי המטיילים.

מפות והקלטות:
1) מפת נייר בעברית ברזולוציה נמוכה כאן
2) מפות נייר באנגלית באתר Sinaitrail
3) מפה דיגיטלית טופוגרפית של OPENSTREET – אין כמעט שמות, אך יש סימון של נאקבים.
4) הקלטת מסלול ההליכה בWIKILOC
5) הקלטת מסלול ההליכה בGPSIES
6) מפות שונות ומידע נוסף בקבוצת הפייסבוק אוהבי סיני
7) מפת נייר באנגלית ברזולוציה נמוכה כאן.
8) מפת נייר בעברית ברזולוציה גבוהה כאן

עלויות:
הגעה עד אילת וחזרה – כ 100 ש"ח.
מעברי גבול: 106 ש"ח בצד שלנו ו 400 לירות (כ 80 ש"ח).
ביטוח – כ 12$ (כ 43 ש"ח).
כניסה לאזור סנטה קטרינה – כ 25 לירות (כ 5 ש"ח)
דליל (מדריך), 3 גמלים ו2 מגמלים, אוכל בטיול כולל ציוד בישול והכנה שכלל גם ארוחת בוקר במחנה לפני היציאה, הסעה מהגבול וחזרה והקפצה לתחילת המסלול, – 130$ (כ 465 ש"ח)
טיפים (לדליל, מגמל, נהגים ), הקפצה למנזג וחזרה, והוצאות אישיות קטנות בסוף הטיול – כ 100 ש"ח.

סה"כ עלויות כל הטיול – כ 900 ש"ח כולל כל ההוצאות לכל מטייל.

*שקל שווה 5 לי"מ (נכון למאי 2018) והשער הטוב ביותר היה ב CHANGE בצד המצרי של הגבול.
*בבירור עם חברים אחרים שטיילו באזור השנה, ניתן היה להפריד את העלות הכוללת למשרד ולחסוך מעט, אך העדפנו לקבל הערכת מחיר כללית.
הערכת עלויות ליום טיול: 250 לי"מ לדליל, 250 לי"מ לגמל אחד (בממוצע לכל 3-4 מטיילים), 250 לי"מ למשרד על הארגון וכ150 לי"מ לאוכל לכל מטייל. עלויות נוספות: 20-50 לי"מ לאדם ללינה לבעל הבוסתן, כ 1200 לירות למונית גדולה לכל כיוון (או כ 800 לקטנה עד 4 אנשים).
יש לשים לב שכמות הימים לתשלום לפעמים יותר גדולה מהימים בפועל וזה תלוי בכמה הגמלים צריכים לעבור כדי להגיע לנקודת הלינה ועד כמה המסלול קשה.

תמונות וסרטונים מסכמים:
מיטב התמונות בפיקאסה
וידאו סיכום ביוטוב

תמונות הקבוצה:

סיכום לפי ימים:

