ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

4 עמודים<1234>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
קיפי קיפוד  
#41 נשלח : יום רביעי 21 ינואר 2015 18:53:54(UTC)
קיפי קיפוד


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/04/2012(UTC)
הודעות: 362
גבר
ישראל

תודות: 80 פעמים
קיבל תודה: 100 פעמים ב 63 הודעות

אגב נזקים לנעל אחרי פרק זמן לא סביר: זוגתי גם קנתה נעלי מואב, במגה ספורט, ואחרי שני טיולים קטנים בארץ היא התחילה להתפרק לגמרי (הנעל, לא היא).

חזרנו לחנות, ובלי שאלות לקחו את הנעליים בחזרה והזמינו עבורה זוג חדש ללא כל עלות נוספת. נקודת זכות יפה למגה ספורט, או ליבואן, או לשניהם.

S.K.  
#42 נשלח : יום רביעי 21 ינואר 2015 19:02:15(UTC)
S.K.


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 30/03/2005(UTC)
הודעות: 428
גבר

תודות: 166 פעמים
קיבל תודה: 54 פעמים ב 34 הודעות
דיון מעניין עם תובנות מרחיקות לכת.
מפריעות לי עדיין 3 נקודות.
1. האם בחו"ל הקרקע והסלעים כן מחייבים נעליים ב- 1000 ש"ח?
2. האם בארץ לא מטיילים במסלע קשוח, בגשם ומבוססים בבוץ יום שלם? האם המירל יספקו מענה לתנאים האלה?
3. אני לא מטייל אלטרה לייט אך מצד שני משקל הגג שלי לטרק חורפי של מס ימים עם ציוד מלא כולל אוהל אוכל ומים הוא כ 15 ק"ג בתחילת מסלול. האם המירל יעמדו בכך?

נערך ע"י משתמש יום רביעי 21 ינואר 2015 20:23:56(UTC)  | סיבה: לא צויינה

sereje4ka1  
#43 נשלח : יום רביעי 21 ינואר 2015 19:35:31(UTC)
sereje4ka1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 01/05/2014(UTC)
הודעות: 530
גבר
ישראל
מיקום: חיפה, רחבות

תודות: 136 פעמים
קיבל תודה: 103 פעמים ב 86 הודעות
לדעתי השבילים האלפיניים פי כמה יותר קלים לנעליים מאשר שטח בישראל.
klum  
#44 נשלח : יום רביעי 21 ינואר 2015 20:08:58(UTC)
זאבאז


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/11/2013(UTC)
הודעות: 492
ישראל
מיקום: אזרב

תודות: 275 פעמים
קיבל תודה: 348 פעמים ב 241 הודעות
S.K
אנסה לענות לך בשאלה:מה נעליים יקרות (וכבדות) יודעות לעשות שנעליים חסרות יחוס אינן יודעות?
בגשם כבד?-כולן נירטבות.
בבוץ?-זה לא כיף ללכת. לא באלו ולא באלו.
"מיסלע קשוח"?-הייתי רוצה לעשות חתך רוחב בסוליה,וסוף סוף לראות איך נראה "בולם זעזועים" של נעל,ובטח ובטח, "בולם זעזועים כפול".
נעליים "מיקצועיות"?-אנחנו בסה"כ הולכים ברגל,זה לא מיקצוע.מטפס הרים,זה מיקצוע.אלפיניסט,זה מיקצוע.
כולנו מנסים להוריד כמה שיותר ממישקל הציוד שאנו נושאים על הגב,ואי לכך,אנו יכולים להרשות לעצמנו גם,לרדת בדרישות שלנו מהנעל.
אגב,המרל הובאו רק בתור דוגמא.ישנן עשרות יצרנים,חלקם אפילו מכובדים,המייצרים דגמים פשוטים בטווח המחירים של 50-100$ (בחו"ל כמובן).
אני אגב,רכשתי לאחרונה נעלי SALOMON חצאיות,ללא GORTEX,ללא VIBRAM, כ700 גרם לזוג,52$.אני בטוח שהם לא יאכזבו אותי,משום שאיני מצפה מהם ליותר מדי.
לא בריא לשתות מים לאחר אכילת אבטיח.
S.K.  
#45 נשלח : יום רביעי 21 ינואר 2015 20:38:34(UTC)
S.K.


