ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
יובלש  
#1 נשלח : יום שלישי 31 יולי 2018 20:03:16(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

השביל האלפיני אדריאטי הוא שביל הליכה ארוך שנחנך ב-2012

אורכו 750-700 קילומטר והוא עובר בשלוש מדינות (אוסטריה-סלובניה-איטליה) וכולל 37 קטעים עם אופציה להוספת מסלול מעגלי שיוצא וחוזר למסלול הראשי באזור מפגש הגבולות המשולש בין אוסטריה סלובניה ואיטליה (7 קטעים נוספים).

קצהו האחד של השביל באלפים האוסטריים בתחנת KEIZER- FRANTZ -JOSEPHS- HOHE ( 2,366 מטר) שנמצאת למרגלות ההר הגבוה באוסטריה הגרוסגלוקנר (3,798 מטר) וקצהו השני לחופי הים האדריאטי בעיירה האיטלקית MUGLLIA ומכאן גם שמו "השביל האלפיני אדריאטי".

כמו רוב השבילים הארוכים לא מדובר כאן במסלול חדש שנכבש אלא בחיבור של קטעי שבילים קיימים לשביל הליכה אחד רציף וארוך (ולהיפך, באחד הפרסומים שקראתי על השביל התגאו שם שבמהלך הקמת השביל "לא נחצב ולו קילומטר אחד חדש" שהרי בכל שביל הליכה ישנה פגיעה מסויימת בטבע. לא כמו הפגיעה של אוטוסטרדה 6 מסלולים אבל עדיין).

זמן קצר לאחר שנחנך השביל הכליל אותו המגזין נשיונאל ג'יאוגראפיק ברשימת 20 שבילי ההליכה הטובים בעולם (כן, אותה רשימה מפורסמת שבה נכלל גם שביל ישראל שלנו) ולאחרונה הזכיר הנשיונאל ג'יאוגרפיק את השביל שוב בכתבה שכותרתה "שבילי ההליכה המהממים באירופה שנמצאים מתחת לרדאר".

 

ההכללה של שביל ישראל והשביל האלפיני-אדריאטי באותה רשימה אינה מקרית לדעתי והיא נובעת מכך שלשבילים אלה יש משהו שאין בכל השבילים המפורסמים כמו הסובב מונבלאן או האלטה ויה והדבר הזה נקרא גיוון.

השביל הוא מיזם משותף של משרדי התיירות של קארינתיה (המחוז באוסטריה שבו עובר השביל), סלובניה ואיטליה וכפועל יוצא מכך הוא גם מחזיק אתר אינטרנט משובח ומושקע עם פירוט מצוין של כל הקטעים. הן תיאור מילולי של נקודות העניין, הן תיאור מפורט של כל קטע TURN-BY-TURN, הן מפרטי מרחקים, עליה וירידה מצטברת, מפות תלת מימד של המסלול אפליקצית הורדה של קבצי מפות לסלולאר ומה לא בעצם.

אתר השביל:

http://alpe-adria-trail.com/en/

אתר הפייסבוק של השביל:

https://www.facebook.com/AlpeAdriaTrail/

אתר האינטרנט גם מציע (בתשלום כמובן!) שירותי עזר כהזמנת מקומות הלינה לאורך השביל, הקפצת ציוד, שאטל לנקודת ההתחלה של השביל מתחנת הרכבת הקרובה לתחילת המסלול ( העיירה MALLNITZ שאליה מגיעים בסיום הקטע השישי) ושאטל בחזרה מנקודת סיום ההליכה לאותה תחנת רכבת.


זמני ההליכה המומלצים:

מי שרוצה ללכת את השביל כולו צריך להתחשב בכך שמדובר בשביל מגוון מאוד מבחינת פרופיל הגבהים והאקלים. לא מומלץ ללכת את החלק האדריאטי בשיא הקיץ כשהטמפרטורות שם נעות בין 35-30 ומצד שני לא ניתן ללכת בחלק האלפיני מאמצע הסתיו ועד אמצע האביב כשהוא מכוסה בשלג כבד. לפיכך מי שרוצה ללכת מהאלפים לים האדריאטי צריך לצאת מתישהו בסוף אוגוסט/תחילת ספטמבר כדי להגיע לים האדריאטי באמצע/סוף אוקטובר כשכבר פחות חם (זה כיוון ההליכה המקובל) ומי שרוצה ללכת מהים האדריאטי לאלפים יצא בתחילת/אמצע מאי ויסיים באלפים בסוף יוני.

מי שרוצה ללכת רק את הקטעים האלפיניים יכול ללכת מתחילת יוני ועד סוף ספטמבר (התוואי מעט נמוך יותר משבילים אלפיניים אחרים. נקודת ההתחלה בגובה 2,366 היא הנקודה הגבוהה בשביל ולכן תקופת ההליכה מעט ארוכה יותר).


הגעה לתחילת המסלול:

שדות התעופה הקרובים לתחילת המסלול (מהצד האלפיני שלו) נמצאים בקלגנפורט ובזלצבורג. לשניהם אין טיסות ישירות מהארץ.

