3 עמודים123>
HarmonicWave
#1 נשלח : יום רביעי 29 ספטמבר 2010 15:33:30(UTC)

טיפוס להר טריגלב – דיווח מסע

ראשית יש לציין שעבר זמן רב מאז הטיול ועד כתיבת הסיכום הזה – טיילתי בסוף ספטמבר 2007 והסיכום הזה נכתב בדיוק 3 שנים אחרי. כך שיתכנו אי דיוקים לא מעטים, אבל אני מקווה שאצליח להעביר את עיקרי הדברים.

הפארק הלאומי טריגלב הוא הגדול ביותר בסלובניה ובו נמצא רכס הטריגלב (טרי= 3 , גלב = ראש, כלומר 3 ראשים, ואכן הפסגות הגבוהות מזכירות לפעמים את השם).

כדאי להתחיל לקרוא באתר הרשמי של הפארק:

ישנם מסלולים רבים בפארק ואפשר "לתפור" מסלולים באורך 1-5 ימים. אני ביצעתי מסלול מעגלי שהתחיל והסתיים בכפר הנחמד Stara Fužina שנמצא בצידו המזרחי של אגם בוהין הקסום. ניתן גם להתחיל בצד המערבי של האגם, אך מדובר בעליה קשה ותלולה מאוד שלא מומלצת ליום ראשון של המסלול (וגם המסלול הופך ללא מעגלי).
המסלול שלי ארך 3 ימים – במשך יומיים העפלתי לפסגת הטריגלב (2864 מ') והיום האחרון (למעט הבוקר שכלל עליה לפסגה עצמה) הוקדש בעיקר לירידה.

מזג האויר – לא כל כך צפוי, וצריך להתעדכן. אני התחלתי לצעוד מיד אחרי סופה אדירה (החזקה ב-25 שנים האחרונות), והחל מ-2000 מטר הלכתי בשלג (ללא ציוד עזר. בזמנו אפילו לא צעדתי עם מקלות הליכה). מזג האויר היה שמשי ומקסים. השקט שאחר הסערה....
עקב הסופה, כבישים רבים היו חסומים, ולקח לי חצי יום (במקום 40 דקות) להגיע בדרך לא דרך אל הכפר, כך שאת היום הראשון התחלתי באיחור (ב-13) והצלחתי לסיימו באור אחרון לאחר 5.5 שעות (הלכתי בקצב מהיר וכמעט ללא הפסקות בגלל ההתחלה המאוחרת – מומלץ לתת למקטע הזה 8 שעות הליכה).
עצים שנפלו בסופה יומיים קודם (ואלו עוד הקטנים יחסית):

בקתות רועים לא מאוישות בדרך:

ישנתי בבקתה בשם : Koča pri sedmerih jezerih ((בקתת שלושת האגמים?).

בתחילת היום השני, עוברים עד מהרה את קו העצים, והולכים בסביבה אלפנית.יום יפה מאוד, שרובו בעליה וחלקים ממנו בינוניים מבחינה טכנית (רמת הקושי עולה אם הולכים בשלג) ומצריכים שימוש בחבלי מתכת לצורך שמירה על שיווי משקל.

את הדרך הזו יורדים (לא קל בשלג):

מבט מרוחק יותר:

היום מסתיים בבקתת DOM PLANIKA – זוהי אחת הבקתות הפופלריות (בייחוד בסופ"ש) ורצוי להזמין בה מקום מבעוד מועד.

אני שריינתי מקום יום או יומיים לפני הגעתי לשם וזה הספיק. בקתה זו, בשל גובהה, מצוידת פחות ויקרה מעט יותר מקודמתה הנמוכה יותר. האספקה לבקתה נעשית באמצעות מסוק.

בשתי הבקתות ניתן לקנות ארוחה חמה ומעט צידה לדרך. ב-DOM PLANIKA ניתן לרכוש גם בקבוקי מים. את האשפה שהבאתם אתכם, תצטרכו גם לקחת אתכם הלאה.

