2 עמודים12>
nmrdxt
#1 נשלח : יום שישי 31 יולי 2009 20:44:24(UTC)

תיאור כללי
ה-Haute Route ("דרך גבוהה") הוא שם לשני מסלולים המחברים בין Chamonix שלמרגלות ה-Mont Blanc בצרפת עם Zermatt היושב למרגלות ה-Matterhorn בשווייץ. האחד מסלול סקי, והשני מסלול הליכה (נהוג להוסיף את המילה "walker's", כדי להפריד בין השניים).

המסלול עובר דרך 11 מעברי הרים, או Cols (או "Pass"), ובסמוך לפסגות הגבוהות באלפים (למרות שלחזות בפסגות האלה זה כבר סיפור אחר - תלוי מאוד במז"א). מלבד ה-Mont Blanc וה-Matterhorn עוברים גם בסמוך ל-Weisshorn, Bishorn, Dom, Grand Combin, Dent Blanche ועוד. בחלקו הראשון, המסלול מתמזג עם ה-TMB ובחלקו האחרון עם ה-Europaweg.

לא עוברים בשום שלב את נק' ה-3000 מטר, אבל מגיעים קרוב - הנקודה הגבוהה ביותר נמצאת בגובה 2965 מטר (Col de Prafleuri).

אורך המסלול כ-185 ק"מ לאורך, וסך שינויי הגובה מצטבר לכ-12 ק"מ למעלה ו-10 ק"מ למטה.

הגעה / יציאה
הדרך המומלצת ביותר להגיע ל-Chamonix היא מ-Geneva בעזרת אוטובוס (כ-30 יורו), ניתן להגיע גם מליון בעזרת רכבת - אך הדרך ארוכה יותר, יקרה יותר וכוללת החלפת רכבות באמצע. לצאת.מ-Zermatt זה כבר סיפור אחר, חייבים לקחת רכבת עד ל-Visp או Brig ומשם יש רכבות שמחברות לערים הגדולות בשווייץ (סה"כ מ-Zermatt ל-Geneva - כ-70 יורו (!)).

משך / קושי
החלוקה הסטנדרטית (כפי שמופיעה במדריך של סיסרון), מחלקת את המסלול ל-14-15 מטעים יומיים (כולל דרכים חלופיות). אבל החלוקה טיפה מטעה כי היא כוללת גם ימי הליכה פשוטים מאוד שכולם או רובם על או בסמוך כביש (מקטעים 1, 4, 8 ו-12a שבמדריך).

קושי זה עניין אישי (ואני לא מכיר דירוג רשמי של קושי לגבי המסלול הזה), אבל אין צורך בשום ניסיון בטיפוס אלפיני, לא חוצים קרחונים ולא מטפסים על קירות. חוצים מספר קטעים מושלגים, אבל לא צריך שום ציוד מיוחד.

לינה
מתוך 14-15 המקטעים, בסוף 10 מהם יש מבחר של מקומות לינה. בחמש הנותרים (Cabane de Mont-Fort, Cabane de Prafleuri, Cabane de Moiry, Gruben ו-Europahutte) מומלץ לשריין מקום. אם כי, ממה שהבנו, ביולי בד"כ יש מקום (בניגוד לאוגוסט), אבל לא הייתי סומך על זה.

לאלו שרוצים לעשות את המסלול עם כל הבית על הגב, נתקלנו במספר מטיילים שעשו את המסלול בשיטת קמפינג. לא עקבנו באופן מדוקדק, אבל נתקלנו בדי הרבה אתרי קמפינג/מחסות.

אוכל / מים
המדריך של סיסרון מאופן מוזר ממליץ לצאת עם ליטר מים, אני הייתי מחמיר וממליץ לצאת עם כשני ליטר ואפילו שלוש בחלק מהימים. לא בכל יום מוצאים נקודות למילוי מים (אם כי ברוב הימים כן), ולא תמיד הנק' הללו ממוקמות טוב.

