ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

2 עמודים12>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
אשחר  
#1 נשלח : יום שישי 17 אוגוסט 2012 18:37:14(UTC)
אשחר


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/05/2012(UTC)
הודעות: 7

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

Drei zinnen או "ארבעה ימים סביב שלושת השיניים של הלאבארדו"
עקב בקשות אני פותח נושא נפרד למסלול הספציפי הזה, עוד הרבה מידע על אזור הדולומיטים אפשר למצוא בנושאים שנוגעים ל Alta Via
הרבה מהמידע כאן לקוח מילה במילה מאנשים אחרים כי הוא פשוט כתוב טוב. תודה לכולם (ולאמנון במיוחד)!

אני אשתדל לתאר כאן בצורה הכי מפורטת וברורה שאני יכול את המסלול שעשינו: הליכה של 4 ימים סביב שלושת ה"שיניים" (פסגות) של הLavaredo (או באיטלקית: Tre Cime di Lavaredo). אקדים ואומר שהטרק מ ד ה י ם. במיוחד למי שלא נחשף לחלק הזה של אירופה ולתצורות הגיאולוגיות המרתקות שיש בו. אבל (וזה אבל לא קטן), הטרק הוא לא טרק קל. אלו הדולומיטים ולכן העליות הן עליות והירידות הן ירידות, ומי שלא נמצא בכושר סביר יסיים (להערכתנו, לאחר שעשינו את המסלול) את ימי ההליכה בזמן כפול ועם הלשון בחוץ. עם זאת, למי שלא מכיר את האזור זה מסלול מצוין להתחיל ממנו כדי לקבל "טעימה ראשונה", ולחזור שוב למסלולים ארוכים יותר. זה גם מסלול מצוין לשלב בטיול כללי באיטליה, והוא נוח במיוחד לאנשים עם רכב שכור מכיוון שהוא מעגלי ובסופו אפשר לחזור לחניה שבה החנית את הרכב. בקיצור: לא לפחד, רק לבוא מוכנים להליכה :).


קצת נתונים:
האזור של הטרק הוא אזור הדולומיטים. יש ברשת מספיק אנשים שמבינים יותר טוב ממני בגאולוגיה, ולכן לא אצרף כאן הסבר מעמיק.

עונת ההליכה:
הבקתות בשביל נפתחות בסוף יוני (חלקן פתוח כל השנה) ולכן עונת ההליכה הרשמית מתחילה בתקופה זאת, מגיעה לשיאה באמצע אוגוסט ומסתיימת בשבוע השלישי של ספטמבר, עם סגירת הבקתות. מי שמתכנן הליכה בשביל בשיא העונה חייב לשריין טלפונית או בדוא"ל מקומות לינה בבקתות לאורך המסלול שאחרת יהיה לו קשה למצוא מקום פנוי. אנחנו הגענו לשביל בתחילת יולי (2-12 ביולי) ללא הזמנת מקומות מראש והבקתות היו כמעט תמיד מלאות כך שבקושי נדחקנו פנימה ונאלצנו לישון לרוב בחדרים פרטיים שהם יקרים בהרבה מלינה משותפת בדורמטורי. כל הנאמר לעיל מתחדד פי כמה בסופי שבוע עת השביל מתמלא מטיילים לטווח קצר. זה ממש בלתי אפשרי למצוא מקום פנוי בבקתה פופולרית בשישי ושבת בערב ללא הזמנה מראש. ראו הוזהרתם!

מתי השביל הכי יפה?:
חד וחלק - בתחילת העונה, כלומר סוף יוני עד אמצע יולי. בתקופה זו הפריחה בשיאה, הפסגות עדיין מושלגות ויש המון זרימה של מים. לעומת זאת, הכי נוח לטייל בסוף העונה בספטמבר היות ומזג האוויר יציב, אין יותר שלג והשביל פחות עמוס (אבל גם פחות יפה)

שפה:
האזור שנטייל בו קרוב מאוד לגבול עם אוסטריה, ולכן הרוב המוחץ של האוכלוסייה במקום מדברים איטלקית/גרמנית בניב אוסטרי כלשהו. האנגלית בפי המקומיים די רצוצה, אבל הצעירים יודעים אנגלית בסיסית. בכל מקרה, אפשר להביא גם פנקס ועט לצייר את מה שהשפה מונעת להגיד (זה עובד טוב).

ציוד:
הדבר החשוב ביותר במסלולים אלפיניים הוא שמירה על משקל תרמיל נמוך. המשקל הנמוך הוא חזות הכל. הוא זה שמאפשר לנו להנות מההליכה והוא זה ששומר לנו על הברכיים מפציעה. במסלול ניתן ואף חובה להפחית ממשקל התרמיל עד לרמה של 7-8 ק"ג. על משקל זה צריך אמנם להוסיף עוד 1-2 ק"ג מים, בכל רגע נתון, אך בשום מצב אין סיבה ללכת עם תרמיל השוקל יותר מ 10 ק"ג. ישנן הרבה דרכים לחסוך במשקל. נתחיל בתרמיל. מספיק תרמיל של 50 או 60 ליטר ולא צריך תרמילים של 70-80 ליטר. מבחינת ביגוד חם, אין צורך לסחוב סט פליז כבד לאחרי ההליכה היות וחם מאוד ברפיוגים ומספיק ביגוד קל. מי שבונה על לינה ברפיוגים פרטיים לא צריך להביא סדין ובטח שאין לו סיבה לסחוב ציפה כפולה מכותנה במשקל קילו. כל מה שקשור לכלי רחצה צריך להיות גמדי. שמפו קטן (כבר ראיתי מי שסוחב שמפו פנטן משפחתי). סבון קטן. קרם שיזוף 40 גרם (נא לא להביא קרם הגנה של ד"ר פישר במשקל 400 גרם). דיאודורנט חצי ריק יספיק ל 8 ימי הליכה ומגבת קטנטנה תחליף בהצלחה מגבת חוף כבדה. בקיצור, צריך לחשוב בקטן ומי שמתכנן להפגין אופנה מגוונת ברפיוגים, כדאי לו להתאפס מיד ולהבין שברפיוג לובשים כל יום בדיוק את אותו הדבר מתוך שקולי משקל. אנא ממכם, אל תמתינו לעליה הקשה הראשונה על מנת להבין את החשיבות הדרמטית של משקל תרמיל נמוך. תלמדו מותיקים

