ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

30 עמודים«<678910>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
קיפי קיפוד  
#141 נשלח : שבת 11 יוני 2016 15:15:05(UTC)
קיפי קיפוד


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC)
הודעות: 362
גבר
ישראל

תודות: 80 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים ב 63 הודעות

נשלח במקור על ידי: io_travel עבור להודעה מצוטטת

 

אתם עם אוהל???

את ה- TMB כבר הלכתם או שזו לכם פעם ראשונה בעמק שאמוני?

 

אנחנו בלי אוהל הפעם.

ב-TMB הלכנו אבל לא בעמק שאמוני (התחלנו ב-Le Tour וסיימנו ב-Les Houches). בשאמוני עצמה היינו וגם נסענו ברכבל הלוך/חזור לאיטליה.

אני השלמתי שנה שעברה את הקטע החסר והיה נהדר, אבל אשתי לא, לכן ביום הראשון נעלה ל-Lac Blanc ונסיים אותו ב-Le Tour.

כשהלכנו את ה-TMB עלינו ל-Col de Balme ומשם ירדנו ל-Trient, אז הפעם נסתפק ברכבל והליכה ישירות ל-Champex כפי שכתבתי.

 

ותודה על ההתייחסות לגבי הקטע מ-La Sage.

io_travel  
#142 נשלח : שבת 11 יוני 2016 15:15:59(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,150

תודות: 1169 פעמים
קיבל תודה: 419 פעמים ב 222 הודעות

נשלח במקור על ידי: יענקל'ה סער עבור להודעה מצוטטת

נשלח במקור על ידי: io_travel עבור להודעה מצוטטת

אני לא ממש יכולה להסביר את סיבוב הפרסה הזה (כשזה נוגע לי) אבל ברור לי לחלוטין שאם הייתי מצליחה לישון קצת יותר באוהל - בכלל לא הייתי שוקלת לטרק בצורה אחרת!

יש לזה יותר מידי יתרונות...

פרטי, נמקי והסבירי מבחינתך........ (זה לא שאסחוב אוהל לטרק קצר...) boohoo 

 

זה החופש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אני שונאת להזמין מקומות מראש. זה שאפשר לעצור כשמתחשק - זה נפלאאאאאאאאאאאאאאא.

זו השלוווווווווווווווווווווווווווווווה

והפינות... לראות את האוהל שלך עומד בפינה המושלמת... ליד נחל או אגם.

הקירבה אל הטבע

ללכת לישון בטבע, לקום בטבע...

האיילה שבאה לבקר כשאתה נשאר שם בשטח לבד...

(והדוב שחופר בלילה בסמוך לאוהל שלך חח)

גם החסכון בעלויות (אע"פ שהציוד עצמו עולה לא מעט)

 

לא יודעת, זה כיף לדעת שאתה לא תלוי בכלום, שיש לך כל מה שאתה צריך איתך... אתה לא מחוייב לאף לו"ז ולאף מסלול.

ענבר.
thanks 1 משתמש הודה ל io_travel עבור הודעה מועילה זו.
HarmonicWave ב 12/06/2016(UTC)
יענקל'ה סער  
#143 נשלח : שבת 11 יוני 2016 15:29:35(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,741
גבר
ישראל

תודות: 285 פעמים
קיבל תודה: 583 פעמים ב 400 הודעות

מסכים איתך לגמרי בוודאי בטרק ארוך ובמקרה שאין אלטרנטיבה אלא באוהל. אם ה PCT יצליח לי אאלץ לסחוב אוהל.

אני מנסה לחשוב איך הייתי מסתדר להקים אוהל אחרי כמה שעות של גשם או כאשר יורד גשם וקר...

אפשר גם בבתקות ללכת ללא שום הזמנות ומחויבויות, רק שצריך ללכת בזמן המתאים ובעיקר...לבד...boohoo  

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
io_travel  
#144 נשלח : שבת 11 יוני 2016 15:49:55(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,150

תודות: 1169 פעמים
קיבל תודה: 419 פעמים ב 222 הודעות

נשלח במקור על ידי: chenav עבור להודעה מצוטטת

נשלח במקור על ידי: io_travel עבור להודעה מצוטטת

 

אתם עם אוהל???

