ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

4 עמודים<1234>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
אמנון לנגי  
#41 נשלח : שבת 03 אוגוסט 2013 14:41:53(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
תודה אפרת
beltal  
#42 נשלח : יום ראשון 04 אוגוסט 2013 01:22:01(UTC)
beltal


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 04/08/2013(UTC)
הודעות: 6

אפשר לקבל עדכון סופי ממי שיודע לגבי אוהלים בחלק של ה-AV2?
הקובץ המצורף הוא משנת 2009, אולי יש חדש בעניין.. בתור סטודנט בלי הרבה כסף להוציא, האם שווה להביא אוהל ליחיד? תקופת הטיול: 27 באוגוסט-14 בספטמבר.
eilon  
#43 נשלח : יום שני 05 אוגוסט 2013 04:43:08(UTC)
eilon


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 02/09/2012(UTC)
הודעות: 8

אני מעלה כאן שאלות שקבלתי בהודעה פרטית ועניתי עליהן בפירוט, חשבתי שיהיה נחמד להעלות את זה לכאן לרווחת הכלל:

"שלום אילון,
אנחנו זוג מטיילים שהפוסט על אלטה ויה 2 שכנע אותם לעשות את הטרק גם כן ואנחנו מתחילים ללכת ב5 לאוגוסט מאינסברוק.
כמה שאלות אם אפשר...

ניתן לקנות מפות גם בבקתות באוסטריה ?

איך מגיעים ממינכן לתחילת המסלול ? כמה זמן זה לוקח ?

יש לנו 14-15 ימים נטו להליכה. יש לנו ניסיון רב מאוד בטרקים ארוכים בכל העולם. נטייל עם ציוד מלא ונישן בשטח. אתה חושב שנספיק לתפור את כל השביל ?

שאלה אחרונה, כמה קר בלילה ? רשמת שצריך שק"ש של מינוס עשר, אלו הטמפרטורות בחוץ ? הקמתם את האוהלים שלכם בגבהים או בעמקים לרוב ? "


אהלן,

כיף לשמוע שאתם מתכננים לטייל, לצערי אנחנו בינתיים בלי תוכניות כאלה לקיץ אז אני אשמח לחלום יחד אתכם :)

לגבי השאלות:

באופן כללי תעשו הפרדה בראש בין החלק הראשון שהוא בהתחלה באוסטריה ואז עובר לאיטליה אבל עדיין לא בדולומיטים, ובין החלק השני - האלטה וייה 2. ההבדל העיקרי בין 2 החלקים הוא שבדולומיטים הרבה הרבה יותר מטויל ולכן מסודר יותר, נגיש יותר וגמיש יותר. באופן טבעי כשיש יותר אנשים - יש יותר בקתות, השביל יותר ברור, יש יותר אפשרויות איך להמשיך או אם רוצים לחתוך וכו'... , זה יוצר סיטואציה קצת הפוכה שדווקא בהתחלה כשעוד קצת מבולבלים ולא יודעים איך הכל עובד - התנאים פחות נוחים מאשר בהמשך, אבל זה לא נורא.

עכשיו לענין - באופן עקרוני, הבקתות האלה מיועדות למטיילים ולכן סביר להניח שתמצאו את המפה הרלוונטית בכל בקתה - גם בחלק האוסטרי. הענין הוא שהחלק האוסטרי משמעותית פחות מתוייר מאשר אזורים אחרים ולכן יש פחות בקתות ופחות מרווח טעות. בחלק מהשבילים לדעתי בקושי פגשנו אנשים אז אם במקרה נתקעתם בלי מפה - גם קשה לבנות על עזרה ממטיילים נוספים. אני מציע לא לבנות על זה. למיטב זכרוני יש חנות ספרים בשדה התעופה של מינכן שיש בה גם מפות. אני קניתי שם מפות של דרום גרמניה ויכול להיות שיהיה להם שם את המפה הרלוונטית. בכל מקרה שווה אולי לעשות חיפוש באינטרנט של החנות להתקשר לשאול אם יש להם ואם לא - לבקש שיזמינו לשם. אם לא תמצאו שם תחפשו באינסברוק יש שם בתחנת הרכבת נק' אינפורמיישן (גם אצלו יש סיכוי טוב למפה) והוא יכול לעזור לכם למצוא משהו.

