אין שום ויכוח על כך שטוב ללכת בתוואי שהוא יפה יותר.
============================
במקרים רבים השיקולים שמובילים לסימון תוואי כזה או אחר אינם ברורים למטיילים.
יש הרבה מאוד מגבלות שאינן תלויות בכלל בוועדה לסימון שבילים. לצבא היה ועדיין יש מה לומר
בנושא התוואי. משרד הביטחון אינו מוותר בקלות על שטחי אש.
הסיבות לכך שיש תוואי 1 ותוואי 2 בדרום: הצבא (שאם ירצה יחזיר לשליטתו את תוואי 1) והשניה
קושי לוגיסטי שמציב תוואי 1. המדובר בקטעי שביל ארוכים יחסית ולכן היה טעם לסמן 1 + 2.
בקטעים קצרים יותר יש תוואי תלול מדי / קשה מדי (לרב המטיילים), ולכן השביל הולך במקום נח יותר.
בשמורות טבע לרט"ג יש אחריות משפטית אז אם הם רוצים הם אומרים נייט או תזיזו בבקשה את השביל, וזהו.
הם כבר עשו זאת בעבר. עם זאת, ומבלי להיכנס לפרטים, יש סמנים של התגמשות גם ברט"ג.
עניין מדבר יהודה נדון בוועדה וירד מן הפרק בשל שיקולי מזג אויר חם מדי ברב ימות השנה או סכנת שיטפונות תכופה מדי בחורף.
רשויות מקומיות ואזוריות יכולות לבקש להזיז את התוואי כי בונים שכונה או כביש חדש באזור שלהן.
קשיים לוגיסטיים במדבר ובכלל: ברגע שהרשויות יתחילו להקים חניונים מסודרים על השביל, וזה יקרה הרבה יותר
מהר ממה שרב האנשים כאן חשבו לפני שנה או פחות, זה יקבע היכן יעבור התוואי המרכזי. סימון קל למחוק ולהזיז,
חניון מוסדר עם מים ומקום ללון, הרבה יותר קשה.
==============================================
מסלולים חלופיים הם מצוינים ועליהם אפשר וצריך להמליץ (בשבילים מסומנים בלבד).
אין טעם בסימון תוואי 1 - של 4.5 ק"מ ותוואי 2 - של 14.5 ק"מ.
נערך ע"י משתמש שבת 15 אפריל 2017 19:39:19(UTC)
| סיבה: לא צויינה