ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Eli TheHiker  
#1 נשלח : יום חמישי 19 אוקטובר 2017 22:01:40(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 685

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

שלום לכולם,

הקדמה ותיאור המסלול באופן כללי:
רעיון ההליכה בהרי רג'ף שבירדן נולד בפסח השנה ואפילו התארגנה קבוצה, אך בגלל בעיות שונות, הטיול לא יצא לפועל ברגע אחרון ולכן השארנו את האופציה פתוחה לסוכות. מדובר באזור הררי בהרי אדום שנמצא כ 20 ק"מ דרומית לפטרה כאשר המסלולים השונים נעים בין הכפר רג'יף בגובה של כ 1500 מטר לבין כביש פנימי שנמצא בגובה של כ 550 מטר כ 9 ק"מ מערבית לכפר. למרות תא שטח קטן יחסית שבו נחלים, קניונים, הרים תלולים, מעיינות, צמחייה, סלעים מסוגים/צורות/וצבעים שונים, יש באזור מספר מסלולים מוכרים יותר ופחות כאשר רובם לא מסומנים אפילו ברוג'ומים, חלקם לא מצריכים כל ציוד מיוחד ואחרים דורשים חבלים וציוד מתאים. בחלק מהנחלים יש גבים משמעותיים שמתמלאים אחרי הגשמים וכדי לחצות בין ההרים התלולים יש צורך להכיר את השטח היטב ולכן מומלץ לקחת מדריך מקומי מהכפר הבדואי רג'ף מהשבט סעידין ולא מדריכים מהערים הגדולות. את הציוד והאוכל ניתן לסחוב לבד, אך במספר נקודות לינה מוכרות יש גישה לרכבי שטח ולכן עדיף להשתמש בהקפצות בתשלום.
כדי להיכנס לירדן יש צורך בויזת תייר/אישור כניסה שממלאים במעבר גבול הירדני ואישור ממשטרת התיירות הירדנית כאשר התנאים משתנים כל הזמן וצריך לבדוק זאת לפני הטיול.
אחרי שראינו שצפוי להיות מזג אוויר נוח, יצרנו קשר עם סוכן נסיעות ירדני בשם עבדאללה שאותו אני מכיר מטיול קודם כדי להכין את כל הניירת הדרושה מראש אחרי סיכום המסלול, העלויות ותיאום הציפיות. סיכמנו על השימוש במדריך מקומי מהכפר רג'ף והקפצות ציוד/אוכל/מים לכל נקודה כדי שנוכל ללכת בנוחות וגם להספיק לכמה שיותר נקודות עניין.

מקורות מידע:
1) קבוצת הפייסבוק קניוני מואב
2) סיכום של טיול דומה מ 2010 באתר של אפרת נקש
3) משרד התיירות הירדני באנגלית
4) מידע כללי ונהלים שקשורים לירדן במשרד החוץ הישראלי
5) מידע כללי ונהלים שקשורים לירדן במשרד החוץ הירדני
4) מזג האוויר באזור רג'ף
*הלכנו את המסלול עם מדריך מקומי ולכן לא היה צורך במדריך כתוב, אך במידת הצורך ניתן להשתמש בספר של איתי באנגלית, הספר של שוקה בעברית או הספר של בועז/נדב בעברית.

מפות הקלטות והערכת הליכה:
1) מפה דיגיטלית טופוגרפית של OPENSTREET - יש טופוגרפיה ברורה אך כמעט ואין שמות או סימוני שבילים.
יומיים וחצי ראשונים - הערכה בלבד (בגלל תקלה באפליקציה), יום וחצי האחרונים - הקלטה (באפליקציה אחרת).
2) מסלול ההליכה המשוער בויקילוק
3) מסלול ההליכה המשוער בגיפיאסיס
*לא מצאתי מפות נייר נפרדות של ירדן והמפות הרלוונטיות עבור התכנון ובמסלול עצמו נלקחו מהספרים מהסעיף 3 שבמקורות המידע.

עלויות:
עלויות הטיול עצמו ל 4 ימים לאדם בקבוצה של 8 - 310$ ש"ח כולל כל ההוצאות למעט ארוחות צהרים.
הגעה עד אילת וחזרה - כ 100 ש"ח.
מעבר גבול בצד הישראלי - כ 100 ש"ח.
ארוחות צהריים - כ 60 ש"ח.
ביטוח - כ 40 ש"ח.
טיפים - כ 20 דינר.
הוצאות אישיות במהלך הטיול - כ 10 דינר.
סה"כ הערכת עלות הטיול - כ 1450 ש"ח לאדם בקבוצה של 8.