הקדמה:
יצאנו מהמרכז בסביבות 20:00 ולקראת 23:30 עצרנו בחניון אפר צדדי ללינת לילה כ 4 ק"מ לפני המעבר גבול. בבוקר, אחרי המפגש עם הרכב השני מצאנו מקום באחד החניונים כ 1 ק"מ לפני הגבול והתחלנו את המעבר בסביבות 6:00 כאשר הגבול היה הרבה פחות עמוס ממה שחשבנו ולכן עברנו את כל השלבים תוך כ45 דקות שכללו בידוק בטחוני/דרכון בצד שלנו ושלהם , מילוי פרטי הטיול בצד המצרי והחלפת כסף ללירות . קבענו עם הסוכן דרך הודעות קוליות בואטסאפ להיפגש עם הנהג ב 6:00 בצד המצרי (בגלל הזזת השעה אחורה) ויום לפני הטיול קיבלנו את פרטיו, תמונתו והרכב שאיתו הוא יחכה לנו. אחרי שיצאנו לחנייה הופתענו לגלות שכמעט כל ה70-100 מוניות שהיו בחניון נראו אותו הדבר, אך אחרי בירור קצר עם הנהגים, כולם מכירים את כולם והפנו אותנו במהירות לנהג הנכון. אחרי העמסת ציוד, התחלנו את הנסיעה דרומה ואחרי כ 45 דקות נסיעה, אספנו באחד החופים מטיילת נוספת מהקבוצה שכבר הגיעה לסיני יום לפנינו. מספר המחסומים בדרך לסנטה הצטמצמו לפי זיכרוני משנה שעברה וביקשו דרכונים רק פעם אחת וכך אחרי כשעתיים נוספות על הכביש שנראה שעובר שיפוץ מסיבי במספר נקודות, הגענו לכניסה של אזור סנטה קטרינה ובו נדרשנו לשלם כ 25 לירות כל אחד על הכניסה. אחרי נסיעה קצרה נוספת, הגענו למחנה FOX של פארג'. בגלל הרמאדן, העניינים התקדמו מעט איטי מהרגיל (בקצב סיני) ואחרי שאכלנו ארוחת בוקר, פגשנו את פארג' והדליל סלאח וישבנו על תוכנית הטיול. לפני שהטיול יצא לפועל, בניתי תוכנית מפורטת עם חלוקה הגיונית לימים מבחינת המרחקים וכמות העליות/ירידות ליום בהתבסס על המידע הזמין ברשת וטיול דומה בחלקו שעשו חברים לפני 3 שבועות ושלחתי אותו לפארג' לאישור.
בפועל אחרי שהתחלנו לעבור על המסלול עם הסלאח ופארג', נודע לנו שהגמלים לא יכולים להגיע לנקודת הלינה ביום השלישי בעמק בעבע וצריך לשנות את המסלול. עד עכשיו הסיבה לכך לא ברורה עד הסוף, כי קבוצות אחרות כן ישנו שם עם ליווי גמלים (אחרי מספר בירורים, הם שילמו על יום נוסף עבור הגמלים), אך כנראה הסיבה במקרה הזה היא הרמאדן כי נאמר במפורשות שזה לא אפשרי בטיול הזה. בנוסף לשינוי הנ"ל נאלצנו לשנות גם את כיוון ההליכה הכללי אחרי שראינו שנתחיל ללכת יחסית מאוחר ואז לא נספיק לעלות לפסגת סנטה קטרינה.

יום 1: (מפגש נחלי טלח/טלעה) El Milga – Wadi Tlah/Tala

סטטיסטיקה:
מרחק וזמן הנסיעה מהגבול לתחילת המסלול: כ 190 ק"מ וכשלוש שעות של נסיעה.
מיקום נקודת ההתחלה: 33.940106E, 28.561677N בגובה 1620 מטר.
זמנים – שעת התחלה – 13:00, שעת סיום – 17:30
משך הליכה – כ 4:30 שעות.
מרחק הליכה – כ 9.5 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר – עליה כ 50 מטר, ירידה כ 500 מטר
נקודות שיא – גובה מקסימלי כ 1620 מטר , גובה מינימלי כ 1150.
מיקום נקודת הסיום: 33.885737E, 28.615180N בגובה 1150 מטר.
הקלטת המסלול בגיפיאסיס
*המסלול המוקלט כולל גם הליכה למנזר סנטה קטרינה וחזרה, נסיעה למחנה והקפצה לנקודת ההתחלה (סביב ה 5 ק"מ סה"כ)

סיכום ההליכה:
אחרי ארוחת הבוקר, פארג' אירגן לנו הקפצה למנזר סנטה קטרינה עד השער של המשטרה ואחריו הלכנו כ 15 דקות עד למנזר עצמו כדי לגלות (כמו כל שאר התיירים הרבים שהיו במקום) שהוא סגור היום מסיבה לא ברורה (לפי המקומיים, מדובר באיזה אירוע מקומי). אחרי זמן מה, חזרנו חזרה להקפצה שלנו בחניון ואל המחנה ולאחר סידור מהיר של התיקים, עלינו כל הקבוצה והדליל (9 אנשים) על הג'יפ הצפוף שמתאים ל5, שהקפיץ אותנו כ 3 ק"מ לתחילת מסלול בקצה של הכפר. ההליכה התחילה מאזור של ואדי קוויז במגמת עלייה עד האוכף ומהר מאוד אחרי כ 1 ק"מ התחברנו לואדי טלח שבו המשכנו לאורכו כל הזמן במגמת ירידה. אחרי כ 1 ק"מ נוספים, התחלנו לראות בתים ובוסטנים וכדי למצוא מחסה מהשמש, סלאח התחיל לחפש בית מאויש שבו נוכל להתמקם. בהתחלה, רוב הבתים היו ריקים בגלל הרמאדן , אך בשלב מסויים הגענו לביתו של אחמד שאירח אותנו בשמחה ואפילו הכין תה לכולנו למרות הרמאדן. בזמן המנוחה אחמד סיפר שהוא היה מורה דרך רשמי תחת השלטון הישראלי בחברה להגנת הטבע בשנת 78 ושהוא מכיר את כל המדריכים המפורסמים של החברה כגון שוקה ואחרים. אחרי שיחה מעניינת ומנוחה, המשכנו בדרכינו, ולמרות ההליכה הנוחה ברב המקומות, היו מספר מכשולים שנאלצנו להתמודד איתם על הדרך ללא שום קושי מיוחד. לקראת 17:30, הגענו לנקודת המפגש עם נחל טלעה ושם חיכו לנו הגמלים והמגמלים עם כל הציוד. היו מספר בארות ליד נקודת הלינה ומאחת מהן יצא צינור עם מים זורמים שבהם ניתן היה להשתמש בקלות למילוי בקבוקי השתייה ולבישולים. בזמן שהתארגנו עם האוהלים וציוד, המגמלים וסלאח הכינו אוכל מעולה שכלל אורז, סלט טרי ועוף בבישול איטי בתוך סיר. אחרי מנוחה, בירה קרה, ארוחת ערב וצפייה בכוכבים, התפזרנו לישון.

