ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

3 עמודים123>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
oded  
#1 נשלח : יום רביעי 13 אוקטובר 2010 23:28:30(UTC)
oded


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2008(UTC)
הודעות: 364

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
the great himalaya trail

נראה בשלב ראשוני מאוד, לא מסומן ולא מאורגן, אבל חלום...
מממן
imtl  
#2 נשלח : יום חמישי 14 אוקטובר 2010 00:29:10(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
קיים לחלוטין בנפאל. זה חיבור של כל המסלולים הגדולים הקיימים.(לא מסלולים תיירותיים כמובן). דרוש FULL MOUNTAINEERING בחלק ממנו. לדעתי היה צריך לעבור בחלק המרכז מערבי שלו בדרך אחרת. כבר 2 חלקים ביצעתי.(על פי מה שאני רואה כמסלול המיועד). לדעתי מחוץ לנפאל זה לא יהיה לעולם. בכל זאת המזרח. בתקווה בעוד כ4 שנים לסיים את כל החלק הנפאלי. יעלה הרבה מאוד כסף. החלק הבא שלי KANCHENJUNGA לMANASLU.imtl40464.8980902778
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
oded  
#3 נשלח : יום חמישי 14 אוקטובר 2010 14:17:59(UTC)
oded


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2008(UTC)
הודעות: 364

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
נשמע מעניין מאוד. אבל מציג כמה בעיות לוגיסטיות.
אני חושב שעקב ההגבלה של הטרקים בנפאל לעונות קצרות מקשה על צליחת השביל במכה אחת ומצריך ביצוע השביל בחלקים.

גם הצורך באירגון מראש של ציוד וסבלים מצריך עצירות להתארגנות מחדש כל מקטע, וכמובן בזבוז רב של כסף.

בעיני, לקרוא לחיבור השבילים הללו בשם the great himalaya trail מחייב חניכת שביל שיאפשר למטיילים שאינם מטפסי הרים לחוות אותו וכמובן לא לעשירים בלבד.

זה יצריך גמישות של השילטונות והקמת תשתית שאינה קיימת במקומות הבעייתיים.
השאלה היא, האם זה טוב או רע לנפאל?
או האם הממשלה מסוגלת בכלל לאירגון שכזה?
imtl  
#4 נשלח : יום חמישי 14 אוקטובר 2010 15:09:23(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
אז מהתכתבות עם האדם שמנסה לדחוף לפרוייקט הזה אני יכול לומר לך ששבילים חדשים לא יקומו. מדובר בחיבור של ה"שבילים" בין קנצ'נג'ונגה למערב הרחוק. כמו שאתה רואה באתר ישנו גם LOWER HIMALAYA TRAIL. שבכלל לא יכנס לאיזור ההרים הגבוהים אלא יהיה בעצם או כבר קיים כהליכה לאורך שבילי העפר בין הכפרים בLOW LANDS ללא שום בעיה לוגיסטית. מצד שני זה פשוט לא נראה לי מעניין. אבל זו דעתי. זה יתאים לכל תייר ללא כל ניסיון בטיפוס הרים.

ישנם כבר כמה אנשים שביצעו את הדבר הזה במכה אחת. הם מהתארגנות הזו ל"הקים" את הGHT. והם מטפסי הרים. מבירור אצל סוכנות אחת שכבר מנסה לארגן משלחת לשנה הבאה, לחצות את המסלול הזה יעלה בערך 30 אלף יורו. כמובן שהם יארגנו לך את כל הציוד והסבלים והמדריכים והכל והכל. קצת מוציא את המיץ מללכת שביל בעצמך. אבל במקרה של הGHT אין לך שום ברירה. גם מטפסי הרים לוקחים עזרה בהימאליה. צריך לוגיסטיקה.