הנוף מהבקתה בחשכת הליל:

והנה לעת שחר:

את בוקרו של היום השלישי התחלנו בטיפוס לפסגה – החלק הקשה ביותר מבחינה טכנית, בייחוד שהולכים על קרח חלקלק ללא ציוד מתאים. לאחר טיפוס תלול אך לא ארוך (40 דקות~ ) מגיעים לסכין צר שאותו צריך לחצות, ולהתמודד עם משבי רוח חזקים ופתאומיים.
רוחבו של הסכין מגיע למטר בחלקים מסוימים (שימו לב לטביעת הנעל) כאשר משני הצדדים תהום תלולה:

לאחר חציית הסכין טיפוס תלול קצר מוביל לפסגה.
הנה הנוף:

ועוד אחת:

למרבה הנוחות ניתן להשאיר את מרבית הציוד בבקתה (המסלול שלנו ירד דרכה בחזרה) כך שהטיפוס עצמו נעשה עם ציוד מינימלי (לא לשכוח ביגוד חם, ובייחוד כפפות שיאפשרו אחיזה נוחה בכבלי המתכת הקפואים!).

חשוב מאוד לשמור על ריכוז בירידה מהפסגה ולא להיכנע לירידת מתח. את הקטע של העליה לפסגה אני ממליץ בחום לא לעשות לבד.

לאחר החזרה ל-DOM PLANIKA ואיסוף הציוד מתחילה ירידה ארוכה בעמק שמוביל עד לכפר שממנו התחלנו.

גם כאן (ירידה של בערך 2000 מטר בפרק זמן קצר) מומלץ לרדת עם מינימום משקל ועם מקלות הליכה.

מידע ומנהלות:
אפשר להגיע לאגם בוהין שקרוב תחילת המסלול באמצעות באמצעות תחבורה ציבורית מלובליאנה.
מומלץ לבקר במרכז המידע המצוין בבלד – לקנות מפות, לתכנן מסלול, לשמוע עצות מהצוות הנחמד (שאף יכול להזמין עבורכם מקום בבקתות ובידו תחזית מזג אויר מעודכנת להרים). בקיצור שווה לעצור שם.
מחירים מעודכנים ללילה בבקתה מופעים באתר הרשמי – למיטב זכרוני מדובר על ~15-20 יורו ללינה, ו-9-13 יורו לארוחה (תלוי מה היא כוללת).
המסלול עצמו מתוחזק ומשולט היטב, וההתמצאות בו קלה יחסית.
דגש אחרון ואולי הכי חשוב על מנת להנות מהמסלול: מכיוון שמדובר בטיפוס וירידה עם הפרשי גבהים גדולים יחסית למי שלא מורגל בהליכות, ומכיוון שהמסלול שתיארתי הוא מסודר מאוד מבחינה לוגיסטית (אוכל, לינה..) וקצר יחסית קחו רק את הציוד ההכרחי.
אני הלכתי עם 4-5 ק"ג על הגב, לעומת בחור נוסף שהלכתי שבא עם 17 ק"ג על הגב (כולל פק"ל קפה, שוקולד נוטלה ועוד "פינוקים") ודי סבל מהבחירה שלו.

מוזמנים לשאול שאלות נוספות...
תיהנו

נ.ב

מייחל ליום שבו גם אצלנו תהיה תרבות טיולים מפותחת שכזו - אב ובנותיו הצעירות בדרך לפסגה (שימו לב לדובי של הילדה):

Amnonl41543.4738194444
thanks 1 משתמש הודה ל HarmonicWave עבור הודעה מועילה זו.
imtl
#2 נשלח : יום רביעי 29 ספטמבר 2010 15:35:30(UTC)

הצטרף: 05/08/2007(UTC)
ניו זילנד

סיפור דרך מעולה Amnonl41543.4745486111
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
HarmonicWave
#3 נשלח : יום רביעי 29 ספטמבר 2010 15:47:48(UTC)

תודה אייל. Amnonl41543.4747916667
oded
#4 נשלח : יום שישי 01 אוקטובר 2010 01:49:14(UTC)

הצטרף: 19/04/2008(UTC)

סיפור דרך יפה.
קצת תלול שם...
אסף בשן
#5 נשלח : יום שלישי 05 יולי 2011 20:49:53(UTC)

