ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
io_travel  
#1 נשלח : יום שני 18 ספטמבר 2017 17:36:19(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

שלום חברים וחברות, בד"כ אני נמנעת מלכתוב ביקורות בנושא ציוד מכיוון שזה תחום די חלש אצלי. אבל הפעם יש לי המלצה חמה ומאוד חד משמעית לגרביים מתוצרת '1000 Mile Socks'.

 

אני סובלת מיבלות בכפות הרגליים. סובלת אפילו מאוד, אפשר אני חושבת לומר. העור שלי כל כך רגיש שגם בהליכה לסופר אני מסוגלת לצמח יבלת (לא צחוק!). והבעיה לא מוגבלת לאיזור מסוים. היו לי יבלות כמעט בכל חלק של כף הרגל - ולעיתים קרובות מספר יבלות בו זמנית בכמה איזורים. זה כואב ומציק ומעיב על ההנאה בטרקים ארוכים, אני חושבת שכל מי שסובל/סבל מהבעיה יכול להזדהות עם הסבל.

 

כבר לפני כמה שנים התחלתי להשתמש במעין "שרוול" מרופד בסיליקון שאני עוטה על הזרתות בשתי האצבעות כאמצעי הגנה מהיום הראשון ועד ליום האחרון בטרק (וגם בהזדמנויות אחרות, כשאני צפויה ללכת מרחקים של יותר מק"מ או שניים, אפילו בעיר). משהו כזה. זה פתר לי את הבעיה הספציפית של יבלות בזרתות אבל נשארו בערך כל האיזורים האחרים בכף הרגל שלי... ועד הקיץ האחרון לא הצלחתי להתמודד עם הבעיה (המציקה והכואבת).

 

בשנה שעברה, במהלך מסלול בצפון אנגליה, פגשתי אישה בריטית שסיפרה לי שהיא סבלה מאוד מיבלות בעצמה; לטענתה הבעיה שלה נפתרה כשהיא התחילה להשתמש מגרביים של חברה בריטית בשם 1000 Mile Socks. למען האמת הייתי די סקפטית - אבל ביאושי הייתי מוכנה לנסות פחות או יותר הכל...

 

כששבתי לארץ מאותו מסלול נכנסתי לאתר האינטרנט של החברה והתחלתי לחפור במוצרים השונים שלהם; יש להם מבחר די גדול של גרביים ודי מהר התבלבלתי ואיבדתי את הסבלנות (כבר אמרתי - ציוד זה לא התחום החזק שלי). החלטתי לפנות לנציג שרות לקוחות של החברה (דרך האתר) ולהתייעץ איתו/איתה לגבי המוצר שעשוי להתאים לי. כתבתי שאני הולכת מסלולים ארוכים/רב-יומיים וסובלת מאוד מיבלות. חזרה אלי נציגה שהרשימה אותי מאוד בעומק המידע שהיא "שאבה" ממני - מסוג הנעליים שבהן אני משתמשת, מידתן (מול מידת הרגל שלי), המיקום המדויק של יבלות שהיו לי בעבר (קל אצלי: "כל מקום בכף הרגל!") ועד לאופי המסלולים שאני הולכת/מתכננת ללכת (מטמפרטורה צפויה דרך סוג המדרך ומידת הרטיבות של השביל). אחרי שהיא ביררה את כל הפרטים היא חזרה אלי עם המלצות על שני סוגי גרביים שמתאימים לשביל הקרוב שתכננתי (Kungsleden בלפלנד השבדית; טמפרטורות קרות יחסית ומידת רטיבות צפויה גבוהה למדי) כמו גם מוצרים נילווים (מונעי שיפשוף; מתוצרת compeed) וכן סוגים אחרים של גרביים למסלולים אחרים שאני עשויה לעשות (בטמפרטורות גבוהות יותר ו/או עם משקלי תרמיל נמוכים יותר). היא אף הפנתה אותי למאמרים בתחום של שריכה נכונה של הנעליים :-)

 

בסופו של דבר החלטתי לרכוש זוג אחד מכל סוג (של הגרביים שהומלצו לי למסלול הנוכחי):

3 Season Walk Sock - מוצר שעשוי בין היתר מצמר מרינו ולדיברי הנציגה מומלץ במיוחד בתנאי רטיבות. היו לי ספקות לגבי הגרב הזו מכיוון שהיא אינה המוצר הכי מומלץ שלהם למניעת יבלות, אבל לאור אופי השביל שתכננתי החלטתי לנסות.

