ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

2 עמודים12>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
naty_h  
#1 נשלח : יום רביעי 22 מאי 2013 19:31:35(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
השירשור הזה עוסק בפארק היפהפה הזה בפירינאים בתקופה מחוץ לעונה ומנסה לשלב הסברים וטכניקות טיפוס לייט ברמה הנדרשת להבנת הרים מחוץ לעונה ,מטרת השירשור העיקרית היא להסביר את המגבלות הקיימות , זה אינו קורס טיפוס אלא מטרה להעביר ידע שעשוי להיות חיוני במקרים מסוימים

בינתיים הספקתי לכתוב גם מדריך מקוצר ומאד חלקי בנושא:

מדריך מזג אויר להרים ובשלג שאני מקוה לסיים בקרוב
.

תיכנון היה כאן : התיכנון

והביצוע היה :

למרות נסיון לא מוצלח למכירת הכרטיס בשל פציעה הטיול היה למיטב הבנתי מדהים אם לא למעלה מזה .

אך התיכנון היה שאפתני מדי בפועל ספרד גדולה והמרחקים בהתאם תחבורה ציבורית לא משהו ... .

והביצוע :

הנחיתה בולנסיה היתה נחיתה קשה זרקו את התרמיל מהעגלה למסוף והופ מערכת הגב שבורה ...

טורקיש איירליינס חברה מצוינת היו נהדרים מאחר ונחתתי בראשון במאי חג הפועלים לא עובדים ...בספרד כאילו שהם צריכים תירוץ ... שלחו אותי לחנות במדריד למחרת היום או לשוחח איתם טלפונית אך זמן לא היה לי כך שעוד באותו היום הגעתי לברסה השתקעתי באכסנית הנוער נואסטרה סניורה דה מנסורט אכסניה מדהימה ויקרה 23 יורו ללילה .

בפועל בתאריכים 3 4 5 המשכתי את עונת הסקי באתר בקירה ברט אזור ברט התאכסנתי בויילהה מלון פראדטס רחוב פראדטס 9 נפלא 20 יורו ללילה ממש על יד בנקו סנטנדר משם תחנת האוטובוס לבקירה ברט האוטובוס יוצא בבוקר יש מספר אפשרויות הזמנים נמצאים בטרמינל האוטובוסים של אלוסה
יש בעיקרון כל שעה לוקח 20 דקות להגיע ציוד משכירים בסקי סרוויס השייך לבקירה ציוד מעולה הניהול של חוזה מריה מעולה והאיש איכפתי ביום השלישי שכרתי סקי טראוורסיה טורינג סקי כזה שמטפסים איתו בשיפועים מטורפים ,מיד אתיחס לספורט אך החשוב האיש לקח אותי במכוניתו כדי למצוא עבורי מקום לטיפוס השאיר לי מספר טלפון למקרה שצריך או סם ארצה הקפצה בחזרה , ואירגן לי מוטות סקי טלסקופיים כי כשמטפסים מקצרים את המוטות בכלל הצוות שם מקצוענים ובקשר טראוורסיה או סקי טורינג זהו למעשה שילוב של סקי קרוס קאונטרי וסקי רגיל , אחת החברות המובילות בתחום היא טראב ששכרתי את מגלשיה ומאד מאד התלהבתי זה משהו מיוחד , מטפס שיפועים שלא מהעולם הזה , קצת חורג ממסגרת הפורום אך אם יש מתענינים אשמח להרחיב .

בתמונה אני אחרי הטיפוס מהבניינים הנראים למטה ברקע הנמצאים שלוש מאות מטרים מתחתי מרחק אנכי לאחר שיפוע של בסביבות 30% מה שמלמדעל יכולות המגלשים הללו .



אדלג על ההמשך רק אגיד שניתן להגיע אל טורלה מויאלהה כך :
אוטובוס מויאלהה אל יידה ומיידה אל בארבאסטרו ,אני המשכתי לסרגסה מיידה כדי לנוח ממספר ימי סקי מדהימים אך מעייפים ,מויאלהה המשכתי בשישי לחודש אל יידה ומשם לסרגוסה יצאתי בסבבות 0900 למיטב זכרוני לסרגוסה המדהימה הגעתי בלילה , למעשה הקישור בתחבורה ציבורית לא מדהים לו הגעתי עד השעה חמש לעיירה ברבארסטרו ניתן היה להמשיך משם באוטובוס ישיר פעם ביומיים לטורלה או לברוטו הנמצאת 4 ק"מ מתחתיה , ארבעה ק"מ אותם הרגשתי היטיב בשמיני לחודש היום בו המשכתי מסרגוסה אל ברוטו את הלילה של ה 6 ו ה 7 עשיתי באכסנית נוער נפלאה בסרגוסה בה ניתן לכבס 4.5 אירו ולבשל בחינם מחיר השתנה מ 14 ל 15 מהלך שהותי שם .

פרטי האכסניה :

מלון Albergue La Posada del Comendador
כתובת Predicadores, 70
Zaragoza, 50003
ספרד
טלפון +34976282043


סרגוסה יפהפיה ביקרתי באלחאפרייה כהכנה לאלהמברה בגרנדה ובכנסיה מדהימה נואסטרה סניורה דל פילאר מרשים מאד .האכסניה הנמצאת ברחןב פרקאדורס קרובה מאד לכל האתרים המרכזיים קל מאד להגיע אליה מפלזה ארופה למעשה כל האוטובוסים המגיעים לסרגוסה עוצרים בפלזה אירופה כך שבהגעה וכן בעזיבה הראשונה והחזרה לאכסניה לאחר פארק אורדסה כדי לקחת דברים לא עברתי בטרמינל האוטובוסים כלל .