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 30/03/2005(UTC)
הודעות: 428
גבר

תודות: 166 פעמים
קיבל תודה: 54 פעמים ב 34 הודעות

בשמונה שנים אחרונות היו לי אסולו tps.(שני זוגות) אמנם כבדות (דומני שקצת יותר מ 700 גר) אך חזקות ולא הכזיבו.
לא תחת עומסי משקל, לא באדמות הקשות של הנגב. לא בגשם. לא בשלג ולא ביום התבוססות בביצות של עיינות פחם (שביל הגולן). תמיד סמכתי עליהן.
לצורך העניין אם היו חודרים לי לנעליים בוץ ומים באותו יום, סבירות גבוהה שזה היה מוריד אותי מהשביל.

הנעליים של lowa שלא מעט מהחברים המליצו כאן שוקלים כ 500 גר למידה 43 ( כ 30% פחות מהאסולו) נראה לי יעמדו באתגרים כפי שהעלתי כאן ואחרים.
הבעיה היחידה היא תג מחיר כפול מהמירל דגם מואב

נערך ע"י משתמש יום רביעי 21 ינואר 2015 21:11:31(UTC)  | סיבה: לא צויינה

HarmonicWave  
#46 נשלח : יום רביעי 21 ינואר 2015 21:50:05(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,389

תודות: 304 פעמים
קיבל תודה: 239 פעמים ב 166 הודעות

נשלח במקור על ידי: S.K. עבור להודעה מצוטטת

בשמונה שנים אחרונות היו לי אסולו tps.(שני זוגות) אמנם כבדות (דומני שקצת יותר מ 700 גר) אך חזקות ולא הכזיבו.
לא תחת עומסי משקל, לא באדמות הקשות של הנגב. לא בגשם. לא בשלג ולא ביום התבוססות בביצות של עיינות פחם (שביל הגולן). תמיד סמכתי עליהן.
לצורך העניין אם היו חודרים לי לנעליים בוץ ומים באותו יום, סבירות גבוהה שזה היה מוריד אותי מהשביל.

הנעליים של lowa שלא מעט מהחברים המליצו כאן שוקלים כ 500 גר למידה 43 ( כ 30% פחות מהאסולו) נראה לי יעמדו באתגרים כפי שהעלתי כאן ואחרים.
הבעיה היחידה היא תג מחיר כפול מהמירל דגם מואב

 

אני לא חושב שיש לך מה להשוות למירל. נראה שאתה יותר בכיוון של נעל טרקינג מנעל הייקינג ולכן כדאי שתתמקד בקטגוריה הרלוונטית.

היפותטית, אם היית יודע שהמירל נשחקת בקצב כפול מה-LOWE , כך שבאותו מחיר אתה מקבל נעל לאותו זמן, האם עדיין היית בוחר במירל?

 

קודם כל תגדיר צרכים, כגון  סוג הנעל, המשקל שהיא אמורה לעמוד בו (כולל משקל גופך), עם/בלי גורטקס וכו' .

אח"כ תצמצם לפי מחיר, ולבסוף לך למדוד את המועמדות הסופיות.

thanks 1 משתמש הודה ל HarmonicWave עבור הודעה מועילה זו.
S.K. ב 21/01/2015(UTC)
אמנון לנגי  
#47 נשלח : יום רביעי 21 ינואר 2015 21:58:24(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,913
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 900 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות

במסלול כמו Gr20 שכולו סלעים משוננים, לא הייתי רוצה לנעול את המואב.
זה לא בגלל הנוחות אלא בעיקר בגלל שהנעל צפויה להתפרק שם די מהר או להיחתך.
גם בעומסים גבוהים של 18+ ק"ג הייתי מעדיף נעל יותר מקצועית כמו ה Lowa
ויש גם את העניין הפסיכולוגי. נעל 1000 ש"ח של מותג רציני, מרגישה כמו לנעול מרצדס/פרארי וכו'
מרל זה הרי פירמה לחסכנים/קמצנים/מעוטי יכולת :)

S.K.  
#48 נשלח : יום רביעי 21 ינואר 2015 23:16:09(UTC)
S.K.