ממינכן לתחילת המסלול: אתם נוחתים בשדה התעופה והולכים לאינפורמיישן של הרכבת, זאת עמדה בולטת עם הרבה תור ליד המדרגות הנעות שיורדות לתחתית - אי אפשר לפספס ומקסימום תשאלו. תבקשו כרטיסי רכבת לאינסברוק, יש רכבת כזאת כמה פעמים ביום אתם יכולים כבר מהארץ לבדוק את השעות ולהתארגן. בעיקרון בשביל להגיע לרכבת הזאת אתם נוסעים ברכבת התחתית לכיוון מינכן ושם יורדים במינכן איסט - מזרח ("ust") ושם מחליפים לרכבת לאינסברוק. הרכבת למינכן לוקחת בערך 40 דק'.
הרכבת לאינסברוק היא מין רכבת מאספת מעט מייגעת שלוקח לה בערך 3 שעות (עד כמה שאני זוכר). אחרי 3 שעות אתם מגיעים למרכז אינסברוק. ביציאה מהרכבת יש תחנת אינפורמיישן. תעברו שם ותקבלו מפה של העיר וקצת עזרה כי בטוח תהיו מבולבלים. אני לא יודע כמה אתם מנוסים בטיול אירופאי, לנו זה היה הראשון וגילינו שיותר מכל ספר וכל חיפוש עצמאי באינטרנט - פשוט לחפש בכל מקום שאליו מגיעים את הטוריסט אינפורמיישן. הם ערוכים לתיירים, הם מדברים אנגלית ויודעים לעזור בדיוק בכל מה שאתם צריכים. (איפה יש סופר, מתי הוא פתוח, תקחו מהם לוחות זמנים של אוטובוסים, תבקשו מהם עזרה למצוא מקום לישון במחיר שמתאים לכם)
בעיקרון בשביל להגיע לתחילת המסלול צריך לעלות ברכבל גדול שעולה על ההר בכיוון דרום (הוא בולט לעין מהעיר נדמה לי). לא זוכר את השם שלו, אבל זה סיפור של בערך חצי שעה נסיעה באוטובוס ממרכז העיר. תבררו באינפורמיישן מתי ואיפה יש את האוטובוס הזה ומתי הרכבל פעיל כי זה גם לא מובן מאליו שהוא יעבוד כשתרצו.

מבחינת שינה באינסברוק: אם אתם רוצים אוהל - שווה לכם בעיניי לקחת את האוטובוס לרכבל גם אם תעלו בו רק ביום למחרת. במרכז העיר זה לא כל כך נעים לפתוח אוהל, ולדעתי הרכבל מתחיל במין שכונה/כפר בפרברי העיר אז שם תרגישו יותר בנוח. מה שאנחנו עשינו היה לקחת אוטובוס קצר ל"camping site" בקצה העיר. בעיקרון האתרים האלה מסומנים על כל מפות הטיולים בציור של אוהל אדום (גם ידעו להגיד לכם על המקומות האלה באינפורמיישן) והיתרון שלהם זה שזה זול, מקבלים שטח לפתוח אוהל ויש שירותים מסודרים, מקלחות, ועוד כל מיני שטויות. אם במקרה עוד יש לכם כוח - אינסברוק בסך הכל עיר מאוד מרכזית (אולי אפילו "בירת" המחוז) אז יכול להיות ששווה לכם להירגע קצת מהמסעות, להתמקם שם, לצאת להסתובב ורק בבוקר למחרת להתחיל במסע.

