ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
membe  
#1 נשלח : יום שלישי 07 אוקטובר 2008 21:05:18(UTC)
membe


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/10/2008(UTC)
הודעות: 3

שלום,

עוד מספר חודשים אני משתחרר ואני מעוניין לעשות כמה טרקים בחו"ל. עוד לא החלטתי איזה אבל ה JMT בקליפורניה, ה WCT בקנדה וה Great Walks בניו זילנד מאוד נראים לי.

הבעיה שלי היא ציוד. קשה למצוא בארץ ציוד קל וטוב במחיר סביר ובחו"ל יש כל כך הרבה אפשרויות שזה משתק.

קראתי הרבה על ציוד אולטרלייט ויש לי הרגשה שבגדול הבנתי את הפרנציפ אבל עדיין יש לי לא מעט ספק לגבי כל מיני פריטים. אני חדש לטרקים ארוכים ואשמח אם תוכלו לתרום מניסיונכם. גם לגבי פריטי הציוד עצמם וגם איפה ניתן להשיג אותם בארץ, אם בכלל אפשר או כדאי.

רשימת הציוד המתגבשת:

הגדולים:
GoLite Pinnacle - מאוד נפוץ ומומלץ. לאולטרלייטים אמיתיים GoLite Jam2. נראה לי שכרגע עדיף ה Pinnacle.
שק"ש Down, מומיה, מינוס 7, מתחת לקילוגרם.
מזרן מתנפח Big Agnes ClearView, גודל 3/4, מומיה, הגרסה הכי קטנה.
אוהל של Tarptent או אוהל Free-standing עם רצפה של GoLite. אני עדיין לא בקטע של למתוח טארפ וזהו.

הקטנים:
שקיות זבל ושקיות סנדוויצ'ים (לא ZipLoc), מגבת קטנה, בנדנה, מפות, שעון, דפים מספר דרך, משקפי שמש וקופסה למשקפיים, פנקס קטן, עט, קלפים, מצית
שניים שלושה DrySacs לשק"ש, לבגדים ולשאר דברים אחרים שחשוב שישארו יבשים. השאר יכולים להירטב. לא צריך כיסוי לתרמיל. אם לא ישאר כסף - שקיות אשפה במקום.
פנס LED ידני קטן, פשוט וזול (ממש לא פוטון לייט ב $15). פנס ראש כבד, יקר ונראה לי מיותר.

Trowel - בתחילה נראה לי מיותר אבל השתכנעתי שיש כנראה ערך בו כיוון שנראה שלכולם יש אחד כתום כזה (שני דולר, 45 גרם).

מטריה - יש שתי גישות: האחת שאומרת שמטריה מיותרת ומגוחך ללכת איתה. השניה אומרת שאפשרת להשתמש במטריה כדי לחסוך בביגוד סערה וגם אפשר להשתמש בה כשפותחים מפות (לא ניילנו אותן?) או כשמדליקים מדורה או כשמבשלים בגשם. אני נוטה לא להוסיף אותה לרשימה. מה דעתכם?

מקלות הליכה - יש שתי גישות: האחת אומרת שהם מיותרים ומגוחך ללכת איתם ("מחפש איפה לעשות סקי?"), שהם לא כאלה עזרה גדולה, שהם שורטים ומחוררים את הסביבה, שהם תופסים את הידיים, שהם משקל מיותר וגורמים לידיים לעבודה מיותרת, שהם גורמים להליכה לא טבעית וכמובן שזוג מקלות טוב יקר להחריד. הגישה השנייה טוענת שהם ההמצאה הטובה ביותר מאז ה GoreTex, שהם מאפשרים לעשות מרחקים ארוכים יותר מהר יותר ולשמור על יציבות, שהם באמת מקלים על הגב והברכיים, וכמובן, שכל המטיילים הרציניים הולכים איתם. אני נוטה להשמיט את המקלות מהרשימה ולו רק בגלל המחיר המוגזם של זוג טלסקופי, קל וקשיח.

מים ובישול:
בקבוק מים מפלסטיק בנפח של 3/4 או 1.5 ליטר, שלוקר 3 ליטר של פלטיפוס, טיפות AquaMira, בקבוקון לאלכוהול עם פקק שפריצר, כף קלה, קערית/כוס פלסטיק קלה וקשיחה, מיכלי פלסטיק קלים לאוכל יבש

בצפון אמריקה, מיכל דובים BearVault. הבנתי שאפשר להשכיר. לתלות את האוכל זה כבר לא אופציה בקליפורניה כיוון שהדובים למדו איך להוריד את השקים, שבד"כ לא תלויים כמו שצריך. ריינגר ביוסימיט: "יש חפיפה גדולה באינטליגנציה של הדובים החכמים ביותר והאינטליגנציה של המטיילים הטיפשים ביותר."

Mini Trangia 28 (כל ה Kit) - כאן הויכוח בד"כ הוא בנזיה, גזייה או כהליה. גזייה ובנזייה טובות לכל מיני מקרי קיצון כמו גבהים וטמפרטורות נמוכות. לדעתי, כהליות לוקחות בגדול. הן לעולם לא מתקלקלות, קלות ומהירות לתפעול (למרות שלוקח יותר זמן לבשל), להבה נקייה ושקטה ואלכוהול הרבה יותר קל ובטוח לנשיאה (כל עוד לא לוקחים דלק לתקופה ארוכה). הבנתי שהבעיה העיקרית היא להשיג אלכוהול מחוץ לצפון אמריקה. מה בניו-זילנד ואירופה?