אני וחבר הגענו לזלצבורג עם אוסטריאן איירליינס בטיסה לוינה ובטיסת המשך לזלצבורג (קונקשן של 50 דקות. קצת על הקשקש אם הטיסה לא יוצאת בזמן. הטיסה לזלצבורג גם היא 50 דקות) שני החברים הנוספים שהלכו איתנו הלכו על האופציה של טורקיש אייליינס לאיסטנבול ומשם טיסת המשך לזלצבורג (קונקשן של שעה וחצי). לאחר האיחוד המרגש בשדה התעופה של זלצבורג לקחנו מונית לתחנת הרכבת של זלצבורג ושם עלינו על רכבת ל-MALLNITZ (תדירות כל שעתיים. זמן נסיעה 1:45 שעות) שם חיכה לנו שאטל של ה-AAT שלקח אותנו לכפר HEILIGENBLUT (עוד 50 דקות נסיעה)

אפשר להגיע ל-MALLNITZ גם ברכבת משדה התעופה בוינה (עם החלפה בזלצבורג) עלות של 63 יורו לאדם וארבע וחצי שעות נסיעה. נראית אופציה מעט עדיפה מבחינת הזמנים והעלויות על הגעה לזלצבורג בטיסה. חזרנו לוינה באופן זה והדבר היחיד שצריך לקחת בחשבון זה שכדאי להוסיף 3 יורו למקום שמור אחרת מקימים אותך בכל תחנה אנשים שטוענים שהמקום שמור להם (ומדובר ברכבת מאוד עמוסה בחודשי הקיץ בקו מזלצבורג לוינה).


סימון השביל:

לשביל סימול ייחודי (לוגו) עם פס כחול אופקי (הים האדריאטי?) ושלושה פסים אנכיים שניים אדומים ואחד ירוק על רקע לבן.

הסימון אינו צבוע אלא מופיע על לוחיות מתכת המקובעות לעצים, עמודים ייעודיים או שלטי שבילים אחרים.

כמו כן בחלק מהזמן ישנו הסימון האירופי המקובל לשביל הליכה שזה פס אדום בין שני פסים לבנים וזה בד"כ סימון צבוע על סלעים (מכיוון שכאמור ה-AAT "מנצל" שבילי הליכה קיימים).

סה"כ הסימון ברמה טובה מאוד והיו מספר מועט של פעמים שבהן לא היינו בטוחים ונאלצנו להיעזר במפות. עם זאת נהג השאטל שלקח אותנו לתחילת המסלול טען ש"בסלובניה הסימון פחות טוב" לא הגענו עד סלובניה ולא יצא לנו לבדוק את הטענה.

סמל השביל

https://cdn-ca.niceshops.com/upload/image/product/medium/default/alpe-adria-trail-small-signpost-134586-en.jpg

 דרגת קושי:

למרות שהנתונים היבשים (אורך הקטעים, עליה מצטברת, ירידה מצטברת) די דומים למסלולים האלפיניים הפופולאריים אנחנו מצאנו את השביל הזה מעט קשה יותר מהאלטה ויה ומסובב מונבלאן בהם הלכנו בעבר. הסיבה העיקרית לכך היא איכות השביל. את העליות (והירידות) עושים ב'דוך' ולא מפנקים אותך בסרפנטינות שממתנות את השיפועים ובנוסף חלק נכבד מההליכה היא בתוך יערות ש"מרופדים" בשורשי עצים שבולטים מהקרקע ומחייבים תשומת לב מוגברת או ב"שבילי עיזים" (אם להשתמש בביטוי מישראל) ולסיכום שביל שאופיו יותר פראי.

דבר נוסף הוא חלוקה לא מאוזנת של הקטעים דבר שיוצר קטעים קלים וקצרים מידי לצד קטעים ארוכים וקשים מאוד. ייתכן שזה נובע מאילוצי מקומות הלינה.

על אף האמור לעיל זהו שביל מומלץ ביותר כניסיון אלפיני ראשון בזכות התנאים הנלווים המצויינים והמפנקים. הקפצת הציוד, השאטלים בהתחלה ובסוף וחוסר הצורך להתעסק במציאת מקומות לינה (ויעידו מאות ההודעות ההיסטריות בנוסח "אין מקום בסנס ובפדרו אמנון תציל אותנו"smile) הופכים את השביל הזה לשביל אידיאלי למי שמעוניין בהתנסות אלפינית ראשונה.

לכך אפשר להוסיף את יופיו הבלתי נתפס של השביל. 8 ימים של הליכה "בתוך גלויה" או כמו שטוען הסלוגן של השביל HIKING IN THE GARDEN OF EDEN ובמקרה הזה בהחלט ניתן לטעון לאמת בפרסום וכן את דלילות היחסית של ההולכים (לא לכל אחד זה מפריע אבל לפחות לחלק מההייקרים הנחילים האנושיים בסובב מונבלאן די פוגמים בחוויה) שבהחלט מעצימה את חווית ההליכה.

*כל האמור בסעיף זה רלוונטי רק לקטעים שאותם הלכנו שהם קטעים אלפיניים מובהקים באזור הידוע כ-HOHE TAUREN NATIONAL PARK סביר להניח שבחלק האדריאטי מדובר בדרגות קושי קלות יותר.

