ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

9 עמודים«<34567>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
איתמר  
#81 נשלח : שבת 18 אפריל 2015 10:19:49(UTC)
איתמר


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/04/2009(UTC)
הודעות: 289

תודות: 4 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים ב 22 הודעות
שחר, לשאלתך - אני לא מבין גדול בדברים האלה (אפילו מבין קטן מאוד), אבל אני לא חושב שהרזולוציה של המכשיר תוביל לצריכה מועטת יותר של סוללה. אני חושב שההארה של המסך זה הדבר הבעייתי.
shaharellert  
#82 נשלח : שבת 18 אפריל 2015 10:31:31(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 975

תודות: 52 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 51 הודעות

אני מנסה להבין מאיפה הפער העצום בצריכה (GPS ייעודי מול סמארטפון).

אם נקטין את שטח המסך המוקרן בסמארטפון ונוריד את הבהירות למינימום, האם נקבל צריכה דומה ? 

איתי  
#83 נשלח : שבת 18 אפריל 2015 17:08:36(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות

אני מעריך שכן

 

תנסה להיזכר כמה זמן החזיקה לך הסוללה בנוקיה הישן שלך עם המסך הקטן לפני שעברת לסמרטפון

raanan_t  
#84 נשלח : שבת 18 אפריל 2015 17:26:11(UTC)
raanan_t


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 08/01/2013(UTC)
הודעות: 140

תודות: 21 פעמים
קיבל תודה: 30 פעמים ב 22 הודעות
אחת הבעיות בסמארטפון היא תהליכים שמבוצעים ברקע ע"י החומרה וע"י מערכת ההפעלה.
במכשיר GPS יעודי ישנם מעט מאוד "תהליכים" כאלה בעיקר בזכות זה שמערכת ההפעלה מיועדת נטו לשימוש כמכשיר ניווט ואינה נותנת תמיכה ליישומים שונים ומגוונים.

יתכן ותצליח להשיג זמנים טובים עם סמארטפון שאין עליו אף תוכנה + תצליח להסיר ממנו את כל הדברים ה"מיותרים" אבל עדיין קשה לי להאמין שתצליח להגיע לזמנים של מכשיר ייעודי.
arthur  
#85 נשלח : יום ראשון 19 אפריל 2015 00:15:52(UTC)
arthur


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/06/2011(UTC)
הודעות: 1,395

תודות: 16 פעמים
קיבל תודה: 183 פעמים ב 104 הודעות
אולי עצם השאלה האם אפליקציה בסמארטפון יכולה להחליף מכשיר יעודי תלויה בסוג הטיול שאנחנו עושים?
לדעתי טיול בשטח בו ניתן להטעין את הטלפון בכל יום או יומיים ושימוש באפליקציה רק על מנת לוודא את הניווט או במקרה חירום הוא מאוד מציאותי. הרפתקה בשטח קשה ללא כפרים ובקתות בדרך אולי תדרוש מכשיר יעודי.

אולי צריך לשנות את הגישה לשאלה הזאת ולבוא מהכיוון של אופי השימוש וההליכה של המשתמש.
"The mountains are calling and I must go"

John Muir

neutrino  
#86 נשלח : יום ראשון 19 אפריל 2015 18:35:26(UTC)
neutrino


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/11/2012(UTC)
הודעות: 1,042
גבר
ישראל
מיקום: Karmiel

תודות: 81 פעמים
קיבל תודה: 180 פעמים ב 109 הודעות
מסכים עם ארטור.

באופן כללי ישנם הרבה מאוד פרוססים במערכת ההפעלה בטלפונים. תאמינו יש עשרות כאלה שאתם לא רואים אפילו.
מטיילים הם עם מוזר. לוקחים כמה שיותר אוכל, הולכים רחוק שאפשר ואוכלים את הכל שם.
שחר  
#87 נשלח : יום שני 20 אפריל 2015 00:34:40(UTC)
שחר


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/11/2014(UTC)
הודעות: 88
ישראל