 

רשימת ציוד בסיסית למסלול
- תרמיל 40+ ליטר (אין צורך בתרמיל גדול מ50 ליטר).
- נעלי הליכה טובות (עדיף גבוהות כדי לשמור על הקרסול).
- שכמיה + כיסוי תרמיל.
- זוג מקלות הליכה.
- פנס ראש עם בטריות טריות.
- בקבוק מים של ליטר וחצי או שקית שתיה של 2 ליטר.
- ציפה ליחיד/ליינר (Liner) או סדין (לא חובה למי שמתכוון לישון רק ברפיוגים פרטיים). מיועדת לשינה עם מצעי הרפיוג'.
- מעיל סערה קל להליכה במזג אויר רטוב.
- כפפות שטובות גם לגשם.
- כפפות אופניים/חדר כושר (רק למי שמתכוון לעשות קטעי ויה פראטה).
- חולצה קצרה מנדפת + חולצה תרמית ארוכה להליכה.
- מכנס קצר + מכנס ארוך להליכה.
- חולצת כותנה קלה ומכנסיים קלות לרפיוג (כלומר מה שלובשים לטיסה).
- תחתונים/גרביים להחלפה. לקחת גרביים שטובים להליכה ארוכה!
- נעלי קרוקס או סנדלים לאחרי הליכה.
- משקפי שמש.
- כובע או בנדנה, קרם שיזוף 30+ וקרם לשפתיים.
- ערכת עזרה ראשונה (פולידין, משחת חיטוי, פלסתרים, תחבושות, סכין יפנית וכו').
- כלי רחצה + מגבת קטנה (סבון ושמפו קטנים, דאודורנט חצי גמור, סכין גילוח חד פעמי).
- חבילת שוקולד או בר אנרגיה לעליות רציניות (חשוב).
- סלולרי + מטען.
- ספר שביל (לא חובה), סיפור דרך (מומלץ) מפות שביל (חובה).
- דרכון + צילום של הדרכון למקרה שיאבד + מזומן (70 יורו X מספר ימי ההליכה).
- חבל אבטחה + טבעת (רק למי שמתכנן לעשות קטעי ויה פראטה).
- ביטוח רפואי (ספורט אתגרי) לכל התקופה (לא ביטוח של כרטיס אשראי).
- פנקס/מחברת ועט.



מזג אוויר:
בגדול, מזג אויר מאוד נוח לטיול. ביום קריר ונעים, ובלילה פשוט קריר. צריך להיות מוכנים לגשם וערפל! הם באים והולכים מאוד מהר. אתה עולה לך באיזו עליה, השמש זורחת וכולך מבסוט, מסתובב אחורה ופתאום עננות חודרת והגשם מתחיל. בימים שאנחנו הלכנו היה מזג אוויר מצוין, מלבד כמה שעות בודדות של ערפל. אפשר למצוא ברשת תחזיות שונות ומשונות. אני מצרף קישור שנתנו פה כבר ואנחנו ראינו שהוא הכי מדויק: תחזית מזג אוויר למסלול 



בקתות/rifiugio:
הבקתות הן למעשה מלונות דרכים בעלי מיקום אטרקטיבי שבהרבה מקרים גם יהיה גבוה טופוגרפית. הבקתות נקראות באיטליה ריפיוג'ו והן מתחלקות לשני סוגים: ריפיוג יםבבעלות ציבורית (CAI-Club Alpino Italiano) וריפיוגים בבעלות פרטית. קיימים מספר הבדלים בין ריפיוג ציבורי לפרטי. ריפיוג ציבורי, המתוחזק בידי האיגוד האלפיני האיטלקי, יהיה לרוב יותר המוני, פחות מאובזר ולפעמים גם ללא מקלחות חמות. רפיוג ציבורי לעולם לא יזרוק מטייל החוצה כאשר הוא מלא, אלא ישכן אותו בכל מקום אפשרי עם זה המטבח או חדר המדרגות. ברפיוג פרטי, לעומת זאת, יזרקו מטייל בלי הזמנה החוצה בגשם שוטף ובלי למצמץ במידה והרפיוג מלא. אחרי שביקרתי ברוב הרפיוגים לאורך המסלול יש לי העדפה ברורה לרפיוגים הפרטיים, אך קשה לי לפסוק חד משמעית בנושא. מצד אחד הריפיוג הציבורי הוא יותר זול, מנות האוכל בו לרוב יותר גדולות ואין תחליף ליחס החם והלבבי שמקבלים בו בלילות גשומים. מצד שני ברפיוג פרטי מקבלים מקלחת חמה שלרוב לא מוגבלת בזמן, מצעים נקיים, שמיכות מפנקות ותפריט מסעדה מגוון הכולל יין איכותי. הריפיוג הפרטי הוא גם לרוב יותר מהודר ומציע לינה בחדרים פרטיים המאובזרים ברמה של 2-3 כוכבים.