יום 2: (מפגש טלעה/בחריה או פרש רומנה)Wadi Tala/Bahariya – (מפגש טלח/טלעה) Wadi Tlah/Tala

סטטיסטיקה:
מיקום נקודת ההתחלה: 33.885737E, 28.615180N בגובה 1150 מטר.
זמנים – שעת התחלה – 6:15, שעת סיום – 21:15
משך הליכה – כ 15:00 שעות.
מרחק הליכה – כ 21.5 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר – עליה כ 1350 מטר, ירידה כ 800 מטר
נקודות שיא – גובה מקסימלי כ 2000 מטר , גובה מינימלי כ 1150.
מיקום נקודת הסיום: 33.881101E, 28.541122N בגובה 1750 מטר.

סיכום ההליכה:
לפי סלאח, היום אמור היה להיות יום קשה הרבה יותר מאתמול ולכן קמנו בסביבות 5:15 בבוקר ואחרי התארגנות מהירה וארוחת בוקר קלה, יצאנו לדרך. סלאח אמר שבסביבות 12:00 נגיע למעיין ולאחר מכן לבריכת גלת אל אזרק ולכן חלק מהמטיילים לקחו מים לחצי יום בלבד.
התחלנו ללכת כ 1 ק"מ במגמת ירידה עד המפגש עם נחל רפייד ובו שינינו כיוון ומגמה והתחלנו לעלות. כבר על ההתחלה כמות הצינורות המים לאורך הנחל הפתיעה את כולם ובהמשך התגלתה הסיבה לכל הזרמות המים
כאשר היו הרבה חלקות כאלה בכל הנקודות אסטרטגיות בנחל. לאחר כ 2 ק"מ התחילו מכשולים שונים ומגוונים במשך כ 4 ק"מ הבאים שבמהלכם עלינו כ 400 מטר במצטבר עד שעלינו קצת מעל הנחל. משם נפרדנו מנחל רפייד והתחלנו לעלות כ 300 מטר נוספים שהתפרסו על כ2 ק"מ לעבר האוכף של הר טרבוש. באוכף הראשון, סלאח אמר שישאר לנוח בצל ומי שרוצים, יכולים לעלות לבד עוד כ 150 מטר בדרך יחסית ברורה אך כמעט לא מרוג'מת עד לאוכף תצפית או אחת הפסגות של ג'בל טרבוש. בגלל שהיה מדובר בתצפית מרשימה, כולם רצו לעלות והתחלנו את העלייה שהייתה יחסית מתונה עד לאוכף. אחרי הסתובבות באזור וחיפוש נקודות תצפית, מצאנו צל והתישבנו לאכול ארוחת בוקר/צהריים בסביבות 12:00. כבר אז הבנו שלא נגיע בזמן למעיין ובריכה וכדאי להתחיל לחסוך במים כי לחלק מהמטיילים נשארו פחות מליטר וחצי ונותר ללכת כ7 ק"מ עד מקור המים הראשון. ירדנו חזרה לנקודת המפגש עם סלאח והתחלנו להתקדם לכיוון ג'בל אבו סחלן בדרך נוחה יחסית. כבר אז שמנו לב שחלק מהמטיילים הורידו קצב וזמן ההגעה למקור מים הולך ומתארך. אחרי כ 2 ק"מ, הדרך הנוחה נגמרה וכדי להתחבר להמשך המסלול נאלצנו לעבור דרך שביל צדדי וקשה עם מספר מכשולים מה שגרם למטיילים העייפים להוריד עוד יותר את הקצב. בסביבות 16:00 הגענו לנקודת פיצול שממנה לפי סלאח ניתן היה לקחת קיצור דרך שהיה מקצר את ההליכה בשעה וחצי ומוריד כ 300 מטר עליות. עשינו ספירת מים וגילינו כי לשני מטיילים נגמרו המים בכלל למרות שהתחילו את ההליכה עם כ 5 ליטר ולכן לא הייתה ברירה חוץ מאשר לרדת כ 1 ק"מ במורד הנחל טלעה למקור המים (כאשר בנתיים 2 מטיילים אחרים שלקחו כ 1.5 