ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

169 עמודים«<2526272829>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Treeon  
#521 נשלח : יום ראשון 08 יולי 2012 02:07:23(UTC)
Treeon


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 08/07/2012(UTC)
הודעות: 1

אהלן,

לא ממש AV1 אבל בכל זאת: אני וחבר מגיעים בסוף החודש לורונה, משם רוצים להגיע לקורטינה ד'אמפזו. מה הדרך הכי קצרה לעשות את זה (דרך ונציה או דרך וילה-באסה). יש אוטובוסים שעושים את הדרך? עדיף עם רכבת? כמה תעלה מונית מתחנות הרכבת הסופיות - צפונית או דרומית לקורטינה, תלוי במסלול שנבחר?

אמנון לנגי  
#522 נשלח : יום ראשון 08 יולי 2012 08:58:29(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,912
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 893 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות

אהלן Treeon
הכי פשוט יהיה לקחת מורונה רכבת לקללזו Calalzo דרך ונציה (כ 4 שעות ובערך 14.5 יורו) ומשם אוטובוס (כשעה נסיעה) לקורטינה
קללזו רחוקה 36 ק"מ מקורטינה. מונית לקורטינה מתחנת הרכבת בקללזו עלולה לעלות 50 יורו אז מומלץ לנסוע באוטובוס.
האוטובוסים מקללזו לקורטינה יוצאים מתחנת הרכבת בערך כל שעה (הקו מפסיק לעבוד ב 11 בספטמבר)
יש גם אפשרות לקחת רכבת מורונה לדוביאקו Dobbiaco דרך פורטזה (כ 4 שעות ובערך 17 יורו) ומשם להמשיך באוטובוס לקורטינה (האוטובוס פחות זמין)
אין בקיץ אוטובוס ציבורי ישיר מורונה לקורטינה. יש אוטובוס שנוסע לונציה ומשם צריך לקחת אוטובוס אחר לקורטינה. מאוד מסורבל ונמשך נצח

Amnonl41098.2813425926
זמי1  
#523 נשלח : יום ראשון 08 יולי 2012 11:48:59(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
תגיד, אתה לא ישן? מה זו הפעילות הזו על הבוקר?
אמנון לנגי  
#524 נשלח : יום ראשון 08 יולי 2012 12:00:22(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,912
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 893 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות
בערך 30 שנה שאני קם ב 05:30
לא נראה לי שזה עתיד להשתנות
yotamr  
#525 נשלח : יום שלישי 10 יולי 2012 18:53:36(UTC)
yotamr


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/07/2012(UTC)
הודעות: 1

שלום אמנון
אנחנו משפחה בכושר עם ילדים גדולים. יש לנו אוטו ושלושה ימים לטיול בדולומיטים. אנחנו מתלבטים בין לעשות את תחילת הAV1 לבין המלצתך למסלול שלושת השיניים.
התוכנית בAV1 היא להתחיל בתחילת המסלול ולסיים באזור קורטינה. (לישון בBIELLA ובFANES, וביום השלישי לרדת לכביש). איך אתה מציע לחזור מהכביש לוילאבאסה? יש אוטבוסים סדירים בין קורטינה לוילאבאסה? במקרה ויש אולי עדיף לישון בקורטינה בלילה לפני, להגיע באוטובוס לתחילת המסלול ולסיים באוטו בקורטינה?
לגבי האופציה השנייה (drei zinnen) אנחנו חוששים שהוא יהיה עמוס מדי (הטיול מתוכנן ל-25 ביולי)
לדעתך צריך להזמין מראש מקום ברפיוגים בתקופה הזאת?
תודה מראש
אמנון לנגי  
#526 נשלח : יום שלישי 10 יולי 2012 20:54:35(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,912
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 893 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות
יש חברה שחזרו השנה ממסלול שלושת השיניים והעבירו לי דיווחים נפלאים. זה מסלול נהדר בכל קנה מידה.
בשיניים חובה להזמין מקומות מראש! המסלול עמוס והרפיוגים קטנים.

בעלי רכב שבוחרים ללכת את הקטע הצפוני של ה AV1 צריכים לקחת בסיום אוטובוס של חברת SAD מקורטינה לדוביאקו (Dobbiaco)
משם זה מרחק קצר באוטובוס לאגם בראיס (ראו לוח זמנים מדוביאקו לאגם בראיס בקישור הנ"ל של SAD)
בעלי רכב מחנים את הרכב באגם וחוזרים בסוף ההליכה לאגם. זה מאפשר להם להתחיל מסלול מוקדם!
ובפעם האלף... לא לישון ברפיוג ביאלה! לישון ברפיוג סנס!!Amnonl41100.7687152778
funaro  
#527 נשלח : יום שלישי 10 יולי 2012 23:46:47(UTC)
funaro


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/06/2012(UTC)
הודעות: 6

טוב חברים... אחרי אינספור תכנונים, התלבטויות, התיעצויות, קניות, הזמנות ושיחות טלפון של סבתא (באיטלקית) היום בלילה אנחנו יוצאים לדרך! נשתדל לעדכן מהדרך אם יתאפשר ואם לא אז כשנסיים... בהנחה שאני אצליח לעבור את כל הרכבות והאוטובוסים והמטוסים דרך איסטנבול וברגמו בלי פאלטות רציניות
אמנון לנגי  
#528 נשלח : יום רביעי 11 יולי 2012 02:08:35(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,912
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 893 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות
לדרך! בהצלחה
shlom  
#529 נשלח : יום חמישי 12 יולי 2012 11:29:05(UTC)
shlom