את ה- TMB כבר הלכתם או שזו לכם פעם ראשונה בעמק שאמוני?

 

אנחנו בלי אוהל הפעם.

ב-TMB הלכנו אבל לא בעמק שאמוני (התחלנו ב-Le Tour וסיימנו ב-Les Houches). בשאמוני עצמה היינו וגם נסענו ברכבל הלוך/חזור לאיטליה.

אני השלמתי שנה שעברה את הקטע החסר והיה נהדר, אבל אשתי לא, לכן ביום הראשון נעלה ל-Lac Blanc ונסיים אותו ב-Le Tour.

כשהלכנו את ה-TMB עלינו ל-Col de Balme ומשם ירדנו ל-Trient, אז הפעם נסתפק ברכבל והליכה ישירות ל-Champex כפי שכתבתי.

 

ותודה על ההתייחסות לגבי הקטע מ-La Sage.

 

מאחר ואתם במילא לא פיוריסטים, הייתי מוותרת לגמרי על הליכה בעמק ומתחילה הליכה ממעלה הרכבל ב- Flegere. משם ל- Lac Blanc והלאה ללה-טור.

כדי להקל על היום הבא, שיכול להיות מאתגר למרות עליית הרכבל, נסו לבדוק לינה ב- Val de Arpette. זה יחסוך לכם כחצי שעה הליכה לפחות (אני חושבת שיותר) שתוכלו להשלים למחרת (יש שם איזושהי אכסניה עם קמפינג, נדמה לי אבל שאין שם דורמיטורי אז אולי זה יוצא יקר).

עוד אופציה היא לנסות ללון בערב הראשון ב- Refuge les Grands. מדובר בבקתה מאוד (מאוד!) בסיסית. ממוקמת על ואריאנט נהדר אחרי Col de Balme. חשוב לבדוק את התנאים בבקתה ולוודא שמתאימים לכם... (אין ארוחות, אין מקלחות, אין חשמל - פחות או יותר מטבחון ודרגשי שינה - למרות שלא ממש הייתי שם, רק הצצתי. היה מלא). כמו כן - הבקתה קטנטנה אז חייבים לשריין מקום מראש (אין בידי פרטי התקשרות, תנסה למצוא אונליין). המיקום נפלא!

זה מאריך כמובן את היום הראשון ויהיה אפשרי רק בתנאי שתגיעו בזמן ללה-טור (אחרי Lac Blanc) כדי לעלות ברכבל ל- Col de Blame כבר אחה"צ של יום ההליכה הראשון - אבל תבדוק את האופציה. היתרון - זה יקל קצת על היום השני ותוכלו להתחיל אותו מוקדם יותר, כמו כן הואריאנט הזה נפלא!

כמובן שהאפשרות האידאלית היתה כנראה לינה ב- Col עצמו אבל "תודות" להמלצות להמנע מלינה ב- Refuge הזה... האופציה כנראה לא מומלצת.

 

 

עוד נקודה: ה- Europaweg. בדקת מה מצבו?

כשאני הלכתי חלק ממנו היה סגור עקב גשר שנפל. בכלל המסלול הזה... רגיש. חשוב לבדוק דיווחים עדכניים! 

ואם מוותרים עליו - אפשר אני חושבת שאפשר לדלג גם על הליכת העמק לצרמאט ולהשקיע במקום עוד זמן בהרים (באחד הואריאנטים שציינת). אם כי על צרמאט עצמה - אל תוותר! אם אפשרי לכם לעלות באחד הרכבלים שם למעלה - גם מאוד, מאוד מומלץ!!!

