ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

2 עמודים<12
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
mark  
#21 נשלח : יום שישי 09 דצמבר 2011 18:37:05(UTC)
mark


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/10/2008(UTC)
הודעות: 810

הלך מכובדי,

ברצוני להמליץ למדוד את אפקט הלמידה בין הטיולים באמצעות ספירה של כמות הפריטים עליהם החלטת לוותר בטיול הבא.

מכיוון שההנחה היא שלטיול הראשון אתה יוצא מועמס בכל הפחדים והחששות, וכן כי לא האמנת לכל מה שהמליצו שוקלי הכפתורים והאבזמים, אזי טיול זה הוא המדד לעומס המרבי המותר.

אחרי הטיולים הראשונים כמות הפריטים שנשארה מאחור צריכה להיות גדולה יחסית, ולהצטמצם בהדרגה, וזאת עד לטיול החמישי (לערך).

אם אחרי הטיול העשירי אתה עדיין מוריד פריטים, כנראה שלא למדת כלום.

הלך עברי  
#22 נשלח : שבת 10 דצמבר 2011 00:39:05(UTC)
הלך עברי


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/09/2010(UTC)
הודעות: 377

קיבל תודה: 5 פעמים ב 4 הודעות
.הלך עברי41493.641712963
mark  
#23 נשלח : שבת 10 דצמבר 2011 15:15:27(UTC)
mark


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/10/2008(UTC)
הודעות: 810

טוב, לא הייתי ממש רציני בהערה.

סוג של אתנחתא קומית בציניות אופיינית.

אין כמו למידה והחלפת ידע ומידע.

המתחיל  
#24 נשלח : יום שלישי 03 ינואר 2012 02:00:54(UTC)
המתחיל


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/12/2011(UTC)
הודעות: 15

אני חייב דיווח:
ובכן, בשבוע שעבר, חנוכה, יצאתי עם אשתי ליום אחד בסך הכל. זה מה שהתאפשר לצערי.
התלבטתי בין מספר מסלולים ובסוף בחרתי במסלול שמהמכתש הקטן למפעל אורון.
מכיון שחששתי ממסלול ארוך מדי ביום הראשון, החלטתי שנסיים את המסלול בחולות צבעוניים, כאשר נחליט אם נעשה גם את קטע הסנפיר בהתאם לזמן וליכולת. כלומר היו לנו כ-13 ק"מ must עד לעין ירקעם.
קבעתי עם מוחמד זנון בחולות צבעוניים שם השארתי את הרכב. בחולות צבעוניים, בחניון של מעלה עלי וגם בחניון לילה ימין היו מאות ילדים מתנועות הנוער וכן מקורסי משצ"ים של משרד החינוך - מראה מלבב.
מוחמד ביקש שאתקשר אליו כשאני בדימונה, לא ידעתי למה. בשש בבוקר כבר הייתי בדימונה והוא לא עונה לי בטלפון... חששתי לרדת למכתש הגדול ולהיווכח שהרכב המקפיץ שלי לא שם, אבל בכל זאת ירדנו. עם אור ראשון, בערך שש ועשרים, הגענו לחולות צבעוניים, ופנסיו של מוחמד מהרכב החבוט שלו הבהבו אלי. "זה אתה" "כן, זה אני". הסתבר שהוא חיכה לנו לפני הזמן, ולא היתה קליטה...
עשר דקות לפני שבע כבר היינו בתחילת המסלול.
זו היתה חויה יוצאת מגדר הרגיל. המראה מראש מעלה ימין אכן מפעים. העליה של מעלה פלמ"ח אכזרית, אבל לא נוראית. על הגב היו לנו יותר מדי בקבוקים של מים, אבל זה בעצם כל מה שהיה לנו, בתוספת אוכל וגזיה לקפה.
אל מפגש הנחלים ימין/חתירה, ליד עץ השיטה עם טפיל ההרנוג הגענו כבר בתשע ורבע, ועשינו שם הפסקה ארוכה של שעה וחצי.
בשתים עשרה הגענו לעין ירקעם.... ואני שואל את אשתי "זהו? נגמר המסלול?". מסתבר שכן. הלכנו 13 ק"מ בחמש וקצת שעות, כולל הפסקות. אשתי לא יכלה להמשיך בגלל כאבים ברגל (בעיה אורטופדית ארוכת שנים) ושם בעצם הסתיים לו טיולנו. טרמפ לחולות צבעוניים והביתה. עוד התלבטתי לפני כן אם לעלות לבד את הסנפיר הגדול, אבל ויתרתי. את הקטע הזה עשיתי פעם, לפני שנים, בטיול אחר.

אני רוצה לומר לכם תודה. זה בסך הכל יום טיול אחד, ולא ממש "שביל ישראל" כמו שאתם השביליסטים רגילים אליו, אבל אני שמח שזה היה יום שכולו על השביל, עם נקודת התחלה וסוף, ועם מגוון של נופים בזמן קצר כל כך, וכאן קיבלתי טיפים מועילים לתכנון.