הגיינה ושאר נוזלים: נייר טואלט, מגבונים רטובים, מברשת שיניים, משחת שיניים קטנה, סבון של Dr. Bronner, ג'ל חיטוי אלכוהולי, קרם שפתיים, קרם שיזוף, Deet, מסרק קטן, סכין גילוח חד פעמית, דאודוראנט

בקטגוריה הזו אנשים ממש יורדים מהפסים. קראתי על אנשים שסופרים ריבועי נייר טואלט, אחרים שמייבשים מגבונים לחים וגושי משחת שיניים או שמצחצחים שיניים עם הסבון של ברונר.
קראתי שאנשים מנסרים את המברשת שיניים, עושים בה חורים ותולשים שערות רק כדי להפחית משקל. תמורת פחות מ $3 הם יראו פחות משוגעים. אבל רק קצת.

פק"ל חירום, עזרה ראשונה ושיפוצים: ערכת הישרדות של AMK, ערכת עזרה ראשונה של AMK, אולר שוויצרי (כולל פינצטה ומספרים להשלמת ערכת העזרה ראשונה), 15 מטר מיתר ניילון בעובי שרוך, אזיקונים, אימודיום.

הערכות של AMK הן הטובות, השלמות והקלות ביותר. הן נמכרות במחירים סבירים. בערכה הראשונה יש פרט לאזיקונים גם כל מה שצריך לערכת שיפצורים וערכת תפירה. מה שאני אוהב במיוחד בערכות האלה זה שלא צריך לחפש ולאסוף את כל הפיצ'פקס הקטנים כדי להרכיב ערכה קלה וטובה. אני מוכן לשלם בשביל נוחות כזו.

שונות: מצלמה דיגיטלית קטנה, סלולרי ומטען, כסף, כרטיסי טיסה, כרטיס אשראי, דרכון, רשיון נהיגה, קונדומים

יש צורך בחגורת כסף?

נעליים:
נעליים עיקריות - טרייל-ראנרס כלשהן, כנראה של ניו באלאנס. מותג מומלץ אחר הוא Inov-8, אבל אין סיכוי למצוא אותם בארץ. נראה לי שמתגבש קונצנסוס ש Boots כבר לא מומלצות כמעט לאף מסלול פרט לטרקים מושלגים. מישהו שעשה את ה-WCT יודע אם טרייל-ראנרס היא בחירה שפויה למסלול?

כפכפי קרוקס למחנה או סנדלים אם יש הרבה מעברי מים.

ביגוד:
זו הקטגוריה שגורמת להכי הרבה כאב ראש: האפשרויות והקומבינציות רבות, המחירים גבוהים, אם לא לוקחים פריט מסוים הטיול יכול להפוך למאוד לא נעים או אפילו מסוכן, ולעומת זאת אם לוקחים "רק ליתר בטחון" גומרים עם תרמיל כבד מדי מלא בציוד יקר ומיותר. המסקנה שלי שהביגוד יכול לעשות או להרוס טיול.

כובע, כובע פליס, כפפות או כפפות לייטקס חד פעמיות
כילה לראש - צריך איפשהו? Deet מספיק?
גייטרס - הבנתי שכדאי ב WCT ומיותר בכל מקום אחר. האם אמת?
3 תחתונים, 3 גרביים, 2 ליינרים
2 חולצות קצרות מנדפות זיעה, 1 ארוכה טרמית. יש הבדל בין טרמית למנדפת זיעה? פה בפורום אני חושב שראיתי שיש הבדל, אבל בכל מקום אחר לא ראיתי שיש הבדל.
מכנסים קצרות. כדאי בגד-ים במקום? מכנסים ארוכות
חולצת פליס, מכנסי פליס (תחתונים) - מיותר?
מכנסי סערה או מכנסי רוח של Montbell או ה GoLite Reed או האופציה הזולה Equinox Full Moon Chaps
מעיל סערה או פונצ'ו קל - Golite Ultralight Poncho. איזה כדאי?

האם כדאי במקום הפליס העליון ומעיל הסערה ללכת על מעיל SoftShell נושם כמו ה Outdoor Research Mithril שראיתי שמוכרים בכל מיני מקומות בארץ?

ברור שכל הביגוד לא עשוי מכותנה אלא רק מסינטטי (או מצמר Merino שהוא יקר, עדין, ולא תמיד נעים לכולם), אבל אילו מותגים ספציפיים? ממה להיזהר? מה לבדוק לגבי בגדים? איזה מותגים או בדים סופגים הכי פחות ריח? איפה המחירים הנמוכים? נושא הבגדים הוא הכי לא ברור. קצת הכוונה מאוד תעזור לי ותחסוך הרבה תסכול וכסף.
מממן
זמי1  
#2 נשלח : יום שלישי 07 אוקטובר 2008 22:17:12(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

