ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
stardust  
#1 נשלח : יום שישי 27 דצמבר 2019 21:32:09(UTC)
stardust


דירוג: שביליסט מנוסה

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/06/2014(UTC)
הודעות: 256

תודות: 106 פעמים
קיבל תודה: 308 פעמים ב 126 הודעות

 

מבוא. ה- GR5 הוא שביל ארוך שמחבר בין הים הצפוני לים התיכון. תחילתו בעיירה ההולנדית Hoek van Holland שלחוף הים הצפוני וסיומו בריביירה הצרפתית בעיר ניס.

אורכו כ- 2300 ק"מ והוא מהווה חלק מהשביל האירופאי חוצה היבשת E2 (שנמשך גם אל תוך האי הבריטי). השביל חוצה את הולנד, בלגיה, לוקסמבורג וצרפת אבל הוא ידוע

בעיקר בגירסתו המקוצרת שחוצה את האלפים הצרפתיים מאגם ג'נבה לניס, שזהו הקטע הפופולרי והמטויל ביותר.

 

 

GR5 - מפת החלק הצפוני 

 

 

 

הרעיון ללכת את ה- GR5 בגרסתו המלאה התחיל להתגבש אצלי כבר לפני מספר שנים, אבל לא הייתי שלם איתו לגמרי. היו לי לא מעט התלבטויות לגבי חלקו הצפוני שעובר בתוך,

או בסמיכות, לאזורים אורבניים וכפועל יוצא מכך מקטעים רבים מהשביל עוברים על דרכים סלולות. אם מוסיפים לכך את העובדה שהתוואי הוא מישורי, מקבלים משהו שלא ילהיב את המטייל הממוצע.

 

במילים אחרות, זה לא השביל למי שחפץ בתמונה שבה הוא עומד על פסגה מושלגת עם ידים מונפות לצדדים וחיוך נצחון על הפנים.

אבל לבסוף נשארתי נאמן לגישה שגורסת שצריך לראות כל שביל כמשהו שלם על הטוב ועל הפחות טוב שבו, בבחינת שלם שעולה על סכום חלקיו.

 

להוצאת סיסרון יש שלושה מדריכים שמכסים את השביל, כל אחד מהם מקטע אחר. המדריך של המקטע הצפוני מכסה כאלף קילומטרים שכוללים את הולנד, בלגיה, לוקסמבורג וצפון צרפת.

לאור העובדה שעיקר המידע באינטרנט מתייחס לקטע האלפיני והפופולרי של השביל וכי המידע על הקטעים הצפוניים הוא דל ביותר, המדריך הוא חיוני למדי. מלבד תיאור הדרך,

הוא מפרט את כל הישובים לאורך השביל והמרחקים בינהם, נותן מידע כללי על השרותים השונים שניתן למצוא בכל ישוב, וכן כולל מפות כלליות של השביל.

 

בסופו של חודש אוגוסט 2019 יצאתי לדרך. היה ברור לי מלכתחילה שלא אוכל לצעוד את כל השביל בפעם אחת אלא במספר "פעימות" שיתפרסו על פני כמה שנים.

לראשונה שבהן עמדו לרשותי 16-17 ימי הליכה שבסופם קיוויתי לחצות את הולנד ובלגיה בואך גבול לוקסמבורג. לצערי הדבר לא הסתייע. סיימתי את ההליכה אחרי 15 יום

ובמרחק שני ימי הליכה מגבול לוקסמבורג, ובסך הכל צעדתי כ- 470 ק"מ.

 

 

סימון וניווט. כמקובל בשבילי ה- GR גם ה- GR5 מסומן בצמד פסים לבן-אדום. איכות הסימון בהולנד היא לכל היותר סבירה והיא משתפרת מאוד בבלגיה.

הולנד מתגלה כארץ של שבילי אופניים והרבה פחות של שבילי הליכה ולכן הסימונים מתייחסים בעיקר לשבילי אופניים.

 

מלבד השלט הראשון שבתחילת השביל, אין שום איזכור לשמו של השביל בכל המקטע ההולנדי, בניגוד לקטע הבלגי שם הוא מצויין על מרבית הסימונים הלבנים-אדומים.

הן בהולנד והן בבלגיה לא קיימים כלל אותם שלטים צהובים שמוכרים מארצות אחרות באירופה, שמוצבים בצמתי שבילים ומורים על המרחק ליעד הבא. כך שהשאלה "כמה קילומטרים נותרו עד ליעד הבא" היא נושא לניחושים, שבמקרה שלי הרבה פעמים התבררו כרחוקים מהמציאות, לכל אורך המקטע שאותו הלכתי.

 

לצורך ניווט השתמשתי באפליקציה MAPS.ME שלתוכה טענתי קובץ KML של השביל. האפליקציה, שפועלת אופליין (מבוססת GPS), התגלתה בכמה מקרים כמצילת חיים, בעיקר בחלק ההולנדי.

היא גם כוללת מידע על השרותים השונים שבקרבת השביל, אבל המידע הזה לא היה מעודכן תמיד.

 

מלבד לניווט, הטלפון שימש אותי גם לצילום וכמובן גם לשאר הדברים שהטלפון נועד עבורם, כך שחיי סוללה בשביל הזה היו משאב יקר למדי.

 

 

לינה, מים והצטיידות. השביל עובר באזורים שברובם אינם תירותיים ולכן רבים מהישובים שעל השביל לא מציעים אפשרויות לינה כלשהם, עניין שיכול להיות בעייתי למי שתלוי במקומות לינה מסודרים.

אני הייתי מצויד באוהל ולכן הייתי מוטרד פחות מהבעייה הזאת, אבל אחרים צריכים להיות מודעים לעובדה שזמינות מקומות הלינה תכתיב את תוכנית ההליכה שלו.

המשמעות היא חלוקה לא אחידה של מרחקי הליכה יומיים, וכן סטיות מהשביל, גם באמצעות תחבורה ציבורית.

 

כאמור, היה לי אוהל ולכן יכולתי לקבוע לעצמי מרחקי הליכה יומיים פחות או יותר שווים של כשלושים קילומטר, כך שבסיומו של יום הליכה תמיד אפשרות הלינה באוהל היתה קיימת

במידה שלא היה בנמצא מקום לינה זמין ולא יקר. בסיכומו של דבר בחמישה עשר ימי הליכה לנתי שמונה לילות באוהל.