הצטרף: 20/01/2011(UTC)

אני אכתוב כאן דברים שאת חלקם HARMONICWAVE כתב בזמנו עם כמה תוספות וחידודים לטובת מי שמתכנן להגיע לאיזור בקרוב -
דבר ראשון הגעה לאיזור - לשמורת הטריגלב הרבה גישות כאשר האיזור הצפוני הוא יותר תלול ומאוכלס בעיקר בכפרי סקי קטנים והשבילים שמטפבים משם יותר קשים - יחד עם העובדה שיותר קשה להגיע לשם טה הופך את האיזור לפחות פופולרי לטרקים - מי שבכל זאת מעוניין להגיע משם כפר הבסיס הוא KARNJSKA GORA וניתן להגיע אליו באוטובוס מBLED ומJESENICA ומשם להתקדם (רק בקיץ) עד לTRENTA באוטובוס - הכניסה המערבית לפארק
הדרך הנפוצה והפשוטה - רכבת לJESENICA ומשם רכבת לBOHINICA BISTRICA ומשם אוטובוס לSTARA FUZINA או SAVICA SLAP ומשם תחילת הליכה
דרך אפילו יותר פשוטה היא רכבת לLESCE ומשם אוטובוס לSAVICA
או אוטובוס מלובליאנה לBLED ואוטובוס לSTARA FUZINA
ממה שביררתי וראיתי הדרך הכי נוחה היא להגיע לתחנת האוטובוס של BLED ושם לעשות את הדברים הבאים -
לקנות בלון גז בתחנת דלק
להצטייד באוכל בסופרמרקט במעלה הרחוב
לקנות מפה בTOURIST AGENCY שבתחנה ובמקרה הצורך להשאיר שם ציוד גדול ב1 יורו ליום בלוקרים גדולים ומאובטחים
אם רוצים אפשר לארגן הקפצה דרך הסוכנות בתחנה ב15-30 יורו תלוי במספר האנשים והגך לחסוך 1000 מטר עלייה

אם מגיעים מאוחר וצריך לישון בבלד HOSTEL CASTEL במעלה הרחוב עולה 15 יורו לחדר משותף הקמפינג בבלד עולה 10יורו לאדם והנסיעה אליו 3 יורו לכן אין מה לטרוח להתקדם לשם

אם יש זמן אפשר כבר להתקדם לSTARA FUZINA ולישון באחת הבקתות שעתיים הליכה מתחילת המסלול

מפה - רצוי להצטייד במפה 1:25000 של הפארק תעשו בה שימוש רב בכל מקרה לא מומלץ ללכת בלי מפה במקומות רבים הסימון עלוב והשילוט הרוס ובמיוחד ביער קל לאבד כיוון - וכמובן על פי המסורת המזרח אירופאית - כל השבילים מסומנים באדום באותו סימון ללא מספור (כמעט)

מזג אוויר - האיזורים העליונים מושלגים למדי וחשופים מאוד וקרובים לים - מה שאומר שבכל עונה צריך להצטייד בציוד חם וציוד נגד גשם
עונת ההליכה היא מסוף יוני לתחילת ספטמבר (לפסגה) ביולי אוגוסט סביר להניח שתיתקלו בפקקי תנועה ובקתות מלאות עד תום

ציוד מיוחד ומיותר -
מיותר - אוהל (אסור! פירוט בהמשך)
מזרון
שקש לא חובה הבקתות מצויידות בשמיכות טובות ומחוממות

מיוחד -
כפפות לפסגה לכבלים הקפואים
המהדרין עולים לפסגה עם רתמת בטיחות
תיק קטן לעלייה לפסגה

אוכל - למבשלים אין בעיה להצטייד ל3 ימים על תבנו על מוצרי בסיס בבקתות קיימים בכמות קטנה ובמחיר מופקע אפשר לבשל מחוץ לבקתה ולאכול בפנים
בבקתות ניתן לאכול אוכל ברמה גבוהה ובגלל הריבוי שלהם לבנות עליהן גם לצהריים - כמובן שהמחירים בשמיים