תמונות וסרטונים:
מיטב התמונות בפיקאסה
וידאו סיכום החגיגה הצבעונית ביוטוב 

סיכום לפי ימים:

הקדמה:
קבענו להיפגש ב 20:00 ביום שלישי ליד הישוב יד בנימין ואחרי צמצום רכבים, יצאנו עם 2 הרכבים הכי גדולים לעבר אילת, כאשר לקראת 23:30 הגענו לחניון העפר מול הגבול והשלמנו קצת שעות שינה.
למחרת בבוקר חצינו את הגבול ב 6:30 ובסביבות 7:00 פגש אותנו הנציג של הסוכן בצד הירדני עם כל הניירת הדרושה. היה תור קצר ונאלצנו גם לחכות מעט עד שמצאו לנו שוטר מתאים שיצטרף לקבוצה, כך שבסביבות 8:00 עברנו לצד השני ביחד עם שאדי השוטר ונסענו ברכב שחיכה לנו לעקבה כדי לפגוש את עבדאללה הסוכן. בעקבה אכלנו ארוחת בוקר, קפצנו לסופר גדול כדי להצטייד באוכל ל 4 ימים לפי רשימה משותפת שהכנו מראש ובסביבות 10:00 יצאנו לכיוון רג'ף. לקראת 12:00 הגענו לעיירה ופגשנו את הטנדר של הלוגיסטיקה עם עווד הנהג ואת סלימאן, המדריך הבדואי המקומי. ביחד, נסענו לנקודת ההתחלה שבה העמסנו את כל הציוד הלא נחוץ לטנדר, התארגננו והתחלנו ללכת.

תמונות הקבוצה:
 

יום 1:

סטטיסטיקה:
מרחק וזמן הנסיעה מעקבה לתחילת המסלול: כ 100 ק"מ וכשעתיים של נסיעה כולל הירידה דרך רג'ף למטה.
מיקום נקודת ההתחלה: 35.438525E, 30.198254N בגובה של כ 1350 מטר.
זמנים - שעת התחלה - 12:30, שעת סיום - 18:00
משך הליכה - כ 5:30 שעות.
מרחק הליכה - כ 10 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר - עליה כ 300 מטר, ירידה כ 650 מטר
נקודות שיא - גובה מקסימלי כ 1350 מטר , גובה מינימלי כ 800 מטר.
מיקום נקודת הסיום: 35.418114E, 30.204132N בגובה כ 1000 מטר.
מסלול מוערך בויקילוק
מסלול מוערך בגיפיאסיס

תמונות נבחרות:
 

סיכום ההליכה:
שאדי השוטר החליט להישאר עם נהג הטנדר והציוד היום ולאחר הכרות קצרה עם המדריך סלימאן, התחלנו ללכת במגמת ירידה מתונה דרך שדות חרושים, כבישי 4 על 4 ושבילי עזים כאשר מראות של גבעות אבן חול בצבעים שונים לגלות לעינינו. כבר על ההתחלה הבנו שסולימאן יודע אנגלית בסיסית בלבד ושנאלץ להסתדר, אך בסופו של דבר זה רק התגלה כיתרון כי על חוסר התקשורת סולימאן פיצה אותנו בשבילי הליכה נהדרים ומיוחדים שלא ניתן היה לגלות לבד. במהרה ירדנו לאפיק נחל Tomp (לפי המדריך) ודרכו אחרי כ 3 ק"מ התחברנו לאפיק הנחל Tajra ובו התחילו להופיע ציורי קיר מדהימים בגדלים וצבעים שונים. אחרי הליכה של כחצי ק"מ , פנינו דרומה והתחלנו לעלות בנחל אחר בשם Fehame (לפי המדריך) ובו סלעים מיוחדים, מכשולים שונים ונאקב מעניין שהוביל אותנו אחרי כ 2 ק"מ לגבעות החול הלבן עם מטמורות הציוד של הבדואים. על הדרך הייתה גם מלכודת נמרים עתיקה ונקודת הלינה הראשונה שבה גם פגשנו את עווד ושאדי. היה עוד מספיק זמן ולכן עזבנו את התיקים והלכנו דרך נאקב נוסף לעבר Jabel Juleif כדי לצפות מלמעלה על מבוך כיפות אבן החול העגולות וודיות העמוקים שהנחלים יצרו. על הדרך ראינו מטמורה שבנה אביו של סולימאן לפני כ 30 שנה ועדיין פעילה לאחסון ציוד של רועי עזים. לקראת 18:00 חזרנו למחנה ואחרי פריקת הציוד, תה בדואי, בישולים וארוחת הערב, התפזרנו למנוחה ולינה.