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/05/2012(UTC)
הודעות: 12


שלום אמנון לכל חברי הפורום, לצערינו סיימנו את מול את המסלול המדהים והמשכר המדובר. ללא הויה פרטות....מדהים! אמנון תודה על הסבלנות הבקיאות הידע שאתה מנהל פה ביד רמה. בהחלט הקל על ההתנהלות. בכל מקרה התרשמותינו שהמסלול מסודר ואפשר לגלות גמישות. המחירים מאוד דומים לאילו של 2011. עדכונים ותמונות מהארץ. דרך אגב, רני לא בטוחה בכלל שהמסלול הזה קל יותר מה tmb אולי קצת פחות עליות אבל השבילים פחות נוחים להליכה. מי שהלך אתהאלה ויה גם סובב מון בלאן מומלץ ביותק! השאלה מה בשנה הבאה....
shlom  
#530 נשלח : יום חמישי 12 יולי 2012 12:23:37(UTC)
shlom


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/05/2012(UTC)
הודעות: 12


מצטערת על השגיאות בהקלדה. קצת קשה מהנייד....
maayanula  
#531 נשלח : יום חמישי 12 יולי 2012 21:19:30(UTC)
maayanula


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2012(UTC)
הודעות: 20

תקופת המבחנים עיכבה את כל מה שתכננתי, אבל הנה התגמול שלנו לפורום:
עלויות טיול
אנחנו ישנו בחדרים זוגיים, אכלנו ושתינו בלי לחשוב פעמיים ולא חסכנו על עצמנו. כל עלות הטרק (שבוע, לא כולל טיסות) הייתה כ-1200 יורו לזוג.
עלויות לינה בחדר זוגי נעה בסביבות 30 יורו לאדם ל-B&B ובסביבות ה-60 יורו לאדם בחצי פנסיון. בדורמיטורי, מן הסתם, המחיר נמוך יותר.
עלויות אוכל- בד"כ כשהיינו מגיעים לרפיוג היינו אוכלים משהו קל בתוספת קפה/בירה, דבר שעלה לנו כ-8 יורו לאדם. במקומות בהם לא היה לנו חצי פנסיון, ארוחת ערב עלתה לנו כ-15 יורו לאדם כולל יין.
עלויות נסיעה - אוטובוס משדה"ת בורונה לתחנת רכבת פורטה נואבו - 6 יורו לאדם, רכבת מורונה לוילה באסה - 17 יורו לאדם, אוטובוס מוילה באסה ללאגו דה ברייס - 2.5 יורו לאדם, רכבלים - 10 יורו לאדם, מונית מפאסו דוראן לאגוארדו - 38 יורו למונית, אוטובוס מאגוארדו לבלונו - 4.5 יורו לאדם. לא חזרנו מבלונו לורונה, כך שלא נוכל לעזור בזה...