מים!!!! מ2000 מטר אין כמעט מים כולל בבקתות! מה שאומר שצריך לקנות מים מינרלים ב20 שקל לבקבוק מיותר לגמרי - בVODNIKOV DOM/PRI TRIGLAVSKI DOM ממלאים 2 בקבוקים וזה מספיק

לינה - הבקתות ברמה מאוד גבוהה המחיר בהתאם לרוב 20 יורו לחדר משותף בקתות מחוממות אווירה נעימה ואנשים נחמדים - חובה להזמין מקום בעונה - בכל מקרה הבקתות הן של האיגוד האלפיני כולן מה שאומר שגם אם נתקעתם ללא מקום תוכלו לישון על הרצפה של הרפיוג'י לעולם לא ישאירו אתכם בחוץ
!!! הרפיוג'י הסלובנים מכבדים את כרטיס חבר מועדון האלפיני הישראלי UIAA מה שמקנה הנחה של
50% בכל בקתה ! לי זה עבד בכל מקרה
באגמים בלד ובוהיני יש קמפינגים בבוהיני הרבה יותר יקר ופחות מסודר שניהם יושבים קרוב לאגם
בבוהיניקה ביסטריצ'ה אמור להיות קמפינג לא ביררתי עליו
הלינה באוהל לאורך על המסלול אסורה בהחלט! גם לא ליד הבקתות (כמובן שאפשר לחרוג)

ההליכה - קשה ותובענית העלייה לפסגה מאתגרת ומסוכנת בתנאים מסויימים
אבל - אם הולכים בעונה במסלול מוכר ללא הרבה ציוד - ההליכה אפשרית לכולם ביומיים-שלושה
הניווט עלול להיות מאתגר במקומות מסויימים אך אם הולכים במסלול המוכר עם מפה לא צפויות בעיות מיוחדות

טוב אחרי העניינים הטכניים נעבור לתכלס -
אני הגעתי היישר מהדולומיטים מה שגרם לי לרצות לעלות מצפון
אחרי שראיתי את מטג האוויר הממשמש ובא ואחרי התבוננות ארוכה במפה שהיתה לי מראש הבנתי שזו טעות והחלזתי להגיע ברכבת לבלד ללא שום הכנה על האיזור -
מתחנת הרכבת BLED JEZERO ירדתי לקמפינג הקרוב על אגם בלד ובשנייה שסיימתי למתוח את הכיסוי התחילה גשם שכמוהו מזמן לא ראיתי! חצי מהקמפינג היה מוצף והיריעות ניילון שאני סוחב איתי כבר 3 חודשים הוכיחה את עצמה בפעם המאה
ביררתי תחזית וראיתי שיש לי 2 ימי שמש לפני עוד סופה שמגיעה מה שהכניב אותי ללחץ זמן דבר שאני לא אוהב אבל החלטתי ללכת על זה בכל זאת
השארתי הרבה ציוד בקמפינג - אבל לקחתי איתי אוהל שקש מזרון בכלל מזג האוויר ובגלל שהלכתי לבד באיזור לא מוכר לי
על הבוקר ניסיתי להתקדם מהקמפינג - כבר בעייתי מכיוון השתחבורה הציבורית לא עוברת דרכו למזלי ברגע שהרמתי את היד עצר לי פקח של השמורה שלקח אותי עד ל STARA FUZINA לתחילת השביל + הסבר מפורט על השביל והבקתות + השערה שאני סוחב את האוהל לשווא
התחלתי ללכת בשמיים כחולים מקווה להספיק לעלות 2000 מטר ביום אחד עם 15 קילו על הגב - העננים השחורים והעובדה שהלכתי לבד לגמרי ללא לפגוש אף אחד האיצו אותי ועשיתי את זה ב6 שעות - כיף זה לא היה! אבל גם השלג שהתחיל לרדת בעלייה האחרונה לPLANIKA DOM
התחלת השביל מSTARA FUZINA לא ברורה תמיד וכדאי ללכת עם מפה בחוץ כך עד לVODNIKOV DOM