תמונות היום בפיקאסה

יום 2:

סטטיסטיקה:
מיקום נקודת ההתחלה: 35.418114E, 30.204132N בגובה כ 1000 מטר.
זמנים - שעת התחלה - 8:00, שעת סיום - 18:00
משך הליכה - כ 10 שעות.
מרחק הליכה - כ 13 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר - עליה כ 600 מטר, ירידה כ 1000 מטר
נקודות שיא - גובה מקסימלי כ 1000 מטר , גובה מינימלי כ 600.
מיקום נקודת הסיום: 35.383140E, 30.213153N בגובה כ 600 מטר.
מסלול מוערך בויקילוק
מסלול מוערך בגיפיאסיס

תמונות נבחרות:
 

סיכום ההליכה:
קמנו עם אור ראשון ואחרי ארוחת בוקר ישראלית של גבינות וירקות טריים, התארגנו ללכת ובאופן מפתיע, שאדי השוטר החליט לבוא איתנו אחרי שהמדריך אמר שצפוי להיות יום לא קשה במיוחד. התחלנו ללכת כ 2 ק"מ בנאקב El Maiet במגמת ירידה כאשר על הדרך שוב חיכתה לנו חגיגה של מרבצי ברזל צבעוניים מסוגים שונים ומכשולי אבנים שונים עד שהגענו לקשת מרשימה במפגש עם נחל Tajra. חגיגת הצבעים וצורות האבן המיוחדות המשיכה במשך כ 2 ק"מ נוספים כאשר ברקע מלווה אותנו פסגת Jabel Ugasar (לפי המדריך). התקדמנו די מהר בשטח ולכן המדריך החליט להאריך את הדרך ולכן פנינו דרום-מערבה לואדי Saruh (לפי המדריך) הקטן שבו עלינו כ 1.5 ק"מ. בשלב מסויים, התחברנו לנאקב שפנה צפון-מזרחה ואיתו עלינו לפסגת Jabel Usagar (לפי המדריך) שבו גם שרידי חפירות של מקדש. הדרך ברובה הייתה צבעונית מאוד עם הרבה תצפיות מעניינות לואדיות העמוקים שמסביב. בפסגה עשינו הפסקת בוקר ארוכה ולקראת 12:00 התחלנו לרדת בנאקב תלול ומרשים מבחינת הצבעים והתוואי לצד השני כדי להתחבר חזרה לנחל Tajra. בשלב מסוים בנחל, התחילה להופיע צמחייה עשירה וירוקה עד שהגענו לנביעה של Umm Ala ואחריה מספר גדול של צפרדעים בבריכות הבוציות שנוצרו. אחרי כ 1 ק"מ, עלינו לגדה הדרומית כדי לעקוף מפל גדול ובשלב מסויים עצרנו ליד התצפית המוצלת לצהריים. בזמן האכילה, הגיעו 2 חמורים ביישנים שלא הצליחו למצוא דרך לעקוף אותנו ולכן חיכו ברוגע מפתיע עד שנסיים ונפנה את הדרך. לאחר ירידה חזרה לנחל, פנינו צפון-מזרחה כדי ללכת ולראות את הנסיעה והבריכות העליונות של Ein es Sadeh . טיפסנו דרך מספר מפלים בעייתיים שלאורכם הייתה אמת מים ישנה עד שחלקינו חסרי הפחד (לא מתאים לכולם) הגענו לבריכות העליונות שבהן ניתן היה לעשות רחצה. חזרנו מעט על עקבותינו והמשכנו ללכת בנחל עד לנקודה הלינה כאשר על הדרך עברנו דרך קניון קטן ויפה. הגענו למחנה די מוקדם בסביבות 16:00 ואחרי הקמת האוהלים ופריסת הציוד לינה שהיו רטובים מהטל של הבוקר, הלכנו חלקינו לעשות סיבוב עצמי (בהסכמה של המדריך כמובן אחרי שראה שאנחנו מספיק מנוסים). עלינו כ 200 מטר בשביל עזים צר לעבר ההר מצפון למחנה כאשר בשלב מסויים חצינו בין שני סוגי סלע שונים והגענו לאזור צבעוני ומעניין עם צורות אבן שונות אחרי כ 1.5 ק"מ הליכה. בסביבות 17:00 התחלנו לחזור חזרה בכיוון המחנה בדרך אחרת כאשר תוך כדי עברנו בערוץ קטן ומיוחד. ירדנו לנחל ללא שם ודרכו התחברנו חזרה לנחל המרכזי תוך כדי עקיפה של מספר מפלים והתבוננות בהרים הסמוכים שנהיו כתומים ואדומים תוך השקיעה של השמש.
בסביבות 18:00 סיימנו את ההליכה ושבנו להתעסק בבישולים לארוחת הערב. עווד ושאדי קפצו באותו היום לעיירה והביאו לנו פיתות טריות, מים מנרליים וחומוס/לבנה כך שיכולנו להתפנק עם הארוחה וללכת לישון בנוחות.

