ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

14 עמודים123>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
איתי  
#1 נשלח : יום שני 30 יולי 2012 01:17:49(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות

ב20.7 חזרתי משבוע באלפים הצרפתים, עשינו מסלול של 5 ימים בפארק וונואז, היה מדהים, הנה תיאור של הטיול:

פארק וונואז (Parc National de la Vanoise)

פארק וונואז הוא הפארק הותיק בצרפת (הוקם בשנת1963 במטרה לשמר את אוכלוסית העיזים האלפניות- Bouquetin), הוא נמצא דרומית לשמוני וגובל עם פארק Gran Paradiso באיטליה, שני הפארקים ביחד מהווים את שמורת הטבע הגדולה במערב אירופה. הפארק משתרע על פני 530 אלף דונם, יש בו 107 פסגות מעל 3000 מ' (הגבוהה 3856 מ'- La Grande Casse), יש בו כ500 ק"מ של שבילי הליכה וכ60 בקתות.

את הפארק חוצים שני מסלולים ארוכים הGR5 והGR55 ומסלול היקפי מקיף את הפארק ב10-12 ימים ומתואר בספרו של קוו ריינולדס (בהוצאת סיסרון) Tour of the Vanoise. בספר מתוארים גם מספר מסלולים קצרים יותר. אני הלכתי את המסלול Tour des Glacieres de la Vanoise- מסלול של 5 ימי הליכה.

Tour des Glacieres de la Vanoise

זהו מסלול של 5 ימים המקיף את הרכס המערבי בפארק עליו שוכנים הקרחונים הגדולים בפארק. המסלול הוא מסלול מעגלי שמתחיל ומסתיים בכפר פרלוניין (Pralognan), אורכו כ60 ק"מ והנק' הגבוהה היא Col d'Aussois (2916 מ'), אנחנו הלכנו נגד כיוון השעון (כפי שמומלץ במדריך של סיסרון), לדעתי כדאי לשקול ללכת בכיוון ההפוך- בייחוד בגלל הנופים של היום הרביעי- הסבר בהמשך.

מפת המסלול מתוך דגימת הGPS שלי:

גרף הגובה ע"פ דגימת הGPS שלי:

סימון, ניווט ורמת קושי

השבילים בפארק מתוחזקים וברורים, השילוט ברור ולמרות שאין סימונים רבים (בד"כ השבילים מסומנים ברוג'ומים) אין חשש לאבד את הדרך, לאורך הטיול כמעט שלא השתמשנו במפה לצרכי ניווט (אין כאן משום המלצה שלא לצאת עם מפה כמובן).

רמת הקושי של המסלול שעשיתי בינונית, פרט לטיפוס של 1000 מ' ביום השני וירידה של 1000 מ' ביום האחרון אין במסלול עליות וירידות "רצחניות", המסלול ברובו נע בין 2100 מ' ל2500 מ', האפשרות לעשות את המסלול ללא ציוד לינה כמובן מאפשרת לטייל עם משקל נמוך על הגב.

הגעה

נמל התעופה הבינ"ל הקרוב, אליו יש טיסות מהארץ הוא ג'נבה (נמלי התעופה של שמברי וגרונבל קרובים יותר, אבל עד כמה שידוע לי בקיץ אין טיסות אליהם מהארץ) אליו ניתן למצוא טיסות זולות באיזי ג'ט (צריך לשים לב טוב לאותיות הקטנות, לא תמיד זה משתלם). נק' נחיתה קרובה נוספת היא מילאנו.

נק' גישה נוחות לפארק הם הכפרים, העיירות ואתרי הסקי- פרלוניין (Pralognan), מודאן (Modane), טרמיניון (Termignon), Bessans, Bonneval וVal d'Isere.

נק' ההתחלה והסיום של המסלול הוא הכפר פרלוניין בחלקו המערבי של הפארק. הדרך אל הכפר בתחבורה ציבורית ארוכה (לקח לנו כ8.5-9 שעות ברוטו, מתוכן כ3 שעות המתנה, 3 רכבות ו2 אוטובוסים). המסלול לכפר הוא: נמל התעופה ג'נבה תחנת רכבת ג'נבה שמברי (Chambery)← אלברטוויל (Albertville) מוטייה (Moutiers)← פרלוניין.