כמעט בסוף כל יום מגיעים לכפר או עיירה, וכן ניתן להצטייד במצרכים בסיסיים ובסיסיים פחות (בעיירות), מגיעים גם למספר מקומות שיש אפילו חנויות ציוד למטיילים. לי, מלבד ארוחת הערב והבוקר בנק' הסיום/התחלה, הספיקו מארס אחד וקצת נשנושים קטנים במהלך היום. לאלו שצורכים יותר אוכל, אני ממליץ לקחת פרוסות לחם מנק' ההתחלה עם ריבות או שפופרת כבד/טונה ולבלוס.

ארוחות הערב מוגשות בד"כ ב-19:00 אם כי מקומות מסוימים מקדימים ומגישים ב-18:30, ארוחות בוקר משתנות מ-5:00 עד 8:00 (אם כי, כולם מגישים גם באזור 7:00 בבוקר).

מזג אוויר
בתקופת הקיץ מז"א נוח מאוד, אפשר לצפות לימים בודדים עם מז"א לא טוב (שלג, טמפ' נמוכות, ראות נמוכה), כמו שקרה לנו בטיול. אבל מז"א בד"כ נוח, עם טמפ' באזור 20 ביום (עלול גם להגיע לאזור ה-30, אבל לנו זה לא קרה, תודה לאל), וגשם לפרקים שעשוי להתחזק בשעות אחר-הצהריים. שווה לבדוק תחזית מזג-אוויר לפני, אם כי לא הייתי סומך על תחזיות של מעבר ליום-יומיים (מתוך ניסיון מצומצם במסלול).

התמצאות
השביל מסומן באופן די טוב, ואם הוא לא מסומן, די קשה לפספס אותו. אנחנו הסתדרנו עם מפות 1:50,000 (Carte Nationale de la Suisse, מספרים 5003 ו-5006). ולמען האמת כמעט ולא הסתכלנו במפות. לא יצאנו עם שום מדריך או סיפור דרך.

אני לא הבנתי לגמרי אם יש סימון ל-Haute Route, אבל כל עוד יודעים מה היעד יש יופי של שילוט. בשווייץ רוב השבילים באזור סומנו בלבן-אדום-לבן, כך שזה קצת מבלבל - לשים לב לשילוט.

יש כאלה שיצאו עם מפות 1:25,000, לדעתי סתם תופס מקום, יקר ומיותר.

קישורים למידע נוסף
חלק נכבד מהמדריך של סיסרון
מידע מעולה, עם פרופילי גבהים ועוד
יומן מסע עם טבלה טובה וגרף גבהים
המסלול שלנו (עם השוואה למסלול המקובל)

לנו הוקצבו 13 יום למסלול, כך שהיינו צריכים לוותר על כמה מקטעים. החלטנו לוותר/לאחד המקטעים שהולכים בסמוך או על כביש. כך שצימצמנו את המסלול ל-11 מקטעים, מה שהסתדר נפלא עם יום-יומיים מנוחה באמצע, אם נצטרך.

אנחנו הנחנו שנוציא ביום כ-50 יורו על שינה וארוחת ערב.

רשימת ציוד
אני יצאתי עם תיק 44 ליטר (Osprey Talon), שני מכנסיים מתפרקים, שלוש חולצות, 3 תחתונים וגרביים, מכנס לשינה, חולצה טרמית ללילה, ג'קט סופט-של, מעיל גשם, מכנס גשם, כובע גרב, כפפות דקות, מגבת, רחצה, ע"ר ראשונה בסיסי, ציוד רפואי בסיסי, פנס ראש, אולר, סנדלי Keen, שקית מים 3 ליטר. ושטויות נוספות כדוגמאת שתי מצלמות (+ציוד: תיק צד, עדשה, פלאש, פילם), נגן, רמקולים קטנים והמון בטריות. סה"כ משקל 9.5 ק"ג (כ-7 ק"ג בלי ציוד צילום, רמקולים, ובטריות אבל הם היו להמשך הטיול).

יום ראשון, 8 ליולי - Chamonix - Trient
איחדנו בין הימים הראשון והשני במסלול המקובל ע"י כך שלקחנו רכבת מ-Chamonix ל-Argentiere במקום ללכת ברגל על הכביש. מ-Argentiere הלכנו על הכביש ל-La Tour, ומשם התחלנו לטפס אל עבר הפס הראשון (Col de Balme) - שזה גם הגבול בין שווייץ לצרפת. משם ירדנו לכפר Trient שבו העברנו את הלילה.