תודות: 3 פעמים
קיבל תודה: 25 פעמים ב 15 הודעות
השאלה היא אם ניתן ליצור אפליקציית ניווט שתדע לכבות את כל התהליכים במכשיר, ואת כל התקשורת שלו (מלבד גי פי אס כמובן) ובכך תוכל להעביר את הפלאפון למצב גי פי אס בלבד ולחסוך בכל הסוללה שמתבזבזת
Amtrak  
#88 נשלח : יום שני 20 אפריל 2015 08:16:17(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 349 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות
לא צריך שהאפליקציה תעשה את זה
קודם כל, להעביר למצב טיסה. הטלפון שלי, במצב טיסה, יכול להחזיק ימים שלמים בלי כמעט לאבד מהבטריה. כשאין תקשורת, כל התהליכים שרצים ברקע ומנסים לסנכרן דברים פשוט לא עובדים (אני מניח שניתן לעבור על ה accounts, ולבטל סינכרון של כל אחד בנפרד, אבל אני לא בטוח שזה כבר יחסוך הרבה).
אבל מאחר שהמשאב שגוזל הכי הרבה בטריה זה המסך, ובטח די קרוב אחריו זה אנטנת ה GPS, כשאני מתחיל להדליק את המסך, להפעיל את אפליקציית הניווט, ולמצוא את המיקום שלי, האחוזים מתחילים לרדת.
אם משתדלים לשמור על הסוללה כמה שיותר, מדליקים את המסך לעיתים רחוקות בלבד, משתדלים למצוא את המיקום על המפה לפני שמפעילים את אנטנת ה GPS, הוא יכול להחזיק מעמד בטח לטיול של כמה ימים. כמו שארתור אמר - אם זה אמצעי הניווט היחיד שיש לך, ואתה הולך בשטח קשה, ולא בשביל מסומן, זה לא מומלץ. הבטריה תגמר מהר.
shaharellert  
#89 נשלח : יום שני 20 אפריל 2015 09:04:49(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 975

תודות: 52 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 51 הודעות

אנטנת הGPS בסמארטפון גוזלת יותר מאשר במכשיר ייעודי?

 

Amtrak  
#90 נשלח : יום שני 20 אפריל 2015 15:06:04(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 349 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות
את זה אני לא יודע. אבל בסמארטפון כשהוא במצב טיסה, ואני מפעיל אותו רק בשביל לשחק עם Backcountry Navigator וגם מפעיל את ה GPS, שני צרכני הסוללה הכבדים ביותר אצלי הם המסך וה GPS. אפשר להסתדר עם זה, אבל כל שאר הדברים לא משפיעים כמעט.
valleyofdawn  
#91 נשלח : יום שני 20 אפריל 2015 18:56:32(UTC)
valleyofdawn


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/12/2011(UTC)
הודעות: 75

קיבל תודה: 23 פעמים ב 18 הודעות
ב-oruxmaps אפשר לקבוע את קצב דגימת ה-GPS ולסדר שהמסך יכהה אחרי מספר שניות ויתעורר בנגיעה בודדת.
סוללות רזרביות או סוללה חיצונית גם הן פתרון.
thanks 1 משתמש הודה ל valleyofdawn עבור הודעה מועילה זו.
raanan_t ב 20/04/2015(UTC)
שחר  
#92 נשלח : יום שני 20 אפריל 2015 21:50:40(UTC)
שחר


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/11/2014(UTC)
הודעות: 88
ישראל

תודות: 3 פעמים
קיבל תודה: 25 פעמים ב 15 הודעות
Gps ותוכנות ניווט עובדים גם במצב טיסה? או שמא כל פעם אתה מוציא ממצב טיסה ומחזיר?
איתמר  
#93 נשלח : יום שני 20 אפריל 2015 21:54:04(UTC)
איתמר


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/04/2009(UTC)
הודעות: 289

תודות: 4 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים ב 22 הודעות
חושב שאין קשר בין מצב טיסה ל GPS. כלומר לא צריך קליטה סלולרית בשבילו.

באותו הקשר - מישהו התנסה פעם עם ה Magellan 320?
איתי  
#94 נשלח : יום שלישי 21 אפריל 2015 05:25:20(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
נשלח במקור על ידי: שחר עבור להודעה מצוטטת
Gps ותוכנות ניווט עובדים גם במצב טיסה? או שמא כל פעם אתה מוציא ממצב טיסה ומחזיר?