מזג אוויר: לנו לא היה קר בכלל, אבל אתם חייבים להיות ערוכים ברמה הכי טובה שיש לגשם. הוא בטוח יתפוס אתכם בשלב כלשהו ואז אם יש לכם את הציוד הדרוש - זה לא נורא. אם אתם מתכננים אוהל - הוא חייב להיות עמיד לגשם (ממש עמיד, לא גשמי חארטה כמו בארץ) אחרת מראש תרדו מהרעיון של אוהל כי בוודאות יתפוס אתכם גשם בחלק מהלילות.
באופן כללי הגשם הוא הגורם הכי בעייתי בטיול הזה כי הוא יכול פתאום להיכנס לכמה ימים ואז או שמסוכן ללכת (די נדיר) או שלא מסוכן אבל סתם מבאס. תהיו גמישים בראש עם הענין הזה כי זה יכול לקרות אז לא להתבאס. אצלנו בסך הכל רוב הזמן היה אחלה למרות שמאחה"צ והלאה כל יום מועד להפוך לגשום אז מומלץ לתכנן את הימים ככה שלקראת ערב מגיעים לחוף מבטחים. בכל הטיול היה סופשבוע אחד שממש נכנסה סערה ואז ביום ראשון כשרצינו להמשיך לטייל - אמרו לנו שהיתה מפולת רצינית שחסמה את הכביש והאיזור סגור אז נאלצנו לחתוך כמה ימים מהמסלול (נסענו באוטובוס דרומה במקום ללכת דרך ההרים). טיפ לגבי מזג האוויר - תבררו בכל יום בבקתות שאתם עוברים/ישנים לידן מה התחזית, הם מתעדכנים במצב בשביל כל המטיילים. הרבה פעמים מזג האוויר מאוד משתנה במהלך היום (מתחיל שמש נגמר גשם ולהפך) ושווה להיות ערוכים.

איפה להקים אוהל: זה ענין של אופי וכל אחד מה שהוא אוהב, אנחנו השתדלנו להקים את האוהל דווקא קרוב לציוויליזציה כשיכולנו. טיילנו עם אוהל בעיקר משיקולי תקציב ולא מאידיאולוגיה של לתפוס שקט מהעולם. כמו שכבר כתבתי - היו לא מעט לילות גשומים ואז להיות קרוב לקורת גג תמיד טוב, למקרה שממש תיכנס סערה או בשביל השוקו החם לפני שהולכים לישון. בפועל, כשהיינו ליד בקתות בדר"כ ביקשנו מהם לפתוח אוהל בסביבתם, היו מקומות בעיקר באיטליה על ההרים שהמקומות היחידים שראויים לאוהל הם איפה שגם הקימו בקתה. גם בענין הזה תהיו גמישים - אם לא יסכימו - תישנו בבקתה באותו לילה או שתמשיכו קצת הלאה. מבחינת הר או עמק - לרוב אין כל כך גמישות ברמה של הר או עמק. או שאתה מסיים את היום על ההר, או שאתה מסיים אותו למטה בעמק. כשאתם בהרים שווה לחפש מקום עם קצת מחסה מהרוח, הכי חשוב לשים לב לא לפתוח את האוהל בנקודה הכי נמוכה באיזור כי במידה ויירד גשם - יעבור לכם נחל באוהל (כמובן שזה קרה לנו :) ). כשהיינו במקומות מיושבים - היה נחמד לישון בחניוני קראוונים, יש שם אחוות מטיילים, לרוב טיפוסים נחמדים. כשממש רצינו לנוח - חיפשנו camping site מסודר זה ממש ממש שווה את המעט כסף שזה עולה ויש שם כל מה שצריך בשביל ממש להתרענן ולרענן את כל הציוד. בכל עיירה כמעט יש אתרים כאלה ובגלל אופי הטיול שעשינו יותר התאים לנו להיות במקום כזה - מין מחנה אוהלים וקראוונים - מאשר ממש במלונות (גם הרבה הרבה יותר זול).