ההמשך לפארק אורדסה :
ב 8 לחודש עזבתי את האכסניה ב 0830 כדי להמשיך להואסקה ומשם לבארבסטרו : במקום לקחת קו 33 לטרמינל הלכתי על הרפתקאה מקומית הרפתקאה ראשונה בסידרה שאלתי נהג אוטובוס בפלזה אספניה והתחלתי ללכת ימינה מפלזה אירופה חציתי את הגשר מעל הנהר הרחב מאד והתחלתי לחפש את התחנה המובילה להואסקה לאחר שיטוט ולמרות שקיבלתי תשובות שליליות נמצאה גברת מבוגרת נחמדה שהובילה אותי למקום הנכון כך בשעה 10:30 עליתי על האוטובוס של אלוסה להואסקה שם מסעדה סינית בזיל הזול 3.5 אירו למרק עוף ואורז והמשך בשעה 1400 לבארבאסטרו אוטובוס לכיוון יידה לשם הגעתי ב 1500 האוטובוס יצא משם ב 1700 כך שבשעה 1900 התאכסנתי בברוטו הקפואה במלון גאראפה הנפלא 25 אירו ללילה ולמחרת בבוקר ה 9 בחודש יציאה ב 0800 עם כל הציוד לא כולל מה שנשאר בסרגוסה על הגב ביום גשום וקר עד קפוא לכיוון מרכז המבקרים של פארק אורדסה בטורלה לשם הגעתי ב 10:20 בדיוק

עדיין צריך לזכור כי מערכת הגב של התרמיל שבורה זמן לעבור במדריד לא היה לי ומכאן ממשיכה הרפתקאה נגד כל הסיכויים .
..

naty_h41452.6973611111
מממן
naty_h  
#2 נשלח : יום רביעי 22 מאי 2013 23:59:16(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
הרפתקאה נגד כל הסיכויים פארק אורדסה .

ראשית המפה מהאתר הרשמי שקצת קשה להתמצא בו :

.המפה מהאתר הרשמי



התחבורה הציבורית לטורלה או   לפורמיגאל או לקדנצו עוברת כולה דרך סביניניגו , התחבורה   טורלה סבינינגו מתבצעת על ידי אואנסה avanza bus רק שאינפורמציה על זמני האוטובוסים אינה בנמצא אואונסה בדיוק עכשיו מעדכנים באתר את זמני הנסיעות שלהם ....אז כדי לדעת איך להגיע לטורלה קיפצו לטורלה לתחנת האוטובוס מול מרכז המבקרים יש שם בתחנה לוח זמנים מעודכן , או תתקשרו למרכז המבקרים בשעות הפעילות ותיתחננו שיענו לכם .... אולי יהיה לכם מזל , אהה ואני לא   צוחק .... הסימנים שנחרצו מהרצועות בגב מעידים שיש כאן בעיה קלה ... .

מכל מקום השעה כבר 1020 ואני במרכז המבקרים רטוב כולי משעתיים וקצת הליכה בגשם , הבחורה במרכז מבקרים נחמדה אך נוזפת בי וטוענת כי טיפוס לבד ללא היכרות מתאימה עם אלטה מונטניה הר גבוה אינו מאד אינטיליגנטי ... טוב זה כבר יותר מדי ... מה גם שלטעון טענה כזו ללא היכרות מספיקה עם העומד מולה ועם נסיונו בהרים אינו מאד אינטיליגנטי מלכתחילה....וחוץ מזה מי מטפס לבד בהרים בכלל יש דבר כזה ?

ועדיין כבר טיפסתי ל 5400 בפרו ומונטה פרדידו המתנשא ל 3450 בלבד הוא לא בדיוק הר גבוה ... , נכון יש הרבה שלג השנה אבל ...

בקיצור יש בכפר טורלה שתי רפוחיות אטאליה ולוסיאן ברייט לוסיאן ברייט שייכת לבעלי הבאר ברצה אני מגיע לשם נפרד משלושים יורו ויש לי לינה לשלושה ימים .

ברפוחיה זוג אמריקאים נחמדים , שלא רוצה לצאת מהבית בגשם צודקים אני עוזב אותם והולך לכיוון הפראדרה דה אורדסה :
פאראדה בספרדית עצירה פראדרה חניה , תוך כדי אני מחליט להמשיך צפונה לכיוון בוחארלו ולא לפנות לכיוון הפראדרה אליה אני מתכנן להגיע למחרת.

אחרי המון הליכה בנוף מדהים ופראי אני מגיע למספר מפלים אחד יפה מהשני לשלישי כבר אן לי כוח לרדת ואני חוזר הביתה לטורלה , יום הליכה מפרך ראשון ומעייף מאד אבל שוה בענק , אני מגיע הביתה עייף ורטוב אבל י ש ברפוחיה מלון נהדר את כל התנאים אני לא זרוק בחוץ באוהל .naty_h41419.6617824074
naty_h  
#3 נשלח : יום חמישי 23 מאי 2013 14:48:24(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
בבקתה מחכים זוג האמריקאים זוג רציני מחר אנו מתכננים לטפס לרפוחיה גוריץ אומר הבחור ניקח אוהל כי מעל 2200 מותר לישון באוהל וגוריץ כמעט בגובה הזה ואנו מתכננים לטפס לטובאסקור טיפוס שלא מצריך ציוד .

