נתיי
#1 נשלח : יום ראשון 28 מרץ 2010 16:46:15(UTC)

תחילת המסע מסופרת בשרשור הבא:

מסיבות טכניות פתחנו שרשור שלישי:

כנסו לשם בכדי להתכדכן בהמשך מסעו של אלון בשבילי ארצנו.

גיחה עשירית(26-27.3.10) מקניון שחורת להר יואש

בסוף השבוע ניצלנו זמינות של רכב מהעבודה בכדי לחצות את הרי אילת ממזרח למערב. אלון מעולם לא היה באילת והתרגש לקראת המאורע.

אילו רק ידע איזה מסלול קשה ומאתגר מזומן עבורו, אולי היה מוציא מבית המשפט צו על תנאי נגד ההורים שלו.

הגענו לקניון שחורת בבוקרו של יום שישי. השמיים היו בהירים. פה יש לציין את מורי, הרכש החדש ברשימת המקפיצים באילת שהתגלה כאמין, יעיל וזול (100 ש"ח מאילת).

ההליכה בקניון הייתה נעימה, ואלון דילג בקלילות על המפלונים שהיו בדרך.

העלייה להר שחורת אינה קלה גם למבוגרים. כשאלון הגיע לאוכף הפסגה של ההר, קבוצת שביליסטים צעירים שהלכה במקביל אלינו מחאה לו כפיים.

לאחר שהסדרנו את הנשימה הכיעה להר קבוצה נוספת של שביליסטים, ואחד מהם זיהה את אלון מהתמונות בפורום.

הירידה בשביל צר על פי תהום הייתה חוויה חדשה לאלון ומפחידה להוריו. בדיעבד, כפות רגליו הקטנות סיפקו לו יציבות טובה.

לאחר הירידה לנחל רודד, הדשדוש והעליונת לאוכף מעלה רודד החלו השמיים להתקדר ורוחות קרות נשבו.

הדבר לא הפריע לנו להנות מהמסלע המגוון והתצורות המרתקות. אלון קיבל שיעור במדע בעניין תחמוצות ברזל ונחושת.

נחל נטפים התגלה כחזיון הוד של נוף בראשית בשלל צבעים. לטעמי יפה בהרבה מהקניון האדום וקניון שחורת.

בעודנו מעפילים מעל הערוץ לכיוון עין נטפים החל גשם מטפטף בעוצמה קלה עד בינונית.

לאחר שהוא פסק והשמש החליטה לבצבצץ לא הוטרדנו משטפונות אפשריים כמו מהעלייה החלקלקה בנקיק היתדות של עין נטפים.

התייעצות קלה, ואנו מפעילים לראשונה את "תכנית ההימלטות", וסבים על עקבותינו.

התייעצות לגבי המשך הדרך

הרגשנו כמו משה שהגיע אל הר נבו ראה את סיום המסע שלו ולא היה ביכולתו לסיימו.

קיבלנו פיצוי בדמות הירידה הבלתי מתוכננת (והמאתגרת) בנחל נטפים תחתון, הצפיה בגבים הקטנים שנקרו על דרכנו ובלינת שטח לילית וגשומה.

למחרת החלטנו שמשימה היא עניין שיש לעמוד בו, ואילתרנו מסלול מעגלי שהחל בהר יהורם, וחובר לנקודת העזיבה בסמשים שחור ואדום.

אלון חובר לשביל בקרבת נקודת העזיבה מאמש

הגענו לעין נטפים ומצאנו מעיין חרב. ומטונף בפסולת מטיילים. לאחר שאספנו מהפסולת החל הקטע ממנו חששתי, כבעל משקל תלת-ספרתי.

אלון עלה את הנקיק בקלילות, כמוהו הרעייה, אך אני הרגשתי כפו הדוב המנסה להיחלץ מהמאורה.

סוף טוב הכל טוב. נפקקתי מהנקיק ועלינו כולנו תוך שירה רמה לכביש 12 ולהר יואש

לסיכום: המשימה הושגה אם כי ביומיים. מסלול קשה לילד ובהחלט לא קל למבוגרים.

ההליכות המנהלתיות בנחל נטפים תחתון ובירידה מהר יהורם לנחל נטפים עליון התגלו כמעניינות ואתגריות לא פחות מהשביל עצמו.