 

לפני כשבוע סיימנו ללכת את 8 קטעי השביל הראשונים ומיד כשאתפנה לזה אוסיף תיאור מפורט של החלק שהלכנו אולם כבר עכשיו אקדים ואומר מדובר בשביל נהדר! חובה לכל חובב הליכה וכדאי במיוחד לעשות אותו בהקדם לפני שיתפוס פופולאריות (דבר שאין לי ספק שיקרה עם כל הכתבות המפרגנות שציינתי) ויתמלא בעדרים-עדרים של הייקרים כמו סובב מונבלאן ההמוני והאלטה ויה 1 ההמוני כמעט כמוהו.

 (בעריכה)

 

נערך ע"י משתמש יום רביעי 01 אוגוסט 2018 13:47:46(UTC)  | סיבה: לא צויינה

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
thanks 12 תודות למשתמש יובלש על הודעה מועילה זו.
stardust ב 31/07/2018(UTC), אמנון לנגי ב 31/07/2018(UTC), Eli TheHiker ב 01/08/2018(UTC), Amtrak ב 01/08/2018(UTC), ylivny ב 01/08/2018(UTC), ninelives99 ב 01/08/2018(UTC), optimus ב 01/08/2018(UTC), io_travel ב 05/08/2018(UTC), יענקל'ה סער ב 06/08/2018(UTC), הלך ב 12/08/2018(UTC), neutrino ב 16/08/2018(UTC), ישר.א ב 17/08/2018(UTC)
מממן
Noasheffer  
#2 נשלח : יום ראשון 05 אוגוסט 2018 18:12:05(UTC)
Noasheffer


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2018(UTC)
הודעות: 1

היי יובל!

נשמח לשאול כמה שאלות על לינה. יש דורמס, או בקתות/ חוות זולות במסלול? כל המקומות המוצעים באתר הם הרבה מעל לתקציב שלנו...
תודה! נעה
יובלש  
#3 נשלח : יום שני 06 אוגוסט 2018 09:37:09(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

היי נועה,

הטרק (לפחות זה שאנחנו עשינו) מוצע בשלוש רמות לינה-בייסיק, קלאסיק וקומפורט
אנחנו הלכנו על הקלאסיק אבל אם תלכו על הבייסיק שכולל לינה בצימרים ובחוות תשלמו 690 יורו לאדם עבור 9 לילות.
אם תנכי מהעלות הכוללת את השאטלים (3 במספר), את הקפצת הציוד ואת עלות השירות שהם מזמינים לך את מקומות הלינה
תגיעי לעלות של 50-45 יורו ללילה שזה לגמרי זהה למה שמשלמים באלטה ויה בסובב מונבלאן ובשאר הטרקים באירופה (המערבית!)

את כמובן יכולה לוותר לגמרי על השירותים שלהם, להתנייד בתחב"צ, ללכת עם כל הציוד על הגב ולהזמין את מקומות הלינה בעצמך
כמו שעושים הלכי האלטה ויה והסובב מונבלאן ואז תגיעי לעלות זהה לכל טרק אחר.

רשימת מקומות הלינה לאורך המסלול.



while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
thanks 1 משתמש הודה ל יובלש עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 12/08/2018(UTC)
יובלש  
#4 נשלח : שבת 11 אוגוסט 2018 09:03:22(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

אחרי פתרון בעייה בהעלאת תמונות לשיתוף (הידעתם שגוגל "הורגת" את פיקסה והחל ממרץ השנה לא ניתן להעלות תמונות מפיקסה לאלבומי גוגל?) אפשר לגשת לתיאור הקטעים שהלכנו ולפנק אותכם בקצת תמונות מכל היופי הזה.

יום 1- מתחנת KAISER-FRANZ-JOSEFS-HOHE ל-HEILLGENBLUT.

אורך הקטע 13.1 ק"מ עליה מצטברת 146 מ' ירידה מצטברת 1,214 מ' זמן הליכה מוצהר 5.5 שעות. דרגת קושי-בינוני.

*כל הנתונים מספר השביל (למעשה חוברת) שמקבלים בחינם בלשכת התיירות בהיילגנבלוט. גם בניכוי העצירות לא הצלחנו לעמוד בזמנים הנקובים למעט בקטעים שהוגדרו בדרגת קושי קלה.

אה, וגם על הגדרות הקושי יש לנו השגות :)

בשעה 9:00 חיכה לנו שאטל של ה-AAT כדי להעלות אותנו מהמלון בהיילגנבלוט לנקודת ההתחלה של המסלול שנמצאת על כביש הגרוסגלוקנר. אחד ממעברי ההרים הידועים באירופה.

עלה איתנו בשאטל גם בחור אוסטרי צעיר שהתכוון ללכת את השביל עד סלובניה. נהג השאטל לא חסך בתיאורים והסברים על השביל והסביבה והיה חביב מאוד. שאלתי אותו כמה אנשים הולכים את השביל כולו והוא אמר

שהשנה פגש  כבר 12-10 "רובם מאוסטרליה". מאוסטרליה תמהנו? כן, אוסטרליה כ"כ רחוקה שלא משתלם לבוא רק לשבוע או שבועיים. זה לפחות ההסבר שלו. לגבי האוסטרים והגרמנים שמהווים את רוב ההלכים בשביל

הוא טען שרובם עושים כל שנה 10-7 ימים על השביל וככה בארבע-חמש שנים הולכים את כולו.