ליטר מים אקסטרה השלימו את המחסור). התחלנו לרדת כ 250 מטר בצורה חדה דרך אפיק נחל קטן ואחרי כ 45 דקות, הראשונים הגיעו למטה. באופן שהפתיע אפילו את סלאח , הבריכות אגירה באפיק היו ריקות ולכן החלטנו להתפזר לרוחב ולהתקדם במעלה הנחל עד שלא נמצא מקור מים . סלאח בשלב מסוים התחיל להרגיש חולשה בגלל חוסר שתייה ואכילה ביחד עם 2 החברה העייפים ממילא ואז שלושתם הורידו קצב משמעותית. ההליכה בנחל הייתה לא קלה בכלל בגלל מכשולים שונים בצורת בולדרים, שיחים ומפלים ולאחר כחצי שעה בסביבות 17:15 וחצי ק"מ הליכה, מצאנו באר עם מים נקיים למילוי. הבעיה הייתה ששני חברה כבר התקדמו ולא הצלחנו לעצור אותם ולכן שתינו ומלאנו את רוב הבקבוקים שהיו בידינו ואחרי מנוחה קצרה המשכנו ללכת לעבר הבריכה והמעיין. הדרך המשיכה להיות מאתגרת והעייפות של סלאח והחברה עשתה את שלה ולכן הגענו רק בסביבות 18:00 בקצב איטי מאוד לאזור הבריכה דרך נאקב עתיק שעלה בצורה חדה על הגדה המזרחית אחרי כ 1 ק"מ ו 200 מטר של עלייה. הגעתי לבריכה ראשון וגיליתי ששני החברה שהתקדמו, לא היו שם. הבנתי מהר מאוד לפי המפה שהם כנראה פספסו את הנאקב העולה והמשיכו דרך הנחל ואז רוב הסיכויים נתקעו במפל לא עקיף (וכך גם קרה). חזרתי מעט חזרה ובדרך עליתי למספר תצפיות עד שמצאתי אותם והנחתי כיצד לחזור ולעלות אלינו. בזמן הזה האחרים צמצמו את הפער והגענו ביחד לאזור הבריכה. ירדתי לחפש את המעיין עם הבקבוקים הריקים, אך החושך התחיל לרדת ולא הצלחתי למצוא אותו למרות ההנחיות של סלאח (יתכן שכבר לא קיים בכלל). בגלל המחסור בזמן, לא היה טעם למלא מים מהבריכה ולפלטר כי החושך כבר ירד, לא היה חם, נשארו עוד מעט מים (בבקבוקים שמלאנו בבאר ולשני החברה שהלכו לאיבוד ומצאו בנביעה מתחת למפל) ולפי סלאח נשארו רק כ 2.5 ק"מ שהיו אמורים להיות נוחים להליכה אחרי סוף העלייה. סלאח וחלק מהחברה היו מאוד עייפים (אפילו מותשים) ולכן הצעתי לסלאח לישון ליד בריכת גאלת אל אזרק עד הבוקר כי היו לנו 2 פילטרים, גזיה, מספיק אוכל ולא היה גם קר. לטענתו, זה לא היה אפשרי כי אז המגמלים היו נלחצים שלא הגענו ומזעיקים עזרה כי לא הייתה שם קליטה. לכן, אחרי מנוחה ואכילה, המשכנו להתקדם עם פנסים בהליכה איטית מאוד בשביל שהתגלה בסופו של דבר באורך של כ 3.5 ק"מ ועם מספר לא קטן של מכשולים בקטע הראשון של ה 1.5 ק"מ תוך כדי חיפוש מקורות מים זמינים שבסוף היו יבשים ברובם. בסביבות 20:40 יצאנו מהקטע הבעייתי והמשכנו לאורך כ 2 ק"מ נוספים בהליכה מהירה ונוחה יחסית אל הבוסתן שאליו הגענו רק ב 21:15. על הדרך בבוסתן סמוך, פגשנו 2 מטיילים ישראלים שטיילו באזור. אחרי התארגנות, שתייה מרובה וארוחת ערב מהירה שכללה פסטה עם נקניקיות, התפזרנו לישון.