ראשית, קרא את רשימת הציוד בפורום ציוד שהכנו בעמל רב. זה יתן לך רושם מחודד יותר. לגבי השאלות שלך:"הבעיה שלי היא ציוד. קשה למצוא בארץ ציוד קל וטוב במחיר סביר ובחו"ל יש כל כך הרבה אפשרויות שזה משתק. "הרבה ציוד אתה יכול לקנות באינטרנט, או לחכות לכשתיסע לארץ שבה תלך ושם תקנה את הציוד, בהנחה שתתארגן מבחינת זמן ומקום לקנות.
לגבי תרמיל- הנפח הקטן מאלץ אותך ללכת רק עם ציוד קל משקל, וכמובן תלוי להיכן אתה נוסע-אם למזג אויר קר שיחייב ציוד חם כלומר נפח ומשקל אז תרמיל קל משקל לא רלוונטי בכלל. לגבי שק"ש -בחירה טובה אם כי תהיה מוכן להוצאה-פוך קל משקל- עולה יותר. ושוב תלוי מאיזו תוצרת-יש המון בשוק ולא כולם יתנו לך מה שמבטיחים.הגדולים:
GoLite Pinnacle - מאוד נפוץ ומומלץ. לאולטרלייטים אמיתיים GoLite Jam2. נראה לי שכרגע עדיף ה Pinnacle.
שק"ש Down, מומיה, מינוס 7, מתחת לקילוגרם.
מזרן מתנפח Big Agnes ClearView, גודל 3/4, מומיה, הגרסה הכי קטנה. לגבי מזרן 3/4, הבעייה היא מה תשים מתחת לרגלים בלילה בכדי שיהיה בדוד מתאים,אני סבור שהקיצוץ לא במקום, בסך הכל תחסוך כמה גרמים, קנה מזרן כמו שצריך.  אלו שקנו שמו את התרמיל וזה לא נוח.
אוהל של Tarptent או אוהל Free-standing עם רצפה של GoLite. אני עדיין לא בקטע של למתוח טארפ וזהו. טרפטנט-מצוין.
הקטנים:
שקיות זבל מיותרושקיות סנדוויצ'ים (לא ZipLoc),מיותר מגבת קטנה, בנדנה, מפות, שעון, דפים מספר דרך, משקפי שמש וקופסה למשקפיים קופסה מיותרת, פנקס קטן, עט, קלפים מיותר, מצית
שניים שלושה DrySacs לשק"ש, לבגדים ולשאר דברים אחרים שחשוב שישארו יבשים. השאר יכולים להירטב.בהחלט לא-לא מרטיבים את השק הוא יהיה כבד, מלוכלך ומסריח מעובש קח כיסוי בסך הכל כמה גרמים. לא צריך כיסוי לתרמיל. אם לא ישאר כסף - שקיות אשפה במקום.
פנס LED ידני קטן, פשוט וזול (ממש לא פוטון לייט ב $15). פנס ראש כבד, יקר ונראה לי מיותר.

Trowel - למה? בתחילה נראה לי מיותר אבל השתכנעתי שיש כנראה ערך בו כיוון שנראה שלכולם יש אחד כתום כזה (שני דולר, 45 גרם).

מטריה - יש שתי גישות: האחת שאומרת שמטריה מיותרת ומגוחך ללכת איתהנכון קח מעיל סערה.. השניה אומרת שאפשרת להשתמש במטריה כדי לחסוך בביגוד סערה וגם אפשר להשתמש בה כשפותחים מפות (לא ניילנו אותן?) או כשמדליקים מדורה או כשמבשלים בגשם. אני נוטה לא להוסיף אותה לרשימה. מה דעתכם?

מקלות הליכה - יש שתי גישות: האחת אומרת שהם מיותרים ומגוחך ללכת איתם ("מחפש איפה לעשות סקי?"), שהם לא כאלה עזרה גדולה, שהם שורטים ומחוררים את הסביבה, שהם תופסים את הידיים, שהם משקל מיותר וגורמים לידיים לעבודה מיותרת, שהם גורמים להליכה לא טבעית וכמובן שזוג מקלות טוב יקר להחריד. הגישה השנייה טוענת שהם ההמצאה הטובה ביותר מאז ה GoreTex, שהם מאפשרים לעשות מרחקים ארוכים יותר מהר יותר ולשמור על יציבות, שהם באמת מקלים על הגב והברכיים, וכמובן, שכל המטיילים הרציניים הולכים איתם. אני נוטה להשמיט את המקלות מהרשימה ולו רק בגלל המחיר המוגזם של זוג טלסקופי, קל וקשיח. מוטות חשובים. לגבי המחיר-יש זולים וטובים, לגבי השימוש- לשעת חירום בעיקר, נקע לא צפוי, בוץ לא צפוי, מעבר מים, להקים אוהל, לעזור לחבר, להגן בפני דובים, לתלות כביסה, ירידות ועליות קשות ועוד

מים ובישול:
בקבוק מים מפלסטיק בנפח של 3/4 או 1.5 ליטר, שלוקר 3 ליטר של פלטיפוס, טיפות AquaMira, בקבוקון לאלכוהול עם פקק שפריצר למה?, כף קלה, קערית/כוס פלסטיק קלה וקשיחה, מיכלי פלסטיק קלים לאוכל יבש מיותר,קנה בשקית

בצפון אמריקה, מיכל דובים BearVault. לא בכל מקום צריך, איפה שלא צריך קשור על העץ,גבוה ורחוק מהגזע, לא כל הדובים יודעים עברית.הבנתי שאפשר להשכיר. לתלות את האוכל זה כבר לא אופציה בקליפורניה כיוון שהדובים למדו איך להוריד את השקים, שבד"כ לא תלויים כמו שצריך. ריינגר ביוסימיט: "יש חפיפה גדולה באינטליגנציה של הדובים החכמים ביותר והאינטליגנציה של המטיילים הטיפשים ביותר."

Mini Trangia 28 (כל ה Kit) - כאן הויכוח בד"כ הוא בנזיה, גזייה או כהליה. גזייה ובנזייה טובות לכל מיני מקרי קיצון כמו גבהים וטמפרטורות נמוכות. לדעתי, כהליות לוקחות בגדול. הן לעולם לא מתקלקלות, קלות ומהירות לתפעול (למרות שלוקח יותר זמן לבשל), להבה נקייה ושקטה ואלכוהול הרבה יותר קל ובטוח לנשיאה (כל עוד לא לוקחים דלק לתקופה ארוכה). הבנתי שהבעיה העיקרית היא להשיג אלכוהול מחוץ לצפון אמריקה. מה בניו-זילנד ואירופה?באירופה אסור להשתמש בדלק לבן בפארקים. בניו זילנד לא יודע.  