10.5 ק"מ של הליכת שביל נטו (וכמחצית מכך הליכות אקסטרה) באחד הנתיבים היפים והמרתקים בשביל.

פריחות מרהיבות, נוף משכר במסלול האתגרי וצבעי האדום הלוהטים של קניון נטפים היוו את גולת הכותרת של המסע.

המרחק שעבר אלון בשביל - 72 ק"מ
יתרת מרחק לסיכת הכסף - 6.5 ק"מ (מקווים לסיים עד יום ההולדת השישי של אלון באפריל)
יתרת מרחק לסיכת זהב: 229.5 ק"מ בקטעים של 10 לפחות (מקווים לסיים עד יום ההולדת השביעי )

נתיי40342.7035532407
נתיי
#2 נשלח : יום שני 29 מרץ 2010 00:09:11(UTC)

הצטרף: 28/12/2009(UTC)

יענקלה, מקווה שעכין זה בסדר.

ותודה על המחמאות. לא-אחת אלון מגלה עקשנות של פיל ומסרב להמשיך בדרך, עפ"י רוב כשמדובר בדרך מישורית או דשדוש לשמו.

במקרה שלמעלה הוא פשוט נהנה מהנוף של הר שחורת או מים הנחושת שמסביבו

במקרה שלמטה, הוא מכריז "משעמם לי"

נתיי40336.4564814815
נתיי
#3 נשלח : יום שלישי 06 אפריל 2010 03:03:00(UTC)

הצטרף: 28/12/2009(UTC)

רבותיי, אלון סיים אמש קטע נוסף בשביל וזכה לסיכת כסף!

אנחנו עייפים מהמסע המתיש, הקטע הקשה ביותר שאלון עבר עד כה (10 ק"מ בהר הנגב) ואת הפרטים נעלה בימים הקרובים

אינני חושב על מתנה יפה ביותר שהורה יכול להעניק לבנו ליום הולדתו ה - 6 שיחול מחר.

במחשבה שנייה זוהי מתנתה של הארץ היפה ואנשיה הנפלאים לילד קטן שמבקש לאהוב אותה ולהכיר אותה.

היה מסע קשה מאוד, אולי מעבר ליכולתו של הקטנצ'יק, אך הוא עמד בו בגבורה מעוררת השתאות. כל הדרך לעין שביב הוא חשק שיניים ועמד במשימה, לא מעט בזכותה של רעייתי התומכת והמחבקת. נשיקות וחיבוקים לילד הקטן שלי שהרוויח את הסיכה בזיעה ומאמצים עצומים.

לילה טוב לכולם.

נתיי40274.5294675926
נתיי
#4 נשלח : יום שלישי 06 אפריל 2010 14:41:07(UTC)

והנה הלינק לסרטון מעמד הענקת הסיכה שהתקיים בקרבת עין עקב

מעניק הסיכה הוא בחור מקסים בשם ירון.

הוא ענה למודעת בקשת ההקפצה שלנו באתר ג'יפולוג מעין זיק לעין עקב, שלח לי ס.מ.ס לנייד והתקשר לוודא כי אנו בסביבה. הבחור כמובן סרב לכל הפצרותינו לשלם לו על הדלק שהוציא. המעט שהסכים לקבל היה הכבוד להעניק לאלון את הסיכה, כדוגמה ומופת לאהבת הארץ ועזרה להולכים בה.

כן יירבו כמוהו.

נתיי40274.4974421296
יענקל'ה סער
#5 נשלח : יום שלישי 06 אפריל 2010 15:05:19(UTC)

מזל טוב!!!

tzurlis
#6 נשלח : יום חמישי 08 אפריל 2010 01:13:42(UTC)

הצטרף: 25/03/2007(UTC)

