ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

2 עמודים<12
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
אמנון לנגי  
#21 נשלח : יום חמישי 21 יוני 2018 19:23:26(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

אכן לא היו צריכים להגיע לשם מלכתחילה ובכל מקרה, ההגעה לפאס בשעה 16:00 היא עוד כשל ברצף הכשלים שהובילו לאסון.
מי שמתחיל הליכה בשעה נורמלית מ Trient אמור להגיע לפאס בצהרים ואם הוא איטי אז ב 14:00.
להגיע לפאס ב 16:00 משמע שהם התעכבו בדרך אולי בגלל יציאה מאוחרת, אולי בגלל הפסקות ממושכות אולי בגלל שלג בטיפוס ואולי משילוב של סיבות.
צריך להאמין שכשהם הגיעו לפאס הם ראו עקבות כלשהן בקרח. קשה לי להאמין שהם ירדו למטה בקרח בתולי בלי שום סימני רגליים מקודם.
אנחנו כנראה לא נדע את הפרטים המדויקים אבל אני מקווה שהשותף של ההרוג יגיע לכאן ויספר את הדברים כפי שהתרחשו.
לפחות הטרגדיה הזאת גרמה לכמה מטיילים שיוצאים בשבוע הבא למסלול, לשנות את התוכניות שהיו להם לגבי הפנטרה ארפט.

odedorr  
#22 נשלח : יום חמישי 21 יוני 2018 20:31:40(UTC)
odedorr


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2013(UTC)
הודעות: 489
ישראל

תודות: 12 פעמים
קיבל תודה: 179 פעמים ב 114 הודעות

נשלח במקור על ידי: YanivDolev עבור להודעה מצוטטת

הי, 
יוצא עוד עשרה ימים ל WHR, וחשבתי לוותר על ה Fenetre d'arpette עוד לפני התאונה/ 
1. האם יש עוד מעברי הרים שממש לא כדאי להתקרב אליהם אם יש שלג? 
2. אני מתלבט כבר כמה ימים בין שתי אסטרטגיות.  אם להחליט שבכלל אני לא דורך על שלג ועושה rerouting בכל מקרה או לקחת קראמפונים ולשקול נקודתית כל יום ואולי כן להעזר בהם, מה אתם חושבים? 
תודה, 
יניב

אני עשיתי את ה WHR לפני שנתיים בתחילת יולי

היה המון שלג

מראש ויתרנו על Fenetre d'arpette והלכנו דרך bovine. זה גם מאפשר ימים ראשונים קלים יותר ומקטין את סכנת הפציעות בימים הראשונים.

המעברים מ mont fort לפלאפלאורי הוגדרו כעבירים למנוסים בלבד. מדריך שהיה שם המליץ בחום לוותר. שמענו בעצתו, ויתרנו ועשינו מעקף דרך מעבר קצת יותר נמוך (ועדיין נתקלנו במדרון מושלג ותלול שלקח לנו המון זמן לחצות). פגשנו זוג שניסה לחצות יומיים אחרינו. כשהשלג הגיע לגובה מטר וחצי והיה ברור להם שאין להם סיכוי להגיע הם חתכו מטה והגיעו באור אחרון ל louvie

אין מצב שאתה "לא דורך על שלג". קח קרמפונים, תחבור לקבוצות אחרות בימים הבעייתיים, תקשיב לאנשי הבקתות, צא מוקדם (לפני שהקרח מתחיל להתחמם), תהיה זהיר וגמיש בתוכנית

אל תשכחו - באנו להנות
יענקל'ה סער  
#23 נשלח : יום חמישי 21 יוני 2018 20:55:28(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

נשלח במקור על ידי: YanivDolev עבור להודעה מצוטטת

הי, 
יוצא עוד עשרה ימים ל WHR, וחשבתי לוותר על ה Fenetre d'arpette עוד לפני התאונה/ 
1. האם יש עוד מעברי הרים שממש לא כדאי להתקרב אליהם אם יש שלג? 
2. אני מתלבט כבר כמה ימים בין שתי אסטרטגיות.  אם להחליט שבכלל אני לא דורך על שלג ועושה rerouting בכל מקרה או לקחת קראמפונים ולשקול נקודתית כל יום ואולי כן להעזר בהם, מה אתם חושבים? 
תודה, 
יניב

 

עשרה ימים זה לא מעט זמן. אבל אני לא חושב שבעוד שבועיים ה Fenetre d'arpette יהיה בטוח. אני הייתי הולך בנמוך.