הגיינה ושאר נוזלים: נייר טואלט, מגבונים רטובים,מיותר מברשת שיניים, משחת שיניים קטנה, סבון של Dr. Bronner, ג'ל חיטוי אלכוהולי מיותר שמור על הניקון האישי, קרם שפתיים, קרם שיזוף, Deet, מסרק קטן, סכין גילוח חד פעמית, דאודוראנט למה? לריקודים בערב?

בקטגוריה הזו אנשים ממש יורדים מהפסים. קראתי על אנשים שסופרים ריבועי נייר טואלט, אחרים שמייבשים מגבונים לחים וגושי משחת שיניים או שמצחצחים שיניים עם הסבון של ברונר.
קראתי שאנשים מנסרים את המברשת שיניים, עושים בה חורים ותולשים שערות רק כדי להפחית משקל. תמורת פחות מ $3 הם יראו פחות משוגעים. אבל רק קצת.

פק"ל חירום, עזרה ראשונה ושיפוצים: ערכת הישרדות של AMK, ערכת עזרה ראשונה של AMK, אולר שוויצרי (כולל פינצטה ומספרים להשלמת ערכת העזרה ראשונה), 15 מטר מיתר ניילון בעובי שרוך דק מידי, יקרע לך את הידים ויתפס בין הענפים., אזיקונים למה?, אימודיום.

הערכות של AMK הן הטובות, השלמות והקלות ביותר. הן נמכרות במחירים סבירים. בערכה הראשונה יש פרט לאזיקונים גם כל מה שצריך לערכת שיפצורים וערכת תפירה. מה שאני אוהב במיוחד בערכות האלה זה שלא צריך לחפש ולאסוף את כל הפיצ'פקס הקטנים כדי להרכיב ערכה קלה וטובה. אני מוכן לשלם בשביל נוחות כזו. כמה שוקל?

שונות: מצלמה דיגיטלית קטנה, סלולרי ומטען, כסף, כרטיסי טיסה, כרטיס אשראי, דרכון, רשיון נהיגה, קונדומים בשביל הדובים?

יש צורך בחגורת כסף? לא

נעליים:
נעליים עיקריות - טרייל-ראנרס כלשהן, כנראה של ניו באלאנס. מותג מומלץ אחר הוא Inov-8, אבל אין סיכוי למצוא אותם בארץ. נראה לי שמתגבש קונצנסוס ש Boots כבר לא מומלצות כמעט לאף מסלול פרט לטרקים מושלגים. מישהו שעשה את ה-WCT יודע אם טרייל-ראנרס היא בחירה שפויה למסלול? לא שמעתי על הקונצנזוס הזה, הכל תלויו באיזה שביל ,משקל שלך, משקל תרמיל ועוד הרבה נתונים, חפש במנוע, כתבנו המון.

כפכפי קרוקס למחנה או סנדלים אם יש הרבה מעברי מים.

ביגוד:
זו הקטגוריה שגורמת להכי הרבה כאב ראש: האפשרויות והקומבינציות רבות, המחירים גבוהים, אם לא לוקחים פריט מסוים הטיול יכול להפוך למאוד לא נעים או אפילו מסוכן, ולעומת זאת אם לוקחים "רק ליתר בטחון" גומרים עם תרמיל כבד מדי מלא בציוד יקר ומיותר. המסקנה שלי שהביגוד יכול לעשות או להרוס טיול.

כובע, כובע פליס, כפפות או כפפות לייטקס חד פעמיות מיותר 
כילה לראש - צריך איפשהו?תלוי באיזה שביל ובאיזו עונה בחרת ללכת  Deet מספיק?
גייטרס - הבנתי שכדאי ב WCT ומיותר בכל מקום אחר. האם אמת? כדאי תמיד נגד סרפדים, בוץ,שלג, גשם, אבק, קרציות,ועוד
3 תחתונים, 3 גרביים, 2 ליינרים
2 חולצות קצרות מנדפות זיעה אחת מספיקה, 1 ארוכה טרמית. יש הבדל בין טרמית למנדפת זיעה? טרמי ללילה פה בפורום אני חושב שראיתי שיש הבדל, אבל בכל מקום אחר לא ראיתי שיש הבדל.
מכנסים קצרות. כדאי בגד-ים במקום?לא מכנסים ארוכות
חולצת פליס, מכנסי פליס (תחתונים) - מיותר?
מכנסי סערה או מכנסי רוח של Montbell או ה GoLite Reed או האופציה הזולה Equinox Full Moon Chaps
מעיל סערה או פונצ'ו קל - Golite Ultralight Poncho. איזה כדאי? מעיל ולא פונצו שיגרום לך לשוט ברוח ולהיתפס בכל ענף גדול

האם כדאי במקום הפליס העליון ומעיל הסערה ללכת על מעיל SoftShell נושם כמו ה Outdoor Research Mithril שראיתי שמוכרים בכל מיני מקומות בארץ? כמה עולה וכמה שוקל?