 

חנויות ומרכולים מצויים בשפע על השביל ובסמיכות לו. באשר למים – אין מים זמינים לאורך השביל אבל לרוב יהיו בתי מגורים לצד השביל או במרחק סביר ממנו ובמקרה הצורך אפשר

לבקש ולקבל מים, כמו שאני עשיתי פעמיים או שלוש.

 

אציין שמחירי הלינה בהולנד ובבלגיה גבוהים להערכתי בכעשרים אחוזים ביחס למדינות כמו צרפת ואנגליה. לעומת זאת מחירי המזון במרכולים - נוחים ושווים לכל נפש.

 

נצא לדרך.

 

 

 

יום 0 - הגעה לשביל

לינה: מלון

 

טיסת ארקיע הביאה אותי לאמסטרדם בשעת אחר הצהרים מוקדמת של יום נאה. משם ללא עיכובים עליתי על רכבת ולאחריה על אוטובוס שהביא אותי לעיירה Hoek van Holland.

האוטובוס עוצר בתחנה שנמצאת במרחק דקת הליכה מהשלט שאחת מזרועותיו שפונה דרום-מזרחה מציינת את תחילת השביל ושעליה כתוב:

 

 Hoek van Holland – Nice 2289 km

 

צילמתי את השלט ושלחתי את התמונה הביתה. התגובה היתה: "מרגש".

 

 

 

 

במלון שהוזמן מראש הבעלים הודיע לי שנפלה טעות כשנרשמתי ולמעשה המלון מלא, אבל הוא מצא לי מקום חלופי בדירת נופש שנמצאת בקרבת חוף הים.

הוא יסיע אותי לשם ומחר בבוקר יבוא לאסוף אותי לארוחת הבוקר במלון.

 

העיירה Hoek van Holland 

 

 

התמקמתי בדירת הנופש שכמותה יש אלפים באזור, מכיוון שחוף הים מהווה מקור משיכה לאלפי תיירים שמגיעים לכאן מכל רחבי אירופה. יצאתי לטיול בחוף, גשם קל החל לרדת.

הדרך לחוף עוברת בדיונות חול יפות שדי מפתיע למצוא כאן. למראה חוף הים החולי אפשר להבין למה המקום הוא פופולרי כל כך.

 

 

 

חוף הים של Hoek van Holland 

 

מעניין שאף אחד מהאנשים בעיירה שדיברתי איתו על ה- GR5 לא שמע עליו ובטח לא ידע שהשביל מתחיל ממש כאן.

 

 

יום 1

 

התחלה: Hoek van Holland

סיום: Brielle

מרחק: 31.3

לינה: מלון

 

לאחר ארוחת הבוקר במלון יצאתי לדרך אל נקודת ההתחלה של השביל. מזג האוויר נאה ואפילו חמים. התרגשות קלה אוחזת בי למראה הסימון הראשון שמכוון את ההולך אל תוך פארק מיוער.

השביל יוצא מהפארק וממשיך לתוך אזורים חקלאיים. די בכמה שעות הליכה כדי לאפיין את האלמנטים שילוו את ההולך בהמשך השביל בהולנד. והרי תיאורם:

 

שבילי אופניים: נדמה שאין שתי נקודות בהולנד שאינן מחוברות בינהן בשביל אופניים. כמעט תמיד בכל אשר תלך זה יהייה על שביל אופניים או לצידו. במשך יום הליכה פוגשים מאות

ואולי יותר רוכבי אופניים מכל הגילים. אלה אנשים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, תלמידים בדרכם לבית הספר, זוגות, משפחות שלמות, רוכבים מקצוענים

ואפילו זאטוטים שרוכבים בגפם. וכמעט כל הרוכבים שמגיעים מולי מברכים אותי לשלום וכמובן שצריך לברך אותם בחזרה.

 

שביל אופניים אחד מני רבים

 

 

תעלות וגופי מים: השביל עובר כמעט תמיד לצד תעלה או גוף מים כלשהו. התעלות יכולות להיות ברוחב שני מטרים ועד מאתיים מטרים ויותר. לא תמיד ברור אם גופי המים

הם טבעיים או מלאכותיים. מלבד תעלות יש גם אגמים, לשונות ים ונהרות. עופות מים רבים ושונים מאכלסים אותם, מה שמאפשר להסיק אם המים מלוחים או מתוקים. 

 

 

 

 

עבודות הדלתא: השביל עובר באזור שהוא למעשה דלתא או מניפת סחף ענקית שמנקזת מספר נהרות גדולים אל הים הצפוני. הולנד כידוע היא ארץ נמוכה, ולמעשה כרבע משטחה

מצוי מתחת לגובה פני הים, כך שסכנת הצפה מהים מרחפת עליה תדיר.

 

בשנת 1953 התרחש אירוע הצפה כתוצאה מעליה במפלס פני הים, שגרם להצפה של אזורים נרחבים בדרום הולנד (וגם במדינות אחרות) וגרם למותם של למעלה מאלפיים בני אדם.

כתוצאה מאסון הטבע הזה הוחלט על שורה של עבודות שנועדו להגן על חופי הולנד. העבודות כללו הקמת סוללות הגנה, בניית סכרים, גשרים ועוד, עבודות שנמשכו ארבעים שנה.

 

התוצאה של העבודות האלה ניכרת בשביל. קטעים רבים ממנו עוברים על סוללות ההגנה או חוצים גשרים וסכרים. קטעים רבים אחרים עוברים על שבילי אופניים הצמודים לכבישים מהירים.

כל אלה יכולים להיות קטעים שאינם נעימים במיוחד להליכה.

 

השביל בתמונה עובר על שביל האופניים 

 

 

טורבינות רוח: בהולנד יש כשלושת אלפים טורבינות רוח שמספקות עשרה אחוזים מתצרוכת החשמל של המדינה. בתיכנון הקמתן של עוד רבות, גם בתוך הים.

לכל אשר תביטו תפגשו בהן. בהתחלה הן מהוות אטרקציה, גם מתוך הידיעה שהן מפיקות אנרגיה ירוקה, אבל ככל שעובר הזמן ופוגשים אותן יותר ויותר נדמה שהטורבינות האלה

מקיפות אותך מכל עבר באופן מעט מטריד ואפילו מהוות מפגע נופי.

 

 

 

 

הרבה יותר כיף, כמובן, לפגוש את אותן טחנות רוח קלאסיות שמשתלבות היטב בנוף והן תמיד נעימות למראה.