הבקתות שישנו בהן לאורך המסלול הן (לפי סדר):
Auronzo (ההגייה היא או-רונ-זו בפי המקומיים) - זו נקודת תחילת המסלול. הלינה מתאימה למי שרוצה להתחיל על הבוקר. אפשר גם לישון מחוץ לפארק ולהגיע מוקדם.  
Talschlusshutte (ההגיה היא: טאל-שלוס-האט בפי המקומיים) - לילה ראשון במסלול.
Carducci (ההגייה היא קאר-דו-צ'י בפי המקומיים) - לילה שני במסלול.
Pian di Cengia (ההגייה היא פיאן-די-צ'נ-ג'יה בפי המקומיים) - לילה שלישי ואחרון במסלול.
פירוט על הבקתות אצרף בסיפור הדרך, אבל בגדול זה סוג של מלונות קטנים עם חדר שינה למעלה ומסעדה למטה. רובם מנוהלים על ידי משפחות, אך בכל מקום עובדים גם סטודנטים (די קל לזהות אותם) שבאים לעשות כסף בחופשת הקיץ שלהם. משיחה עם החבר'ה שם עושה רושם שיש מין קהילה קטנה של סטודנטים שעובדים באזור. חבר'ה חמודים ששווה בהחלט להתחבר אליהם, למדנו מהם הרבה על האזור והמנהגים. אנחנו שנינו צמחונים. האיטלקים וגם האוסטרים מאוד אוהבים כל מיני סוגי בשר באוכל שלהם ולכן לוודא איתם שזה לא כולל בשר! המילה האיטלקית היא vegetariani ( הוגים את זה וה-ג'ה-טר-יא-ני ). 

שימו לב שאת המקומות ברפיוג'י שריינו חודש מראש (הגענו באמצע העונה). המסלול מאוד מפורסם באירופה ולכן עמוס. הוא מחייב הזמנת כל המקומות מראש. 


עלויות:
בגדול אנחנו עבדנו לפי החישוב של 70 יורו X מספר ימים במסלול והסתדרנו בהחלט ברווחה. בכניסה לשמורה (בעליה ממיזורינה) צריך לשלם כניסה לשמורה (22 יורו) ועוד 5 יורו על כל יום שנמצאים בתוך השמורה. סה"כ 37 יורו. חניה בAuronzo לא עולה כסף. ברוב הבקתות אפשר למלא מים ישר מהברזים, ואם לא אז בחוץ יש ברז שמיועד למילוי מים. בכל מקרה שווה לשאול את בעלי המקום. סטודנטית חמודה בPian di Cengia הסבירה לנו ששמים שלטים של "מים לא לשתייה" ברוב הבקתות כדי לעשות עוד כסף ממכירת מים. עם זאת, יש מקומות שאין בהם מי שתיה מהברז. בקיצור - לשאול.


מסלול הגעה ורכב שכור:
העיר הקרובה ביותר למסלול היא ונציה, שאליה טסה אלעל מאז 2014 ומאוקטובר 2017 תפעיל אליה גם איזיגט שלוש טיסות שבועיות. אופציה הגעה אחרת היא לעיר ורונה ואופציות הגעה רחוקות יותר הן העיר מילנו (איטליה) ומינכן (גרמניה).  נוספת ומעט רחוקה יותר (300 ק"מ) היא העיר מינכן. אנחנו טסנו לורונה בצ'רטר זול ושכרנו בשדה התעופה פיאט פנדה חמודה, שליוותה אותנו לאורך כל הטיול. נסענו דרך Bolazno. הנסיעה היא משהו כמו 3 שעות ברכב. הדרך מקסימה! לא לוותר על נסיעה בדרך הזו מכיוון שהיא יפהפיה. חזרנו דרך Belluno, שזו דרך יפה לא פחות ורואים בה גיאוגרפיה קצת שונה וגם נחשפים לצדדים טיפה שונים של איטליה. חוץ מזה שהדרך עוברת ממש ליד ונציה. מי שונציה מושכת אותו מוזמן לתת קפיצה בדרך חזרה (אותנו לא).

לכל חובבי הGPSים אני מצרף את המסלול בGoogle Maps:
מסלול הלוך דרך Bolazno
מסלול חזור דרך Belluno


סימונים ומפות:
בגדול, השבילים מסומנים מצוין ובשבילים הרחבים יותר אי אפשר לטעות. כשמגיעים לשבילים ההרריים יותר והקשים יותר ניתן להתבלבל, אך הטופוגרפיה די מאלצת את תוואי השביל. טיפ מאוד חשוב שאנחנו למדנו: לעבור עם המקומיים ברפיוג' על המסלול למחר! הם מכירים כל מיני פינות שוות ואפילו הפנו אותנו לפראטה חדשה שלא קיימת במפות (אל דאגה, נפרט עליה בהמשך). אנחנו בנינו על לקנות מפה ברפיוג'ים אבל לא היו! רק באמצע היום השני התמזל מזלנו וקנינו את המפה האחרונה שהייתה בTalschlusshutte. עדיף לקנות במיזורינה לפני שמתחילים את המסלול כדי שלא תתקעו.
ממליצים חד משמעית על מפות של חברת Tobacco. אלה המפות הכי טובות שמוכרים שם באזור. נקודה.



ה מ ס ל ו ל

יום הליכה ראשון:
הגענו לרפיוג Auronzo בלילה לפני שהתחלנו לטייל וישנו שם. הדרך מקסימה (פירטתי את המסלול למעלה) ובהחלט מכניסה למצב הרוח הנכון, כשכל פסגה שראינו כבר עשתה לנו תאבון להתחיל לטייל... הגענו לבקתה מעט לפני השקיעה ונשימתנו נעתקה מהנוף המרהיב. הרפיוג' עצמו חביב ולא יותר. מאוד תיירותי, כנראה בגלל שהאזור מאוד נגיש. אין בעיה למלא מי שתיה מהברזים (למרות השלטים). קמנו בבוקר, ולאחר ארוחת בוקר רצינית התחלנו ללכת על שביל 105 לכיוון רפיוג Locatelli (ידוע יותר בשמו הגרמני: Drei Zinnen). העליה על השביל נמצאת צפונית לAuronzo. במקום לפנות לרפיוג' ממשיכים עד סוף הכביש -ושם תחילת המסלול. מקיפים את שלושת השיניים ממערב, עד שמגיעים לצדן הצפוני, שם עצרנו ליד כמה אגמונים קטנים. משם ממשיכים ועולים ל Locatelli לארוחת צהריים קלילה.