Fusion Walking Socks - זוהי גרב דו-שכבתית ונחשבת למוצר הדגל של החברה בתחום מניעת יבלות; בעובי הספציפי שאני רכשתי מדובר בגרב יחסית חמה שמתאימה להליכה בטמפרטורות יחסית קרות (אבל יש מוצרים מקבילים שמתאימים לטמפרטורות חמות יותר). היו לי צפיות גבוהות מאוד לגבי הגרב הזו! (וזה גם המוצר, להבנתי, שהומלץ לי ע"י ההולכת הבריטית)

 

בשורה התחתונה: אהבתי מאוד את שני הזוגות ולא סבלתי אפילו מיבלת אחת במהלך 10 ימים של הליכה!!! כן - 0 יבלות!!! 100% הצלחה!!! זה לא פחות מנס מבחינתי ואני עדיין מתקשה להאמין שזה מצב נתון ולא תופעה מיקרית שתעלם בטרק הבא שלי... לא השתמשתי באף מוצר משלים ופרט לאותה חבישת-שרוול סביב הזרתות (שתארתי למעלה) לא חבשתי אף חלק מכף הרגל כהגנה. פשוט הלכתי עם הגרביים ו-ז-ה-ו!!! גם כאשר לא הצלחתי לשמור על כפות רגליים יבשות - התחושה בתוך הגרב הייתה נעימה ולא נגרם לי אף שיפשוף. נס - כבר אמרתי??? במיוחד אהבתי את התחושה בתוך גרבי המרינו. להפתעתי אהבתי אותן אף יותר מאשר את הגרביים הדו-שכבתיות. מעבר לזה שהן עשו כאמור את העבודה - התחושה של הרגל בתוך הגרב היתה רכה ונפלאה. ממש פינוק!
החסרון היחיד שמצאתי עד כה בגרביים היא הזמן שלקח לגרב הדו שכבתית להתייבש כשאלו נרטבו (או כשכיבסתי אותן); זה יתרון נוסף של גרב המרינו שנראה שהיא מתייבשת הרבה יותר מהר למרות עוביה.

 

אני כבר מתארגנת להזמנה שנייה של גרביים מאותה תוצרת - כאלו שיתאימו לי להליכה בטמפ' גבוהה יותר. ואני ממש מחכה לטרק הבא כדי לבדוק הישנות של ההצלחה :-)

אני ממליצה לכל מי שסובל מיבלות, ולכל מי שמחפש גרבי הליכה איכותיות, לבדוק את המוצרים של 1000 Mile Socks - אל תהססו להתייעץ ולשאול, אני אפילו ממליצה לעשות את זה - ואם עונה לכם נציגה בשם Karen King אז תמסרו לה ד"ש חם ושפע תודות ממני :-)

(כמובן שגם שלחתי מכתב תודה עם מחמאות חמות לנציגה המצוינת).

אני אשמח לשמוע מאנשים אחרים שהשתמשו במוצר הזה, אם יש כאן כאלו, את הרשמים שלכם - ואני מבטיחה לעדכן אחרי הטרק הבא...

 

שנה טובה ונקייה מיבלות לכולם :-)

ענבר.
thanks 8 תודות למשתמש io_travel על הודעה מועילה זו.
ylivny ב 18/09/2017(UTC), HarmonicWave ב 18/09/2017(UTC), Amtrak ב 19/09/2017(UTC), יובלש ב 19/09/2017(UTC), Eli TheHiker ב 27/09/2017(UTC), Y e v ב 28/09/2017(UTC), הלך ב 02/10/2017(UTC), אמנון לנגי ב 12/12/2017(UTC)
מממן
YevCae  
#2 נשלח : יום רביעי 20 ספטמבר 2017 00:09:21(UTC)
YevCae


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/05/2017(UTC)
הודעות: 2

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות

מעניין, תודה. הבנת מה בדיוק עוזר לגרביים האלה למנוע יבלות?

