שביל ישראל ומסלולים ארוכים בעולם
»
כללי
»
פורום כללי
»
מי מכיר מי יודע? חלק ראשון- נושא נעול
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2007(UTC) הודעות: 161
|
ברור, אין בעיה... אבל החידות שלך הולכות ונעשות קשות: רכבות מילא אבל מה הסיפור עם השעה? אם זה קשור לתמונת השעון, אז צר לי אך לא הבנתי...
רמז חידתי לשלי: נסו לצבור כמה סדקים (אני בחיים לא אגיע לרמה שלך גלמידי). מויש39492.8751041667
|
|
|
|
דירוג: שביליסט בכיר Medals: קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762 תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
פיתרון: שעון השמש על תל עזיקה. רואים בתמונה של גלמידי את הכיתוב המפרט מה רואים לכיוון דרום מערב (אשדוד,אשקלון אם אין אובך...). בשעון יש סימון אחד חסר (השעה 17:00) אך מי שהיה במקום יכול להבחין כי השקע של הסימון קיים בלי הקו הכהה.
התמונה של התרמילאי היא על הגשר ההרוס מעל מסילת הברזל התורכית הישנה בפורה. מסילת הברזל התורכית היתה מסילה צרה שרוחבה לא תאם את הרוחב הבריטי של מסילות הברזל המקובל גם היום.
לגבי התמונה של מויש: זה מזכיר לי את הנוף באיזור נחל צין.... yankale1739492.8705439815 |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 21/03/2006(UTC) הודעות: 444
|
קטונתי מול "עכברי השביל" של יענק'לה.
|
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2007(UTC) הודעות: 161
|
לא צין. שים לב, ערכתי את החידה שלי.
|
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 21/03/2006(UTC) הודעות: 444
|
|
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 22/10/2007(UTC) הודעות: 408
|
מויש עין סדק? מכיוון מערב?אזור ים המלח ?
|
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2007(UTC) הודעות: 161
|
לא, זה לא זה. חפש סדקים אחרים, דרומה יותר. עוד נסיון אחד ואני מגלה...
יפה יפה, גלמידי.. לגבי עין סדק - אחלה מקום (אם אכן הייתי בו; בימי היסודי הייתי עם איזה חוג במשהו דומה בים המלח, אבל היה לילה), אבל גייזר זה לא. בכ"מ, לא צריך עוד. שבעתי גייזרים. מויש39492.9061342593
|
|
|
|
דירוג: שביליסט בכיר Medals: קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762 תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
בשביל שגלמידי לא עלי שוב אז הינה שתיים נוספות:
1:
2:
|
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 22/10/2007(UTC) הודעות: 408
|
|
|
|
|
דירוג: שביליסט בכיר Medals: קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762 תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
האם זה באיזור הסדקים באיזור נחל אשבורן (כך קוראים לנחל ? כמה ק"מ מיזרחית להר יהב)
ותגידו מילה טובה למי שהימציא את השירשור הזה, חמישה שבועות ועוד לא נגמר... yankale1739492.9160532407 |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 21/03/2006(UTC) הודעות: 444
|
יענק'לה: התמונה השנייה שלך מהכרמל, אחרי חרבת עקב, מהירידה לקראת בית חנניה?
אגב הרכבת:
מי מכיר/מי יודע:
רצוי להזהיר - חלק מהתשובות מבוסס על אגדות וכן חיפוש מידע עלול לגרום להתמכרות.
- איך הרכבת בזמן הטורקים הצליחה להגיע ל-100 קמ"ש?
- למה רוחב המסילה קטן יותר מהמקובל 105 ס"מ במקום 106.7?
- היכן נקבע תוואי המסילה ע"י חמור?
- מי האירופאי שקיבל תואר "פשה" מהטורקים בזכות הרכבת.
גלמידי39492.9679282407
|
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2007(UTC) הודעות: 161
|
א. יפה יענקלה! התמונה צולמה בעליה מנחל צבירה אל הסדקים שאליהם התכוונת, כמה ק"מ מערבית לספיר.
ב. לגבי השאלה השניה של גלמידי - לא יודע אם זה קשור, אבל רוחב המסילה המקובל כיום, קשור ברוחב עגלותיהם של הרומיים. כך נקבע רוחבן של מנהרות הרכבת בתקופות מאוחרות יותר, ולפי המנהרות נקבע רוחב מיכלי הענק המוצמדים למעבורות חלל ברגע ההמראה, פשוט כי היה צריך לשנע אותם דרך המנהרות. כך יצא שנאסא התחשבה ברוחב הסטנדרטי של שני סוסי הובלה כדי לקבוע את הסטנדרט שלה...