 

לגבי המקטע בין מונט-פורט לפראפלורי: Col Termin מומלץ! שמעתי שבואריאנט השני (שהוא יותר קצר) יש קטע מאוד תלול וסלעי ולא התרשמתי שיש בו איזשהו יתרון (שוב - זה לא שהלכתי אותו בעצמי...). המסלול דרך Col Tremin הוא יפיפה והקטע עד חיבור הואריאנטים ממש לא קשה.

 

תראה - השביל הוא כולו מצוין. כל קטע והייחוד שלו, כל ואריאנט והיופי שלו. לטעמי האישי - לא מאוד חשוב באיזה ואריאנט בוחרים ומנסיוני בתחילת ספטמבר, אפשר להיות גמישים. מקומות הלינה אינם מלאים - פרט לסופי השבוע בייחוד בפרפלורי ומויירי כפי שסטארי כתב לך.

כמו כן - מזג האוויר חשוב ביותר. יום סוער למשל אינו מומלץ בפנר-דה-ארפט.

הליכה בספטמבר מאפשר גמישות, למרות שאתם בלי אוהל, תודות לדלילות היחסית של מטיילים. כדאי אני חושבת לנצל את זה.

 

המסלול נפלא, בהצלחההההההה!!!

ענבר.
thanks 1 משתמש הודה ל io_travel עבור הודעה מועילה זו.
קיפי קיפוד ב 11/06/2016(UTC)
יענקל'ה סער  
#145 נשלח : שבת 11 יוני 2016 15:51:24(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,741
גבר
ישראל

תודות: 285 פעמים
קיבל תודה: 583 פעמים ב 400 הודעות

בחלק השוויצרי של ה TMB השילוט היה פחות טוב מאשר בצרפת, ובשני מקרים היה סימון מבלבל ללא מידע על זמנים.

אני מתכנן ללכת במסלול הראשי, בעמקים ובהרים ובעיקר איך שהרגלים יובילו...

האם אפשר לסמוך על הזמנים בשילוט לאורך ה WHR , כך שאפשר לקבל החלטה במקום האם ללכת בתוואי הראשי או

לקחת וריאנט?

 

   

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
io_travel  
#146 נשלח : שבת 11 יוני 2016 15:56:14(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,150

תודות: 1169 פעמים
קיבל תודה: 419 פעמים ב 222 הודעות

נשלח במקור על ידי: יענקל'ה סער עבור להודעה מצוטטת

מסכים איתך לגמרי בוודאי בטרק ארוך ובמקרה שאין אלטרנטיבה אלא באוהל. אם ה PCT יצליח לי אאלץ לסחוב אוהל.

אני מנסה לחשוב איך הייתי מסתדר להקים אוהל אחרי כמה שעות של גשם או כאשר יורד גשם וקר...

אפשר גם בבתקות ללכת ללא שום הזמנות ומחויבויות, רק שצריך ללכת בזמן המתאים ובעיקר...לבד...boohoo  

 

בבקתות אתה תמיד מחוייב במידה מסוימת כי אין (תודה לאל!) בקתה בכל ק"מ...

כמו כן, גם כשהולכים לבד ואפילו מחוץ לעונה - יש לפעמים פיספוסים. אני למשל לא הצלחתי למצוא מקום פנוי ב- Moiry בספטמבר.

 

כן - את השיקול הכי חשוב שכחתי לציין: יש מסלולים שפשוט חייבים בהם אוהל!

 

די קשה להסתדר עם אוהל כשרטוב, ערב אחרי ערב... זה מאוד מקשה על ההתארגנות ומחייב שעות ארוכות בתוך האוהל (שהוא בד"כ קטנטן). זה גם כבד...

גם די קשה כשיש יובש קיצוני והכל מאובק...  

ענבר.
קיפי קיפוד  
#147 נשלח : שבת 11 יוני 2016 16:06:04(UTC)
קיפי קיפוד


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC)
הודעות: 362
גבר
ישראל

תודות: 80 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים ב 63 הודעות

נשלח במקור על ידי: io_travel עבור להודעה מצוטטת

מאחר ואתם במילא לא פיוריסטים, הייתי מוותרת לגמרי על הליכה בעמק ומתחילה הליכה ממעלה הרכבל ב- Flegere. משם ל- Lac Blanc והלאה ללה-טור.

