ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
ravid_bh  
#1 נשלח : יום חמישי 17 מאי 2007 18:37:53(UTC)
ravid_bh


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 08/11/2006(UTC)
הודעות: 16

עד עכשיו טיילתי הרבה בארץ עם גזיה פשוטה, ולא היו בעיות. בעוד כמה חודשים אני נוסע לדרא"מ ומתכוון לעשות טרקים גבוהים, ולכן צריך להשיג בנזיניה או כהליה. מישהו יכול להסביר לי מה כדאי וכד' (כשהדגש הוא על שילוב נכון בין איכות, משקל ומחיר)? תודה.
מממן
עידו י  
#2 נשלח : יום שישי 18 מאי 2007 14:14:37(UTC)
עידו י


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 31/08/2006(UTC)
הודעות: 123

שלום. אני טיילתי עם בנזיניה אך יש מקומות (בוליביה למשל) שתצטרך לחפש טוב כדי להשיג דלק טוב (benzina blanca). ממליץ בחום על אופציה זו או שתוכל לטייל עם אלכהליה (קנויה או שתוכל להכין -חפש  קישורים בפורום לpepsi-stove), שתהיה יותר זולה וגם יותר קלה. כמו כן תוכל ללכת על הדבר הכי חדש בשוק - MSR Reactor and Primus Eta Power (ראה וידיאו) מה שיקצר את ההמתנה לתה של בוקר שצריך להכין ממים שקפאו בלילה....

אם אתה צריך מידע/המלצות על טרקים בדרא"מ אל תהסס...

tzurlis  
#3 נשלח : שבת 19 מאי 2007 14:49:12(UTC)
tzurlis


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC)
הודעות: 718

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

 

בהשוואה הכללית בין הדברים, כהליה מחממת לאט אבל בטוח - חישוב הדלק הסופי שלה במונחי משקל וטווח זמן לעבודה, טוב יותר. היא קלה, אמינה בצורה מוחלטת, אינה דורשת תחזוקה ולא נסתמת. בנזינייה מריצה אוכל, אבל כבדה יותר בבסיס, גומרת יותר דלק, חשופה לסתימות דליפות ותקלות ואינה "חסינת טפשים" - דורשת ידע בתפעול ושימוש נכון.

בבישול בקור, הרבה תלוי במערכת החיצונית שעוטפת את כלי הבישול. הרבה אנרגיה הולכת לאיבוד מסביב ומערכות השומרות וממחזרות את חום הבישול, כמו המעטפת של הטרנגיה, פרימוס בישול בקומות, ג'טבויל (למרות שאיני בטוח שג'טבויל מתאימה לקור קיצוני), וכו', מעלות את נצילות החימום, מקצרות את זמן הבישול, ומכאן: גם צריך פחות דלק לארוחה = פחות משקל על הגב.

אם אתה בענייני כהליה - לדעתי האישית, אין כמו טרנגיה, וכמו שכתוב באתר שלהם - "רבים ניסו לחקות אותנו, אבל אף אחד לא ממש הצליח". יש סטים ל- 2 או יותר אנשים. המחירים בארץ ובחו"ל דומים.

יש כהליות שאפשר להשיג רק בחו"ל, וכמה מערכות חדישות בתחום. כבסיס, הטריאד של וארגו מגיעה להספק חביב - ראה כאן למידע נוסף. עקרונית ניתן להכין כהליה ביתית דמויית טריאד, בהספק שעלול להמס סירים ומגיני רוח...אבל לא בטוח שהייתי יוצא לטרק כזה בלי ציוד בדוק לכל הכוונים. הייתי קונה ציוד מסחרי מוכח, ולא עושה לבד,  אלא אם אני בטוח לחלוטין במה שעשיתי.

בנזיניות מולטיפיול עובדות על דלק לבן לרכב, קרוסין, אלכוהול, ולעיתים גם על דלק שונה (נפט, סולר וכו'), או גם על חיבור למיכל גז הברגה רגיל. MSR ופרימוס הן החברות הידועות בתחום, ויש עוד כמה בצד. המבנה הכללי המומלץ הוא מיכל עם צינור ואז המבער בנפרד. לבנזינייה, יש כמה וכמה דגמי מולטיפיול. אם אתה לא רוצה בעיות בטשח, לבנזיניות יש פק"ל:

1. קרא את המנואל בקפידה. גם, ובעיקר,  באנגלית. תשתמש במילון אם אתה צריך, אבל בלי תירוצים- אם לא תקרא, כנראה יהיו לך תקלות בשטח.

2. עבוד לפי ההוראות, כמו שכתוב במנואל!...

3. קנה וקח גם סט חלפים לבנזינייה, כולל שתי דיזות ספר - יש להם נטייה ידועה לשמצה ללכת לאיבוד בניקוי - ואיזה לדרמן ג'וס או מולטיטול קל דומה, ורבע מטר כבל ח- 10 צה"לי {כלי ניקוי אולטימטיבי לדיזות).

4. ארגן (קנוי או בנוי) מגן רוח או מערכת בישול טובה. זה חשוב מאוד. וכלי מסחרי טוב לדלק - בקבוק קנוי איכותי, ולא איזה אלתור.

מכל המבחר, גם מולטיפיול וגם רגילות, תוכל להתרשם ב- http://www.backcountrygear.com/catalog/familydetail.cfm/Stoves

(הערה כללית: כשיוצאים לרוב רצים לקנות המון ציוד. לא תמיד באמת צריך את כולו. קודם כל, הייתי בודק אם בטרקים הספציפיים שאתה עושה באמת צריך את הציוד הזה, או שאולי הוא מגיע עם מדריך והאוכל כלול מראש בטרק, לפעמים ניתן לקנות יד שניה במקום מאלה שעוזבים, ולא להסחב עם הכל מהארץ. בשביל זה יש לונלי פלאנט, חברים, הרצאות בחנויות, ופורומי טיולים בינ"ל נוספים).

tzurlis39281.7957175926
כבד לי  
#4 נשלח : שבת 26 מאי 2007 03:54:23(UTC)
כבד לי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/12/2006(UTC)
הודעות: 7

לפרימוס יש דגם חדש וקל בשם Gravity, שנראה עמיד יותר, וזול יותר מדגמים קודמים.
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.