ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

2 עמודים12>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Eli TheHiker  
#1 נשלח : יום שני 15 אוגוסט 2016 22:42:02(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 662

תודות: 116 פעמים
קיבל תודה: 311 פעמים ב 142 הודעות

שלום לכולם,

כמי שקורא הרבה שנים בפורום המצויין הנ"ל, אני משתדל גם לתרום מהידע המצטבר כדי לעזור גם לאחרים. מקווה שגם הסיכום הזה יעזור למרות שלא מדובר בדיוק בשביל אחד ארוך. 

הקדמה:
אחרי הרבה שנים של טיולים רגליים, הגיע הזמן לגוון ולכן הרעיון של טיול משולב עם רכב קסם במיוחד. לאחר המלצות רבות, בירורים ומחשבה, אזור מערב ארצות הברית עלה בראש סדר עדיפויות.
בגלל אורך החופש הרצוי, גיוון מקומות הביקור וגובהם הרב והשונה, חודשי יולי-אוגוסט נבחרו להיות הכי מתאימים. אחרי הוצאת הויזה וקניית כרטיס הטיסה, התחלתי לחפש שותפים למרות שידעתי כי יהיה קשה למצוא
שותפים מתאימים לתקופה כזאת ארוכה, עם טמפ' צפויות גבוהות יחסית בחלק מהמקומות ועלות גבוהה ולכן מראש, תכ��ון המסלול הותאם למטייל יחיד.
לאחר כ 7000 ק"מ של נסיעה ברכב וכ 700 ק"מ ברגל בין מדינות CALIFORNIA , UTAH , ARIZONA, NEVADA בפארקים, דרכים, ערים ועיירות על הדרך אפשר להגיד שההחלטה לנסוע לבד הייתה נכונה מאוד וה ROAD TRIP הצליח בגדול.



מסלול הנסיעה:

המסלול בגוגל מפס להורדה: https://www.google.com/maps....hxPBeGk
*צריך לשים לב שחלק מהפארקים מאוד גדולים בשטחם ובהרבה מקרים ישנים בנקודה מסויימת ונוסעים למסלולי טיול וחזרה ולכן למרות שבתכנון המקורי אמור היה לצאת סביב 5000 ק"מ , בפועל יצא כ 7000ק"מ (4300 מייל ליתר דיוק לפי המד של הרכב) .

דרכי הגעה:
יעדי הטיסה הנוחים ביותר ה�� LOS ANGELES, SAN FRANCISCO ו LAS VEGAS ולפי בדיקתי, הטיסות היותר נוחות/זולות הן דרך רוסיה, אירופה וטורקיה ואורכן נטו כ 15-16 שעות.
ניתן לטוס גם דרך ניו יורק או ישירות, אך המחירים עולים בהתאם וגם עלויות השכרת הרכב משתנות בהתאם ליעד הסופי ואין כמעט חסכון בשעות טיסה נטו.



השכרת רכב ונהיגה:
ישנן חברות השכרה רבות בכל הערים הגדולות, אך כדאי לשכור מחברה גדולה ומוכרת שיש לה הרבה סניפים בכל מקום כדי שניתן יהיה לקבל שירות ורכב חלופי במקרה הצורך כמה שיותר מהר.
יש לשים לב כי עלות השכרת הרכב יכולה להשתנות בהתאם למיקום הלקיחה (עיר, מדינה, מיקום הסניף בשדה תעופה/עיר) ,מיקום ההחזרה (אותו המקום, אותה המדינה, מדינה עם הסכמי החזר מיוחדים או מדינה אחרת) וכמות הנהגים המורשים.
לנהגים מתחת לגיל 24 ישנן הגבלות מסוימות וגם המחיר עולה בהתאם. כשליש מעלות ההשכרה של הרכב היא עבור הביטוח ולכן יש לוודא שהוא תקין וכולל את כל האופציות הרלוונטיות (יש לשים לב שלרוב הוא לא מכסה נסיעה מחוץ לכבישי אספלט).
בחברות השכרה מקומיות מציעים (בכוח יש לומר) בדרך כלל גם שירותי גרר/תיקונים לא חיוניים שלא כלולים בשירות בסיסי עבור תשלום יומי נוסף ויקר (לדוגמה החלפת גלגל בפנצ'ר , שירות הטענת מצבר , גרר אם נתקעתם בשטחי עפר וכדומה).
*כדאי לבדוק אם ברכב יש גלגל נוסף כי בהרבה רכבים חדשים שמים ערכת ניפוח גלגל זמנית למקרי חירום וזה לא תופס בחלק מהפנצ'רים.
*תמצית חוקי הנהיגה הכלליים: באתר מקו, באתר למטייל

*יש לבדוק את ההבדלים והשינויים בחוקי תנועה בכל מדינה ומדינה ויש כאלה גם בצורת השילוט וגם בחוקים של ממש.
*מומלץ להחזיק כסף קטן ברכב (מטבע 25cent ושטרות דולר) לכבישי אגרה.
*מומלץ מאוד להוריד מפות כבישים מקומיות שלא תלויות באינטרנט כי בהרבה מקומות מחוץ לערים אין קליטה סדירה.
*מומלץ לשכור רכב מחברות בארץ כדי שיתאימו את הביטוחים הנדרשים לנהג הישראלי כי שיטת הביטוח בארצות הברית שונה ובנויה לפי רשיון הנהיגה של הנהר ולא לפי הרכב. בנוסף יוצא בפועל מחיר דומה או יותר זול.
חשוב לשים לב כי חברות בעלות שם דומה בארץ (לדוגמה HERTZ) לא שייכות לחברות האמריקאיוות ומשמשים כמתווכים מקומיים בלבד.



מקורות מידע ואפליקציות:

מקורות מידע:
אתרים באנגלית:
1) אתר כללי למידע, הזמנת רישיונות טיול/לינת שטח, ומקום מראש בקמפינגים - RECREATION
2) אתר להזמנת מקומות לינה בקמפינגים ומלונות - RESERVEAMERICA
3) אתר הגנים הלאומיים: NATIONAL PARKS
4) אתר הגנים ביוטה: STATE PARKS
5) אתר הגנים בנבדה: STATE PARKS
6) אתר שמורות טבע וקרקע: NATIONAL MONUMENT
7) אתר היערות הכללי: NATIONAL FOREST

אתרים בעברית:
1) הספר: מסלולים בארה"ב - שני מסלולים בדרום מערב: מהדורה מצומצמת של MEMSI לספר המצורף שכוללת את המסלול האדום והחום בלבד.
2) באתר למטייל
3) האתר: GOSITE
4) האתר: OFEKOLAMI
5) האתר: MASA
6) האתר: SIPURDERECH

אפליקציות שימושיות:
מפות כבישים ושבילים אופליין/אונליין: MAPS.ME
מפות כבישים אופליין/אונליין לגיבוי: HERE
מפות כבישים אונליין: WAZE
מפות כבישים אונליין: GOOGLE MAPS
אתרי הפארקים הלאומיים: CHIMANI
*לכל פארק לאומי יש אפליקציה משלו מאותה החברה CHIMANI וכדאי מאוד להוריד עבור כל פארק את המדריך/המפות/תמונות שלו לשימוש אופליין כי ברוב הפארקים אין קליטה סלולרית.
חיפוש והזמנת מלונות: BOOKING
חיפוש והזמנת מלונות: EXPEDIA
חיפוש מידי כללי/מלונות/חנויות וכדומה - YELP

מזג אוויר ותנאי שטח:
מדובר בשטח שונה ומגוון שמשתנה בין ים בגובה 0 , בריכות מלח ב 86- , מדבריות בגבהים שונים לבין יערות והרים בגובה 4400 מטר עם שאריות שלג ולכן טווח הטמפרטורות מאוד מגוון ביולי-אוגוסט על שטח כזה גדול ונע בין 7 מעלות בלילה לבין 57 מעלות ביום (לפי המדידות שלי).
בפועל ברוב המקומות הנמוכים/מדבריים הטמפ' נעה בין 15-20 מעלות בלילה לבין 30-40 מעלות ביום כאשר במקומות הגבוהים/מיוערים היא הייתה בין 10-15 מעלות בלילה ל 20-30 ביום. בקצוות היו אזור ה DEATH VALLEY עם ה 57 מעלות ביום ו 45 בלילה ויוסמיטי עם 7 מעלות בלילה ו 20 ביום. גם השטח השתנה מאוד וכלל כמעט את כל הסוגים האפשריים של הקרקע (למעט הליכה בשלג) עם זוויות שונות של הליכה.
*במיוחד בחדשי הקיץ יש תמיד סכנה של מונסונים, ברקים וגשמים פתאומיים ולכן יש צורך לבדוק תחזית מזג אוויר במיוחד במקומות גבוהים וסגורים ובזורי כיפות סלע חשופות.
*בגלל הגיוון הרב של הקרקע והטמפרטורות , מומלץ להצטייד במספר סוגי נעליים שונים שיתאימו להליכה במים, חול, בוץ , סלעים וכדומה.
*ברוב מרכזי המבקרים וקמפינגים/מלונות ניתן לראות תחזית לכמה ימים קדימה על גבי דפי מידע שמדפיסים ותולים בדרך כלל על לוח המודעות.
אתר ואפליקציה לחיזוי(רק כאשר יש קליטה):
ACCUWEATHER , WEATHER USA