תמונות היום בפיקאסה
 

יום 3:

סטטיסטיקה:
מיקום נקודת ההתחלה: 35.383140E, 30.213153N בגובה כ 600 מטר.
זמנים - שעת התחלה - 8:00, שעת סיום - 18:00
משך הליכה - כ 10 שעות.
מרחק הליכה - כ 16 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר - עליה כ 1000 מטר, ירידה כ 1000 מטר
נקודות שיא - גובה מקסימלי כ 1150 מטר , גובה מינימלי כ 600.
מיקום נקודת הסיום: 35.376556E, 30.205673N בגובה כ 600 מטר.

חלק א - מסלול מוערך בויקילוק
חלק ב - מסלול מוקלט בויקילוק
חלק א - מסלול מוערך בגיפיאסיס
חלק ב - מסלול מוקלט בגיפיאסיס

תמונות נבחרות:
 

סיכום ההליכה:
סולימאן הזהיר בבוקר שצפוי להיות יום ארוך יחסית ולכן שאדי החליט להישאר עם הרכב ואנחנו אחרי עוד ארוחת בוקר מצויינת, התארגנו במהירות ויצאנו לדרך לכיוון ואדי Abu E Uruq (או לפי מפה אחרת Hilwan) . ההליכה בואדי במגמת עלייה נמשכה כ 5 ק"מ על פני כ 400 מטר עליות כאשר בדרך עוברים הרבה מכשולים שונים כגון עקיפת מפלים, בולדרים, עליות תלולות ושימוש נרחב בכח הידיים. החגיגה הצבעונית נמשכה לאורך כל הדרך כאשר הרוחב והעומק של הנחל משתנים כל הזמן וגם כמות ה
קשתות ודמויות הסלע המשיכה להרשים ככל שהתקדמנו קדימה. עם עזרה הדדית והניסיון של המדריך, הצלחנו להתגבר על כל המכשולים ללא חבלים והתקדמנו במהירות לעבר פיצול השבילים הגדול. על הדרך, יצא לנו גם לראות מספר מאובנים מרשימים כולל עץ מאובן. אחרי כ 1.5 ק"מ נוספים של טיפוס עם שינוי כיוון ההליכה, הגענו לנקודת פיצול שבא השארנו את התיקים והלכנו במבוך סבוך ומאתגר של אבני החול לעבר Jabel Barza המרשים. סלימאן הרשים מאוד בכישורי הניווט שלו והוביל אותנו כ 1.5 ק"מ בדרך לא דרך ללא סימונים ישירות לעבר פסגת ה Jabel Barza. על הפסגה עצמה טיפסו רק חסרי פחד גבהים בגלל הזווית התלולה (במיוחד בירידה), כאשר ממנה נגלה נוף נהדר לכל הכיוונים והפסגה של ג'בל Haroun שבפטרה נראתה היטב. לאחר צילומים ומנוחה חזרנו באותה הדרך אל התיקים שחיכו בצל כדי לעשות ארוחת צהריים. לאחר מכן ירדנו מעט, ועל הדרך בין