כן, זה הכיוון הכללי, למרות שמדגדג לי גם לעלות (שוב) לתצפית הנפלאה מ-Brevent וללכת משם ל-Lac Blanc. זה לא מוסיף עוד הרבה הליכה. אבל נראה איך נתעורר באותו בוקר.

 

נשלח במקור על ידי: io_travel עבור להודעה מצוטטת

כדי להקל על היום הבא, שיכול להיות מאתגר למרות עליית הרכבל, נסו לבדוק לינה ב- Val de Arpette. זה יחסוך לכם כחצי שעה הליכה לפחות (אני חושבת שיותר) שתוכלו להשלים למחרת (יש שם איזושהי אכסניה עם קמפינג, נדמה לי אבל שאין שם דורמיטורי אז אולי זה יוצא יקר).

מכיר את המקום, ישנו שם כשהלכנו ב-TMB (אפילו שהגענו מהווריאנט הנמוך). הבעיה היא שזה מוסיף לנו עוד לא מעט הליכה למחרת, שלמרות שתכננתי להתבסס על תחבורה ציבורית, זה כבר מתחיל להרגיש גבולי.

ייקח לנו כשעתיים להגיע לתחנת רכבת ב-Orsieres, משם שתי רכבות (עם החלפה) ל-Le Chable, ואז עוד צריך להמשיך ולטפס עד ל-Mont Fort. לדעתי נהיה חייבים להתבסס גם שם על הרכבל, וזה כבר מתחיל להיות מעפאן.

אגב לינה ב-Champex, המקום (הזול) היחיד שאני מוצא על האגם הוא Pension en Plein Air. כתבת שהיית שם ואהבת, אבל רוב הביקורות באינטרנט מהשנים האחרונות מזעזעות. יכול להיות שקרה שם משהו, או שזה פשוט עניין של ציפיות?

 

נשלח במקור על ידי: io_travel עבור להודעה מצוטטת
 

עוד נקודה: ה- Europaweg. בדקת מה מצבו?

כשאני הלכתי חלק ממנו היה סגור עקב גשר שנפל. בכלל המסלול הזה... רגיש. חשוב לבדוק דיווחים עדכניים! 

ואם מוותרים עליו - אפשר אני חושבת שאפשר לדלג גם על הליכת העמק לצרמאט ולהשקיע במקום עוד זמן בהרים (באחד הואריאנטים שציינת). אם כי על צרמאט עצמה - אל תוותר! אם אפשרי לכם לעלות באחד הרכבלים שם למעלה - גם מאוד, מאוד מומלץ!!!

 

למיטב הבנתי הגשר הזה "נפל" באופן סופי. המסלול העוקף האותו הוא המסלול הרשמי החדש, וזה אכן מסבך את העניינים.

העצה שנתת מעולה ממש - אני בהחלט אשקול סיום ב-St. Niklaus עם תחבורה ציבורית ל-Zermatt, ובמקום זאת אחפש להוסיף יום/יומיים נוספים במקום אחר. תודה רבה.

io_travel  
#148 נשלח : שבת 11 יוני 2016 16:15:26(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,150

תודות: 1169 פעמים
קיבל תודה: 419 פעמים ב 222 הודעות

באמת? לא ידעתי ש- Pension en Plein Air אינו מומלץ. מזעזע בוודאי לא היה לי. הצפיות שלי בהחלט אינן גבוהות בכלל. אני חושבת שמספיק לי שנחמדים אלי ושלא מאוד צפוף או מלוכלך. לא הרבה מעבר. אני דווקא זוכרת מיטה נוחה (היה לפחות חצי ריק כשהייתי שם, אבל בגלל השיפוצים של ה- CAS בטח יש עומס על המקום).