טוב או רע לנפאל... שאלה קשה ידידי. בכל מקרה כמויות תיירים זה לא ימשוך כי מעטים ביותר ילכו שביל ענק ועוד בהימאליה. כך שלא נראה לי שזה ישנה כלום. אולי ההימאליה באמת נועדו להיות מקום מרוחק וקשה להשגה. קודם שה"ממשלה" תקים תשתית בקטמנדו ופוקרה ובכמה כפרים גדולים ואז תעבור לתשתית לשביל.

מה אתה חושב בקשר לשאר המדינות? יש סיכוי שיהיה משהו בסין ואולי אף בצפון הודו?
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
oded  
#5 נשלח : יום שישי 15 אוקטובר 2010 01:49:30(UTC)
oded


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2008(UTC)
הודעות: 364

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
שאלה טובה אייל.
לגבי הסינים , אין שום סיכוי כל עוד המשטר הנוכחי בשילטון.
ההודים בפאניקה מוחלטת מהסינים ולכן גם לא ניראה לי שהם ישמחו שכל מיני תיירים יתרוצצו להם סביב הגבול.

בלאדאק יש כנה מסלולים שניתן בהחלט לחבר אותם לשביל אחד ארוך ונפלא.
למשל:דארצ'ה-למיורו-צ'ילינג-מארקה-קארנק-דרצ'ה. מסלול אימתני שחלקו ניתן לביצוע ללא התארגנות מוקדמת וחלקו מצריך תיאום עם חברת טרקים.

לגבי הימצ'ל, יש כמה מסלולים של שבוע עד 10 ימים אבל בגלל הקירבה לסין, קשה לי להאמין שיצא מזה משהו ארוך. אולי חיבור פין-פרווטי עם הבבה פאס מספיטי להימצ'ל וחזרה.

אוטרנצ'ל- רוב המסלולים הם כיוון "צפון-דרום" ולא "מזרח מערב" אז נראה לי שתהיה בעיה אבל צריך להסתכל במפה גיאוגרפית של האיזור ואת המסלולים הקיימים. אולי ניתן יהיה לעשות משהו...
מזרחה יותר הגבול עם נפאל עובר בטראי עד איזור דרג'ילינג וסיקים.
שוב, רגישות הגבול עם סין ואי היציבות בנפאל תמנע כל התארגנות כזאת בעתיד הקרוב. זו דעתי בכל אופן.

30,000 יורו? זו באמת אכזבה. כניראה שאנחנו נידונים לעשות שבילים בהמשכים בנפאל... או בהתארגנות עצמית (לפחות במזרח, נראה לי שזה אפשרי בחלק מהמסלולים).

למסלול הנמוך שמצוין באתר אין חשיבות מאונטנירית, אבל כמסלול הררי יפה בין שבטים נפאליים שונים וקסטות שונות, אני חושב שיש לזה גם ערך תרבותי בנוסף לנוף המרתק (אבל כדבריך, לא מדובר על ההימליה העליונה עוצרת הנשימה).

אני אשמח לשמוע פרטים על התוכניות האופרטיביות לקנצ'נדזונגה- מנסלו. נשמע מרתק.
imtl  
#6 נשלח : יום שישי 15 אוקטובר 2010 01:53:22(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
אתה מתכוון להגיע למפגש פורום? נוכל לדסקס זאת שם.

כן בהחלט מסכים לגבי סין והודו. לדעתי זה ישאר לתמיד תחום לנפאל. נו טוב...

המסלול הנמוך יכול להיות יפה ומעניין אני מסכים. כרגע מושכת אותי ההימאליה הגבוהה ואני מוכן לשים את הכסף על זה. אני לא מתכוון להוציא 30 אלף יורו אבל כמה אלפים טובים זה יעלה לי בכל מקרה כי למאקאלו וטאשי לבצ'ה לא אצא לבד אלא במשלחת.