תחנת קייזר פרנץ יוזף הוהה היא נקודת תצפית על הגרוסגלוקנר וקרחון פטרזה, הקרחון הגדול באלפים המזרחיים והיא שקקה חיים גם בשעת הבוקר המוקדמת יחסית בה הגענו אליה.

הגרוסגלוקנר (הפסגה עצמה מכוסה עננים) והקרחון.

בתחילת כל קטע של ה-AAT מוצבים 3 עמודים מעוצבים למשעי ובהם כל המידע על הקטע

ושלט השביל הראשון

מתחילים לרדת מנקודת התצפית לעמק ונחשפים לתמונה עגומה. האוסטרים הציבו במדרון שלטים שמראים עד איפה הגיע הקרחון בשנים מסויימות. תראו כמה הוא נסוג בפחות מ-40 שנה. מבהיל.

השליש הראשון של הקטע עובר בשטח ש"נטחן" עד דק בידי הקרחון הנסוג. מראה ירחי משהו כמעט נטול צמחיה. קטע זה מסתיים כשחוצים נחל גועש שמנקז את מי הפשרת הקרחון על גבי גשר תלוי (מזכיר את הגשר התלוי שחוצים ביום הראשון של ה-TMB). מכאן וככל שיורדים הנוף נעשה ירוק יותר.

ופרחוני. מאוד פרחוני. LILIUM MARTAGON אחד הפרחים האלפיניים היפים לטעמי.

כלנית נרקיסית

ופטריה מיוחדת. לדעתי סוג של אמנית אבל בפטריות הידע שלי מוגבל.

השליש השני של הקטע היה ירידה תלולה מאוד בתוך יער סבוך. כאן כבר התחלנו להבין שהשביל כאן זה לא השביל באלטה ויה או ב-TMB אלא משהו יותר מאתגר ושהזמנים שנקובים בספר לא רלוונטיים. לפחות לא עבורנו. כאשר היער נפתח פה ושם נגלה מראה מרהיב של העמק אליו מועדות פנינו. במקבץ הבקתות הקרוב שבתמונה עצרנו לארוחת צהריים קלילה של מרק ובירה וחדי העין יבחינו רחוק יותר בעמק בכפר היילגנבלוט עם צריח הכנסיה הייחודי כמחט.

 

רק בשליש האחרון של הקטע (אחרי הבקתות בהן עצרנו לאכול) השביל הפך לנוח ואפשר קצב הליכה סביר.

קטע שלא אתגר את סיבולת הלב-ריאה שלנו אבל בהחלט אתגר את סיבולת הברכיים ושרירי הרגליים.

לא פשוט לרדת יותר מ-1,200 מטר כבר ביום ההליכה הראשון ועלו בנו גם תהיות אם זה קטע שמוגדר בינוני איך נראים הקטעים המוגדרים כקשים.... 

נערך ע"י מנהל שבת 25 אוגוסט 2018 16:31:10(UTC)  | סיבה: הקטנת גודל תמונות להתאמה לצפיה

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
thanks 4 תודות למשתמש יובלש על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 11/08/2018(UTC), optimus ב 11/08/2018(UTC), הלך ב 12/08/2018(UTC), ylivny ב 31/08/2018(UTC)
יובלש  
#5 נשלח : שבת 11 אוגוסט 2018 20:07:23(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

יום 2 מ-HEILLGENBLUT ל-DOLLACH

11.8 ק"מ עליה מצטברת 490 מ' ירידה מצטברת 787 מ' זמן הליכה מוצהר 4:30 שעות דרגת קושי קל.

קטע שאכן היה קצר וקל כמובטח. בתחילת היום טיפוס לא קשה במיוחד למדרון שמעל העמק.

הנוף היפה הוא מאחור עם הגרוסגלוקנר והכפר היילגנבלוט ההולכים ומתרחקים.

עוד אחד מהיופי הזה

המשך הקטע בשביל מרפסת עם נופים מרהיבים של העמק מתחת

ותצפית על מפלים מרשימים בצידו השני של העמק איפה שהמדרונות תלולים יותר

סיום הקטע בירידה תלולה אבל קצרה יותר מאתמול לדולאך. בשתיים כבר היינו במלון.

נערך ע"י מנהל שבת 25 אוגוסט 2018 16:32:38(UTC)  | סיבה: לא צויינה

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
thanks 3 תודות למשתמש יובלש על הודעה מועילה זו.
הלך ב 12/08/2018(UTC), io_travel ב 16/08/2018(UTC), optimus ב 16/08/2018(UTC)
יובלש  
#6 נשלח : שבת 11 אוגוסט 2018 20:39:15(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

יום 3 מ-DOLLACH ל-MARTERLE

18.4 ק"מ, עליה מצטברת 1,159 מ' ירידה מצטברת 347 מ'. זמן הליכה מוצהר 7:00 שעות דרגת קושי בינוני.