 

למה אתם יורדים ברגל משאמפקס. אין תחבורה ציבורית ממנה?

בתכלס? כן, זה די מעפן להתבסס על תחבורה בטרק בעיני. הרצף של ההליכה מאוד תורם ל"זרימה" של המסלול. עם כל ההחלפות שאתה מתאר באמת נחוצות... הייתי הולכת את המקטע. אה, בעצם... במילא הלכתי את המקטע חחח

 

ענבר.
thanks 1 משתמש הודה ל io_travel עבור הודעה מועילה זו.
קיפי קיפוד ב 11/06/2016(UTC)
יענקל'ה סער  
#149 נשלח : שבת 11 יוני 2016 16:21:35(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,741
גבר
ישראל

תודות: 285 פעמים
קיבל תודה: 583 פעמים ב 400 הודעות

ועוד שאלה בנוסף לשאלה על השילוט (למעלה):

מה היתרונות (חסרונות?) ללכת מ ZERMATT ל CHAMONIX? 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
קיפי קיפוד  
#150 נשלח : שבת 11 יוני 2016 16:23:07(UTC)
קיפי קיפוד


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC)
הודעות: 362
גבר
ישראל

תודות: 80 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים ב 63 הודעות

נשלח במקור על ידי: io_travel עבור להודעה מצוטטת

למה אתם יורדים ברגל משאמפקס. אין תחבורה ציבורית ממנה?

בתכלס? כן, זה די מעפן להתבסס על תחבורה בטרק בעיני. הרצף של ההליכה מאוד תורם ל"זרימה" של המסלול. עם כל ההחלפות שאתה מתאר באמת נחוצות... הייתי הולכת את המקטע. אה, בעצם... במילא הלכתי את המקטע חחח

יש אבל התזמון לא להיט עם הרכבות. אני נוטה להסכים, גם כשמרמים עם תחבורה ציבורית היא צריכה לזרום, יש הבדל בין לקחת אוטובוס קטן בבוקר או בערב בין Arolla ל-Les Hauderes לבין תכנון רצף אוטובוסים ורכבות שצריך בשבילם Google Maps בזמן אמת. נראה לי שנחזיר את היום הזה ללו"ז, ונתחרדן כמה שעות בבוקר מול האגם לפני שנצא לדרך.

io_travel  
#151 נשלח : שבת 11 יוני 2016 16:29:46(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,150

תודות: 1169 פעמים
קיבל תודה: 419 פעמים ב 222 הודעות

נשלח במקור על ידי: יענקל'ה סער עבור להודעה מצוטטת

ועוד שאלה בנוסף לשאלה על השילוט (למעלה):

מה היתרונות (חסרונות?) ללכת מ ZERMATT ל CHAMONIX? 

 

לא הייתה לי שום בעיה עם השילוט. לא ב- WHR ולא ב- TMB. באף מקום.

מהזמנים די התעלמתי. הלכתי עם הספר של קב ריינולדס ואני כבר די יודעת איך אני "נמדדת" מולו. זמנים שמופיעים על שלט הם יותר מידי... "ממומצעים" בשבילי. אין לי מושג איך להתייחס אליהם.

 

אני לא חושבת שיש יתרונות/חסרונות מובהקים בכיוון ההליכה.

כמה נקודות בכל זאת:

זה יותר נוח ללכת לפי הכיוון שמתואר בספר / במקור המידע שלך.

הולכים "עם הזרם" ולכן פוגשים שוב ושוב את אותם אנשים.

יש משהו נחמד ב"צ'ופצ'יק" של המטרהון (הר מהמם!!!) ש"מושך" אותך אליו בקטעים האחרונים של השביל מכיוון שהוא הר בודד ומאוד ייחודי (בעיקר מהכיוון הזה).

כמי ש(כמוני) הלך כבר את ה- TMB, אני חושבת שיש הגיון בלצאת משם לעבר המטרהורן (שהוא הר חדש עבורך, לא?)