סיפור דרך מקוצר
היום הראשון - ישראל -> ורונה -> לאגו דה בראיס - עד לורונה הכל הלך חלק. עם הרכבת שם קצת הסתבכנו: שימו לב טוב טוב לרציף שממנו יוצאת הרכבת! לנו שינו את הרציף והודיעו רק באיטלקית ככה שפספסנו את הרכבת של 11:50 והיינו צריכים להמתין שעתיים בחום של תחנת הרכבת (האיטלקים לא מאמינים במזגנים...). אנחנו טסנו בטיסת לילה ועם כל הנסיעות שאחריה היינו סחוטים, ולכן אנחנו ממליצים בחום שלא להתחיל את הטרק ביום ההגעה אלא לישון לילה באגם. המלון שם הוא אמנם מעט יקר יותר מרפיוג, אבל הוא ממש כיף ומפנק ומדהים לראות את האגם בשעות שונות של היום.
היום השני - לאגו דה בראיס -> סנס - התחלנו את היום מחויכים, כשאנחנו עוד לא יודעים ומבינים מה מצפה לנו: 4 שעות של טיפוס מתיש ומייאש! ההליכה היא על דרדרת, בשלבים מסויימים הרגשתי שהלב שלי עומד לקפוץ מהחזה כמו שרואים בסרטים מצוירים. קחו מספיק מים - אנחנו יצאנו עם 2 ליטר כל אחד והגענו לביאלה עם כמעט כלום. ברגע שראיתי את הפאס התחלתי לרוץ. ביאלה רפיוג חביב, קחו בחשבון שיש שם שירותי בול פגיעה ואין מי שתייה (מים מינרליים עולים 3 יורו). משם ההליכה כבר קלילה ונעימה ואחרי שעה הגענו לסנס, רפיוג משפחתי נעים עם אוכל טעים לאללה.
היום השלישי - סנס -> לאברלה - יום של הליכה לא מאוד קשה: שעה וחצי ירידה שנהיית תלולה בסופה לפדרו (רפיוג חביב אך המוני) ואז כשלוש שעות עליה מתונה שנהיית מישורית בסופה ללאברלה (הזמנים הם מה שלקח לנו - קצת יותר ממה שמתואר בסיפורי הדרך שקראנו...). לאברלה ופאנס, שני רפיוגים במרחק 5 דקות זה מזה, שניהם נעימים מאוד.
היום הרביעי - לאברלה -> סקויאטולי - היום מתחיל בטיפוס קצר ואחריו כשעה וחצי הליכה נוחה עד תחילת שביל ה-20B האימתני. משם מתחילים לטפס: שעה וחצי עלייה ראשונה עד לפאס, הרבה פחות קשה ממה שציפינו. אח"כ יורדים ירידה תלולה אך עם נוף מדהים לאגם לאגזוי (הרי צריך שיהיה מה לטפס בחזרה...), ואז שעתיים עליה (ואל תתנו לאיטלקים להונות אתכם שזה שעה!) מתישה שמזכירה את העלייה של היום הראשון ומסתיימת בשביל נחש תלול מאוד. ביום הזה הלכנו גם קצת בתוך שלוגיות שעוד לא נמסו, חוויה נחמדה. הגענו ללאגזוי, ששום דבר כמעט לא מתחרה עם הנוף שם ביום בהיר, אבל התאכזבנו מאוד מהרפיוג - היה המוני, לא נעים והרגיש כמו מסחטת כסף. בהחלטה של רגע החלטנו לעבור לסקויאטולי, ההחלטה הכי טובה בטיול. ירדנו ברכבל למטה (10 יורו לאדם, רכבל אחרון ב-17:00) ורצינו לתפוס את הרכבל למעלה לסקויאטולי. הסתבר לנו שבין הרכבלים מפרידים כ-3 ק"מ של כביש... היה לנו יותר מזל משכל ומלאך הציע לקחת אותנו כדי שלא נפספס את הרכבל האחרון למעלה (10 יורו לאדם, רכבל אחרון ב-16:30). השישי בסקויאטולי היה נהדר, המקלחת הכי טובה בטרק וצוות מאוד נחמד. כדאי לקפוץ לרפיוג צינקווה טורי ולבקר במוזיאון הפתוח.
היום הרביעי - סקויאטולי -> פאסו גיו - יום קצר אך מלא התברברויות. העליות מסקויאטולי לאבראו ומאבראו לנובלאו קצרות ולא קשות (30 דקות כל אחת). בגלל הגשם שירד בבוקר והערפל שהיה כל היום התפקששו לנו התוכניות - לא יכולנו לעשות את טיול הצד לפסגת הר אבראו ולא יכולנו לרדת בויה פארטה מנובלאו לפאסו גיו. היינו צריכים לחזור ולרדת מאבראו לפאסו גיו. כאן המקום לשים דגש שלא נמצא בסיפורי הדרך ולמנוע מאחרים להתברבר כמונו - הירידה היא בשביל שמתחת לרכבל שבשלב מסוים פונה שמאלה משביל הכורכר לשביל צר לצד ההר. ממשיכים בו עד שמגיעים לדרדרת שממש לא נראית כמו המשך השביל אבל היא כן. צריך לטפס אותה ואז המשך השביל מתברר. פאסו גיו הוא מלון מפנק מאוד, היינו זקוקים לזה אחרי 4 ימים של טרק.
היום החמישי - פאסו גיו -> סטאולנצה - יום קליל וחביב. התחיל בשעה של הליכה קלילה שהפכה לעלייה בוצית תלולה אך קצרה, ומשם עוד כשעתיים הליכה במגמות משתנות אך מישורית בעיקרה עד רפיוג סיטה דה פיומה הספרטני אך נחמד. התכנון שלנו היה לעלות על הר פלמו ולרדת לישון ברפיוג ונציה, אך העננים והתחזית לא היו כל כך בעדנו כך שנאלצנו לשנות כיוון ולרדת עוד כשעה עד סטאולנצה המקסים.
היום השישי - סטאולנצה -> וואזולר - יום שהתחיל בערפל מוחלט ובעלייה של שעתיים שהתחילה בסדר והפכה למתישה עד רפיוג קולדאי. לא נראה מבטיח, אך ברגע שעברנו את הפאס לצד השני והגענו לאדם קולאי היפהיפה התברר לנו שההר חוסם את העננים ועברו השני בהיר לחלוטין. התעודדנו והמשכנו ללכת כשעה במגמת ירידה עד לתחילת הטיפוס לטיסי. משם לטיסי זה טיפוס לא קשה מדי של פחות מחצי שעה אך מי שאין לו מה לחפש בטיסי לא חייב לעלות לשם ויכול להמשיך ישר בשביל עוד כשעה וחצי לכיוון ואזולר. רפיוג ואזולר הוא ספרטני (מקלחת של 3 דקות עם אסימון) אך בעל אוירה טובה.
היום השביעי - ואזולר -> פאסו דוראן - לאחר התייעצות עם בעל הרפיוג ועם מטיילים נוספים שהיו במקום הבנו שההליכה שתכננו ליום המחרת מפאסו דוראן לפיאן דה פונטנה היא ארוכה מאוד ושמכיוון שלנו לוקח יותר זמן מלאחרים היא בטח תיקח לנו נצח. היינו כבר עייפים, עם שרירים כואבים ומעט שבעים מהנופים והיופי. לכן, ובגלל שזה גם ירח דבש ורצינו להתפנק, החלטנו שנשמור משהו לפעם הבאה והפעם נקצר ונסיים בפאסו דוראן. היום הזה לא היה קשה במיוחד, הוא לקח לנו כ-5 שעות, עם כמה טיפוסים מתישים אך לא מאוד ארוכים (כחצי שעה כל טיפוס) ועם ירידה תלולה של כשעה בסופו. כשהגענו לפאסו דוראן ביקשנו שיזמינו לנו מונית לאגוארדו ומשם תפסנו אוטובוס לבולונו (כחצי שעה נסיעה), עיירה כל כך כייפית שהתגעגענו אליה כשהגענו יום אחרי זה לחום והצפיפות של ונציה.