מזל טוב!
החמצתי אתכם מבחינת העיתוי והמיקום אבל לא נורא.
אגב, נפתחה תחרות לאלון - שניר, צעיר בני, בן שנתיים וחצי, עשה את הקילומטר הראשון שלו על השביל בשבת, בנחל ברק: לגבים, לשכשך, וחזרה.
הוא מצטרף למאיה (7), שעשתה 20 ק"מ בשלושה מקטעים - בכרמל ובמישור החוף, ולאלמוג הבכור (9.5) שעשה עד היום 80 ק"מ, וסגר איתי לפני חודש 40 ק"מ , יומיים ברצף - ממיצד תמר לעין ירקעם. אני מאוד גאה בו על זה. כשאצליח לחדד את התמונה שלו בסיום מעלה עלי, יהיה מה להראות.
אגב, את עמרי, עוד ילד שביל, פגשתי בעלייה מנחל חווה...
אין גאווה יותר גדולה מלראות את הילד\ה שלך מתמודד עם הקשיים, מתעקש, ומצליח.
נתיי
#7 נשלח : יום ראשון 11 אפריל 2010 14:17:17(UTC)

גיחה אחת-עשרה (4.4.10) רמת עבדת

לאחר שנפל לידינו רכב שטח, החלטנו לעשות את החג השני של פסח במקום הנעדר גישה ישירה ברכב רך. הבחירה נפלה על רמת עבדת, מאחר והייתה זו הזדמנות נדירה להראות לאלון פריחה, מים ומעיינות במדבר בעקבות השטפונות שפקדו את האזור שבוע לפני כן.

כאמור, היה זה יום מיוחד: לאלון חסרו 6.5 ק"מ כדי לזכות בסיכת כסף של שב"י, וכפי שתוכנן, רצינו שהארוע יתרחש בסמיכות רבה ככל האפשר ליום הולדתו השישי של הילדון שחל ב 7 האפריל.

התחלנו את המסע בחניון היום של עין עקב תחתון. עלינו לכיפה סמויה המצויה 700 מ' וירדנו ממנה, כדי לסגור 10 ק"מ וקרדיט לסיכת זהב.

עין עקב תחתון עמוס במים, והמראות מנחל עקב מזכירים את הצפון.

בין עין עקב תחתון לעליון - גב עצום ומקסים. אלון קרא לו "עין עקב בינוני"

עין עקב עליון זורם - תענוג לעיניים

קניון נחל עקב-נוף בראשית

עולים אל ראש מעלה שביב. יענקלה-שים לב למקלות ההליכה שלי

מנוחת הלוחם

הנוף  מראש המעלה-משכר

הגענו לעין שביב בריאים, שלמים ורוויים. טפו טפו טפו-ללא שריטה מעידה או שרירים תפוסים ביום שלאחרי.

פגשנו ארבע קבוצות של שביליסטים, כולן מדרום לצפון. צמד חביב אפילו זיהה את אלון מהתמונות בפורום וביקש להצטלם איתו.

אלון קיבל את סיכת הכסף ואיתה חגגנו יום הולדת מוקדם בשטח

בסופו של יום התברר כי הלכנו רק 9.5 ק"מ ולא עשר. אני מרשה לעצמי לקזז אותם מהמרחק לסיכת הזהב, למרות 500 המטרים החסרים.

המרחק שעבר אלון בשביל - 81.5 ק"מ

יתרת מרחק לסיכת זהב: 220 ק"מ בקטעים של 10 לפחות (מקווים לסיים עד יום ההולדת השביעי באפריל 2011 )

נתיי40336.5361805556
יענקל'ה סער
#8 נשלח : יום ראשון 11 אפריל 2010 15:28:16(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

יבורך אלון הוריו ושביל ישראל, תענוג לעינים.
נתיי
#9 נשלח : יום שני 12 אפריל 2010 12:07:58(UTC)

לכל המפרגנים והמעודדים

תודה רבה על התגובות המעודדות. אתם מדרבנים אותנו להמשיך ולטייל בשביל ולהכיר את א"י היפה.

מי ייתן ועוד ילדים ובני נוער יגלו את השביל וצפונותיו, ילמדו לאהוב בדרך זו את הארץ הטובה וידרבנו את הוריהם לקום מהכורסאות אל השטח.

נתיי
#10 נשלח : יום ראשון 25 אפריל 2010 14:54:04(UTC)

גיחה 12 (24.4.10) חניון בית הבד-עין מטע

לאחר שלושה שבועות של מנוחה יצאנו שוב אל השביל. אלון היה מקורר בסוף השבוע, ולפיכך יצאנו לקטעון קצרצר רק כדי לא לשכוח איך השביל נראה. התחלנו בנקודת הסיום של גיחה 9, בחניון בית הבד על כביש 375.