הכפר די מת - יש שם מחסה, ובסוף הכפר (פשוט ללכת ישר על הרחוב הראשי כ-200 מטר אחרי הכנסייה) יש מלון. 40 יורו ב-dorm חצי פנסיון.

כ-900 מטר עלייה ומרחק דומה למטה.

יום שני - Trient - Champex
הלכנו מ-Trient לכפר Champex, אין נקודות הצטיידות לאורך הדרך (חוץ מבשני הכפרים). יש לא מעט מקומות לישון בכפר, גם נקודות לקמפינג. ב-Champex לקחנו gite בכניסה (55 יורו חצי פנסיון). הכפר עצמו יפה ושווה לההסתובב בו שעה שעתיים.

כ-1400 למעלה ו-1200 למטה.

יום שלישי - Treint - Cab du Mont Fort
מ-Champex לקחנו שתי רכבות ל-Le-Chable (במסלול המקובל זהו קטע הליכה של יום שלם), ומשם טיפסנו ל-Cabane du Mont Fort. זוהי נקודת השינה היחידה באזור - לא מומלץ לקחת סיכון ופשוט להזמין מקום ברפיוג' יום-יומיים לפני. כשאנחנו הגענו היה מקום, אבל למחרת כבר היה מלא. מתפעלים את המקום זוג בוקים שלא יודעים מילה באנגלית וממש לא שמחים לעזור.

1600 למעלה, 0 למטה.

יום רביעי - Cab du Mont Fort - Le Chargeur
מ-Mont Fort הלכנו ל-Cabane du Prafleuri למרות שידענו שהוא מלא באותו היום, פגשנו מטייל אמריקאי שאמר לנו שלפעמים נותנים לישון על הרצפה, אז הלכנו על זה - כשהגענו לרפיוג' לא הסכימו לתת לנו לישון על הרצפה (...) אז סטינו מהמסלול וירדנו לכפר Le Chargeur (סמוך ל-Lac des Dix), וישנו שם במלון Ritz. המלון ממש סמוך לרכבל מתחת לסכר - אי אפשר לפספס, כ-50 יורו חצי פנסיון. מומלץ לא לקחת סיכון ולהזמין ב-Prafleuri - הרפיוג' קטן יחסית ובסופי שבוע הוא נוטה להתמלא. הצוות ברפיוג' היו נחמדים והם הזמינו לנו מקום במלון שב-Le Chargeur.

כ-900 למעלה, ו-1300 למטה (הוספנו 500 בירידה כדי להגיע למלון).

יום חמישי - Le Chargeur - Les Hauderes + יום שישי (יום מנוחה)
הלכנו מ-La Chargeur ל-Arolla ומשם אוטובוס ל-Les Hauderes, שם העברנו את הלילה (כ-50 יורו ללילה, אם מחפשים אפשר גם בזול יותר). המסלול הסטנדרטי מציב את La Sage כיעד לסיום היום - עלינו ל-La Sage והמקום פשוט חור שזה לא יאומן - עדיף לרדת ל-Les Hauderes ומקסימום לקחת אוטובוס על הבוקר ל-La Sage (עשר דקות נסיעה). המבחר ב-Les Hauderes ו-Arolla הרבה יותר גדול בהיבט של שינה/אוכל/קניות.

בנוסף, עפ"י המסלול הסטנדרטי, הולכים כמובן ברגל מ-Arolla ל-Les Hauderes, אבל המסלול הוא בסמוך או על כביש (נכון גם לגבי מ-Les Hauderes ל-La Sage), לדעתנו מיותר (וכשראינו את הכביש גם קצת מסוכן).

ב-Les Hauderes לקחנו גם יום מנוחה, לרענן את הרגליים קצת.

כ-1200 למעלה ו-1400 למטה.