ולסיום - טיפים
1. משקל, משקל ושוב משקל - אנחנו הגענו עם תיקים מעט כבדים (אני הלכתי עם תיק של כ-9 ק"ג ומצלמה של כ-3 ק"ג, יקירי הלך עם תיק של כ-15 ק"ג). זה הכביד והקשה עלינו. לא היו לנו המון דברים מיותרים, אבל דבר אחד כן - פליזים. אין צורך. חולצה תרמית טובה ומעיל גשם יעשו את העבודה.
2. מקלות הליכה - התשובה לסעיף הקודם. אם לא הם, מזמן היינו נופלים.
3. נעליים - בשל תוואי שטח של דרדרות ובוץ - עשו לעצמכם טובה וקחו נעלי טיולים טובות ולא תחליף אחר.
4. אנחנו טיילנו ממש בתחילת העונה, הזמנו מראש במיילים את כל הרפיוגים אך לא באמת היה בכך צורך. מלבד סטאולנצה שהייתה שם קבוצה, כל הרפיוג היו פנויים כמעט לחלוטין.
5. כושר טרקים - נסו להבין מה הכושר שלכם ללכת עם משקל על הגב ואל תקחו כמובן מאליו את הזמנים שכתובים בסיפורי הדרך אם הכושר שלכם לא טוב במיוחד. אנחנו ראינו שלקח לנו כ-20% יותר בכל יום.
6. המלצה שלנו - אם יש לכם זמן, טיילו יותר ימים ועשו אותם קצרים. יש משהו כיף בלהגיע בצהריים ולבלות את אחה"צ והערב ברפיוג ברביצה ושיטוטים באזור.
7. שימו לב לנופים ולטבע - זה פשוט מדהים! אנחנו ראינו מלא חיות - מרמיטות, סוסים, פרות, איילים, כבשים, ציפורים. איזה כיף!!!
8. לילה בבלונו - ורונה משעממת, עדיף לישון בבלונו השקטה והנעימה. זה גם יוצא יותר זול...
9. הכי חשוב - תהנו!!!

*הבטחנו תמונות ונקיים בהמשך כשנסיים את הסינון (1500 תמונות ב-11 יום של טיול...)
maayanula  
#532 נשלח : יום חמישי 12 יולי 2012 21:24:59(UTC)
maayanula


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2012(UTC)
הודעות: 20

ועוד טיפ אחד ששכחנו לכתוב -
לכל רפיוג יש חותמת ייחודית. בחנות המזכרות של לאגו דה בראיס הם מוכרים "דרכון דולומיטים" לאיסוף החותמות, אנחנו העדפנו אותן ביומן מסע. זה כיף ממש להסתכל על כל החותמות היום ולהיזכר קצת בכל מה עברנו כדי לקבל אותן (כולל טיפוס לטיסי וירידה לצינקווה טורי ללא שום צורך מלבד חותמת...)
דרור  
#533 נשלח : יום חמישי 12 יולי 2012 22:07:54(UTC)
דרור


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/01/2012(UTC)
הודעות: 63
גבר
ישראל

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
שלום מהרכבת מבלונו לפדובה.
זהו, גמרנו 12 ימים של כיף באלטה ויה 1. חלק גדול מההצלחה מבחינתנו שייך לפורום בכלל ולאמנון בפרט אז - תודה, תודה ושוב תודה.
בשבת אחר הצהרים ננחת ובשבוע הבא אעדכן הכל. בגדול עשינו את כל המסלול המתואר בסיפור דרך )כולל פרטה מרמול( ועוד הוספנו כהנה וכהנה. כאמור, אעדכן הכל כשאהיה מול מחשב ומקלדת.
להת באלטה ויה 2....
יובלש  
#534 נשלח : יום חמישי 12 יולי 2012 23:22:11(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

maayanula כתב/ה:
תקופת המבחנים עיכבה את כל מה שתכננתי, אבל הנה התגמול שלנו לפורום:
עלויות טיול
אנחנו ישנו בחדרים זוגיים, אכלנו ושתינו בלי לחשוב פעמיים ולא חסכנו על עצמנו. כל עלות הטרק (שבוע, לא כולל טיסות) הייתה כ-1200 יורו לזוג.
עלויות לינה בחדר זוגי נעה בסביבות 30 יורו לאדם ל-B&B ובסביבות ה-60 יורו לאדם בחצי פנסיון. בדורמיטורי, מן הסתם, המחיר נמוך יותר.
עלויות אוכל- בד"כ כשהיינו מגיעים לרפיוג היינו אוכלים משהו קל בתוספת קפה/בירה, דבר שעלה לנו כ-8 יורו לאדם. במקומות בהם לא היה לנו חצי פנסיון, ארוחת ערב עלתה לנו כ-15 יורו לאדם כולל יין.
עלויות נסיעה - אוטובוס משדה"ת בורונה לתחנת רכבת פורטה נואבו - 6 יורו לאדם, רכבת מורונה לוילה באסה - 17 יורו לאדם, אוטובוס מוילה באסה ללאגו דה ברייס - 2.5 יורו לאדם, רכבלים - 10 יורו לאדם, מונית מפאסו דוראן לאגוארדו - 38 יורו למונית, אוטובוס מאגוארדו לבלונו - 4.5 יורו לאדם. לא חזרנו מבלונו לורונה, כך שלא נוכל לעזור בזה...