עלויות:
דוגמאות למחירים:
פארקים NATIONAL: כ 20-30$ לרכב כניסה ללא מנוי. 80$ מנוי שנתי לרכב. כ 10-20$ לינה בקמפינג.
פארקים STATE: כ 3-15$ לרכב כניסה בלבד, כ 10-30$ כניסה כולל לינה בקמפינג, מנוי שנתי סביב 200$ לרכב.
דלק: הכי נמוך 2.24$ לגלון (בעיירה PAGE) , הכי גבוה 6.50 לגלון (בכביש 1). בממוצע סביב 2.6$ לגלון כאשר ככל שהמקום מרוחק יותר ויש פחות תחרות כך המחיר עולה.
קמפינגים פרטיים: 20-50$ לרכב.
הוסטלים בערים גדולות: 25-50$ לאדם ולרוב אין חנייה לרכב.
חנייה לרכב במרכזי ערים גדולות: כ 20-40$ ל 24 שעות.
אוכל בחנויות: ירקות/פירות/מיצים בממוצע יותר יקר מהארץ, כל השאר בממוצע דומה או יותר זול מהארץ. בחניות בפארקים/ישובים מרוחקים תוספת של כ 10-20% לעלות.
אוכל במסעדות מהירות: בממוצע בין 7-15$ לארוחה מלאה לאדם.
אוכל במסעדות רגילות: בממוצע בין 15-35$ לארוחה מלאה לאדם (במסעדות זולות-בינוניות).
מכונות כביסה/יבוש: בין 1.25$ ל 4$.
אישורי טיול/לינה בשטח: בין 10-20$ ליום.
*צריך לשים לב שרוב המחירים בחנויות/מסעדות/מלונות מוצגים ללא תוספת מס שמשתנה ממדינה למדינה ונע בין 10-14%.

העלות שיצאה בפועל ל36 יום כולל הכל:
טיסה -כ 1020$
רכב בינוני CLASS ICAR ל 35 יום - כ 1210$
קו טלפון ישראלי - 25$
קו טלפון אמריקאי - 29$
הוצאות לינה/דלק/אוכל/אישורים/תחבורה ציבורית/אתרים - אשראי- כ 525$
הוצאות לינה/דלק/אוכל/אישורים/תחבורה ציבורית/אתרים - מזומן- כ 1900$
ביטוח טיולים - כ 70$.
השכרת מכשיר לווייני - כ 90$.
סה"כ עלות ליחיד: = כ 4850$.

אוכל,מים לשתיה וקליטה:
מים - ברוב הקמפינגים ומרכזי מבקרים יש מים טובים לשתייה, אך לא בכולם ולכן כדאי להחזיק מלאי זמין של מים ברכב למקרה הצורך. בחלק מהפארקים הגדולים יש גם מי שתיה בכניסה למסלולים. באופן כללי ממליצים לפלטר מים בכל נחל גם במקומות מרוחקים במקרה הצורך.
אוכל - ברוב הקמפינגים אין מכירת אוכל (חוץ מדברים קטנים) וניתן להצטייד בעיירות/ערים שבדר�� , חנויות נוחות בתחנות דלק, מרכזי מבקרים (חטיפים ושתיה לרוב) וחנויות מרקט בתוך הפארקים הגדולים.
קליטה - ברב הערים/עיירות בגובה נמוך יש קליטה של חברה אחת לפחות, אך במקומות גבוהים ובפארקים הגדולים לרוב אין קליטה וניתן למצוא קליטה חלקית במקומות בודדים בלבד. ניתן לראות כאן מפה מעודכנת של חברות ואזורי הקליטה שלהן: אתר שמראה את אזורי הקליטה הסלולרית:http://opensignal.com/coverage-maps/US/ . לי אישית הקו של גולן טלקום עבד באופן תקין רק בתחום מדינת קליפורניה ובשאר המדינות השתמשתי בקו מקומי של חברת CELLULAR ONE שעובד גם עם חברת AT&T כאשר השני חסר.

לינה, חשמל, תחנות דלק, שירותים ומקלחות:
לינה:
בכל אתר אינטרנט של פארק יש פירוט רב לגבי אפרויות הלינה בתוכו/לידו. בפארקים הגדולים בשיא העונה בהחלט כדאי להזמין מקום מראש כאשר בחלק מהקמפינגים ניתן להזמין רק חלק מהמקומות והשאר שמור לפי עיקרון "הראשון שבא מקבל מקום" ולכן יש חשיבות להגעה מוקדמת אם לא מזמינים מראש.
מחירי הלינה בקמפינגים של הפארקים נעים בין 10-25$ כאשר מחירי הלינה בקמפינגים פרטיים בדרכים/עיירות יכולים להגיע גם ל 60$ תלוי במיקום ובעונה. רוב הקמפינגים נותנים "אתר" לינה עד 6 אנשים ושני רכבים שמכיל שולחן ,גריל ומקום לשני אוהלים כאשר ברובם יש שירותים ומים משותפים ובחלקם יש גם חשמל,מקלחות בחינם/עם מטבעות ובבודדים יש גם מכונות כביסה/יבוש (מופעלים על ידי מטבעות של סנט 25 בלבד וחלקם דורשים להביא אבקת/ג'ל כביסה לבד) .
ברוב הקמפינגים בפארקים בכניסה יש עמדת תשלום עצמי שבה לוקחים מעטפה, נוסעים ומוצאים "אתר" לינה, ממלאים פרטים על מעטפה כולל מספר האתר , תולשים חלק אחד ותולים אותו על העמוד ליד אתר הלינה הנבחר ואת המעטפה עם הסכום המדוייק שמים בתוך תיבה. כדאי מאוד להחזיק שטרות קטנ��ם (1-5-10-20$) כי אין מי שיפרוט. בחלק מהמקרים ניתן לשלם גם/רק בכרטיס אשראי במתקנים/מרכז מבקרים/תחנת כניסה.
*באזורים שמוגדרים כיערות אבל לא בתחום שמורות הטבע או הפארקים הלאומיים, יש אפשרות ללינת שטח "מפוזרת" (DISPERSED) ללא תשלום או "שירותים" (SERVICE) כלשהם. זה יכול להיות שימושי מאוד אם לא מזמינים מראש ומגלים שאין מקום בכלל בקמפינגים מסודרים.
ניתן לקרוא על הנושא כאן
אתר שמרכז את הקמפינגים החינמיים: FREECAMPSITES
אתר שמרכז את מיקומי הקמפינגים הפרטיים של קואה: KOA
שירותים ומקלחות:
בחלק מהקמפינגים בפארקים יש מקלחות רגילות ובחלקם מופעלות על ידי מטבעות. יש גם מספר מקלחות במלונות/מרכזי מבקרים שמיועדים למבקרים חיצוניים ומופעלים על ידי מטבעות. לרוב בקמפינגים פרטיים תמידי יהיו גם מקלחות.
שירותים יש בכל הקמפינגים המוסדרים ומרכזי המבקרים וגם ברוב הכניסות לשבילים עיקריים. כאשר במקומות נגישים/עם מים מדובר בשירותים רגילים (TAP) ובמקומות אחרים בשירותים כימיים/בור (VAULT).
חשמל:
החשמל בארצות הברית מופעל על ידי מתח 110V עם שקע מסוג A/B ולכן יש לשים לב לא רק לסוג השקע ולהביא מתאם פיסי מתאים אלא גם שהמכשירים תומכים בעבודה מול מתח 110V (רוב המטענים החדשים תומכים).
*בקמפינגים לרוב ניתן לבחור אתר עם או בלי חשמל (הבדלים של 5-10$).
תחנות דלק:
ברוב המקומות הבעייתיים יהיו שלטים בכביש שרושמים באיזה מרחק מהשלט יש את הSERVICES הקרובים שכוללים בדרך כלל גם תחנות דלק. ככלל, בכל הפארקים הלאומיים אין תחנות דלק והרבה מהן נמצאות ממש בגבולות הפארק. בגלל גודלם של הפארקים, מומלץ מאוד למלא דלק מראש לפני שנכנסים לגבולות הפארק. מחיר הדלק עולה בהתאם לריחוק הגיאווגרפיי של התחנה וריבוי תחנות אחרות באזור.