יום 3: (מפגש זוותין/ג'יבל)Wadi Zawatin/Jibal – (מפגש טלעה/בחריה או פרש רומנה)Wadi Tala/Bahariya

סטטיסטיקה:
מיקום נקודת ההתחלה: 33.881101E, 28.541122N בגובה 1750 מטר.
זמנים – שעת התחלה – 8:00, שעת סיום – 18:00
משך הליכה – כ 10:00 שעות.
מרחק הליכה – כ 14.5 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר – עליה כ 650 מטר, ירידה כ 600 מטר
נקודות שיא – גובה מקסימלי כ 2150 מטר , גובה מינימלי כ 1750.
מיקום נקודת הסיום: 33.924919E, 28.541184N בגובה 1800 מטר.

וידאו מפסגת אבו אלדה

סיכום ההליכה:
קמנו יחסית מאוחר בבוקר בסביבות 7:00 ואחרי ארוחת בוקר והתארגנות, תכננו לצאת ב 8:00 כאשר אחד החברה החליט שהספיק לו המאמץ והחום ושהוא מעדיף לבלות את שאר החופשה בצלילות בחופים ומנוחה. אחד המגמלים עם גמל לקחו את הציוד וביחד בהליכה שלקחה כשעתיים וחצי בתוואי נוח של ואדי ג'יבל ואבו ג'יפה הם חזרו ישירות לכפר. אספנו את האוכל הנדרש ליום ההליכה ואת הפיתות הטריות שהכין סלאח והתחלנו את ההליכה בעלייה מתונה של כ 200 מטר דרך נאקב בחריה עד ההתחברות לואדי זעתר שבו מספר מבנים יחודיים מפוזרים באזור. המשכנו את ההליכה לעבר נביעה קטנה בשם עין נג'ילה שאליה הגענו בסביבות 9:30 אחרי כ 3 ק"מ. סאלח ומספר חברה החליטו להישאר ולנוח בזמן שחלקנו הלכנו לטפס כ 150 מטר לעבר ג'בל בבל דוניה המרשים. הדרך הייתה ברורה ומרוג'מת מאוד וחוץ מטיפוס קל לקראת הסוף, לא הייתה בעיה להגיע לאחת הנקודות תצפית על האזור בכלל ובמיוחד לכיוון המערבי כאשר ג'בל הטרבוש ברקע. לאחר מנוחה ותצפית, ירדו חזרה באותה הדרך ואחרי כשעה וחצי חזרנו אל השאר והמשכנו בדרכנו לכיוון הג'בל הבא. הדרך אל ג'בל אבו עלדה הייתה במגמת עלייה מתונה של כ 150 מטר כאשר מסביב מציצים סלעים צבעוניים וצורניים מכל הכיוונים ובמספר מקומות רואים שיח מקומי שנקרא עלדה. אחרי כשעה של הליכה, הגענו לפסגה שלפי סלאח מדובר בנקודת תצפית הכי אהובה עליו בהר הגבוה בגלל התצפית של ה 360 מעלות והמצוקים החדים מסביב. הפעם היה לנו מספיק זמן פנוי ולכן לקחנו הפסקה של כשעה וחצי בצל בתוך סדק כדי לאכול צהריים, לנוח ולהימנע מהליכה בשעות החמות. אחרי המנוחה, התחלנו ללכת בנאקב אום-סיחה במגמת ירידה לאורך שדות אבנים ובין מצוקים מרשימים כאשר על הדרך נתקלנו במלכודת נמרים ישנה. לפני הירידה הסופית, הייתה עלייה קטנה לאוכף שממנו התחילה הירידה לואדי ג'יבל הפתוח ובו מספר רב של בוסתנים. באחד מהם, עברנו דרך באר עמוקה ולאחר התרעננות, המשכנו בדרכינו לעבר הבוסתן של עומריה במפגש עם נחל זוויתין. לפני הירידה הסופית לבוסתן, הצטרפה אלינו כלבה לבנה שהייתה ביישנית במיוחד ולאחר שהבאנו לה מים, הקרח נשבר והיא הצטרפה אלינו בשמחה ובסופו של דבר הלכה את כל הדרך אל הכפר. כאשר הגענו לנקודת הלינה, ראינו גם את 2 החברה הישראלים באותו המקום והסתבר שמדובר באבא (סביב 80) ובן שחוזרים לאזור ההר הגבוה כל כמה שנים ומאוהבים במקום. במקום חיכו לנו המגמלים ובזמן שהתארגנו, בישלו ארוחה מצוינת של תפוחי אדמה ובצל, מרק ירקות ואורז עם תוספות של משמשים מהמטע המקומי של עומריה שמתחזקת לבד את כל הבוסתן ולמעשה גרה שם כל השנה. עומריה, בדרכה הצנועה דאגה לנו מהרגע הראשון כדי שלא יחסר שום דבר ושנוכל לשבת בנוחות על מחצלות ומזרונים. אחרי יין, סיפורים ומנוחה, התפזרנו לישון בזמן שסלאח והחברה מכינים לנו פיתות טריות למחרת.