הנה: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=97046
ג. ינקלה, האם התמונה הראשונה שלך קשורה לסוף הטיפוס מיגור לעוספיה? יש שם כביש כזה עם אנדרטאות. מויש39493.0431828704
|
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2007(UTC) הודעות: 161
|
מוסטפה כמאל היה למפקד התורכי הראשון אי פעם שהביס צבא מערבי, והפך לגיבור לאומי ובעל התואר "פאשה" (מפקד).
|
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 21/03/2006(UTC) הודעות: 444
|
לגבי הפשה/פאשה: עדיין יש חילוקי דעות לגבי האם טורקיה אירופאית.
התכוונתי אירופאי (וזה החריג), לבנבן, לא אזרח טורקיה.
לגבי המסילה: הרוחב של המסילה היה קטן יותר מהמקובל באירופה, למה?
|
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2007(UTC) הודעות: 161
|
טוב, טעיתי. אבל הכאמל הזה נולד ביוון שזה גם די אירופה... הוא לא קשור לרכבת באמת. אני לא טוב באגדות.
|
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 21/03/2006(UTC) הודעות: 444
|
|
|
|
|
דירוג: שביליסט מנוסה קבוצות: חבר
הצטרף: 27/02/2004(UTC) הודעות: 234 תודות: 42 פעמים קיבל תודה: 51 פעמים ב 25 הודעות
|
מקורו של רוחב המסילה בטעות של המפעל שייצר אותה, והמהנדס
(הגרמני, איך לא) מייסנר זכה בתואר פשה בזכות טיב הביצוע ומהירותואסף א39493.0445486111
|
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 21/03/2006(UTC) הודעות: 444
|
לגבי הפשה - נכון מאוד.
לגבי רוחב הפסים:
- זוהי האופציה הראשונה לתשובה.
...."הרכבת החיג'אזית התאפיינה ברוחב מסילה שאין לו אח ורע בעולם כולו. רוחב המסילה החדשה עמד על 105 סנטימטרים, 1.7 סנטימטר פחות מהתקן העולמי. הסיבה לשוני זה נעוצה בטעות ייצור במפעל הבלגי שייצר את אדני הרכבת הראשונים. עם גילוי הטעות, לאחר שיוצרו למעל מ-50,000 אדנים במידה השגויה, החליט מייסנר כי זה יהיה מעתה רוחב המסילה כולה".....
- ישנה דעה האומרת כי הייתה כוונה לחבר את הרכבת בארץ לרכבת הצרפתית בסוריה:
...." הרכבת החיג'אזית, ובכלל זה שלוחת רכבת העמק התאפיינו ברוחב מסילה שאין לו אח ורע בעולם כולו. רוחב המסילה החדשה עמד על 105 סנטימטרים, 1.7 סנטימטר פחות מהתקן העולמי ל"מסילות צרות". יש הטוענים שהסיבה לשוני זה היא בגלל שהמסילה הצרפתית בין ביירות לדמשק, שהייתה אמורה להתחבר למסילה החיג'אזית ושבה רצה מייסנר להשתמש להובלת הציוד הנייד, הייתה ברוחב של 105 סנטימטר"...
- ושלישית כי היה מהר יותר וזול לבנות מסילה צרה:
..."כדבר ראשון החליט מייסנר פחה על בניית מסילה צרה ברוחב של 1,050 מ"מ בניגוד למסילות התקניות שהיו ברוחב של 1,435 מ"מ. זאת מאחר ומסילה צרה, עלות בנייתה הייתה זולה יותר, וזמן הבנייה היה קצר יותר. מה עוד שתחילת העברת חומרי הבנייה והציוד המסילתי התבצעה בקו ביירות- דמשק שהיה בעל מסילה צרה. תלותם הבלעדית של העת'מאנים בקו יחיד זה ואי נכונותם של הצרפתים למכור לסולטאן את הקו, הביאו את מייסנר להחלטה להקים קו נוסף בין חיפה לרכבת החיג'אזית"....
עכשיו יש כבר מס' עוגנים לנושא, נשארו שתי שאלות פתוחות. גלמידי39493.0626851852
|
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 22/10/2007(UTC) הודעות: 408
|
התמונה השנייה יענקלה האם זהו הצד ההררי המזרחי של אזור זכרון יעקב המשקיף אל הים?
|
|
|
|
דירוג: שביליסט בכיר Medals: קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762 תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
ואללה מה שהלך כאן בלילה... התמונה השניה היא אכן מחוטם הכרמל. (הצד מערבי של הרכס לא המיזרחי..שימי)
הינה התמונה כולה:
גלמידי: זו העליה לחרבת עקב לא ירידה לבית חנניה...
התמונה הראשונה לא מתל עזיקה ולא העליה מיגור לעיספיה, לכו צפונה.. yankale1739493.426724537 |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
שביל ישראל ומסלולים ארוכים בעולם
»
כללי
»
פורום כללי
»
מי מכיר מי יודע? חלק ראשון- נושא נעול
עבור לפורום
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.