דרגת קושי, מפות ואישורים:
אישורים: - נושא האישורים די מורכב ומשתנה בהתאם למסלולים/פארקים, אבל בגדול כדי להגביל את כמות המטיילים והשפעתם על הסביבה המציאו את שיטת PERMITים שברב המקרים מגבילה את כמות המטיילים ביום למסלול מסויים ומאפשרת לכמות מוגדרת של מטיילים לישון בשטח. בנוסף, הרישום גם עוזר באיתור מטיילים אבודים למקרה הצורך. חלק מאזורי הטיול יותר רגישים מאחרים (שבהם מותר לקבור צואה בעומק מסויים) וביחד עם הפרמיט, מקבלים שקית מיוחדת ומתחייבים לשמור על הנוסחה : PACK IT IN , PACK IT OUT , כלומר כל מה שנכנס לשמורה גם יוצא. חלק מהאישורים צריך להוציא הרבה מראש, חלקם ניתן להוציא במקום ובחלק ניתן לזכות בהגרלות שונות במרכזי מבקרים או דרך הרשת באתר http://www.recreation.gov וצריך לבדוק לגבי כל מסלול בנפרד.
לרוב הרישיון יכלול טופס עבור השארת הרכב בחניון (אם יש חניון מיוחד לזה) ששמים על הלוח מחוונים ברכב, נייר קשיח שתולים על התיק ונייר אחר עם אישור ששמים בתיק/ארנק למקרה ופקח (RANGER) בשטח ירצה לראות.
מפות: - ברוב האתרים ברשת של הפארקים יש גם מפות מפורטות שכוללות מסלולים באונליין וגם מפות בפורמט PDF שניתן להוריד. באפליקציות CHIMANI של הפארקים ניתן גם להוריד מפות מקומית כדי שישמשו באופליין, אך איכותם פחות טובה.
בעמדות תשלום בכניסה לרוב הפארקים מקבלים גם מפות נייר בסיסיות של הפארק וניתן לקבל מפות נייר יותר מפורטות של מסלולים במרכזי מידע או לקנות מפות טופוגרפיות במקום (מיותר אם לא הולכים לאזורי ה WILDERNESS או מרכיבים מסלולים עצמאית)
עבור הGPS, יש אתר מעולה עם מפות שונות לגארמין: http://www.gpsfiledepot.com/maps/state/all שרובן גם מכילות שבילים.
המפות של האפליקציה MAPS.me מכילות גם את רוב השבילים להליכה.
דרגת הקושי: - הנושא משתנה מאוד בהתאם לתנאי מזג האוויר, גובה המקום, מכשולים שונים ואורך המסלולים ומאוד תלוי במטייל עצמו כי ברוב הפארקים יש אזורים שמיועדים לטיולי יום (קצרים מאוד וקלים עם גישה לנכים ועד ארוכים מאוד וקשים שכוללים שימוש בשרשראות) ואזורים שמתאימים ללינת שטח ועם מספיק ניסיון ניתן לבחור מסלולים מתאימים לכל אחד.



פינת החי בטיול:
רואים הרבה חיות בר/ציפורים/מכרסמים במהלך הטיול הנ"ל בגלל גודל השטח, הבדלי תנאי המחייה והבדלי הגבהים ולכן יש להקפיד על כללים בסיסיים:
אוכל:
בכל הפארקים - מרמיטות/סנאים/מכרסמים אחרים - נוטים לגנוב אוכל משולחנות/אוהלים/ידיים/תיקים סגורים ולכן בהרבה מקומות ממליצים לא להשאיר אוכל באוהלים/תיקים ורק במקומות סגורים היטב כמו רכבים. בנוסף אסור להאכיל אותם כי לפי רשויות הפארקים חלקם נגועים במחלות שונות בסגנון לישמיה ונגיסה תגרום לבעיות עור קשות. מניסיון אישי, מטייל שאיתו טיילתי באחד המסלולים נרדם באחת מהתצפיות וסנאי נגס קל בידו כי כנראה הריח שאריות של אוכל, מה שגרם לפצע לא קטן.
בסקויה/יוסמיטי/ויטני/צפון יוטה - יש דובים שחורים, הם יכולים להריח אוכל מ 20 ק"מ ולכן בקמפינגים מסודרים יש לוקרים מיוחדים מברזל ורק שם מותר לשמור אוכל. אסור באוהל ��ברכבים - כהדגמה מראים ציורים של דובים מפלחים רכבים ותאי מטען. לפי מה שרשום בחלק מהמקומות , השארת אוכל על השולחנות, אזורי הקמפינג או במקום פתוח ברכב מהוים עבירה פלילית כי זה מסכן את האחרים ויכולים לקבל על זה קנס.
גם בתחילת המסלולים (TRAILHEAD) הרבה פעמים יש לוקרים מברזל להשארת האוכל במקומות שידועים בפעילות של הדובים כאשר במקומות אחרים מבקשים להכניס את כל האוכל לתא המטען במהלך טיולי יום בלבד. צריך לשים לב ��שלטים בכל אזור ואזור בנפרד.
בלינת שטח במקומות לא מוסדרים (WILDERNESS) יש לקחת קופסאות מיוחדות לשמירת אוכל נגד דו��ים (BEAR CANISTERS) בהתאם לכמות האוכל . ניתן לקנות או להשכיר ברוב מרכזי המבקרים או תחנות מידע הרלוונטיות.
נהיגה:
בחלק מהפארקים יש איילים/כבשים/פרות/צבאים/דובים שיוצאים לכבישים וצריך להיזהר מאוד בנהיגה במיוחד בשעות הדמדומים או החושך וכדאי מאוד להקפיד על מהירות הנהיגה המותרת/מומלצת בכל מקום.



מבחר תמונות של החיות בר שיצא לי לראות ולצלם בטיול.  

הערות מיוחדות:
*ישנם מספר מסלולי�� שנתקלתי בהם שדורשים הזמנת רישיונות טיול/לינה הרבה מראש במיוחד בעונות עמוסות: The wave ליד העיירה PAGE , הכיפה HALF DOME בפארק יוסמיטי, אזור הר WHITNEY , הנחלים PARIA ו BUCKSKIN ולינות שטח בכל הפארקים הגדולים.
לכל מקום חוקים משלו והגרלות שונות וכדאי לבדוק את הנושא מראש כדי שיהיה סיכוי לקבל את האישורים.
*כדאי מאוד להחזיק כסף קטן ברכב/ארנק, כאשר מטבעות 25 סנט ישמשו למכונות כביסה/יבוש, אוטובוסים , כבישי אגרה ושטרות של 1/5/10/20 ישמשו עבור תשלום עצמי לקמפינגים, אוטובוסים, כבישי אגרה ומקומות אחרים שמצפים לקבל כסף קטן ובמדוייק.
*בפרקי סקויה, ויטני, יוסמיטי ודרום יוטה יש דובים וצריך להתייחס לכללי התנהגות בהתאם.
*בקיץ הנחשים יוצאים ולכן צריכים להיות מודעים ולצפות לכך.
*צריך לשים לב כי אם לפי התחזית יש סיכוי לגשמים/ברקים אז אוטומטית יש סיכוי לשיטפונות במקומות צרים ולכן אסור לטייל בהם (כי אגן הניקוז יכול להיות מאוד ארוך והגשם שגורם לשטפון יכול להיות במרחק עשרות ק"מ ממקום הטיול. גם באזורים עם כיפות אבן פת��חות אסור לטייל במזג אוויר כזה בגלל הברקים. במקומות בגבהים 2000 ומעלה עם קניונים עמוקים העננים מתפתחים הרבה יותר מהר ותוך זמן קצר יכול להתחיל גשם.
*בפארק ZION מחייבים לנסוע בתחבורה ציבורים בתוך הפארק , בפארקים אחרים כמו יוסמיטי וסקויה יש תחבורה ציבורית ולרוב לא מחייבים אם כי במקרי עומס יתר סוגרים כבישים ומעמידים מיניבוסים ולכן יש לתכנן את הנסיעות בהתאם.
*בכל הפארקים מומלץ מאוד להגיע למרכזי המבקרים ולברר על סגירות כבישים/מסלולים/שינויים כי יש הרבה.
*בכל הפארקים הגדולים מומלץ מאוד להתחיל את ההליכה מוקדם בבוקר וקודם כל ללכת למקומות הכי פופולאריים כי עומס המבקרים יכול להיות רב מאוד לקראת הצהריים במקומות צרים/עם מים/נגישים לרכבים והרבה פעמים תהיה בעיה להחנות את הרכב.