הנסיעה מנמל התעופה לעיר היא בחינם (כרטיסים יש להדפיס במכונות באולם קבלת המזוודות, על הנסיעה מהעיר לשדה צריך לשלם...). בג'נבה ניתן לקנות כרטיס עד למוטייה, שם יש לקנות כרטיס נוסף לפרלוניין, התשלום ישירות לנהג האוטובס. על כל הנסיעה היא כ45 אירו.

לנו היו המתנות של כשעה הן בשמברי והן במוטייה אותן ניצלנו לקניות מצרכים למסלול (אנחנו קנינו בשמברי אבל במוטייה יש סופר גדול וזול בסמוך לתחנת הרכבת ולדעתי מומלץ לקנות אוכל שם).

לוחות זמנים ניתן למצוא הן באתר הרכבת הצרפתית והן באתר הרכבת השוויצרית, אני מצאתי את האתר השוויצרי מוצלח בהרבה:

רכבת צרפת: SNCF

רכבת שוויץ: SBB

אוטובוסים לפרלוניין: Trans Savoie

לינה ואוכל

בעיקרון בתחומי הפארק ניתן לישון באוהל ליד בקתות מסויימות בלבד, בעלות של כ5 אירו לאדם, אנחנו בחרנו לקחת אוהל אבל בדיעבד חסכון הכסף היה שולי ולדעתי לא שווה את תוספת המשקל.

בכל הבקתות יש מטבח מטיילים לבישול עצמי, השימוש בו הוא לעיתים בחינם ולעיתים בעלות של כאירו לאדם. עלות לינה בלבד היא בסביבות ה15 אירו לאדם, עלות ארוחת ערב היא כ 15 אירו נוספים ועלות ארוחת הבוקר (הלא משתלמת) כ9-10 אירו. ז"א שמי שיבחר לישון בבקתות אבל לבשל בעצמו במטבח יחסוך כ10 אירו ללילה, בהתחשב בזה שאת הלילה האחרון אין ברירה אלא לעשות בבקתה (2 הבקתות האפשריות לליה זה לא מאפשרות לינה באוהל לידן) מדובר בחסכון של 30 אירו.

ז"א- בעלות של 30 אירו ניתן לחסוך את המשקל של ציוד השינה (ציוד הבישול בכל מקרה  מיותר מאחר וגם כשישנים באוהל ניתן להשתמש במטבח של הבקתה) ולדעתי זה שווה את זה!

בפרלוניין עצמו אין הרבה מקומות לינה זולים, אנחנו ישנו בEpicea Lodge שנמצא בתוך אתר הקמפינג Isertan ב82 אירו לחדר עם 2 מיטות (עלות חצי פנסיון- 67 אירו לאדם), בסוף המסלול ישנו בקמפינג- Camping  municipal de la Chamois בכ7 אירו לאדם.

בלילה האחרון לפני הטיסה העדפנו לעצור ולישון בשמברי (שעה וחצי ברכבת משדה התעופה בג'נבה), הלינה שם זולה משמעותית מבג'נבה וניתן למצוא חדרים זוגיים ב60 אירו ופחות.

ארוחות כמובן אפשר לקבל בבקתות בעלות של כ15 אירו לארוחת ערב (מנה ראשונה- בד"כ מרק ולחם, מנה בשרית עיקרית+ תוספת, לפעמים פלטת גבינות מקומיות וקינוח) וכ9 אירו לארוחת בוקר (לחם עם חמאה וריבה ושתיה חמה). בפרלוניין יש סופר וגם בעיירות והערים בדרך (שמברי, אלברטוויל ומוטייה) אבל המסלול לא יורד לכפרים אחרים ולכן יש לסחוב אוכל לכל הימים. בחלק מהחוות בדרך ניתן לרכוש גבינות מייצור עצמי- מומלץ ביותר!

אתר המרכז את כל הבקתות בפארק:

Refuges de la Vanoise

מטיילים וחברה

הפארק והמסלולים בו נגישים מאוד, השבילים והבקתות לא עמוסים אבל בהחלט קשה לקבל את התחושה של "לבד עם הטבע", אתם לא תהיו שם לבד ולמרות שרוב המטיילים הם צרפתים פגשנו שם מטיילים מכל אירופה. בסופי שבוע מומלץ להזמין מקום מראש בבקתות- רק ליתר בטחון, באמצע שבוע העומס יורד ובאחת הבקתות מצאנו את עצמנו ישנים לבד בחדר של כ20 מקומות.

