ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
liordavidlior  
#1 נשלח : יום שני 16 מאי 2011 15:04:17(UTC)
liordavidlior


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2011(UTC)
הודעות: 31

שלום לכולם, אני כרגע מתכונן לטיול תרמילאים רווי-טרקים קצרים (עד שבוע) בדרום אמריקה, ורציתי לשאול כמה שאלות בנוגע לציוד.

1. פנס - בדקתי כמה פנסים, והprinceton tec די משכו אותי. שמתי לב שיש מגמה הולכת וגוברת להעדפת פנסים עם לדים בצבעים שאינם לבן, מכיוון שלבן נותן מכת הלם לראיית הלילה. אני אישית לא אוהב את האור הצבעוני, שכן הוא מקשה עלי להבחין פרטים, בעיקר בבישול לילי. מאחר שאני הולך להשתמש בפנס (כנראה) רק בחניות לילה - אני לא מטייל בחשיכה - האם יש טעם לשנות מהרגלי ולהשקיע בפנס לדים צבעוני?

2. אוהל - אני רוצה לקנות טראפטנט מהנרי, אך אני מתלבט בין שני דגמים. חשוב לי שהדגם יהיה מתאים לשני אנשים כי לרוב אני לא מטייל לבד. שני דגמים שתפסו אותי היו הסקוואל 2 והריינבו (היחיד). את הריינבו אהבתי בגלל הונטילציה המשמעותית שמתקבלת בפתיחת היריעות עד הסוף (יתאים לי לאקלימים טרופיים יותר בצפון היבשת), ומבנה המרפסת המזמין, שנראה נחמד גם לטיול רגוע יותר ופחות אתגרי (כמו סתלבט על איזה אגם). שניהם שוקלים אותו דבר, ובריינבו מצויין אצל הנרי ברובליקה על כמות האנשים 1-2. השאלה שלי היא, מה לדעתכם עדיף מבין השניים, והאם באמת הריינבו מתאים לשני אנשים. רציתי גם לדעת כמה יעלה לי משלוח וכמה המס יקח לי.

תודה מראש,

ליאורliordavidlior40679.5310416667
מממן
LiorEl  
#2 נשלח : יום שני 16 מאי 2011 15:55:36(UTC)
LiorEl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 18/01/2008(UTC)
הודעות: 592

לא מכיר את הפרינסטון... יש לי את הפצל טיקה פלוס (4 לדים), מאוד מרוצה ממנו, שימש אותי לאורך כל השביל מבלי שנאלצתי להחליף לו סוללות בכלל. אחלה אור ואחלה איזון בין עלות תועלת (עולה כ-230 ש"ח).
לא מניסיון, יש גם את הבלק דאימונד, בגיזמו והספוט דגמים טובים וחזקים יחסית למקבילים אצל פצל.

אוהל,
יש לי את האוהל קלאודברסט 2, אני יכול להעיד רק עליו, לומר שבגלל המשקל שלו המשכתי איתו גם בחלק הדרומי של שביל ישראל, הוא עמד בגבורה ברוחות חזקות (לפעמים מאוד) ובגשמים בינוניים פלוס בניו זילנד.
נקודות לחשוב עליהן:
פלוסים:
- האוהל מוקם מ-3 נקודות אחיזה בלבד.
- לא צריך מקלות הליכה להקים אותו, אבל הוא כבד ב-150 גרם מהסיקוול 2.
- מרווח יחסית (התרמילים היו לרוב בתוך האוהל).
מינוסים:
- כדי להיכנס אליו צריך לעשות זאת בזחילה משהו.
- אפשר לשבת בפנים רק באזור שקרוב לפתח.
- יש התעבות בלילות ללא מספיק איוורור וכאשר קר.