תיאור הטיול בחלוקה לפי ימים:

יום 1: 01.07.2016 - טיסה בין תל אביב למוסקבה ומשם ל LA ונסיעה ל Joshua tree NP.
ביקור קצר של 4 שעות במוסקבה - תמונות: https://goo.gl/photos/d5yJMMdBrfh9oq5k8

מהלך היום:
הגעתי למוסקבה מוקדם בבוקר והיה חלון של כ 7.5 שעות עד הטיסה ל LA ולכן החלטתי להשלים מהפעם הקודמת את הנסיעה ברכבות מטרו ולראות את התחנות העתיקות והמעניינות של המטרו וגם לקפוץ להסתובב ולאכול בכיכר האדומה. הנסיעה עברה בהצלחה ולאחר כ 5.5 שעות חזרתי לשדה התעופה לפי התכנון. הטיסה ל LA נמשכה כ 12 שעות , אך בגלל הזזת השעון 10 שעות אחורה, הגעתי באותו היום בצהריים ל LA ולאחר איסוף המזוודה והכניסה לעיר, עליתי למיניבוס של חברת השכרת הרכב שהובילה למתחם החברה. לאחר כשעה לקחתי את הרכב ונסעתי להצטייד באוכל ובלוני גז במרכז קניות שנמצא כ 4 ק"מ דרומית לשדה התעופה ובו סניף של REI ומספר סופרמרקטים גדולים. לאחר כשעה נוספת, יצאתי לדרך לעבר הפארק Joshua tree והגעתי בסביבות 21:00 לקמפינג Cottonwood Campground בתוך הפארק שהיה מלא בכ 50% ולכן לא הייתה בעיה של מקום.

ת��ונות היום:


יום 2: 02.07.2016 - Joshua tree national park
אתר הפארק: https://www.nps.gov/jotr/index.htm
תמונות: Joshua tree - https://goo.gl/photos/qYpipY3Btu2RqM697
מרחק נסיעה ברוטו מהאתר הקודם - כ 175 מייל
זמן נסיעה ללא עצירות: כ 3:00 שעות.
הערות מיוחדות: אזור פתוח ומדברי ללא הרבה צל ולכן חם בקיץ.

מסלולים שנעשו:
1) lost palm oasis - כ 14 ק"מ עם כ 350 מטר עליות/ירידות
הקלטה ב GPSIES , הקלטה ב WIKILOC
2) Cholla Cactus - כ 0.4 ק"מ כמעט מישורי.
הקלטה ב GPSIES , הקלטה ב WIKILOC
3) Arch Rock - כ 1.6 ק"מ כמעט מישורי.
הקלטה ב GPSIES , הקלטה ב WIKILOC
4) Split rock - כ 3.7 ק"מ עם כ 50 מטר עליות/ירידות.
הקלטה ב GPSIES , הקלטה ב WIKILOC
5) Barker Dam - כ 2 ק"מ כמעט מישורי.
הקלטה ב GPSIES , הקלטה ב WIKILOC
6) Hidden Valley - כ 1.6 ק"מ כמעט מישורי.
הקלטה ב GPSIES , הקלטה ב WIKILOC

מהלך היום:
קמתי מוקדם בבוקר ולאחר התארגנות מהירה נסעתי למסלול הראשון שגם היה הארוך מכולם באותו היום. המסלול ברובו חשוף ולכן מתאים בעיקר לשעות הבוקר/ערב ועיקרו מבני סלע במדבריות, עצי joshua ועמק הדקלים היפה בתוך קניון. לאחר המסלול נסעתי למרכז המבקרים Cotton ובו המליצו על מספר מסלולים קצרים בתוך הפארק בעקבות החום הרב שהיה באותו היום. הגעתי למסלול השני וישר קפצה לעין אזהרת הדבורים הצמאים שאכן התממשה. הדבורים נמשכים לאדי המזגן ולכן מומלץ במקומות כאלה לכבות את המזגן לפני שמתקרבים לחנייה. במסלול הקצר Chola cactus כשמו , מכיר הרבה קקטוסים יפים מסוג Сhola. במסלול השלישי באותו היום מסתובבים באזור סלעי ומעניין מאוד כאשר צורות שונות של סלעים פזורים בזוויות שונות על הקרקע ואפשר בקלות לאבד את השביל. אחת הנקודות עניין בשביל היא Arch rock. בשביל הרביעי שקצת יותר ארוך יש הזדמנות לראות סלעים גדולים יותר ועם מעט דמיון ניתן לראות דמויות בכל סלע וסלע
במסלול החמישי הולכים בשביל מאוד מסודר וברור עד לסכר ישן בשם Backer dam שבו ראיתי חבורה גדולה של bighorn sheep נחים בנחת של הצל ושאריות המים מהאגם הריק. במסלול השישי והקצר בשם Hidden valley רואים ומבינים מה הכוונה כשאומרים joshua tree. לאחר מכן ראיתי שהזמן מתחיל להיגמר ויצאתי לדרך. נסעתי כ 3 שעות לפארק הבא בשם Mojave reserve לעבר הקמפינג בשם Black canyon וכאשר הגעתי אליו הוא היה מלא בכ 25% .

תמונות היום:

יום 3: 03.07.2016 - Mojave national preserve

אתר הפארק: https://www.nps.gov/moja/index.htm
תמונות: Mojave - https://goo.gl/photos/aWZDFYNQq64ahqSc8
מרחק ברוטו - כ 150 מייל
זמן נסיעה ללא עצירות: כ 2:30 שעות.
הערות מיוחדות: אזור פתוח ומדברי ללא הרבה צל ולכן חם בקיץ.

מסלול שנעשה:
שילוב של 2 מסלולים: Barber Peak Loop Trail ו Rings Loop Trail
מרחק: כ 8.5 ק"מ עם כ 200 מטר עליות/ירידות.
הקלטה ב GPSIES , הקלטה ב WIKILOC

מהלך היום:
הנסיעה לפארק MOJAVE נועדה לפרק יום נסיעה ארוך במיוחד ל GRAND CANYON בגלל שמדובר בפארק שפחות מתאים לטיולי קיץ ומבחינת הנופים די דומה לקודם. מסיבה זו בחרתי לשלב בו 2 מסלולים קצרים שהכי מוכרים למסלול מעגלי ולנסוע בצהריים הלאה. לאחר נסיעה קצרה וביקור במרכז המבקרים, החנתי את הרכב בתחילת המסלול ויצאתי לדרך. המסלול התגלה כשקט במיוחד ללא אנשים והזכיר בהתחלה את אזור רמת הגולן מבחינת הנוף והפרות באחו כאשר השביל בגדול עוקף הר לא גבוה במיוחד, מטפס לפסגה קטנה בשם BARBER ומשם יורד בדרך רגילה או דרך שביל הלולאות חזרה לחניון. מהר מאוד הנוף השתנה ובנוסף לאזורי הקקטוסים השונים והארנבות בכל מקום האזור הפך להררי ומעניין במיוחד באזור השביל עם הלולאות.
בצהריים התחלתי לנסוע לכיוון הכניסה הדרומית של ה GRAND CANYON ולאחר נסיעה ארוכה עם מספר עצירות להצטיידות הגעתי לפארק. כבר בכניסה לפארק בעמדות התשלום נאמר לי כי כל הקמפינגים בתוך הפארק מלאים עד אפס מקום ושאם לא הזמנתי מקום מראש , אז עדיף לחפש מקום מחוץ לפארק. בדקתי במפות והקמפינג הכי קרוב חוץ מהעיירה
TUSAYAN (שבה היה קמפינג ל TRAILERS) היה ביער כ 1 ק"מ דרומית לעיירה בשם TEN-X ששייך לשרות היערות ובו כ 72 אתרי לינה. לאחר סיבוב קצר במקום מצאתי למזלי מקום פנוי (הקמפינג היה בתפוסה של כ 90% ) ונשארתי שם.

תמונות היום:


ימים 4-5: 04-05.07 - Grand canyon national park - south rim
אתר הפארק: http://www.nps.gov/grca/index.htm
תמונות: Grand canyon - https://goo.gl/photos/Uk7V8v1AQZeZffw58
מרחק נסיעה ברוטו מהאתר הקודם - כ 300 מייל.
זמן נסיעה ללא עצירות: כ 4:30 שעות.