משך הטיול: האמת שאני כבר לא ממש זוכר כמה ימים זה בדיוק לקח לנו, וגם כשאתה אומר 14-15 ימים נטו - השאלה היא אם זה כל הזמן שלכם או שזה כבר אחרי ניכוי ימי מנוחה?
אנחנו עשינו הפסקות מיום שישי סביב הצהריים עד יום ראשון בגלל שאנחנו שומרים שבת, ובנוסף בדרך כלל חתכנו לעיירה קרובה בימי שלישי סביב הערב בשביל להצטייד באוכל וחזרנו ללכת ברביעי בבוקר. סך הכל טיילנו במסלול הזה קצת פחות מ-3 שבועות אבל אני לא זוכר כמה ימי טיול ממש היו לנו שם.
בכל מקרה, על היומיים-שלושה האחרונים של האלטה ויה כשמגיעים לfeltre (ממש ממש בסוף הטרק) אתם יכולים לוותר מהסיבה הפשוטה שאנחנו הלכנו שם 24 שעות בערפל שלא ראינו יותר מחצי מטר קדימה, וכשקראנו בספר ראינו שהוא מזהיר מראש שבגלל המבנה הטופוגרפי שם זו תופעה מאוד נפוצה בעונה הזאת אז נראה לי מראש אפשר לוותר במקום להתבאס. גם הסיום של הטרק הוא לא איזה חגיגה גדולה. אני פינטזתי על איזה מקום שמלא אנשים חוגגים בו את סיום הטרק, ומשום מה דווקא שם הגענו לבקתה מאפנה עם מעט אנשים ולא היה נראה שיש שם התרגשות גדולה מסוף המסע כמו שחשבנו. כנראה רוב האנשים לא עושים בכלל את החלק הזה.
אם אתם מחליטים שצריך לקצץ עוד - יש כמה אפשרויות. או לוותר על החלק הראשון, או לעשות דילוג בתוך איטליה שחוסך כמה ימי הליכה ומקדם אתכם לאלטה ויה 2. אני מאוד מאוד ממליץ לתכנן מראש הפוגות. לנו הן אמנם היו כפויות בגלל שבת אבל גם אם אתם חיות טיולים זה קצת שוחק בשלב מסויים, במיוחד אם יש לכם כוונה להיות עצמאיים לגמרי בענייני אוכל ושינה - זו התעסקות שגוזלת הרבה אנרגיה ביחס למי שפשוט מגיע לבקתה בסוף היום, מניח כמה ג'ובות על השולחן, אוכל את המנה שמישהו בישל לו והולך לישון בלי דאגות של גשם. (אל תתן לי לבאס אותך - היה אדיר!).

טיפ חשוב: תעשו חברות במועדון הטיפוס האלפיני. זה נותן 50% הנחה ברוב הבקתות ככה שאחרי 3 לילות זה מחזיר את העלות (עולה בערך 150 ש"ח לפי השמועות). אנחנו לא עשינו והצטערנו על זה.

כדי שאני לא אשכח (למרות שלא שאלת) - זה ממש לא טיול מעגלי. בהנחה שהזמנתם גם את הטיסה חזרה ממינכן זה ייקח לכם בערך יום לעשות את הדרך חזרה. התחבורה מאוד פשוטה - בגדול הרכבת שלקחה אתכם לאינסברוק ממשיכה משם אח"כ דרומה לאיטליה אז כל מה שצריך לעשות הוא לתפוס אותה באיזו נקודה ולעלות איתה חזרה צפונה - אבל זה לוקח זמן שגם אותו צריך לקחת בחשבון. אם אני זוכר נכון אנחנו חזרנו חצי דרך ביום אחד ואז עוד חצי בתחילת היום הבא.
אם עוד לא הזמנתם כרטיסים, שווה לשקול לחזור מצפון איטליה ולא ממינכן. מצד אחד זה בטוח יעלה לכם יותר - הכי זול לעשות טיסות הלוך ושוב מאותו יעד, אבל גם הרכבות הארוכות עולות הרבה (סדר גודל של 100 יורו לאדם אם אני זוכר נכון, אפשר לבדוק את המחירים באינטרנט באתר של הרכבות) אז אולי זה כבר מתקרב להפרש וחוסך את הנסיעה חזרה.

שיהיה לכם בכיף, זה אחלה טיול,
אילון
_yair_  
#44 נשלח : יום שני 08 יוני 2015 23:46:45(UTC)
_yair_


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/06/2012(UTC)
הודעות: 17

תודות: 4 פעמים

מעלה את השרשור הזה קצת מהאוב (:

כדי לקבל רושם בסיסי של הקושי במסלול הזה, בעיקר בשני החלקים הראשונים, אשמח אם מישהו יודע ויוכל לכתוב איך הוא בהשוואה לTMB

תודה!