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 30/03/2005(UTC)
הודעות: 428
גבר

תודות: 166 פעמים
קיבל תודה: 54 פעמים ב 34 הודעות

אחרי כל התשבוחות וההמלצות על ה LOWA RENEGADE נשאלת השאלה אם יש דגם אחר, של חברת LOWA (או של חברה אחרת), אולי קצת פחות יוקרתי ועדיין עם ביצועים טובים אך עם תג מחיר נמוך יותר.

בבחינת מס' זוגות נעליים בחנות הדגם המדובר של LOWA היו הנוחים ביותר ועם תפיסה טובה של כף הרגל. מדדתי דגם של חברת אקו וחברת וואסק ואולי עוד...ובכל זאת רגע לפני הייתי שמח לשמוע על דגם נוסף השווה בדיקה.

נערך ע"י משתמש יום רביעי 21 ינואר 2015 23:27:56(UTC)  | סיבה: לא צויינה

איתמר  
#49 נשלח : יום רביעי 21 ינואר 2015 23:30:04(UTC)
איתמר


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/04/2009(UTC)
הודעות: 289

תודות: 4 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים ב 22 הודעות
אני נוטה יותר למגפי ה'גיבורים'. יש סיכוי שזה פסיכולוגי, אבל יותר נעים לי ללכת ככה.
ו- S.K. - לי יש נעליים של Zamberlan, חברה איטלקית מכובדת ביותר. נעליים מצוינות, ואני חושב שיש לחברה הזאת פחות יחסי ציבור בארץ ולכן היא באופן כללי זולה יותר.
ItaiG  
#50 נשלח : יום רביעי 21 ינואר 2015 23:46:41(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

נשלח במקור על ידי: איתמר עבור להודעה מצוטטת
אני נוטה יותר למגפי ה'גיבורים'. יש סיכוי שזה פסיכולוגי, אבל יותר נעים לי ללכת ככה.
ו- S.K. - לי יש נעליים של Zamberlan, חברה איטלקית מכובדת ביותר. נעליים מצוינות, ואני חושב שיש לחברה הזאת פחות יחסי ציבור בארץ ולכן היא באופן כללי זולה יותר.

 

חברה נהדרת, בין החברות היחידות בארץ שמגיעות שאשכרה מייצרת עדין באיטליה, יצא לי לראות בלמטייל במקרה את הSTORM המסיבית שלהם ועוד דגם שלהם גבוה הייקינג כזה, נראית מעולה.

A summit a day keeps the doctor away
אמנון לנגי  
#51 נשלח : יום חמישי 22 ינואר 2015 00:06:37(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,913
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 900 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות
.S.K - במחיר 860 ש"ח שווה לרכוש את ה Renegade
נכון שבארה"ב אפשר למצוא אותן ב $150 שזה כ 600 ש"ח
אבל בשביל הארץ המחיר מעולה ואלה באמת נעליים ברמה מאוד גבוהה.
neutrino  
#52 נשלח : יום חמישי 22 ינואר 2015 01:19:37(UTC)
neutrino


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/11/2012(UTC)
הודעות: 998
גבר
ישראל
מיקום: Karmiel

תודות: 69 פעמים
קיבל תודה: 161 פעמים ב 96 הודעות
אז ככה, אני עכשיו בשיפוצים נרחבים בבית החדש. אשתי רוצה לקנות ווילונות לסלון. החברה שלה קנתה איזה ווילון ב-4000. OMFG! אני מעדיף לקנות משהו זול יותר (אולי 500) ולהחליף פעם בשנתיים-שלוש. ככה זה גם לא ימעס וגם אני לא פוחד ששלושת ילדיי יציירו/יחתכו/ישרפו את הווילון. אז ככה גם בנעליים. לדעתי עדיף לקנות 2 זוגות שביחד ישמשו ל-1000 מאשר זוג אחד יקר וכבד כמו ברזל לאותו מרחק. חוצמזה אנשים נותים לקנות נעליים יקרות כי הם פשוט רוצים. אין לזה הצדקה רציונלית. בא לי! אני קניתי נעלי ריצה מינימליסתיות Saucony Hatori שהיצרן מתחייב שיעמדו בסדר עד 500 ק"מ. פחחחhe אני עשיתי בהן כמעט 2000.