מה שבטוח יהיה מסוכן מאוד זה COL DE LA CHAUX שמקצר את הדרך ממונט פורט עד פרפלרי. הירידה שם לא מאוד ארוכה

אבל השיפוע שם רצחני. תלך בדרך הארוכה יותר.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יואל JOEL  
#24 נשלח : יום חמישי 21 יוני 2018 23:55:43(UTC)
יואל JOEL


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 30/04/2015(UTC)
הודעות: 12
גבר
בלגיה
מיקום: ירושלים

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות
לדעתי זה שאתה לא רואה אף אחד בא מולך או הולך בכיוון שלך לא צריכה להדליק נורה אדומה, יש המון שבילים באלפים שאתה הולך שעות לבד. ואני אומר את זה מתוך נסיון של מאות שעות הליכה באלפים!

כל השאר נכון, בעיקר זה נחשב לרשלנות גדולה שלא לדרוש ולברר על מצב המעברים ברפיוג' או במשרדי ההרים הגבוהים (אופיס דה הוט מונטניה)

יהי רצון שלא יקרה שוב לאחינו בני ישראל
Jonathan2  
#25 נשלח : יום חמישי 21 יוני 2018 23:55:46(UTC)
Jonathan2


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/10/2013(UTC)
הודעות: 269

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 101 פעמים ב 64 הודעות
להוסיף על דברי אמנון,
בשלג קפוא קרמפונים זה לא מספיק - צריך גרזן קרח וצריך לדעת להשתמש בו,
וזו מיומנות הדורשת לימוד ותרגול.
את המיומנות ניתן ללמוד ע"י מדריכי הרים בשמוני (ובמקומות נוספים).
בלי מיומנות וציוד מתאים - אל תסתבכו בשלג, לכו מסביב.

אגב, גם כשהולכים מחוברים בחבל, בשביל לבלום נפילה בן הזוג הבולם צריך להיות מאוד-מאוד יציב,
כך שיכול להיות שאילו הם היו מחוברים הנפילה היתה הורגת את שניהם.
כשהולכים מחוברים בהרים או על קרחון לכל ההולכים יש גרזני קרח, כך שהם קודם כל מסוגלים לבלום את עצמם.
thanks 2 תודות למשתמש Jonathan2 על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 22/06/2018(UTC), ofer ב 22/06/2018(UTC)
אמנון לנגי  
#26 נשלח : יום שישי 22 יוני 2018 03:08:49(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,019
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

נשלח במקור על ידי: יואל JOEL עבור להודעה מצוטטת
לדעתי זה שאתה לא רואה אף אחד בא מולך או הולך בכיוון שלך לא צריכה להדליק נורה אדומה, יש המון שבילים באלפים שאתה הולך שעות לבד.
מדברים ספציפית על מסלול ה TMB - אחד המסלולים העמוסים בעולם. כשבמסלול כזה אתה מוצא את עצמך הולך לבד, זה לא נורה אדומה אלא פרוג'קטור אדום.  

ItaiG  
#27 נשלח : יום שישי 22 יוני 2018 10:11:43(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

פשוט קשה להאמין, ה-Fenetre הוא פאס מדהים שהכל יבש..אבל בשלג? ולפי התמונה והשיפוע האמיתני שזכור לי שירדתי את זה ברגל ובשלג בכלל זה נראה כמו משימת התאבדות..עצוב מאוד. 

A summit a day keeps the doctor away
Eli TheHiker  
#28 נשלח : יום ראשון 24 יוני 2018 16:03:03(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 685

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

מקרה עצוב שממחיש עד כמה ניסיון, הגיון בריא ושיקול דעת חשובים במקרים כאלה ואסור לעגל פינות ולסמוך על "יהיה בסדר". 