הראינו לאלון כיצד הפיקו שמן בימים עברו.

עלינו את דרך הקיסר, והסברנו לו את הקשר שבין הקיסר שסלל את הכביש לירושלים למרד בר כוכבא ולל"ג בעומר שחל השבוע.

לאחר שהבין את חשיבותן ההנדסית של המדרגות הרומיות, ספר אלון 42 מדרגות בגרם הראשון ועוד 11 בגרם השני

פעם שלישית ... גלידה.

אלון למד בחניון חנות כיצד להכין גלידת שטח אמיתית. לטעימות הצטרפו אלינו קבוצת חברים מפורום טיולים וידה"א בתפוז. אחת מהן התגלתה כמחנכת שלי בבי"ס יסודי, שמגיל צעיר חינכה אותי לטייל בארץ ולאהוב אותה (נראה לי שלפחות בזה היא הצליחה). היא זיהתה אותי לאחר שהביטה באלון והבחינה בדמיון.

אלון חושף את הפסיפס בחירבת חנות

הוא לא רצה לזוז מהפסיפס עד שחשף את כולו. מזל שהבאנו מטאטא מבעוד מועד.

יורדים לנחל מטע

טובלים במים הקפואים של עין תנור ומטילים בניקבה

ונהנים מצל עץ התאנה העתיק בעין מטע

עלינו בחזרה לחניון חנות שם חיכתה לנו המכונית.

בסה"כ גיחה קלילה ומותאמת לילדים שאינם בקו בריאות מלא. של 6 ק"מ (בעיקר בעלייה), מתוכם 4.5 בהליכה על השביל.

המרחק שאלון הלך עד כה בשביל - 86 ק"מ.

נתיי
#11 נשלח : יום ראשון 09 מאי 2010 11:17:16(UTC)

גיחה 13 (7-8/5/10) מסילת ציון-לטרון: מסלול לרגל יום ירושלים

תאור מלא בכתובת: http://www.tapuz.co.il/tapuzForum/main/Viewmsg.asp?forum=1507&msgid=141339978

השרב הכבד לא הרתיע אותנו מלחזור אל השביל, הפעם באמצעות "הבה נתחכמה לו" (לשרב כמובן): גיחה דו-יומית של שני אחה"צים

רצופים ונעימי בריזה. היינו בטוחים שאלון -ילד שמתעב שינת אחה"צ - יתעייף לאחר שני ק"מ, אך השובב הקטן הוכיח לנו שוב כי

הוא נמצא בכושר מצויין ואת עשרת הק"מ עשינו תוך חמש שעות, קצב מעולה עבוד ילד בן 6. פעמיים בשבוע

ג'וג'יטסו ופעם בשבועיים שביל עושים את שלהם.

התחלנו בנקודת הסיום של הגיחה השנייה, כביש 38 ליד מסילת ציון.

הגיחה הייתה בסימן יום ירושלים הבעל"ט. האבא ההיסטוריון עשה לבן שלו סידרת חינוך בנושא ירושלים, בעיות המים שלה בכלל

ואלה של 1948 בפרט וכן סיפור המצור, השיירות והמשוריינים.

אלון שמע את הגירסאות לפריצתה וגילוייה של דרך בורמה, הרשמית המצוייה בכל ספר היסטוריה, הצ'יזבטית,

לפיה היה זה אליהו הנביא שגילה לחיילים את הדרך הסודית, והקבלית - הגורסת כי זכותו של חזקיהו מלך יהודה, שהתעקש ל

חגוג את פסח בחודש אייר כדי לאחד את ממלכת יהודה ושרידי עשרת שבטי הצפון, עמדה לירושלים בחודש זה פעמיים:

בהסרת המצור מעליה ב -1948 ואיחודה 19 שנים לאחר מכן.

לוחמים יש גם למען שלום, לא רק בשדה הקרב

נחל נחשון המוריק ומשטרת לטרון ברקע

"עוד כמה נשאר לנו עד המנזר?" אלון בודק בעצמו.