במקום לדבר האם זה מתאים או לא מתאים כך את נעלי ספורט שלך (אני בטוח שיש לך) לא משנה באיזה מצב. תעשה טיול יום של 20 ק"מ עם תרמיל ותראה. כך תבין מה עדיף. וגם אם תבין שאתה ממש חייב את הפקינג נעל הכבדה של ASOLO לדוגמה, לפחות לא תצא פרייר כמוני שרכש אותה כי חברים המליצו עליה. כן יש לי ASOLO POWER MATIC 400 שעלתה 1200 ש"ח. אוספות עבק במחסן.

לגבי הסלעים בארץ. אני מטייל אך ורק עם נעליים קלות. את המסלול בהרי אילת האחרון (כולל טפוס להר שלמה עשיתי ב-Innov-8 Trailroc 235 ששוקלות 470 לזוג! לא היתה שום בעיה. אבל אנשים שונים ואני מבין את זה.
מטיילים הם עם מוזר. לוקחים כמה שיותר אוכל, הולכים רחוק שאפשר ואוכלים את הכל שם.
thanks 1 משתמש הודה ל neutrino עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 22/01/2015(UTC)
klum  
#53 נשלח : יום חמישי 22 ינואר 2015 08:11:36(UTC)
זאבאז


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/11/2013(UTC)
הודעות: 492
ישראל
מיקום: אזרב

תודות: 275 פעמים
קיבל תודה: 348 פעמים ב 241 הודעות

גרג
הPOWER MATIC שלי ביקשו למסור ד"ש חם לשלך.הם הוסיפו גם,שהן מצטערות שאינן יכולות להפגש,הסיבה-הן גם עסוקות בלשבת במחסן ןלעלות אבק.

ובכלל,הן מזכירות לי את ההמכוניות האמריקאיות של שנות הששים-שבעים (למי שזוכר):סוג של נושאות מטוסים,עם מנוע בנפח של 5000-7000 סמ"ק,שרוב ההספק שלו היה מיועד לסחוב את עצמו.

מי שמפקפק בחוסר היעילות שלהן מוזמן לבקר בדטרויט .

וכן,כולם לעגו אז ליפנים שייצרו מכוניות ששקלו כלום, עם מנוע של מכונת דשא(אמריקאית).

נערך ע"י משתמש יום חמישי 22 ינואר 2015 08:37:29(UTC)  | סיבה: לא צויינה

לא בריא לשתות מים לאחר אכילת אבטיח.
S.K.  
#54 נשלח : יום חמישי 22 ינואר 2015 09:51:51(UTC)
S.K.


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 30/03/2005(UTC)
הודעות: 428
גבר

תודות: 166 פעמים
קיבל תודה: 54 פעמים ב 34 הודעות

אין לי כרטיס של חבר והכי זול כרגע שמצאתי הוא 960 בווק אין הוד השרון.

 

אח שלי כרגע בניו יורק אך הוא חוזר רק לקראת סוף מרץ ואני חושש שהנעליים שלי שיחזרו מהסנדלר לא יחזיקו עד אז, בכל מקרה אבדוק איתו. זה יכול להיות הפתרון המושלם.

 

ולעניין הגישות, לכל גישה יש היגיון רב, במקרה שלי נראה שיותר מפעם אחת העמידות והמענה של הנעליים שלי סייעו רבות בהגנה על כף הרגל והשאירו אותי על השביל במקרים אחרים (כמה חריצים עמוקים בעור העבה של האסולו הם תזכורות לכך)

ואני מזכיר כי את שני הזוגות קניתי ב 740 ש"ח כך שמסגרת המחיר היא לא חריגה במיוחד.

לפני מס' רב יותר של שנים, באמצע טרק בספרד, עפו לי קוביות מהסוליה בנעלי הרייכלה ופעם נוספת שחדרו לי מים ומאז הבטחתי לעצמי שלא אסתפק בנעליים ברמה נמוכה.

 

כפי שכתב נכון הרמוניק (וכפי שאני עונה גם לאחרים לא פעם) הכל עניין של דרישות והגדרת ייעוד. 

נערך ע"י משתמש יום חמישי 22 ינואר 2015 10:44:13(UTC)  | סיבה: לא צויינה

הלך  
#55 נשלח : יום חמישי 22 ינואר 2015 10:01:34(UTC)
הלך


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/05/2014(UTC)
הודעות: 425

תודות: 949 פעמים
קיבל תודה: 188 פעמים ב 101 הודעות
ראשית אבהיר שעד היום טיילתי רק בארץ, וכן שההבנה הטכנית שלי בטיבן של נעליים מוגבלת מאד.

