ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

2 עמודים<12
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
eladamar  
#21 נשלח : יום ראשון 16 יוני 2013 14:54:30(UTC)
eladamar


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/03/2013(UTC)
הודעות: 193

תודות: 13 פעמים
קיבל תודה: 8 פעמים ב 8 הודעות
וואו זה ממש מעניין!
קצת קשה לעקוב אחרי כל החומר וממש לדעת איך לתפעל את זה בפועל..
יש לי שעון של קאסיו, דגם pathfinder, מכיר אותו? מה דעתך עליו?
הייתי שמח להתלוות לטיול עם מקצוען כדי לראות איך כל הדברים מתבטאים בזמן אמת... זה מה שאתה עשית או שזה אוטודידקטי?
naty_h  
#22 נשלח : יום שני 17 יוני 2013 12:21:00(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
eladamar כתב/ה:
וואו זה ממש מעניין!
קצת קשה לעקוב אחרי כל החומר וממש לדעת איך לתפעל את זה בפועל..
יש לי שעון של קאסיו, דגם pathfinder, מכיר אותו? מה דעתך עליו?
הייתי שמח להתלוות לטיול עם מקצוען כדי לראות איך כל הדברים מתבטאים בזמן אמת... זה מה שאתה עשית או שזה אוטודידקטי?


ברור שדי קשה לעקוב ואסביר בהמשך ההודעה הזו ראשית אתיחס לשעון :

נכתב בצדק כי שעוני גובה נוטים לזייף ועל כן יש לכייל אותם :
גובה נמדד על ידי הקשר בין גובה ללחץ אך בשל התחממות הלחץ בקרקע לא קבוע התחממות גוררת ירידת לחץ.

השיטה לקזז את השגיאה הנובעת מחימום היא בשימוש בחיישן כפול :
חיישן לחץ וחיישן טמפרטורה ואז ניתן לקזז את השגיאה .
לקאסיו מחפש דרך יש חיישן משולש :

PATH FINDER

לפי הנתונים נראה שעון מצוין , אולי אשיג לי כזה .
גולשי אויר אויר למשל משתמשים במד גובה משוכלל ומדויק מאד
אשר מכיל חיישן ברוטרי ו גי פי אס של חברת פלייטק בעיקר
ואז השגיאה מתקזזת על ידי אלגוריתם תיקון שגיאה מתאים.

הקוש לעקוב נובע מכך שהמדריך הזה הוא מדריך בעל פה ,מסוג המלצה לקריאה נוספת , בפועל כדי לרכוש ידע צריך לתרגל בחו"ל בתי ספר לטיפוס או מדריכי הרים מעבירים השתלמויות טיפוס , חלק מהסירטונים שהוצגו הם סירטוני בית ספר המיועדים לריענון החומר או להצגת החומר שצריך ללמוד , בין המדריכים יש גם מדריך ישראלי אחד אולי כדאי לעבור השתלמות אצלו , כדי להגיע לתואר הזה מדריך הרים צריך לעבור קורס ארוך מאד הנמשך שלוש שנים , אותו מדריך ישראלי טל ניב שמו למד בגרמניה .

בעיקרון הידע שלי מורכב ממספר תחומים חופפים , וממספר התנסויות שונות:
היה לי הכבוד לטייל עם שוקה רווה האיש והאגדה אשר בגיל 80 טיפס על האקונגווה :למדתי ממנו רבות , לימוד מזג אויר ברצינות התחלתי במהלך קורס גלישה אוירית בחו"ל בחוות ואלאבי בפלורידה , במהלכו עברתי השתלמות אצל מייק בארבר אלוף עולם לא רשמי לשעבר בדאית מרחק ומפתח ציוד עבור פלייטק , ממנ בעיקר למדתי את הגישה האמריקאית לתעופה ,שעיקרה אם יש ספק אין ספק או עדיף להיות למטה ולקנא באלו שלמעלה מאשר להיות למעלה ולקנא באלו שלמטה , או אם אתה לא יודע מה יהיו תנאי מזג האויר כשתנחת אל תמריא .