יום שביעי - Les Hauderes - Cabane du Moiry
אוטובוס ל-La Sage על הבוקר ומשם ל-Cab du Moiry ברגל. כשאנחנו היינו, ברפיוג' לא היתה מקלחת, והשירותים בקושי עבדו. ברפיוג' לא ניתן למלא מים (אלא צריך לקנות). עם כל זאת, הרפיוג' הוא פשוט נפלא - מיקום מעולה, נוף מטורף ואחלה אווירה.

המחיר הוא כ-40 יורו חצי פנסיון לאדם, נראה כי הרפיוג' בתהליכי הרחבה רציניים. לגבי הנק' שאי אפשר למלא מים - לא לדאוג, כשעה וחצי בתוך היום שלמחרת יש מקום למלא מים קרים וצלולים (בהנחה שלא יורדים לחניון).

כ-1600 למעלה ו-450 למטה.

יום שמיני - Cab du Moiry - Zinal
הלכנו מהרפיוג' ל-Zinal (בתוספת רכבל שהוריד אותנו עד לעיירה). יש מבחר גדול של מלונות/הוסטלים בעיירה, מכולות וחנויות ציוד (למי שצריך), אפשר גם להוציא כסף בעיירה.

ישנו במלון/הוסטל מעולה שנקרא Tzucdana. החסרון הוא שאין ארוחת בוקר, המטבח נסגר ב-18:00 והמיקום בקצה הרחוק של העיירה - היתרון הוא אחלה אווירה ומחיר מצוין (כ-23 יורו ללילה, כולל ארוחת בוקר במלון אחר בעיירה).

כ-700 למעלה ו-1800 למטה (מתוכם כ-800 ברכבל לזינאל).

יום תשיעי (לא יום הליכה)
החלטנו ספונטנית לקפוץ ל-Montreux לפסטיבל ג'אז (מאחר ונשארו עוד יומיים לפסטיבל), מ-Zinal לקחנו טרמפ, אוטובוס, שתי רכבות והיינו ב-Montreux - היינו קצת בהופעות, קפצנו לאגם ונמנו באולם כלשהו (לא מצאנו מקום בעיר, מן הסתם).

לפי המסלול המקובל, הולכים מ-Zinal ל-Gruben. היו לנו מקומות משוריינים ברפיוג'ים הבאים (ובמלון היחיד בגרובן) כך שנאלצנו לוותר על היום הזה - בדיעבד, לצערנו.

יום עשירי ואחד-עשר (לא ימי הליכה)
הגענו ל-Gruben במצב קטטוני אחרי כמעט אפס שינה, והלכנו לחרופ במלון (מלון Schwarzhorn, המלון היחיד בגרובן. מלון די גדול, לא סביר שיהיה מלא - אבל בהחלט מומלץ לשריין מקום. יש במלון אינטרנט ואפשר להצטייד במצרכים בסיסיים. כ-60 יורו חצי פנסיון). לא הפסיק לרדת גשם כל היום, וגם בלילה מז"א המשיך להיות סוער. קמנו בבוקר שלמרחת (אחרי הפסקת שינה לארוחת ערב...), וראינו שנערם שלג כבר בגבהים של 1900 מטר בערך (היינו צריכים לעלות לכ-2900 באותו יום), הרבה מטיילים החליטו לוותר על היום הזה.

התחזיות דיברו גם על מז"א לא טוב היום וראות מאוד נמוכה כבר מגבהים די נמוכים. החלטנו להשאיר את התיקים ולראות עד לאן אנחנו מצליחים לעלות - אם פנוי, אז לחזור ולקחת את התיקים ולצאת לדרך. עלינו עד לגובה של כ-2400 מטר, עם ראות נמוכה מאוד, רוח חזקה ושלג שמכה לנו בפנים. בגבהים האלו כבר בקושי ניתן היה לראות את הסימונים ואת השביל. המשכנו להסתובב קצת בגבהים הללו (בשבילים אחרים שהצלחנו למצוא) ולאחר מספר שעות ירדנו למלון.

כ-600 למעלה ו-600 למטה.