מידע

להוצאת סיסרון יש ספר המתאר את המסלול ההיקפי (Tour of the Vanoise) בו בנוסף מתוארים מספר מסלולים נוספים, ביניהם המסלול שאנחנו עשינו- Tour des Galcieres de la Vanoise.

 

להוצאה יש גם ספר על מסלול הGR5 שחוצה את האלפים הצרפתיים ועובר בפארק.

הספר אניו הכרחי למסלול, אבל מי שבכל זאת מחליט לרכוש- מומלץ וכדאי לקנות את הספר ישירות מההוצאה ולא דרך ספקים בארץ, הספר מגיע תוך כ10 ימים ועלות+ המשלוח מאנגליה נמוכה בעשרות שקלים מעלותו בארץ (ובנוסף מובטחת לכם המהדורה החדשה ביותר של הספר).

המפה המכסה את המסלול היא מפה בהוצאת IGN ועלותה 10 אירו:

Carte Randonnes 1:50 000- A3- Vanoise

ניתן למצוא גם מפות בקנ"מ 1:25 לאיזור. את המפות ניתן למצוא בכל כפר באיזור (כולל פרלוניין).

מידע נוסף ניתן למצוא באתרים:

 Pralognan de la Vanoise

Parc Nacional de la Vanoise

עונה ומזג אויר

העונה המומלצת כמו בכל האלפים היא אמצע יוני עד אמצע ספטמבר וזו גם התקופה שבה רב הבקתות פתוחות, עם זאת לחלק מהבקתות יש חדר חורף שפתוח כל השנה.

בתחילת הקיץ (עד אמצע יולי) יש סיכוי להמצאות של שלגים בנקודות גבוהות ובמדרונות הצפוניים, בשבועיים הראשונים של יולי הפריחה מגיעה לשיאה, מאמצע יולי עד אמצע אוגוסט המסלולים והבקתות עלולים להיות עמוסים בגלל חופשת הקיץ של הצרפתים, בספטמבר מזג האויר מתייצב אבל הנוף נהיה פחות ירוק.

לדעתי תחילת יולי, למי שלא מתרגש מחציית קטעי שלג היא התקופה המומלצת.

מזג האויר גם בשיא הקיץ עלול להיות הפכפך ותמיד כדאי לעקוב אחרי תחזית מזג האויר שמפורסמת בכל בוקר בכל הבקתות.

ציוד

בסעיף זה אין לי הרבה מה להוסיף למידע שקיים כאן בפורום חוץ מלהמליץ עוד פעם על שימוש במקלות הליכה והמנעות מסחיבת משקלים גבוהים.

*הרקע מבוסס על המדריך של סיסרון

תיאור המסלול

*כל הזמנים כאן הם זמני הליכה נטו ללא עצירות

יום 1- פרלוניין לRefuge Roc de la Peche

ביום זה בחרנו במסלול שונה מזה המומלץ במדריך של סיסרון בגלל תנאי מזג האויר, אני ממליץ על מסלול זה למי שזקוק ליום "הסתגלות" לתרמיל ולהליכה, מי שמעוניין באתגרים, המסלול המקורי מטפס ביום זה מהכפר לRefuge de la Vallete שנמצא כ1000 מ' מעליו.

את ��יום הראשון התחלנו מאוחר לאחר שהבנו שנצטרך לשנות את התוכנית המקורית. הזמנו מקום בRoc de la Peche, לבשנו ציוד גשם ויצאנו לדרך, המסלול מתחיל בהליכה ביער לאורך נחל כשמעברו השני יש דרך עפר לרכב.

ביציאה מפרלוניין:

מהר מאוד העמק נהיה חשוף ומתחילים לראות קצת נופים ופריחה, לאחר כשעתיים הליכה הגענו לLes Prioux- חווה שהוסבה למלון הרים המקום נראה נחמד וניתן לאכול בו ארוחת צהרים, שם גם מתחברת הדרך עם דרך העפר שעולה מהכפר.