ומה הלאה:
בסוף החודש אצא עם חבר ליומיים, ואני מתלבט מה לעשות. האם לעשות קטע מהכרבולת, או לדלג עליה ולעשות שני מסלולים בקטעים הבאים דרומה, ואולי בעצם לעשות את קטע המכתש בקטן + יום נוסף שצריך להיות קצר יותר, כי החבר כנראה יהיה עייף ביום השני.
אני מתרכז באיזור הזה בגלל שאני פשוט מאוהב בו, וכי איזור ערד נראה לי פחות אטרקטיבי כשיש לך כרגע רק יומיים נוספים לטיול, מה גם שטיילתי בנחל אבוב בשנה שעברה, ואת נחל חימר/צפית עשיתי לפני המון שנים.
האם תוכלו לייעץ לי בתפירת מסלול (לינה באיזור אך לא בשטח) על השביל, אבל לא בהכרח עוקבים ולא בהכרח מסלולים "שלמים"?
צריך לקחת בחשבון שלא נצטרך יותר מדי הקפצות, ושנשאיר את הרכב במקום בטוח.
תודה!
יובלש  
#25 נשלח : יום רביעי 04 ינואר 2012 17:10:32(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 803
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

גם מסע של אלף מיל מתחיל בצעד אחד קטן

תודה על העדכון.

13 ק"מ בחמש שעות זה קצב סביר להתחלה ומוכיח שכמו שאמרו פה התכנון המקורי שלך היה שאפתני מידי בטח כאשר אנחנו סביב היום הקצר בשנה.

לא ברור לי אם אתה מתכוון לעשות את כל השביל או רק קטעים ממנו. אם אתה מתכוון לעשות את כולו לדעתי זו טעות "טקטית" להתחיל עם כל ה"היי לייטס" של השביל ולדחות להמשך את הקטעים שאתה קורא להם "פחות אטרקטיביים". סביר שאם תנהג כך פשוט תוותר עליהם בסופו של דבר.

לגבי בקשתך להמלצות, מצד אחד אני "מטייל יום" שהולך את השביל באופן שלך. מצד שני את הדרום עדיין לא עשיתי. אם תרצה המלצות לגבי קטעים מדן ועד ירושלים שאת רובם עשיתי אז בשמחה.

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
נתיי  
#26 נשלח : יום רביעי 04 ינואר 2012 20:52:04(UTC)
נתיי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/12/2009(UTC)
הודעות: 918

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
ברכותיי על היציאה לשביל. מאוד שמח שנהניתם ושסיימתם את המסלול בהנאה ובכיף
הערה קטנה - נס גדול היה פה! מכונית הושארה בחולות צבעוניים ונותרה בשלמותה.
עצה קטנה: אל תסמכו על ניסים שכאלה להבא.

יובל המליץ לכם להותיר את המסלולים היפים להמשך. המלצה נבונה וטובה. קחו אותה בחשבון.

ולעצם העניין:
ההמלצה שלי ליומיים היא ממצפה רמון למעלה דקלים.
יום ראשון: רדו דרך מעלה ברוש (שכבר אינו שביל ישראל) לתוך מכתש רמון, המשיכו לפריזמות, רדו דרך הקניון הקטן לעץ הבודד בנחל רמון ומשם המשיכו לכיוון שן רמון בדרך לשן יש לכם משימה - למצוא את בורות רעף בדרך.
עלייה לשן שהיא אחת מנקודות התצפית היפות בהר הנגב. בירידה מהשן לא לפספס את אתר הפולחן שמימינכם (שביל שקוף). רדו לפי הסימונים עד לנחל נקרות. אם אין לכם כוח או שהזמן קצר, המשיכו אחרי קיר האמוניטים בשב"י הישן עד לכביש 40. אם יש כוחות והשמש עדייו מאירה, עלו לנ.ג 660 אם יש לכם עפיפון זה המקום להפריח אותו. אם אתם חובבי גאולוגיה אל תפספסו את השביל הגאולוגי השקוף עם שילוט והסברים. רדו בגיא הזוחלים וסיימו בכביש 40 והזמינו את טובה מרשימת המקפיצים שיחזיר אתכם למצפה.

יום שני תוכלו להמשיך מהמקום בו הפסקתם (עלייה לנ.ג 660 וירידה בגיא הזוחלים אם כביש 40. ההליכה בנחל גוונים לא נוראית וקלילה, ומימינכם הקיר ההפוך והר מרפק. עלו להר סהרונים, אחלה שביל מרפסת יש שם ורד לשער רמון. לכו בפרסת נקרות ופנו שמאלה למעלה דקלים וסיימו בחניון עין סהרונים. נתיי40912.7517013889
המתחיל  
#27 נשלח : יום חמישי 05 ינואר 2012 14:21:30(UTC)
המתחיל


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/12/2011(UTC)
הודעות: 15


חבר'ה, תנו קצת קרדיט! המכונית הושארה בחנוכה וכמו שכתבתי המקום המה מטיילים והיה שם מחנה של של"ח. פעלתי לפי המלצתו של מ. זנון.

תודה לך נתי על המסלול. אבדוק אותו במפה.

וקטנה לסיום - אני אטייל במקום שאותו אני אוהב! האטרקציות לא נגמרות כל כך מהר. ואם כן אז מה?
נתיי  
#28 נשלח : יום חמישי 05 ינואר 2012 23:43:20(UTC)
נתיי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/12/2009(UTC)
הודעות: 918

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
עצה נוספת:
תוכל לחסוך כסף בהקפצות אם ביום הראשון תספיק לעשות את נ.ג. 660 וביום השני (והקל) תבחר במסלול מעגלי.
תחנה את הרכב בחניון עין סהרונים ומשם תקח את דרך הג'יפים המוליכה לציר הנפט ולחניון לילה גוונים.
תחבור לשביל ישראל ותמשיך להר סהרונים, פרסת נקרות ותעלה במעלה דקלים בחזרה לחניון.

אמנם תפסיד הליכה של 3 ק"מ על השביל בדרך ג'יפים (מסומנת בבורדו) אבל תרוויח מסלול שאינו קשה מבחינה מנהלתית
משתמשים הצופים בדיון זה
2 עמודים<12
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.