יום שניים עשר - Gruben - St. Niklaus
הלכנו ברגל מ-Gruben על ל-Jungu (בדרך התבלבלנו, פנינו בשלט שמפנה ל-Jungtal. הארכנו את היום בכשעה וחצי), ומשם ברכבל ל-St. Niklaus, כי היום התחיל להגמר. היה יום מדהים, כי חלק גדול מהיום כלל הליכה בשלג טרי ובנוסף, איכשהו, נתקלנו בעדרים של יעלים ועזים מוזרות.

St. Niklaus עיירה די גדולה עם מבחר גדול של פנסיונים זולים, מקום להוציא כסף (ליד תחנת האוטובוס), לעשות קניות ולאכול טוב.

ישנו בפנסיון במחיר של כ-40 יורו ללילה לשניים.

כ-1300 למעלה ו-2000 למטה (700 מטר ירידה נעשו עם רכבל).

יום שלושה-עשר St. Niklaus - Randa
מ-St. Niklaus לקחנו אוטובוס ל-Gassenried (לפי המסלול המקובל, זה יום הליכה שלם (שעתיים), כולו על כביש, כ-500 מטר עליה). ומ-Gassenried עלינו על Europaweg (חלק מ-Tour de Monta Rosa) שמוביל עד ל-Zermatt (ביומיים), התוכנית היתה לישון ב-Europahutte. המסלול מתחיל עם עלייה בריאה, אבל מאז הופך לקצת מסוכן וחלק גדול ממנו על סלעים.

בדרך עידכנו אותנו שהדרך מ-Europahutte ל-Zermatt סגורה עקב מפולות. אז החלטנו ללכת על ל-Europahutte ומשם לחתוך לכפר Randa שבבקעת Mattertal, עם כביש המחבר ל-Zermatt.

ב-Randa מצאנו איכשהו דירה (שלושה חדרים, מטבח, סלון, אמבטיה, מרפסת) ב-40 יורו לשניים (!).

כ-1000 למעלה ו-1300 למטה.

יום ארבעה-עשר (לא הליכה)
מ-Randa לקחנו רכבת ל-Zermatt וענן נדבק ל-Matterhorn ולא הצלחנו לראות את הפסגה.

nmrdxt40025.7501041667
nmrdxt
#2 נשלח : שבת 08 אוגוסט 2009 18:47:48(UTC)

תמונות מהמסלול ב-Picasa - קישור
Amtrak
#3 נשלח : שבת 08 אוגוסט 2009 21:59:12(UTC)

הצטרף: 09/02/2004(UTC)

יופי של סיפור מסע. אני אשמור את הקריאה למחר בעבודה. אל תספר לבוסים.
זמי1
#4 נשלח : יום ראשון 09 אוגוסט 2009 17:54:02(UTC)

הצטרף: 14/11/2005(UTC)

איך המסלול ביחס לשביל ישראל? איך מסתדרים עם מחלת גבהים אם היתה?האם הצטיידתם בקמפונים וגרזן קרח? אם לא, איך הסתדרתם עם כל כתמי השלג הללו?
nmrdxt
#5 נשלח : יום שני 10 אוגוסט 2009 00:55:03(UTC)

תודה.

בד"כ כלל לא נתקלים במחלת גבהים בגבהים מתחת ל-3000 מטר - בכל אופן, אני לא הרגשתי. אין צורך בציוד טיפוס קרח, היו שני קטעים לא סימפטיים שעברנו על שלג ישן בשיפוע די חריף - אבל עם סבלנות, מקלות הליכה וקצת טכניקה בסיסית לא היתה בעיה. שאר הפעמים לא היה נורא בכלל, בעיקר על שלג שהיה חדש.

לא הבנתי את השאלה בנושא ההשוואה עם שביל ישראל - שני המסלולים בעלי אופי מאוד שונה...
arieltm
#6 נשלח : יום שישי 05 אוגוסט 2011 13:13:45(UTC)

שלום לכולם.

אני וזוגתי שתחיה מתכננים טרק לתחילת ספטמבר באירופה לשבוע וחצי-שבועיים.

אנחנו כרגע מתלבטים בין AV1 לבין Haute Route... אבל אנחנו פתוחים להצעות.