יאיר

אמנון לנגי  
#45 נשלח : יום שלישי 09 יוני 2015 06:06:40(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
איך הוא במובן של קושי או של יופי?
הוא יותר קשה מ TMB והרבה הרבה הרבה הרבה פחות עמוס במטיילים.
הייתי מגדיר אותו כמסלול אתגרי.
מבחינת יופי... שניהם יפים מאוד.
thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
_yair_ ב 16/06/2015(UTC)
_yair_  
#46 נשלח : יום חמישי 23 יולי 2015 11:58:57(UTC)
_yair_


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/06/2012(UTC)
הודעות: 17

תודות: 4 פעמים
שלום!
אנחנו אמורים לצאת לטרק ביום ב הקרוב (:
שאלתי היא מהי הדרך הטובה ביותר להבין מהו מזג האוויר בהרים בימים הקרובים?
אני מניח שאתרי התחזית הסטנדרטיים לא נותנים לכך מענה ושיש אתרים ייעודיים לכך.
תודה רבה
יאיר
noak  
#47 נשלח : יום ראשון 22 ינואר 2017 16:39:53(UTC)
noak


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/07/2016(UTC)
הודעות: 10
גרמניה
מיקום: stuttgart

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות

הי

אני רוצהלעשות את שני החלקים הראשונים בעונה הקרובה. ראיתי את הקובץ שיש פה בשרשור, הוא מ2009, האם יש משהו יותר עדכני?

אני מחפשת באמזון את הספר ולא מוצאת. 

אין לי בעיה גםעם ספר הכתוב בגרמנית, אבל חיפשתי פה בסיפריה (אני גרה בגרמניה) ולא מצאתי כלום. 

אשמח לכל הפנייה בנושא.

עשיתי בקיץ האחרון את הTMB ואנו כאמור גרים בגרמניה ובסופי שבוע בעיקר מטפסים על מה שיש:), כולל בשוויץ, אבל האם מדובר בעליה משמעותית ברמת הקושי לעומת הTMB? אני שואלת כי אני מעונינת שגם אחותי תצטרף, ולה זה יהיה טראק ארוך ראשון, אם כי היא בכושר הרבה יותר טוב משלי. 

noak  
#48 נשלח : יום ראשון 22 ינואר 2017 22:16:58(UTC)
noak


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/07/2016(UTC)
הודעות: 10
גרמניה
מיקום: stuttgart

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות
על מה שיש, זה מה שיש באזור:)
יש פה את ה"אלפים השוובים", זה מה שמצאתי באנגלית
https://en.wikipedia.org/wiki/Swabian_Jura

בגרמנית כמובן יותר מפורט:), כשמזג האויר מאפשר (ובחודשיים האחרונים אנחנו בעיקר מתחת לאפס, ככה שזה לא ממש קורה כרגע), כמעט כל סוף שבוע אנחנו מטיילים בהרים, בייחוד אם יש בראש ההר טירה:), לפחות לפי הרשימה באנגלית , כבר עלינו ברגל לכל הטירות המצוינות, יש עוד כמה שלא רשומות לדעתי באתר באנגלית, שאותם עוד לא עלינו. אם בארץ מדברים על הר ארבל כמדד, אז הר ארבל קטן על הילדים שלי:), בני 6 ו-9 וגרים פה כבר מעל שנתיים.
וחוץ מזה, אנחנו מרחק יריקה משוויץ, ולשמחתנו עם חברים טובים בשוויץ, כך שמדי פעם יוצאים לסופ"ש בהרים האמיתיים, בדרך כלל בן הזוג שלי נשאר עם הילדים ואני והחברים יוצאים ליום טיול.
זה מה שיש:) זה לא טרק של 10-15 יום, וזה לא הדולומיטים או האלפים הגבוהים, אבל כאמור, זה הרבה יותר ממה שיש בארץ:)
odedorr  
#49 נשלח : יום רביעי 25 ינואר 2017 10:17:24(UTC)
odedorr


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2013(UTC)
הודעות: 489
ישראל

תודות: 12 פעמים
קיבל תודה: 179 פעמים ב 114 הודעות
הר ארבל כמדד?
נראה אותך בגבעת הרקפות
אל תשכחו - באנו להנות
אמנון לנגי  
#50 נשלח : יום רביעי 25 ינואר 2017 12:00:10(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

נשלח במקור על ידי: noak עבור להודעה מצוטטת
ראיתי את הקובץ שיש פה בשרשור, הוא מ 2009, האם יש משהו יותר עדכני?