לאמריקאים יש בעית שפה קשה ועל כן למחרת אני מתנדב לתרגם להם מסתבר כי במכולת הסמוכה משכירים קרמפונים וגרזן שלג ב10 יורו ליום או 6 יורו לכל אחד וכן משכירים סנדלי שלג ב 10 ליום, למעשה אני כל כך עייף באותו יום שאני זוכר את המחיר לגבי הסנדלים אך לא זוכר מה עוד משכירים שם , למעשה לא כל כך הבנתי לאן הם מתכננים לטפס העייפות הזו לאחר הסקי והמאמץ בהליכה עם   תרמיל מקולקל היא בסדרי גודל יותר מהזכור לי ,בשלב הזה אני מעוניין להצטרף אך מחר 10 לחודש יום ששי עדיין מוקדם לי עוד לא הסתגלתי מבחינת כושר ולא התארגנתי אני מעדיף מספר מסלולי כוכב לפני כדי ללמוד את הפארק ,האמריקאי מוסיף את הנימוק המנצח :מחר יתבהר בצהריים שבת שני ראשון יהיו ימים יפים יום שלישי יהיו סערות רעמים אנו כבר חמישה ימים כאן וזהו חלון הזמן היחיד האפשרי , אנו נישאר כאן עוד ארבעה ימים .

הבחור רציני למחרת היום אנו בסיור במכולת וממול הוא מראה לי בחנות ליד   במודל קטן היכן נמצא טובאסקור שנמצא בדיוק מעל גוריץ בשלב הזה הטיפוס נראה פשוט נסיון העבר שלי בפרו די מטעה אותי אז התאמנתי למעשה התאמנו שלושה שבועות כדי להיכנס לכושר גלעד המטפס די לקח על עצמו את כל עניין הכשרת הטיפוס שלנו ,וכן היו איתנו חמורים סוסים וחמרים שסחבו את הציוד , הםעם אני סוחב את הציוד בעצמי על הגב   ואין לי גורו טיפוסים שינחה אותי ולא מדריך סלש חמר , את ההחלטות אני צריך להחליט בעצמי למצוא לבד את המסלול ולהחליט באיזו מידה הוא בטוח או לא ,את מרבית הידע יש לי יש ברפוחיה גוריץ עם מי להתיעץ וכן צריך לצמצם מרווחי סיכון בהתאם לנסיון המוגבל שלי כרגע , כלומר האמריקאים נראים רציניים ויודעים מה הם עושים זהו יתרון רציני , חוץ מזה הם צעירים ובכושר.

היתרון שלי הוא הידע בשפה והיכולת לקשר אז יכול להיות בסדר ,הציוד במכולת איכשהו מזכיר לי קצת את הקרמפונים והגרזן המאולתרים אותם שכרנו מחנות מתקן האופניים ברחוב פאלגין בפוקון בשנת 87 בטיפוס הראשון על הר הגעש ווילה ריקה בצילה אז הבנתי מעט מאד בציוד במאי נהרגו שם אמיר ברקן וגלעד בורשטיין שטיפסו בראש חבורת ישראלים גדולה השלג בהר היה אז קפוא וחלקלק לאחר שיום קודם ירד גשם כלומר התנאים אז בווילה ריקה הם בדיוק כמו היום במונטה פרדידו ויש המון שלג ,כלומר אנו צריכים ציוד הרבה יותר טוב מזה !


אנו ממשיכים לחנות גיאס דה טורלה שם הציוד קרמפונים וגרזן פיולט בשפת המקום נראים הרבה יותר מקצועיים וכן סנדלי השלג טובים וקלים משמשותית אני מתלבט האם לשכור קרמפונים או סנדלי שלג , לבוקר כאשר השלג קשה צריך קרמפונים בצהריים השלג רך וצריך סנדלי שלג רקיטאס בשפה המקומית אני מתלבט ומבזבז הרבה זמן הבחורה   מתעקשת שצריך את   שניהם ,אני לא בטוח בסוף שוכר סנדלי שלג וגרזן ויוצא בסביבות 1130 במטרה להגיע לפראדרה ואולי לגוריץ ולישון שם .