Les Prioux:

לאחר כ20 דק'- חצי שעה הליכה נוספת מגיעים לPont de la Peche-  זו היא סוף דרך הרכב ויש כאן מגרש חניה קטן. מכאן מתחילה העליה הקצרה לRoc de la Peche. לאחר כ3 עד 3 וחצי שעות הליכה נטו מגיעים לבקתה הפרטית, לא ניתן להקים שם אוהל והלינה בה די יקרה, יותר מ60 אירו לחצי פנסיון, אנחנו ישנו בחדר החורף ובישלנו לעצמנו בעלות של 26 אירו לאדם (השינה במיטות נפרדות ולא בדרגשים האופיניים לבקתות).

הנוף מRoc de la Peche:

יום 2- מRoc de la Peche לRefuge de Plan Sec

יום זה הוא היום הארוך והקשה במסלול, במהלכו מטפסים כ1000 מ' לCol d'Aussois- הנק' הגבוהה במסלול, אך ניתן לקצרו על חשבון היום הבא כי במהלכו עוברים על פני 3 בקתות, כולן לקראת סוף היום (הגעה לאחת דורשת טיפוס קל).

היום מתחיל ב20 דק' של הליכה רגועה במעלה העמק בו הלכנו אתמול, קצת לפני תחילת הטיפוס מגיעים לRitort- חוות בקר בה ניתן לרכוש גבינות שמייוצרות במקום.

המחלבה בRitort:

הגבינות שמוצאות למכירה בRitort:

לCol d'Aussois (2916 מ') מגיעים לאחר כ3 וחצי- 4 שעות הליכה נטו, הטיפוס לא קל, במהלכו חוצים מספר קטעים מושלגים:

בפאס עצמו הייתה רוח חזקה והיה די קר, גם הירידה לא קלה במיוחד ויש לקחת אותה בזהירות. כבר מהפאס ניתן להבחין באגם Plan d'Amont מעליו מבלים את הלילה הבא:

לאחר כשעה וחצי של ירידה מגיעים לRefuge du Fond d'Aussois. ניתן להעביר כאן את הלילה אבל לדעתי מומלץ להתקדם עוד כשעה וחצי לRefuge de Plan Sec ולחסוך זמן זה מהיום הבא.

בPlan Sec הקמנו אוהל (כ5 אירו לאדם), בישלנו לעצמנו במטבח המטיילים של הבקתה. המיקום של הבקתה מרשים והאנשים נחמדי, הבקתה נמצאת קרוב לתחנת רכבל ונגישה לרכב שטח.

בוקר קפוא בPlan Sec:

יום 3- מPlan Sec לRefuge de l'Arpont

ביום הזה המסלול מתחיל לעלות חזרה צפונה, שינויי הגובה ביום זה אינם גדולים, ולאורכו נופים מרשימים של הגבול האיטלקי ועמק Arc הרחב, במהלך היום מתחילים להיכנס לעומק השמורה ולהרגיש את הטבע במלוא עוצמתו, לאחר כ5 וחצי עד שש שעות נטו מגיעים לRefuge de l'Arpont שממוקם במיקום מדהים, גבוה מעל נקיק דורון, מעליו אפשר כבר לראות את הקרחונים של וונואז וסביבו זורמים מי הפשרתם. כ 400 מ' מעליו נמצא Lac de l'Arpont, העליה אליו מומלצת בחום או בסוף יום זה או בתחילת היום הבא.

גם ביום זה הקמנו אוהל ליד הבקתה ובישלנו במטבח הבקתה.

 

יום 4- מl'Arpont לRefuge d'Entre Deux- Eaux (או לRefuge col de la Vanoise)

את היום התחלנו בטיפוס לLac de l'Arpont המרשים (כשעתיים- הלוך חזור):

לאחר שחזרנו לבקתה והעמסנו את התרמילים יצאנו ליום המרשים ביותר בטיול, תוך כחצי שעה הליכה פגשנו בעדר היעלים הראשון:

 

 

היעלים שלשם הגנתם הוקם הפארק  לא היו פחדנים וניתן היה להתקרב אליהם עד כדי מספר מטרים בודדים:

במהלך היום פגשנו שני פרטים בודדים נוספים (אחד מהם):

היום המשיך בנופים מרהיבים של הקרחונים מעלינו ועמק דורון מתחתינו:

לכל אלו נוספה הפריחה המרשימה:

אנחנו החלטנו לסיים את היום בירידה לRefuge d'Entre Deux- Eaux ולא להמשיך לRefuge Col de la Vanoise כפי שמוצע במדריך בגלל טיפוס הבוקר שלנו לאגם. לבקתה מגיעים לאחר כ5 וחצי- שש שעות נטו.