מהרגע שסיגלתי לי את הגישה הנכונה מספר התאונות שלי ירד לאפס , בהתחשב בעובדה שאני הרפתקן מטבעי ולא מכיר במושג אי אפשר אני נוטה לחפש את הדרך לעשות את הדברים נכון ולהבין בעיקר מתי קיים חלון הזמן הנכון המאפשר את היתכנות הביצוע , מה שמוביל אותי למצוא את אלו שמהם אני יכול לרכוש את הידע אותו אני צריך.

הידע הזה הוא דרך , לא ניתן לעשות דרך בבת אחת אלא צריך להתקדם צעד אחר צעד החל מהבסיס , זו הנאה גדולה לרכוש אותו ובמהלך הרכישה רק במהלכה ניתן להבין לאן הגענו ומהי המשך הדרך , מדובר בדרך ארוכה האורכת שנים ארוכות לפעמים .

הנה סירטון מקורס הגלישה האוירית שלי :

גלישה אוירית יולי אוגוסט 07

משהו שכראי להגיד בהקשר הזה המתיחס למגבלות האנושיות:
במהלך הקורס או במהלך הטיסה כל מי שמעורב התלמידים מדריכים טייסים נדרש לבצע הרבה פעולות מסובכות בלחץ זמן ,התוצאה כאשר יורדים לקרקע מתקשים לזכור דברים פשוטים אפילו כמה המראות עברתי ביום מסויפ לא זכרתי למרות שיש לי זיכרון טוב אם לא למעלה מזה .

לכן נמצא על הקרקע מישהו בסירטון הזה בחור עם מחברת שרושם את מספר ההמראות של כל תלמיד מדריך , דאון ,מטוס גורר .
ההקשר להרים הוא כמובן ברור,כל פעולה בפני עצמה היא פעולה פשוטה , אך כאשר נמצאים בלחץ זמן או אחר ונדרשים לבצע בו זמנית מספר פעולות כל הפעולות הפשוטות הופכות להיות מורכבות ולכן חייבים להגיע למצבים הללו מוכנים בהתאם , ההכנה אורכת זמן התמדה השקעה ומסירות .

הערה חשובה :
הדרישה החריפה ביותר על תיכנוני משימות טיפוס היא
,היתכנות ביצוע משמעה גם חלון זמן המאפשר לא רק לטפס ולרדת אלא גם השארת חלון זמן ותנאים מספיקים לחילוץ והסתבכות במידת הצורך, זו אחת המסקנות החשובות, מהתאונה בווילה ריקה אותה הזכרתי קודם לכן ,באותו מקרה היה חלון זמן שהספיק לבעלי מיומנות מתאימה לטפס ולרדת , אך לא היה חלון נוסף לחילוץ.

במילים אחרות חלון הזמן הדרישה הראשונה והעיקרית להיתכנות המשימה לא התקיים, התוצאות הטרגיות היו תוצאה נגררת משגיאה ראשונית זו .    .

naty_h41442.4154398148
eladamar  
#23 נשלח : יום שני 17 יוני 2013 12:47:55(UTC)
eladamar


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/03/2013(UTC)
הודעות: 193

תודות: 13 פעמים
קיבל תודה: 8 פעמים ב 8 הודעות
תודה רבה על התשובה המפורטת!
הקלה לשמוע ממקצוען על איכות השעון(הורי קנו לי אותו לאחר שביקשתי שייקנו לי שעון סונטו בחול, הם חיפשו הרבה מידע באינטרנט ולבסוף קנו לי משהו שלפי התגובות יותר טוב מהסונטו במשהו כמו 500 שקל..) אז זה נחמד לשמוע שהוא מדויק לעומת שעונים אחרים, בכל זאת אכייל אותו כשאהיה במקום עם מידע מדויק על הגובה.
ממש תודה על המדריך, אתחיל ליישם את הידע בטיולים הקרובים..
naty_h  
#24 נשלח : יום שני 17 יוני 2013 13:02:39(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
eladamar כתב/ה:
תודה רבה על התשובה המפורטת!
הקלה לשמוע ממקצוען על איכות השעון(הורי קנו לי אותו לאחר שביקשתי שייקנו לי שעון סונטו בחול, הם חיפשו הרבה מידע באינטרנט ולבסוף קנו לי משהו שלפי התגובות יותר טוב מהסונטו במשהו כמו 500 שקל..) אז זה נחמד לשמוע שהוא מדויק לעומת שעונים אחרים, בכל זאת אכייל אותו כשאהיה במקום עם מידע מדויק על הגובה.
ממש תודה על המדריך, אתחיל ליישם את הידע בטיולים הקרובים..