יום 4: (El Milga (FOX camp – (מפגש זוותין/ג'יבל)Wadi Zawatin/Jibal

סטטיסטיקה:
מרחק וזמן הנסיעה מהמחנה לגבול: כ 190 ק"מ וכשעתיים וחצי של נסיעה (יותר מהיר בגלל הירידה)
מיקום נקודת ההתחלה: 33.924919E, 28.541184N בגובה 1800 מטר.
זמנים – שעת התחלה – 5:15, שעת סיום – 13:15
משך הליכה – כ 8:00 שעות.
מרחק הליכה – כ 17 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר – עליה כ 850 מטר, ירידה כ 1150 מטר
נקודות שיא – גובה מקסימלי כ 2630 מטר , גובה מינימלי כ 1500.
מיקום נקודת הסיום: 33.958745E, 28.563817N בגובה 1500 מטר.

וידאו 1 מפסגת קטרינה
וידאו 2 מפסגת קטרינה

סיכום ההליכה:
כדי לסיים את היום בשעה סבירה, קמנו מוקדם בבוקר ואחרי התארגנות וארוחת בוקר מהירה, יצאנו לדרך בסביבות 5:15 כאשר אנחנו נפרדים מהמגמלים שאותם כבר לא נראה עד סוף הטיול. הזריחה מאירה את ההרים בצבעים מיוחדים והמזג אוויר הקריר דוחף אותנו להתקדם במהירות מעל ואדי שג לעבר הר קטרינה המרשים כאשר הכלבה מאתמול מתרוצצת מסביבנו ברדיפה אחרי ציפורים. אחרי כ 2 ק"מ, פנינו דרומה לואדי עז'נה ולאחר כקילומטר נוסף, התחלנו לטפס כ 400 מטר על פני כ 2.5 ק"מ דרך ואדי עגבה ואום סלע לעבר האוכף והמפגש עם השביל המרכזי תוך כדי שאנחנו צופים בפסגה המתקרבת של ג'בל קטרינה. במפגש השבילים בסביבות 7:30, פגשנו קבוצה גדולה יחסית של מטיילים ישראלים דוברי רוסית שעשו את העלייה לג'בל קטרינה בלילה והיו במגמת ירידה לקראת הבוקר. סלאח נשאר לנוח באוכף ואנחנו התקדמנו במהירות לעבר הפסגה בעלייה תלולה, אך פרוסה מאוד של כ 450 מטר נוספים על פני כ 1.5 ק"מ כאשר הכלבה מטפסת איתנו כל הדרך עד למעלה. העלייה של ה 30 המטרים האחרונים הייתה על דרך עתיקה ובנויה היטב מאבנים גדולות והתצפית מהפסגה הייתה מרהיבה לכל הכיוונים. אחרי מנוחה, סקירה של האזור, קריאה של מספר קטעים על סיני ומספר ניסיונות שונים לצילום קבוצתי , התחלנו את הירידה הארוכה למטה. אחרי כשעתיים וחצי, חזרנו למפגש עם סלאח והתחלנו להתקדם במהירות לעבר ואדי שגר מוסא במגמת ירידה תלולה של כ 200 מטר כאשר פנינו למעיין קטן ופינה מוצלת כדי לעשות מנוחה ולאכול. בסביבות 11:00, המשכנו בירידה נוספת של כ 250 מטר עד שהגענו לואדי אל ארבעין ועקפנו את דיר אל ארבעין ממזרח. אחרי עלייה קטנה לאוכף, התחלנו לרדת בצורה מתונה של כ 250 מטר לאורך כ 3 ק"מ עד הכפר והמחנה של פארג' כאשר על הדרך עצרנו ליד באר עמוקה להתרעננות. הגענו למחנה בסביבות 13:15 כאשר התיקים כבר מחכים לנו בנקודת האיסוף ואחרי התארגנות, מקלחת, סידור העניינים הכספיים ופרידה מסלאח, יצאנו לדרך במונית לעבר החופים כאשר על הדרך עצרנו בחנות קטנה בכפר להצטיידות. חלק מהחברה נשארו ליום נוסף באחד החופים ואחרים המשיכו אל הגבול שבאופן מפתיע היה ריק ולכן המעבר היה מהיר ויעיל.

