ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
odedorr  
#1 נשלח : יום רביעי 05 ספטמבר 2018 11:51:09(UTC)
odedorr


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2013(UTC)
הודעות: 456
ישראל

תודות: 10 פעמים
קיבל תודה: 157 פעמים ב 98 הודעות

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5341535,00.html

עוד מאמץ פיתוח קטן והתרמיל יתחיל לסחוב אותנו

אל תשכחו - באנו להנות
thanks 2 תודות למשתמש odedorr על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 05/09/2018(UTC), io_travel ב 06/09/2018(UTC)
מממן
אמנון לנגי  
#2 נשלח : יום רביעי 05 ספטמבר 2018 13:21:56(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,886
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 884 פעמים
קיבל תודה: 813 פעמים ב 611 הודעות
אם הוא גם יייצר חשמל ויפלטר מים, אני קונה.
Amtrak  
#3 נשלח : יום רביעי 05 ספטמבר 2018 22:52:42(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,494
גבר
ישראל

תודות: 346 פעמים
קיבל תודה: 282 פעמים ב 191 הודעות
נראה לי כמו המצאה מקושקשת שלא תעזור בכלל. בכל צעד התרמיל עולה ויורד על הגב, וככה מוריד חלק מהמשקל שלו מהרגליים. אבל כשהוא בשיא העליה שלו ומתחיל לרדת, או בשיא הירידה שלו ומתחיל לעלות, הרגליים ירגישו טוב מאוד את משקל התיק פי כמה.
אני סקפטי. אבל מה אני מבין?
ofer  
#4 נשלח : יום שישי 07 ספטמבר 2018 20:33:33(UTC)
ofer


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/04/2011(UTC)
הודעות: 430
ישראל
מיקום: קיבוץ אל-רום

תודות: 104 פעמים
קיבל תודה: 88 פעמים ב 57 הודעות
נשלח במקור על ידי: Amtrak עבור להודעה מצוטטת
נראה לי כמו המצאה מקושקשת שלא תעזור בכלל. בכל צעד התרמיל עולה ויורד על הגב, וככה מוריד חלק מהמשקל שלו מהרגליים. אבל כשהוא בשיא העליה שלו ומתחיל לרדת, או בשיא הירידה שלו ומתחיל לעלות, הרגליים ירגישו טוב מאוד את משקל התיק פי כמה.
אני סקפטי. אבל מה אני מבין?


צודק במאה אחוז. ובכל זאת, אפשר לייצר איתו חשמל ולהטעין באמצעותו כל מכשיר אלקטרוני.
ylivny  
#5 נשלח : שבת 08 ספטמבר 2018 10:53:24(UTC)
ylivny


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/02/2011(UTC)
הודעות: 228

תודות: 75 פעמים
קיבל תודה: 81 פעמים ב 52 הודעות

נשלח במקור על ידי: Amtrak עבור להודעה מצוטטת
נראה לי כמו המצאה מקושקשת שלא תעזור בכלל. בכל צעד התרמיל עולה ויורד על הגב, וככה מוריד חלק מהמשקל שלו מהרגליים. אבל כשהוא בשיא העליה שלו ומתחיל לרדת, או בשיא הירידה שלו ומתחיל לעלות, הרגליים ירגישו טוב מאוד את משקל התיק פי כמה.
אני סקפטי. אבל מה אני מבין?

גם לי נראה שמבחינה מכנית יש כאן נסיון ליצור גרסא תרמילאית של Perpetuum Mobile. 
אם "בכל צעד המשא מרגיש קל יותר בכמעט שליש" הרי שככל שנלך יותר צעדים המשקל המורגש יקטן וישאף ל 0 flapper

גם אם נתעלם מהמשפט הספיציפי שאני מניח שהתכוון להגיד שהמשא מרגיש קל בשליש בזמן צעידה הרי שהאינטאיציה הפיזיקאלית שלי אומרת שכשהתרמיל עולה, ובעיקר בזמן שהוא בשיא הגובה שלו, המשקל שלו אכן קטן (והוא בעצם מושך את המטייל מעלה) אבל לעומת זאת כשהתרמיל יורד, ובעיקר בזמן שהוא בנקודה הנמוכה ביותר שלו, הא מושך את המטייל מטה והמשקל שלו גדל.

לא רק שבמצטבר לא נראה לי שהרווחנו משהו אלא שנראה לי שבמידה ומשקל התרמיל גדול זו יכולה להיות סכנה - תדמיינו שאתם הולכים במסלול הררי צר, סוחבים תרמיל רגיל ובתוכו קנגרו במשקל 20 ק"ג שמדי פעם קופץ מעלה ומטה. איך זה נשמע?