דרך אגב, בעבר שימושן העיקרי היה שאיבת מים מהיבשה והחזרתם לנהר.    

 

 

 

 

מלבד כל אלה השביל עובר בלא מעט פינות חמד, וכן ברחובותיהם של עיירות וכפרים יפים, ובשכונות מגורים מטופחות.

 

 

 

 

 

 

 

שכונת מגורים טיפוסית 

 

 

בונקר גרמני ממלחמת העולם השנייה. יש לא מעט כמותו באזור

 

השביל עובר דרך הכפר Massland וממשיך אל העיירה Maassluis, אחת היפות והמעניינות בקטע השביל ההולנדי. את הרחוב הראשי חוצה לאורכו תעלה והמוני כלי שייט

מכל הסוגים והגדלים עוגנים לאורכה.

 

הכפר Massland

 

 

 

העיירה Maassluis

 

 

 

 

השביל מגיע אל תעלה רחבה שיש לחצות אותה במעבורת. (המחיר לכרטיס – 90 סנט להולך רגל).

 

חציית התעלה

 

 

 

יום ההליכה הראשון מסתיים בעיירה Brielle. ההליכה האינטנסיבית במדרכות ובדרכים סלולות, ביחד עם העובדה שזהו יום ההליכה הראשון, ושהכושר הגופני שלי לא בשמיים,

כל אלה נותנים את אותותיהם. בחדר במלון הרגשתי שכל הבעיות והמכאובים שהיו לי במשך השנים ברגליים מתעוררים לפתע כולם לחיים ומזכירים לי את קיומם.

אחרי הכל זה אולי לא שביל כל כך קל כמו שנדמה.  

 

Brielle

 

 

 

 

 

יום 2

 

התחלה: Brielle

סיום: כ-2 ק"מ אחרי הכפר Goedereede

מרחק: 33.2 ק"מ

לינה: אוהל

 

היום השני מתחיל בהליכה נעימה לאורכה של תעלה שלגדותיה עוגנים כלי שיט רבים.

 

 

 

 

התעלה מובילה אל מחוץ לעיירה Brielle ומשם השביל ממשיך לאורכה של סוללת הגנה עוטה עשב.

 

 

 

 

 

 

השביל ממשיך אל משהו שלא הייתם מצפים למצוא בחלק זה של העולם - דיונות חול. חלקן נראות ממש כמו דיונות מידבריות, אבל רובן מיוערות ומכוסות עשב ורק אם חופרים מעט

מגלים שהקרקע מתחת היא חולית.

 

 

 

 

 

ההולנדים נתנו שמות לדיונות השונות שלהן חשיבות רבה בהגנה על חופי הולנד.

 

הקרקע החולית תמשיך ללוות את השביל לכל אורכו בהולנד וגם עמוק אל תוך בלגיה ולמעשה עד חבל וולוניה דובר הצרפתית.

 

 

משם השביל פונה אל חוף הים, ולאחר הליכה קצרה על החוף החולי, מגיעים לתחילתו של סכר גדול, אחד האלמנטים הגדולים של עבודות הדלתא.

אורכו ארבעה ק"מ כולל הסוללות משני צדדיו. השביל חוצה את הסכר על דרך שמיועדת לרכב דו גלגלי ובמקביל לכביש ראשי. החציה אינה נעימה במיוחד

והשמש הקופחת על הראש אינה תורמת לשיפור המצב.

 

בדרך לחציית הסכר

 

 

 

ובהמשך השביל 

 

 

 

 

השביל עובר בסמוך לכפר Goedereede שאליו נכנסתי כדי לקנות כמה מצרכים במרכול המקומי. אחר כך המשכתי עם השביל במטרה למצוא מקום מתאים להקמת אוהל.

מסתבר שהדבר לא כל כך פשוט כי זהו אזור של שדות חקלאיים ולא קל למצוא בו מקום מתאים לקמפינג.

 

לאחר כשני ק"מ ראיתי משטח אספלט ומאחוריו שדה לא מעובד שהיה מוסתר מאחרי ערימת חול גדולה. החלטתי להתמקם כאן.

בעודי מקים את האוהל הופיע רכב ובו הבעלים של השדה ואיתו גם כמה ילדים. מסתבר שנצפתי במצלמת האבטחה שמוצבת במקום (כן, אפילו כאן יש מצלמות).

אחרי שסיפרתי לו מי אני ומה מעשי כאן נפרדנו כידידים.    

וכמו הולנדים אחרים שדיברתי איתם, גם האיש הזה לא הבין למה אני עושה את כל הדרך הזאת ברגל ולא באופניים.

 

 

שעת בין ערביים ירדה על האזור, כשלפתע התמלאו השמיים במאות אווזי בר שהיו מסודרים בלהקות במבנה של חץ ושהשמיעו תוך כדי מעופם קולות געגוע רמים שהפרו את הדממה שמסביב.

הייתי מרותק למחזה המרהיב ועד שהתעשתתי ורציתי לתעד אותו בצילום נעלמו האווזים אל מעבר לאופק באותה מהירות שבה הם הופיעו.  

 

 

 

 

 

 

יום 3

 

התחלה:  2 ק"מ אחרי Goedereede

סיום: כ- 10 ק"מ לפני Nieuw-Vossemeer

מרחק: 30.5 ק"מ

לינה: אוהל

 

בבוקר הכל מסביבי היה רטוב מטל הלילה, כולל הציוד, האוהל וגם אני עצמי מאחר שלא טרחתי להתקין את היריעה החיצונית של האוהל.

 

 

מזג האוויר נאה. השביל ממשיך לאורכם של שדות חקלאיים 

 

 

 

עוד שביל אופניים

 

 

ועוד סוללת הגנה

 

 

השביל ממשיך לאורכן של סוללות הגנה במשך כחמישה עשר ק"מ עד לכפר Herkingen. זהו החלק הטוב של השביל היום, כי אחרי הכפר תוואי השביל ממשיך על שבילי אופניים סלולים.

 

אני משתדל ללכת בצידי השבילים הסלולים היכן שזה אפשרי אבל הרבה פעמים העשב שלצד הדרך גבוה ורטוב ולא תמיד הקרקע נוחה להליכה.

 

מכאן ואילך העניינים הולכים ונעשים גרועים אפילו יותר. לאורך כשבעה ק"מ השביל חוצה לשון ים על דרך שמיועדת לרכב דו גלגלי לצד כביש ראשי.