אני מחזיק כיום שלושה זוגות נעליים:

א. נעלי אסולו טי פי אס בנות כחמש שנים - טיילתי בהן לאורך מרבית שביל ישראל וכן בשביל הגולן בשלהי החורף. כיום אני נועל אותן רק למסלולים עתירי בוץ או טיול שטפונות במדבר יהודה. האם ארכוש חדשות/דומות כאשר אלו יתבלו? לא. לדעתי יש חלופות מתאימות יותר וזולות הרבה יותר, לפחות לתנאי הארץ.

ב. נעלי מרל ונטילטור חצאיות ומאווררות בנות כשלוש שנים - טיילתי בהן לאורך המסע מים לים ומסלולים דו/תלת יומיים במגוון אזורים בארץ. היום אני משתמש בהן רק במסלולי יום - וזאת רק משום שהן עדיין תקינות. לדעתי הן נחותות מנעלי ריצת שטח בהיבטים רבים. שימו לב - אני מתייחס לנעלי מרל חצאיות ולא לדגמי מרל גבוהים יותר.

ג. נעלי ריצת שטח של סולומון בנות כחודשיים - יצאתי איתן למספר דו יומיים בנגב ובמדבר יהודה (לרבות מסלול בו סחבתי מים ליומיים לשני מטיילים). עד עתה נראה לי שהן עושות את העבודה; הן נוחות מאד, מאווררות וקלות. בהיותן נמוכות אני מעט חושש לקפוץ איתן ממדרגות סלע, אך החיסרון הזה בטל בשישים לדעתי. (זה הניסיון השני שלי בנעלי שטח. נעלי ריצת שטח קודמות של ניו באלאלס שבקו אחרי תלת-יומי בנגב, אך שימשו אותי בכמה חד/דו יומיים, וזאת אחרי לפחות 500 ק"מ של ריצה).

מספר שיקולים כלליים:

א. בטיחות - בעבר חשבתי בעיקר על בטיחות פסיבית, והעדפתי נעליים גבוהות ומסיביות. היום, אחרי שצברתי מאות רבות של ק"מ בנעליים חצאיות, אני חושב ומקווה שאוכל להימנע מצרות גם בנעליים נמוכות. ישנו מרכיב בטיחותי אחד אותו לא הצלחתי מעולם לחזות במעמד הקנייה, והוא מידת ההחלקה של הסוליה על סלע רטוב (אם מישהו מכיר דרך לצפות זאת, אשמח ללמוד).

ב. בלאי - גם בהיבט הזה שיניתי את דעתי; היום אני סבור כי השיקול העיקרי הוא צמצום הבלאי בכפות הרגליים. מכאן, ששיקולים כמו אוורור ונוחות קודמים לדעתי לחוזק המבני של הנעליים.

ג. עמידות - אני מבדיל בין בלאי לבין עמידות כדי לבחון את הסיכון שנעל תתפרק באמצע המסלול. המקרה אותו תיאר SK מצביע על כך שגם נעלי גיבורים עלולות להתפרק באמצע המסלול.

ד. דו תכליתיות - משיקולים ערכיים ומעשיים גם יחד, נראה לי שאעדיף נעליים היכולות לשמש לטיולים, לריצה, להליכה וליום-יום. כך, כאשר לא אוכל לסמוך עוד על הנעליים למסלול ארוך, עדיין הן תוכלנה לשמש אותי בפעילות סביב הבית.

ה. מחיר - נעליים הן הפריט היחיד אותו ארכוש חדש (את כל שאר הפריטים אעדיף לרכוש יד שנייה - אנחנו מייצרים וצורכים לדעתי יותר מדי פריטים חדשים המשמשים שימוש מועט). לכן, לכאורה, אוכל להשקיע יותר. עם זאת, דעתי כדעת נחום וגרג - במקום להשקיע 1000 ש"ח בזוג נעלי גיבורים, עדיף לדעתי לרכוש שני זוגות של נעלי ריצת שטח (זוג אחד יחכה לנו במרכז אם אנו יוצאים לשביל ישראל), או זוג ריצת שטח + זוג נעליים גבוהות פשוטות וזולות.