מסלולים שנעשו:
1) שילוב של 3 מסלולים למסלול מעגלי אחד - באורך של כ 34 ק"מ עם כ 1900 מטר עליות/ירידות. ירידה דרך Bright Angel canyon עד לנהר, הליכה לאורך הנהר, עלייה דרך South Kaibab והליכה לאורך ה South Rim בחלקו המזרחי
הקלטה ב GPSIES , הקלטה ב WIKILOC
2) South Rim בחלקו המערבי עד Hermits Rest - באורך של כ 14 ק"מ עם כ 150 מטר עליות/ירידות.
הקלטה ב GPSIES , הקלטה ב WIKILOC

מהלך היום:
תכננתי לרדת לנהר קולורדו מוקדם בבוקר, אך לא ידעתי באותו הזמן שניתן לעבור בקופות גם לפני שהפארק נפתח רשמית וכך יצא שהתחלתי את ההליכה יחסית מאוחר סביב 7:30. על הבוקר קפצתי לתצפית Mather Point שממנה נשקף הנוף המדהים של הקניון ומשם ההליכה הייתה מהירה דרך תצפיות נוספות עד לתחילת הירידה לשביל Bright Angel שהתחילה בצורה מתונה יחסית כאשר יותר ויותר שכבות סלע נחשפות על הדרך. אחרי זמן מה , הגעתי לאזור מדהים וירוק בשם Indian Garden שאליו מגיעים רוב מטיילי היום ומשם חוזרים באותה הדרך חזרה. באמצע הדרך וגם בכפר האינדיאני היו מים טובים לשתיה ושירותים. לאחר מנוחה קצרה המשכתי הלאה כאשר הקניון התחיל לקבל עומק והירידה הפכה להיות תלולה הרבה יותר. לאחר מספר שעות הגעתי לתחנת חירום ומנוחה בשם River Resthouse ממש קרוב לנחל. בנחל עצמו ישר קפצו לעין סירות רבות ששטו ועגנו בחלק מהחופים.
לפי האנשים, רובם עשו מסעות שייט בקבוצות מאורגנות בין 5 ימים למספר שבועות לאורך נהר הקולורדו המרכזי והיובלים שלו. לקראת 12:00 עברתי על הגשר הראשון לצד השני של הנהר ובערך באמצע הדרך לגשר השני , הייתה נקודת מים נוספת. מלאתי שם מים ותכננתי לעשות שם שנ"צ ומנוחה בצל עד שהשעות החמות ביותר יעברו, אך לאחר כשעה, קבוצה גדולה של סירות עגנה באזור והמקום הפך למרכז עניינים ובלגן כך שנאלצתי להתקדם ולחפש צל אחר. החלטתי לחצות לצד השני ולהתחיל לעלות עד הצל הראשון שיהיה נוח למנוחה ארוכה ובאופן מפתיע נעצרתי על ידי 2 פקחים מקומיים שירדו לעזור ל 3 מטיילים שחטפו כנראה מכות חום/התייבשות וישבו בצל קטן. הפקחים אומנם לא הכריחו, אך ביקשו בנימוס לא להתחיל את העלייה התלולה לפני 16:00 וכך עשיתי. זה היה זמן מצויין לנוח ולתכנן את המסלולים לימים הבאים. במהלך המנוחה פגשתי זוג מטיילים והמלצתי להם לחכות גם כן בעקבות בקשת הפקחים וגם הם נשארו לנוח ובצדק. אומנם לא היה לי מדחום , אך זה הרגיש בהחלט סביב 40 מעלות לקראת 15 בצהריים. כל פעם שהיה נדמה כי העלייה מתמתנת, הייתה נוספת עוד שכבה של הרים מאחוריה ולמרות זאת המעברים היו מדהימים ושווים כל רגע.
הספקתי לעלות למעלה כחצי שעה לפני השקיעה כך שנותר ללכת לאורך ה RIM חזרה לרכב. הגעתי לרכב בחושך וקפצתי למרכז הכפר אל אחת המסעדות לאכול ולנוח ולאחר מכן חזרתי לאותו הקמפינג ZET-X ביער.
למחרת, מוקדם בבוקר אספתי את כל הדברים כולל האוהל ונסעתי לעשות את המשך שביל ה RIM שהוביל לכיוון ה Hermits Rest מערבה. כנראה שזה היה מוקדם מדי והיעלים (Moose) הסתובבו עדיין חופשי ליד הכביש לפני שהרכבים הבריחו אותם. התצפיות בבוקר מאוד מרשימות לאורך כל ההליכה הקלה ובבוקר כמעט שלא היו שם אנשים. לקראת הצהריים חזרתי לרכב עם תחבורה ציבורית של הפארק ונסעתי לעבר המגדל Desert View Tower לראות את הקניון מהצד השני לפני היציאה. בתוך המגדל היו ציורי קיר ואומנות אינדיאניים מעניינים ותצפית לעבר הקניון. משם המשכתי בנסיעה לעבר העיירה PAGE שכללה גם עצירה לצהריים באחד מהמרכזי מסחר (Trading post) האינדיאנים על הדרך.

הערות מיוחדות:
*בקיץ הפקחים לא ממליצים לרדת לנהר הקולורדו ולעלות באותו היום בגלל נושא החום. לפי הרשום , הטמפ' בסביבת הנחל מגיעה בימים חמים בקלות ל 110F שזה כ 43 מעלות.
*אחד השלטים היותר נכונים בתחילת הירידה אומר כי "GOING DOWN IS AN OPTION, GOING UP IS A MUST" , ואכן זה נכון כי מהחלק העליון של השפה הדרומית עד לנהר קולורדו יש כ 1600 מטר.
*בנחל קולורדו יש זרמים מאוד חזקים ולכן באופן רשמי אסור להתרחץ בו , למרות שהיו מפרצי חוף לא עמוקים שבהם אנשים התרחצו.
*רוב המטיילים שהצליחו להשיג אישור לינה בקמפינג ליד הנהר יורדים לשם עד הצהריים ועולים חזרה למחרת בבוקר.
*אין שערים בכניסה לשמורה ולכן במסלולים ארוכים כדאי מאוד להתחיל כמה שיותר מוקדם ולא חייבים לחכות לפתיחת הקופות.
*לא ניתן בקיץ לנסוע בדרך HERMIT (מערבה) עם רכב ולכן צריך להש��ירו בקצה המערבי של הכפר ולתפוס הסעה עם המיניבוס החינמי של הפארק (קו אדום).
*יש מסלול שהמליצו לי עליו בשם Havasu falls והוא נמצא בקצה המערבי של שמורת ה Grand canyon (כביש גישה נפרד מאשר הכבר המרכזי) בשמורה אינדיאנית בשם Havasupai Indian Reserve. מחוסר זמן/מידע/אישורים לא נסעתי לשם כי זו הייתה סטייה לא קטנה ממסלול הנסיעה המקורי וגם היה נדרש אישור לינה מיוחד שצריך להזמינו הרבה מראש.

תמונות היום:

ימים 5-6: 05-06.07 - Around city of Page
קניון האנטילופות: http://navajonationparks.org/htm/antelopecanyon.htm
העיר פייג': http://www.cityofpage.org
פרסת הסוס: http://horseshoebend.com/
הסכר של גלן: http://www.glencanyonnha.org/glen-canyon-dam/
תמונות: Around Page - https://goo.gl/photos/YqEf8yqkJrEBPc5v8
מרחק נסיעה ברוטו מהאתר הקודם - כ 130 מייל.
זמן נסיעה ללא עצירות: כ 2:30 שעות.

מסלולים שנעשו:
1) Horseshoe bend - באורך של כ 2 ק"מ עם כ 50 מטר עליות/ירידות.
הקלטה ב GPSIES , הקלטה ב WIKILOC
2) Antelope canyon- באורך של כ 1 ק"מ כמעט מישורי.
הקלטה ב GPSIES , הקלטה ב WIKILOC
3) Hanging garden - באורך של כ 2 ק"מ כמעט מישורי.
הקלטה ב GPSIES , הקלטה ב WIKILOC