מפלסים דרך בין הקוצים, עוברים את אנדרטת חטיבה 7 ומסיימים אחרי מנזר השתקנים

המרחק שעבר אלון בשביל - 96 ק"מ

יתרת מרחק לסיכת זהב: 210 ק"מ בקטעים של 10 לפחות (מקווים לסיים עד יום ההולדת השביעי באפריל 2011 )

נתיי40309.7680902778
יענקל'ה סער
#12 נשלח : יום שני 10 מאי 2010 00:31:40(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

אין ספק ילד מיוחד מאוד. מה עם השורות הארוכות נתיי? הבטחת לקצר....

tzurlis
#13 נשלח : יום שני 10 מאי 2010 09:40:23(UTC)

הצטרף: 25/03/2007(UTC)

כל הכבוד. מחמם את הלב.

אלון, 'לאור דרישת הקהל' בתוך כמה זמן אעלה בג'יפולוג טיולי ילדים ואשמח את תצטרף לשרשור שם.

....אגב, איזו גרסא רשמית הוא שמע -זו המעניקה לגברוש את הכבוד, או זו המעניקה לחטיבה  7 את הגילוי? הויכוח לא הוכרע עד היום....

נתיי
#14 נשלח : יום שלישי 11 מאי 2010 21:32:01(UTC)

יענקלה, נראה לי שהכל נובע מרזולוציות וגודל מסך

בכל מקרה, האם עכשיו זה בסדר?

צור - העלה את השרשור, ואשמח לתרום את חלקי בו. מה שאתה עושה עם הילד שלך זה דבר עצום ונפלא - אל תתייאש. אני מבין שאתה מכין את הקטנצ'יק בן השנה למעלה מילחן

ובעניין דרך בורמה, התמחותי בהיסטוריה של 48 היא יותר בחזית הצפון. ממה שהספקתי להבין ולקרוא בעניין הדרך, דומני כי הצדק עם חטיבה 7.

נתיי
#15 נשלח : שבת 22 מאי 2010 14:12:49(UTC)

גיחה 14 (19-21/5/10) מדן לחרבת נזר

אחרי שבועות ארוכים של נדנודים מצד הילד, יצאנו למקום בו השביל מתחיל (או מסתיים, תלוי בנקודת ההשקפה).

במקור, תוכננה גיחה של 18 ק"מ עד צוק מנרה. בפועל - אלון הצליח למשוך בקלות עד חרבת נזר,

ואלמלא אי הבנות  לגבי שתי נקודות חבירה למכונית ביום השני - היינו מצליחים להגיע עד למשכנות הרועים

בנקודת ההתחלה

אנפיות הבקר

בחצבאני

עולים לכפר יובל

כך יעשה למי שסיים 100 קמ' ראשונים בשביל - עוגה עסיסית אפויה על גחלים

האריה השואג

לאן נעלמו הרועים של עין רועים?

מתחת לצוק מנרה - רואים את עקבות השרפה שחוללה המלחמה ב 2006

"אבא, יש הקפצות ברכבל?"

וזו תמונה של השביל שצילמנו לאחר מכן ברכבל (ברקע: קרן נפתלי). אלון התרגש לראות את הנתיב מלמעלה

סוף טוב-הכל טוב

סה"כ הליכה לגיחה זו - 20 ק"מ

המרחק שעבר אלון עד כה בשביל - 116 ק"מ

יתרת מרחק לסיכת זהב: 190 ק"מ בקטעים של 10 לפחות (מקווים לסיים עד יום ההולדת השביעי באפריל 2011 )

נתיי40336.5377546296
זמי1
#16 נשלח : שבת 22 מאי 2010 14:22:10(UTC)

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)

נתיי-ספר קצת על הלוגיסטיקה, איפה לנתם, אכלתם, איך אכלתם, בישלתם...
eigerman
#17 נשלח : שבת 22 מאי 2010 14:32:11(UTC)

הצטרף: 25/12/2009(UTC)

כל הכבוד לכם ולאלון המקסים (השרפה מתחת לצוק מנרה היא מהשנה)
נתיי
#18 נשלח : שבת 22 מאי 2010 15:39:53(UTC)

הצטרף: 28/12/2009(UTC)

חן חן על המחמאות המדרבנות.