הערב ברפיוג'י כבר שיפר את ההרגשה - לא התווכחתי עם בעלת הבית כשאמרה שאי אפשר לפתוח אוהל ליד הבקתה אחרי שראיתי שבחוץ הכל כבר לבן - והתנחמתי בהנחה הראשונה שקיבלתי עם כרטיס המועדון האלפיני
חוץ מזה הערב בבקתה היה מדהים איזה סלובני גאון סחב אקורדיון כל העלייה והרים את האווירה ואיכשהו מצאתי את עצמי שתוי היטב בסוף הערב למרות שהארנק לא יצא מהתיק
קמתי בבוקר מוקדם לזריחה וראיתי שהטיפוס לא הולך להיות פשוט - הצזרפתי למדריך קרואטי שטיפס לפסגה בפעם ה5 ומלרות הקרח והערפל זה לא היה מסובך מדי - חבל שלמעלה לא ראיתי את הנעליים שלי בערפל
בירידה למטה (שהיא לא פחות מסוכנת) כבר התבהר וראו את הנוף
זה המקום לציין - אין שום סיבה לעלות לפסגה עם התיק הגדול זה פשוט סכנת חיים כל מה שצריך -
תיק קטן - מעיל גשם - מכנסי סערה - כפפןת - בקבוק מים - מצלמה ודברי ערך
את התיק הגדול ניתן להשאיר בבקתה
מי שבכל זאת מעוניין לרדת בדרך אחרת שיתארגן מראש על מקום בבקתות וציוד מצומצם וארוז היטב

ירדתי חזרה לבקתה - בשלב זה כבר מילאתי שלג בבקבוקים - ויצאתי לכיוון שבעת האגמים במטרה להגיע לאגם בוהין בסוף היום
ההליכה המשיכה להיות קשה ומזג האוויר שברירי אבל הנוף והאגמים פיצו על הכל
4 הונגרים צעירים שפגשתי בדרך וחוסר האחריות שכרוך בלרדת את הירידה האחרונה המסוכנת לSAVICA שיכנעו אותי להצדיק את האוהל שסחבתי ולישון ב CRNA JEZERO היפהפה
למחרת על הבוקר ירדנו את הירידה המסוכנת כשבדרך אחד ההונגרים דירדר בולדר ענק שבמזל לא הרג אף אחד והגענו לSAVICA SLAP הכניסה למפל מצידו התחתון היפה עם הסכר והבריכה כרוכה בתשלום של 2 וחצי יורו אבל זה בהחלט מרשים
משם ירידה פשוטה עד לאגם בוהין - בגלל מזג האוויר הטוב החלטתי להמשיך לאורך האגם היפה עד לצידו המזרחי ומשם אוטובוס חזרה לקמפינג בלד

לסיכום - למרות המסלול הקצר חוויה מאתגרת ומרגשת האיזור המערבי מרשים במיוחד עקב הקרבה לים והעמקים הקרחוניים הרבה צמחים מיוחדים וחיות בר
מומלץ לתת לפחות 3 ימי הליכה בשביל ליהנות מההליכה והנוף אני עשיתי את זה מהר מדי והרגשתי את זה בדרך ואחרי
אין שום בעיה מבחינת סימונים ובקתות לעשות הליכה גם של 5 ימים
כדאי מאוד להשקיע יומיים שלושה באיזור האגמים בוהיני ובלד לנפוש ולהסתובב באמת משהו נדיר

זהו כרגיל מתנצל על הכתיבה ועל החוסר בסימני פיסוק כם ככה הקלדה עיוורת זה לא פשוט אם מישהו יוצא הקיץ וצריך מידע ספציפי שישלח לי מייל
תמונות בקרוב
thanks 1 משתמש הודה ל אסף בשן עבור הודעה מועילה זו.
אסף בשן
#6 נשלח : יום שלישי 05 יולי 2011 23:03:58(UTC)

הצטרף: 20/01/2011(UTC)

picturesasafbash2340729.836412037
HarmonicWave
#7 נשלח : יום רביעי 06 יולי 2011 00:19:42(UTC)

אחלה דיווח!
כיף להיזכר בתמונות, וכיף דעת שדיווחי המסע אשכרה משמשים מטיילים אחרים.

נתת הרבה עצות פרקטיות טובות.