הדיונות החוליות, ראינו קבוצה אחרת של מטיילים שלפי טענת סלימאן, אחיו הוביל בכיוון ההפוך. המשכנו בנאקב Hurma המיוחד במינו ובשלב מסויים, סלימאן שאל מה אנחנו מעדיפים, את הדרך הקצרה והיפה (ומאתגרת), או הארוכה והבטוחה. הבחירה הייתה די ברורה והדרך הקצרה התגלתה כאחד הנאקבים היפים והמיוחדים שהיו עד עכשיו עם שבילים בנויים וצריםמעברים מתחת לאבנים ומראות דרמטיים. בסוף הירידה הגענו לואדי Hurma שבו הייתה צמחייה עשירה עם דיונות יפות והמשכנו במשך כ 3.5 ק"מ נוספים עד למיקום הלינה כאשר בדרך עברנו את הקשת המרשימה של Hurma ומספר קירות מדהימים בקנה המידה והיופי שלהם. בשלב מסויים, הגענו לתצפית פתוחה על הערבה ושם גילינו שיש קליטה כנעט מלאה ואפילו אינטרנט וכמובן ניצלנו את ההזדמנות להודיע למשפחות שהכל בסדר. בהמשך הדרך, בסביבות 17:30 ירדנו לעבר הקניון הלבן, אך התאורה כבר לא הייתה מתאימה ולכן המשכנו במהירות לעבר Ein Meshaet שבו גם מעיין עם מים צלולים למילוי. במקום פגשנו עדר עזים וכבשים ואת עווד, אחיו הצעיר ושאדי שבאו למלא את הג'ריקנים ובקבוקי המים. העזים הדגימו עבודת צוות מדהימה ולאחר כמה צילומים, המשכנו משם בירידה קצרה לעבר מיקום הלינה ותוך כ 10 דקות הרכב הגיע עם כל הציוד. השתמשנו בכל הירקות הנותרים לבישולים ואחרי ארוחת ערב מעולה ושיחה מעניינת עם עווד ושאדי התפזרנו לישון כאשר סלימאן הלך לבקר ולישון באחד המאהלים בהמשך הנחל.

תמונות היום בפיקאסה
וידאו תצפית מג'בל BARZA

יום 4:

סטטיסטיקה:
מרחק וזמן הנסיעה מהסיום למעבר גבול: כ 115 ק"מ וכשעה וחצי של נסיעה.
מיקום נקודת ההתחלה: 35.376556E, 30.205673N בגובה כ 600 מטר.
זמנים - שעת התחלה - 7:30, שעת סיום - 14:00
משך הליכה - כ 6:30 שעות.
מרחק הליכה - כ 8 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר - עליה כ 600 מטר, ירידה כ 600 מטר
נקודות שיא - גובה מקסימלי כ 800 מטר , גובה מינימלי כ 550.
מיקום נקודת הסיום: 35.362095E, 30.193460N בגובה כ 550 מטר.
הקלטת המסלול בויקילוק
הקלטת המסלול בגיפיאסיס

תמונות נבחרות:
 