 

חוף הים הצפוני

 

 

 

ועוד סוללות הגנה מכוסות באספלט שמשמשות גם כשבילי אופניים 

 

 

 

 

 

 

השמש קופחת על הראש ואין טיפת צל ברדיוס של קילומטרים. הגעתי לאתר שבו מגדל תצפית שממנו ניתן לצפות על עבודות הדלתא שנעשו באזור.

 

כך נראה השביל מהמגדל

 

 

 

השעה היא בערך ארבע אחה"צ. שקלתי להתמקם עם האוהל במדשאה שסמוכה למגדל התצפית. אבל השמש עדין גבוה בשמים ואין טיפת צל מקום.

בנוסף, נשאר לי בקושי רבע ליטר מים ולא הצלחתי  להביא את עצמי לבקש מים מהאנשים שמבקרים במקום.

 

החלטתי  להמשיך לללכת ולנסות למצוא מקום נוח יותר להקים בו אוהל. מצידו האחד של השביל עובר כביש ראשי ומצידו השני תעלה או נהר שלא משאירים מקום להקמת אוהל.

עצרתי זוג רוכבי אופניים וביקשתי מים. האישה הוציאה בקבוק מים קרים ונתנה לי.

כעבור שניים-שלושה קילומטרים הגעתי לרחבה מדושאת שהיתה מוסתרת משביל האופניים, לצידה של חורשה שרעו בה סוסים חומים ויפים.

 

היה לי בקבוק מים קרים, מקום טוב להקים בו אוהל ואפילו שולחן פיקניק ופח אשפה שהיו ממש ליד. לא צריך הרבה יותר מזה אחרי יום הליכה לא מוצלח במיוחד.

 

מיד לאחר שסיימתי להקים את האוהל התחיל לרדת גשם שהלך והתחזק. אעיר כאן שבכל לילה שישנתי באוהל, חוץ מבלילה הראשון, תמיד ירד גשם. אבל אין לי סיבה להתלונן

כי הגשם התחיל תמיד אחרי שהקמתי את האוהל והפסיק תמיד לפני שקיפלתי אותו.

 

וכדי להשאר בכל זאת  עם טעם טוב מיום ההליכה הזה, הנה שתי תמונות קצת יותר פסטורליות מהיום הזה.

 

ת מהיום הזה.

 

 

 

נערך ע"י משתמש יום שני 07 ספטמבר 2020 23:43:54(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 5 תודות למשתמש stardust על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 27/12/2019(UTC), ישר.א ב 28/12/2019(UTC), אמנון לנגי ב 28/12/2019(UTC), ehudavni ב 01/01/2020(UTC), Eli TheHiker ב 09/02/2020(UTC)
מממן
stardust  
#2 נשלח : שבת 08 פברואר 2020 22:36:52(UTC)
stardust


דירוג: שביליסט מנוסה

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/06/2014(UTC)
הודעות: 256

תודות: 106 פעמים
קיבל תודה: 308 פעמים ב 126 הודעות

יום 4

 

התחלה: כ- 10 ק"מ לפני הכפר Nieuw-Vossemeer

סיום: Bergen op Zoom

מרחק: 29.5 ק"מ

לינה: מלון

 

 

היעד להיום הוא העיר Bergen op Zoom.  גם היום השביל עובר דרך לא מעט דרכים סלולות אבל באופן פחות מעיק מאשר אתמול. הוא עובר בעיקר באזורים כפריים

ואין בקרבתו יותר מדי כבישים מהירים או מבנים הנדסיים אחרים שמשתלטים על הנוף.

 

 

 

 

השביל עובר לאורכה של תעלה רחבה

 

 

 

הכפר Nieuw-Vossemeer

 

 

 

 

 

הכניסה לעיר Bergen op Zoom עוברת דרך פארקים ושכונות מגורים. כשהגעתי לעיר סוללת הטלפון שבקה חיים, תוצאה של השימוש המסיבי שעשיתי באותו יום באפליקצית הניווט.

מבלי יכולת להעזר בטלפון לצורך מציאת מקום לינה, שוטטתי מעט ברחובות העיר עד שחלפתי ליד מלון מרשת גולדן טוליפ ונכנסתי לבדוק שם אפשרות לינה. המחיר 56 יורו ללילה,

מחיר מציאה לחדר נוח שכלל גם מקרר ושימוש חופשי בחדר הכביסה המאובזר.

 

Bergen op Zoom

 

 

 

בקרת נזקים מהירה שעשיתי בחדר גילתה יבלת בכל כף רגל. לפחות נמצא שימוש לפלסטרים שאני לוקח איתי תמיד.

 

העיר הנחמדה והמלון הנוח והנעים עוררו בי מחשבות על הישארות כאן ליום מנוחה, ואלה סולקו מהר בחזרה למקום שממנו הן באו.

 

 

 

 

יום 5

התחלה: Bergen op Zoom

סיום: 2 ק"מ אחרי Kalmthout

מרחק: 30 ק"מ

לינה: אוהל

 

 

בדרך החוצה מ- Bergen op Zoom, השביל עובר ליד תחנת הרכבת. כך נראה רק חלק ממגרש החניה הצמוד אליו.

 

 

 

 

 

 לאחר צעידה של כ- 130 ק"מ בהולנד אחצה היום את הגבול שבין הולנד לבלגיה לחבל פלנדריה הבלגי שהשפה המדוברת בו גם היא הולנדית.

 

השביל עוזב את שכונות המגורים שבפאתי העיר ומשם ממשיך עוד כעשרה ק"מ, רובם דרך יערות, ומגיע לגבול שבין הממלכה ההולנדית לממלכה הבלגית,

שקיבלה את עצמאותה מהולנד בשנת 1830.

 

הגבול בין שתי המדינות מסומן בפילארים שהם מין עמודים ממוספרים ונושאים עליהם את חותם המלך.

 

להתראות הולנד (שאליה השביל עוד יחזור), שלום בלגיה.

 

 

בלגיה, תמונה ראשונה

 

 

השוני בין שתי המדינות ניכר מיד. בבלגיה לא רואים יותר את המיבנים ההנדסיים של עבודות הדלתא, יש פחות שבילי אופניים ובאופן כללי השביל עובר פחות בדרכים סלולות.

הוא חוצה יערות רבים על דרכי עפר רחבות ומוצלות, עובר באזורים חקלאיים שהגידול העיקרי בהם הוא תירס, וכן בכפרים ובשכונות מגורים מטופחות.