בכיף תודה על המחמאות, לדעתי מקצוען הוא כזה המבין מה הוא לא יודע או לא יכול לעשות, אם זוהי ההגדרה אז אני שמח להוסיף לעצמי את התואר הזה,כי יש הרבה דברים כאלו ואם תנהג לפי הכלל הזה אז גם אתה תהיה כזה אפילו בתחילת הדרך .

בקשר לשעון הוא אכן מיועד לתת התראות מזג אויר :
"
Altitude graph positions you with respect to your target altitude; target alarm alerts you when you obtain your goal
Detect change in the weather—barometric tendency graph charts the weather changes
Barometer tracks atmospheric pressure changes from 260 to 1,100 hPa (7.68 to 32.49 inHg)
Thermometer ranges from 14 to 140°F (-10 to 60°C) measured in 0.2°F increments (0.1°C)"

ממליץ לבדוק את הזמינות והאמינות של ההתראה בזמן נסיעה מים המלח לירושליים, או חרמון קרית שמונה למשל מול נתונים ידועים, ואז תוכל לדעת עד כמה הוא מדויק , על פניו לפי הנתונים צריך להיות טוב מאד, אך כאמור כל דבר חיוני בהרים לפני ששולחים למשימה צריך לבדוק .

   המפרט באמאזון

חשוב להגיד מהנסיון שלי עם שעונים דומים צריך להבין איך הם עובדים השעון דוגם את הלחץ פעם בשעתיים ומציג גרף 24 שעות
זה מספיק טוב למי שנמצא בביית אך בשטח צריך לבדוק את הלחץ מידי פעם ידנית,מן הסתם יש דרך לבקש מדידת לחץ מיידית
ואז להשוות ,כי בהרים אין לך זמן לחכות להתראת לחץ שעתיים
ההבדל בין שעונים מסוימים אשר משתמשים באותם חיישנים הוא בדרך כלל הגדרת התפקיד ,התפקיד שאתה מבקש ממנו מחייב שימוש בפונקציות ידניות אל תסמוך על האוטומטיות הן לא נותנות מענה עבורך.

במידה ויש בפורום אנשים שמטפסים ברצינות ומבינים מזג אויר
טוב מצאתי ברשת משהו מעניין :

השימוש שלו הוא בעיקר לאזהרה על תנאי מזג אויר או חשש ממפולות שלגים :

מדובר במכשיר המודד לחץ, טמפרטורה ,לחות, רוח ,וקירור רוח צילינג אפקט :

מכשיר כזה יכול לתת התראה על סכנת מפולת בצד בצל הרוח כשיודעים להשתמש בו כאשר ידוע שיש הרבה שלג בהר וידוע כי עוצמת הרוח בצל הרוח ברמה מסוימת ברור שקימת סכנת מפולת גבוהה .

בהרים בדרך כלל קשה להשיג נתונים בזמן אמת על כיוון ועוצמת רוח : מי שמכיר מזג אויר טוב יכול להוציא גרף טיפיגרמה חזויה מהאתר של נאסא לכל מקום בעולם ואז יש לו אתרעה על כל מה שצריך אך אם הרשת לא נגישה ניתן להשיג מכשיר כזה בסביבות 300 דולר בארה"ב מכשיר המשמש בעיקר לתעופה קלה:
יכולת מדידת הלחות שלו יחד עם הלחץ מאפשר אזהרה מסופות מתקרבות :

קסטראל 4500

כדי להסביר איך משתמשים במכשיר צריך לדעת די הרבה מזג אויר
המכשיר מודד את הלחות היחסית באויר ואת נקודת הטל הנקודה בה הלחות היחסית הינה מאה אחוז כלומר נקודת ההתעבות:

הוא מציג את הנתון בנתוני טמפרטורה בגרף של טמפטורה מול גובה או לחץ , כדי להבין מה הנתונים אומרים ומה משמעותם צריך ללמוד מזג אויר ,בעיקרון המכשיר יכול לתת התרעה לאן אסור לטוס : כי גם באויר ישנם אזורים מסוכנים שאסור להיכנס אליהם .
.
naty_h41442.5009606481
אמנון לנגי  
#25 נשלח : יום שלישי 18 יוני 2013 17:17:23(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
מדריך חשוב ומעניין. ממליץ להשקיע את המאמץ ולקרוא. זה חשוב לכל מי שמסתובב בהרים ובכלל
כשהמדריך יהיה גמור נמצא לו את מקומו הראוי ע"מ שלא יעלם עם הזמן
naty_h  
#26 נשלח : יום שלישי 18 יוני 2013 23:58:35(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
תודה על הפירגון ובקשר למצב השלגים הנה הודעה טריה הכותב טל ניב עובד כמדריך הרים , הנה הדיווח שלו משאמוני :

טל ניב מדווח משאמוני .

ובאותה הזדמנות כדי לסיים את המדריך אכתוב כאן בראשי פרקים מהי מטרתו :

מטרתו בגדול היא הבנת מזג האויר והסיכונים בהרים הנובעים משינויי מזג אויר פתאומיים.

שינויי מזג אויר כאלו עשויים לגרום לסופות שלגים רוחות הגבלת ראות, כל הדברים הללו הם רלבנטיים להולכים בשביל והרבה יותר מכך למטפסים , המדריך גם מעוניין להעביר מעט הבנה לגבי שלג מקומות בהם מצטבר או עלול להצטבר שלג ומתי עלולה להתקיים סכנת מפולות המסכנת את המטפסים או ההולכים בשביל , וכן מספר כללים איך עוברים שלג וכיצד משתמשים בציוד שלג אם חייבים לעבור , מה ניתן לעבור ומה לא .

הבסיס לכל הידע הוא כמובן מזג אויר בסיסי נתחיל מהסוף :

מה שגורם לכל הוא מערכות מזג האויר העולמיות שהן האחראיות על מזג האויר והשתנותו , מזג האויר הוא מחזורי כלומר קיים דפוס פעולה כך שאנו יכולים למשל לזהות חוקיות : באלפים במדרון הצפוני ירד יותר שלג מהמדרון הדרומי כי המערכות לחץ נמוך הן בדרך כלל צפוניות .

רוח תנוע מסביב למערכת לחץ נמוך שקע נגד כיוון השעון בחצי עולם צפוני כך שאם אנו יודעים מקריאה במפה סינופטית היכן נמצא מרכז תת הלחץ נדע מה צפוי לנו בכיוון ועוצמת הרוח .

הרוח וכיוונה היא הגורם העיקרי למפולות שלגים כך שאנו יכולים מראש לדעת היכן ומתי האזורים הבעייתיים שילוב טופוגרפיה רוח ומזג אויר משקעים קודמים .

את המפולת ב 12 ביולי 12 שהרגה תשעה מטפסים במון בלאן ניתן היה לפי הדברים הנכתבים כאן לחזות מראש יתרה מזו כל אתר סקי רציני מפוצץ אזורים המועדים למפולות על מנת למנוע הצטברות שלגים מסוכנת.

רוח :

רוח נובעת ממערכות מזג אויר כמו גם משינויים מקומיים טופוגרפיה ומפנה מדרון לשמש:

הרוחות הן :

רוח הר עמק , רוח אנאבטית עולה במדרון , קטבטית יורדת במדרון ,רוחות פהן רוח צל הגשם רוח חזקה ומסוכנת מאד ,
שיש לה מספר שמות שונים במדינות שונות , שקעים חזיתיים הגורמים לרוחות הנובעות ממפגש בין גושי אויר , זרמי אויר אנכים עולים או יורדים הנובעים מעננות מסוימת ועוד .

לרוחות ומערכות יש קשר הדוק למצב הלחות , כאשר אין לחות המצב שונה,כאשר יש קימת הגברת רוחות עקב עננות שואבת
בתחילת המדריך אדבר על הבסיס הנקרא לחות הקובע את המערכות ועוצמת הרוח .

כמובן שלא את הכל ניתן לכתוב ולהעביר אתמקד בעקרונות הפשוטים והמובנים כך שהמדריך יהוה בסיס לקריאה עתידית .