לעשות את זה ביומיים ועוד עם משקל לא מבוטל על הגב- בהחלט לא פשוט. למי שבכושר בינוני מומלץ לעשות את המסלול הזה ב-3 ימים ועם מחצית מהמשקל.
זמי1
#8 נשלח : יום רביעי 06 יולי 2011 12:49:33(UTC)

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)

אפשר מפת האזור?
tsnir7
#9 נשלח : יום חמישי 07 יולי 2011 13:22:06(UTC)

דירוג: שביליסט

הצטרף: 18/04/2010(UTC)

אסף,

תמונות נהדרות, כהרגלך.

אני עוקב בשבועות האחרונים, אחרי המסע המופלא שלך באירופה. תמשיך להנות.

תודה.
mrwise
#10 נשלח : יום שלישי 10 יולי 2012 01:13:36(UTC)

הצטרף: 10/07/2012(UTC)

שלום, אני חדש פה למרות שקראתי פה המון.
אני טס לסלובניה שבוע הבא והולך לעשות את הטרק לטריגלב מאגם בוהין במשך יומיים שלושה.
רציתי לדעת אם אפשרי לישון באוהל בכללי או לפחות במתחם הרפיוג'ים? לא רק בגלל חיסכון אני חושש שלא יהיה מקום בעונה הזאת.
עוד שאלה, מישהו יודע כמה רפיוג'ים יש בדרך ובאיזה מרחקים בערך?
בפורום לא מצאתי תשובות..

שמי מארק דרך אגב mrwise41099.9263310185
mrwise
#11 נשלח : יום שלישי 10 יולי 2012 01:21:20(UTC)

הצטרף: 10/07/2012(UTC)

לגבי השאלה השניה הסתדרתי..
HarmonicWave
#12 נשלח : יום שלישי 10 יולי 2012 01:30:51(UTC)

הי מארק,

לא מקובל לישון באוהל במסלול (אולי זה חוקי, אני לא ראיתי אף אחד). אם אתה לא מטפס בסופ"ש לא צריכה להיות בעיה, ובכל מקרה אפשר להזמין מקום בבקתה יום-יומיים מראש (למשל ממרכז המבקרים בבלד) ואז אין בעיה.

מסלול נהדר - תהנה!Amnonl41543.5082407407
mrwise
#13 נשלח : שבת 28 יולי 2012 20:01:12(UTC)

הצטרף: 10/07/2012(UTC)

HarmonicWave תודה על הפוסט, עזר לי מאוד.
חזרתי מהטרק, בין השאר טיילתי גם קצת בסלובניה.
המסלול היה מדהים, מזג אוויר פחות, המדינה בכללי מדהימה וסה"כ נהנתי מאוד, סיפור דרך בקרוב.
HarmonicWave
#14 נשלח : יום שלישי 31 יולי 2012 02:21:38(UTC)

mrwise כתב/ה:
HarmonicWave תודה על הפוסט, עזר לי מאוד.
חזרתי מהטרק, בין השאר טיילתי גם קצת בסלובניה.

בשמחה, שמח שנהנית..

מצפה לסיפור דרך + תמונות...
mrwise
#15 נשלח : יום חמישי 02 אוגוסט 2012 02:41:53(UTC)

למרות שבסופו של דבר לקח לי כולה יומיים(בלי הפסגה ),
מה שנוגד קצת את שם הפורום אני אספר כי המסלול שעברתי משותף שם להמון מסלולים שאפשר לעשות, מסלולים יותר ארוכים.
אגם בוהין:

DSCF0232 by mrwise1, on Flickr
קצת רקע:
טיילתי שבוע בסלובניה עם המשפחה, בררתי קצת לפני וגיליתי את פארק הטריגלאב ואת המסלול המפורסם לפסגתו הגבוהה(2864 מ'). פעם בסלובניה היה נהוג כי כל סלובני חייב לעלות לפחות פעם בחייו לפסגת הטריגלאב.
(טרי= 3 , גלב = ראש, כלומר 3 ראשים).