מהלך היום:
כ 6 ק"מ לפני הכניסה לעיירה PAGE יש מסלול קצר ומאוד מפורסם בשם horseshoe bend . למרות החום הרב, האזור החשוף וברובו חולי, המון אנשים נהרו לראות את הפרסה המפורסמת שבהחלט לא אכזבה. לאחר מכן נסעתי לעיירה PAGE , הגעתי לקמפינג בשם Page Lake Powell Campground שהתברר כאחד הזולים (17$ ללילה עם הנחה של כרטיס AAA) וטובים באזור וכלל מקלחות, בריכה ומכונות כביסה/יבוש ולקחתי שם במזל מקום ליומיים (הייתה תפוסה של כ 95%). פרסתי את האוהל ויצאתי לעיר לבדוק את נושא הטיול ב Antelope canyon שדובר עליו כל כך בהרבה מקומות. המקום הפנוי הקרוב היה ליום למחרת ב 10:30 (כאשר השעות שנחשבות הטובות ביותר לצילום בקניון - בין 12-13 היו תפוסות) ובלי אלטרנטיבה אחרת נרשמתי אליו ולאחר סידורים שונים וקניות חזרתי לקמפינג. הסיור עלה כ 40$ וכלל הצגה קצרה של בחור אינדיאני מקומי הסעה מהעיר לקניון בג'יפ וסיור רגלי כולל מדריך. סה"כ מדובר בכשעתיים , אך אין דרך אחרת להגיע לקניון כי מדובר בשמורה סגורה. למרות שכבר יצא לי לראות קניונים דומים, עדיין מדובר בקניון קצר ומאוד מרשים עם צורות שונות של פסים וצבעים. לאחר החזרה לעיר, המשכתי לעבר מרכז המבקרים Glen Dam כדי לאסוף מידע על האטרקציות מסביב לעיר ולהזמין סיור בתוך הסכר המרשים (בעלות של כ 5$). בסיור יורדים לתוך המבנה של הסכר כדי לראות את הטורבינות שמייצרות חשמל ושומעים קצת הסברים על כל התהליך. בהמשך היום אכלתי במסעדה מקסיקנית מעולה בעיר ונסעתי לראות מספר תצפיות מומלצות על האגם Powell מכל הכיוונים - Lake shore drive (בחינם למי שעשה מנוי רכב לפארקים), Wahweap overlook, Powell houseboat ו Scenic view road. לאחר מכן קפצתי לעשות מסלול קצר בשם Hanging garden שהתברר כפחות מעניין מהמתואר ולכן לקינוח נסעתי לחוף אגם פתוח בקצה הצפוני של הסכר כדי לעשות טבילה קצרה לפני החזרה לקמפינג.
היום נגמר בשיחה מעניינת עם 2 חברה אינדיאנים שהמקמקו באתר לינה סמוך ��ל כוס בירה.

הערות מיוחדות:
*אם מתכננים לבקר גם ב Hoover DAM ליד Las Vegas אז הוא הרבה יותר מרשים ומעניין לטעמי ואולי לא מצדיק ביקור גם כאן.
*כל האזור נמצא במקום חם ופתוח בדומה לאילת ולכן יש לשים לב לתופעות של פרצי רוח חזקים לקראת הערב במיוחד ולסדר את האוהל בהתאם.
*אחד השבילים המיוחדים באזור שהמליצו לי עליו נקרא The wave והוא מוגבל בכמות מאוד נמוכה של מטיילים ליום ולכן צריך להזמין אישורים הרבה מראש (כחצי שנה לפחות). יש כמות קטנה של אישורים שניתנים בצורת הגרלה, אך בשביל זה צריך לנסוע במיוחד למרכז המבקרים בעיר Kanab (כ 80 מייל מPage) וכל יום בבוקר בשעה 9:00 מתקיימת הגרלה ליום למחרת שבה מספר מצומצם של אנשים זוכים באישורים. לי אישית לא היה מספיק רצון/זמן לבזבז על נסיעות של מזל.

תמונות היום:


ימים 7-9: 07-09.07 - Buckskin gulch and Paria river
אתר המקום: https://utah.com/paria-canyon
תמונות: Buckskin and Paria - https://goo.gl/photos/jkfERkjnhi3aAiGa7
מרחק נסיעה ברוטו מהאתר הקודם - כ 45 מייל.
זמן נסיעה ללא עצירות: כ 1 שעות.

מסלולים שנעשו:
1) Buckskin gulch - באורך של כ 37 ק"מ עם כ 150 מטר עליות/ירידות.
הקלטה ב GPSIES , הקלטה ב WIKILOC
2) Paria River and Buckskin gulch- באורך של כ 61 ק"מ עם כ 450 מטר עליות/ירידות.
הקלטה ב GPSIES , הקלטה ב WIKILOC

מהלך היום:
כאשר היה ברור שהסיכוי להשיג אישור למסלול The wave היה מאוד קטן, המליצו לי על 2 מסלולים סמוכים באותו האזור שנקרא Vermilion Cliffs שדורשים אישורים ללינת שטח בלבד. אומנם לינת שטח מאושרת רק ל20 איש ביום מכל הכניסות, אך למזלי התחלתי לבדוק את הנושא ישר אחרי ההמלצה והצלחתי לקבל אישור לינה ללילה בין ה 8-9.07. מסיבה זו תכננתי לעשות מסלול יום ב7.07 ומסלול של יומיים ישר אחרי זה כדי להגיע לכל נקודות העניין. הייתה אפשרות לעשות את כל נחל Paria לאורכו ב 3 ימים, אך זה דרש לוגיסטיקה מסובכת של חזרה לרכב. לפני הכניסה למסלול יום, עברתי דרך תחנת המידע ואספתי את האישור ללינת לילה. בנוסף גם התעדכנתי בנוגע למצבו של הנקיק Buckskin ושל נחל Paria. לפי התיאור, היה מדובר בנקיק של כ 24 ק"מ (אחד הארוכים בעולם מסוגו) שברובו צר ועמוק מאוד והיו מצוינות 2 נקודות שידועות כבעייתיות ויתכן כי בהן יידרש חבל (הצורך משתנה אחרי כל שיטפון). לגבי הנחל נאמר כי תתכן חצייה של הנחל בשחייה במספר מקומות. משם נסעתי לתחילת המסלול והחניתי את הרכב בחניון, לקחתי תיק יום עם מים, אוכל וחבל ויצאתי לדרך. בהתחלה ההליכה הייתה בתוך נחל פתוח יחסית, אך אחרי פחות מ 2 ק"מ הנחל פתאום נסגר והפך לנקיק צר ועמוק כפי שהובטח, ברוחב משתנה של כ 1-2 מטר ועומק 100-300 מטר. עם כל התקדמות פנימה נגלה עולם שלם של צורות ופרצופים בצבעים וגדלים שונים. משחקי האור והחושך נמשכו כל הזמן בגלל העומק המשתנה ולפעמים היה נדמה שאין המשך בגלל הפניות החדות. אפילו העטלפים והינשופים התבלבלו וחשבו שמדובר במערה חשוכה ועמוקה. את המכשול הראשון בצורת בולדר גדול עם עצים תקועים עברתי בקלות יחסית ללא חבל והמשכתי לעבר הנקודה השנייה שבה תכננתי להעריך את דרגת הקושי לימים הבאים. בפועל אחרי כ 18 ק"מ וחצי מהזמן של שעות אור, הגעתי לפיצול דרכים. ראיתי שעדיין די רחוק עד למכשול השני והחלטתי לא לנסות את מזלי ולחזור חזרה. על הדרך ראיתי את אותו הנחש הקטן שראיתי בתחילת היום בכיוון המנוגד. כשעה לפני השקיעה סיימתי את המסלול וחזרתי לרכב שמח ועייף. אחרי נסיעה של כשעה הגעתי לחניון לילה white House Campground שנמצא בתחילת/סוף ההליכה של נחל paria כאשר החניון היה עמוס בכ30% בלבד. בבוקר למחרת התארגנתי על תיק ליומיים עם לינת שטח ויצאתי לדרך כאשר בהתחלה הנחל היה רחב ופתוח במשך כ 6 ק"מ הראשונים, אך לאחר מכן התחיל לאט לאט להיסגר. שועל קטן (באורך של כ 30 ס"מ בלבד) הופתע מאוד מהאורח הלא צפוי ובמהירות נכנס ל��חד הסדקים הצרים בקיר. חוץ מהמים שזרמו בנחל בצורה איטית מגדה לגדה ודרשו הליכה זהירה כדי לא להירטב, היה בוץ מחליק שדרש כבר ריכוז מלא, אך באופן יחסי, מפלס המים היה מאוד נמוך ולא עבר את עומק נעלי הגורטקס ברוב המקרים. המטרה באותו היום הייתה להגיע לאחת הנביעות הקבועות שמסומנות במפה, למלא שם מים, לחזור מעט ולמצוא מקום מתאים ללינה. כחצי שעה לפני הנביעה ודקה של חוסר ריכוז/מזל או סתם נופים מהפנטים גרמו לכך שנכנסתי לבוץ טובעני בעומק של כחצי מטר באחת הפניות של הנחל. מקלות הליכה עזרו פה בהחלט לצאת לבד מהבוץ ובמהלך המנוחה ליד הנביעה שטפתי וייבשתי את הנעליים והגרביים מכל הבוץ שהצטבר וגם הזהרתי חבורה של 3 אמריקאים שהלכו בדיוק בכיוון ההפוך מפני הבוץ. לאחר כשעה מנוחה חזרתי על עקבותיי עד שמצאתי מקום מתאים ללינה. מוקדם בבוקר יצאתי לדרך כאשר התאורה מאירה באור שונה את אותם ההרים מאתמול עד שהגעתי למפגש הנחלים עם buckskin gulch. פניתי לנחל השני כדי להשלים את ההליכה משלשום עד המכשול והחלק העליון שלו התגלה כיפה ומיוחד עם מים זורמים ללא בוץ. המסלול היה ריק מאדם ורק ינשופים מופתעים ליוו את ההליכה בנקיק עם תרגילי טיסה נמוכה בין הצוקים והעצים הבודדים. המכשול הבעייתי שסומן במפה היה פתוח ועביר ללא בעיה וכנראה הפתח מתחת לבולדר נפתח בשיטפון האחרון כך שעברתי ללא בעיות מיוחדות. בצד , היו מדרגות חצובות בסלע וחבל שמישהו אחר השאיר למקרה הצורך (אם כי לא הייתי סומך עליו). לאחר מספר שעות של הליכה נוספת בנקיק, הגעתי לנקודת הפיצול עם השביל שעולה ל Cobra Arch. המקום היה מסומן ברוז'ום קטן בלבד והיה קל מאוד לפספס אותו. העליה מהנקיק הייתה די מאתגרת, אך בסופה התגלה עולם שונה ומעניין של צורות סלע ומסלול מאולתר וקשה למעקב , הוביל דרך המדבריות חזרה לנחל Paria ונפגש איתו כ 2 ק"מ לפני החניון. חזרתי אל הרכב בסביבות 16 בערב ונסעתי חזרה לקמפינג המצויין בעיר Page להשתכשך בבריכה ולנוח לפני היום הבא.