הערות מיוחדות:
*ניתן להשאיר רכבים בחניון עפר ליד תחנת המשטרה שנמצא כחצי ק"מ מהגבול ובו כ 100 מקומות או בחניון אפר כ 1 ק"מ לפני. לפי השלט במקום , אין אחריות על השארת הרכב במקום. במקומות אחרים בקרבת הגבול יש שלטים האוסרים על חנייה ארוכת טווח ומתריעים מפני קנסות כך שאם החניון תפוס, עדיף להשאיר את הרכב באילת ולקחת מונית.
*אם מגיעים בערב לפני לאילת, אז ניתן לישון במספר מקומות בקרבת הגבול: חניון לילה נחל שלמה (כ 4 ק"מ מערבית לאילת על כביש 12) , חניון הקרוונים בין המלונות אורכידאה/הנסיכה (עמוס ורועש למדי), בפנייה לחוות הגמלים על השביל האדום (כ 4 ק"מ לפני הגבול) נוסעים כ חצי ק"מ ויש מספר משטחים שטוחים ונוחים ללינה.
*בחודשי הקיץ יש כמות גדולה של יתושים וכדאי להיערך בהתאם.
*למעבר גבול בצד המצרי מומלץ להביא עט כדי למלא את פרטי הטיול (גם לשם וגם בחזרה).
*התשלום מעבר גבול בצד המצרי של ה 400 לירות מתבצע אחרי שנוסעים מהחניון כחצי ק"מ ויוצאים מאזור טאבה.
*לפי החוק המצרי , ניתן לטייל באזור של ההר הגבוה רק בליווי דליל (מדריך) בדואי מקומי.
*בטיול שלנו, הדרכונים נשארו אצל פרג' (שהיה אחראי על הוצאת הטיול לפועל) וחזרו אלינו רק בסיום ה 4 ימי טיול בהר הגבוה. לאחר בירור , נאמר לנו שזה נדרש למקרה ומשטרת תיירות תרצה לברר היכן התיירים ותהיה הוכחה לסוכן שהם תחת חסותו.
*ב FOX CAMP היה WIFI חופשי, אך מדובר באינטרנט מאוד איטי שמאפשר בעיקר גלישה/כתיבה ללא שיחות. בשטח עצמו של ההר הגבוה, לא הייתה קליטה ברוב המקומות גם לרשתות מצריות חוץ מאשר בפסגות ומקומות גבוהים.

סיכום הטיול, מסקנות והארות לעתיד:
למרות ההתראות החוזרות ונשנות ממשרד החוץ וההבנה ההגיונית שאם יקרה משהו, יהיה מאוד קשה לקבל עזרה, הניסיון משנה שעברה, המחסומים הרבים של הצבא והבדואים המקומיים דאגו לכך שתהיה הרגשה טובה של ביטחון ולכן לא הורגש מתח כלשהו במהלך כל הטיול. הטיול לדעתי פחות יתאים לאנשים שחוששים לנסוע מכל סיבה שהיא, כי לא תהיה באמת הנאה מהטבע והרוגע שההרים והחופים של סיני משדרים.
על פניו, השינוי שהציע סלאח ליום השני של ההליכה נראה הגיוני על המפה מבחינת מרחקים, אך בדיעבד הסתבר שהיה מדובר ביום קשה בהרבה מאחרים(גם בגלל החום) ולכן ההיערכות אליו הייתה צריכה להיות בהתאם. היינו צריכים לצאת לדרך ב 5:00 בבוקר (אור ראשון היה ב 4:30) ולא ב 6:15 ובנוסף היה צריך לסחוב מים ליום שלם כפי שהמלצתי למי ששאל ולא להתפתות לזה שאולי יהיו מים באמצע היום כי בכל זאת מדובר במדבר עם תוואי לא מוכר ודברים משתנים במהירות ולכן אי אפשר לדעת מה יקרה. בנוסף היה צריך להתעקש שמי שמרגיש עייפות אחרי העלייה לאוכף הראשון לפני טרבוש, שישארו לנוח באוכף ולא ינסו לעלות למעלה. אם כמות המים הייתה מספיקה לכולם לכל היום אז היינו חותכים בנאקב שהציע סלאח בנקודת הפיצול (שהיה חוסך כשעה וחצי-שעתיים) ואז היינו נמנעים מהכניסה לחושך, עייפות ומגיעים לנקודת הלינה בזמן. למזלנו הטיול נגמר ללא תאונות או פציעות, אך המרחק לכך היה קצר ביום השני החריג ורק הניסיון של המטיילים ועזרה קבוצתית מנעו אותם ולכן המסקנה האישית מהסיפור לקראת הטיול הבא באזור (בהנחה שיהיה גם כן למטיבי לכת) היא לנסות ליצור קשר עם המדריך המיועד לפני הטיול או שלהתעמק יותר בהצעות שהוא יציע לשינויים כדי להבין איך זה משפיע על האורך/עבירות והאם זה מתאים לקבוצה שהתגבשה מבחינת הדרגת קושי. בנוסף, לא להתפשר בנושא המים במדבר בכל מקרה ולהקפיד שכולם (גם המנוסים) לוקחים יותר מים ממה שהם צריכים ליום הליכה, וגם אם מוצאים מים, אז למלא את כל הבקבוקים הריקים עד הסוף ולא לסמוך שיהיה מקור מים נוסף בקרוב וכמובן שלא מתפזרים במיוחד במדינה זרה ללא קליטה כאשר הקצב הכללי יורד ויש פערים בין היכולות והעייפות.
למרות כל ההפתעות הבלתי צפויות, יצא לטעמי טיול מעניין, מגוון ומאתגר שלא ישכח במהרה והנופים המדהימים של אזור ההר הגבוה בהחלט הרשימו לטובה וכך נשאר טעם של עוד לפעם הבאה.