סיכום ההליכה:
קמנו בבוקר קצת יותר מוקדם מהרגיל וגילינו שעווד עבד עלינו כאשר סיפר בערב שסלימאן נאלץ ללכת ושהוא יהיה המדריך היום. סלימאן חזר למחנה מוקדם ואחרי ארוחת בוקר שלנו ותה בדואי של עווד , יצאנו לדרך כאשר שאדי החליט להצטרף אלינו הבוקר. בתחילת הדרך חזרנו לעבר הקניון הלבן, אך התאורה שוב לא הייתה טובה ולכן החלטנו ללכת מהצד השני של הנחל ולעלות ישירות כ 3 ק"מ בעלייה מתונה דרך Wadi Muslim(לפי המדריך) לנקודת המפגש עם הקניון השחור. הגענו לשם בסביבות 8:30 והמדריך הציע 3 אופציות להמשך, כניסה לקניון השחור עד המפל הראשון ואז חזרה באותה הדרך, הליכה קצרה על מדף , כניסה לקניון מהצד השני והליכה לכל אורכו והליכה בנחל ארוך יותר, אך יפה מסביב, כניסה לקניון מהצד השני והליכה לכל אורכו כאשר 2 האופציות האחרונות דרשו חבל של כ 15 מטר ופנסים. למזלנו, באנו מוכנים לכמעט כל תרחיש מניסיון קודם בירדן ובחרנו באופציה השלישית. התחלנו לעקוף את קניון במגמת עלייה מתונה של כ 150 מטר לאורך כ 1.5 ק"מ על גבי שבילי עזים יפים עם מצוקים מרשימים ואחרי האוכף החולי ירדנו אל הקניון השחור שכבר על ההתחלה נסגר והתעמק והתחילו בו מכשולים שונים ומשונים. על חלק גדול מהמכשולים התגברנו בכח הידיים ועזרה הדדית, אך במהרה הגענו למפל הראשון שהצריך חבל. במקום היה קידוח בקיר עם חבל שאליו ניתן היה לקשור את החבל שלנו בחיבור כפול וכך ירדנו את המפל בקלות יחסית. לאחר מספר מעברים שנפתחו ונסגרו עם בולדרים תלויים, הגענו למפל השני שהיה קצת יותר מסובך ולא הייתה בו נקודה טובה לקשירה ולכן השתמשנו בעוגן אנושי. אחרי שהורדנו את התיקים וירדנו כולנו, סלימאן זרק את החבל ואת הכפכפים שלו וירד בקלות יחסית בלי שום עזרה. לאחר הליכה קצרה נכנסנו לקטע קצר ומדהים של כ 100 מטר בנחל שהאור לא חדר לתוכו בכלל בגלל האבנים שקרסו למעלה ונאלצנו להשתמש בפנסים כדי להתקדם. בהמשך נתקלנו במפל שלישי שהיה קצר יחסית, אך מאוד חלק ועם גב קטן, לכן ירדנו בו בעזרת חבל שנקשר לנקודת עגינה מוכנה שהייתה שם ועזרה הדדית כדי לא להסתכן יותר מדי. אחרי כמה מאוד מטרים נוספים של הליכה בין הקירות הצפופים, יצאנו לנחל Muslim המרכזי ולאחר ארוחת בוקר/צהריים ארוכה, טיפסנו מעט כדי לעקוף מפל וירדנו לעבר מעיין קטן שבנחל Smeime (לפי המדריך). במעיין היו מים צלולים וטובים לשתייה ולאחר התרעננות ומנוחה המשכנו כ 3 ק"מ נוספים בואדי El Qa במגמת ירידה לעבר כביש הגישה של Jabel Masuda כאשר על הדרך עוברים מספר שכבות שונות של סלע. בנקודה מסויימת בנחל עברנו דרך שדה בולבוסים מרשים שבו מספר רב של צורות שונות שנוצרו עם הזמן. לאחר מכן המשכנו בנחל ואחרי מנוחה נוספת בצל, יצאנו בסביבות 14:30 אל כביש האספלט הפנימי שבו חיכה לנו עווד עם הציוד וכ 10 דקות אחרי זה, הגיע הנהג של הסוכן עם המיניבוס. אחרי העמסה והתארגנות, נפרדנו לשלום מסלימאן ועווד ונסענו חזרה אל עכבה כדי לפגוש את עבדאללה. על הדרך הוא התקשר והתנצל על כך שלא יוכל להיפרד פנים מול פנים בגלל העיכוב בטיול שאותו הוא הוביל כמדריך ולכן הודינו לו על הכל בטלפון ונסענו ישירות לגבול.
בגבול נפרדנו גם משאדי שהיה נראה שנהנה מהטיול גם כן, ובסביבות 17:00 אחרי מעבר מהיר ומוצלח, התחלנו את הנסיעה חזרה למרכז וכך נגמר עוד טיול מוצלח.