אבל הכי אהבתי את שמורות הטבע עם הדרכים החוליות, הפריחה בסגול שמקיפה אותך מכל עבר, והאגמים היפים עם צמחי המים ועופות המים שמשתכשכים בהם.

 

יש לציין שאיכות סימון השביל משתפרת בבלגיה, ורק לעיתים רחוקות למדי נזקקתי לעזרת אפליקציית הניווט.

 

שמורת הטבע הראשונה, מיד עם חציית הגבול

 

 

 

בעיירה Kalmthout פגשתי זוג אמריקאים, אישה ובעל שגם הם הולכים את השביל בשלבים. הלינות שלהם הוזמנו מראש ולהם זה היום העשירי על השביל.

אלה היו האנשים היחידים שפגשתי בדרך שיש להם זיקה כלשהי לשביל.

 

באחת משכונות המגורים שהשביל עובר דרכן מאחורי רחוב שגינות הבתים בו מטופחות להפליא מצאתי חלקת דשא נוחה ושם הקמתי את האוהל.

 

 

יום 6

 

התחלה: 2 ק"מ אחרי Kalmthout

סיום: אכסניית נוער ליד Zoersel

מרחק: 34.5 ק"מ

לינה: אכסניית נוער

 

 

זהו יום ההליכה השני שלי בבלגיה וכבר אני יכול לומר ששבילי בלגיה נעימים יותר להליכה מאשר הולנד.

 

 

 

השביל עובר באזורים חקלאיים וחוצה את העיירות Wuustwezel  (אני משאיר לכם את הנסיונות להגות את השמות האלה) ו- Brecht.

 

 

 

העיירה Brecht

 

 

מפינות החמד שבדרך

 

 

 

 

הגעתי לאכסניית הנוער של Zoersel שמרוחקת כארבעה ק"מ מהעיירה. הקשתי בדלת האכסניה אבל לא היה מענה. המקום נראה סגור ומסוגר, למרות שבחוץ חנה רכב.

 

התחלתי כבר לעזוב את המקום כדי לחפש מקום לינה אחר והנה הגיע רכב נוסף שממנו יצאה אישה. היא ובעלה מנהלים את המקום בהתנדבות. הבעל שנמצא בפנים לא שמע את הדפיקות שלי בדלת.

 

מסתבר שלאכסניה מגיעים מעט מאוד אורחים מאחר שלא מדובר באזור תיירותי והיא משמשת בעיקר כבית לבני הזוג.

 

את ארוחת הערב אנחנו אוכלים ביחד ובמהלכה אני לומד מהם די ברבה על האזור ועל בלגיה בכלל.

 

האכסנייה ב- Zoersel

 

 

יום 7

 

התחלה: אכסניית הנוער ליד Zoersel

סיום: Olen

מרחק: 30.0 ק"מ

לינה: אוהל

 

 

לאחר ארוחת בוקר משותפת עם זוג שומרי האכסניה יצאתי ליום מעט מעונן אבל נעים להליכה.

 

השביל נכנס אל תוך אזור מיוער ולאחר שהוא חוצה כביש מהיר מעל גשר הוא ממשיך אל תוך אזורים כפריים.

 

 

 

 

 

 

 

סימון השביל בבלגיה נושא את הכיתובית:

GR5  Noordzee Riviera

 

 

 

 

משם השביל מתפתל לו בנעימות לאורך גדתו של הנהר Kleine Nete.

 

 

 

כאן עצרתי להפסקת קפה

 

 

 

 

 

לאחר הליכה של כשלושה ק"מ לאורך הנהר השביל מגיע לעיירה Herentals.  

 

 

 

מזג האוויר הנאה מתחלף למזג אוויר סגרירי וכשהגעתי לעיירה ירד כבר גשם שוטף. המתנתי מעט מתחת למחסה אבל משהגשם לא הראה כל סימן שהוא עומד להפסיק התעטפתי

היטב במעיל הגשם שלי והמשכתי ללכת.

 

 

 

חדש מול ישן בבלגיה

 

 

 

בפאתי העיירה Olen מצאתי חלקת דשא ושם הקמתי את האוהל. סוף יום 7.

 

 

 

 

יום 8

 

התחלה: Olen

סיום: Sherpenheuvel

מרחק: 34.0 ק"מ

לינה: גסטהאוז

 

בבוקר קר מאוד אבל די מהר מזג האוויר הופך להיות נוח ונעים להליכה.

 

קצת לפני שמגיעים לעיירה Westerlo עוברים ליד Tongerlo Abbey, מנזר מרשים מהמאה ה-12 לספירה.

 

 

 

בכניסה לחצר המנזר נזיר חביב נכנס איתי לשיחה ונתן לי הסבר מפורט על המקום.

 

 

 

 

 

 

גם היום השביל ממשיך להתפתל דרך יערות, בין שדות חקלאיים, ולאורך הנהר Grote Nete.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בהמשך השביל – הפתעה. עליה וירידה, ואחריה עוד עליה וירידה, ובקיצור: גבעות!

השביל, שהיה עד כה מישורי לגמרי והתפתל בנינוחות ימינה ושמאלה, הופך להיות באזור הזה גיבעי. ולמען האמת, היה משהו מרענן בשינוי הזה.

 

 

 

 

 

 

הכפר Sherpenheuvel שוכן על גבעה ופרוש שמו הוא (בדיעבד אפשר אולי היה לנחש זאת): גבעה חדה. בראש הגבעה החדה ממוקמת הקתדרלה הזאת:

 

 

 

מתוך חמש מקומות הלינה בעיירה שמציעה אפליקציית הניווט מסתבר שרק אחד עדין פעיל. כשהגעתי אליו גם הוא היה סגור ומסוגר. בעלת בית הקפה שממול התקשרה למעני לבעלת המקום

וזאת הופיעה כעבור דקות אחדות. שמה קריסטל, אישה צעירה ונחמדה, ולאחר שערכה לי סיור היכרות עם האכסנייה הנעימה והמאובזרת השאירה את המקום לרשותי והלכה לדרכה.