ברור שכל הביגוד לא עשוי מכותנה אלא רק מסינטטי (או מצמר Merino שהוא יקר, עדין, ולא תמיד נעים לכולם), אבל אילו מותגים ספציפיים? הכי טוב ממה להיזהר? מהכי זול מה לבדוק לגבי בגדים? שיהיו נוחים וכשתרזה לא יפלו ממך איזה מותגים או בדים סופגים הכי פחות ריח? ריח? אין כזו בעייה איפה המחירים הנמוכים? נושא הבגדים הוא הכי לא ברור. קצת הכוונה מאוד תעזור לי ותחסוך הרבה תסכול וכסף.

הכי חשוב-תחליט להיכן אתה נוסע,כל מקום שונה.בכל תקופה בטוח. טרק זה לא הליכה ברגל, טרק אומר ללכת קצת ולשהות בעיר כתייר הרבה, ללכת פרושו לטוס למקום רחוק בכדי ללכת בלבד, נקודה.

 

 

זמי139728.8061226852
membe  
#3 נשלח : יום שלישי 07 אוקטובר 2008 23:59:38(UTC)
membe


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/10/2008(UTC)
הודעות: 3

זמי, תודה על הערות.

כמובן שלא פיספסתי את הרשימה המצוינת של הפורום וגם טרחתי לקרוא חלק נכבד מההודעות לפני שהרכבתי את הרשימה שלי.

הרשימה בפורום לא כללה שמות ספציפיים של מותגים, שזה מה שאני מחפש. מה שעשיתי זה לקחת הרבה רשימות ומידע מהרבה אתרים שונים שקראתי וניסיתי להרכיב מהם רשימה. מיותר לציין שכל רשימה קודמת שנתקלתי בה הייתה שונה ושלא כולם מסכימים על כל דבר - לגיטימי, אבל גם מבלבל ללא מנוסים כמוני ולכן שאלתי.

שתי הערכות של AMK שוקלות ביחד 190 גרם. ה Mithril שוקל 600 גרם, עולה $200.

הזכרת מקלות הליכה זולים וטובים. איזה מותג/דגם הם?

הבנתי שחולצה מנדפת זיעה היא ליום וטרמית ללילה, אבל מה ההבדל בין הבדים? נראה לי ששני הסוגים הם אותו בד, לא?

בעניין הריח, פוגשים מטיילים אחרים, מטיילים איתם, יושבים איתם. אולי אני עדיין לא בראש הנכון, אבל זה עדיין נראה לי בעיה.
זמי1  
#4 נשלח : יום רביעי 08 אוקטובר 2008 00:43:09(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

בחנויות בארץ יש מותגים טובים ויקרים, לא רוצה לעשות פרסומת להם, לרוב המחיר מעיד על הטיב.

לגבי מוטות הליכה, פשוט קניתי בריקושט את אלו במחיר בינוני,  מוטות הן לרוב לכמה שנים טובות ואם אתה שרוט על שבילים אז בודאי תזדקק להם בעתיד, אז אל תחסוך.

בד מנדף דק יותר ואורירי .

לגבי ריח- מי שאיכפת לו מתרחץ בצמצום אחרי ההליכה, אפילו להעביר מגבת רטובה זה מספיק ולהחליף חולצה בערב גם יעזור.

לגבי מעיל- בשביל לא קר במיוחד הלכתי עם מעיל סערה פלסטי רגיל, בהליכה אתה תזיע גם מתחת למעיל גורטקס.

nmrdxt  
#5 נשלח : יום רביעי 08 אוקטובר 2008 15:51:25(UTC)
nmrdxt


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/01/2008(UTC)
הודעות: 481

לגבי המטריה - תדמיין את עצמך מתהלך במז"א קר, עם רוח וגשם. אני לא חושב שמטריה זה הדבר הראשון שיעלה לך בראש, גם לא לעצור ולבשל.

מקלות הליכה - הגישה הראשונה מוכרת בשם "הגישה הישראלית", והגישה השניה יותר ידועה בשם "הגישה המקובלת". הכל זה פונקציה של המסלול שאתה מתכנן ללכת, אם זה ברחובות השאנז-אליזה, או לצורך העניין, במסלולים של טיול משפחות, אז אין צורך. כל מסלול אחר, עם משקל לא מבוטל על הגב ונעליים חצאיות (שזה נראה הכיוון שלך), אז מומלץ.

נעלי הליכה - טרייל-ראנרס, מיועדות לטרייל ראנרס. הנק' העיקרית היא שאין להם משקל על הגב. מי שלא יוצא לרוץ, ובלי משקל על הגב, יכול גם לצאת עם סנדלי keen או משהו דומה.

ציוד סערה - הייתי מוותר על הפונצ'ו והולך עם מכנסי סערה + מעיל סערה קלים ופשוטים. סופט-של לא יחמם כמו פליס זול יותר, ולא מבודד ממים כמו מעיל סערה זול משמעותית יותר. אני מניח שמעילי הסופט-של היקרים מאוד מספקים גם בידוד וגם חום טובים יותר, אבל הם יקרים מאוד.

כיסוי גשם לתיק - חובה. לא לוותר.

ביגוד אחר - אין כ"כ משמעות על איזו חולצה מנדפת אתה הולך, לדעתי... כל עוד אתה לא קונה בשוק הפשפשים. אני לא נתקלתי ברשתות ציוד הטיולים השונות בחולצות גרועות. ההבדלים הם קטנים, וכנראה לא תסבול משפשפות בפטמות מאף אחת מהן לגבי מכנסי טיולים, מאוד חשוב מה אתה קונה, לך על מוצרים איכותיים מחומר סינטטי (לא ניילון), שיהיה חזק מספיק אבל גם גמיש, שלא תיתקע עם מעט מדי כיסים (גם חשוב), ועדיף כאלה שמתפרקים.