סיפור דרך מקוצר
היום הראשון - ישראל -> ורונה -> לאגו דה בראיס - עד לורונה הכל הלך חלק. עם הרכבת שם קצת הסתבכנו: שימו לב טוב טוב לרציף שממנו יוצאת הרכבת! לנו שינו את הרציף והודיעו רק באיטלקית ככה שפספסנו את הרכבת של 11:50 והיינו צריכים להמתין שעתיים בחום של תחנת הרכבת (האיטלקים לא מאמינים במזגנים...). אנחנו טסנו בטיסת לילה ועם כל הנסיעות שאחריה היינו סחוטים, ולכן אנחנו ממליצים בחום שלא להתחיל את הטרק ביום ההגעה אלא לישון לילה באגם. המלון שם הוא אמנם מעט יקר יותר מרפיוג, אבל הוא ממש כיף ומפנק ומדהים לראות את האגם בשעות שונות של היום.
היום השני - לאגו דה בראיס -> סנס - התחלנו את היום מחויכים, כשאנחנו עוד לא יודעים ומבינים מה מצפה לנו: 4 שעות של טיפוס מתיש ומייאש! ההליכה היא על דרדרת, בשלבים מסויימים הרגשתי שהלב שלי עומד לקפוץ מהחזה כמו שרואים בסרטים מצוירים. קחו מספיק מים - אנחנו יצאנו עם 2 ליטר כל אחד והגענו לביאלה עם כמעט כלום. ברגע שראיתי את הפאס התחלתי לרוץ. ביאלה רפיוג חביב, קחו בחשבון שיש שם שירותי בול פגיעה ואין מי שתייה (מים מינרליים עולים 3 יורו). משם ההליכה כבר קלילה ונעימה ואחרי שעה הגענו לסנס, רפיוג משפחתי נעים עם אוכל טעים לאללה.
היום השלישי - סנס -> לאברלה - יום של הליכה לא מאוד קשה: שעה וחצי ירידה שנהיית תלולה בסופה לפדרו (רפיוג חביב אך המוני) ואז כשלוש שעות עליה מתונה שנהיית מישורית בסופה ללאברלה (הזמנים הם מה שלקח לנו - קצת יותר ממה שמתואר בסיפורי הדרך שקראנו...). לאברלה ופאנס, שני רפיוגים במרחק 5 דקות זה מזה, שניהם נעימים מאוד.
היום הרביעי - לאברלה -> סקויאטולי - היום מתחיל בטיפוס קצר ואחריו כשעה וחצי הליכה נוחה עד תחילת שביל ה-20B האימתני. משם מתחילים לטפס: שעה וחצי עלייה ראשונה עד לפאס, הרבה פחות קשה ממה שציפינו. אח"כ יורדים ירידה תלולה אך עם נוף מדהים לאגם לאגזוי (הרי צריך שיהיה מה לטפס בחזרה...), ואז שעתיים עליה (ואל תתנו לאיטלקים להונות אתכם שזה שעה!) מתישה שמזכירה את העלייה של היום הראשון ומסתיימת בשביל נחש תלול מאוד. ביום הזה הלכנו גם קצת בתוך שלוגיות שעוד לא נמסו, חוויה נחמדה. הגענו ללאגזוי, ששום דבר כמעט לא מתחרה עם הנוף שם ביום בהיר, אבל התאכזבנו מאוד מהרפיוג - היה המוני, לא נעים והרגיש כמו מסחטת כסף. בהחלטה של רגע החלטנו לעבור לסקויאטולי, ההחלטה הכי טובה בטיול. ירדנו ברכבל למטה (10 יורו לאדם, רכבל אחרון ב-17:00) ורצינו לתפוס את הרכבל למעלה לסקויאטולי. הסתבר לנו שבין הרכבלים מפרידים כ-3 ק"מ של כביש... היה לנו יותר מזל משכל ומלאך הציע לקחת אותנו כדי שלא נפספס את הרכבל האחרון למעלה (10 יורו לאדם, רכבל אחרון ב-16:30). השישי בסקויאטולי היה נהדר, המקלחת הכי טובה בטרק וצוות מאוד נחמד. כדאי לקפוץ לרפיוג צינקווה טורי ולבקר במוזיאון הפתוח.
היום הרביעי - סקויאטולי -> פאסו גיו - יום קצר אך מלא התברברויות. העליות מסקויאטולי לאבראו ומאבראו לנובלאו קצרות ולא קשות (30 דקות כל אחת). בגלל הגשם שירד בבוקר והערפל שהיה כל היום התפקששו לנו התוכניות - לא יכולנו לעשות את טיול הצד לפסגת הר אבראו ולא יכולנו לרדת בויה פארטה מנובלאו לפאסו גיו. היינו צריכים לחזור ולרדת מאבראו לפאסו גיו. כאן המקום לשים דגש שלא נמצא בסיפורי הדרך ולמנוע מאחרים להתברבר כמונו - הירידה היא בשביל שמתחת לרכבל שבשלב מסוים פונה שמאלה משביל הכורכר לשביל צר לצד ההר. ממשיכים בו עד שמגיעים לדרדרת שממש לא נראית כמו המשך השביל אבל היא כן. צריך לטפס אותה ואז המשך השביל מתברר. פאסו גיו הוא מלון מפנק מאוד, היינו זקוקים לזה אחרי 4 ימים של טרק.
היום החמישי - פאסו גיו -> סטאולנצה - יום קליל וחביב. התחיל בשעה של הליכה קלילה שהפכה לעלייה בוצית תלולה אך קצרה, ומשם עוד כשעתיים הליכה במגמות משתנות אך מישורית בעיקרה עד רפיוג סיטה דה פיומה הספרטני אך נחמד. התכנון שלנו היה לעלות על הר פלמו ולרדת לישון ברפיוג ונציה, אך העננים והתחזית לא היו כל כך בעדנו כך שנאלצנו לשנות כיוון ולרדת עוד כשעה עד סטאולנצה המקסים.
היום השישי - סטאולנצה -> וואזולר - יום שהתחיל בערפל מוחלט ובעלייה של שעתיים שהתחילה בסדר והפכה למתישה עד רפיוג קולדאי. לא נראה מבטיח, אך ברגע שעברנו את הפאס לצד השני והגענו לאדם קולאי היפהיפה התברר לנו שההר חוסם את העננים ועברו השני בהיר לחלוטין. התעודדנו והמשכנו ללכת כשעה במגמת ירידה עד לתחילת הטיפוס לטיסי. משם לטיסי זה טיפוס לא קשה מדי של פחות מחצי שעה אך מי שאין לו מה לחפש בטיסי לא חייב לעלות לשם ויכול להמשיך ישר בשביל עוד כשעה וחצי לכיוון ואזולר. רפיוג ואזולר הוא ספרטני (מקלחת של 3 דקות עם אסימון) אך בעל אוירה טובה.
היום השביעי - ואזולר -> פאסו דוראן - לאחר התייעצות עם בעל הרפיוג ועם מטיילים נוספים שהיו במקום הבנו שההליכה שתכננו ליום המחרת מפאסו דוראן לפיאן דה פונטנה היא ארוכה מאוד ושמכיוון שלנו לוקח יותר זמן מלאחרים היא בטח תיקח לנו נצח. היינו כבר עייפים, עם שרירים כואבים ומעט שבעים מהנופים והיופי. לכן, ובגלל שזה גם ירח דבש ורצינו להתפנק, החלטנו שנשמור משהו לפעם הבאה והפעם נקצר ונסיים בפאסו דוראן. היום הזה לא היה קשה במיוחד, הוא לקח לנו כ-5 שעות, עם כמה טיפוסים מתישים אך לא מאוד ארוכים (כחצי שעה כל טיפוס) ועם ירידה תלולה של כשעה בסופו. כשהגענו לפאסו דוראן ביקשנו שיזמינו לנו מונית לאגוארדו ומשם תפסנו אוטובוס לבולונו (כחצי שעה נסיעה), עיירה כל כך כייפית שהתגעגענו אליה כשהגענו יום אחרי זה לחום והצפיפות של ונציה.