כמו שאמרתי אשמח לדסקס איתך במפגש אם אתה מגיע.
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
oded  
#7 נשלח : יום שישי 15 אוקטובר 2010 14:46:19(UTC)
oded


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2008(UTC)
הודעות: 364

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
אני בהחלט מתכוון לבוא, אבל בגלל שאני קצת מפוזר וללא יומן אני מקווה שלא תכננתי משהו אחר לאותו יום. 28 באוקטובר כן? יום חמישי. אני מקווה להגיע.
על טאשי לבצה שמעתי ממטפסת הרים קנדית. ישבנו בנמצ'ה והיא סיפרה לי כל כך הרבה סיפורים מעניינים. אשה בת שישים בערך שמדריכה משלחות לשם. לפעמים פוגשים אנשים כל כך מעניינים.

בכל אופן יהיה נחמד להפגש עם כולם.
imtl  
#8 נשלח : יום שישי 15 אוקטובר 2010 14:51:30(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
אני פגשתי בזמנו שרפה שהחליט שאני מספיק טוב בתור מערבי להיות סוג של בן מאומץ שלו או חיית מחמד שלו ורצה שאבוא איתו לטאשי לבצ'ה. יש לי תחושה שהוא רצה פורטר מערבי...
בכל מקרה טאשי לבצ'ה זה עסק רציני ולא טרק.

אז ניפגש במפגש פורום...
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
zvikamr  
#9 נשלח : יום שישי 15 אוקטובר 2010 20:03:41(UTC)
zvikamr


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2010(UTC)
הודעות: 143

תודות: 9 פעמים
קיבל תודה: 66 פעמים ב 28 הודעות

לגבי הודו, אפשר לחבר מסלולים בהימצ'ל, לאדאק ואוטרנצ'ל לטרק פחות או יותר רצוף (עד כדי קטעים קצרים על דרכי רכב), ארוך - ארבעה חודשים ויותר, קשה מן הסתם, ולדעתי מופלא. החלק בלאדאק חופף להצעה של עודד.

הערכת הזמנים כוללת קצת ימי מנוחה: דרמסלה - עמק הראווי - מנאלי (כשלושה שבועות) - המטה פאס - צ'נדרטאל - ברלצ'ה לה - דרצ'ה (כשבועיים) - פאדום - למאיורו (כשלושה שבועות) - צ'ילינג - מארקה - המיס (כשבועיים, וזמן נוסף ל"קפיצה" מתבקשת ללה) - צו מורירי (כשבועיים?) - קאזה בספיטי (כ- 10 ימים) - דנקר גומפה - עמק פין - באבה פאס - קפנו  - סנגלה בקינאור (שבוע עד שבועיים, תלוי במידת השימוש בדרכי הרכב באזור) - נייטואר באוטראנצ'ל (כשבוע) - הר קי דון - ימונוטרי - הנומן צ'אטי -  דודי טאל - סנגם צ'אטי (כשבועיים). מכאן נראה לי שאכן קשה להמשיך ברצף רגלי, אפשר לחתוך לרישיקש, או "לדלג" לגנגוטרי, קוארי פאס וכדומה.

ברוב המסלול ניתן להצטייד באוכל מידי כשבוע וכן לשכור פרדות ו/או מדריך בעת הצורך. החלק בלאדאק מהמיס לקאזה דורש אולי סיוע של סוכנות נסיעות בלה (ופרמיטים). לעומת זאת אם מסתפקים בחלק בלאדאק מדרצ'ה להמיס הלוגיסטיקה פשוטה (בחודשי הקיץ).

לא בטוח שכדאי לחכות לממשלה ההודית ש"תפרמל" את השביל... בנתיים גם נסללות בהדרגה דרכי רכב לכפרים הנידחים כך שאופי המסלולים צפוי להשתנות.

לגבי נפאל, אם לא רוצים להסתבך עם לוגיסטיקה מורכבת, אפשר להסתפק במסלול הבא, ש"ממלא" עונה נפאלית (כחודשיים): קטמנדו - הלמבו - לנגטנג - שביל הטמאנג - כפרי הגאנש הימאל - סובב מנסלו - סובב אנפורנה ואנפורנה בייס קמפ - פוקרה. גם בחלקים הנידחים ניתן לאכול ולישון בכל לילה בכפרים/בקתות רועים.