יש גם את הגרב של Inhinji שנראית כמו כפפת כף רגל, שדומני מסייעת במניעת יבלות.

thanks 1 משתמש הודה ל YevCae עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 20/09/2017(UTC)
io_travel  
#3 נשלח : יום רביעי 20 ספטמבר 2017 11:42:07(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

נשלח במקור על ידי: YevCae עבור להודעה מצוטטת

מעניין, תודה. הבנת מה בדיוק עוזר לגרביים האלה למנוע יבלות?

 

בגרב הדו-שיכבתית להבנתי השיכבה הפנימית נשארת צמודה לרגל ולא אמורה לזוז תוך כדי הליכה, היא עשויה מבד רך מאוד (סיב סינטטי שנקרא Tactel) ומתוכננת כך שהיא ממזערת את החיכוך. השיכבה החיצונית "גסה" יותר ועמידה יותר והיא זו שאמורה לספוג את מירב בחיכוך. בשתי השכבות ישנם חומרים שאמורים לאפשר נידוף. ההמלצה לגבי גרב זו היא לבחור במידה זהה למידת הרגל או אפילו מידה נמוכה יותר (אם אתה "על התפר" בין מידות או אם יש לך כף רגל צרה, אני בחרתי במידה נמוכה יותר ממידת הרגל שלי, בהמלצת הנציגה של החברה, מפני שאני עונה על שתי ההגדרות הנ"ל). כמו כן צריך לשים לב כשגורבים את הגרב שהשכבה הפנימית "מונחת" בצורה נכונה (עקב הגרב בדיוק על עקב הרגל, ללא כפלים וכו')

 

בגרב המרינו יש איזורים מרופדים שאמורים למנוע חיכוך, בנוסף להרכב החומרים עצמו. מעבר לכך לא קיבלתי הסבר לאיך היא פועלת ושוב חזרה ההמלצה למידה קטנה יותר (לפחות עבורי; לא בטוחה בכלל שזה נכון תמיד - כדאי להתייעץ אם יש ספק) כמו גם לתשומת לב בזמן גריבת הגרב. בפועל: היא עשתה את העבודה ב- 100% והיתה לי נוחה יותר מהגרב השנייה (שגם ממנה אני בסה"כ מאוד מרוצה). ממש אהבתי את הגרב הזו! יש לה גם גירסת "4 עונות" (שעבורי היא לא רלוונטית, אני חושבת).

ענבר.
YevCae  
#4 נשלח : יום רביעי 27 ספטמבר 2017 00:57:49(UTC)
YevCae


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/05/2017(UTC)
הודעות: 2

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות

אני מבין, אז הדו-שכבתיות של הגרב היא הטכניקה במקרה של הגבר הראשונה. אני אישית מחכה לנסות אבל הבנתי שגרבי צמר מרינו למיניהן עוזרות למנוע יבלות.

thanks 1 משתמש הודה ל YevCae עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 29/09/2017(UTC)
Eli TheHiker  
#5 נשלח : יום רביעי 27 ספטמבר 2017 05:50:36(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 685

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

כנראה הסוד הוא באחוז צמר המרינו שבגרביים, מעניין שפה הם לא מציינים את התרכובת. 

בארצות הברית נתקלתי בגרביים הכי עמידות ונוחות (מבחינת היבלות) שהיו לי עד עכשיו ומדובר בדגם הזה

לטענת המוכרים, יש עליהם גם אחריות על קרעים לכל החיים. נשמע לי מופרך , אם כי ב 3 זוגות שאני משתמש עד עכשיו כבר כשנה בצורה אינטנסיבית אין עדיין סימנים לבלאי. 

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 2 תודות למשתמש Eli TheHiker על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 29/09/2017(UTC), אמנון לנגי ב 12/12/2017(UTC)
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.