עוד כמה דברים בקשר לאוהל:
ממליץ לקנות יריעת קרקע לכל מקרה... בדרום ובמרכז זה חסך לי ולעוד חבר (עם אוהל זהה) חורים מיותרים ברצפה מקוצים ואבנים חדות. לניו זילנד לא לקחתי אותה, כי שכחתי... אבל לא היה צורך שם, הכל עם דשא נעים שכזה...
היתדות שהנרי נתן עם האוהל לא שווים הרבה והולכים לפח די מהר.
חשוב לטפל באוהל עם סיליקון באזור התפרים כמו שמוסבר באתר של הנרי. (חבר שלא טיפל, בהחלט נרטב בלילה הגשום הראשון).
לפעמים (די הרבה בארץ) היתדות פשוט לא ננעצים בקרקע! השיטה לקשור לאבנים גדולות התבררה כיעילה מאוד.
אישית, למרות שאני חסיד של מקלות הליכה (2 מהם!) לא הייתי בוחר באוהל שמוקם עם 2 מקלות מאחר ויש ביכוי שאחר המקלות יכשלו ובכך יכשילו את האוהל, ובכל מקרה לא תמיד תהיה עם מקלות, בהחלט אבל, שיקול אישי.LiorEl40679.5415277778
רוני  
#3 נשלח : יום שני 16 מאי 2011 22:37:37(UTC)
רוני


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/02/2004(UTC)
הודעות: 389

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות
אני משתמש כבד של פנסי ראש (עושה הרבה הליכות לילה וכו') ואני יכול להמליץ בחום על פרינסטון לעומת פטזל, בעיקר כי פרינסטון התגלו לי כהרבה יותר עמידים מפטזל (מקסימום בית הבטריה בפרניסטון נפתח אחרי שימוש ממושך ואז אפשר להשתמש בגומיה לסגור, לעומת שני פנסי פטזל יקרים ששניהם מתו בבת אחת (בזמנים שונים, כמובן) , כנראה בגלל עודף לחות). הפרינסטונים שאני מכיר הם כולם עמידים למים, בזמן שהפטזל לא..   כמובן שזה עשוי להשתנות מדגם לדגם, ויש המוני דגמים כיום, אבל אחרי שהשתמשתי בשישה או שבעה פנסי ראש שונים לאורך זמן זו המסקנה שלי.

אם אתה לא עושה הליכות לילה אתה ממש לא צריך את האור האדום. למעשה גם ברוב הליכות הלילה אני מוצא שהאור האדום לא מספיק ברוב תנאי התאורה, כי מאבדים תחושת עומק (שזה קריטי כשאתה מטייל בשביל משובש בלילה וצריך לדעת איפה לשים את הרגליים).   האור האדום כן שימושי כשאתה הולך בלילה בדרך עפר, או בליל ירח בשביל פתוח, ולא צריך פנס ראש, ואז אני מדליק את האור האדום אם אני צריך לקרוא את המפה, ולא רוצה לאבד את ראיית הלילה.   מה שאני עושה במקרה כזה בלי אור אדום הוא שכשאני נאלץ להדליק את פנס הראש, אני סוגר עין אחת, כדי לא לאבד בה את ראיית הלילה, ופותח אותה רק אח"כ. לוקח זמן להתרגל לשיטה , אבל היא עובדת די טוב....
liordavidlior  
#4 נשלח : יום שלישי 17 מאי 2011 12:45:26(UTC)
liordavidlior


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2011(UTC)
הודעות: 31

חבר'ה תודה רבה על העצות המעולות האלה.

רק לא עניתם לי על השאלה של האוהל: האם הריינבו הרגיל (שמיועד ליחיד) יכול לאכלס גם שני אנשים, וכמה יעלה לי משלוח + מס מהנרי לארץ.
oded  
#5 נשלח : יום שלישי 17 מאי 2011 13:02:00(UTC)
oded


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2008(UTC)
הודעות: 364

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
לי יש ריינבו ליחיד. יש לי את הוורסיה הקודמת בו אין לדעתי מקום לשני אנשים אלא אם אין ברירה או שהם רזים במיוחד. וכמובן שכל הציוד צריך להישאר בחוץ.