בגד ים - גם תחתונים פשוטים יכולים להיות אחלה בגד ים.
Amtrak  
#6 נשלח : יום רביעי 08 אוקטובר 2008 20:43:00(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 349 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות
והנה רשימת העצות המתנשאות שלי:

הגדולים:
GoLite Pinnacle - מאוד נפוץ ומומלץ. לאולטרלייטים אמיתיים GoLite Jam2. נראה לי שכרגע עדיף ה Pinnacle. אני מאוד נהנתי עכשיו מהמריפוסה פלוס של גוסמר גיר.
שק"ש Down, מומיה, מינוס 7, מתחת לקילוגרם.
מזרן מתנפח Big Agnes ClearView, גודל 3/4, מומיה, הגרסה הכי קטנה. גם הפרו-לייט 3 3.4 של טרמ-א-רסט מומלץ. גם הזי-רסט טוב, למרות שהוא לא מתנפח (מתאים פיקס כמערכת גב למריפוסה). וכן, 3/4 מספיק לדעתי.
אוהל של Tarptent או אוהל Free-standing עם רצפה של GoLite. אני עדיין לא בקטע של למתוח טארפ וזהו. קח גם וגם - rainbow של tarptent שוקל קילו 1, והוא free-standing בעזרת שימוש במקלות הליכה.

הקטנים:
שקיות זבל ושקיות סנדוויצ'ים (לא ZipLoc), מגבת קטנה, בנדנה, מפות, שעון, דפים מספר דרך, משקפי שמש וקופסה למשקפיים במקום קופסה - נרתיק , פנקס קטן, עט, קלפים, מצית
שניים שלושה DrySacs לשק"ש מספיק שניים - אחד לאוכל ואחד לבגדים. את השק"ש אני שמתי בתוך שק הכיווץ שלו ובשקית זבל נוספת שהכנסתי פנימה, לבגדים ולשאר דברים אחרים שחשוב שישארו יבשים. השאר יכולים להירטב. לא צריך כיסוי לתרמיל. מריפוסה עשוי מבד עמיד במים. רק צריך לאטום את התפרים. לא בדקתי תחת גשם. כאמור, עם שקית אשפה לגיבוי מסביב לשק השינה, לדעתי זה אמור להספיק. אם לא ישאר כסף - שקיות אשפה במקום.
פנס LED ידני קטן, פשוט וזול (ממש לא פוטון לייט ב $15). פנס ראש כבד, יקר ונראה לי מיותר. ציפקה שוקל 65 גרם, והוא אחלה של פנס

Trowel - בתחילה נראה לי מיותר אבל השתכנעתי שיש כנראה ערך בו כיוון שנראה שלכולם יש אחד כתום כזה (שני דולר, 45 גרם).

מטריה - יש שתי גישות: האחת שאומרת שמטריה מיותרת ומגוחך ללכת איתה. השניה אומרת שאפשרת להשתמש במטריה כדי לחסוך בביגוד סערה וגם אפשר להשתמש בה כשפותחים מפות (לא ניילנו אותן?) או כשמדליקים מדורה או כשמבשלים בגשם. אני נוטה לא להוסיף אותה לרשימה. מה דעתכם? לא נראה לי שצריך מטריה. אם גשום מידי, מסתגרים באוהל והולכים לישון רעבים קצת. במקרה שאין מחסה נורמלי.

מקלות הליכה - יש שתי גישות: האחת אומרת שהם מיותרים ומגוחך ללכת איתם ("מחפש איפה לעשות סקי?"), שהם לא כאלה עזרה גדולה, שהם שורטים ומחוררים את הסביבה, שהם תופסים את הידיים, שהם משקל מיותר וגורמים לידיים לעבודה מיותרת, שהם גורמים להליכה לא טבעית וכמובן שזוג מקלות טוב יקר להחריד. הגישה השנייה טוענת שהם ההמצאה הטובה ביותר מאז ה GoreTex, שהם מאפשרים לעשות מרחקים ארוכים יותר מהר יותר ולשמור על יציבות, שהם באמת מקלים על הגב והברכיים, וכמובן, שכל המטיילים הרציניים הולכים איתם. אני נוטה להשמיט את המקלות מהרשימה ולו רק בגלל המחיר המוגזם של זוג טלסקופי, קל וקשיח. שווה את משקלו ואת מחירו בזהב. אני מאוד אוהב את המקלות שלי. גם משמשים לאוהל מלמעלה.

מים ובישול:
בקבוק מים מפלסטיק בנפח של 3/4 או 1.5 ליטר, שלוקר 3 ליטר של פלטיפוס. תקנה גם לי 3 ליטר של פלטיפוס. הפסיקו להביא לארץ.. אחלה של דבר. מצד שני - שקול את מערכת השתיה שמוכרים ב"לכל הרוחות". רק קשית וערכה של פקקים שמתאימים לכל הבקבוקים הסטנדרטיים. חוסך בעיות אם השקית מתחוררת קצת. שווה לבדוק אם יתאים לבקבוקים בחו"ל., טיפות AquaMira, בקבוקון לאלכוהול עם פקק שפריצר, כף קלה, קערית/כוס פלסטיק קלה וקשיחה, מיכלי פלסטיק קלים לאוכל יבשלא צריך קערית או כוס, ולא צריך מיכלי פלסטיק. אוכל יבש אפשר לשמור בשקית שבו הוא בא, או בזיפ-לוק (אני כן אוהב את השקיות האלה), ולאכול אפשר ישר מהסיר.