השבילים האלה לא משתנים ויש להם מסורת ארוכה. מה שנכתב ב 2009 רלוונטי ל 2017. 

 

נשלח במקור על ידי: noak עבור להודעה מצוטטת
האם מדובר בעליה משמעותית ברמת הקושי לעומת ה TMB?

המסלול הרבה יותר קשה. זה לא מסלול ל"פעם ראשונה".  

Barak Gahtan  
#51 נשלח : יום שני 27 פברואר 2017 22:28:57(UTC)
Barak Gahtan


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/02/2017(UTC)
הודעות: 3
גבר

תודות: 2 פעמים
היי שלום, אני מקפיץ את הדיון מכיוון שאני מתכנן לטוס לבצע את הטרק בקיץ הקרוב.
חשבתי על לטוס ב4.8 ל2017, האם זה זמן הגיוני לבצע את הטרק?
לגבי בקתות, במידה ואני רוצה כל לילה 3-4 להתאכסן בבקתה, האם אני צריך להזמין בקתות מראש?

תודה רבה :).
arthur  
#52 נשלח : יום שלישי 28 פברואר 2017 01:44:53(UTC)
arthur


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 10/06/2011(UTC)
הודעות: 1,395

תודות: 16 פעמים
קיבל תודה: 183 פעמים ב 104 הודעות

שלום ברק, אומנם לא עשיתי את השביל המדובר. אבל צעדתי כמה שבילים באזור ובאלפים באופן כללי.
אני ארשום את דעתי על העניין שממנה תוכל כמובן להתעלם באופן כללי.

1. תחילת אוגוסט זה זמן נהדר להליכה בהרים, בעמק חם, בהרים נעים אבל אוגוסט נחשב לחודש יחסית גשום ויש גם לא מעט סופות ברקים מה שעלול להיות מסוכן. תקווה לאוגוסט יבש ותתחיל את הימים מוקדם על מנת שתוכל להגיע למחסה אחר הצהריים מתי שהסופות מתחילות לרוב. באופן כללי תמיד תתעניין במזג האוויר.
2. לכל איזור באלפים יש את השטיק שלו בנוגע לבקתות, מהר מאוד מבינים האם מדובר על איזורים הומי אדם ( מון בלאן) , או אזורים ריקים עם בקתות ריקות שמתחננות שיגיעו אליהן מטיילים( אלפים לפונטיניים). אני מבטיח לך שגם אתה ברגע שתנחת ותתחיל ללכת תמצא את "השיטה" שלך בקשר לבקתות.
בנוסף , בעלי הבקתות מקושרים אחד לשני בטלפון ולרוב - עדין לא נתקלתי בסירוב- ישמחו להזמין לך מקום בבקתה הבאה. שים לב בבקשה שאם הזמנת מקום אתה מכניס את עצמך למעין התחייבות, בעל הבקתה עלול להתחיל הליך חיפוש אם החלטת שאתה לא מגיע לבקתה שלו באותו הלילה מסיבה כלשהי ולא הודעת על ביטול, במחשבה שקרה לך משהו - פציעות ונפילות זה משהו יחסית שכיח בהרים. 

"The mountains are calling and I must go"

John Muir

thanks 1 משתמש הודה ל arthur עבור הודעה מועילה זו.
Barak Gahtan ב 28/02/2017(UTC)
noak  
#53 נשלח : יום שלישי 28 פברואר 2017 11:32:03(UTC)
noak


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/07/2016(UTC)
הודעות: 10
גרמניה
מיקום: stuttgart

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות

 

נשלח במקור על ידי: noak עבור להודעה מצוטטת
האם מדובר בעליה משמעותית ברמת הקושי לעומת ה TMB ?

נשלח במקור על ידי: אמנון לנגי עבור להודעה מצוטטת
 המסלול הרבה יותר קשה. זה לא מסלול ל"פעם ראשונה".  

 

אמנון תודה. רק עכשיו ראיתי את התשובה. 

אני לאט לאט קוראת את הקובץ של המסלול ולכאורה הוא לא נראה קשה יותר מהTMB (אני מדברת כמובן רק על שני החלקים הראשונים). אתה יכול לפרט  קצת יותר למה אתה חושב שהוא משמעותית יותר קשה? קיבלתי גם קצת חומר מהמשרד באינסברוק (זה בגרמנית, והאמת היא שעוד לא הגעתי לקרוא את זה, תקופת מבחנים:)). 