עד כאן המטרות המוצהרות , בינתיים אשמח לתגובות ובקשות הבהרה ואז אוכל למקד את ההסבר בדברים החשובים או המענינים ביותר לרוב האנשים דברים שיהיו הכי שימושיים למטייל בשביל .
כשיהיו הודעות תגובה אערוך את ההודעות הקיימות ואוסיף הסברים מתאימים .
naty_h41466.8732986111
naty_h  
#27 נשלח : יום שני 29 יולי 2013 16:29:24(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
שלג :

להשלמת המדריך לבינתיים , על סמך התגובות בהודעות פרטיות אני מזהה שקשה לאנשים כנראה בצדק להבין מזג אויר נושא מאד כבד למרות שאינו מסובך , אז אתרכז בשלג ואנסה להבהיר ולהדגיש מהו :

מיים נמצאים בחד משלוש מצבי הצבירה מוצק נוזל או גז , שלג הוא המצב הרביעי :

שלג הוא גבישי קרח קטנים שיכולים להיות :

או אבקה יבשה נהדרת לסקי ,תפגשו אבקה זו מחוץ למסלולי הסקי או בטיפוס מה שקרוי בק קאונטרי סקי, או אבקה יבשה דחוסה על ידי חתולי השלג במסלול הסקי , אבקה שניתן להחליק עליה בקלות ניתן לעצור או להאיט בקלות על ידי חיכוך כלומר פניה
לצדדים, שלג יכול להיות עירוב של שלג ומיים ביום חם השלג הופך לעיסה דביקה רטובה וטובענית של אבקה רטובה וכבדה מאחר והשלג קל מהמיים המיים הופכים אותו לכבד בימים כאלו לא ניתן לגלוש החיכוך מאד גבוה קשה לעבור בו , ויום למחרת אם הלילה היה קר השלג הופך להות קפוא גוש קרח ענק שבמידה וגם ירד גשם ,מה שקורה בקייץ יהיה חלקלק ומסוכן מאד .
בהליכה בהר יש להבחין כלומר לפתוח מפה ולזהות את אזורי השפועים החזקים , אזורי שיפוע של בין 30-45 מעלות אזורים אלו מהווים סכנה למפולות , מעבר ל 45 מעלות השלג לא יערם אלא פשוט יחליק מטה ופחות מ 30 החיכוך ימנע מהשלג ליפול .

חשוב לזכור כל מטר מעוקב של שלג שוקל 850 ק"ג ולכן גם מפולות קטנה היא מסוכנת ביותר .

כדי לזהות את מצב השלג חייבים נסיון והיכרות עם שלג , לצערינו לא ניתן ללמוד זאת בהתכתבות .

סכנה נוספת למפולות היא הליכה בצל הרוח מצב שבו הרוח מצידו השני של המדרון עורמת כמויות גדולות של שלג שבשלב מסוים מחליק מטה ויוצר כדור שלג : כלומר תגובת שרשרת המעצימה את עצמה , כלומר בכל שלב בהליכה חייבים להיות מודעים לטופוגרפיה מעלינו ומצב הרוח .

מעבר לשלג קיימים מצבים של קרח להלן קרחונים וזו כבר תורה בפני עצמה המחיבת הדרכה .

בגדול :

שלג אבקתי רך ואין סכנת מפולות שיפוע מתון עוברים בעזרת סנדלי שלג ומקלות .

שלג קשה אך יבש עוברים בעזרת קרמפונים וגרזן קרח .
גרזן קרח חייבים לעבור הדרכה בסיסית לשימוש בו כדי שלא חלילה תחליקו תנסו לבלום והגרזן יחזור ויקפוץ לכם לראש .

בגרזן קרח לא בולמים אלא מאיטים לא בתנועה חדה אלא בתנועה מדורגת , מי שזוכר את תשדירי הבטיחות ברדיו בזמנו בכביש רטוב הימנעו מבלימת פתאום ומפניה חדה , זה בדיוק זה .

הכל חייב להתבצע בעדינות וברגש .

