ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
יענקל'ה סער  
#1 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2008 14:51:09(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,728
גבר
ישראל

תודות: 283 פעמים
קיבל תודה: 566 פעמים ב 393 הודעות
למטיילים בקבוצות בטיולי יום שאלו כאן שאלות וחיזרו עם טיפים מניסיונכם. חג שמח. yankale1739739.4940509259
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
מממן
יענקל'ה סער  
#2 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2008 17:44:03(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,728
גבר
ישראל

תודות: 283 פעמים
קיבל תודה: 566 פעמים ב 393 הודעות
bartalmo כתב/ה:

לזמי ולשאר מנהלי וחברי הפורום הותיקים שלום

אני כמובן משתמש חדש. הצטרפתי לא מזמן ובינתיים אני רק קורא ומשתדל לקבל כמה שיותר מושגים בנושא השביל

ארגנתי קבוצה די גדולה, מעל 10 אנשים, כולל נשים ואנחנו מתכוונים להתחיל לצעוד ב 25.10 מצפון לדרום בתדירות של כאחת לחודש

ברור לי שיש עוד הרבה דברים שעלי לדעת ואני מנצל את ההזדמנות לפנות אליכם בנושא

האם מישהו ארגן קבוצה כה גדולה, שלא במסגרת חברה מאורגנת אלא קבוצה של חברים

מה הטיפים שאתם יכולים לתת לי כמארגן הקבוצה

חשוב לי ביותר נושא הבטחון והבטיחות והייתי שמח לקבל טיפים גם בנושא זה

אגב בקטע הראשון עוברים ליד תל הגידם. חיפשתי הרבה אולם לא מצאתי שום מידע לגבי המקום האם מישהו יודע משהו

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יענקל'ה סער  
#3 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2008 17:44:45(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,728
גבר
ישראל

תודות: 283 פעמים
קיבל תודה: 566 פעמים ב 393 הודעות
זמי1 כתב/ה:

טיפים: ציוד מתאים-נעלים ותרמיל

איך להתאמן

לשמור על קצב הקבוצה

הקפצות רכבים

שלפוחיות-מניעה וטיפול

אין בעיות ביטחון, בטיחות? לא ליפול.

yankale1739739.6147337963
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יענקל'ה סער  
#4 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2008 17:45:55(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,728
גבר
ישראל

תודות: 283 פעמים
קיבל תודה: 566 פעמים ב 393 הודעות
bartalmo כתב/ה:

או-קיי

כיון שהטיול הוא תמיד חד יומי איזה סוג נעליים מומלץ. אני אישית משתמש בנעלי שטח של ברוקס שבהם אני גם עושה תחרויות ניווט שהם נעליים חצאיות עם אחיזה טובה מאד לשטח וגם נוחות מאד לרגל

מה רמת האימון המומלצת וכמה זמן לפני היציאה רצוי לעשותה

קראתי בכמה מקומות שהקצב הרצוי הוא של האיטיים ביותר, כולל זמני מנוחה בהתאם. האם זה כך

לגבי הקפצות רכבים האם רצוי שרכב אחד יסע יחד עם הקבוצה, בכבישים כמובן, אך במסלול המקביל להליכה, למקרה של אירוע שיצריך פינוי מיידי וכדומה

מה מומלץ לגבי טיפול ומניעת שלפוחיות

לגבי בטחון האם לא רצוי להודיע לגוף שכלשהו דוגמת חל"ט על מועד היציאה והמסלול

ולגבי תל הגידם, אין הכוונה לתל חי אלא בפירוש יש תל מערבית לכפר יובל בערך בנ"צ 2944-2049

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יענקל'ה סער  
#5 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2008 17:46:50(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,728
גבר
ישראל

תודות: 283 פעמים
קיבל תודה: 566 פעמים ב 393 הודעות
זמי1 כתב/ה:

רק נעלי הליכה, לא נעלי התעמלות פשוטות. נעל חצי נוקשה, גדולה במידה אחת מהמידה הרגילה.