 

 

האכסנייה ב- Sherpenheuvel

 

נערך ע"י משתמש יום שני 20 יולי 2020 22:15:00(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 4 תודות למשתמש stardust על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 09/02/2020(UTC), io_travel ב 09/02/2020(UTC), ישר.א ב 09/02/2020(UTC), HarmonicWave ב 09/02/2020(UTC)
stardust  
#3 נשלח : יום שני 17 אוגוסט 2020 22:39:51(UTC)
stardust


דירוג: שביליסט מנוסה

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/06/2014(UTC)
הודעות: 256

תודות: 106 פעמים
קיבל תודה: 308 פעמים ב 126 הודעות

יום 9

 

התחלה: Sherpenheuvel

סיום: Bolderberg

מרחק: 40 ק"מ

לינה: אוהל

 

 

בימים האחרונים הבקרים קרים ואני שמח שיש איתי כפפות וכובע צמר. אבל הקור מתפוגג במהרה ומזג האוויר הופך להיות חמים ונעים.

 

בשעה מוקדמת למדי הגעתי לעיירה הגדולה Diest שהשביל חוצה אותה באחד מפרבריה ומשם ממשיך מזרחה לכיוון העיירה Lummen שהיא היעד שלי להיום.

 

השביל ממשיך להיות גיבעי ועובר בנופים של שדות פתוחים וגבעות מתונות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפני שאשכח, אציין שבנתיים השביל חזר להיות מישורי לגמרי. מסתבר שהאזור הגיבעי היה אפיזודה חולפת, רק קמט קטן במישורים של ארצות השפלה.

 

 

 

כשהגעתי  לעיירה Lummen לא מצאתי מקום לינה מסודר במרחק סביר מהשביל ולכן המשכתי ללכת במטרה למצוא מקום מתאים להקמת אוהל.

בניגוד למה שניתן אולי לחשוב, מציאת מקום להקמת אוהל בשביל הזה היא לא עניין של מה בכך. לעיתים צריך ללכת כיברת דרך ארוכה, ונדרשת עין טובה וגם קצת מזל כדי למצוא מקום

שהוא אינו שטח פרטי, אינו מגודר, לא רועה בו בקר, נסתר מהעין, והוא גם נוח ונעים ללינת לילה.

 

העיירה Lummen 

 

 

 

המשכתי ללכת. חציתי כביש מהיר ואחר כך את תעלת אלברט שהשביל חוצה מספר פעמים, אורכה 130 ק"מ והיא מחברת בין הערים ליאז' ואנטוורפן.

 

 

 

 

 

 

 

לבסוף הגעתי לכפר Bolderberg. עברתי ליד מגרש כדורגל ומשלא מצאתי מקום יותר מוצלח, גם ככה יום ההליכה הלך והתארך, החלטתי להקים כאן את האוהל כאן ולסיים את היום.

 

 

יום 10

התחלה: Bolderberg

סיום: אי שם בין Bolderberg ל- Zutendaal

מרחק: 23 ק"מ

לינה: אוהל

 

 

עד לעיר ההולנדית מאסטריכט, שהשביל עובר בה, המרחק הוא כ- 75 ק"מ. אני מציין זאת מכיוון שהתכוונתי להעביר לילה במאסטריכט ולכן הייתי צריך לעשות חלוקה מתאימה של המרחק לימים.

חלוקה ליומיים נראתה לי עמוסה מדי, חלוקה לשלושה ימים -  מרווחת מדי. אבל יאללה, שיהייה.

 

שעת בוקר בכפר Bolderberg.

 

 

 

השביל ממשיך לאורך שמורת Bolderberg היפה.

 

 

 

 

 

 

 

לאורך השביל פזורים ספסלים רבים ולרבים מהם צמוד פח אשפה. כשעברתי באחד הכפרים (אינני זוכר את שמו) התיישבתי על אחד הספסלים שנקרה בדרכי למנוחה קצרה.

 

אישה מבוגרת עם מקל הליכה בידה האחת וסל קניות בידה השניה עצרה לידי והתחילה לשוחח איתי בהולנדית. אחרי שנוכחה שאני לא דובר את השפה עברה לאנגלית בסיסית.

סיפרתי לה מי אני ומה אני עושה פה והיא שאלה בפליאה: אתה הולך לבד? עניתי בחיוב. היא ענתה שגם היא אוהבת להיות לבד, ומיד הוסיפה: אבל לא יותר מיום אחד, וצחקה.

דיברנו על גלי החום שהיו כאן לאחרונה והיא אמרה שמחר הטמפרטורה תהייה כאן 31 מעלות. כדי להיות בטוחה שהבנתי אותה ציירה בעזרת מקל ההליכה שלה את המספר 31 על הקרקע החולית.

אחר כך פתחה את סל הקניות שלה והראתה לי את תוכנו. אתה אולי צריך אולי מפה משהו? שאלה. רק אחרי שהבטחתי לה שלא חסר לי כלום נפרדנו לשלום והלכנו כל אחד לדרכו.

 

 

 

 

מאחר שהזכרתי קודם פחי אשפה, אז אם הייתי מתבקש לתת ציון לרמת הניקיון של השביל, הרי שבסולם שבו ארצות כמו אנגליה ושוויץ מקבלות 10 וישראל 4,

הייתי נותן להולנד ציון 9 וחצי ולבלגיה ציון 9. בכל זאת רואים פה ושם אשפה מושלכת לצד הדרך.

 

 

 

 

מנזר Herkenrode מהמאה ה-12

 

 

 

 

 

 

בחצר המנזר יש מחנה של הצבא הבלגי

 

 

 

חציית תעלת אלברט

 

 

 

 

 

גם היום הלכתי עוד כברת דרך עד שמצאתי מקום מתאים להקים בו אוהל, שלבסוף נמצא אי שם לא רחוק מתעלת אלברט.

 

 

יום 11

 

התחלה: אי שם בין Bolderberg ל- Zutendaal

סיום: Zutendaal

מרחק: 22 ק"מ

לינה: מלון

 

השביל ממשיך היום דרך שמורת הטבע המרשימה De Maten. עוד יום קצר יחסית ונעים מאוד להליכה.

 

 

 

 

 

 

 

היערות של בלגיה מזכירים את היערות מסיפורי האגדות של הילדות. יש גם פירות יער אבל הם פחות טעימים מאלה שטעמתי בארצות אחרות, דרום צרפת למשל.

 

 

 

השביל מגיע לוואריאנט הראשון שלו. התוואי הראשי ממשיך דרך היערות לעיירה Zutendaal בעוד שהוואריאנט מוביל למרכז העיר .Genk עד לא מזמן (2017) זה היה ההיפך,

כלומר הוואריאנט היה התוואי הראשי. אני בחרתי ללכת בתוואי הראשי.