הערות מיוחדות:
*אסור להיכנס לנקיק כאשר יש סיכוי כלשהו לגשמים בראש אגן הניקוז ולכן יש לברר מראש בתחנת המידע.
*הכביש שמוביל לתחילת המסלול של Buckskin הוא כביש עפר באורך של כ 9 ק"מ שעביר לכל רכב בקיץ.
*הכביש שמוביל לחניון לילה ליד נחל Paria הוא כביש עפר באורך של כ 3 ק"מ שעביר לכל רכב בקיץ.
אחרי הגשמים יש לברר את עבירות הכבישים כל פעם מחדש כאשר נוסעים ברכב רגיל.
*לכל מטייל שקיבל אישור לינה, ניתנת גם שקית עם תערובת כימית להוצאת צואה עצמית מהשטח וחייבים לקחת אותה. לפי מה שהבנתי מדי פעם מסתובבים שם פקחים ויכולים לבקש לראות שלקחתם את השקית גם אם היא ריקה.
*יש מספר נביעות מים בנחל Paria שראויים לשתייה, אך מדובר בנביעות לא קבועות ובמרכז המידע ממליצים בכל מקרה לקחת פילטר.
*מקרה שקרה לי בטיול יום ב Buckskin יכול לקרות לכולם וצריך לשים לב לכך. באחת ההפסקות אחרי כ 20 ק"מ ועייפות מצטברת , נמנמתי מעט במקום יחסית צר, עמוק וכמעט מישורי וכאשר קמתי, באופן שרירותי התחלתי ללכת בכיוון מנוגד.
במקום כזה GPS לרוב לא עובד או שלא מראה כיוונים נכונים בגלל עומקו של הנקיק, השמש לא נראית לעין והדרך היחידה חוץ מזיהוי ויזואלי (וזה די קשה כי הרבה חוזר על עצמו) לדעת את הכיוון הנכון זה לנסות לזהות את כיוון זרימת הנחל. אחרי כ15 דקות של הליכה בכיוון המנוגד שמתי לב שכיוון זרימת המים לא מסתדר עם הכיוון הנכון. וחזרתי.

תמונות היום:


 

*******בעריכה - המשך בפוסט הבא (עמוד 2) כי עבר את כמות התווים המקסימלית פה********

נערך ע"י משתמש יום ראשון 21 אוגוסט 2016 19:40:20(UTC)  | סיבה: לא צויינה

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 4 תודות למשתמש Eli TheHiker על הודעה מועילה זו.
אסף א ב 16/08/2016(UTC), ישר.א ב 16/08/2016(UTC), אמנון לנגי ב 17/08/2016(UTC), הלך ב 02/10/2017(UTC)
מממן
HarmonicWave  
#2 נשלח : יום שני 15 אוגוסט 2016 22:53:19(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,389

תודות: 304 פעמים
קיבל תודה: 239 פעמים ב 166 הודעות

אלי - מחכה בקוצר רוח להמשך.

 

התמונות יפות מאוד - מציע שתגדיל אותן (גם לחתימה הבולטת שלך עדיין לא התרגלתי, אבל אולי זה רק אני). 

Eli TheHiker  
#3 נשלח : יום שני 15 אוגוסט 2016 23:04:04(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 662

תודות: 116 פעמים
קיבל תודה: 311 פעמים ב 142 הודעות

נשלח במקור על ידי: HarmonicWave עבור להודעה מצוטטת

אלי - מחכה בקוצר רוח להמשך.

 התמונות יפות מאוד - מציע שתגדיל אותן (גם לחתימה הבולטת שלך עדיין לא התרגלתי, אבל אולי זה רק אני). 

תודה , משתדל. 

אני בכוונה לא מגדיל כי חשבתי שככה יהיה יותר נוח לקרוא את המלל.

את התמונות בכל מקרה ניתן יהיה לראות בגודל מלא בפיקאסה בקישורים שאני אשים בהמשך לכל אזור טיול . 

אם גם אחרים חושבים שכדאי להגדיל תגידו ואגדיל כמובן. 

בנושא החתימה, עדיין של הרגל ..והיא לא כל כך גדולה flapper 

 

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 1 משתמש הודה ל Eli TheHiker עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 15/08/2016(UTC)
io_travel  
#4 נשלח : יום שני 15 אוגוסט 2016 23:28:17(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,150

תודות: 1169 פעמים
קיבל תודה: 419 פעמים ב 222 הודעות

אלי, אני מצטרפת ליאיר. גם בציפייה להמשך וגם בתשבוחות על התמונות! הן באמת נפלאות - בייחוד אלו של בעלי החיים!

באופן אישי אני חושבת שעדיף להשאיר את התמונות בבלוג בגודל קטן + לינק לגוגל-פוטוס (כבר אין פיקסה :( אתה כנראה כמוני עדיין מתגעגע). כיף להסתכל בהן במסך מלא.

בכל מקרה - זה עוד קצת מוקדם אבל - תודה רבה!!!

ענבר.
אמנון לנגי  
#5 נשלח : יום שני 15 אוגוסט 2016 23:52:26(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,913
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 900 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות
אזור שאהוב עלי מאוד. ממתין להמשך
יענקל'ה סער  
#6 נשלח : יום שלישי 16 אוגוסט 2016 00:24:21(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,745
גבר
ישראל

תודות: 287 פעמים
קיבל תודה: 587 פעמים ב 402 הודעות

ואי, ואי,  אלי, הזכרת לי טיול משפחתי דומה של חמישה שבועות שעשינו בספטמבר 1993. בערך חצי מהמיילים ורובו ברכב.

הבנות שלי היו אז בנות 10 ו 15.  ברשותך אשתמש בתמונה אחת שלך שאם אני לא טועה היא מ ZION NATIONAL PARK (???).

(ואם אני טועה אז ממש לא איכפת לי...זה מאוד מאוד דומה cool). למקום ההוא יש משמעות גדולה עבורי. אם בנותי לא העיזה ללכת בקטע

המצולם בגלל פחד גבהים. הבנות ואני עלינו את בקטע הזה. בסופה של העלייה יש שביל שהולך בערוץ. אם אני לא טועה יש שם שלט ובו

כתוב משהו כמו:  "16 מיילים ל..." (לא זוכר לאן). שם בנקודה הזו ממש עמדתי וחשבתי: "...אני רוצה לדעת לאן מגיע השביל הזה....."

ושם בנקודה ההיא הבנתי שאני אוהב לטייל ברגל... תודה שאתה מזכיר לי את המקום המופלא הזה.

 

נערך ע"י משתמש יום שלישי 16 אוגוסט 2016 00:30:29(UTC)  | סיבה: לא צויינה

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
thanks 2 תודות למשתמש יענקל'ה סער על הודעה מועילה זו.
Amtrak ב 16/08/2016(UTC), הלך ב 02/10/2017(UTC)
אמנון לנגי  
#7 נשלח : יום שלישי 16 אוגוסט 2016 01:04:23(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,913
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 900 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות

Zion ‬‏ללא ספק. Angel landing - טיול בר מצווה עם הבן לפני שנתיים. מכשירים את דור ההמשך

thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 02/10/2017(UTC)
Eli TheHiker  
#8 נשלח : יום שלישי 16 אוגוסט 2016 07:18:23(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 662

תודות: 116 פעמים
קיבל תודה: 311 פעמים ב 142 הודעות

נשלח במקור על ידי: יענקל'ה סער עבור להודעה מצוטטת

. תודה שאתה מזכיר לי את המקום המופלא הזה.