לגבי סין, כבר כיום ניתן לטרק ממערב נפאל לקאילאש שבטיבט, אבל רק בקבוצה מאורגנת וביוקר.

imtl  
#10 נשלח : יום שישי 15 אוקטובר 2010 20:26:59(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
אני לא מאמין בעונות נפאליות. אפשר ללכת בינואר בלי בעיה וגם במונסונים באמצע יולי. השאלה ממה נהנים ואיך רואים את ההליכה.

הלכתי לפאס מרוחק בפברואר וכמובן aכשהתארגנתי בתאמל היה 70 אחוז ריק מאדם ואין מה לדבר בכלל על תיירים. נו אז? היה מזג אויר נהדר ופשוט נקי. עם קור אפשר להתמודד ואני חייב לציין שגם לא היה כזה קר לפני ואחרי הפאס. אתם יכולים לקרוא את הסיפור דרך שלי ולהבין.

אז לכן יש גם את הLOW ROUTE שאפשר ללכת אותו בלי שום מדריך ולוגיסטיקה. אבל הוא פשוט לא בהימאליה הגבוהה. כמו שעודד ציין זה בהחלט לא פוסל אותו. המסלול שאתה מציע אגב זה מסלול מאוד יפה שבהחלט נותן תחושה טובה של הליכה ארוכה בהימאליה. ולא קשה בכלל בכלל. הדבר היחיד שחשוב לציין שאי אפשר להיכנס חוקית לסובב מאנאסלו. חייבים לשלם פרמיט דיי יקר ורק עם מדריך מקומי. אתה תמיד יכול לנסות להתחמק או לשחד את השומרים במחסומים בכניסה ובאנפורנה.

אני שמח שעוד אנשים מתעניינים בזה!imtl40466.7403819444
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
oded  
#11 נשלח : יום שישי 15 אוקטובר 2010 21:38:48(UTC)
oded


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2008(UTC)
הודעות: 364

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
ההצעות יפות מאוד.
צביקה, המסלול שלך מדרמסלה גאוני. הייתי מוסיף שניתן לוותר על ההגעה להמיס ותחת זאת לתאם מראש עם סוכנות להפגש בנימלינג ולהמשיך לקארנק בשביל מוכר אך ריק מכפרים עד פאנג. משם כמו שאמרת לצו מורירי ולספיטי.
ההמשך באוטרנצ'ל (גארוול הימאל) בעייתי מבחינת עונות. אני מניח שסוף יוני-תחילת יולי הוא זמן טוב להגיע להמפטה פאס. כמה זמן כל המסלול עד קינאור? אם המטייל עובר את תחילת אוקטובר, לא יהיה לו יותר מדי זמן לטייל בהימלאיה הגבוהה באוטרנצ'ל מפאת גשמים,ומפולות בדרכים. מצד שני, חודש אמור להספיק לעבור עד דודי טל.

לגבי קומאון, יש לי הרגשה שתנאי השטח קשים יותר וצריך לפתוח מפה...וגם לחכות לעונת האביב.

לגבי לאדאק, כרגע ממה שהבנתי, דארצ'ה-נימלינג באמצע העונה הוא מסלול שניתן לביצוע באופן עצמאי עם לינה ואכילה בבתי תה ו home stay בכפרים. הדרף מנימלינג דרך פאנג לצו מורירי ועד קיבר מצריכות תיאום עם חברת טרקים מ לה.
imtl  
#12 נשלח : יום שישי 15 אוקטובר 2010 22:16:34(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
עודד, צביקה,

כשאתם מציינים שצריך חברת טרקים בהודו לקטעים מסויימים, מה היא הסיבה לכך? האם מדובר בקטעים טכניים שמצריכים ציוד נוסף ועזרה?
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
zvikamr  
#13 נשלח : שבת 16 אוקטובר 2010 00:33:46(UTC)
zvikamr


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2010(UTC)
הודעות: 143

תודות: 9 פעמים
קיבל תודה: 66 פעמים ב 28 הודעות

אייל - לדעתי פברואר הוא חודש נהדר בנפאל, כמו גם המחצית הראשונה של דצמבר. ויש גם אזורים שלא טובעים במונסון (כמו מוסטנג).