הנוף מהעליה לLocatelli:


אחרי הארוחה עוצרים לתצפית מהאוכף ומתחילים לרדת על שביל 102 לכיוון הרפיוג' שבו נישן בלילה, רפיוג' Talschlusshutte. הירידה היא ירידה משמעותית בגובה (כמעט קילומטר!) וכולה לאורך נחל מקסים. מסיימים את הירידה ברפיוג' Talschlusshutte המקסים. זה הרפיוג' הכי טוב שהיינו בו בפער. האנשים במקום מתוקים, והתנאים מפנקים בהחלט.
 
זמנים (אנחנו הלכנו בניחותא):
מAuronzo לLocatelli - שעתיים וחצי.
מLocatelli לTalschlusshutte - שלוש שעות.


יום הליכה שני:
אחרי ארוחת בוקר שווה בTalschlusshutte התחלנו את העלייה הרצינית של היום השני. זה יום שכמעט כולו עליה (מלבד 500 מטר ירידה לרפיוג' Carducci) ובסופו משלימים עליה של 1000 מטר (!). מתחילים את העליה על שביל 103 בצד הצפוני של פסגת Einser. בסוף העליה מגיעים לרפיוג' Zsigmondy המקסים, שם אוכלים ארוחת צהריים קלה ונהנים מהנוף. לאחר מכן מתחילים את העליה לpass. אחרי עליה קצרה מגיעים לpass ומבינים שבהחלט היה שווה לעלות.. משם מסתכלים דרומה ורואים את הרפיוג', וגם ממנו הנוף מרהיב... מגיעים לרפיוג' Carducci ןשם מבלים את הלילה השני. לבעלים של המקום קוראים Bepe והוא מטפס הרים מאוד מנוסה. יש אפילו סרט עליו מטפס על האוורסט או הK2 או משהו בסגנון, והוא נתקע שם בלי אוכל ומים 16 שעות... בקיצור, דברו איתו הוא טיפוס מעניין.

זמנים (אנחנו הלכנו בניחותא):
מTalschlusshutte לZsigmnody - ארבע שעות.
מZsigmondy לCarducci - שעתיים.


יום הליכה שלישי:
בבוקר קמנו ודיברנו עם Bepe על המסלול, רק כדי לגלות ש... הוא חסום! בגלל מפולות הpass שרצינו לעבור בו היה חסום. ולכן Bepe המליץ לנו על דרך אחרת להגיע. בנוסף, הוא אמר ששביל 107 (השביל שעליו תיכננו ללכת) הוא שביל לא פשוט בכלל, וצריך ניסיון בהרים שם בשביל ללכת בו. בקיצור, חזרנו לpass בערפל כבד ומשם בהמלצתו של Bepe עלינו על שביל 101 לpass שנמצא בצד השני של רכס Zwoerkofel. שימו לב! העליה תלולה וקשה והשביל לא פשוט גם הוא. הגענו למעלה וקיבלנו תגמול הולם למאמץ. מכיוון שלא רצינו לוותר על הנוף מ107 (וגם המקומיים אמרו שהוא שביל מאוד יפה) החלטנו ללכת עליו עד לחלק שחסום. ולכן מהpass פנינו דרומה על 107. שימו לב: יש חלקים לא פשוטים במקטע של 107 מCarducci עד הpass. חלקם כוללים טיפוס בעזרת כבלים, חלקם כוללים הליכה מסוכנת על קרח שמתחתיו זורמים מים (אפשר ליפול בקלות מטר וחצי שניים לבור שנפער בקרח!) וחלקם הליכה באזור שמועד למפולות. בקיצור, השביל מאתגר. לא לפחד ללכת עליו! אבל קחו בחשבון שצריך ניסיון בטיולים וציוד חילוץ ואבטוח בסיסי למקרה חירום (סלינגים, טבעות, חבל קצר). זו לפחות תמונת המצב לשביל נכון לתקופה שאנחנו הלכנו שם. הלקח הכי חשוב הוא: דברו עם המקומיים. יש להם יותר ידע וניסיון מכם. אנחנו הגענו עד איפה שאפשר מהצד השני וחזרנו לpass. השביל מסומן טוב. להבנתי בעיקר בגלל שאין תוואי ברור וכל הזמן יש דרדרת באזור. משם המשכנו על 107 צפונה. על המלצתו של Bepe היינו צריכים להמשיך על השביל עד הפיצול ל101, ושם נמצא שלט שיוביל אותנו להפתעה...טה דה! פראטה חדשה שלא מופיעה במפות ומובילה היישר ל...Pian di Cengia, הרפיוג' שבו נישן. אחרי שגמרנו לשבח ולהלל את Bepe התפנינו לבחון את ציר הפראטה. זהו ציר ששימש להעברת אספקה במלחמת העולם הראשונה (ככה מסתבר מתרגום של השלט) וכל הפראטה מרוצפת בתעלות מסתור ומערות עם חרכי ירי. פראטה יחסית פשוטה וקלילה, שמוסיפה הרבה צבע לדרך לרפיוג' ומגוונת בהחלט את הדרך.

 

איך מגיעים לפראטה?

מפאס Zwolferkofel הולכים על 107 עד שנתקלים בשלט. משם עולים ישר צפונה על קו הרכס והולכים עד שמגיעים לפראטה. הדרך מסומנת באדום (חלקית).
מרפיוג' Pian di Cengia: יוצאים מהרפיוג' על 101, עוברים את העמוד עם הדגלים הטיבטיים עד לשלט הנ"ל, רק מהצד השני. העליה לפראטה נמצאת ליד שלטי השבילים, אי אפשר לפספס.



המשך סיפור הדרך... מגיעים לרפיוג' Pian di Cengia. רפיוג' מקסים ואנשים מתוקים. דיברנו איתם קצת והם המליצו לעלות לתצפית ליד פסגת Einser (זוכרים אותה?) יוצאים מהרפיוג' צפונה ועולים על שביל 101A. זה שביל ללא מוצא שמוביל לתצפית, פשוט תשאלו ברפיוג'. כל קו הרכס הזה היה קו הגנה במלחמת העולם הראשונה. ולכן יש הרבה מערות תצפית בדרך, שווה להתעכב ולהסתכל. ברפיוג' אכלנו ארוחה טובה, ישבנו קצת עם החבר'ה והלכנו לישון.