אנטנת הGPS יכולה לעבוד גם במצב טיסה, לגבי האפליקציות זה כבר משהו אחר
לא כל אפליקציה יכולה לעבוד במצב טיסה- רק אלו שיכולות לעבוד עם מפות "מקומיות" (כאלו ששמורות על המכשיר שלך) יכולות לעבוד במצב טיסה (oruxmaps למשל היא אחת כזאת), וויז או המפות של גוגל (אני מביא אותן כדוגמה, מקווה שלא תנסה לנווט איתן בשטח), עמוד ענן ואפילו oruxmaps- במקרה שתרצה להשתמש במפה מהרשת יהיו מוגבלות יחסית במצב טיסה- הן מורידות למכשיר מפה של האיזור בו אתה נמצא כל עוד אתה מחובר לאינטרנט, ברגע שתתנתק מהאינטרהט ותצא מאיזור זה, תישאר ללא מפה או עם מפה ברזולוציה נמוכה. כמובן שבמקרה הזה אין מה לדבר על שאר המידע שהן משתמשות בו...
Amtrak  
#95 נשלח : יום שלישי 21 אפריל 2015 08:05:27(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 349 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות
כן, ברור שבכל מקרה חייבים קובץ מפות אופליין לאיזור/שביל שאתה נמצא בו.
valleyofdawn  
#96 נשלח : יום שלישי 21 אפריל 2015 09:24:18(UTC)
valleyofdawn


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/12/2011(UTC)
הודעות: 75

קיבל תודה: 23 פעמים ב 18 הודעות
עוד דרך להפחית צריכת אנרגיה של המסך האורוקס היא להעביר למצב לילה. מפות לבנות יופיעו כשחורות והמסך יצרוך פחות חשמל.
shaharellert  
#97 נשלח : יום שלישי 21 אפריל 2015 13:00:42(UTC)
shaharellert


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/05/2011(UTC)
הודעות: 975

תודות: 52 פעמים
קיבל תודה: 75 פעמים ב 51 הודעות

מעניין מאוד מה תיהיה הצריכה במצב מטוס+ מפות אופליין+ אופציית החשכת המסך+ דגימה בתדירות נמוכה.

מקווה שיצא לי לבחון את הנושא בימים הקרובים ואעלה רשמים.

תודה על התשובות המלמדות..

Amtrak  
#98 נשלח : יום שלישי 21 אפריל 2015 18:08:39(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 349 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות
הקטע עם מסכים חשוכים נכון רק במסכי OLED (שבהם פיקסל שחור הוא באמת פיקסל שאינו מואר, ולכן לא צורך אנרגיה). במסכי LCD, גם השחור הוא בעצם "צבע שחור", וצורך אנרגיה בדיוק כמו כל צבע אחר. רוב המכשירים כיום הם כבר עם OLED, אבל שווה לבדוק ספציפית עם המכשיר שלך לפני שאתה סתם מחשיך אותו.

והדגימה בתדירות נמוכה - אני לא בטוח למה אתה מתכוון. אם אתה דוגם את המסלול בשביל לשמור אותו לאחר כך, אז כן - אם תשמור דגימה כל שניה/5 מטר זה יאכל יותר בטריה מאשר כל חמש דקות/100 מטר. אבל בדרך כלל, בשביל לחסוך בסוללה, בכל מקרה לא דוגמים את המסלול עצמו. במקרה הזה, כשאתה מפעיל את ה GPS באפליקצית הניווט שלך, הוא בסה"כ מקבל מהמערכת את המיקום. אי אפשר לשלוט על מתי וכמה פעמים בשניה הוא ימשיך לשאול את המערכת ("ואיפה אני עכשיו? ועכשיו? ועכשיו? ועכשיו?"). זה כבר יהיה תלוי באפליקציה עצמה, וגם במה שהאנדרואיד מספק לו, ובכל מיני אופטימיזציות פנימיות. אבל בכל מקרה, אתה יכול פשוט לכבות את אנטנת ה GPS מיד אחרי שאתה מקבל את הפיקס. אתה כבר יודע איפה אתה, ורק רוצה להסתכל על המיקום במפה. אין צורך להשאיר את האנטנה פועלת מעבר לפיקס הראשוני.
neutrino  
#99 נשלח : יום שלישי 21 אפריל 2015 22:22:14(UTC)
neutrino


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/11/2012(UTC)
הודעות: 1,042
גבר
ישראל
מיקום: Karmiel

תודות: 81 פעמים
קיבל תודה: 180 פעמים ב 109 הודעות

נשלח במקור על ידי: Amtrak עבור להודעה מצוטטת
הקטע עם מסכים חשוכים נכון רק במסכי OLED (שבהם פיקסל שחור הוא באמת פיקסל שאינו מואר, ולכן לא צורך אנרגיה). במסכי LCD, גם השחור הוא בעצם "צבע שחור", וצורך אנרגיה בדיוק כמו כל צבע אחר. רוב המכשירים כיום הם כבר עם OLED, אבל שווה לבדוק ספציפית עם המכשיר שלך לפני שאתה סתם מחשיך אותו.