בשמחה , כפי שאמנון ציין, בהחלט מדובר במסלול Angel landing המיוחד במינו בפארק ZION, הנה עוד כמה תמונות טריות משם: 

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 1 משתמש הודה ל Eli TheHiker עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 02/10/2017(UTC)
Amtrak  
#9 נשלח : יום שלישי 16 אוגוסט 2016 08:02:43(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 348 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות
תודה רבה על הפירוט הרב וההשקעה בפרטים. אני מתכנן לתכנן טיול קצת דומה לקיץ הבא, בעיקר סביב ליקוי החמה המלא ב 21 לאוגוסט 2017, שאותו אני מתכנן לתפוס באורגון. חשבתי על משהו נחמד לאורך ה PCT ברכב (בשביל הנוסטלגיה) עם ביקורים בפארקים שבהם לא יצא לי להיות. אני בטוח אקרא שוב פעם את המידע שכאן בשביל לרשום לעצמי כל מיני נקודות.

מחכה לעדכון ההודעה הראשונה.
a-v-i  
#10 נשלח : יום שלישי 16 אוגוסט 2016 10:47:47(UTC)
a-v-i


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/07/2016(UTC)
הודעות: 226
גבר

תודות: 121 פעמים
קיבל תודה: 69 פעמים ב 47 הודעות

שאפו גדול על הסיכום. מחכה להמשך. 57 מעלות בעמק המוות. יש לך אומץ!

 

עכשיו לטיול הבא אתה חייב לנסוע לצפון מערב.

 

את Angels Landing עשיתי בחורף כשהיה קרח על הסלעים למעלה. מפחיד אבל מאוד מתגמל.

io_travel  
#11 נשלח : יום שלישי 16 אוגוסט 2016 10:50:52(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,150

תודות: 1169 פעמים
קיבל תודה: 419 פעמים ב 222 הודעות

אלי - יש לך כשרון מיוחד בצילום ארנבונים!

ענבר.
אמנון לנגי  
#12 נשלח : יום שלישי 16 אוגוסט 2016 15:06:06(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,913
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 900 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות

אני מלא סקרנות אם עשית את המסלול המלא של ה Narrows מחוות צמברליין. זה אחד המסלולים הקניוניים המדהימים בארה"ב ובעולם כולו. 

thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 02/10/2017(UTC)
Eli TheHiker  
#13 נשלח : יום שלישי 16 אוגוסט 2016 16:07:27(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 662

תודות: 116 פעמים
קיבל תודה: 311 פעמים ב 142 הודעות

נשלח במקור על ידי: אמנון לנגי עבור להודעה מצוטטת

אני מלא סקרנות אם עשית את המסלול המלא של ה Narrows מחוות צמברליין. זה אחד המסלולים הקניוניים המדהימים בארה"ב ובעולם כולו. 

לצערי לא יצא לי למרות שזה היה בתכנון. ביום שהגעתי לZION הייתה תחזית מאוד לא טובה עם סיכויים של 30-40% לגשמים וברקים לימים הקרובים ובמרכז המבקרים המליצו לי ללכת ל Narrows באותו היום כמה שיותר מוקדם וכך עשיתי. 

יצא שנכנסתי לפי ה GPS כ 9 ק"מ בלבד מתוך ה 32 האפשריים לפי מה שרשום. 

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 1 משתמש הודה ל Eli TheHiker עבור הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 16/08/2016(UTC)
ItaiG  
#14 נשלח : יום שלישי 16 אוגוסט 2016 22:25:13(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

מדהים!

A summit a day keeps the doctor away
אמנון לנגי  
#15 נשלח : יום שלישי 16 אוגוסט 2016 22:46:47(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,913
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 900 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות

חבל שלא התייעצת קצת בפורום לפני הנסיעה.

אני די בטוח שלא עשית את הקניון הזה שלעומת קניון אנטילופ ה"מקולקל" מרוב אנשים, זו חוויה אותנתית ייחודית. 

Amtrak  
#16 נשלח : יום שלישי 16 אוגוסט 2016 23:29:22(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 348 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות
אני רק רוצה להציע הצעה - לא יהיה לך יותר נוח להעלות את הפירוט שלך לימים, ואת המידע הכללי, לבלוג מסודר לפוסטים נפרדים? אתה יכול לנסות להשתמש בפלטפורמת הבלוגים שקיימת כאן בפורום, אם אתה לא רוצה/מעוניין להרים בלוג באירוח ב blogspot או wordpress (או מקום אחר).
Eli TheHiker  
#17 נשלח : יום שלישי 16 אוגוסט 2016 23:38:30(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 662

תודות: 116 פעמים
קיבל תודה: 311 פעמים ב 142 הודעות

נשלח במקור על ידי: אמנון לנגי עבור להודעה מצוטטת

חבל שלא התייעצת קצת בפורום לפני הנסיעה.

אני די בטוח שלא עשית את הקניון הזה שלעומת קניון אנטילופ ה"מקולקל" מרוב אנשים, זו חוויה אותנתית ייחודית. 

לא התייעצתי בפורום בכתב, אך קראתי כמובן בנושא והתייעצתי עם אנשים מנוסים שעשו טיולים דומים ישירות וכל ההמלצות נרשמו, בין היתר הקניון שציינת.

הקניון שעשיתי בסופו של דבר בשם buckskin gulch לוקח את כל האחרים בגדול מאוד, בדיוק סיימתי את סיכום היום, תראה בתמונות. 

אוסיף את ההמלצה שלך ל Waterhole canyon כהערה ביום של סביב Page עבור אחרים, תודה. 

 

נשלח במקור על ידי: Amtrak עבור להודעה מצוטטת
אני רק רוצה להציע הצעה - לא יהיה לך יותר נוח להעלות את הפירוט שלך לימים, ואת המידע הכללי, לבלוג מסודר לפוסטים נפרדים? אתה יכול לנסות להשתמש בפלטפורמת הבלוגים שקיימת כאן בפורום, אם אתה לא רוצה/מעוניין להרים בלוג באירוח ב blogspot או wordpress (או מקום אחר).

מבחינת הנוחות שלי זה לא ממש משנה, כבר התרגלתי לכתוב ישירות. יתכן שבסופו של דבר יהיה יותר קל לקרוא מבלוג מסודר, נראה אחרי שאסיים אם שווה להעביר לבלוג כזה או אחר, תודה.  

נערך ע"י משתמש יום שלישי 16 אוגוסט 2016 23:52:09(UTC)  | סיבה: לא צויינה

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
אמנון לנגי  
#18 נשלח : יום רביעי 17 אוגוסט 2016 00:29:04(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,913
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 900 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות
גם ה Wave התקלקל בגלל חשיפת יתר אך עדיין עוצר נשימה. טוב שהשארת לעצמך עוד כמה דברים לעשות שם בעתיד :)
ברזורט של לייק פאוול יש אפשרות לשכור סירת "בית מלון" במחירים שפויים לגמרי.
Eli TheHiker  
#19 נשלח : יום רביעי 17 אוגוסט 2016 07:16:34(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 662

תודות: 116 פעמים
קיבל תודה: 311 פעמים ב 142 הודעות

נשלח במקור על ידי: אמנון לנגי עבור להודעה מצוטטת
גם ה Wave התקלקל בגלל חשיפת יתר אך עדיין עוצר נשימה. טוב שהשארת לעצמך עוד כמה דברים לעשות שם בעתיד :)

זו בהחלט אחת המסקנות העיקריות מהטיול , יש כל כך הרבה מה לראות שם בגלל גודל המדינה והגיוון הגיאוגרפי ואי אפשר להספיק הכל בטיול אחד ולכן צריכים להיות מאוד גמישים ולעשות מה שמסתדר הכי טוב מבחינת הימים/מזג אוויר. w00t

כמו שרמזתי כבר בתחילת הסיכום, לנסיעה כזאת לבד יש חסרון עיקרי של עלות,  אך היתרון הכי גדול לטעמי זו הגמישות בקבלת החלטות במקום וניצול מקסימלי של יכולת פיסית האישית. 

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
Amtrak  
#20 נשלח : יום רביעי 17 אוגוסט 2016 08:01:05(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 348 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות
טוב, אני מקווה שזה אכן יגיע בצורת בלוג בסוף. מבחינת נוחות הקריאה, למצוא כל פעם בעמוד ענקי עד לאן הגעתי בפעם שעברה זה קצת פחות נוח.
אבל בכל מקרה, תודה על הסיכומים הממצים והמפורטים. זה שווה את המאמץ (שלי).
משתמשים הצופים בדיון זה
2 עמודים12>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.