 

אבל אני לא מרגישה שכיוון ההליכה הוא באמת ממש חשוב.

ענבר.
יענקל'ה סער  
#152 נשלח : שבת 11 יוני 2016 17:30:39(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,741
גבר
ישראל

תודות: 285 פעמים
קיבל תודה: 583 פעמים ב 400 הודעות

נשלח במקור על ידי: io_travel עבור להודעה מצוטטת

 

לא הייתה לי שום בעיה עם השילוט. לא ב- WHR ולא ב- TMB. באף מקום.

מהזמנים די התעלמתי. הלכתי עם הספר של קב ריינולדס ואני כבר די יודעת איך אני "נמדדת" מולו. זמנים שמופיעים על שלט הם יותר מידי... "ממומצעים" בשבילי. אין לי מושג איך להתייחס אליהם.

 

אני לא חושבת שיש יתרונות/חסרונות מובהקים בכיוון ההליכה.

כמה נקודות בכל זאת:

זה יותר נוח ללכת לפי הכיוון שמתואר בספר / במקור המידע שלך.

הולכים "עם הזרם" ולכן פוגשים שוב ושוב את אותם אנשים.

יש משהו נחמד ב"צ'ופצ'יק" של המטרהון (הר מהמם!!!) ש"מושך" אותך אליו בקטעים האחרונים של השביל מכיוון שהוא הר בודד ומאוד ייחודי (בעיקר מהכיוון הזה).

כמי ש(כמוני) הלך כבר את ה- TMB, אני חושבת שיש הגיון בלצאת משם לעבר המטרהורן (שהוא הר חדש עבורך, לא?)

 

אבל אני לא מרגישה שכיוון ההליכה הוא באמת ממש חשוב.

הטקסט בכחול מתאים לי cool.

 

ב TMB (גם ב AV1) הבנתי שחשוב שתהיה מפה זמינה. אם השילוט מספיק טוב אסתפק בהן גם ב WHR. 

גם עבורי הזמנים הם לייחוס: תוואי א' מול תוואי ב'. 

 

מהניסיון של ה TMB קצב ההליכה שלי מהיר מהממוצע ו/או יותר שעות הליכה, וכמעט כל יום פגשתי

אנשים חדשים.

 

מצאתי שיש יתרון מבחינת תזמון טיסות + רכבות להתחיל ב ZERMATT.  מגיעים לג'נבה בערך

ב 11:00 (אל על) ואחרי הצהרים מגיעים ברכבת ל ZERMATT , במקום להיות חצי יום בשאמוני. 

סוף הטרק בשאמוני אחה"צ ולמחרת בבוקר לג'נבה ולת"א. 

בצרמט הייתי יותר מפעם אחת (גם בשאמוני), רק לא בטרק אלא כתייר רגיל. 

 

תודה רבה ענבר boohoo.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
ItaiG  
#153 נשלח : שבת 11 יוני 2016 18:55:35(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

גם אני ועוד חבר מתכננים על תחילת ספטמבר ברגע שנסיים תמבחנים..

 

נראה לי תהיה נציגות יפה מהפורום cool2

A summit a day keeps the doctor away
קיפי קיפוד  
#154 נשלח : יום ראשון 12 יוני 2016 09:28:31(UTC)
קיפי קיפוד


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC)
הודעות: 362
גבר
ישראל

תודות: 80 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים ב 63 הודעות

אוקיי, גיליתי אתר מדהים:

http://regio.outdooractive.com/oar-zermatt-tourismus/en/tourplanner/

הגעתי אליו מהאתר של Zermatt, והוא מתחיל ב"זום" על העיירה, אבל יש למעשה כיסוי של כל שוויץ. (אז רלוונטי למשל גם ל-Alpine Pass Route)

האתר מאפשר לבנות מסלול כרצונך על בסיס שבילים קיימים (יש גם אפשרות ל"ציור חופשי") ונותן לך פרופיל מלא שלהם! (ואפילו הערכת זמנים, אבל לא יודע עד כמה זה אמין...)