עודד - מבחינת עונות (ויסלח לי אייל) עדיף להתחיל באוטרנצ'ל, בסביבות אמצע מאי, שאז הפאסים - הנמוכים יחסית באזור זה - נפתחים, לחצות לספיטי לקראת סוף יוני לפני תחילת המונסון, להגיע להמטה פאס לקראת אמצע ספטמבר לאחר סיום המונסון, ולהגיע לדרמסלה עד סוף אוקטובר. סך הכל חמישה וחצי חודשים, כאשר המסלול "נטו" דורש להערכתי כארבעה עד ארבעה וחצי חודשי הליכה, כך שניתן לנוח במקומות המתבקשים כמו לה, מנלי, קאזה וכדומה. כמובן שמזג האוויר לא תמיד מציית לכללים.

הייתי הקייץ בלאדאק, טרקתי קצת ואספתי הרבה אינפורמציה. אכן כפי שעודד כתב הטרק דרצ'ה-פדום-למיורו-צ'ילינג-עמק מרקה ניתן לביצוע עצמאי על בסיס כפרים ובתי תה, עד אמצע/סוף ספטמבר בערך (אם כי השנה, בשל השטפונות, חלק מ"בתי התה" נסגרו מוקדם בהרבה). משם לספיטי נדרשים פרמיטים (עבור טסו מורירי והאזור שמצפון לקאזה. אפשר להוציא בלה או בקאזה), וצריך סיוע לוגיסטי בשל המרחק הגדול - כ- 3 שבועות הליכה להערכתי - ללא מקומות להצטיידות באוכל. המינימום הוא שכירת פונים, אם דרך סוכנות בלה או בקאזה ואם בכפרים, לנשיאת אוכל לכשלושה שבועות (עלות 3 פונים עם מנהג כ- 1000 רופי - 22$ - ליום). אפשר גם לארגן באמצעות סוכנות נסיעות משלחת הכוללת בנוסף לפונים גם מדריך וטבח (סדר גודל של 50$ ויותר לאיש ליום לקבוצה של שלושה ומעלה).

 

imtl  
#14 נשלח : שבת 16 אוקטובר 2010 00:47:33(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
היי צביקה,

אשמח לראות את האינפורמציה שיש לך בנוגע להימאליה בצפון הודו. האם אתה מגיע למפגש פורום? או שבהזדמנות אחרת.

בקשר להערכת זמנים של הליכה. לפי מה ההתבססות והערכה למשל ל3 שבועות?

אני לא חושב שאם יש כפרים בדרך זה אומר שחייבים לעצור בכפר. אפשר להצטייד באוכל בסיסי בכפרים ולישון בכל מקום נוח בטבע. בשביל זה יש אוהל. זה עניין של גישה אני מניח. אשמח לשמוע דעתך לגבי זה וצפון הודו.

אני חושב שניתן לטייל גם בינואר. קור זה משהו שניתן לשלוט עליו עם ציוד מתאים. הפאסים הקשים מלאים בשלג וקרח כל ימות השנה כך שזה לא משנה בקשר לזהimtl40466.9084606481
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
oded  
#15 נשלח : שבת 16 אוקטובר 2010 04:04:40(UTC)
oded


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2008(UTC)
הודעות: 364

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
צביקה, אני דודוקא חשבתי שההליכה הפוכה. להתחיל בדרמסלה במאי, לחצות את הפסים של לאהול ביוני-יולי ולהגיע לספיטי באמצע ספטמבר.
מבחינת עונות, יש כמה אילוצים.
1. ללכת את דרצ'ה-למיורו-צ'ילינג-נימלינג בשיא העונה (יולי-אוגוסט) כדי שניתן יהיה לבצע עצמאית. מנימלינג לספיטי בין כה וכה צריך תיאום לוגיסטי עם סוסים ומזון, כך שזה לא כ"כ משנה מתי ללכת את המקטע הזה (כל עוד אתה לא חורג מאוקטובר בתקווה שמזג האויר לא ישתגע כמו השנה).
2.דרמסלה-מנלי-ברלצ'ה לה-דרצ'ה חייב להתבצע באביב (מאי-יוני) לאחר המסת השלגים מהפסים.
3. לא לחרוג מעבר לאמצע אוקטובר באוטרנצ'ל כי אז מתחיל החורף ודרכים נחסמות, כפרים ארעיים נסגרים וכו'