מדריך מקומי מנחה אותי איך משתמשים בציוד זה מאד דומה לסקי טורינג סקי טראוורסיה ששכרתי שלושה ימים קודם בבקירה
בסקי בחמישי לחודש היום האחרון בעונת הסקי בספרד ,סקי טורינג אטראוורסיה ממש קוסם לי במיוחד אחרי ההתנסות המוצלחת מאד שילשום .
הזמן קצר ואני יוצא לכיוון הפראדרה מצויד בשני מקלות בעיקול ימינה המסמן פראדה ימינה ובוחארלו שמאלה אני ממשיך ימינה לא לפני שאני מחליף מלים עם טייל מקומי שהולך בי ציוד כלל לכיוון בוחארלו ,עלי יש שני מקלות מעיל תיק כפפות מצלמת פעולה גי פי אס ומיים, בעיקול אני פונה ימינה לדך המטייל שנמצא בקמפינג ממשיך ישר , השלט אוסר את המשך הכניסה למכוניות לא מורשות ואני מטפס ומטפס על גב ההר בשלב מסוים יש שער האוסר על המשך הנסיעה   אני ממשיך עובר מפולת די גדולה החוסמת את השביל ליד השער חיכה רכב אז אני די משוכנע שאמצא מטילים נוספים   בשלב זה אני ממשיך ומטפס בדרך חבה לכלי רכב שאינה נגמרת בשלב מסוים יש חיבור לשביל לכנסיה סנטה אנה שאני די משוכנע שראיתי באתר של לואיס פרננדז השביל הזה מוביל למפל הפרדרה שראיתי אתמול מצידו השני של נהר הארה על כן אני ממשיך בדרך הראשית מעלה הזמן עובר ואני ממשיך לטפס עובר   מספר בתים וממשיך מעלה בשלב מסוים צריך לחצות נחל ואני מתלבט היכן לחצות אני עדיין רחוק כעשרים ק"מ מהפראדרה כנראה פניתי בפניה הלא נכונה אך ניתן לתקן בהמשך ,עברו כבר ;ארבע שעות עכשיו בסביבות שלוש לא יצאתי מוקדם הפעם אני מצא מקום לחצות אך אין שביל בחזרה מטה אני שלושים מטר מעל השביל בחורש עבות ונאלץ לחצות בחזרה מנסה כך מספר פעמים והנה מטייל ממולי קופץ בקלילות על כל האבנים וחוצה על הדרך הבחור שמו אנחל הוא כווארדיה סיוויל כלומר שוטר עבר כבר הרבה זמן ואכן טעיתי אך הייתי די קרוב ליעד הפוחיה גוריץ בדרך קיצור ,אני מחליט לחזור איתו ולנסות שוב מחר יום שבת מוקדם בבוקר .

יורדים בקצב מסחרר לא חוכמה אנחל שהוא למעשה חבר ביחידת חילוץ גווארדיה סיביל במגמת טיפוס ואחראי על חילוץ מטיילים נותן לי הרבה טיפים וכן מראה לי את הפניה הנכונה , אני מחזיק מעמד יפה בירידה עד העליה חזרה לטורלה שם זה כבר מוגזם קשה להתמודד עם הכןשר של הסוס הצעיר הזה , אבל הבחור מקצוען ולשאלה הוא עונה בדיוק כמו הבחורה צריך את שניהם גם קרמפונים וגם סנדלי שלג כלומר לחסוך אי אפשר סגרתי את היום אני חוזר לחנות פוגש הרבה אנשים שדוברים שפה מוכרת ואת האמריקאים ששמחים לאינפורמציה המתורגמת בעזרתי , בלילה מארגן את הציוד המלא משאיר חפצים הרפוחיה ולוקח הכל שני תרמילים לאחד מהם מערכת גב שבורה ברפוחיה אין מקום לישון מחר שבת האחד עשר בחודש כל שמונים המקומות תפוסים אז צריך אוהל שק שינה מזרון בקיצור הכל !

האמריקאים ברפוחיה עייפים ואני מזהה נימה שלא ברורה לי , טיילנו היום בשבילי ה GR 11 מצאנו המון שלג שלושה מטר גובה שחסם את הדרך בקרקס הראשון בגובה 2200 בערך ומתחתיו זרם נהר עקפנו את קו השלג זה עובד בערך כמו קרחון אם אתה מזהה שלג ומתחתיו נהר אל תעבור מעליו פוסק האמריקאי אין לי שום ספק בנכונות הדברים הבחור רציני , אין לנו נעלי הליכה טובות מסבירים שניהם לרפוחיה אנו צריכים נעלי הליכה לא מה שיש לנו , והבחורה מוסיפה העליה לגוריץ כל כך תלולה הגענו עד זנב הסוס קולה דל קביו ולא נשאר לנו מספיק זמן לטפס, האמריקאי פותח מפה : עד הפראדרה מכאן 8 ק"מ , משם עד גוריץ 11 קמ ראה פרופיל הכל עליה , כשתחזור כבר לא נהיה כאן הבחור מציע לי את המפה אך לי כבר יש מפה רצינית שרכשתי בחנות 1 40000 אני קצת מופתע רק מאוחר יותר אני מבין כי האמריקאים פשוט ויתרו , כנראה שהיתה להם סיבה טובה , המונח ויתור קצת לא מופיע בלקסיקון אצלי למגדלי הפיינה לא הצלחתי לטפס בגלל נקע חריף ברגל אך שבע שנים מאוחר יותר חזרתי וטיפסתי עד למגדלים אני מוכן לתיקונים טקטיים אך לא לותר , אך הפעם אני כנראה לבד , קל זה בטוח לא יהיה , והשותפים שלי לטיול ויתרו , לטובאסקור או מונטה פרדידו כנראה שלא אגיע אך היעד החדש הוא הרפוחיה גוריץ, לפחות לשם אני חייב להגיע . המשך יבוא .
naty_h41417.6475810185
naty_h  
#4 נשלח : יום חמישי 23 מאי 2013 15:02:12(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
בבוקר השכם אני עוזב את הרפוחיה ב 0800 אני כבר בגשר על נהר הארה מתחת לטורלה שני המקלות בידיים התרמיל המקולקל על הגב והקטן מלפנים ללכת כך שמונה ק"מ לא תהיה חגיגה גדולה , אך אין לי כל כונה לותר הגי פי אס לא מנחה אותי היטיב אך אני ממשיך בשביל הפעם לוקח את הפניה הנכונה בסביבות 1120 אני מגיע לגשר משמאל הרבה לאחר שזיהיתי   רכבים בדרך לפראדרה אני מתעקש להמשיך ישר הדרך נהיית גרועה אני ממשיך עוד שלוש מאות מטר ואז פותח מפה מה שמצריך להוריד הכל מהגב ולעצור .