תמונות היום בפיקאסה

הערות מיוחדות:
*ניתן להשאיר רכבים בחניון עפר ליד מעבר הגבול וגם לישון שם בהנחה שמגיעים בערב שלפני.
*לפי החוק הירדני הנוכחי , ניתן לטייל ולישון בכל הנחלים דרומית לפטרה עם מדריך מקומי בלבד כאשר בקבוצות של 4 ומעלה גם מצטרף שוטר ממשטרת התיירות כאשר עוברים את המעבר גבול.
*יש מספר מכשולים חריגים שנתקלנו בהם במהלך ההליכה בואדי אבו עורוק שמצריכים תשומת לב מיוחדת, אך לא נדרש ציוד מיוחד כדי לעבור אותם (בתקופה אחרי הקיץ).
*אם רוצים לעבור את הקניון השחור לכל אורכו (במגמת ירידה אחרי הקיץ) נדרש חבל של כ 15-20 מטר ב 3 מקומות, כאשר ב 2 יש חבלים מקומיים (לולאות חצובות בסלע) שניתן להתחבר אליהם ובמקום אחד צריך לאלתר.
*אם עושים את הטיול אחרי עונת הגשמים אז רוב הסיכויים שיהיו גבים רבים שיהיה צורך לחצות אותם בשחייה/הליכה במהלך הטיול בגלל מבנה המעוקים והנחלים.
*מומלץ מאוד לקחת מדריך בדואי מקומי מהכפר רג'ף שמכיר את הנאקבים המיוחדים והמדהימים כי רובם לא מסומנים ויהיה קשה מאוד למצוא אותם ללא סימון/רוג'ומים מועטים.
*מעבר הגבול בצד הישראלי נפתח ב 6:30 בימים א-ה ו 8:00 בימי שישי-שבת ונסגר ב 20:00 גם בחגים כאשר בצד הירדני נפתח ב 7:00 ונסגר ב 19:00.
*המרת שקלים/דולרים לדינרים - ניתן לעשות זאת בצד הישראלי ב CHANGE אך השער גבוה יחסית ויש עמלת המרה לכל פעולה ולכן אם יש אפשרות, כדאי להחליף לפני בארץ או להחליף דולרים בצד הירדני של הגבול (ה CHANGE שם נפתח רק ב 8:00 בבוקר)
*הייתה קליטה סלולרית חלקית במספר נקודות גובה כאשר הערבה הייתה בקוו ראייה ברור לבעלי רשת אורנג' (וקליטה מעט יותר טובה לבעלי רשת פלאפון).

סיכום הטיול, מסקנות והארות לעתיד:
יצא לנו טיול צבעוני, מעניין, מגוון, מפתיע ומאתגר אפילו לחבורה של מטיילים מנוסים ובשמחה הייתי חוזר עליו או דומיו בעתיד. היה יתרון גדול מאוד לטייל בקבוצה של מטיילים שמכירים אחד את השני ומודעים ליכולות שלהם בכך שיכולנו ללכת בקצב דומה ולהתמודד עם כל המכשולים בעזרה הדדית ללא חשש. לדעתי העונה האופטימלית לטיול מהסוג שעשינו היא סוף הקיץ, כאשר כבר לא חם ומצד שני עדיין לא היו שטפונות שמלאו את הגבים וחסמו את המעברים.
האזור יחסית לא מטוייל ואין הרבה שבילים ברורים בשטח עם רוג'ומים, במיוחד אם מתכננים לחצות בין ההרים בנאקבים תלולים ולכן מומלץ מאוד לקחת מדריך בדואי מקומי שמכיר את האזור היטב. חשוב להיות מודעים למכשולים הצפויים ובהתאם לבחור ביחד את התוואי ההליכה הכי מתאים לקבוצה.
כדי להנות יותר באזור המצוקים התלולים ומעברים צרים, עדיף ללכת עם תיקי יום ולכן כדאי מאוד לסכם מראש על הקפצת הציוד/מים/אוכל למקומות הלינה. מניסיון הנוכחי והעבר, עדיף לסכם את כל הפרטים כגון מעבר גבול, הסעות, מדריך, ציוד, אוכל מול סוכן אמין מראש גם כדי להוריד עלויות וגם כדי לא להתעסק בלוגיסטיקה תוך כדי הטיול כי מדובר לרוב בטיולים קצרים.

עד הטיול הבא.....

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 7 תודות למשתמש Eli TheHiker על הודעה מועילה זו.
itw01 ב 20/10/2017(UTC), Amtrak ב 20/10/2017(UTC), ישר.א ב 20/10/2017(UTC), יובלש ב 20/10/2017(UTC), Django ב 20/10/2017(UTC), HarmonicWave ב 20/10/2017(UTC), zvikamr ב 21/10/2017(UTC)
מממן
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.