אפשר "לגרור" את המסלול כדי שיעבור בנקודות מסויימות (כמו Google Maps), להדפיס את התוצאה, ואפילו לייצא לקבצי GPS בפורמטים שונים.

מושלם לתכנון ווריאנטים שאין עליהם מידע זמין ברשת.

 

מדהים.

 

למשל ליום שתכננתי מ-Col de Balme ל-Champex דרך Fenetre d'Arpette:

נערך ע"י משתמש יום ראשון 12 יוני 2016 09:37:39(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 6 תודות למשתמש קיפי קיפוד על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 12/06/2016(UTC), Amtrak ב 12/06/2016(UTC), אמנון לנגי ב 12/06/2016(UTC), ninelives99 ב 12/06/2016(UTC), HarmonicWave ב 12/06/2016(UTC), ישר.א ב 12/06/2016(UTC)
Amtrak  
#155 נשלח : יום ראשון 12 יוני 2016 14:26:44(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 348 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות

וואו. תודה רבה על האתר ההוא. אני בודק אותו עכשיו. אני כל הזמן באמת מתעצבן שאין אפשרות בקלות לסמן שבילים מ OSM, ולהוריד אותם ל gpx אחר כך. ונראה שזה בדיוק מה שהאתר הזה נותן. מצויין.

ישבתי אתמול והיום על לסדר קובץ Google Earth נוח ל WHR. השתמשתי במידע מהלינק שחן העלה לפני כמה ימים, ובעוד כמה מקורות. ועכשיו אני גם אוסיף מידע מהאתר החדש.

הקובץ נמצא כאן (וגם אפשר לראות עוד כמה קבצים שליקטתי מהרשת בלינק שהעלתי בפוסט הקודם שלי - כאן). הוא מכיל את החלוקה של סיסרון (כולל וריאנטים) ברמות דיוק שונות. ועוד כמה וריאנטים אקסטרה.

 

עדכון

===

האתר הזה ממש מדהים. זה באמת בדיוק מה שחיפשתי. אני עכשיו מעדכן את הקובץ שלי כך שיהיה מעודכן ישר עם המידע מ OSM. תודה רבה.

נערך ע"י משתמש יום ראשון 12 יוני 2016 23:13:09(UTC)  | סיבה: עדכון לינק לקובץ החדש

thanks 2 תודות למשתמש Amtrak על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 12/06/2016(UTC), ישר.א ב 12/06/2016(UTC)
ninelives99  
#156 נשלח : יום ראשון 12 יוני 2016 20:44:51(UTC)
ninelives99


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/06/2011(UTC)
הודעות: 524
אישה
גרמניה

תודות: 57 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 50 הודעות
וואו אתר מדהים! הרבה יותר טוב מכל מה שהשתמשתי בו עד היום.
קיפי קיפוד  
#157 נשלח : יום ראשון 12 יוני 2016 20:52:16(UTC)
קיפי קיפוד


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC)
הודעות: 362
גבר
ישראל

תודות: 80 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים ב 63 הודעות

נשלח במקור על ידי: ninelives99 עבור להודעה מצוטטת
וואו אתר מדהים! הרבה יותר טוב מכל מה שהשתמשתי בו עד היום.

לגמרי. ואגב, ראיתי עכשיו שיש כיסוי גם לכל אוסטריה, דרום גרמניה (בוואריה), וצפון איטליה (טירול). מרשים מאוד.

עריכה: האמת שזה גם עובד בצרפת (לפחות באיזור של ה-TMB). אומנם אין סימון אדום של השבילים, אבל התוכנה "מכירה" אותם בכל זאת ואם מנסים לבנות מסלול, היא יודעת לעקוב אחריהם.