אייל,
לגבי שימוש בחברת טרקים בהודו, מדובר על לוגיסטיקה.
ישנם מקטעים רבים ללא כפרים בדרך וזה אומר שצריך לסחוב אוכל לכמה שבועות בנוסף לשאר הציוד. בגלל שלא ניתן להצטייד בדרך, יש צורך בכמה סוסים שיובילו מזון (ונהג כמובן, כלומר פונימן).

לגבי עונות, הכביש ממנלי ללה, אשר חוצה את רכס ההימלאיה העיקרי, פעיל מאמצע מאי(במקרה הטוב)או יוני (במקרה הסביר) או יולי(במקרה הרע). הכביש נסגר באמצע אוקטובר עד סוף אוקטובר (תלוי בעצמת הסופות).
כלומר- מנובמבר עד יוני לאדאק מנותקת מהעולם.
בחורף שוררים בה תנאים של עד 40- מעלות בלילה וכבישים רבים נסגרים בגלל שלג כבד. הכפרים אוגרים מזון בסתיו שאמור להחזיק אותם בחיים עד תום החורף. אז בהדרגה נפתחים הדרכים מחדש.

סופות השלג והגשם בדרך ללאדאק, יחד עם העובדה שההרים לא מכוסים בתסכית צמחיה, מביא למפולות, סחיפת קרקע,שטפונות, שלא רק הורסים לחלוטין את הדרך המתפתלת, אלא משנים את מיקומה בעונה הבאה(בנקודות ספציפיות). נחלים משנים את כיוון זרימתם וכו'. מערב ההימלאיה מקבל חורף קשה מאוד. הרבה יותר קשה מאשר מזרח ההימליה.
כבר בספטמבר (בלאדאק), בתנאי אקלים מסוימים(חורף שהקדים לבוא), פסים גבוהים מתמלאים בשלג עד מתני אדם ומעבר לזה. שטפונות פתאומיים עלולים לגרום למוות (או במקרה ספציפי שקראתי עליו, מטייל נתקע בטרק זנסקר על גבעה שהוקפה מכל הכיוונים בשיטפון והבחור מת מרעב).

דרך אגב, קיים טראק מאוד מעניין בעמק זנסקר אשר בלאדאק.
הוא נקרא צ'דור וכולל הליכה על נהר הזנסקר הקפוא, באמצע החורף, באחד הנקיקים התלולים ביותר ששמעתי עליו. הטראק יקר ומגיעים ללה בטיסה כי הדרכים חסומות.

imtl  
#16 נשלח : שבת 16 אוקטובר 2010 04:14:00(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
תודה עודד.. זה מה שחיפשתי לדעת. אני זוכר שלפני שנסעתי עיינתי במסלול באיזור זנסקר. זה היה האיזור היחיד שידעתי עליו בהימאליה ההודית. אשמח לקבל ממך ומצביקה עוד הרבה אינפורמציה כמו שציינתי. בכל מקרה העניין העיקרי שלי כיום הוא על ההימאליה הנפאלית. אגב, דבר נוסף, האם יצא לכם להיות בסין ובמיוחד באיזור הקאראקורם? כלומר K2?
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
zvikamr  
#17 נשלח : שבת 16 אוקטובר 2010 22:48:15(UTC)
zvikamr