זוגתי קצת לא בכושר, איזה מהמסלולים יותר קל? איזה יותר מרשים? איזה מהם עדיף לעונה זו?

יש לכם הצעות למסלולים אחרים בסגנון?

תודה רבה,

אריאל

אמנון לנגי
#7 נשלח : יום שישי 05 אוגוסט 2011 18:00:57(UTC)

מיקום: ירקונה

Haute Route מסלול יותר קשה ואתגרי אך יפה להפליא.
AV1 יפה מעט פחות אך הרבה יותר ידידותי להולך בספטמבר
אופציה דומה לשניים הנ"ל הוא ה TMB
שלושת המסלולים נמנים עם היפים במסלולי אירופה והעולם.
לא פירטת את נסיון ההליכה הקודם שלכם. אם אתם עולים על מסלול אלפיני בפעם ה I
אז אני ממליץ לכם להתחיל במסלול  AV1 היותר קל או ב TMB המעט יותר קשה.
Haute Route הוא הקשה והיפה מבין השלושה אך לא מומלץ כשביל אלפיני ראשון

maxshuk
#8 נשלח : יום ראשון 07 אוגוסט 2011 11:51:40(UTC)

הצטרף: 22/06/2011(UTC)

שלום לכולם,
בעוד שבוע אני טס לאלפים, לטרק ה-Walker's haute route, ורציתי לשאול על כספים במעבר הגבול.
היות והטרק מתחיל בצרפת, וכבר תוך יום חוצים את הגבול לשוויץ, מה שמצריך גם יורו וגם פרנק שוויצרי (אני גם חוזר לצרפת לאחר הטרק) איך הייתם ממליצים להתנהל עם כסף? האם יש כספומט בימים הראשונים בשוויץ (Trient או Champex)? הבנתי שבשלב מסוים כבר לא ניתן לשלם ביורו.

תודה,
ליאורmaxshuk40762.6083101852
arieltm
#9 נשלח : יום שני 08 אוגוסט 2011 14:11:29(UTC)

הצטרף: 14/08/2010(UTC)

הניסיון שלנו מועט, כנראה נעשה את AV1.
אתה ממליץ לקנות מקלות הליכה?
אמנון לנגי
#10 נשלח : יום שני 08 אוגוסט 2011 14:36:24(UTC)

מיקום: ירקונה

מקלות הליכה הם חובה. אין כאן בכלל מקום להתלבטות.
רק מוח צעיר וחסר נסיון חושב שהגב והבירכיים סוחבים הכל.
אמנון לנגי
#11 נשלח : יום שני 08 אוגוסט 2011 14:50:28(UTC)

מיקום: ירקונה

1. לא מדוייק. בשוויץ יקבלו ממך ברוב המקומות תשלום ביורו.
2. גם יש אפשרות (לא תמיד) לשלם בכרטיס אשראי.
3. בשמפה משכתי כסף מכספומט אבל זה היה לפני 7 שנים אז קשה לדעת אם זה עדיין רלוונטי.
4. המלצתי היא לקנות בארץ יורו ופרנק שווצרי בשקלים ובא לציון גואל.

io_travel
#12 נשלח : יום שני 08 אוגוסט 2011 16:47:17(UTC)

הצטרף: 22/05/2011(UTC)

לכל המתכוונים לצאת ל- Walker's Haute Route, מצאתי את הכתבה הקצרה המצורפת בלינק מעניינת למדי (במיוחד העדכון לגבי ה- Europaweg):
Walker's Haute Route updateio_travel40763.5761342593
maxshuk
#13 נשלח : יום שני 08 אוגוסט 2011 18:18:48(UTC)

הצטרף: 22/06/2011(UTC)

תודה,
הכוונה שלי היא באמת לרכוש, לפחות חלקית, מט"ח, אבל מבדיקה באתר דואר ישראל ראיתי שהם מוכרים רק יורו ולא פרנק שוויצרי. עשיתי חיפוש בגוגל ולא מצאתי מי מוכר.
מישהו יודע היכן ניתן לרכוש פרנק שוויצרי?
io_travel
#14 נשלח : יום שני 08 אוגוסט 2011 18:35:07(UTC)

בבנק. כמובן בשער שלהם...
arieltm
#15 נשלח : יום שלישי 09 אוגוסט 2011 11:57:44(UTC)

הצטרף: 14/08/2010(UTC)

איפה היית בשירות הצבאי שלי?