אימונים לעשות כל הזמן ולא לפני היציאה להליכה. בונים סרגל מאמצים ומשפרים כושר לאט לאט.

רכבים לא לפינוי אלא להקפצות בלבד.

אם יש בעיית פינוי לא תמיד יש גישה לרכב.

לגבי שלפוחיות יש המון מידע בפורום, חפש באמצעות מנוע החיפוש.

אין גוף רשמי להודיע לו על ההליכה שלכם, יש בעייה? טלפנו למוקד טבע, חפש במנוע.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יענקל'ה סער  
#6 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2008 17:48:46(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,728
גבר
ישראל

תודות: 283 פעמים
קיבל תודה: 566 פעמים ב 393 הודעות
Sureal כתב/ה:

1. ככל שהקבוצה יותר גדולה , כך זמן הטיול יהיה ארוך יותר.

2. כשמארגנים קבוצה גדולה (10-20 איש) , כמות האנשים שתצא לטיול בפועל תהיה 80%-70% בדר"כ מאלה שרצו ללכת.

3.רצוי לקבוע נקודות מנוחה / המתנה בצמתות של שבילים , כך אף אחד לא יפספס פניה.

4.לא לוקחים כלים חד פעמיים , גם אם יצאה לך קבוצה של 40 איש, חבל על הזבל שצריך יהיה לסחוב. בסוף יהיו כמה ששכחו את הצלחת/מזלג/כוס בבית , קח אותם בחשבון. זה יותר רלוונטי אם יש גם לילה שצריך להעביר בשטח.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יענקל'ה סער  
#7 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2008 17:49:14(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,728
גבר
ישראל

תודות: 283 פעמים
קיבל תודה: 566 פעמים ב 393 הודעות
mark כתב/ה:

בקבוצה גדולה עלול להיות גם גיוון גדול בין רצונות האנשים. חלק מתעניינים בדבר אחד וחלק באחר. יהיה גם גיוון גדול מבחינת כושר גופני והבדלים בסיבולת, דבר שמחייב עצירות תכופות יותר או קצב איטי יותר (ואולי שניהם). יתרון גדול לעומת זאת הוא נושא הקפצת כלי הרכב לסוף המסלול. יחסוך הרבה טרטור כשמסיימים.

אם הולכים למספר ימים, אפשר לפזר מכוניות לאורך הציר, וכך לכל מקום שמגיעים יש רכב עם צידה ומים שהוכנו מראש, ואז אפשר לסחוב פחות.

המסקנה שצריך לתכנן ציר קצר ולהתחשב מאוד בתנאי השטח והטופוגרפיה (לדעתי לא יותר מ15 ק"מ בציר לא קשה במיוחד ואפילו 10 ק"מ אם הציר קשה ויש בעיות כושר גופני). לדוגמה הטיפוס למצודת כוח או לכרמל (שלא לדבר על הר כרבולת) יכול להיות בעייתי לגדלי גוף ונעדרי כושר. לכן צריך ממש ללמוד את הציר ולראות שלא נתקעים ב"שום מקום" עם רדת הלילה.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יענקל'ה סער  
#8 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2008 17:49:52(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,728
גבר
ישראל

תודות: 283 פעמים
קיבל תודה: 566 פעמים ב 393 הודעות
yankale17 כתב/ה:

אחת הבעיות עם טיולים של פעם בחודש זה הכושר:  אין כזה, ולא נוצר אלא אם כל משתתפי הקבוצה שומרים על הכושר בין הטיולים. אני עושה עכשו את השביל שוב עם חנ'לה (פעם ראשונה היתה ברצף עם שותף) בקטעים של יום, פעם בשבועיים. גילנו ביחד עבר את ה 100 בקלות. אנחנו שומרים על כושר ועם זאת זה לא מספיק על מנת ללכת 20 ק"מ בתחילת המסע (כנס לכאן ). אנחנו מצמצמים את המרחק ל 10-13 ק"מ ליום לא יותר, תלוי בשטח.  תהיינה לכם בעיות של קצב בגלל גודל הקבוצה. לכן אל תתכנן למסלולים הראשונים יותר מ 10 ק"מ ליום הליכה.