עקרונית, אני מתכננת שבוע עד 10 ימים של טרק בתאריכים 10-20 ליולי (רגע לפני שמעמיסים את המכולה וחוזרים לארץ) והאזור נראה לי מאוד יפה ולא עמוס כמו הTMB (שהיה ממש נורא עמוס שנה שעברה באזור השוויצרי) עם עדיפות כמובן לאזור דובר גרמנית. אחותי עשתה טרקים קצרים יותר בירדן. אנחנו שתינו 40+, 

אני כמובן די גמישה בתנועה בתוך אירופה, אבל מעדיפה לא לנסוע 12 שעות ברכבת (וטיסה זו לא אופציה מבחינתי). אני אשמח לשמוע אם יש לך עוד המלצות לטרקים שעונים על הקריטריונים האלה:)

תודה

נערך ע"י מנהל יום שלישי 28 פברואר 2017 12:40:51(UTC)  | סיבה: לא צויינה

אמנון לנגי  
#54 נשלח : יום שלישי 28 פברואר 2017 12:48:12(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

לא הלכתי את שני החלקים הראשונים אלא רק את החלק השלישי (AV2).
מסלול TMB הסטנדרטי לא מדורג כמסלול קשה ואילו המסלול הזה כן.
זה לא אומר שהוא לא מתאים לך, זה רק אומר שזה מסלול שצריך לבוא אליו בכושר טוב ועם ניסיון.
היתרון של מסלולים כמו TMB הוא בפריסה הנוחה של בקתות, סימון ושילוט טובים (ויש תמיד את מי לשאול כשצריך) וריבוי נקודות אספקה.
במסלול הנ"ל צריך לארגן היטב את המנהלות כי הוא פחות פתוח לאילתור וברוב הזמן את די לבד בשטח.

לגבי מסלולים אחרים... יש הרבה מאוד. את יכולה למשל לעשות חלק משביל ה Eagle

thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
noak ב 28/02/2017(UTC)
noak  
#55 נשלח : יום שלישי 28 פברואר 2017 14:07:09(UTC)
noak


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/07/2016(UTC)
הודעות: 10
גרמניה
מיקום: stuttgart

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות

נשלח במקור על ידי: אמנון לנגי עבור להודעה מצוטטת

לא הלכתי את שני החלקים הראשונים אלא רק את החלק השלישי (AV2).
מסלול TMB הסטנדרטי לא מדורג כמסלול קשה ואילו המסלול הזה כן.
זה לא אומר שהוא לא מתאים לך, זה רק אומר שזה מסלול שצריך לבוא אליו בכושר טוב ועם ניסיון.
היתרון של מסלולים כמו TMB הוא בפריסה הנוחה של בקתות, סימון ושילוט טובים (ויש תמיד את מי לשאול כשצריך) וריבוי נקודות אספקה.
במסלול הנ"ל צריך לארגן היטב את המנהלות כי הוא פחות פתוח לאילתור וברוב הזמן את די לבד בשטח.

לגבי מסלולים אחרים... יש הרבה מאוד. את יכולה למשל לעשות חלק משביל ה Eagle

כן, חשבתי על הדברים האלו ולכן אני מנסה להיות פחות ספונטנית ממה שהייתה עם הTMB. ברור לי שפה אני צריכה לתכנן יותר טוב את המסלול וללמוד אותו יותר טוב ממה שהיה בTMB  (בו פתחתי את המפה והמצפן רק פעם אחת, בגלל ערפל קשה) והלקח מהTMB שאולי דווקא לא תקף פה- זה להזמין בראש מקומות לינה. אנחנו שתינו בכושר טוב+, יש מצב שאגיע לאזור אינסברוק עוד בפסח לבדוק את האזור:)

לגבי הAdlerweg, בהחלט הסתכלתי גם עליו והוא עוד אופציה, יש שם לא מעט מסלולים באזור, ועל זה אני דווקא מוצאת פה ספרים. אני מניחה שעוד שבוע וחצי שיגמרו לי המבחנים אשב על זה יותר ברצינות ואחליט על מסלול. 