זמנים (אנחנו הלכנו בניחותא):
מCarducci לZwolferkofel Pass - שלוש שעות.
מZwolferkofel Pass לPian di Cengia - שעתיים.


יום הליכה רביעי ואחרון:
יום קצר ותמציתי. קמים בבוקר ועולים על שביל 104 עד לרפיוג' Auronzo.

זמנים (אנחנו הלכנו בניחותא):
מPian di Cengia לAuronzo - שלוש שעות.


זהו! כאן תם הטרק שלנו. השתלדתי לקבץ את כל המידע בצורה ברורה כך שאנשים יוכלו להיעזר בו.
היה מדהים ואני בטוח שנחזור לעוד סיבוב קצת יותר רציני (AV2?)


נתראה,
מאי ואשחר.

 

נערך ע"י מנהל יום שלישי 19 ספטמבר 2017 18:07:14(UTC)  | סיבה: ביטול תמונות לא זמינות

thanks 1 משתמש הודה ל אשחר עבור הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 19/09/2017(UTC)
מממן
אמנון לנגי  
#2 נשלח : יום שישי 17 אוגוסט 2012 23:43:21(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,912
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 892 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות

תודה רבה על הפוסט החדש


מצרף מכתב סיכום מאב שהלך השנה את המסלול כטיול בר מצווה עם בנו

שלום ותודה על העזרה בארגון הטיול לדולומיטים.
היתה חוויה נפלאה לי ולבני, שרוצה להמשיך לטייל בהרים מדי שנה.
היה כיף לנווט ולהזיע בנוף מרהיב ובמזג אויר מושלם.
המסלול היה בדיוק במידה הנכונה לפעם ראשונה לנער בן 13.
למרות שגם את היום השני, הקשה, סיימנו כבר ב 12:30, אבל עדיף היה להישאר עם תחושה של הישג מאשר עם מותשות.
הרפיוז הקטן Pian di cingia היתה חויה מעצימה ומלמדת (התברר לבני שאפשר לישון עם 20 איש בחדר ולהתקלח בכיור).
מזל שסיימנו את היום מוקדם, אחרת היינו ישנים על שולחן בחדר האוכל, וגם שם לא נשאר שולחן פנוי.

 

הורדת מפות מסלול "שלוש השיניים של הלאבארדו"


מפת מסלול טבקו 1:25,000 להורדה: Tre_Cime_di_Lavaredo 

 

מפת מסלול גזורה מתוך מפות קומפס ברזולוציה גבוהה: tre_cime_map.jpg (תודה ל chenav על גזירת המפה)

 

מפת קמפוס ועליה סימון של שתי אופציות מומלצות למסלול חד יומי בשלוש השיניים. (מסלול ירוק 3-4 שעות ומסלול ירוק+כחול 5-6 שעות)

נערך ע"י משתמש יום חמישי 17 אוגוסט 2017 23:16:54(UTC)  | סיבה: לא צויינה

לינה  
#3 נשלח : יום שני 06 מאי 2013 08:57:45(UTC)
לינה


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/05/2013(UTC)
הודעות: 1

היי,

אני רוצה לצאת עם חברות לאזור הדולמיטים ולעשות מסלול מעגלי של כמה ימים, המסלול שעשיתם נראה מדהים.
ממה שהבנתי ביום השלישי הייתם צריכים להעזר בציוד טיפוס. האם יש דרך לעבור את המסלול בלי ציוד טיפוס? ואם לא, אז אולי יש המלצות למסלול אחר שניתן לעשות 3-4 ימים (באזור הדולמיטים הכוונה)?
תודה
arthur  
#4 נשלח : יום שלישי 07 מאי 2013 13:49:42(UTC)
arthur


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/06/2011(UTC)
הודעות: 1,395

תודות: 16 פעמים
קיבל תודה: 183 פעמים ב 104 הודעות
האם זה יהיה קטנוני מאוד מצידי להעיר הערה על הציטוט הבא של מחבר הנושא?
"בקיצור, השביל מאתגר. לא לפחד ללכת עליו! אבל קחו בחשבון שצריך ניסיון בטיולים וציוד חילוץ ואבטוח בסיסי למקרה חירום (סלינגים, טבעות, חבל קצר)"

כי מאף אחד מהדברים האלה אי אפשר ליצור מערכת חילוץ מקרוואס.
למה דווקא הזכרת את הציוד הזה?
מה תעשה עם סלינג? צריך לעשות תחנות עגינה במהלך השביל?
מה תעשה עם טבעות? צריך לעגון את עצמך לסלע? אם כן אז יש לאן לעגון ? צריך רתמה?

קשה לי לראות בכלל שימוש בציוד שנזכר במהלך שביל כלשהו.



אם כבר יש סכנה בקטע כלשהו במהלך השביל, וצריך נסיון עם מניפולציות חבל כלשהן- אני חושב שיש עניין בלהרחיב על כך יותר מאשר משפט קצר. למען הבטיחות של חברי הפורום.


arthur41401.4515046296
"The mountains are calling and I must go"

John Muir

אמנון לנגי  
#5 נשלח : יום שלישי 07 מאי 2013 14:48:25(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,912
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 892 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות
אשחר מתייחס לקטע ספציפי של ויה פראטה שהוא עשה בלי ציוד
אין הכרח לעשות את הקטע הזה. אפשר לעקוף אותו ולבחור נתיב אחר
מי שבוחר ללכת בויה פראטה עדיף לקחת ציוד אבטחה סטנדרטי של ויה פראטה
amirp  
#6 נשלח : יום ראשון 09 יוני 2013 16:17:57(UTC)
amirp


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/05/2012(UTC)
הודעות: 9
גבר
ישראל

שלום
האם ידוע לכם:
1. האם קיימת רשימת בקתותות לאורך המסלול? וכמובן אלו מהן פרטיות ואלו ציבוריות?