ישנם 2 מרכזי מידע מיוחדים שמיועדים נטו לפארק טריגלאב, אחד בבלד ואחד בטרנטה. הגעתי יום לפני למרכז בבלד על מנת לקנות מפה להתייעץ ולהזמין מקומות בבקתות, תכננתי 3 ימים אבל בהתייעצות והסתמכות
קצת שגויה על המדריכה שם שוכנעתי שביומיים אני מספיק, קניתי מפה פשוטה והזמנתי מקום ללילה הראשון בדום פלניקה, קצת צפוף.
התכנון הכללי היה עליה לדום פלניקה ביום הראשון, בוקר היום השני פסגה וירידה דרך עמק שבעת האגמים לאוקנק, משם אוטובוס חזרה.

התחזית שם משתנה המון, יום לפני התחזית הייתה מבטיחה, מזג אוויר מעולה כביכול.

יום 1:
התחלתי בסטרה פוצינה (600 מ') בסביבות 8:00 אחרי אוטובוס מקראן, נק' התחלה לא כל כך ברורה הביאה לכך שמלכתחילה התברברתי קצת אבל הסתדרתי ומשם התחיל לזרום,
ניווט יחסית קל אבל סימון גרוע באזורים הנמוכים וגם סימון אחיד לכל השבילים בפארק מבלבלים קצת.
יום שכולו עליות, כמעט הכל ביער למעט קרחת או שתיים בדרך
עד שמגיעים לעמק שבו נמצאת בקתת וודניקוב ומקבלים תמורה לכל ההשקעה, מדהים.

DSCF0287 by mrwise1, on Flickr

DSCF0281 by mrwise1, on Flickr
למעלה זה הטריגלאב:

DSCF0280 by mrwise1, on Flickr

הגעתי לוודניקוב דום ב5:30 אבל עדיין עם כוחות, המרחק משם לדום פלניקה הוא עלייה תלולה של 450 מ' שלוקחת בערך שעה וחצי שעתיים,
כעיקרון הייתי אמור להספיק אבל עקב הכוונה גרועה מאיזה מטייל מבוגר שהצביע לי בפירוט על השביל הלא נכון בזבזתי שעתיים בעליה על איזה שיא גובה שהיה מאוד דומה לתנאים הטופוגרפיים של הבקתה,
בקיצור ראיתי קצת נוף שרפתי הרבה אנרגיה וירדתי חזרה לקראת החושך לוודניקוב דום לישון שם.
בקתה מאוד נעימה, אנשים נחמדים מחירים סבבה, ממש נהנתי,
ישבנו שם שולחן מצומצם אני עוד זוג גרמנים, 2 נערים גרמניים וזוג מבוגר סלובני, בירה ארוחה טובה ולישון, תענוג!

יום 2:
קמתי אוםפטימי ומהר מאוד ביאסו אותי, כל מי שדיברתי איתו ואמרתי לו שאני מתכנן לעלות לפסגה אמר לי שלא כדאי לי כי התחזית צופה גשם וסופות, מכיוון שהעלייה היא קטע via fereta מאוד לא מומלץ ללכת בה בתחזית רעה.
עליתי לדום פלניקה (2400 מ') 400 מ' מתחת לפסגה ודיברתי שם עם מס' אנשים שלא עודדו אותי וכולם די חזרו על עצמם, החלטתי בתחושת עקיצה והחמצה לוותר על הפסגה ולרדת למטה,
מכיוון שהתחזית ליום הבא הייתה עוד יותר גרועה מיהרתי קצת, בדיעבד המזג אוויר היה סביר ויכולתי לעלות אבל זה רק התברר מס' שעות מאוחר יותר

דום פלניקה

DSCF0317 by mrwise1, on Flickr

DSCF0316 by mrwise1, on Flickr

ירידה לעמק שבעת האגמים

DSCF0353 by mrwise1, on Flickr

DSCF0360 by mrwise1, on Flickr

DSCF0372 by mrwise1, on Flickr

שאר היום היה מעולה, כולו ירידה אבל בהחלט מרשים, עמק שבעת האגמים מאוד יפה ומזג האוויר התבהר לאט לאט, ככל שהמשכתי לרדת הבנתי שיכולתי לעלות (מעצבן!!)...