יום זה לא ניתן לסיים עם לינה באוהל (בשתי הבקתות האפשריות) והחלטנו לפנק את עצמנו בלינת חצי פנסיון. הבקתה נחמדה וזכינו לחדר לבד, היא מנוהלת ע"י מספר נשים מבוגרות שנאמר לנו ע"י אחד האורחים שהן מנהלות את המקום כבר מעל 30 שנה. לבקתה יש גישה בתחבורה ציבורית (התחנה במרחק כ15 דק' הליכה ממנה) ולכן יש בה גם אורחים שלא הגיעו אליה בהליכה.

הנופים ביום זה מרשימים במיוחד, עם זאת בכיוון ההליכה שבחרנו הם היו מאחורינו ולכן לדעתי מומלץ מאוד ללכת את המסלול כולו בכיוון ההפוך!

 

יום 5-  מ d'Entre Deux- Eaux לפרלוניין

יום זה יחסית קצר ומומלץ לדעתי לחפש טיולי צד קצרים באזור Col de la Vanoise.

היום מתחיל בטיפוס לCol de la Vanoise (2517 מ') אליו מגיעים לאחר כשעתיים נטו. בפאס ממוקמת ביקתה (ניתן להעביר בה את הלילה הקודם או לאכול בה ארוחת צהרים), זה איזור מרשים עם נופים לGrande Casse- הפסגה הגבוהה בפארק ולקרחון שיורד ממנה:

מכאן המסלול יורד בחזרה לפרלוניין, זו ירידה של כ1000 מ' על דרך טובה ולוקחת כשעתיים נוספות:

תמונות נוספות

Tour_des_Glacieres_de_la_Vanoise-_GPS.zip

Amnonl41395.6573842593

נערך ע"י מנהל יום שלישי 19 יולי 2016 01:30:29(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 4 תודות למשתמש איתי על הודעה מועילה זו.
אלי ב 06/01/2014(UTC), הלך ב 24/11/2014(UTC), אמנון לנגי ב 19/07/2016(UTC), Avivbh ב 19/09/2019(UTC)
מממן
mrwise  
#2 נשלח : יום שני 30 יולי 2012 02:28:19(UTC)
mrwise


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/07/2012(UTC)
הודעות: 97

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות
תמונות מעוררות קנאה, נראה מדהים.

אני מבין שהמזג אוויר היה לטובתכם?

אתה אומר שהמשקל העיב על הטיול? בצורה ניכרת?
HarmonicWave  
#3 נשלח : יום שני 30 יולי 2012 02:56:12(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,404

תודות: 321 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים ב 167 הודעות
יופי של סיפור דרך איתי - תענוג לראות את התמונות, ולהכיר מקום חדש..
איתי  
#4 נשלח : יום שני 30 יולי 2012 08:01:49(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
תודה על המחמאות...

המשקל לא העיב על הטיול, אבל פשוט אין שום סיבה לצאת למסלול עם אוהל, בעיקר כי אתה גם ככה מוגבל ללינה בסמוך לבקתות.

מזג האויר היה טוב ברובו, שני הבקרים הראשונים היו קצת "אפורים" עם טפטוף קל, ביום הרביעי למרות השמש היתה רוח די חזקה שהקפיאה אותנו בחלק גדול מהיום.
io_travel  
#5 נשלח : יום שני 30 יולי 2012 11:31:47(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
איזה יופי!!!
סקירה מצוינת ותמונות נהדרות.
זה יעזור בעיקר למי שמחפש טרקים יותר קצרים ממה שרואים פה בדרך כלל (לא תמיד יש זמן לטרק ארוך...) ובכלל - קצת גיוון מה- AV1/2, TMB... כבר שמתי לב לטרק הזה בגלל הספר של Kev Reynolds (אני קצת מעריצה את הברנש... ).

איתי, אתה יודע אם יש גם הסעות (shuttle) מג'נבה?