היום עם הטיפוס המשמעותי הראשון בטרק למרטרל- כנסיית הצליינים הגבוהה באוסטריה. 1,832 מ' מעפה"י.

היום נפתח בהליכה קלילה של 6 ק"מ לאורך הנהר שעובר בעמק

כאן התוודענו לראשונה לחלוקה הלא מאוזנת של הקטעים עליה דיברתי בהודעת הפתיחה. אין שום סיבה בעולם לא לצרף את ששת הקילומטרים הקלילים לקטע הקל והקצר שעשינו אתמול להפחית אותם מהקטע הזה שהוגדר כבינוני אבל התברר בפועל כקשה ומתיש.

אם ובת מצפון גרמניה שפגשנו בהמשך היום והלכו את השביל עשו בדיוק ככה וישנו בכפר הבא באיזה צימר. בכפר הזה אין מלונות וזו כנראה הסיבה שה-AAT סגר את הקטע השני בדולאך אבל אם היינו מכירים יותר את האזור ואופציות הלינה אין ספק שהיינו בוחרים ללון בכפר הבא באיזה צימר.

בכפר הזה עוזבים את הנהר והעמק ומתחילים את הטיפוס המתיש של 1,159 מ'.

שני שליש העליה הראשונים הם על גבי דרך ג'יפים רחבה ונוחה.

העמק הולך ומתרחק מתחתינו.

 

וממשיך להתרחק

ונהיה ממש ממש קטן

בשליש האחרון של העליה השביל עוזב את דרך הג'יפים ומטפס בתלילות גדולה בתוך היער. 350 מטר עליה על קצת יותר מקילומטר. בערך כמו מעלה עלי האימתני של שביל ישראל (רק שאת מעלה עלי אתה לא מטפס אחרי שכבר עלית 800 מטר...)

גם אחרי שהטיפוס מסתיים יש עוד כשני קילומטר של הליכה ביער סבוך ובדילוג בין סלעים ושורשי עצים בולטים. מתיש.

לפחות מצאתי ביער את פטרית הרעל הפוטוגנית הזו שאני מחפש כבר הרבה זמן. (רעל או לא רעל. יש כנראה איזה יצור שעמיד לרעל וכרסם בפטריה)

היום ה"בינוני" הזה היה לנו קשה מאוד ולקח לנו 10 שעות הליכה ברוטו (כולל הפסקות כמובן).

זה הביא אותנו למסקנה שאת הקטעים המוגדרים כקשים אנחנו חייבים לקצר איכשהו.

אבל עוד חזון למועד כי למחרת ציפה לנו עוד קטע המוגדר כקל.

נערך ע"י מנהל שבת 25 אוגוסט 2018 16:33:56(UTC)  | סיבה: לא צויינה

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
thanks 4 תודות למשתמש יובלש על הודעה מועילה זו.
הלך ב 12/08/2018(UTC), io_travel ב 16/08/2018(UTC), optimus ב 16/08/2018(UTC), HarmonicWave ב 17/08/2018(UTC)
neutrino  
#7 נשלח : יום חמישי 16 אוגוסט 2018 15:30:30(UTC)
neutrino


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/11/2012(UTC)
הודעות: 1,042
גבר
ישראל
מיקום: Karmiel

תודות: 81 פעמים
קיבל תודה: 180 פעמים ב 109 הודעות
הפטריה הראשונה - אכילה. אספנו אותם באלפים כמו גם סוגים אחרים הידועים לנו.
מטיילים הם עם מוזר. לוקחים כמה שיותר אוכל, הולכים רחוק שאפשר ואוכלים את הכל שם.
יובלש  
#8 נשלח : יום חמישי 16 אוגוסט 2018 20:02:22(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

נשלח במקור על ידי: neutrino עבור להודעה מצוטטת
הפטריה הראשונה - אכילה. אספנו אותם באלפים כמו גם סוגים אחרים הידועים לנו.

כפי שאמרתי אני לא מומחה לפטריות ומה שאני לא מכיר אני לא מסתכן.

הסתפקנו באכילת תותי בר ופטל שמצאנו בדרך (ולא מעט)

בכל מקרה בארץ גדלה פטריה מאוד דומה למה שצילמתי בשם אמנית קשקשית והיא אינה ראויה למאכל.

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
neutrino  
#9 נשלח : יום חמישי 16 אוגוסט 2018 22:56:38(UTC)
neutrino


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/11/2012(UTC)
הודעות: 1,042
גבר
ישראל
מיקום: Karmiel

תודות: 81 פעמים
קיבל תודה: 180 פעמים ב 109 הודעות
יכול להיות שאתה צודק. צריך לראות אם יש לה "רגל". בכל מקרה גם אני לא אוסף פטריות שאני לא מכיר.
מטיילים הם עם מוזר. לוקחים כמה שיותר אוכל, הולכים רחוק שאפשר ואוכלים את הכל שם.
יובלש  
#10 נשלח : יום ראשון 19 אוגוסט 2018 15:48:43(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

יום 4 מ-MARTERLE ל-STALL

אורך הקטע-11.1 ק"מ, עליה מצטברת 119 מ' ירידה מצטברת 1,101 מ', זמן הליכה מוצהר 4:30 שעות, דרגת קושי קל.