לגבי מנהלות הלינה:

הגענו ביום ג' אחה"צ לקיבוץ דן בעיצומו של טקס שבועות (הטקס הפנימי, לא המופע שהם מעלים בפני ה"עירוניקים" למחרת). לננו במגרש הכדורסל ואלון קיבל חותמת בדרכון מידיו של ינאי שחם הלבבי.

במרכז ארוחת ליל החג עמדה פשטידת גבינה שאפינו בפויקה לחם על גחלים במנגל של השביליסטים ליד האולם. יצאה מעט חרוכה מסביב, אך עסיסית וטעימה מבפנים.

וזו תמונה של שולחן ליל החג, יחד עם דוד מהרצליה. יענקלה, אני בטוח שתאהב את התמונה.

במשך הימים אכלנו כריכי חביתה, חומוס וממרחים אחרים שהכנתי כל בוקר.

לילה שני - במתחם הקמפינג של דג על הדן (סביר, לא יותר מזה). שם אפינו את העוגה ואכלנו בשרים (פויקה לא יצא לנו לעשות)

לילה שלישי - חזרנו למגרש הכדורסל של קיבוץ דן, בתיאום עם ינאי.

מנהלות רכב:

ביום הראשון הלכנו ביחד עד גשר מעיין ברוך, כשאני חזרתי ברגל על הכביש לדן כדי לפגוש את אלון ונורית שהלכו עם דוד עד יובל (ליד חוות ההרבעה מדרום למושב).

ביומיים האחרים הלכנו בשיטת "עקב לצד רכב", כשאחד מאיתנו מקפיץ את הרכב לנקודה אחרת על השביל והשני הולך עם הילד עד לאותה נקודה.

ביום השני סיימנו על דרך הנוף (ק"מ לפני עין רועים) ובשלישי בחרבת נזר.

נתיי40320.5578587963
נתיי
#19 נשלח : יום ראשון 06 יוני 2010 00:41:55(UTC)

גיחה חמש-עשרה(5-4 ביוני): מלטרון לענבה

בסוף השבוע נפלה נורית למשכב, ובכדי להניח לה להחלים בשקט, יצאנו אני ואלון לשביל. התחלנו בלטרון, נקודת הסיום של הגיחה ה-13.

עברנו את האנדרטאות, ואלון קיבל הסבר לגבי חשיבות לטרון והמערכות שהתנהלו בה במלחמת העצמאות, כולל הסיפור הידוע של אריק שרון והלקח שבא בעקבותיו לגבי חברות ואי הפקרת פצועים בשטח.

שדות החיטה של עמק איילון נקצרו, ובצד מטעי אפרסקים ניתן למצוא שם חמניות ואבטיחים.

בתמונה שלמטה אלון לאחר שספר 233 אבטיחים במקשה שאחרי המנהרה מתחת לכביש 1

האבטיחים, אגב לבנים ולא טעימים במיוחד. מדובר בזן לגידול גרעינים.

הדרך המוליכה לכביש הכניסה לשעלבים עומדת כנראה להיסלל. תאי ביוב מונחים לאורכה. בדרך שמהכביש לכיוון חירבת בזקה הונח אספלט, אם כי טרם הודק.

במסגרת טיפוח האזור מסביב למודיעין, סומן שביל ירוק מישפאר סנטר בתוואי שב"י עד מחלף ענבה וצפונה.

בחירבת נכס מצאנו כרם זיתים, בוסתן פירות מלבלב ועדר פרות סקרניות

הגענו למחלף ענבה לאחר שעברנו  דרך חורשת אקליפטוסים עמוסה בפסולת בניין

שני אחה"צים של הליכה בת 10 ק"מ נעימב וקלילה בעמק איילון

המרחק שעבר אלון עד כה בשביל - 126 ק"מ

יתרת מרחק לסיכת זהב: 180 ק"מ בקטעים של 10 לפחות (מקווים לסיים עד יום ההולדת השביעי באפריל 2011 )

****

מסיבות טכניות פתחנו שרשור שלישי:

כנסו לשם בכדי להתכדכן בהמשך מסעו של אלון בשבילי ארצנו.