המשכתי דרך ירידה מאוד מאוד תלולה לקוקה סוויצה לכיוון אוקנק, ירידה תלולה של איזה 1000 מ', לא מומלץ לברכיים,
בגלל זה גם לא מומלץ להתחיל מהצד המזרחי כי צריך לעלות אותה על ההתחלה, אבל הנוף מאוד מרשים.

הנוף לפני הירידה

DSCF0386 by mrwise1, on Flickr

זהו, הגעתי לאוקנק בדיוק לאוטובוס האחרון בשמונה בערב למרכז לכיוון ביתי הזמני וסה"כ מרוצה, אם הייתי מגיע לשם נטו בשביל הטרק הייתי מבלה שם 4 ימים לפחות.

לגבי מחירים, חצי פנסיון יעלה בערך 30 יורו, מים קונים בבקתות הגבוהות יקר 4-5 יורו לליטר וחצי.
מפה, שווה לקנות את המפות היותר יקרות במרכז, המפות הפשוטות נקרעות מהר מאוד מהרוח ומהפתיחה המרובה, יעלה משהו כמו 15 יורו.
סה"כ שביל נח, אין מה לקחת יותר מדי ציוד, רק שיהיה איזה משהו למקרה של גשם.

ממליץ על טבילה באחד האגמים, למרבה הפלא הם לא כאלה קפואים. Amnonl41543.5355324074
thanks 1 משתמש הודה ל mrwise עבור הודעה מועילה זו.
mrwise
#16 נשלח : יום חמישי 02 אוגוסט 2012 02:43:58(UTC)

הצטרף: 10/07/2012(UTC)

קישור לכל התמונות, איך אני מסדר את התמונות?
הן בפליקר.
HarmonicWave
#17 נשלח : יום שישי 03 אוגוסט 2012 22:13:39(UTC)

הצטרף: 20/11/2009(UTC)

יופי של סיכום ותמונות בפליקר.

לגבי הפסגה - קצת מבאס, בייחוד שנראה שבאמת היה מזג אויר טוב בירידה, אבל אם היית לבד וללא ציוד אבטחה, אני חושב שקבלת את ההחלטה הנכונה.

נראה גם שעלית עם תיק קטן, וללא הרבה משקל - כמו שצריך..

אם יש לך מפה, אולי תסמן עליה את המסלול שעשית למען הדורות הבאים?
mrwise
#18 נשלח : יום שישי 03 אוגוסט 2012 23:18:55(UTC)

איפה שרשום טעות זאת העלייה מוודניקוב שבזבזתי שם שעתיים,
מקווה אף אחד לא יחזור על הטעות שלי.

כן הקטע עם הפסגה מבאס מאוד, כל כך מבאס שאני אפילו שוקל לחתוך מהטיול שלי בספטמבר לסלובניה כדי לסיים את זה,
אבל בסופו של דבר אני מאמין שאני אפצה על זה באלפים.
io_travel
#19 נשלח : שבת 04 אוגוסט 2012 00:15:57(UTC)

הצטרף: 22/05/2011(UTC)

וואו, נראה ממש מרשים!
מצטערת על האכזבה שלך
הסקירה מצוינת, העצות נשמעות מועילות מאוד ובקיצור: עושה המון חשק!
תודה רבה על השיתוף
ענבר.
arthur
#20 נשלח : שבת 04 אוגוסט 2012 02:02:55(UTC)

הצטרף: 10/06/2011(UTC)

עשית את ההחלטה הנכונה, ככה זה הרים אי אפשר לדעת שום דבר אף פעם וכל תחזית מזג האוויר לא באמת אמינה.
לי יש כלל אחד שאני מקפיד עליו, אם אני צריך להתנגד לרוח ע"מ להתקדם בכיוון הרצוי זה אני לא לוקח סיכונים מיותרים. קרה לי כמה פעמים.

לגבי המפות, מה זאת אומרת מפות פשוטות ומפות טובות.
האם בערים הגדולות, למשל לובליאנה אפשר לקנות מפות סימון שבילים של סלובניה, אני צריך את כל המפות.
"The mountains are calling and I must go"