בכל אופן - המון תודה!
ענבר
ענבר.
ylivny  
#6 נשלח : יום שני 30 יולי 2012 12:50:14(UTC)
ylivny


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/02/2011(UTC)
הודעות: 238

תודות: 77 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים ב 56 הודעות
מצטרף למחמאות.
סקירה נהדרת ותמונות מדהימות!

בתור מי שמחפש כרגע טרקים קצרים יותר (כמו שענבר כתבה) זה בהחלט נכנס לרשימת ה todo שלי.

כמה שאלות לגבי המסלול -
* כתבת שרמת הקושי לדעתך היא בינונית. האם בגלל הפרשי הגבהים בימים שציינת? האם יש קטעים עם מגבלת עבירות (תלילות רבה, שבילים צרים וחשופים, via ferrata)?
* לגבי השלוגיות - האם מהוות סיכון לדעתך (תלולות)?
* לגבי ההמלמה שלך לשקול ללכת את המסלול עם כיוון השעון - יש לך מושג למה הספר ממליץ אחרת? האם יש מקטעים שבכיוון ההפוך יהפכו לקשים יותר?

תודה על הפוסט
יונתן
tsnir7  
#7 נשלח : יום שני 30 יולי 2012 13:09:03(UTC)
tsnir7


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 18/04/2010(UTC)
הודעות: 51

תודה על הפוסט המקיף.

אפשרי לטייל שם בסוף ספטמבר, תחילת אוקטובר? או שבעייתי מבחינת מז"א ורפיוג'ים.

כ"כ מה היא ההערכה מבחינת מחיר ל-6 ימים על השביל.

תום.
shaharellert  
#8 נשלח : יום שני 30 יולי 2012 18:03:52(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 975

תודות: 52 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 51 הודעות
יופי של פוסט! תודה על הפרטים ובעיקר על התמונות...
איתי  
#9 נשלח : יום שלישי 31 יולי 2012 00:25:21(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
תודה על התגובות!

יונתן-
*הקושי נובע בעיקר בגלל הבדלי הגבהים
*השלוגיות בהן נתקלתי לא היו תלולות במיוחד אבל עדין, לא הייתי הולך עליהן ללא מקלות וצריך לחצות אותן בזהירות, קשה לי לחזות איך הן בזמנים אחרים בשנה.
*לדעתי הספר ממליץ על הכיוון הנ"ל כי כך המסלול מתלכד עם המסלול הארוך שמתואר בספר בצורה מפורטת יותר לכ3 ימים, וכך ניתן ללכת ע"פ סיפור הדרך המפורט.
כשעושים את המסלול הפוך מתחילים את הטיול בטיפוס של 1000 מ', אבל זה טיפוס קל יחסית על דרך טובה מאוד (ע"פ הספר והצפיפות ביום שעברתי, זה טיול יום מאוד מקובל בקרב התיירים בפרלוניין). הטיפוס לCol d'Aussois מהכיוון השני קצר יותר (כ600 מ'). אני לא יכול להגיד אם בכיוון ההפוך המסלול קל יותר, אבל זה הרושם שקיבלתי בשטח.

תום-
מזג האויר שם דומה למזג האויר בשאר האלפים הצרפתים (TMB וכו') ומתחיל להיות פחות יציב בחצי השני של ספטמבר, גם רוב הבקתות נסגרות בחצי השני של ספטמבר ככה שזאת כבר לא תקופה אידיאלית, אבל אם אני לא טועה לרוב הבקתות יש חדר חורף שפתוח כל השנה ואם אתה מטייל אחראי שבמקרה נופל על שבוע טוב (אפשרי) אני מאמין שאפשר לעשות את המסלול גם בסוף ספטמבר.
לדעתי זה סיכון וצריך לוודא טוב טוב שהשבילים במצב טוב והתחזית טובה לפני שיוצאים-
בקיצור, אני לא הייתי יוצא בתקופה הזאת למסלול.
thanks 1 משתמש הודה ל איתי עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 29/11/2014(UTC)
איתי  
#10 נשלח : יום שישי 03 אוגוסט 2012 17:39:08(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות

ערכתי קצת את נתוני הGPS שלי מהמסלול:

<עריכה: המפה וגרף הגובה הוכנסו לגוף הסקירה>

 