בצפון אמריקה, מיכל דובים BearVault. הבנתי שאפשר להשכיר. לתלות את האוכל זה כבר לא אופציה בקליפורניה כיוון שהדובים למדו איך להוריד את השקים, שבד"כ לא תלויים כמו שצריך. ריינגר ביוסימיט: "יש חפיפה גדולה באינטליגנציה של הדובים החכמים ביותר והאינטליגנציה של המטיילים הטיפשים ביותר."

Mini Trangia 28 (כל ה Kit) - כאן הויכוח בד"כ הוא בנזיה, גזייה או כהליה. גזייה ובנזייה טובות לכל מיני מקרי קיצון כמו גבהים וטמפרטורות נמוכות. לדעתי, כהליות לוקחות בגדול. הן לעולם לא מתקלקלות, קלות ומהירות לתפעול (למרות שלוקח יותר זמן לבשל), להבה נקייה ושקטה ואלכוהול הרבה יותר קל ובטוח לנשיאה (כל עוד לא לוקחים דלק לתקופה ארוכה). הבנתי שהבעיה העיקרית היא להשיג אלכוהול מחוץ לצפון אמריקה. מה בניו-זילנד ואירופה?כהליה לוקח בהחלט, אבל תשקול להכין לבד. אם אתה צריך לינקים ו/או טיפים אני אשמח לספק. גם יש לי כמה כהליות מוכנות אם בא לך לבדוק או לקחת. טרנגיה היא כן חברה טובה, אבל בכל מקרה לא נראה לי שאתה תצטרך את כל הסט. מספיק הסט הכי מינימלי, שמכיל את הכהליה וסיר אחד עם מכסה. כל השאר סתם מכביד ומיותר.

הגיינה ושאר נוזלים: נייר טואלט, מגבונים רטובים, מברשת שיניים, משחת שיניים קטנה, סבון של Dr. Bronner, ג'ל חיטוי אלכוהולינוח מאוד, לדעתי. טובה לנקות את הידיים אחרי סיבוב בשירותים, קרם שפתיים, קרם שיזוף, Deetתקנה בסיטונאות ותייבא לארץ!, מסרק קטן, סכין גילוח חד פעמית, דאודוראנטאני מוותר על גילוח בטיולים. הרבה יותר קל ככה. וגם על שימוש בדיאודורנט. רוב המטיילים שתפגוש בדרך יסריחו בדיוק כמוך, וגם אם הם כן ישתמשו בדיאודורנט, הם עדיין לא יריחו כמו אחרי מקלחת. סתם משקל מיותר, לדעתי

בקטגוריה הזו אנשים ממש יורדים מהפסים. קראתי על אנשים שסופרים ריבועי נייר טואלט, אחרים שמייבשים מגבונים לחים וגושי משחת שיניים או שמצחצחים שיניים עם הסבון של ברונר.
קראתי שאנשים מנסרים את המברשת שיניים, עושים בה חורים ותולשים שערות רק כדי להפחית משקל. תמורת פחות מ $3 הם יראו פחות משוגעים. אבל רק קצת. נייר טואלט זה הכי חשוב שם בחוץ. אני מילאתי את הסטוק שלי בכל הזדמנות בעוד גליל. מברשת שיניים - חתכתי לשניים בשביל הקטע, אבל זה כן כבר סתם התלהבות. אף פעם לא אמרתי שזה לא מלהיב אותי.

פק"ל חירום, עזרה ראשונה ושיפוצים: ערכת הישרדות של AMK, ערכת עזרה ראשונה של AMK, אולר שוויצרי (כולל פינצטה ומספרים להשלמת ערכת העזרה ראשונה), 15 מטר מיתר ניילון בעובי שרוך, אזיקונים, אימודיום. על החוט הייתי מוותר, וגם על האזיקונים. אם תתקל במשהו שחייב חייב חייב חייב אזיקון מיידי עכשיו דחוף לחבר אחרת לא יודע מה יקרה - תחכה עוד יומיים, תגיע לאיזה עיירה, ותאלתר שם משהו. לא סוף העולם.

הערכות של AMK הן הטובות, השלמות והקלות ביותר. הן נמכרות במחירים סבירים. בערכה הראשונה יש פרט לאזיקונים גם כל מה שצריך לערכת שיפצורים וערכת תפירה. מה שאני אוהב במיוחד בערכות האלה זה שלא צריך לחפש ולאסוף את כל הפיצ'פקס הקטנים כדי להרכיב ערכה קלה וטובה. אני מוכן לשלם בשביל נוחות כזו.

שונות: מצלמה דיגיטלית קטנה, סלולרי ומטען, כסף, כרטיסי טיסה, כרטיס אשראי, דרכון, רשיון נהיגה, קונדומים

יש צורך בחגורת כסף? אני שמתי את כל הציוד הנ"ל בתוך זיפ-לוק אחת. שיהיה נוח למי שמחטט בתיק שלי. על השביל זה די בטוח, אבל אל תאשים אותי בסוף אם זה יעלם...

נעליים:
נעליים עיקריות - טרייל-ראנרס כלשהן, כנראה של ניו באלאנס. מותג מומלץ אחר הוא Inov-8, אבל אין סיכוי למצוא אותם בארץ. נראה לי שמתגבש קונצנסוס ש Boots כבר לא מומלצות כמעט לאף מסלול פרט לטרקים מושלגים. מישהו שעשה את ה-WCT יודע אם טרייל-ראנרס היא בחירה שפויה למסלול? בהנחה שאתה עושה את המסלול במשקל קל על הגב, טרייל-ראנרס הן נוחות מאוד. עשיתי עכשיו 300+ ק"מ מדן ועד מערת בני ברית על זוג ישן של ניו-באלאנס 607, ואחר כך משם ועד לכיש (נראה לי בסביבות 100 ק"מ) עם 608 חדשות. לא היו לי שום בעיות, והנליים היו מאוד נוחות כל הדרך.