,הדרך לפראדרה היא דרך הגשר לוסיאן בריאט אותו מגלה צרפתי שגילה את הפארק אני חורק שיניים וחוזר עם כל המשקל לא מתכונן לאלתר הפעם אתמול היה אתמול היום אני נצמד לדרך הראשית יש לי יותר מדי משקל ואין לי זמן ,על הגשר שומר פארק אני מעביר לו את האינפורמציה בעניין השביל שצריך לחסום ,





בתמונה התרמיל עם מערכת הגב השבורה חשבתי שעד הפראדרה היה קשה אז חשבתי..., לא ידעתי מה מחכה בהמשך....
.



אנו לא יכלים לחסום כל שביל אומר הספרדי ,ואני מבין את הבדלי המנטליות , האמריקאי לא מבין איך לא סגרו את השביל והספרדי לא מבין שניתן לקחת אחריות ולחשום שביל , משם לאור הסברי השומר בתוך עשרים דקות אני בפראדירה השעה 1220 בזבזתי חמישים דקות על התברברות המשך חזרה הורדת הציוד פתיחת מפה ,לבזבוז הזמן יהיה מחיר .





עם סיום המנוחה שהתארכה בשל הכאבים מהרצועות זהיתי בחורה בבגדי התעמלות קצרים ובחור בעקבותיה לשניהם אין שום ציוד והנה הבחורה פתחה בריצה קלה , אם יש משהו שנראה לי לא במקום אז זה בדיוק זה למה לרוץ צריך להנות מהנוף והנה הבחור מצטרף אליה בריצה אף הוא, הבחורה רזה ועדינה רגליה בקושי מתרוממות מהריצפה הריצה חסרת אנרגיה , נראית אנמית לחלוטין , הבחור הרבה יותר ספורטיבי, אם אני מבין משהו בספורט אז הבחורה הזו רצה על ריק... כך יראה גם בחזרה כאפגוש בהם יורדים מתחת למפל הטירסות, בשלב הזה לי קשה מאד לזוז איפה הימים בהם יכולתי להשיג אותם עם 38 ק"ג ציוד .... , הכושר שלי ירוד ביותר יחסית למה שהיה אך לא זו הסיבה שאני כאן למרות שהשטח קשה בצורה לא רגילה ,באתי להנות ללכת בכיף , הסיבה היחידה שבשלה אני עשוי להתאמץ היא חלון הזמן הקצר שיש לי , אחרת אין שום סיבה למהר .
[;)naty_h41452.9373148148
naty_h  
#5 נשלח : יום חמישי 23 מאי 2013 15:23:51(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
קולה דל קאביו שם של מפל בצורת זנב סוס אל המפל מגיעים לאחר עינוי סיני של שמונה ק"מ עליה מהפרדרה לאורך נהר הארה כאשר העינוי מבתיים מבינים שעד עכשיו עברנו את החלק הקל שאפילו לא הכין אוצנו כראוי לקראת העליה לרפוחיה גוריץ:

מפה :

.

המשך הדרך מהפראדרה היא רחבה וטובה המון אנשים בפארק בניגוד לשביל היפהפה והנידח מטורלה בו הייתי לבד כאן עוקפים אותי קבוצות ענקיותיום יפה מקומיים מכל הגילים מידי פעם עוקפים אותי מקצוענים המצוידים היטיב בדרך לרפוחיה גוריץ הדרך רחבה מוקפדת מידי פעם מפלים יפהפיים באחד מהם יפה במיוחד הנובע מקרחון אני מתעכב הרבה וזוכר את הוראות האמריקאי אם לא תתעכב לצלם אז תגיע למעלה לגוריץ בסביבות ארבע אחה"צ לאחר שמונה שעות הליכה .

הלואי שהיה לי תיק סביר קניתי תרמיל חדש במיוחד לנסיעה הזו של סלווה מיוחד לטיפוס אך מאחר ורציתי להביא את עפיפון השלג וציוד הסקי נאלצתי לחזור לתרמיל הישן והגדול ברגע האחרון ,לחדש הציוד לא נכנס .

ברור שכן אתעכב לצלם וחוץ מזה כל כך יפה פה ואני חייב מנוחה מהרצועות שהורסות את הגב..










לאחר המםל המדהים הזה מחכה עוד אחד יפה ממנו הנקרא מדרגות טיראסאס הקצב יורד בעליה במדרגות לכיוון ההמשך כי אני בקושי הולך לא רואה כלום קדימה בצורת ההליכה הזו , לקולה דל קאביו אני מגיע בסביבות חמש .