 

 

 

 

 

לאורך השביל פזורות מסעדות אוכל מהיר רבות (Friterie) שמגישות בין השאר צ'יפס טעים, וכשזה קורה במהלך יום הליכה, המושג "אוכל מנחם" מקבל את מלוא המשמעות שלו.

 

 

 

יום 12

 

התחלה: Zutendaal

סיום: Maastricht

מרחק: 30 ק"מ

לינה: מלון

 

השביל ממשיך דרך יערות ושדות, לאורך תעלות מים ובין שכונות מגורים עד לעיירה Lanaken  בואך לעיר מאסטריכט.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפני שנת 2017 ה- GR5  עקף את העיר מאסטריכט ממערב לאורך תעלת אלברט אבל מאז תוואי השביל שונה וכיום הוא חוצה את העיר.

 

אחרי שעוברים את Lanken השביל ממשיך כשמשמאל זורם נהר המאס (Maas) רחב הידים שעל שמו נקראת העיר מאסטריכט.

 

 

כשמתקרבים לעיר נהר המאס מתפצל והשביל עובר בין שני האפיקים שלו. משני צידי השביל יש עשרות בתים צפים על המים, עצים רבים והאזור שופע מים ויפה מאוד.

 

שאלתי אישה שבאה מולי אם פה זה כבר הולנד. היא הצביעה לכיוון צפון ואמרה: הולנד זה שם, עוד מאה מטר.  

 

 

 

 

 

 

 

 

במאסטריכט מצאתי מלון זול ונחמד במרכז העיר. זוהי אחת הערים העתיקות ביותר בהולנד והיא יושבת באזור מפגש בין הולנד, גרמניה ובלגיה ומן הסתם מושפעת מבחינה תרבותית משלושת המדינות האלה.

היא ידועה בעיקר בגלל האמנה שנחתמה כאן שביססה את היורו כמטבע של השוק הארופאי המשותף.

 

 

כאן נחתמה אמנת מאסטריכט

 

 

 

 

 

 

 

 

המשך יבוא

 

נערך ע"י משתמש שבת 05 ספטמבר 2020 11:23:03(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 4 תודות למשתמש stardust על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 18/08/2020(UTC), ישר.א ב 18/08/2020(UTC), HarmonicWave ב 18/08/2020(UTC), אמנון לנגי ב 19/08/2020(UTC)
ehudavni  
#4 נשלח : יום שלישי 18 אוגוסט 2020 07:16:10(UTC)
ehudavni


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2012(UTC)
הודעות: 89

תודות: 84 פעמים
קיבל תודה: 74 פעמים ב 38 הודעות

מחכה כבר הרבה זמן להמשך......

thanks 1 משתמש הודה ל ehudavni עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 18/08/2020(UTC)
stardust  
#5 נשלח : שבת 05 ספטמבר 2020 11:06:15(UTC)
stardust


דירוג: שביליסט מנוסה

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/06/2014(UTC)
הודעות: 256

תודות: 106 פעמים
קיבל תודה: 308 פעמים ב 126 הודעות

יום 13

 

התחלה: Maastricht

סיום: Visé

מרחק: 32 ק"מ

לינה: אוהל

 

היום השביל יחצה שני גבולות: תחילה את הגבול בין הולנד לבלגיה, ומיד אחריו את הגבול בין שני חבלי הארץ העיקריים המרכיבים את בלגיה: חבל פלנדריה וחבל וולוניה. זהו ארוע שאפשר לכנותו "דרמטי"

בשביל המעט "מנונמנם" הזה מהסיבות האלה:

 

ראשית, מדובר במעבר מהשפה ההולנדית לשפה הצרפתית, שזו השפה העיקרית שתלווה את השביל עד סופו.

 

שנית, זהו מעבר מטופוגרפיה כמעט לגמרי מישורית לטופוגרפיה גיבעית ואפילו הררית. בקרוב מאוד השביל יכנס לחבל הארדנים המאופיין בהרים המיוערים שלו. במדריך סיסרון בסעיף עליות/ירידות

נרשמה עד כה מילה אחת: "זניח". בפרק על חבל וולוניה, לעומת זאת, שהשביל חוצה אותו לאורך 143 ק"מ, מופיע בסעיף עליות/ירידות הנתון 3089/3350 מ' בהתאמה.

 

שלישית, השינוי התרבותי. באותה מידה שניתן לראות את חבל פלנדריה כהמשכה של הולנד דרומה, כך גם ניתן לראות את חבל וולוניה כהמשכה של צרפת צפונה. ההבדלים בין שני חבלי הארץ ניכרים די מהר.

פלנדריה מתאפיינת בשכונות מגורים מודרניות עם גינות מטופחות ללא דופי, ואילו בוולוניה יש משהו יותר כפרי, אפילו משהו "ים תיכוני", שמזכיר את צרפת ובעיקר את דרומה.

 

השביל יוצא מהעיר מאסטריכט לאורך נהר ה- Jeker

 

 

 

משם הוא נכנס למכרה של אבן גיר שהוסב לאחרונה לשמורת טבע ובעקבות כך ה- GR5 שינה את מסלולו כך שכיום הוא חוצה את המכרה.

 

 

 

אחד מהפילארים המסמנים את הגבול בין הולנד ובלגיה, מספרו 1843.

 

 

 

 

 

מרחק קצר אחרי המעבר מהולנד לבלגיה השביל חוצה שוב את תעלת אלברט ומיד אחר כך חוצה את הגבול בין פלנדריה לוולוניה וממשיך דרומה לכיוון הכפר Eben-Emael

שהוא הכפר הראשון שפוגשים בוולוניה.

 

 

 

 

 

 

הבית המוזר הזה זה נקרא tour d'Eben Ezer. הוא בנוי מאבני צור ומשמש גם כמוזיאון וכמגדל תצפית. פרטים נוספים באינטרנט.

 

 

 

 

 

השביל ממשיך בין שדות רחבי ידים וגבעות מתונות שמזכירים לי את נופי הנגב הצפוני.

 

 

 

יכולתי בקלות לדמיין לעצמי שאני נמצא בנגב הצפוני ולא אי שם בצפון אירופה.

 

 

 

לפני שהשביל נכנס לעיר Vise הוא חוצה את שוב את תעלת אלברט וזמן קצר אחר כך גם את נהר ה- Meuse (זהו אותו נהר שפגשנו בהולנד שם הוא נקרא Maas) כשבאופק העיר Vise.

 

זהו קטע הליכה מהנה גם למי שנמצא בסופו של יום הליכה ארוך.