בוורסיה החדשה של הריינבו (2010) רוחבו של האוהל הורחב ונכנסים בו שני מזרוני שטח (בלי רווח ביניהם). יש לזכור שיש רק פתח כניסה אחד באחד הקירות האורכיים כך שדילוג לשירותים קצת בעייתי ל"איש הפנימי".

אם אתה ישן עם חברה שלך\אישתך, זה בסדר. אחרת, אני בספק אם יהיה לכם נוח לאורך זמן באותו אוהל. עדיף לדעתי לקנות ישר את הדאבל ריינבו. ההפרש הוא רק 200 גרם ויש לאוהל הזה שתי דלתות והוא רחב יותר מהריינבו ליחיד.

לגבי משלוח ומכס- זה די מייקר את הענין. אם יש מישהו שאמור להגיע לארץ מארה"ב, הוא יוכל להביא לך אותו וכך לחסוך עלויות
זמי1  
#6 נשלח : יום שלישי 17 מאי 2011 15:14:49(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

לגבי דמי משלוח מהנרי- שלח לו מייל

לגבי מכס- תלוי אם המכס יעלה על החבילה שלך,אם כן תשלם כנראה את המע"מ

liordavidlior  
#7 נשלח : יום רביעי 18 מאי 2011 21:33:56(UTC)
liordavidlior


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2011(UTC)
הודעות: 31

שוב תודה רבה על התשובות, עזר לי מאוד.

שאלה של מתחילים (נראה לי): אני מתלבט אם לקנות שק"ש פוך או סינתטי (המחיר לא כ"כ רלוונטי). בהתחלה נטיתי לכיוון הפוך בגלל המשקל והדחיסות, אבל הבנתי שיש בעיה מסויימת להשתמש בפוך בטארפטנט בגלל בעיית ההתעבות. השאלה היא האם ההתעבות מצדיקה לקנות שק"ש סינתטי שיתייבש מהר, או ששווה בכל זאת להשקיע בפוך; ואם שווה להשקיע בפוך אז איך מסתדרים עם ההתעבות?liordavidlior40681.7741666667
זמי1  
#8 נשלח : יום חמישי 19 מאי 2011 01:26:12(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
הבעייה היחידה שתהיה לשניכם עם השק"ש בטרפטנט היא שאם יהיה קצת צפוף- השק"ש יגע בדפנות האוהל מבפנים והכיסוי החיצוני יירטב קצת. אין בעייה של רטיבות ממש שתחדור לשק"ש. למה לא לקנות את הקלאודברסט הגדול יותר ומתאים לשניים? אם לא-מקסימום תקחו יריעה קלה ותפרשו אותה מעל השק"ש.
liordavidlior  
#9 נשלח : יום חמישי 19 מאי 2011 02:34:44(UTC)
liordavidlior


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2011(UTC)
הודעות: 31

לא הבנת זמי: אני טס לטיול מוצ'ילרים בדרא"מ לבד. כשלא אטייל, אני אסחב את האוהל לבד. כשאני אצא לטרקים זה יהיה בדרך כלל עם מישהו (אך לא תמיד), ואז נתחלק בסחיבה כנראה, פרטנרים זה לא בעיה למצוא בדרא"מ. פה ההתלבטות, האם כבר לקנות טרפטנט ליחיד וזהו או לקחת בחשבון שרוב הזמן יהי לי פרטנר.
איתי  
#10 נשלח : יום חמישי 19 מאי 2011 08:15:38(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
צא מנקודת הנחה שכמעט תמיד תצא לפחות עם עדמשהו אחד לטרקים.