עדייו יש זמן להגיע לגוריץ אםשר להמשיך דרך השביל של ה GR11 המלא בשלג ומעברי שלג לא פשוטים , או לטפס בצוק בדרך בה נקדחו יתדות לקיר וחוברה ביניהן שרשרת ברזל שביל המכונה קלאויחאס בשפת המקום , עם המשקל אותו אני נושא הקלאוויחאס לא באה בחשבון ואני מנסה את מזלי בשביל , קאמינו בשפת המקום עובר את הגשר





עולה לקו הצוקים עובר מעבר אחד , שני השלישי כבר לא עביר




עבורי עם הציוד אותו אני נושא בינתיים העמק מתחת נהיה קטן ונמוך יותר ויותר ,





אך אין לי זמן להנות מהנוף המדהים כי : עלי לבצע נסיגה טקטית לא פשוטה אני מאתר את הדרך בשש וארבעים אני בחזרה בקולה וממש לא רוצה לרדת עכשיו חמש שעות אחד המטיילים המקומיים האחרונים שיורד הוא ובנ מנחה אותי לביקתת חירום של שומרי הפארק אני מתכנן להעביר שם את הלילה רק שרגע לפני מגיעה קבוצה של עשרה צעירים בנעלי טניס שכבר הזמינו נו מקום ברפוחיה ,היו להם בעיות עם הרכב אך עכשיו 1930 הם בדרך לגוריץ ומתענינים איך להגיע ,אני האחרוןכרגע בקולה דל קביו ואני שולח אותם לקאמינו ,עם הבחורות בחבורה הזו הקלאוויחאס זו התאבדות , ממליץ להם לנסת את מזלם בארבעים וחמש הדקות הבאות ומגדיר להם זמן לותר ולרדת, אני מדגיש שמאחר והם הרבה אנשים וכמעט ללא ציוד הם יוכלו להיעזר זה בזה ,בינתיים לאט ובשקט החושך יורדלו מפסגות ההרים ...





ואני תוך כדי התארגנות לשינה לילה לבן אך מקסים לבד באמצע שום מקום אני מחכה לראת אותם חולפים על פני בדרך מטה אך נאדה כלום אין חבורת צעירים מקוה שהכל בסדר איתם ,אוכל לא הספקתי לקנות אתמול לחם לא היה כבר ובכלל האספקה בטורלה די בסיסית , אז לפחות שתיתי קצת קולה , אך לא אכלתי כלום היום התקוות לאספקה בפראדרה התבדו ,אני בדרך לישון ומחר כבר נראה .

באתר הזה :

תמונות המפלים הקולה דל קאביו והטיראסאס בעונה

ניתן לראות את תמונות הדרך בעונה ומעניין להשוות אותן לתמונות עכשיו מחוץ לעונה כדי לענות על השאלה האם אכן השנה הזו היתה שנה יוצאת דופן ?
naty_h41452.5879050926
naty_h  
#6 נשלח : יום חמישי 23 מאי 2013 15:40:48(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
איזראל והקלאוויחאס.

בבוקר מגיעות שתי נשים עם שקיות לקולה הבדידות המזהרת שלי נגמרה , אני מחליט להשאיר את התיק המקולקל למטה ולטפס בקלאוויחאס ,צריך רק לחכות שעוד מישהו יגיע כדי לא לטפס לבד והנה מגיע בחור מקי רזה וגבוה אני מושיט יד ומציג עצמי נתי, איזראל אומר הבחור , מוזר איך הוא עלה עלי כל כך מהר ?







איך קוראים לך אני שואל את השאלה המתבקשת :
איזראל הבחור אומר ומוסיף שומר הפארק המליץ לעלות בקלאוויחאס בעונה הזו , אני שואל את השומר שהגיע אלינו בינתיים ןחקר אותי היכן ישנתי אני מסביר שהלכתי לישון מאוחר הבחור אומר שאם מדובר בחירום הכל בסדר אנו לא אחראיים על התרמיל אם תשאיר אותו הוא מוסיף .









האמת מי כבר יסחוב תרמיל עם מערכת גב שבורה שמונה ק"מ ?
אני משאיר את האוהל שק שנה מזרון וזהו סוגר את הרפוחיה ומתחיל לעלות לאט מאד אחרי איזראל בדרך לקלאוויחאס המאמץ מאתמול והרעב עשו את שלהם והשרירים די עייפים אך מקרוב הקלאוויחאס לא נרטת דרך כל כך נוראית איזראל כבר באמצע ואני אחריו בשלב מסוים אני מבין שזהו הגעתי לנקודת האל חזור אני על צוק הדרך למטה לא אפשרית נשאר רק להמשיך מעלה ולרדת חזרה בקמינו, אני נצמד לכללי הטיפוס הבסיסיים :
הראשון שלוש נקודות מגע בכל רגע נתון.
השני יש להתקרב לקיר ככל האפשר כדי להקטין את המומנטים הנדרשים לטיפוס .