תודה רבה.

ובכל מקרה, אם מישהו הלך את שני החלקים האחרונים בשנים האחרונות אשמח לשמוע על רמת הקושי.

noak  
#56 נשלח : יום שלישי 28 פברואר 2017 14:13:09(UTC)
noak


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/07/2016(UTC)
הודעות: 10
גרמניה
מיקום: stuttgart

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות
סליחה, שני החלקים הראשונים
אמנון לנגי  
#57 נשלח : יום שלישי 28 פברואר 2017 16:13:37(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

קראת את הדיווח של אפרת מלפני 4 שנים? 

orotem  
#58 נשלח : יום חמישי 23 מרץ 2017 12:06:42(UTC)
orotem


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/02/2008(UTC)
הודעות: 119

קיבל תודה: 9 פעמים ב 5 הודעות

היי noak,

בשני החלקים הראשונים יש כמה קטעים שהם קשים פיזית אבל לא הייתי אומר שזה משהו נוראי. זה תלוי כמובן כמה סוחבים (כמה שפחות) וברמת הכושר (כמה שיותר :) )אבל אם עושים מנוחות אז באמת שאין בעיה.

בכל מקרה, אין משהו טכני, אז מהבחינה הזאת אין קושי. פשוט עליות.

כאמור לא הייתי שם בשנים האחרונות אבל אני אתפלא מאד אם משהו השתנה מאז שהייתי (2009).

orotem  
#59 נשלח : יום חמישי 23 מרץ 2017 12:11:50(UTC)
orotem


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/02/2008(UTC)
הודעות: 119

קיבל תודה: 9 פעמים ב 5 הודעות

היי ברק,

ארתור כבר ענה לך, אני  רק אוסיף לגבי הבקתות שבחודש אוגוסט בסופי שבוע הבקתות עלולות להיות עמוסות, במיוחד אלה שנגישות יחסית ולא המבודדות שלוקח כמה ימים להגיע אליהן.

אז אולי לסופ"ש כדאי להזמין. עוד אופציה אם הגעת לבקתה מלאה ואין שום דבר באזור, אז בד"כ ימצאו לך מקום במחסה חורף (פתוח לאחר שהבקתות נסגרות בסוף ספטמבר ולא מאויישות).

 

לגבי מזג אויר, אמור להיות טוב באוגוסט, אבל זה לא אומר שלא יכולות להיות סופות רעמים וגשם. תמיד אתה חייב להיות ערוך להכל כשאתה בהרים.

תהנה הרבה,

עומר.

noak  
#60 נשלח : יום חמישי 23 מרץ 2017 13:04:33(UTC)
noak


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/07/2016(UTC)
הודעות: 10
גרמניה
מיקום: stuttgart

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות
עומר תודה.
אתמול קיבלתי את המפה החדשה שלי של האזור (לקחתי פה משהו מהספריה, של ה"עמותה" אבל זו של קמפוס נראית לי יותר טובה. השאלה שעולה לי לראש היא בעיקר שאלה בטיחותית: עד כמה השבילים הללו מסודרים (כי על המפה יש כל מיני סוגי שבילים כמובן, מה של הVA ברור לי שהוא יחסית מסודר, אבל יש גם כמה שהם לא חלק מהVA והם עולים ממש על הפסגות)- האם מדובר בשבילים צרים מאוד ו"מפחידים" או שסה"כ השבילים ברורים וניתן ללכת עליהם (גם אם מדובר בגבהים) בלי לפחד ל"אבד אחיזה"?
אנחנו בהחלט מתכוונות לקחת כמה שפחות, לישון בבקתות, לTMB יצאתי עם 10 ק"ג שמתוכם 2.5 ליטר מים. נראה לי אני יכולה אפילו לצמצם בעוד כמה גרמים:) לאור הניסיון של מה באמת צריך...ולקחת את המסלול באיזי ולא לחבר ימים (שזה מה שעשיתי בTMB) ולכן התכנון הכל כך מוקדם שלי...
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
Similar Topics
ביגוד לטרק europa high altitude trail 2 (פורום ציוד)
ע"י mysteriu 23/06/2012 16:24:16(UTC)
4 עמודים<1234>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.