אכן היה קטע קצר וקל כמובטח למרות מעל אלף מטר של ירידה. הירידה לא הייתה תלולה במיוחד והשביל, חוץ מ-2 הקילומטרים הראשונים, היה לשם שינוי רחב ונוח.

הארוע המשמעותי של היום קרה ממש לקראת סוף הקטע כשאנחנו כבר בפאתי שטאל החל גשם אפוקליפטי מלווה בברקים ורעמים של יום הדין.

למזלנו היינו כאמור בפאתי הכפר כך שמצאנו מחסה ליד מבנה עץ, ספק אורווה, ספק מחסן שגגו הבולט סיפק מחסה סביר מהגשם.

אחרי כמה דקות יצא מהבית מצידו השני של הכביש אדם, נופף בידיים ואומר כל מיני דברים בגרמנית שאיננו דוברים. משום מה הוא נראה לנו נרגז (אולי כי גרמנית היא שפה כזו שגם כשאומרים "לילה טוב בני הקט, חלומות פז" זה נשמע כנזיפה) ורוצה שנסתלק משם אבל לצאת לגשם היה כמו להיכנס למכונה לשטיפת רכבים והחלטנו שעד שהוא לא מגיע עם קלשון לגרש אותנו אנחנו לא זזים.

אחרי שתי דקות הוא באמת הגיע. לא עם קלשון אלא עם רכב וסימן לנו להיכנס ושהוא יקח אותנו למלון. smile

האיש הטוב הסיע אותנו למלון, (3 דקות נסיעה אבל ברגל זה היה לוקח 20 דקות וכרוך בהירטבות עד התחתונים) סירב לכל תמורה וגם סירב להיכנס איתנו למלון ולשתות איתנו בירה. מקסים.

 

יום 5 מ-STALL ל- INNERFRAGANT

אורך הקטע-17.7 ק"מ, עליה מצטברת 1,185 מ' ירידה מצטברת 957 מ' זמן הליכה מוצהר 7:30 שעות, דרגת קושי קשה.

זכר קטעים 1 ו-3 שהוגדרו "בינוניים" והיו לנו קשים הביאו אותנו לנסות ולהקל על הקטע.

פרופיל הגבהים הבהיר לנו שרוב העליה היא ב-5 הקילומטר הראשונים, רוב הירידה היא ב-4 הקילומטר האחרונים ובאמצע הולכים באותו קו גובה פחות או יותר. 

ישבנו עם בעל המלון והוא אמר לנו שתמורת 40 יורו הוא יקפיץ אותנו בבוקר "עד שהכביש נגמר" וזה יחסוך לנו איזה חצי מהעליה אולי קצת יותר. לגבי הירידה שהוא אישר שהיא מאוד תלולה. הוא הציע לנו לקחת איזו דרך ג'יפים נוחה יותר ובתחתיתה להתקשר לבעל בית המלון הבא שיאסוף אותנו כי דרך הג'יפים יוצאת לעמק בערך 2 ק"מ מהמקום שבו ה-AAT יוצא לעמק. ההצעה שלו נראתה הגיונית וטובה ולקחנו אותה בשתי ידיים. איך אומרת ג'וליה רוברטס? BIG MISTAKE

אחרי ארוחת הבוקר בעל המלון הקפיץ אותנו במעלה ההר עד שהכביש נגמר באיזה מחסום ושם הוריד אותנו. אמרנו תודה ושאלנו אותו איפה אנחנו מתחברים ל-AAT והוא ענה שעוד כמה מאות מטרים נראה משמאל "שער ירוק" ושם החיבור. עלינו כמה מאות מטרים בדרך עפר רחבה ונוחה ואז באמת ראינו מצד שמאל מחסום ירוק מברזל. עברנו אותו, הלכנו איזה 100 מטר ולא ראינו שום סימן של ה-AAT. החלטנו לחזור לדרך העפר הרחבה והמשכנו לטפס בה במתינות עוד איזה קילומטר כשכל הזמן הזה אין ולו שלט AAT אחד. זה לא הריח טוב ועצרנו לטכס עיצה. בסוף הוחלט שאני ועוד חבר נישאר במקום והשניים האחרים יחזרו לשער הירוק וינסו למצוא את הסימון שאולי פספסנו. אחרי איזה רבע שעה הם התקשרו ואמרו שמצאו סימון אדום-לבן ושנגיע. לפני שהספקנו לומר להם שאדום-לבן זה רק שביל הליכה ולא בהכרח ה-AAT השיחה נותקה. בלית ברירה התחלנו לצעוד לכיוונם ואז הגיעה מולנו משפחה רב דורית-סבא סבתא, אבא אמא והנכדה. שלום שלום, אולי אתם יודעים איפה ה-AAT? "אתם עליו" הם עונים בביטחון. אבל אין סימונים אנחנו מקשים "אתם עליו" הם מתעקשים. ניסינו להתקשר לחבר'ה שיחברו אלינו אבל מעשה שטן אין קליטה. בלית ברירה חברנו אליהם. על כל הטראראם הזה בזבזנו יותר משעה. בינתיים הצלחנו בעזרת גוגל מפות לאתר את מקומנו והתברר שהשביל האדום לבן הוא שביל ללא מוצא שנגמר איזה 400 מטר לפני בקתה שהיא לא על השביל אבל אפשר להתחבר ממנה לשביל (ספר השביל גם ממליץ למי שרוצה לנוח מהעליה הקשה ולשתות משהו לסטות אליה. עניין של רבע שעה לכל צד). החלטנו ללכת על זה ולקוות שב-400 מטר הלא מסומנים האלה לא יהיו תהומות/מצוקים/ משהו אחר שיכריח אותנו לחזור אחורה. לאחר יותר משעה נוספת של הליכה הגענו לאותה בקתה רק כדי למצוא בה את אותה משפחה שפגשנו בדרך שהסתכלה בנו במבט תוכחה של "אבל אמרנו לכם שאתם במקום הנכון". בברבור הזה הפסדנו את כל הזמן ומרבית המאמץ שהטרמפ מבעל המלון היה אמור לחסוך לנו. שתינו בבקתה בירה (על חשבוננו) התכבדנו בכוסיות שנאפס (און דה האוס) ויצאנו לדרך בתקווה שהמשך היום יהיה מוצלח יותר.