נערך ע"י משתמש יום ראשון 12 יוני 2016 21:07:24(UTC)  | סיבה: לא צויינה

Amtrak  
#158 נשלח : יום ראשון 12 יוני 2016 21:39:20(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 348 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות

כן, לדעתי האתר יעבוד בכל העולם. הוא מחשב את המסלולים לפי מידע מ OSM, אז הוא יעבוד גם בישראל, כל עוד השבילים מעודכנים כמו שצריך במאגר של OSM. באמת יופי של דבר.
יש עוד כמה פיצ'רים שהייתי מוסיף להם... אבל זה בהחלט ממש בנוי טוב.

זהו, העברתי את כל המקטעים של סיסרון לאתר הזה. מי שמעוניין, מוזמן להשתמש במקטעים האלה כבסיס לתכנון. אני עכשיו גם אוריד קבצי gpx ו kml מכל אחד, ואעלה לכאן לינק לספריה של הקבצים המוכנים. אבל היתרון באתר הוא שכשמידע יתעדכן ב OSM, גם המידע באתר יתעדכן. הנה הלינק למקטעים, אני מקווה שלא הכנסתי יותר מידי טעויות.

 

עדכון:

===

הנה הלינק לקובץ Google Earth מעודכן שמכיל את כל המקטעים ברמת דיוק גבוהה.

נערך ע"י משתמש שבת 18 יוני 2016 00:14:24(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 1 משתמש הודה ל Amtrak עבור הודעה מועילה זו.
קיפי קיפוד ב 13/06/2016(UTC)
Adiel  
#159 נשלח : יום שלישי 14 יוני 2016 19:07:12(UTC)
Adiel


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 13/07/2011(UTC)
הודעות: 18

תודות: 1 פעמים
שלום לכולם
כבר יש כרטיסים לז'נבה בתאריך 19.6 לשבועיים, אנחנו מבינים שכנראה הקדמנו מדי העונה ועדיין קר ומושלג מדי, מחפשים רעיונות חדשים לאזור או יעדים אחרים(בהנחה שנצליח לשנות יעד טיסה) שמתאימים לטיול בתאריכים הנ"ל.
אין לנו כל כך אפשרות לשנות מועד
אשמח להמלצות
תודה
ninelives99  
#160 נשלח : יום רביעי 15 יוני 2016 10:51:36(UTC)
ninelives99


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/06/2011(UTC)
הודעות: 524
אישה
גרמניה

תודות: 57 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 50 הודעות

נשלח במקור על ידי: Amtrak עבור להודעה מצוטטת

כן, לדעתי האתר יעבוד בכל העולם. הוא מחשב את המסלולים לפי מידע מ OSM, אז הוא יעבוד גם בישראל, כל עוד השבילים מעודכנים כמו שצריך במאגר של OSM. באמת יופי של דבר.
יש עוד כמה פיצ'רים שהייתי מוסיף להם... אבל זה בהחלט ממש בנוי טוב.

זהו, העברתי את כל המקטעים של סיסרון לאתר הזה. מי שמעוניין, מוזמן להשתמש במקטעים האלה כבסיס לתכנון. אני עכשיו גם אוריד קבצי gpx ו kml מכל אחד, ואעלה לכאן לינק לספריה של הקבצים המוכנים. אבל היתרון באתר הוא שכשמידע יתעדכן ב OSM, גם המידע באתר יתעדכן. הנה הלינק למקטעים, אני מקווה שלא הכנסתי יותר מידי טעויות.

 

עדכון:

===

הנה הלינק לקובץ Google Earth מעודכן שמכיל את כל המקטעים ברמת דיוק גבוהה.

 

כן, הרגע בניתי מסלול נחמד של 4 ימים באוסטריה. מצד שני, הסתכלתי על הפירוט בסקוטלנד והרבה שבילים שמופיעים בגוגל ובתוכנה אחרת שיש לי לא הופיעו. אז כנראה בכל זאת אין כיסוי לכל העולם. עדיין מדליק לגמרי!

משתמשים הצופים בדיון זה
30 עמודים«<678910>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.