באופן כללי (מנסיון גם בדרא"מ) לא מומלץ לצאת לטרקים לבד, לפחות לא לטרקים הפחות מטויילים.
זמי1  
#11 נשלח : יום חמישי 19 מאי 2011 12:13:03(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
ההבדל במשקל הוא גרמים.לא תמיד תישן לבד באוהל...
liordavidlior  
#12 נשלח : יום חמישי 19 מאי 2011 19:47:40(UTC)
liordavidlior


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2011(UTC)
הודעות: 31

נלקח לתשומת לבי. אגב זמי, איך המכנסי גשם מתפקדים אצלך?
זמי1  
#13 נשלח : יום חמישי 19 מאי 2011 21:53:48(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
בינתיים הם מבצעים הליך של איתור חלל ושמירת צורה במדף בארון.
liordavidlior  
#14 נשלח : יום שישי 10 יוני 2011 16:47:53(UTC)
liordavidlior


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2011(UTC)
הודעות: 31

כמה שאלות נוספות בקשר לבישול:

1. בנוגע לכירה, אני די מתלבט בין קנייה של גזיה קטנה של snow peak, ששוקלת 100 גר' בלי בלון, לבין להיכנס לעולם הפפסי-סטוב. רציתי לשמוע דעות שלכם בנוגע למה עדיף, בהתחשב בכך שאני אהיה בדרום אמריקה (בעניין נגישות האלכוהול ובלוני הגז), בהתחשב בכך שאני לא רק אבשל בשטח, אלא גם בגסטהאוס לפעמים, נוחות לעומת משקל.
2. אני שוקל לקנות סירמחבת מטיטאניום של snow peak, ורציתי לדעת עד כמה זה משמעותי העובדה שהדפנות לא מצופים בחומר נגד הידבקות (כמו טפלון). עד כמה זה משמעותי מבחינת ניקוי בשטח, והאם מחבתות לא נדבקות שוות את ההשקעה במשקל, והאם בכלל יש הבדל בתחום ההידבקות בין טיטאניום לאלומיניום כמו סיר ג'חנון.
oded  
#15 נשלח : יום שישי 10 יוני 2011 23:16:40(UTC)
oded


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/04/2008(UTC)
הודעות: 364

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
אני חושב שהרבה תלוי במסלולים שתעשה והשימוש שתעשה בכירה שלך.
כמה גאז תבזבז ביום? האם מיכל 220 גרם יספיק לך לטראק אחד? עד כמה קל יהיה למצוא מיכלי הברגה באמצע הטראק?

אני הייתי חושב על בנזיניה כי בנזין וקרוסין יש בכל מקום. אמנם המשקל יהיה כבד מאשר גזיה אבל יהיה קל יותר להצטייד בדלק. תצטרך לברר לגבי האיזור אליו אתה נוסע ולהחליט מה יתאים יותר.
בנוגע לכהליה, יש לטטונקה כירה +סטנד בכ 100 שקלים בריקושט. קניתי כזו והיא לא רעה. השאלה עם כהליה היא עד כמה אתנול 96% יהיה זמין ועד כמה זמן הבישול קריטי.

לגבי סיר, אני מצאתי סיר\ספל עם ידית מנירוסטה שניפחו 750 מ"ל בחנות כלי בית ברחובות. עד עתה הכנתי בעיקר מרקים ונודלס והיה בסדר גמור. כדי להמנע מחריכה צריך להשתמש בשמן ולבחוש הרבה.
הטיטניום מתנקה מהר יותר והוא קל יותר,אבל פה המחיר דופק אותך.
LiorEl  
#16 נשלח : שבת 11 יוני 2011 03:25:18(UTC)
LiorEl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 18/01/2008(UTC)
הודעות: 592

liordavidlior, יש לי גזייה של SNOWPEAK, זו ששוקלת 60 גר' היא מקבילה ל-KOVEA טיטניום.
הגזיה המדוברת לא חזקה כ"כ והיא מתפרקת די מהר.. שלי אומנם מתפקדת עדיין אבל הבורג העליון שלה משוחרר והסירים לא יושבים הכי טוב.
אם בכל זאת אתה רוצה ללכת בכיוון אני ממליץ לך לבדוק את ה-FIRE MAN של KOVEA, בעל ראש זהה. אומנם שוקלת יותר אבל עושה רושם שגם חזקה יותר.
שים לב, עם גזייה כזו אפשר לבשל ל-3 חבר'ה בערך, אלא אם כן מבשלים בנגלות כמובן... וזאת מכיוון שאי אפשר להעמיד סירים גדולים מדי (אחרת גם הגזיה שלך תתפרק.. ;) )