חברנו מהבקתה לשביל (הפעם מצאנו את הסימון ללא קושי) והתחלנו ללכת בשביל מרפסת עם נופים יפים לעמק מתחתנו ועם מעבר פלגים, נחלים ומראות מרהיבים של מפלים בדרך ולאחר כשעתיים וחצי הגענו לבקתת גולדברג (GOLDBERGHUTTE) שם התפקנו על ארוחת צהריים שכללה מרק, בירה ופלטת גבינות משובחות שמייצרים בחווה. בהמלצת בעל המלון (מאתמול) התקשרנו לבעל המלון (החדש) ושאלנו אותו אם יסכים להקפיץ אותנו מהנקודה שאליה אנחנו אמורים להגיע. הוא אמר שאין בעייה ושנתקשר אליו כשנהיה שם כי זה 10 דקות נסיעה מהמלון.

המשכנו ללכת, איתרנו את דרך הג'יפים שמתפצלת מה-AAT ושבעל המלון המליץ לנו לקחת אותה והתחלנו לרדת בה. ההליכה בה אכן הייתה נוחה אבל כדי להתאים אותה לרכבים מיתנו את הירידה עם מיליון פיתולים דבר שהאריך את הדרך בלא מעט קילומטרים. עוד המלצה מפקפקת........

סיימנו את היום סחוטים לגמרי בשעה 18:30 (התחלנו לצעוד ב-9:00) כשהג'י.פי.אס מראה שצעדנו יותר מ-20 קילומטר. זאת בשעה שהקטע המקורי הוא רק 17.7 ק"מ והטרמפ בבוקר עוד היה אמור לקצץ אותו לאזור ה-14-13 ק"מ........ ההתברברות בהתחלה ודרך הג'יפים הבלתי נגמרת בסוף גרמו לכך שיצא שכרנו בהפסדנו.

 

יום 6 מ-INNERFRAGANT ל-MALLINTZ

אורך הקטע-22.4 ק"מ עליה מצטברת-1,168 מ' ירידה מצטברת-1,081 מ', זמן הליכה מוצהר 8:00 שעות, דרגת קושי קשה.

לאחר ארוחת ערב (מצוינת! ברמת מסעדת שף) ישבנו עם בעל המלון החביב, סיפרנו לו את תלאות היום שעבר עלינו ושאלנו איך נוכל להקל על הקטע הקשה הבא אבל באמת לא בכאילוwink הוא אמר שינסה לארגן לנו בבוקר הסעה לבקתת הימלבאואר שנמצאת ממש על השביל כך שאין חשש לטעויות ושזה יחסוך לנו בערך 2/3 מהקטע הארוך והקשה הזה. הנוף מחוות הימלבאואר נהדר. ההר הקטן בקצה העמק שמזכיר קצת את הר תבור שלנו הוא נקודת הסיום של הקטע השמיני.

הפעם באמת שיחקנו אותה והקטע קוצר באופן משמעותי. הגענו למאלינץ בשעת צהריים מוקדמת דבר שאיפשר לנו לעשות כביסה (אחרי 6 ימים כבר היינו קצרים בגרביים וחולצות) לשוטט בעיר היפה (אליה כאמור מגיעים ברכבת ביום לפני תחילת ההליכה) ולנוח מיום אתמול הקשה.

 

יום 7 מ-MALLINTZ ל-OBERVELLACH

אורך הקטע 17.8 ק"מ, עליה מצטברת-238 מ' ירידה מצטברת 738 מ' זמן הליכה מוצהר  6 שעות. דרגת קושי-קל.

היום נפתח בהליכה של 4 ק"מ במעלה העמק הצר שבו שוכנת מאלינץ לאגם קרחוני קטן סטאפיצר סי.

לפי השלטים הרבים ומסתורי העץ האגם הוא תואם אגמון החולה שלנו ואמורות להיות בו המון ציפורים. בפועל ציפורים לא ראינו, האגם נחמד אבל יחסית לנופים המדהימים שכבר עברנו לא נפלנו מהכסא והיה קשה להשתחרר מהרושם שמדובר בתוספת מלאכותית של 8 ק"מ לקטע (4 הלוך וארבעה חזור למאלינץ) כדי לתת לקטע "נפח" שלא יהיה קצר מידי.