2. כיצד ניתן לתכנן את המסלול (אנחנו לא רוצים לעשות ויה פראטה) כפי שתואר כאן

אנחנו רוצים לצאת לכמה ימי טרק בסוף יוני וחשבנו על מסלול זה כאופציה

בברכה, אמיר
אמנון לנגי  
#7 נשלח : יום ראשון 09 יוני 2013 22:32:34(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,912
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 892 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות
הי אמיר
זה מסלול נפלא ולא קשה להליכה (בתוואי הרגיל שלו)
המסלול הזה פרוס על שטח יחסית קטן. יש שבע בקתות שמפוזרות בנקודות שונות. אשחר ציין חלק בהודעה שלו.
אלה הבקתות לפי הסדר במסלול מעגלי עם כיוון השעון:

Auronzo
(Drei-Zinnen (Locatelli
Talschlusshutte
Zsigmondy
Carducci
Pian di Cengia
Lavaredo

תעשה גלישה בגוגל על שמות הבקתות ותגיע לאתרים שלהן

אתם לא צריכים לעשות ויה פראטה. יש שבילים מסודרים שנוחים מאוד להליכה בלי שום קטע טכני.
התכנון של המסלול מאוד פשוט. מחליטים אם רוצים לעשות מסלול חד יומי, דו יומי, תלת יומי או ארבעה יומי.
זאת ההחלטה החשובה היחידה שצריך לקבל. מסלול היקפי מלא "קלאסי" של השיניים לוקח שלושה ימים (שני לילות).
המסלול מאוד עמוס ביולי-אוגוסט וחובה להזמין את הלינות מראש
amirp  
#8 נשלח : יום ראשון 09 יוני 2013 22:52:43(UTC)
amirp


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/05/2012(UTC)
הודעות: 9
גבר
ישראל

אמנו
תודה על התשובה.
האם יש מפה שבה ניתן לתכנן את המסלול על פי הבקתות שבשדרך? ז"א אני מחפש את המרחקים בין הבקתות על מנת שנוכל לתכנן את המסלול הרצוי לנו?

בברכה, אמיר
אמנון לנגי  
#9 נשלח : יום ראשון 09 יוני 2013 23:02:52(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,912
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 892 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות

מפות מסלול אפשר להוריד מההודעה השניה בשרשור

להלן תכנית ההליכה במסלול הקלאסי בן 3 הימים:  
מתחילים ללכת מהחניה של רפיוג Auronzo
לילה ראשון Talschlusshutte
לילה שני Pian di Cengia
חזרה לרכב

החיים יפים כשעושים כאלה מסלולים

נערך ע"י משתמש שבת 05 אוגוסט 2017 09:10:20(UTC)  | סיבה: לא צויינה

ציפור  
#10 נשלח : שבת 15 יוני 2013 13:30:28(UTC)
ציפור


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/06/2013(UTC)
הודעות: 2

אמחנו רוצים לטייל השנה ב 5 ליולי
יש לנו שבוע שמתוכו רצינו ללכת 4-5 ימים.
מהתיאור של אשחר קצת לא ברור לי אם מתאים לנו כי נראה קצת קשה מדי אבל אולי ללא הויה פרטה זה אפשרי.

נערך ע"י מנהל שבת 05 אוגוסט 2017 09:11:13(UTC)  | סיבה: לא צויינה

אמנון לנגי  
#11 נשלח : שבת 15 יוני 2013 17:31:48(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,912
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 892 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות

זה לא מסלול קשה. אשחר הוסיף יום אחד שהפך את המסלול למעט יותר אתגרי
אפשר לוותר על היום הזה או לוותר על הויה פראטה

נערך ע"י משתמש שבת 05 אוגוסט 2017 09:11:32(UTC)  | סיבה: לא צויינה

tamarz  
#12 נשלח : יום ראשון 16 יוני 2013 01:49:34(UTC)
tamarz


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/07/2012(UTC)
הודעות: 2

שלום לכולם
קודם כל תודה לאמנון ושאר המשתתפים על ההסברים המפורטים על הדולומיטים - קראתי כמעט את כל השרשורים על כל המסלולים.

ועכשיו כמה שאלות לכל מי שמכיר את האזור - אנחנו מתכננים באמצע-סוף ספטמבר לצאת לדולומיטים. אנחנו רוצים לעשות את ה-AV-1 בשמונה ימים (11-18.9) ואז לעשות עוד טרק קצר יותר של שלושה ימים (20-22.9):
1. האם יש חשש שהבקתות סגורות? קראתי שהן פתוחות עד ה-20, האם באמת לא לצאת לשטח ב-21-22?
2. האם אתם ממליצים לעשות את שלוש השיניים אחרי AV-1? בעיקר מבחינת גיוון וחידוש...
3. אם לא - האם יש המלצות נוספות לטרק באותו אורך עם נוף שונה או מיוחד באזור(אנחנו מתכנננים אח"כ קפיצה לונציה וטיסה חזרה מורונה, אלה גבולות הגזרה פחות או יותר...)?