ולסיום - טיפים
1. משקל, משקל ושוב משקל - אנחנו הגענו עם תיקים מעט כבדים (אני הלכתי עם תיק של כ-9 ק"ג ומצלמה של כ-3 ק"ג, יקירי הלך עם תיק של כ-15 ק"ג). זה הכביד והקשה עלינו. לא היו לנו המון דברים מיותרים, אבל דבר אחד כן - פליזים. אין צורך. חולצה תרמית טובה ומעיל גשם יעשו את העבודה.
2. מקלות הליכה - התשובה לסעיף הקודם. אם לא הם, מזמן היינו נופלים.
3. נעליים - בשל תוואי שטח של דרדרות ובוץ - עשו לעצמכם טובה וקחו נעלי טיולים טובות ולא תחליף אחר.
4. אנחנו טיילנו ממש בתחילת העונה, הזמנו מראש במיילים את כל הרפיוגים אך לא באמת היה בכך צורך. מלבד סטאולנצה שהייתה שם קבוצה, כל הרפיוג היו פנויים כמעט לחלוטין.
5. כושר טרקים - נסו להבין מה הכושר שלכם ללכת עם משקל על הגב ואל תקחו כמובן מאליו את הזמנים שכתובים בסיפורי הדרך אם הכושר שלכם לא טוב במיוחד. אנחנו ראינו שלקח לנו כ-20% יותר בכל יום.
6. המלצה שלנו - אם יש לכם זמן, טיילו יותר ימים ועשו אותם קצרים. יש משהו כיף בלהגיע בצהריים ולבלות את אחה"צ והערב ברפיוג ברביצה ושיטוטים באזור.
7. שימו לב לנופים ולטבע - זה פשוט מדהים! אנחנו ראינו מלא חיות - מרמיטות, סוסים, פרות, איילים, כבשים, ציפורים. איזה כיף!!!
8. לילה בבלונו - ורונה משעממת, עדיף לישון בבלונו השקטה והנעימה. זה גם יוצא יותר זול...
9. הכי חשוב - תהנו!!!

*הבטחנו תמונות ונקיים בהמשך כשנסיים את הסינון (1500 תמונות ב-11 יום של טיול...)

תודה על הדיווח המפורט.

אפשר לשאול איזו מצלמה שוקלת 3 קילו?