ו. בדיקת חלופות - האם קיימות חלופות זולות יותר העשויות להתאים למשימה? הפורום הוא המקום הכנון לבחון זאת. למדתי, למשל, שאפשר לצאת לסלולים רטובים ותובעניים בנעלי קולומביה פשוטות, שאפשר לצלוח את ארה"ב בנעלי מרל זולות, ושאפשר ללכת כמעט בכל תוואי בנעלי ריצה.


ושאלה קטנה לסיום - עדיין לא הצלחתי להבין מה ההבדל בין נעלי טרקים לנעלי הייקינג, ובכלל מה ההבדל בין המונחים: מרחק הליכה? המשקל הנישא על הגב? הגובה אליו מעפילים? תנאים כגון קרח ושלג? תודה למשיבים.
S.K.  
#56 נשלח : יום חמישי 22 ינואר 2015 10:24:45(UTC)
S.K.


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 30/03/2005(UTC)
הודעות: 428
גבר

תודות: 166 פעמים
קיבל תודה: 54 פעמים ב 34 הודעות

נשלח במקור על ידי: הלך עבור להודעה מצוטטת


ג. עמידות - אני מבדיל בין בלאי לבין עמידות כדי לבחון את הסיכון שנעל תתפרק באמצע המסלול. המקרה אותו תיאר SK מצביע על כך שגם נעלי גיבורים עלולות להתפרק באמצע המסלול.




ושאלה קטנה לסיום - עדיין לא הצלחתי להבין מה ההבדל בין נעלי טרקים לנעלי הייקינג, ובכלל מה ההבדל בין המונחים: מרחק הליכה? המשקל הנישא על הגב? הגובה אליו מעפילים? תנאים כגון קרח ושלג? תודה למשיבים.

 

אתייחס בקצרה לשתי הנקודות לעיל:

זה שהנעליים שלי כבר על סף התפרקות ידעתי מזמן, העובדה שהן התפרקו במסלול ברורה. הן לא יתפרקו במגירת נעליים נכון?

 

לעניין הקטגוריות, למשל בולם מסוג EVA המצוי בנעלי טיול רכות יותר הוא בולם קל, רך ובעל יכולת שיכוך זעזועים טובה יותר מאידך העמידות שלו בקריסה אל מול משקל רב נמוכה יותר. (הוא בנוי כשתי וערב של ריבועים ריבועים).

 

אדם עם משקל עצמי גבוה או\ו הנושא משקל רב על הגב טוב יעשה עם יעדיף בולם מסוג PU שזהו חומר כבד יותר, בולם מעט פחות טוב, אך עמיד יותר מקריסה.

כיום יש לא מעט שילובים בין שני סוגי הבולמים ושימוש נקודתי בריכוזים שונים של בולם PU מה שמאפשר מענה מכל הייתרונות. מצד אחד בלימה טובה ומשקל נמוך ומצד שני עמידות לקריסה בנקודות מגע הקריטיות יותר..

 

זו דוגמה אחת כמובן שעובי העור וחוזק כללי של הגפה יבואו לידי ביטוי, אופן שימוש בתפרים, קיומה של מסגרת פלסטיק קשיחה המשמרת את המידרך בלי עיוותים, טבעת הגנה על המרווח בין הסוליה לגפה, חיזוקים שונים ועוד ועוד..

כל חברה יש לה את השיפורים וההגנות שלה וככל שהנעל מיועדת לטרקיניג ומחברה טובה יעשה שימוש בהגנות ובתוספות הללו ומחומרים איכותיים, קלים וחזקים יותר.

 