אני מתקדם די יפה למרות שישנם קטעים רטובים בהם מזרזפים מיים ונזהר לא לאבד מגע עם השרשרת למרות שבמקומות מסוימים היגיון הטיפוס מנחה לטפס במקום אחר יש קטעים בהם אני חושש שהנעליים לא יאחזו היטיב אך אני מתבדה הכל בסדר קטע מפחיד אך השרשרת נגמרה איזראל די נעלם ולפתע אני מזהה עוד שרשרת קטע קשה יותר מהקודם אין לי ברירה ההמשך היחיד הוא מעלה , אני על פי התהום אך עומד לפני צעד גדול קדימה ....    ...
naty_h41452.5977893519
naty_h  
#7 נשלח : יום חמישי 23 מאי 2013 16:26:16(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
את ההרגשה שלי ניתן לתאר כפחד קר לרדת אי אפשר צריך להמשיך לעלות, פחד קר הוא פחד שאינו משתק אך גם לא עוזר ,אני אוהב פחד הפחד מחדד את היכולות במיוחד לפני המראה בגלישהאוירית הפחד הוא זה שנותן את האדרנלין לרוץ מהר לתוך התהום , בפעילויות אתגריות כגון סקי , גלישה אוירית ועוד האינסטיקט משקר צריך לעצב אותו מחדש בגלישה אוירית בהמראה צריך לנצל את הרגע הקצר לחלון ההמראה הקיים ולרוץ בכל הכוח אל תוך התהום , בסקי צריך להישען קדימה אל התהום אחרת הניהוג אובד , אך מי שאינו מפחד ואין לו את הרגש החיוני הזה ששומר עלינו עדיף שיעסוק במשהו אחר, הפחד הוא הרגשה חיונית.

הפחד הקר שאוחז בי כעת הוא פחד אחר פחד שאינו עוזר לי מאחר ואני מספיק מנוסה הוא גם לא מפריע אך זהו פחד קר מנותק , למדתי לתעל את הפחד שיעזור לי בהמראות ,את הפחד הזה אני לא מצליח לתעל , אז אני מנסה להתעלם ממנו עד כמה שאפשר ונצמד לכללים הבסיסיים מחשב את הצעדים לטיפוס מתכנן ועולה נעזר בשרשרת, הכל עובר בסדר קל משחשבתי ךמפחיד והנה אני כבר למעלה איזראל לא רחוק אני קורא לו ועוצר אותו שיחכה לי .

האדרנלין שעזר לי בטיפוס נגמר איזראל ממשיך לגוריץ ואני אחריו לאט לאט בשלב מסוים איזראל העמוס מאד מתנצל הוא חייב להעלות קצב כי הוא סובל מקילה דו צדדי .

אני מנסה להעלות קצב אך לא נשאר לי כלום שרפתי את כל האנרגיה ,אני שולח אותו לדרכו ופונה למצלמה .

העקבת בשלג מטושטשים קשה מאד להתמצא אני מנסה להתרכז חוזר על עקבותי ומוצא את העקבות,איזראל בחור חכם מפלס את דרכו בתבונה רבה חשוב להבין בשטח עם מי נמצאים אני מדתדל תמיד להבין לפני כדי שלא אופתע על הבחור הזה אפשר לסמוך שידע את הדרך.



כעשרים דקות לפני ההגעה אני מזהה יותר ויותר אנשים לפתע אותה קבצה של עשרה צעירים בחור מדנמרק ובחורה ברזילאית בדרכם מטה אני מאד שמח לראות שמצאו את הדרך הם הגיעו בול בעשר בלילה בשלג רגע לפני כיבוי אורות את הבדיחות על חשבונן עוד יזכרו ברפוחיה שנים ,במיוחד את הבדיחה על הבחורה הברזילאית שהלכה בשלג על ארבע כדי לא להחליק מטה, הבחור מודה לי על העצה ואומר שהם הזדרזו מאד לאחר שהבינו במה באמת מדובר , כעת את מבין היטיב את הרגליים הקרות של האמריקאים הם הבינו משהו שאני הבנתי רק עכשיו .

בסביבות 1220 אני מגיע לרפוחיה גוריץ תשוש לחלוטין היום מבחינתי נגמר , איזראל מחליט להישאר אף הוא , אני פונה לחביתה משתי בצים ומאושש את מאזן האנרגיה למחר אצטרך כל טיפת אנרגיה , עוד פחית קולה נגמרת , בערב אני רוכש שקית ספגטי שני ספרדים מבוגרים אמנם בגילי אך נראים מבוגרים אך ספורטיביים מאד מכבדים אותי איזראל מציע לי את הגזיה שלו ומאזן האנרגיה מתאושש טובאסקור או מונטה פרדידו ביכולת הזו כבר לא יתאפשר אבל טיול בסנדלי שלג למחרת מאתיים שלוש מאות מטר מעל הרפוחיה מתאפשר בהחט ואפילו די במהירות אני מתפנה לחווית השביל כל מי שהגיע לכאן לגוריץ יש לו את אהבת הטיול וההרים אנשים נהדרים ערב מקסים ברפוחיה שני ספרדים מבוגרים מאד שני בנקאים שהגיעו לעשות טראוורסיה טיפוס סקי תחום מדהים שהתחלתי ללמוד לאחרונה,ארבעה בסקים שני הספרדים המבוגרים איזראל אני וצוות הרפוחיה מנהל טבח ואחראית הביית , אנו נשארים להחליף חוויות עד אחרי שתים עשרה בלילה , למחרת בבוקר החל מתשע עד עשר אני בטיול סנדלי שלג וצילום בעשרה לעשר בחזרה ברפוחיה , בעשר וארבעים יוצא מטה משתמש בראקיטאס סנדלי השלג שלא השתמשתי בהם אתמול,לא ברור למה כל כך קל לטפס איתם ואני מהיר בהרבה מהבנקאים.