ואיך סחבת אותה? על הצוואר דבר כזה זה ווחאד משקולת ובתיק זה כל היום להוציא להכניס

המצלמה שלי שוקלת "רק" קילו וחצי ואני שוקל בכאב לב לוותר עליה ולקחת את הישנה.

ועוד שאלה-התיקים, העליתם אותם למטוס או שלחתם? אני שואל בגלל המקלות שאמרו לי שהם נחשבים ככלי נשק פוטנציאלי ולכן לא נותנים להעלות אותם למטוס.

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
אמנון לנגי  
#535 נשלח : יום שישי 13 יולי 2012 02:08:02(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 3,912
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 893 פעמים
קיבל תודה: 821 פעמים ב 618 הודעות
תודה תודה תודה למעין ולירן על העדכון המשובח (נמתין לתמונות)
דרור קבל סוף סוף יש ביצוע של הפראטה מרמול
yakov  
#536 נשלח : יום שישי 13 יולי 2012 11:45:40(UTC)
yakov


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 13/07/2012(UTC)
הודעות: 16

באופן ספונטאני אני מתכוון לצאת לטרק קטן עם הבן שמתגייס בסוף החודש. רק אתמול מצאתי את הפורום והתלהבתי מאד.
יש על הפרק טיסה ב-20 עד 25.
השאלות:
אני בכושר סביר, מטייל אבל לא מטייל-בלתי-נלאה. לא חושש מעליות קשות אבל פוחד מתהומות (בשום אופן לא פראטה). האם אני צריך לדאוג?
הטיסה נוחתת בבוקר בורונה וחוזרת בלילה ממילאנו (החזרה ב-01:45, כלומר עד ה-24 בערב אני צריך להגיע למילאנו). מתכנן לא לשכור רכב. חשבתי על שלושת או ארבעת הימים הראשונים של AV1.

מתוכנן לנחות בורונה בבוקר. האם כדאי לעשות את היום הראשון (העליה מברייס) באותו יום, או עדיף לנוח ולהשאיר למחרת?

אני מבין שבהתאם הקושי אוכל לעשות את שלושת או את ארבעת הימים הראשונים. מבחינת יופי ואטרקטיביות של המסלול - האם ממולץ להשתדל יותר ולהשלים את היום הרביעי.

איך אני מסיים? אני מבים שבגדול, בסיום של היום השלישי וגם של הרביעי אוכל להגיע לכביש. האם יש משם תחבורה סבירה כדי להגיע לתחנת רכבת (משם, אני מניח שישהי פשוט ומהר להגיע למילאנו). האם ביום האחרון צריך להזדרז ולצאת לכביש כדי להספיק, או שאפשר למשל לתכנן עוד הליכה קטנה בשעות הבוקר?

תודה מראש.
yakov  
#537 נשלח : יום שישי 13 יולי 2012 11:48:57(UTC)
yakov


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 13/07/2012(UTC)
הודעות: 16

ועוד משהו שחשבתי -
עדיין אין תחזית לשבועיים קדימה. האם במקרה של תחזית עגומה, הרבה גשם וכו', יש Plan B מומלץ?
יובלש  
#538 נשלח : יום שישי 13 יולי 2012 13:04:23(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

yakov כתב/ה:
באופן ספונטאני אני מתכוון לצאת לטרק קטן עם הבן שמתגייס בסוף החודש. רק אתמול מצאתי את הפורום והתלהבתי מאד.
יש על הפרק טיסה ב-20 עד 25.
השאלות:
אני בכושר סביר, מטייל אבל לא מטייל-בלתי-נלאה. לא חושש מעליות קשות אבל פוחד מתהומות (בשום אופן לא פראטה). האם אני צריך לדאוג?
הטיסה נוחתת בבוקר בורונה וחוזרת בלילה ממילאנו (החזרה ב-01:45, כלומר עד ה-24 בערב אני צריך להגיע למילאנו). מתכנן לא לשכור רכב. חשבתי על שלושת או ארבעת הימים הראשונים של AV1.

מתוכנן לנחות בורונה בבוקר. האם כדאי לעשות את היום הראשון (העליה מברייס) באותו יום, או עדיף לנוח ולהשאיר למחרת?

אני מבין שבהתאם הקושי אוכל לעשות את שלושת או את ארבעת הימים הראשונים. מבחינת יופי ואטרקטיביות של המסלול - האם ממולץ להשתדל יותר ולהשלים את היום הרביעי.

איך אני מסיים? אני מבים שבגדול, בסיום של היום השלישי וגם של הרביעי אוכל להגיע לכביש. האם יש משם תחבורה סבירה כדי להגיע לתחנת רכבת (משם, אני מניח שישהי פשוט ומהר להגיע למילאנו). האם ביום האחרון צריך להזדרז ולצאת לכביש כדי להספיק, או שאפשר למשל לתכנן עוד הליכה קטנה בשעות הבוקר?

תודה מראש.

היי יעקב,

גם אנחנו הולכים ב-20 עד 25 ליולי (אבל לא חוזרים לארץ בסוף הטרק).

1. ספונטניות זה נחמד אבל לא בשיא העונה ב-AV1. ספק גדול אם תמצא מקומות פנויים בריפיוג'ים בהתראה כה קצרה (ראה הודעתה של איריס ר. בעמוד הקודם שכבר התקשתה מאוד למצוא מקומות פנויים לפני שבועיים ולאותה תקופה).

2. רוב ההמלצות כאן הן לא להתחיל את ההליכה ביום של הטיסה. אנחנו ישנים ב-20 בוילאבאסה ומתחילים למחרת על הבוקר (מגיעים ממינכן).