המון תודה מראש
תמר

נערך ע"י מנהל שבת 05 אוגוסט 2017 09:12:10(UTC)  | סיבה: לא צויינה

אמנון לנגי  
#13 נשלח : יום ראשון 16 יוני 2013 02:47:58(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,912
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 892 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות

אתם צריכים לבדוק עם הבקתות עצמן במייל לגבי תאריך הסגירה השנה.
יתכן ובגלל האיחור בפתיחת העונה, יהיה גם איחור בסגירת העונה
הנוף בשיניים לא דומה למה שרואים ב AV1. התוואי ביום השני והשלישי מאוד מדברי ושונה
המסלול הזה הוא השלמה לנוף הדולומיטים של AV1-2 

נערך ע"י משתמש שבת 05 אוגוסט 2017 09:12:22(UTC)  | סיבה: לא צויינה

הלית  
#14 נשלח : יום רביעי 03 יולי 2013 00:20:53(UTC)
הלית


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/01/2013(UTC)
הודעות: 1

שלום לכולם,

חזרנו ביום שני זה משלשת השיניים. תכננו את הטיול הרבה זמן מראש אך פיספסנו במזג האוויר למרות זאת החלטנו לממש את התוכניות ולנסוע - יהיה מה שיהיה - והיה מ-ד-ה-י-ם. מזג האוויר היה מושלם. עד הצהרים שימשי בצהרים עננות כבדה ואחר כך שוב התבהר. למעט הלילה האחרון שממנו חששנו כי על פי התחזית היה אמור להיות סוער כבר במהלך היום אך הסערה חיכתה עד שנגיע לבקתה ונתעורר לבקר של כ-30 סמ שלג ולברכת חג מולד שמח מבעל הבקתה. אכן מזג אוויר הפכפכך. הבנו שגם לפני שבועיים ירד שלג כבד באיזור כך שלא כל הבקתות היו פתוחות - למרות שהזמנו בהן מקום (נקודה למחשבה ...). הגענו לבקתת אורנזו (שם גם השארנו את הרכב) וקיבלנו ייעוץ לגבי בקתות ומסלולים פתוחים, עשינו עדכונים במקום. זה ממש לא פגם בהנאה. השלג רק מוסיף לעוצמה של הנוף מסביב וההליכה עליו רק מוסיפה עיניין. לאור הנסיבות המסלול שלנו היה שונה מהמתואר לעיל - 107 היה בחלקו ללא גישה ומה שהיה נגיש היה מאתגר ולנו אין את הניסיון המתאים כך שהמסלול שלנו היה אורנזו-לוורדו-קומיצ'י-לוורדו-אורונזו (סה"כ 3 לילות פעמיים בלוורדו כך שחזרנו על קטע קצר ומקסים). לגבי המפה - רכשנו את המפה המומלצת בהודעה שלעיל אך גם בכניסה לשמורה קיבלנו מפה לא פחות טובה. לגבי ציוד - מאחר שיש מספר מעברי הרים ואנחנו רגילים לחום הישראלי מומלץ לקחת ביגוד חם (אנחנו השתמשנו בטרמי ובמיקרו פליז כובע כפפות וחם צוואר). האוכל בבקתות היה נפלא ויש גם מגוון מנות צימחוניות. לדעתנו לא כדאי לפספס בקתה בשם PIAN DI CENGIA
אנחנו עצרנו רק לשוקו ושטרודל בגלל אילוצי המסלול שתוארו לעיל אבל מבחינתנו זו ה-בקתה. לאחר הטרק המשכנו לטרנטו - נסענו לאורך דרך היין עד לבלזנו ומשם המשכנו לשדה במינכן. מומלץ בחום - נסיעה מרהיבה בין כרמים וכפרים ציוריים והרבה יקבים קטנים. סיום מהנה לטיול מוצלח.      

סעו לשלום - הלית
yyshapira  
#15 נשלח : יום חמישי 04 יולי 2013 02:18:41(UTC)
yyshapira


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 04/07/2013(UTC)
הודעות: 1

שלום רב,

אנחנו מתכננים לעשות את הטיול הזה באוגוסט עם משפחה (ילדים בני 11, 14, 17) מנוסה בטרקים. חשבנו לעשות גם עם היום של הויה פראטה. האם אנחנו מגזימים? 

תודה,

ישגב

נערך ע"י מנהל שבת 05 אוגוסט 2017 09:13:28(UTC)  | סיבה: לא צויינה

אמנון לנגי  
#16 נשלח : יום חמישי 04 יולי 2013 03:59:02(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,912
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 892 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות

אתם לא מגזימים בכלל. 

נערך ע"י משתמש שבת 05 אוגוסט 2017 09:13:37(UTC)  | סיבה: לא צויינה

Naoretion  
#17 נשלח : יום חמישי 11 יולי 2013 19:14:12(UTC)
Naoretion


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/06/2013(UTC)
הודעות: 2

אהלן,

יוצא בשבוע הבא לשלושת השיניים, 4 ימים באיזי.
תמונות ועדכונים כשאחזור


נאור

נערך ע"י מנהל שבת 05 אוגוסט 2017 09:14:00(UTC)  | סיבה: לא צויינה

קיפי קיפוד  
#18 נשלח : יום שישי 05 יוני 2015 07:38:48(UTC)
קיפי קיפוד


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC)
הודעות: 362
גבר
ישראל

תודות: 80 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים ב 63 הודעות

למעוניינים בטרק זה, הכנתי מפה על סמך האתר של Kompass (לינק), עקב גודלה זמינה להורדה כלינק מהדרופבוקס שלי:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/16334666/tre_cime_map.jpg

נערך ע"י משתמש יום שישי 05 יוני 2015 15:37:23(UTC)  | סיבה: הוספתי משבצות של 1 ק"מ

thanks 1 משתמש הודה ל קיפי קיפוד עבור הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 05/06/2015(UTC)
קיפי קיפוד  
#19 נשלח : שבת 06 יוני 2015 08:44:03(UTC)
קיפי קיפוד


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC)
הודעות: 362
גבר
ישראל

תודות: 80 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים ב 63 הודעות

אנחנו טיילנו בשמורה הזו באמצע ספטמבר 2012, אחרי שהלכנו את ה-AV1 (למעט היום אחרון שלו, עקב שלג שירד עלינו). המטרה העיקרית הייתה להתנסות קצת ב-via ferrata, לכן בדרך לשם עצרנו ב-Cortina d'Ampezzo כדי לשכור ציוד מתאים - רתמה עם שאקלים וקסדה. הפרטה שעשינו הייתה זו שמתחילה בעלייה במנהרות מיד אחרי בקתת Locatelli ומסתיימת בטיפוס לא קשה במיוחד לפסגת הר Paterno. מידע נוסף ניתן למצוא כאן וכמובן בחיפושים נוספים בגוגל: http://www.summitpost.org/paternkofel-monte-paterno/152413 (שימו לב שבמפות מצויינים בדרך כלל שתי שמות לכל מקום - הראשון בגרמנית/אוסטרית והשני באיטלקית. באינטרנט לפעמים יופיע שם אחד ולפעמים השני. בפוסט הזה יופיעו השמות האיטלקיים)