 

העמק הצר

 

אגם סטאפיצר המאכזב משהו

אחרי שחוזרים למאלינץ ממשיכים במורד העמק והשביל עובר בזה אחר זה בשני קניונים עמוקים.

הראשון קניון ראביש (ראביששלוכט) הוא פראי (גם הנהר וגם השביל למרות שסידרו בו כמה מרפסות תצפית על הנהר הגועש)

השני קניון גרופנשטיין (גרופנשטיינשלוכט) רגוע יותר ויוצר בריכות בצבע טורקיז מהמם.

זהו קניון מוסדר עם שביל עץ תלוי על קירות המצוק

וזה גם המקום היחיד לאורך הטרק (לפחות 8 הקטעים שהלכנו) שהכניסה אליו כרוכה בתשלום. אנחנו קיבלנו במלון כרטיס שמאפשר לנו כניסה בחינם. משהו דומה לכרטיס שמקבלים כשלנים בעמק שאמוני ומאפשר נסיעה חינם בתחב"צ. בכל מקרה אף אחד לא דרש לראות את הכרטיסים (נכנסנו מלמעלה בשעה שכולם נכנסים מלמטה). הקניון המה מטיילים וזה גם היה הקטע ההמוני היחיד בטרק.

מי שלא רוצה לשלם יכול ללכת בוריאנט שהולך מעל הקניון ולא נכנס אליו. יש שילוט ברור בנקודת הפיצול.

סה"כ החצי השני של היום פיצה לחלוטין על ההתחלה. קטע יפהפה ושונה באופיו משאר הקטעים שהלכנו.

 

יום 8 ואחרון- מ-OBERVELLACH ל-DANIELSBERG

אורך הקטע-12.9 ק"מ, עלייה מצטברת- 841 מ' ירידה מצטברת-559 מ' זמן הליכה מוצהר- 5:30 שעות. דרגת קושי קל.

הקטע מוגדר כקל כנראה כי הוא קצר אבל נכון יותר להגדיר אותו כבינוני לפחות. בכל זאת, כמעט אלף מטר של עליה.

היום נפתח בעליה ארוכה מאוד אך לא תלולה מידי בסופה מגיעים לנקודת תצפית מרהיבה על העמק שלאורכו אנחנו הולכים כבר כמה ימים (בעיקר מעליו)

אח"כ כמה קילומטרים על שביל מרפסת עם אותם נופים מרהיבים של העמק מתחת. לקראת הסוף יורדים לעמק רק כדי לטפס בעלייה קצרה אבל מאוד תלולה לדניאלסברג שם סיימנו את הקטע ואת הטרק שלנו כולו.

טרק נהדר. נופים מרהיבים, אוכל ומלונות נחמדים ואנשים טובים באמצע הדרך. לא צריך יותר מזה.

נערך ע"י מנהל שבת 25 אוגוסט 2018 16:39:57(UTC)  | סיבה: לא צויינה

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
thanks 1 משתמש הודה ל יובלש עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 19/08/2018(UTC)
יובלש  
#11 נשלח : יום ראשון 19 אוגוסט 2018 19:42:52(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות
מקפיץ רק כדי לעדכן שסיימתי את תיאור הקטעים שהלכנו
while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
יענקל'ה סער  
#12 נשלח : יום ראשון 19 אוגוסט 2018 19:53:10(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

יופי יובל. שחקתם אותה, כיף! תמונות מצוינות.boohoo

 

שאלה: כמה אנשים זה הלכנו?  

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יובלש  
#13 נשלח : יום שני 20 אוגוסט 2018 07:36:42(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות
ארבעה.
while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
ItaiG  
#14 נשלח : שבת 25 אוגוסט 2018 14:16:12(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

חבלז יובל clap

A summit a day keeps the doctor away
thanks 1 משתמש הודה ל ItaiG עבור הודעה מועילה זו.
יובלש ב 26/08/2018(UTC)
אמירב  
#15 נשלח : יום שלישי 01 אוגוסט 2023 15:17:08(UTC)
אמירב


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 01/08/2023(UTC)
הודעות: 1
ישראל

הי,

לא ברור לי האם האתר הזה פעיל ועד כמה.

מאיזו סיבה לא ברורה חשבתי לעשות את ה-AAT.

המידע היחיד שמצאתי עליו היה הבלוג הזה ובעקבותיו יצאתי עם חברים לעשות אותו.

עשינו את עשרת הימים הראשונים. השתמשנו בעצות המופיעות בבלוג. מאוד נהננו ואולי פעם נמשיך לעשות אותו.

בכל מקרה [אם תראה ואם לא] תודה רבה.

 

ישר.א  
#16 נשלח : יום רביעי 02 אוגוסט 2023 11:45:26(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 441
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 403 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות

אמירב ספר גם את סיפור הדרך שלך נוכל להעזר גם בו ולהחיות קצת את האתר המצויין הזה

משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.