3. על תהומות ישיב לך מי שכבר הלך אבל ממה שאני קראתי וראיתי אין תהומות ועל הפראטה הקטנה שאחרי נובלאו אפשר לדלג וללכת בדרך עוקפת.

4. אני מנדב לך את תוכנית ההליכה שלנו למקרה שתחליט בכל זאת לזרום עם הספונטניות.

20/7 הגעה ולינה בוילאבאסה.

21/7 מלאגו דה בראיס לריפיוג'ו סנס.

22/7 מריפיוג'ו סנס לריפיוג'ו לאבארלה.

23/7 מריפיוג'ו לאבארלה לריפיוג'ו לאגאזוי (לא היו שם כבר מקומות אז נרד ברכבל מלאגאזוי ונלון בריפיוג'ו קול גאלינה)

24/7 מריפיוג'ו קול גאלינה לריפיוג'ו אבראו כולל מסלול מעגלי באזור הצ'ינקווה טורי (שלא נמצא על תוואי ה-AV1) וכולל הליכה ללא הציוד מאבראו לנובולאו כי אמנון אמר שאם לא נשתה קפה על המרפסת של נובלאו הוא לא יחשיב לנו את הטרק (יש לנו זמן פנוי באותו יום כי נחסך לנו החלק של הירידה הרגלית מלאגאזוי).

25/7 מריפיוג'ו אבראו לפאסו ג'יאו בדרך העוקפת (תחתית צוק הנובלאו) מדובר על כשעתיים הליכה ואני לא ממליץ לך לעשות מעבר לזה כי ההגעה למילנו תיקח לכם יום שלם.

פאסו ג'יאו נמצאת על כביש ומשם תתחילו בדרככם הארוכה למילנו (לא אוכל לעזור בעניין זה כי אנחנו מתחילים משם את דרכנו הארוכה למינכן).

 

יובלש41103.4221527778
while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
yakov  
#539 נשלח : יום שישי 13 יולי 2012 14:27:09(UTC)
yakov


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 13/07/2012(UTC)
הודעות: 16

קודם כל תודה יובל. אולי תכנון מוקדם עדיף אבל כבר אין לי דרגת חופש. והרגע הזמנתי כרטיסים.
כבר החלטתי לא לצעוד ביום ההגעה. מה המרחק מוילהבאסה לנקודת ההתחלה? יהיה לי כמעט יום שלם, אז אמנם נוותר על צעידה בטרק, אבל שיהיה המיטב של הנוף והסביבה.

לדבי התאריכים, אולי פספסת, אבל אני טס ב-25 ב-01:45 זה אומר שאני חוזר למילאנו ב-24. אם אני פחות או יותר הולך לפי התכנית שלך - אני מסיים בלאגאזוני (או היכן שאפשר ללון). משם, בבוקר, יש זמן למשהו או שצריך לצאת לדרך? (מצד שני, אני מבין שכדי לצאת לכביש, צריך להגיע לפחות ללגאזוני).

לגבי רפיוג'ים - אני מבין שהם כבר מתמלאים, וגם שיש לך נסיון. אנחנו לא מפונקים. האם במקרה הגרוע, אפשר יהיה להכנס לרפיוג' ציבורי? האם בגדול, הם נמצאים לאורך הדרך, ותמיד, לפי המצב, אפשר להאריך או לקצר את המסלול היומי עד לרפיוג' הקרוב? לדעתך חובה להזמין מראש, עכשיו? (הבעייה - אני לא בטוח מראש בקצב, ולכן לא ממש רוצה להתחייב על רפיוג'ים)

יובלש  
#540 נשלח : יום שישי 13 יולי 2012 15:36:09(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

מוילאבאסה לאגם בראייס זה 20 דקות באוטובוס (ואני מניח שבמונית חצי הזמן)

אגב, יום שלם לא יהיה לך כי להגיע מוורונה לוילאבאסה ברכבת זה עוד איזה 5-4 שעות ככה שמגיעים אחה"צ.

אכן פספסתי. קצר ביום אחד. גם מלאגאזוי ניתן להגיע לכביש אם יורדים ברכבל.

אבל לדעתי אפשר להגיע לכביש/יישוב עוד לפני כן.

נדמה לי שלריפיוג' פדראו מגיע כביש או לפחות דרך עפר עבירה לרכב רך.

ולפי סיפור הדרך שקראתי יש שבילים שיוצאים מה-AV1 ושאם הולכים בהם מגיעים בסופו של דבר לקורטינה ד'אמפצו שהיא העיירה הגדולה באזור. לא זוכר כרגע אם זה ביום ההליכה השני או השלישי.

אמנון הסביר שרפיוג' ציבורי לעולם לא יזרוק אותך ואם הוא מלא יפרשו לך מזרון בעלית הגג או במטבח. אין לי מושג איך פרושים הריפיוג'ים הציבוריים במסלול כי אנחנו העדפנו את הפרטיים. אני רק יודע שריפיוג' ביאלה, הראשון במסלול ממש בסוף העליה מהאגם הוא ציבורי.

לגבי עוד פרטים ושאר השאלות אמנון הוא הבר סמכא הבלתי מעורער של הטרק הזה והוא בטח ירחיב מעבר.

שיהיה בהצלחה. סיכוי סביר שניפגש. 

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
169 עמודים«<2526272829>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.