באופן כללי, קשה מאוד לשפוט מהצד מה בדיוק היה שם ומה היה השיקול להגיע לשם ולנסות לרדת. סתם חומר למחשבה: אולי הטעו אותם במשרד לענייני הרים גבוהים ואמרו שהמסלול עביר עם קרמפונים, אולי פגשו מטיילים אחרים על הדרך שאמרו שזה עביר בקלות, אולי ראו צעדים של ההולכים האחרים כשביל ברור כאשר הגיעו לפס, אולי במקום הלינה ב TRIENT הטעו אותם ואמרו שהשביל פתוח והרבה מטיילים הגיעו מהצד השני ולכן בפועל רק החבר שהיה שם יוכל לספר מה באמת קרה שם. 

באופן פרטני , כמו שכבר נאמר , חוץ ממקרים יוצאי דופן,  יש רצף של טעויות שמוביל לפציעות ובמקרה הזה (בהנחה שהם כן ביררו וכן אמרו להם שזה עביר עם קרמפונים) זה השעה מאוחרת שהם הגיעו לפס. לפי הסטטיסטיקה, אמור לקחת משהו כמו 4-5 שעות להגיע לפס מ TRIENT ולכן או שהם יצאו מאוד מאוחר או שזמן העלייה לקח להם הרבה מעבר לממוצע, זה אמור היה להדליק נורה אדומה כבר בשלב העלייה (זה שהם לא ראו אנשים בפס בשעה 16:00 זה דווקא די הגיוני כי כולם כבר עזבו מזמן). לשלג יש שלבים שונים של מצב צבירה במהלך היום וזה משתנה גם בהתאם לעונה וכיוון ההר וכדאי לדעת מה לעשות/לא לעשות בכל מקרה.  כאשר הקרח נמס בצהריים והופך לרך בזווית תלולה אז זה יכול להיות עוד יותר מסוכן גם עם קרמפונים ,יש שיגידו שאפילו יותר מסוכן ללכת עם קרמפונים על שלג קשה שנמס בגלל אפקט הכדור שמצטבר מתחת לקרמפון וגורם להחלקה. 

נשלח במקור על ידי: אמנון לנגי עבור להודעה מצוטטת

שימו לב לסימני ההחלקה. אין שום סיכוי לבלום את ההחלקה בלי גרזן קרח.
אם הרבה מזל אפשר היה לשרוד את ההחלקה הזאת בפציעה בלבד אבל מי שמתחיל להתגלגל וצובר תאוצה, זה לרוב קטלני.   

100% , מניסיון אישי לצערי silenced

 

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
ישר.א  
#29 נשלח : יום ראשון 24 יוני 2018 19:58:48(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 441
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 403 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות

אנימזכיר את הפוסט החשוב של נטי על התנהגות בשלג

neutrino  
#30 נשלח : יום שני 27 אוגוסט 2018 16:20:08(UTC)
neutrino


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/11/2012(UTC)
הודעות: 1,042
גבר
ישראל
מיקום: Karmiel

תודות: 81 פעמים
קיבל תודה: 180 פעמים ב 109 הודעות
חברים,

קודם כל לקשור את אצמך למי שלא יודע לבלום - טעות גדולה.
דבר שני, לא יודע כמה מקומות עברתי שאם הייתי טיפה נותן הצידה - לא הייתי כותב את הפוסט הזה. יש סיכונים בהליכה בהרים. צריך להשלים עם זה.
אסון יכול לקרות לכל אחד
לא כל שלג מפחיד - עברתי מספיק קילומטרים בשלג עמוק עם זוג נעלי ריצה מינימליסטיים. אם היה מדרון - עברתי מסביב אבל עדיין בשלג, פשוט חפשתי שיפוע קטן יותר.

במקרה הספציפי הזה אם הייתי מגיע לפס ב-16:00 - הייתי ממשיך עד כמה שאני מכיר את עצמי. אם הייתי בן 60+ - לא יודע. נכון, המדרון תלול והשכל הבריא אומר להסתובב.
חבל מאוד.
מטיילים הם עם מוזר. לוקחים כמה שיותר אוכל, הולכים רחוק שאפשר ואוכלים את הכל שם.
משתמשים הצופים בדיון זה
2 עמודים<12
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.