איפה אתה ממליץ לקנות אותם (וגם ציוד אחר לצורך העניין)? בארץ או כשאנחנו מגיעים לאיטליה?

תודה רבה
אמנון לנגי
#16 נשלח : יום שלישי 09 אוגוסט 2011 17:12:40(UTC)

מיקום: ירקונה

אז ככה. בארץ זה הכי יקר ובסין זה הכי זול.
מי שרוצה לקנות ציוד איכותי ובזול קונה בארצות הברית
כאשר הבחירה היא בין ישראל לאירופה אז כבר ההבדל לא כל כך גדול.

צפה בדיון בנושא http://www.hike.co.il/posts/t67449-%d7%a7%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%a7%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%9c%d7%99%d7%9b%d7%94-leki-%d7%9eebay

ואחר כך רק תחליט איזה מקלות LEKI לקנות כי כל השאר זה פקה פקה.

shaharellert
#17 נשלח : יום שלישי 09 אוגוסט 2011 18:47:30(UTC)

הצטרף: 03/05/2011(UTC)

ערוך השוואה באמצעות www.spadout.com. האתר מכיל ומפרט על עסקאות רבות ומבצעים שרצים ברשת.

לא מזמן רכשתי את המקלות האלו : http://www.leki.com/trek.../trekkingPole.php?pID=67 ב100 דולר.

עם עוד כמה פריטים ששילבתי במשלוח יצא לי לשלם עליהם עם משלוח ותשלום מכס כ450 ש"ח לזוג . בארץ רצו ממני 470 לאחד "אחרי הנחה".
arieltm
#18 נשלח : יום רביעי 10 אוגוסט 2011 01:03:45(UTC)

הצטרף: 14/08/2010(UTC)

בשונה מנעלי הליכה טובות, אני לא רואה איך אני עושה שימוש במקלות האלה מעבר לטיול.
אין אפשרות לשכור את הציוד הזה בארץ או בורונה?
זמי1
#19 נשלח : יום רביעי 10 אוגוסט 2011 12:53:47(UTC)

הצטרף: 14/11/2005(UTC)

קנה מוטות, לא תמצא להשכרה, קנה מחיר בינוני בארץ. חובה מוטות בפירנאים. אין קשר לנעליים.
io_travel
#20 נשלח : שבת 24 ספטמבר 2011 00:27:21(UTC)

שלום חברים,
ביום ראשון האחרון חזרתי משבועיים נפלאים באלפים השווייצרים בהם צעדתי מ- Chamonix ל- Zermatt בדרך המכונה "The Walker's Haute Route".

זהו טרק מאתגר למדי, מגוון ביותר מהרבה מאוד בחינות (נופים, אורך המקטעים, אופי המסלול בכל מקטע, ואריאציות, וכו'). הלכתי במשך 13 ימים, לפעמים לגמרי לבד, לפעמים עם אנשים שהכרתי בדרך.
עושר החוויות שצברתי הוא אדיר!

חזרתי לקלחת של עבודה וחיי שיגרה בכלל ויקח לי עוד הרבה זמן עד שאוכל לתת כאן סיכום טכני ראוי. אבל בינתיים אני כותבת בלוג (יותר חוויות, פחות אינפורמציה טכנית בשלב זה) באתר "למטייל". כבר פרסמתי "פתיח" וכן את חוויות ארבעת הימים הראשונים (בליווי תמונות). אני מזמינה את כל חברי הפורום להציץ...
(בכל פוסט יש קישור לפרק הבא)
הדרך הגבוהה משאמוני לצרמאט
Similar Topics
WHR - Walker’s Haute Route צרפת/שוויץ (שבילים באירופה)
ע"י Eli TheHiker 29/07/2013 00:14:47(UTC)
Walker’s Haute Route+Monte Rosa Circuit (שבילים באירופה)
ע"י mrwise 06/10/2012 23:59:08(UTC)