שלב אחרון הפעלת שיקול דעת :
קרוב לודאי כי בשנים הקרובות יהיו בטרקים יותר ויותר מצבי עודף שלג ,ןלכן תידרש הפעלת שיקול דעת , משמע לשאול את מי שהיה או מי שנמצא מהו מצב השלג ?
מה הסיכוי למפולות ?
מהו התואי שאינו מסוכן למפולות ?
איזה ציוד לקחת להשתמש מה מתאים ?
איך להשמש בגרזן ברמה הבסיסית תמיכה איך לעצור במקרה נפילה , איזה יד אוחזת איפה ומהו תהליך ההאטה .

בהצלחה



naty_h  
#28 נשלח : יום שלישי 30 יולי 2013 13:37:03(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
נספח מזג אויר שימושי קצר לאור הנושא המצוין של אלי וארהאם
הליכה במסלול הבקתות שאמוני צרמאט .

WHR חורפי

לפי התיאור נראה שהקיץ עוד לא הגיע השנה להרים , נשמע שמבחינה טכנית הדרך לא פשוטה בכלל,התיעוד בעזרת אורי טרייל פשוט פנטסטי.

התיחסת יפה למזג האויר אני מצטט
"
מזג אוויר ותנאי שטח:
*יש לשים לב שבהרים כל 100 מטר בעליה מוריד את הטמפרטורה בחצי מעלה.
*יש לשים לב שהמזג אוויר בהרים מאוד לא יציב וכדי לברר תחזית כל בוקר מחדש.
1) אתר תחזית מזג אוויר
2) שעות אור
3) משרד לענייני הרים גבוהים
4) יש 3 שלבים חופפים - עדכוני מזג אוויר ומעברים על הסובב מון בלאן
5) מצלמות רשת על המסלול:
מצלמות 1
מצלמות 2
מצלמות 3 "

כתבת כי בהרים טיפוס של כל מאה מטר מוריד את הטמפרטוטרה בחצי מעלה :

זו נקודה חשובה מאד המלמדת על מצב מזג האויר למעשה האויר אמור להתקרר במעלה תמימה כל מאה מאה שינוי גובה ,

שינוי כזה להלן מפל טמפרטורות של מעלה למאה מטר נקרא מפל טמפרטורות יבש , המונח המקצועי מפל אדיאבטי יבש , אדיאבטי משמעו תהליך מבודד אין חדירת אנרגיה כלומר חום לגוש האויר העולה מבחוץ מה שהיה בקרקע אזור המגע והחימום של גוש האויר הוא מהשיהיה בעליה .

כל המינוח וההסבר הזה על פניו חשוב מאד להבנת מצב היציבות או אי היציבות בהר , כתבת כי האויר התקרר בחצי מעלה למאה מטר , נכון מאד כלומר התה כאן תרומה של חצי מעלה למאה מטר מאיפה שהוא תרומה פנימית ואכן זוהי התרומה של החו הכמוס של אדי המיים באויר , מכא צריך להבין כי הייתם באזור בין בסיס הענן לבין פסגתו , אזור המפל האדיאבטי הרטוב , כלומר הלחות היתה בסביבות המאה אחוז , התעבות קימת רק באזור הזה , מפל רטוב קיים רק באזור הזה , ואם נמצאים באזור הזה אז שינוי פתאומי במזג האויר יכול להתרחש ללא כל אזהרה מוקדמת כי התנאי הנדרש לגשם שהוא לחות מתקים .

אם המפל היה מעלה למאה מטר אז האזור יבש וצריך לבדוק מה קורה בסביבה , אם באזור קולט אזור לחץ גבוה רמה יהיה לנו מזג אויר יפה ונוח להליכה למספר ימים .

אם מתקרבת לאזור מערכת מזג אויר כלומר שקע , אנו צריכים
לודא שנהיה באזור נמוך לא תלול לא מושלג ולא מסוכן כי עומדת להתחולל באזור סערה בקרוב .
naty_h41485.444212963
גלעד שדה  
#29 נשלח : יום שישי 23 אוגוסט 2013 21:36:53(UTC)
גלעד שדה


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/06/2013(UTC)
הודעות: 8
גבר
ישראל
מיקום: נווד

נתי,
מדריך מעולה! יש שם כמה דברים שאני חולק עליהם (בעיקר נושא הציוד לחירום) אבל עדיין שאפו גדול על ההשקעה!
הכי חשוב לי להדגיש את נושא המוכנות למצבי חירום.
אני לא חושב שצריך לקחת ציוד רב לטיול, אבל שמיכת מילוט וציוד חירום למקרה בו צריך לשרוד כמה ימים או זמן בלתי מוגבל עד שכוחות חילוץ יגיעו זה חובה לדעתי.
לדעתי כדי שהמאמר יהיה אפקטיבי ונוח לקורא חובה לערוך אותו בצורה נוחה יותר ולשלב תמונות, אשמח לעזור בזה.