זה בנוגע לגזיות. אחרי הטיול, הבנתי שחסכוני יותר, ונכון יותר (לפחות בחו"ל), להשתמש בבנזינייה... גם מאפשר לך לבשל דברים רציניים יותר, להשיג דלק בכל מקום בעולם.
חסרונות, משקל, נוחות ומחיר השקעה ראשונית.

שווה לך לברר עד כמה נפוץ עניין הגז המתברג בדרום אמריקה. טיפ נוסף, אם בכל זאת אתה הולך על הגזייה, תשיג מתאם מגז-נע למתברג... (בדר"כ יש כאלה עם מנורות גז, אבל אפשר לקנות בנפרד. הם היו הרבה יותר נפוצים במזרח, ויותר זולים בניו זילנד...LiorEl40705.019849537
liordavidlior  
#17 נשלח : יום שני 13 יוני 2011 23:03:07(UTC)
liordavidlior


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2011(UTC)
הודעות: 31

תודה רבה לכולם, בסוף החלטתי ללכת על הגזיה מטעמי נוחות.

ובנוגע לנעליים:
מישהו מכיר את החברה Gaspo? ראיתי שמוכרים אותה הרבה בארץ, ובפורומים מדברים בשבחה, אבל לא מצאתי אתר מסודר של החברה. הסתכלתי במיוחד על הדגם Utah, שהוא אטום למים (Windtex?) ומתאים לי למראית עין לדרום אמריקה. מישהו מכיר את החברה והדגם ויכול לתת עליה חוות דעת? בנוסף, בשום מקום לא מצאתי תיעוד למשקל של הנעל, מישהו יודע עליה עוד פרטים?
קישור לאתר שמוכר את הנעלliordavidlior40707.836712963
TRAVELERS  
#18 נשלח : יום שני 13 יוני 2011 23:27:20(UTC)
TRAVELERS


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/12/2009(UTC)
הודעות: 573

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
החברה היא למעשה ייצרן - מפעל.
הייצרן מייצר נעלים עבור מותגים גדולים ומפורסמים כאשר יש להם ביקוש גדול וקשה להם לעמוד בהזמנות.
את השבלונה הוא מעתיק ומשנה קלות (באישור) ויוצר דגם משלו.
הוא לא משתמש בגורטקס אלא בממברנה פשוטה יותר אים כי טובה מאוד.
בארץ היבואן בוחר דגמים ומתאים אותם לצרכים של הקהל הישראלי.
את הנעל המדוברת אפשר לראות בכמה וכמה יחידות בצבא והיא עושה עבודה נהדרת ומחזיקה בדיוק כמו נעל מקבילה מחברה מוכרת.
לדגם הספציפי יש שני דגמי סוליה שונים ומקשל הנעל שונה מאחד לשני וגם היעוד של הנעל.
הנעל המצולמת היא עם סולייה מדגם ביפידה וזה אומר מונו בלוק דואל דנסיטי. הנעל היא נעל מאוד מסיבית ומיועדת לטרקינג.
משקל הנעל 1200 גרם בערך לזוג במידה 42.
לי יש את דגם המקור (של זמברלן) 1350 גרם לזוג במידה 42.
הנעל מתאימה לדרום אמריקה.TRAVELERS40707.9268518519
liordavidlior  
#19 נשלח : יום שני 13 יוני 2011 23:50:36(UTC)
liordavidlior


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/02/2011(UTC)
הודעות: 31

וואוו איזו תשובה! תודה רבה.
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.