איתי41125.0268634259
אמנון לנגי  
#11 נשלח : יום שישי 03 אוגוסט 2012 21:00:15(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,018
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
נראה מסלול טוב
איתי  
#12 נשלח : יום שלישי 12 מרץ 2013 00:59:14(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
אמנון פה מתחיל לחמם מנועים לקראת הקיץ, אז גם אני מצטרף :)
ylivny  
#13 נשלח : יום שלישי 30 אפריל 2013 23:46:56(UTC)
ylivny


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/02/2011(UTC)
הודעות: 238

תודות: 77 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים ב 56 הודעות
שלום איתי

אני מתכנן לצאת אל המסלול הנ"ל הקיץ.
שאלה לגבי לינה בבקתות במסלול - האם אני צריך לסחוב שק"ש או שליינר יספיק?

תודה, יונתן
איתי  
#14 נשלח : יום רביעי 01 מאי 2013 18:23:14(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
היי
לבקתות מספיק ליינר, הבקתות מספקות שמיכות צמר בשפע
חשוב להביא גם כפכפים/ סנדלים/ קרוקס או סתם נעל כי לבקתות אסור להיכנס עם נעלי ההליכה
ylivny  
#15 נשלח : יום רביעי 01 מאי 2013 20:00:19(UTC)
ylivny


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/02/2011(UTC)
הודעות: 238

תודות: 77 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים ב 56 הודעות
תודה רבה!
איתי  
#16 נשלח : יום רביעי 01 מאי 2013 22:51:53(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
אין על מה :-)

כמה אתם? יש מצב שעדיף להזמין מקום מראש בחלק מהבקתות
אחלה מסלול! תהנה
ylivny  
#17 נשלח : יום חמישי 02 מאי 2013 13:52:52(UTC)
ylivny


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/02/2011(UTC)
הודעות: 238

תודות: 77 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים ב 56 הודעות
אנחנו ארבעה.
יוצאים בתחילת יולי.

מתכננים ללכת עם כיוון השעון ולעשות סיבוב קצת יותר ארוך (לא לחצות את Col d'Aussois אלא לעקוף את Pointe de l'Echelle מדרום, כנראה דרך Col de la Masse).

הזמנתי מקום בביקתות לשני הלילות הראשונים - ב Col de la Vanoise וב l'Arpont (בקתת l'Arpont עברה שיפוץ והיא נפתחת במתכונת מצומצמת ומכיוון שאין חלופה רציתי לוודא שיהיה לנו בה מקום).
הזמנתי גם מקום בבקתה האחרונה (נופל על סופ"ש).

יונתןylivny41396.4536805556
thanks 1 משתמש הודה ל ylivny עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 17/03/2018(UTC)
איתי  
#18 נשלח : יום חמישי 02 מאי 2013 17:53:28(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
נראה לי שעשית בשכל, l'Arpont היא קטנה יחסית, גם בלי השיפוצים...
ylivny  
#19 נשלח : יום ראשון 19 מאי 2013 23:20:36(UTC)
ylivny


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/02/2011(UTC)
הודעות: 238

תודות: 77 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים ב 56 הודעות
הי איתי

עוד שאלה שיכולה לעניין את כל מי שיילך במסלול הזה -
האם בבקתות ניתן לקנות גם ארוחות צהרים ארוזות (פיקניק) כך שלמעשה אפשר לטייל את כל המסלול מבלי לסחוב אוכל בכלל?

תודה, יונתן
איתי  
#20 נשלח : יום שני 20 מאי 2013 22:34:53(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
היי יונתן
עד כמה ששמתי לב וידוע לי, שקיות פיקניק הן סטנדרט בבקתות בצרפת.
במסלול הזה העדפנו לקחת איתנו אוכל לרב הימים, ביום האחרון לקחנו שקית פיקניק, ראיתי מטיילים שלוקחים שקיות פיקניק/ סנדביצ'ים גם בשאר הימים. דרך אגב, לדעתי בד"כ שקיות הפיקניק לא שוות את עלותן (כ9-10€).
בחלק מהימים ניתן לאכול בבקתות גם בדרך- לדעתי אופציה עדיפה אם בוחרים שלא לקנות אוכל לארוחות הצהרים מראש.
משתמשים הצופים בדיון זה
14 עמודים123>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.