לגבי השכרת ציוד, יש ציוד שחבל לקנות. אפשר להשכיר כבר בטרם היציאה לטיול עוד בארץ.
ניפגש בשבילים גלעד שדה


ניפגש בשבילים
גלעד שדה
www.wildisrael.org

בלוג ההישרדות והטיולים שלי
http://gilad-sade.blogspot.co.il/
naty_h  
#30 נשלח : שבת 24 אוגוסט 2013 00:43:35(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
בשטח של גלעד כתב/ה:
נתי,
מדריך מעולה! יש שם כמה דברים שאני חולק עליהם (בעיקר נושא הציוד לחירום) אבל עדיין שאפו גדול על ההשקעה!
הכי חשוב לי להדגיש את נושא המוכנות למצבי חירום.
אני לא חושב שצריך לקחת ציוד רב לטיול, אבל שמיכת מילוט וציוד חירום למקרה בו צריך לשרוד כמה ימים או זמן בלתי מוגבל עד שכוחות חילוץ יגיעו זה חובה לדעתי.
לדעתי כדי שהמאמר יהיה אפקטיבי ונוח לקורא חובה לערוך אותו בצורה נוחה יותר ולשלב תמונות, אשמח לעזור בזה.

לגבי השכרת ציוד, יש ציוד שחבל לקנות. אפשר להשכיר כבר בטרם היציאה לטיול עוד בארץ.
ניפגש בשבילים גלעד שדה




תודה גלעד

תמיד יש מה לשפר אשמח להצעות   תודה .

naty_h  
#31 נשלח : יום שישי 07 פברואר 2014 17:03:00(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות

ועכשיו לחלק המעשי תירגול של כל הכתוב כאן :

חברת גיאס דה טוררלה מציעה קורס הכנה לטיפוס הרים

מדריך אלאין אנדריאס להלן הפרטים :

קורס טיפוס אלפיני יומיים או שלושה ימים פארק אורדסה בספרד :
מחיר 140-200 יורו בהתאמה מתאים למי שמכירים ואוהבים הרים ורוצים ללמוד קצת יותר , על הימנעות מסכנות בהרים , מטאורולוגיה , איך נמנעים ממפולות, חילוץ עצמי אבטחות סוגי קשרים , בחירת מסלול טיפוס , כולל תעודת הסמכה של האיגוד האירופי תאריכים 28 בפברואר עד שני במרץ או 21-23 בפברואר , מדריך אלאין אנדריאס חברת גייאס דה טורלה , הוביל קבוצה בשנה שעברה לטיפוס באפגניסטאן גובה 7500 מטר בחור רציני .

אני מתכנן להשתתף  בתאריכים יתקים ב  במרץ28-1 נכון לעכשיו צריך שני שותפים

הקורס מקנה תעודה של האיגוד האירופי והא דרישת קדם לקורס טיפוס קרחונים .

גלילאו  
#32 נשלח : שבת 08 פברואר 2014 14:11:37(UTC)
גלילאו


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/02/2013(UTC)
הודעות: 148
גבר
מיקום: ירושלים

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים ב 10 הודעות

 

כל הכבוד על ההשקעה נתי!

 

 

 

naty_h  
#33 נשלח : שבת 08 פברואר 2014 19:29:40(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות

תודה הטיפוס למונטה פרדידו קוסם לי מאד אך יש לי ספק אם יש לי מספיק ידע , אז כשיש ספק אין ספק הולכים לקורס מסודר ולומדים מאיש מקצוע .

ישר.א  
#34 נשלח : יום שישי 16 ינואר 2015 14:42:17(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 441
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 403 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות

אולי  זה  מתאים לסדרת הפוסטים של נתי.

נערך ע"י משתמש יום שישי 16 ינואר 2015 14:52:59(UTC)  | סיבה: לא צויינה

משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
2 עמודים<12
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.