כפכפי קרוקס למחנה או סנדלים אם יש הרבה מעברי מים.הייתי נעול על הקרוקס שלי ושכחתי אותן בבית לפני שיצאתי לש"י. קניתי זוג כפכים לבינתיים ב 40 ש"ח (עד שחברה שלי תביא לי את הקרוקס) והתאהבתי - הן היו יותר קלות מהקרוקס, תפסו הרבה פחות מקום (קרוקס לא שטוחות...) ועשו את העבודה - משהו מתחת לרגליים בערב במחנה. אבל גם קרוקס זה טוב.

ביגוד:
זו הקטגוריה שגורמת להכי הרבה כאב ראש: האפשרויות והקומבינציות רבות, המחירים גבוהים, אם לא לוקחים פריט מסוים הטיול יכול להפוך למאוד לא נעים או אפילו מסוכן, ולעומת זאת אם לוקחים "רק ליתר בטחון" גומרים עם תרמיל כבד מדי מלא בציוד יקר ומיותר. המסקנה שלי שהביגוד יכול לעשות או להרוס טיול.

כובע, כובע פליס, כפפות או כפפות לייטקס חד פעמיות
כילה לראש - צריך איפשהו? Deet מספיק?אני הסתדרתי עם דיט באפלאצ'ים. הרבה דיט. השגתי כילה לשבוע האחרון, וזה היה בסדר, אבל לא חובה.
גייטרס - הבנתי שכדאי ב WCT ומיותר בכל מקום אחר. האם אמת?היו לי באפלאצ'ים, האמת שזה נוח קצת
3 תחתונים, 3 גרביים, 2 ליינרים
2 חולצות קצרות מנדפות זיעה, 1 ארוכה טרמית. יש הבדל בין טרמית למנדפת זיעה? פה בפורום אני חושב שראיתי שיש הבדל, אבל בכל מקום אחר לא ראיתי שיש הבדל.לא יודע מה ההבדלים, אבל זה נראה לי הגיוני - 2 חולצות קצרות זה בעיקר חשוב ליום וללילה. אם אתה מתכנן ללבוש רק את הטרמית הארוכה לערב/לילה אז אתה לא צריך שתי חולצות מנדפות בשביל היום. לובשים כל יום את אותם חולצה+מכנסיים, וסוחבים רק משהו מהצד בשביל ללבוש בזמן שעושים לזוג הראשון כביסה או שטיפה.
מכנסים קצרות. כדאי בגד-ים במקום? מכנסים ארוכותאני מת על המכנסיים המתקצרות של קולומביה. אני בטוח שגם חברות ידועות יותר או פחות אחרות יעבדו. הן קלות מאוד, דקות מאוד, ואני הולך עם הארוך גם במזג אויר חם בשביל לא להשרף ברגליים. וזה ממש נוח ו(יחסית) נעים. לא צריך בגד ים - אפשר להכנס עם הבוקסרס
חולצת פליס, מכנסי פליס (תחתונים) - מיותר? תלוי באיזה מזג אויר אתה מתכנן לטייל. אם יהיה קר בלילה, אז מומלץ בחום. מצד שני - אם אתה לוקח מכנסי פליס, אתה לא צריך זוג מכנסיים שלישי.
מכנסי סערה או מכנסי רוח של Montbell או ה GoLite Reed או האופציה הזולה Equinox Full Moon Chaps
מעיל סערה או פונצ'ו קל - Golite Ultralight Poncho. איזה כדאי?
בשביל בגדי סערה היה לי סט של מרמוט. אני מת על המעיל, ובדיוק קניתי חדש מאותו הדגם בדיוק. על המכנסיים אפשר אולי לוותר, מאחר שבכל מקרה נרטבים. השאלה היא לכמה גשם אתה מצפה, וגם מקומות יהיו לך בשביל להתייבש אחר כך
האם כדאי במקום הפליס העליון ומעיל הסערה ללכת על מעיל SoftShell נושם כמו ה Outdoor Research Mithril שראיתי שמוכרים בכל מיני מקומות בארץ?

ברור שכל הביגוד לא עשוי מכותנה אלא רק מסינטטי (או מצמר Merino שהוא יקר, עדין, ולא תמיד נעים לכולם), אבל אילו מותגים ספציפיים? ממה להיזהר? מה לבדוק לגבי בגדים? איזה מותגים או בדים סופגים הכי פחות ריח? הריח לא כל כך משנה... איפה המחירים הנמוכים? נושא הבגדים הוא הכי לא ברור. קצת הכוונה מאוד תעזור לי ותחסוך הרבה תסכול וכסף. אני פשוט נדבקתי בקולומביה, משום סיבה הגיונית לגמרי. יש לי שני זוגות מכנסיים שלהם, וחולצה מנדפת שלהם, ואני מאוד מרוצה. כמו שכתבתי קודם, אני בטוח שגם חברות אחרות עושות יופי של מוצרים. העיקר שיהיה קל ונושם. וטוב גם שזה מגן מקרינת שמש.
membe  
#7 נשלח : יום שישי 10 אוקטובר 2008 12:50:36(UTC)
membe


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/10/2008(UTC)
הודעות: 3

שוב, תודות על העצות. לקחתי לתשומת ליבי.
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.