נשלח במקור על ידי: ofer עבור להודעה מצוטטת
צודק במאה אחוז. ובכל זאת, אפשר לייצר איתו חשמל ולהטעין באמצעותו כל מכשיר אלקטרוני.

אתה הפיזיקאי מבינינו אבל נדמה לי שבמידה וישתמשו בתנועת התרמיל כדי להפיק חשמל זה בהכרח יגדיל את החיכוך (אין ארוחות אנרגטיות חינם) וחייב להתבטא בהגדלת העומס על ההולך

 

יונתן

אמנון לנגי  
#6 נשלח : שבת 08 ספטמבר 2018 11:31:02(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,886
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 884 פעמים
קיבל תודה: 813 פעמים ב 611 הודעות

המפתח הוא פזיולוג ולא פיזיקאי. 
אין עדיין מוצר מוגמר אלא רק פרוטוטייפ, אין תמחור, אין בדיקה חיצונית למוצר. כרגע הוא בגדר רעיון.
באתר של החברה אפשר לראות בסרטונים (במיוחד זה על מכשיר הריצה) שהתרמיל נשאר במקום ולא מקפץ למעלה ולמטה עם התנועה. 
באתר בשם גירג'נקי, מעלים תהיות לגבי המוצר. שווה לקרוא. 
יש סיכוי שכל הדבר הזה הוא עוקץ של מימון המונים. הכסף יושקע במוצר שלא יצא משלב הפיתוח ויתנדף כמו רעיונות רבים אחרים.  
אבל למה להיות פסימיים. אולי יש בזה משהו? חשמל זה בטוח יייצר. 
שתי בעיות גדולות צפויות עם מוצר כזה: 1. המנגנון לא יחזיק הרבה זמן בגלל השחיקה 2. התנועה של התרמיל בטוח תהרוג מישהו. 

thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
Amtrak ב 08/09/2018(UTC)
ylivny  
#7 נשלח : שבת 08 ספטמבר 2018 19:22:21(UTC)
ylivny


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/02/2011(UTC)
הודעות: 228

תודות: 75 פעמים
קיבל תודה: 81 פעמים ב 52 הודעות
אני לא פיזיולוג ולא פיזיקאי ☺️

בסרטון זה באמת נראה שהתרמיל לא מקפץ אלא נשאר במקום אבל נושא התרמיל כן עולה ויורד, כלומר יחסית אליו התרמיל כן זז. בסרטון זה נראה כאילו שהתרמיל נשאר במקום ולכן לא מכביד על הנושא שלו אבל הרי כח המשיכה מושך את התרמיל למטה אז צריך כח נגדי כדי להשאיר אותו במקום.

Jonathan2  
#8 נשלח : יום שלישי 11 ספטמבר 2018 20:42:56(UTC)
Jonathan2


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/10/2013(UTC)
הודעות: 263

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים ב 62 הודעות
בואו נעשה קצת סדר:
התרמיל הוא משקולת והמתלה שלו מתנהג כמו קפיץ עם ריסון ("חיכוך") כלשהו,
אם נניח שכשהתרמיל על הגב ולא זז הוא נמצא בנקודת האמצע,
הרי שהוא יפעיל על ההולך כוח כלפי מטה כשהקפיץ מושך את התרמיל למעלה,
כלומר כשהתרמיל נמצא במחצית התחתונה של המסלול שלו.
שיא הכוח כלפי מטה (= משקל שירגיש המטייל)
יהיה כשהתרמיל נמצא בנקודה הנמוכה שלו.
המשקל הממוצע שירגיש המטייל הוא בדיוק המשקל של התרמיל,
אבל המשקל המקסימלי יהיה יותר גדול,
בעיקרון ככל שהתרמיל יותר קופץ כך יגדל המשקל המקסימלי.

זה הניתוח של כפיזיקאי.

כמטייל,
אני סקפטי לגבי הסיפור הזה (עוד באירופה הייתי סקפטי ;) ).
ראשית, בהליכה ארוכה העייפות באה מהמשקל הממוצע של התרמיל (שכאמור לא משתנה).
שנית, הרבה יותר קל לשלוט בתרמיל שמהודק לגב שלנו ולא זז.
לעניות דעתי, שליטה בתרמיל שמקפץ באופן עצמאי תהיה מעייפת מאוד, ובמקומות שבהם נדרש שיווי משקל עדין אפילו מסוכנת.
thanks 1 משתמש הודה ל Jonathan2 עבור הודעה מועילה זו.
Amtrak ב 12/09/2018(UTC)
משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.