thanks 1 משתמש הודה ל S.K. עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 22/01/2015(UTC)
אמנון לנגי  
#57 נשלח : יום חמישי 22 ינואר 2015 11:29:40(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,913
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 900 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות
ההבדל בין נעלי טרקינג לנעלי הייקינג נגזר מההבדל בין טרקינג להייקינג. בטרקינג יוצאים לשטח לתקופה ארוכה (טרק) וזה אומר הרבה מחזורי הירטבות-ייבוש, תוואי משתנה, עומסים כבדים וכו'. בהייקינג היציאה היא לזמן קצר. TMB לצורך העניין זה הייקינג. שביל ישראל רציף זה טרקינג. אי לכך ובהתאם לזאת, נעל טרקינג היא נעל יותר מסיבית מנעל הייקינג. יש לה יותר הגנות ומבנה מחוזק. זה כמובן מתבטא במשקל. אני הלכתי ב PCT עם נעלי טרקינג של Lowa ששקלו 2.2 ק"ג. הנעל סחבה בקלות 1000 ק"מ בלי סימני שחיקה רציניים אבל אני התפרקתי והנעליים הפכו אח"כ לנעלי עבודה בגינה בחורף. הן החזיקו מעמד עד קיץ 2010 בלי שום טיפול כמעט ואז הסוליה פשוט התנתקה לה כיחידה שלמה. היום בעידן האולטרלייט אין שום סיבה לקנות נעלי טרקינג. אולי שווה לשקול זאת אם מתכננים מסלול חורפי ארוך.
thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 22/01/2015(UTC)
הלך  
#58 נשלח : יום חמישי 22 ינואר 2015 12:07:29(UTC)
הלך


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/05/2014(UTC)
הודעות: 425

תודות: 949 פעמים
קיבל תודה: 188 פעמים ב 101 הודעות
תודה רבה.

קריסה ושיכוך - מקובל לומר שבריצה, בכל מנח רגל, מופעל כוח הגדול פי שלושה ממשקל הגוף. בהליכה, גם הליכה כבדה, הכוח המופעל קטן יותר. אם כך, יש לצפות שדווקא נעלי ריצת שטח איכותיות, אמורות לספוג טוב יותר את האנרגיה והנטייה לקריסה מאשר נעלי הליכה. היכן אני טועה?

מונחים - ישנם העושים שימוש במונח ת'רו הייקינג בהגדרת מסלולים כגון ה PCT. האם המונח כולל מרכיב נוסף השונה מטרקינג? ואולי מדובר במונחים נרדפים?

שכחתי כמובן לציין, שיחד עם המעבר ההדרגתי לנעלי ריצה, הורדתי משמעותית את המשקל אותו אני נושא.
אמנון לנגי  
#59 נשלח : יום חמישי 22 ינואר 2015 13:51:45(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,913
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 900 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות
ת'רו הייקינג זו הליכה רציפה של שביל ארוך. אתה יכול ללכת את ה PCT בשלושה חלקים (קליפורניה, אורגון, וושינגטון) וזה עדיין יהיה טרקינג אבל לא ת'רו הייקינג. למה קוראים לזה ת'רו הייקינג ולא ת'רו טרקינג? כי השני פשוט לא מצלצל טוב ונשמע כמו תרו-טרה. שוב, אני חוזר, כל האבחנה בין הייקינג לטרקינג היא אנכרוניסטית. פעם היו יוצאים לטרק ארוך עם 25 ק"ג על הגב ובשביל זה היה צריך נעליים גבוהות מסיביות (המון עור) עם סוליה אימתנית. היום בעידן האולטרלייט רק חסרי ניסיון יוצאים לטרק ארוך עם תרמיל של 18+ ק"ג. הרוב נעים סביב ה 10-15 ק"ג (עם האוכל והמים) ובמשקל הזה אין יותר צורך בנעליים המסיביות ששוקלות כמו בטון ומתייבשות ב 3 ימים. ת'רו הייקינג עם נעליים נמוכות קלות זה דבר שכיח היום.
thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 22/01/2015(UTC)
sereje4ka1  
#60 נשלח : יום חמישי 22 ינואר 2015 14:09:33(UTC)
sereje4ka1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 01/05/2014(UTC)
הודעות: 530
גבר
ישראל
מיקום: חיפה, רחבות

תודות: 136 פעמים
קיבל תודה: 103 פעמים ב 86 הודעות

נשלח במקור על ידי: S.K. עבור להודעה מצוטטת

אין לי כרטיס של חבר והכי זול כרגע שמצאתי הוא 960 בווק אין הוד השרון.

 

 

צריך להתמקח. ספציפית בWALK IN כן אפשר להוריד אותם. 

אם לא, פשוט תמדוד ותזמין דרך BUY2USA ותוך שבוע זה בבית. 

גם את תגיד להם בWALKIN שאתה קונה במארה"ב אם הם  לא יורידות לך, אמור לרכך אותם

משתמשים הצופים בדיון זה
4 עמודים<1234>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.