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2010(UTC)
הודעות: 143

תודות: 9 פעמים
קיבל תודה: 66 פעמים ב 28 הודעות

אייל - הערכות הזמנים גסות ומתבססות על הליכה בחלק - קטן - מהמסלולים (אני לא מהממהרים...), שיחות עם סוכנויות, ומידע מספרים ומהאנטרנט. ברור שלא חייבים לעצור בכפרים, ואין בעיה לישון בכל מקום, אבל לטעמי הלינה והאכילה בבתי משפחות והשיטוט בכפרים הנידחים היא חלק גדול מהכיף שבטרקים במזרח. זה כמובן עניין של טעם. כך גם לגבי הליכה בעיצומו של החורף - זה אולי אפשרי אבל לא כיף לטעמי.

לגבי סין והקרקורם - טיילתי רבות בסין ואף עברתי בסמוך (יחסית) ל K2 כאשר נסעתי בדרך העולה מקשגר דרך קרגיליק למערב טיבט והקאילאש וממשיכה הלאה ללאסה במקביל ומצפון לרכס ההימלאיה. ההר לא נראה מהדרך. כשהייתי בקשגר ביררתי לגבי הטרק למחנה הבסיס של ה K2, למיטב זכרוני הרשויות הסיניות לא מאפשרות להגיע לשם עצמאית אלא רק באמצעות סוכנות והעלות אסטרונומית. מה שכן, מקשגר ניתן לעלות ב"דרך הקרקורם" המפורסמת המובילה לפקיסטאן, הנופים מהממים וכוללים שתי פסגות ממועדון ה- 7000. אגב, אפשר לראות את ה K2 מלאדאק.

עודד - הטרק מן הסתם אפשרי בשני הכיוונים. הייתי השנה בספטמבר בלאדאק ומזג האוויר היה מצויין אבל זה כמובן לא מחייב. השטפונות הגדולים השנה, שבהם נהרגו למעלה ממאה אנשים, התרחשו באוגוסט. לגבי הזנסקר - רכס הזנסקר הוא מהיפים ביותר שראיתי, והשאיר טעם של עוד - אולי בשנה הבאה. בנוסף לטרקים, קיבלתי גם חשק לצלוח את הנהר ברפטינג. בכלל, כחובב מדבר נופי הטרנס הימאליה מדהימים אותי בכל פעם מחדש.

imtl  
#18 נשלח : שבת 16 אוקטובר 2010 23:05:22(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
ביררתי בזמנו לגבי המסלול לK2. העלות גבוהה מאוד יחסית למזרח אבל לא יותר מה3 קולס של מאקאלו או מהטאשי לבצ'ה בנאפל.
אני בהחלט לא מתכוון להתעסק עם השלטונות הסיניים. אין לי חשק לזה. אפילו ביררתי על אפשרות של כניסה מפקיסטן אבל משום מה החברה שם מהטאליבן לא שמחו במיוחד... מסתבר שהטאליבן עמוק בתוך פקיסטן גם כן... חבל.

קיבלתי את עצתך בנוגע לזמנים. בקשר להליכה בחורף. אז זה תלוי איפה ומה הלוגיסטיקה העומדת לרשותך.
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
imtl  
#19 נשלח : יום ראשון 17 אוקטובר 2010 06:53:15(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
רציתי לספר שבמסגרת ניסיון למפות ולהבין מה הדרך הכי טובה לGHT משלחת יוצאת לסקר ולתעד את המסלול המוצע דרך ההימאליה ההודית ב2011. כרגע החלק הנפאלי סוקר לחלוטין וגם החלק של באוטן. נראה מה יצא מהחלק ההודי ועד כמה הוא תואם למה שרשמתם כאן. ימים מסעירים בהימאליה
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
oded  
#20 נשלח : יום שני 18 אוקטובר 2010 00:21:30(UTC)
oded


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2008(UTC)
הודעות: 364

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
ממממ
נשמע מעניין. אני ממש סקרן לגבי הבחירה שלהם, ועד כמה השביל יפורמל.
בהחלט נהייה חם בהימלאיה!
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest (2)
3 עמודים123>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.