עד הטיול הבא…..

https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 4 תודות למשתמש Eli TheHiker על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 30/05/2018(UTC), itw01 ב 30/05/2018(UTC), ישר.א ב 31/05/2018(UTC), HarmonicWave ב 31/05/2018(UTC)
מממן
אמנון לנגי
#2 נשלח : יום רביעי 30 מאי 2018 22:50:15(UTC)

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
לטייל במאי נראה לי לא אופטימלי. גם בגובה 2000 צפוי להיות חם ובגובה 1000 לוהט.
זה טיול שמתאים לסוף או תחילת החורף. אז גם יש פריחה מדברית.
לא הייתי הרבה מאוד שנים בסיני. המצב שם לא ממש מעודד תיירות.
thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
ישר.א ב 31/05/2018(UTC)
Eli TheHiker
#3 נשלח : יום רביעי 30 מאי 2018 22:58:03(UTC)

נשלח במקור על ידי: אמנון לנגי עבור להודעה מצוטטת
לטייל במאי נראה לי לא אופטימלי. גם בגובה 2000 צפוי להיות חם ובגובה 1000 לוהט.
זה טיול שמתאים לסוף או תחילת החורף. אז גם יש פריחה מדברית.
לא הייתי הרבה מאוד שנים בסיני. המצב שם לא ממש מעודד תיירות.

זה עניין של מזל, במקרה נפלנו על שנה שלמה שלא ירד שם גשם בכלל (לפי המדריך שנתיים לא ירד אבל ראיתי דיווחים שכן ירד חורף שעבר באזור) וגם היה שבוע חם מהרגיל וכבר לא רצינו לדחות בגלל החג.

באופן כללי אתה צודק שבספטמבר-אוקטובר יש יותר סיכוי למזג אוויר קריר ונעים אך גם הרבה יותר קר בלילות.

בנושא המצב בסיני , אכן לא מעודד, אך אי אפשר לדעת לאיזה כיוון זה ילך ולכן כל עוד יש "רגיעה יחסית" , אז מנצל את ההזדמנות לטייל שם.

ItaiG
#4 נשלח : יום שישי 01 יוני 2018 21:05:51(UTC)

הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

אתה פשוט אדיר אלי, הגיוון בטיולים שלך זה משהו שאני שואף.

מרשים!clap

A summit a day keeps the doctor away
Eli TheHiker
#5 נשלח : יום רביעי 06 יוני 2018 08:09:28(UTC)

נשלח במקור על ידי: ItaiG עבור להודעה מצוטטת

הגיוון בטיולים שלך זה משהו שאני שואף.

מרשים!clap

תודה , משתדל לגוון לא רק באזור הטיול , אלא גם בסגנון (לינות שטח/בקתות, כל הציוד על הגב/תיק יום, עם/בלי רכב, מאורגן/אצמאי, לבד/עם שותפים, עם מדריך איפה שמחייבים ובלי בכל השאר וכדומה) .

אחרת הטיולים יחזרו על עצמם cool

משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.