לדעתי זה לא מדויק. יש תאורה מאחורי "שכבת הפיקסלים", פשוט תאורת לדים, ועל-ידי הספק קטן יותר מקבלים מסך חשוך יותר. וזה אכן חוסך סוללה. הרי לא מדובר פה בהשחרה מוחלטת, אלה בהחשכה בלבד.

נשלח במקור על ידי: Amtrak עבור להודעה מצוטטת
והדגימה בתדירות נמוכה - אני לא בטוח למה אתה מתכוון. אם אתה דוגם את המסלול בשביל לשמור אותו לאחר כך, אז כן - אם תשמור דגימה כל שניה/5 מטר זה יאכל יותר בטריה מאשר כל חמש דקות/100 מטר. אבל בדרך כלל, בשביל לחסוך בסוללה, בכל מקרה לא דוגמים את המסלול עצמו. במקרה הזה, כשאתה מפעיל את ה GPS באפליקצית הניווט שלך, הוא בסה"כ מקבל מהמערכת את המיקום. אי אפשר לשלוט על מתי וכמה פעמים בשניה הוא ימשיך לשאול את המערכת ("ואיפה אני עכשיו? ועכשיו? ועכשיו? ועכשיו?"). זה כבר יהיה תלוי באפליקציה עצמה, וגם במה שהאנדרואיד מספק לו, ובכל מיני אופטימיזציות פנימיות. אבל בכל מקרה, אתה יכול פשוט לכבות את אנטנת ה GPS מיד אחרי שאתה מקבל את הפיקס. אתה כבר יודע איפה אתה, ורק רוצה להסתכל על המיקום במפה. אין צורך להשאיר את האנטנה פועלת מעבר לפיקס הראשוני.

גם פה יש מה לעשות. למעשה יש פה דגימה על-ידי חומרה ו-"דגימה" על-ידי אפליקציה. הדגימה על-ידי אפליקציה לא משנה כלום כמעט מבחינת צריכה. עד כדי קבוע קטן שהוא מורכב משני דברים: 

0) צריכת חשמל עבור חישובים

1) צריכת חשמל עבור שמירת נתון בזכרון

צריכת חשמל של החומרה כן ניתנת ל-"כוונון". חפש "changing gps polling rate android"

מטיילים הם עם מוזר. לוקחים כמה שיותר אוכל, הולכים רחוק שאפשר ואוכלים את הכל שם.
Amtrak  
#100 נשלח : יום רביעי 22 אפריל 2015 08:07:14(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 349 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות

בקשר למסכים - הנה מאמר קצת ישן שמסביר את ההבדל - ב LCD יש תאורה אחידה לכל המסך, לא משנה באיזה צבע הפיקסלים. ב AMOLED (ולא OLED, כמו שכתבתי קודם), יש תאורה נפרדת לכל פיקסל, ופיקסל שחור זה פשוט פיקסל שהתאורה שבו "כבויה". אז כן יהיה הבדל בצריכת סוללה במסכים כאלה, אם תחליף את תמונת הרקע של הטלפון שלך לרקע שחור, לדוגמה.

כמובן, שאם אתה מדבר על בהירות המסך - זה בטוח מומלץ מאוד, לבטל את הבהירות האוטומטית, ולשים על הבהירות הכי נמוכה שאתה עדיין מצליח לראות. הבעיה היא שבדרך כלל בטיולים נמצאים תחת שמש חזקה, אז בבהירות נמוכה יהיה קשה לראות את המסך באמת.

ובקשר לדגימה - אני לא מכיר איך אפשר בקלות לשחק עם קצב הדגימה של האנטנה עצמה. אבל פשוט לחכות לפיקס (בין שהוא יקרה אחרי דגימה אחת בחומרה, או אחרי כמה דגימות בקצב מהיר), ואז לכבות את האנטנה. נשמע לי כמו פתרון פשוט לשימוש מינימלי ב GPS, ולהגדיל את חיי הסוללה.

משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
Similar Topics
מכשיר GPS ועוד שאלות קרטוגרפיות (פורום ציוד)
ע"י Jonathan2 10/01/2017 00:21:28(UTC)
9 עמודים«<34567>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.