 

"הקצבנו" לעצמנו יום אחד ב-Tre Cime משום שרצינו להגיע גם למקומות אחרים באיזור. הגענו בערב לבקתת Auronzo וביקשנו שתי מיטות לשני לילות. ארוחת הערב במקום זכורה לי לטובה, חדר אוכל של קיבוץ כזה (או מפעל הייטק?), אוכל לא מתוחכם אבל טוב ומשביע. הנופים מהמקום בשעת לילה משגעים.

 

 

למחרת התעוררנו מוקדם ועם תיקי יום קלים יצאנו לדרך. התחנה הראשונה הייתה בקתת Locatelli, אליה הגענו דרך השביל המזרחי יותר שיוצא מ-Auronzo, מס' 101 (במפה ששמתי פוסט אחד למעלה) כעבור כשעה וחצי. בדרך רואים לראשונה את שלושת השיניים שעל שמן נקראת השמורה (חפשו בתמונה את כל כתובות האבנים שמפוזרות בדשא...).

 

 

 

בבקתה לבשנו את הציוד לפרטה ויצאנו לדרך, בשביל שיוצא דרומית מהבקתה, תחילה בעלייה דרך המנהרות שנבנו בזמן מלחמת העולם הראשונה. מדי פעם יש חלונות שאפשר דרכן להציץ בנוף הנפלא ולגלות כמה טיפסתם עד כה.

 

 

 

לאחר היציאה מהמנהרות מתחיל חלק הטיפוס המורכב יותר, אך גם הוא לא קשה במיוחד. במקרה שלנו, ירד שלג באיזור כמה ימים לפני כן והוא בדיוק הספיק להפוך לקרח חלקלק במיוחד, מה שהפך את הטיפוס ליותר מסובך. במיוחד היו מסוכנים האיזורים שבהם יש חיבור בין שני כבלים שונים, וצריך לעשות כמה צעדים ביניהם ללא שום אבטחה. מומלץ ביותר לבדוק מראש עם המקומיים מה מצב השבילים והפרטות ולהחליט האם לצאת לדרך בהתאם לניסיונכם. מיותר לציין שאסור אפילו לחשוב, בטעות, אולי, ככה בקטנה, לטפס בנתיב הזה ללא ציוד אבטחה מתאים.

 

 

 

כעבור כשעתיים ברוטו מהיציאה מהבקתה מגיעים לפסגת ההר (2744 מ', לא רע) ומשם הנופים מטמטמים לחלוטין. 360 מעלות של הטירול המדהים נגלה לפניכם, ואתם פחות או יותר בנקודה הכי גבוהה באיזור (סתם, לא באמת, אבל ככה זה מרגיש). כמובן שכמו בכל פסגה גם כאן יחכה לכם ישו. תנו כבוד, לא פשוט לטפס לגובה הזה במצבו.

 

 

 

 

מרוצים מעצמנו עד מאוד, ירדנו מפסגת Paterno בשביל שפונה מזרחה לכיוון בקתת Pian de Cengia. ההליכה לשם לקחה קצת פחות משעתיים מרגע הירידה מהפסגה (קחו את הזמן שם...), והייתה כרוכה בעוד כמה מעברי פרטות פשוטים יחסית בדרך למטה. בבקתה עשינו הפסקת צהריים של שעה כמעט, הפסקה שהרווחנו ביושר. הבקתה הייתה עמוסה ביותר אבל לא לקח לנו יותר משתי דקות לקבל מקום ישיבה בחוץ. אני חושב אפילו בסטנדרטים הגבוהים של בקתות בדולומיטים, מדובר באחת הנקודות היותר יפות לעצור בהן לצהריים.

 

 

 

כשסיימנו להתאושש מהאוכל (אבל רק התחלנו להתאושש מהבירה...) יצאנו לדרך בחזרה ל-Auronzo. השביל טיפה חוזר על עצמו אחורה ואז פונים דרומית לשביל 107, ובהמשך לשביל 104, שהחזיר אותנו עד לבקתה. מדובר בדרך מקסימה שכיף לסיים איתה יום כזה, הליכה נמוכה יחסית בין מדשאות ואגמים קטנים. ממש כיפכוף של טיול, וקצת פחות משעתיים עד שמגיעים הביתה לאורונזו, שם בילינו לילה נוסף לפני שהמשכנו להרפתקה נוספת למחרת.

 

 

 

בסך הכל זה היה יום ארוך למדי, כמעט 9 שעות ברוטו (אבל עם תיקים מינימליים על הגב), אך מהנה בצורה בלתי-רגילה. שמורת Tre Cime היא פשוט יפה יפה יפה, וכל כך קטנה שאפשר להספיק להנות ממנה אפילו ביום אחד. לא הייתה כאן את התחושה של ללכת מבקתה לבקתה על אותו שביל במשך 10 ימים כמו ב-AV1, אבל מבחינת כמות נופים ליחידת זמן וגיוון של השביל, האיזור הזה היה אפילו יותר מוצלח מה-AV1 בעינינו.

נערך ע"י משתמש שבת 06 יוני 2015 09:19:46(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש קיפי קיפוד על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 08/06/2015(UTC), ehudavni ב 08/06/2015(UTC)
ItaiG  
#20 נשלח : שבת 06 יוני 2015 11:49:44(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

מדהים!

A summit a day keeps the doctor away
משתמשים הצופים בדיון זה
2 עמודים12>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.