 

 

 

 

 

 

העיר Visé

 

 

 

 

יום 14

 

התחלה: Visé

סיום: כ-2 ק"מ אחרי Olne

מרחק:  30 ק"מ

לינה: אוהל

 

צריך להתחיל להתרגל ל"מוד" ההליכה החדש שכולל גם עליות וירידות. עד כאן הדעת לא היתה מוטרדת משינויי גובה לאורך השביל. עכשיו המצב שונה ואני אפילו מוצא את עצמי מתנשף פה ושם.

עכשיו גם רצף של ימי הליכה של שלושים קילומטרים ויותר ביום הוא לא משהו טריוויאלי.

 

 

 

 

הנופים הכפריים מעצימים את תחושת הפסטורליות. עכשיו אני יכול להשתמש גם בצמד המילים "גבעות מתגלגלות" כדי לתאר את הנוף שמסביבי.  

 

 

 

 

 

 

 

 

לאחר חציית נהר ה- Vesdre, השביל נכנס לחבל הארדנים שבוודאי מוכר לכל מי שמתמצא מעט בהיסטוריה של שתי מלחמות העולם.

 

 

 

 

ציינתי כבר שבכל לילה שישנתי באוהל ירד גשם. אבל זה היה מזמן, אז אני מזכיר זאת שוב.

 

 

 

 

יום 15

 

התחלה: 2 ק"מ אחרי Olne

סיום: Spa

מרחק: 25 ק"מ

לינה: מלון

 

 

היום הגבעות ממשיכות להתגלגל והנופים ירוקים מתמיד. התמונות מדברות בעד עצמן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השביל מתנהל דרך הנופים היפים בכיוון כללי דרום מזרח, חולף ממערב לעיר Spa ואז פונה בחדות צפונה ודרך יער עבות וסבוך מוביל אל העיר.

 

 

Spa היא עיר יפה ולא גדולה שידועה במעיינות המרפא שלה. שמה הפך לשם גנרי לכל מרחצאות המרפא למינהם.

 

 

 

 

יש כאן אפילו קאזינו

 

 

 

 

 

 

השתכנתי במלון נאה ולא זול במיחד במרכז העיר (לא מגיע לי?) ובחדר הנעים התפנתי לחישובי קיצין, והכוונה במקרה זה היא לקיצו של המסע שלי.

 

לא אלאה אתכם בשיקולים של הזמן שנותר לי עד לטיסה חזרה הביתה (טיסה ישירה של טרנסאוויה מאיינדהובן) אל מול זמינות התחבורה הציבורית שאמורה להביא אותי לאיינדהובן בהמשך הדרך.

כשהוספתי לכל זה גם בעיה בכף רגלי השמאלית שהציקה לי לכל אורך הדרך ורק הלכה והחריפה, הגעתי למסקנה שאין לי הרבה ברירות אלא לסיים את ההליכה להתחיל לעשות את דרכי חזרה הביתה,

מוקדם יותר משתכננתי.

 

 

thanks 4 תודות למשתמש stardust על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 05/09/2020(UTC), ehudavni ב 06/09/2020(UTC), ישר.א ב 06/09/2020(UTC), אמנון לנגי ב 06/09/2020(UTC)
stardust  
#6 נשלח : שבת 05 ספטמבר 2020 11:20:13(UTC)
stardust


דירוג: שביליסט מנוסה

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/06/2014(UTC)
הודעות: 256

תודות: 106 פעמים
קיבל תודה: 308 פעמים ב 126 הודעות

 

למחרת בבוקר עליתי על הרכבת חזרה צפונה לאיינדהובן דרך מאסטריכט.

 

איינדהובן היא עיר לא גדולה במיוחד (בהולנד למעשה אין ערים גדולות ממש) שידועה בעיקר בגלל חברת פיליפס שהמטה הראשי שלה שוכן בה ובגלל קבוצת הכדורגל עטורת התארים שלה.

בכל מקרה אני עתיד לבלות שלושה לילות בעיר הזאת שזה הרבה מעבר למה שתכננתי.

 

כדי להעביר את הזמן חשבתי לנסוע יום אחד לאמסטרדם וביום אחר לשכור זוג אופניים ולעשות חלק משביל ואן גוך, שקטע ממנו זוהר בחושך בצבעים בהשראת הציור הידוע Starry Night

(השם הזה נשמע לי מוכר מאיזשהו מקום...)

 

אבל בסופו של דבר אף אחד מאלה לא יצא אל הפועל כך שהעברתי את הזמן בטיולים בסביבה ובציפיה לטיסה חזרה הביתה.

 

 

 

 

אחד החניונים ליד תחנת הרכבת של איינדהובן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יום חם באיינדהובן

 

 

 

 

 

                                                                               %   %   %   %   %   %   %   %

 

בימים האלה הייתי צריך להיות בשלבי תכנון מתקדמים לקראת היציאה למקטע השני של ה- GR5. אבל הימים הם ימי קורונה, ובמצב הנוכחי לא נראה שזה יקרה בזמן הקרוב.

 

כל מה שנותר זה להתרפק על השבילים מהעבר ולחלום על אלה שעוד יבואו.

 

נערך ע"י משתמש יום שני 07 ספטמבר 2020 23:45:38(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 4 תודות למשתמש stardust על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 05/09/2020(UTC), ישר.א ב 06/09/2020(UTC), HarmonicWave ב 06/09/2020(UTC), אמנון לנגי ב 06/09/2020(UTC)
io_travel  
#7 נשלח : שבת 05 ספטמבר 2020 12:58:21(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,150

תודות: 1169 פעמים
קיבל תודה: 419 פעמים ב 222 הודעות

עקבתי בכיליון עיניים. יש משהו ממכר, מדיטטיבי בהליכה במסלול שהוא פחות דרמטי (״מנומנם״?). אהבתי כל תמונה, כל תאור.

אני תוהה אם הצרוף של bikepacking עם הייקינג הוא לא מושלם לשביל הזה. אופניים - בחלק הצפוני, השטוח. הליכה - בחלקים האלפיניים שעוד יגיעו...

מחכה כבר שתחזור לשביל... בשנים הבאות.

ובינתיים: תודה רבה מאוד שאיפשרת גם לי להתרפק thumbup 

ענבר.
thanks 2 תודות למשתמש io_travel על הודעה מועילה זו.
ישר.א ב 06/09/2020(UTC), stardust ב 06/09/2020(UTC)
משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.