ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
אמיר משולם  
#1 נשלח : יום שני 30 אוקטובר 2006 20:11:04(UTC)
Amir Meshulam


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/11/2013(UTC)
הודעות: 370

תודות: 4 פעמים
קיבל תודה: 68 פעמים ב 37 הודעות
עפ"י מיטב המסורת הפורומית חשבתי שגם אני רוצה להטות כתף למאמץ המלחמתי ולכתוב שיחה באורך הגלות ע"מ שאוכל לשתף את כל מי שמעונין וגם מי שלא בנסיוני הדל על המסלול.
בגלל שאמנון תפס את כל הנושאים הכפיים כמו מחלות מעיים והפרשות מוגלתיות מהרגליים החלטתי לכתוב על מה שאני מבינה בו אאף אחד אחר לא מתעניין בו: אלוהים או יותר נכון מה הוא רוצה מאיתנו בכלל ואת השיחה אני מקדישה כמובן לYGH המסתורי...
נתחיל- בעקרון הקשיים שאני נתקלתי בהם בתור דתיה מתחלקים לשניים שבת וכשרות כשסוגית הכשרות נפתרה עבורי די בקלות בגלל שאני צמחונית אני גם ככה רגילה לאכול אוכל מגעיל לכן גם על המסלול לא ממש היתה לי בעיה פשוט אכלנו אורז
סתם, כמו שבוודאי ידוע לכולם שיטות ההצטידות על המסלול מתחלקות לשניים מייל דרופס והצטידות על המסלול בעירות מתוך הסופרים המקומיים.אם שומר\ת הכשרות הוא אדם שאוהב לאכול היטב ויכול לארגן רשת תמיכה אין ספק שהשיטה הראשונה עדיפה מה שאומר להביא מהארץ כמויות אדירות של תבשילים חמים,מרקים וכל מני דברים מהסוג הלא מתקלקל בעקרון עדיים רמת המזון שלכם תהיה פחות מגוונת מאמריקאי ממוצע אבל עדיין לא תצתרכו להסתפק באלטרנטיבה והיא כמו שאמרתי- אורז
כלומר אופציה ב' והיא זו שאני בחרתי בה אומרת שנכון תמיד אפשר למצוא משהו כשר באר"הב זה לא קמבודיה אבל המבחר הוא מצומצם ויש לקנות את האוכל בצורתו בפשוטה והלא מתובלת מה שאומר שכן ע"מ לגוון כדאי להביא תבלינים מהבית למשל אנחנו קנינו אורז של דקה אחת או סתם את אבקת הפירה הפשוטה ביותר והוספנו לזה פתיתי חמאה מיובשים שניתן לפעמים לקנות צימוקים או כל מני דברים אחרים אבל ברור שזה לא משתוווה ברמתו למנות של חמים וטעים מהארץ למשל.כמו כן קחו בחשבון שלפעמים מגיעים למקומות בהם חנויות קטנות כ"כ שאפילו את הבסיס קשה מאד למצוא עד כדיכך שהיו פעמים שהדבר הכשר היחיד שאפשר היה למצוא זה סניקרס.
סוגי הכשרים: כמו כל דבר אמריקאים מאמינים שמה שיותר הרבה יותר טוב ואם אפשר להגזים אז למה לאישנם כמה וכמה סוגי הכשרים ברמות כשרות שונות כמובן הOU או U בעיגול כמו שזה נראה הוא ההכשר המקובל ביותר ואין ספק באשר לרמת הכשרות שלו אין בעיה גם אם K בתוך כוכב או בתוך מעוין באזור הצפון יש הכשר של HV מסובך כזה שגם איתו אין בעיה. מה שכן בעיתי הוא הכשר הK במשולש שהוא נפוץ מאד כמו למשל על הרבה מסוגי הלחם עוגיות ליטל דבי ועוד הרבה דברי מאפה הרכילות המקומית אומרת שרב של ההכשר הזה מת די מזמן והמזכירה שלו עושה את ההכשרים עכשיו אבל בין אם זה נכון בין אם זה לא אורתודוכסים לא נוהגים לאכול את ההכשר הזה או את לוחות הברית למשל. אני כן אכלתי את זה ברוב עוונותי השתדלתי שלא אבל לפעמים לא הית לי ברירה בכלל לשיקולכם.
מה שברור הא"א לאכול זה כל מאכל עם סתםK בלי שום צורה מיוחדת זה פיקציה של חברות מזון וזה לא הכשר בשום צורה או אופן (למעט על מוצרים של קלוגס ורק שם זה תופס)
משקאות קלים הם כשרים תמיד קולה וכו' אפילו שאין עליהם סימן. ברור שזה נשמע די מטורף אבל עם הזמן תסתדרו ותתרגלו אני מאמינה.
ונעבור לשבת- כידוע או שלא לשבת יש שתי בעיות עיקריות תחום שבת וטילטול בין אם תבחרו לשכון בשבתות בעיירות (כמו שחשבתי בהתחלה אבל גיליתי שלא אוכל לעמוד בזה מבחינה כספית ושאין לזה ממש יתרון) ובין שתבחרו לשהות בשלטר (כמו שעשיתי 80% מהשבתות) ללכת אסור לכם במסלול בשום צורה או אופן זה מחוץ לתחום שבת. לטלטל היא הבעיה העיקרית עירוב הוא לא פיתרון שבא בחשבון בגלל בעיות לוגסטיות כמו למשל שהוא חקרע תוך שתי שניות מה שמשאיר את העובדה שאפשר לטלטל רק בתוך השלטר זה יוצר בעיה בעיקר באיזורים מוכי דובים בהם יש צורך לתלות את האוכל בחוץ אנחנו העברנו מאחת לשניה אני לא יודעת אם זה חוקי אבל לא שאלנו אף אחד... אולי באיזורים אלה באמת תנסו להיות בעירות . חוץ מזה באמת היו שבתות שלמות שלא יצאתי מפתח השק"ש שלי מה שיכול להיות די כיף אלא אם כן יש לך אסף יללן שטוען שמשעמם לו אבל ניתן להתגבר על זה בנקל עם כאפה ידידותית. סה"כ מפתחים איזשהוא נוהל שבת אנחנו בישלנו מהר לפני שבת הטמנו את התבשילים ואכלנו אחרי התפילה בערב. ובבוקר אכלנו לחם בד"כ כשלא סחבנו יין אלא קידשנו על הפת. מה שכן השתדלנו להצטייד בחמישי שישי כדי שרמת האוכל שלנו בשבת תהיה גבוהה מבלי שנצטרך לסחוב את האוכל הכבד כל השבוע.
אם חסר לכם בשר יש סוגים שונים של תחליפי בשר כשרים,גבינות ראיתי רק מניו גרזי והלאה אבל שווה לבדוק את כל מדף.
הגבינות האקזוטיות בסופר אחת אחת לפעמים יש אוצרות
בקיצור צריך להגדיר מה חשוב ומה לא ולדעת שכדי לשרוד כן לפעמים צריך להתפשר...
ונסיים במשפט האהוב עליי "אלוהים יסלח לי זה תפקידו"
אם יש לכם עוד שאלות תתקשרו לאמיר יש לו את הפל, שלי הוא יתן לכם.
נ.ב סליחה על טעיות הדפוס אין לי זמן להגיהה. זהו גם אני עכשיו במגניבים?
מממן
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.