לא יודע מהיכן אתם . אבל אם אתם מהמרכז אז ליסוע כמה שעות לצפון (או לדרום) בשביל ללכת 10 ק"מ גם זה מעייף אם לוקחים בחשבון שגם צריך לחזור. למה שלא תתחילו מסלולים באיזור המגורים שלכם? זה מה שאני עושה עכשו עם חנ'לה. כך יש פחות נהיגה לקצה המסלול. בשום מקום לא כתוב שחובה להתחיל בדן ולסיים באילת.... תלכו בכל פעם במקום שהטבע בו יפה, או מזג האויר לא בעייתי. למשל חורף טוב לנגב וכיוב'. טוב, בסדר.... תתחילו בדן ביום ההליכה הראשון ותסיימו באילת בעוד חמש שנים אבל בין לבין תלכו איך שבא לכם....

ובכל מקרה אני בטוח שזו תהייה חוייה אדירה... תעשו חיים

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יענקל'ה סער  
#9 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2008 17:50:35(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,728
גבר
ישראל

תודות: 283 פעמים
קיבל תודה: 566 פעמים ב 393 הודעות
bartalmo כתב/ה:

ליענק'לה שלום

א. תודה על העצות, איעזר בהן

ב. המסלול הראשון שבחרתי הוא הקטע הראשון של השביל גם בשביל הסמליות שבדבר ואכן הקטע הזה לא ארוך (כ-12 ק"מ) והוא מוגדר כמסלול קל

לגבי המסלולים האחרים, כבר נעזרתי בעצתו של מרק שלא לסיים בקטעים קשים כדי לא להכביד על המטיילים שאינם בעלי כושר גופני כ"כ טוב

ג. לפי מה קראתי עד עכשיו יש סיכוי טוב שצריך לחצות וללכת במים באיזור שמורת דן ושניר. האם יש דרך שמאפשרת אי כניסה למים או שחייבים בכל מקרה להכנס למים. זה חשוב לי כדי לעדכן את חברי הקבוצה

אגב בסופו של דבר קיבצתי קבוצה של 24 איש (גברים ונשים) ולכן שכרנו מיניבוס שפותר לנו את בעיית הנסיעה הארוכה הלוך וחזור ואת בעיית ההקפצות

ד. ליענק'לה, כבר ראיתי את תיאור ההליכה שלך בשמורת פורה עם חנל'ה ו"שימחה" והיה כיף לקרוא את תיאוריך

ה. למרק ובתו נטע, קראתי את סיפורכם ועל סיום המסלול שלכם. יישר כח והמשך לתת טיפים מועילים

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יענקל'ה סער  
#10 נשלח : שבת 18 אוקטובר 2008 17:51:21(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,728
גבר
ישראל

תודות: 283 פעמים
קיבל תודה: 566 פעמים ב 393 הודעות
yankale17 כתב/ה:

צריך לעבור במים, אך בימים אלה הם רדודים למדי, תקחו נעלים להליכה במים.

סיום בנקודות קשות: בצפון הכל קל יותר לתכנון. בנגב התיכנון קשור לנקודות איסוף שהן על כביש או חניון לידו. יש כמה קטעים של יומיים אלא אם יאספו אתכם ברכב 4X4 (הקטע מגוונים לספיר יומיים, ממדרשת בן גוריון למצפה יומיים ארוכים). 

אבל עוד חזון למועד... פתחתי שירשור חדש "טיול בקבוצות" ושים בו טיפים ושאלות גם.

תעשו חיים.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.