אני די מהר למטה מתברבר פחות היום מאתמול ומתקן בהתאם לעקבות בשלג , זוכר היטיב את השביל מאתמול , ממשיך לקמינו מרוכז מאד מוצא את הדרך לעקוף את השלג מוצא את התרמיל הגדול בדיוק היכן שהשארתי אותו תודה לאנשי הפארק אותם אני פוגש בגיפים קצת מעט מתחת למפל היכן שמסתימותהמדרגותיש סיור היום עם אנשי המימשל מאראגון בקשר להתארגנות לפתיחת הפארק בעונה , שומר הפארק מתעניין איך הלך לי ושמח לשמוע שהסתדר טוב , בארבע אני כבר בפראדרה , טרמפ זריז מזוג ספרדים נפלאים לטורלה אוסף את החפצים ולמחרת בבוקר בשעה שלוש   אני בדרך לסביניניגו , מזג האויר שוב גשום במרכז המבקרים אני פוגש שני רוכבי אופני שטח רוסים אנו מנסים לתקשר בספרדית לא הולך , עוברים לאנגלית לא משהו ... בסוף עברית עובדת מצוין ... אז אתה ישראלי או רוסי איגור ...?


הבחורה במרכז המבקרים שמחה לפגוש בי בשנית אני מקדיש שעה לצילום במרכז המבקרים ובאחד חזוס מטפס צעיר ממדרידבו פגשתי אתמול מטפס מעלה ונשאר לישון כמוני בקולה פיספס את חלון העליה לגוריץ ואני וגברת מבוגרת היחידים במיקרו בוס של אואנסה בארבע אנו בהואסקה חזוס ואני מזמינים כרטיס אוטובוס ישיר לסרגוסה יוצא בחמש ועשרים בינתיים אני קופץ לאכול קבב תורכי טעות גדולה שתעלה לי ביומיים מהטיול .

לאכנסית הנוער בסרגוסה אני מגיע בשבע ומשהו לפלזה אירופה ומשם לאכסניה בחדר שני אוסטרלים מבוגרים ואני .

היום ה14 לחודש ב 18 לחודש יצאתי לטיפוס אופניים מושלג בסיירה נבדה מעל גרנדה ב 19 חיכה לי סיור מדהים באלהמברה , באותו לילה עצמו באחד עשר ושלושים בלילה יצאתי לולנסיה הגעתי בשבע בבוקר יום בולנסיה טיסה הביתה בטורקיש איירליינס דרך איסטנבול ב 21 לחודש הטיול המדהים בספרד נגמר, אפשר היה להספיק הרבה יותר אך זה היה הטיול שחיפשתי טיול מחוץ לעונה.

פארק דונינה וסיירה נבדה וכן אורדסה מונטה פרדידו יחכו בשקט לפעם הבאה ,סנו קייט בברט וטיולי טראברסיה יחכו גם הם לשנה הבאה להפעם תם אך לא נשלם .
naty_h41422.5874884259
naty_h  
#8 נשלח : יום חמישי 23 מאי 2013 16:31:32(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
אם יש שאלות אשמח לענות אם קימת התלבטות לגבי הפארק הזה אני ממליץ בחום הוא מהיפים שראיתי תמונות בהמשך.

ומילה בקשר לפורום הפורום הזה מדהים כבוד למשתתפים ולמנהלים.naty_h41417.564212963
זמי1  
#9 נשלח : יום חמישי 23 מאי 2013 16:40:52(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

זה מה שנקרא סף מודעות נמוכה לסיכון חיים, לא?

או:

do not try this at home

מזכיר לי את אייל שלנו כשחר מחציית ניו זילנד ומהרפתקאותיו בהימלייות

זמי141417.5704976852
אמנון לנגי  
#10 נשלח : יום חמישי 23 מאי 2013 16:46:41(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,018
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
קראתי בנשימה עצורה. כתוב כמו סיפור בלשים טוב.
אני חושש שחלק או רוב השמות ישמעו סינית למי שלא מכיר את הפארק
מפה או סקיצה עם הנקודות שמוזכרות (טורלה, פראדרה, גוריץ וכו') יחברו יותר לסיפור הדרך Amnonl41417.5793865741
naty_h  
#11 נשלח : יום חמישי 23 מאי 2013 16:48:08(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
זמי1 כתב/ה:

זה מה שנקרא סף מודעות נמוכה לסיכון חיים, לא?


או:


do not try this at home


מזכיר לי את אייל שלנו כשחר מחציית ניו זילנד ומהרפתקאותיו בהימלייות



ממש לא , סף המודעות שלי גבוה מאד מה שמסוכן לחצות אני לא חוצה אלא חוזר חזרה ,באף שלב לא הייתי במצב מסוכן באמת
מאחר והצטיידתי בחבל יכלתי לחכות בקלאוויחאס מאובטח כמה זמן שרציתי רכשתי חבל במיוחד למטרה הזו ,
אבל למי שמנוסה פחות הפארק הזה במיוחד מחוץ לעונה ובמיוחד מאחר שאנשי הפארק לא מבהירים בדיוק את רמת הסיכון לאנשים אולי מפני שהשנה באמת היתה יוצאת דופן הפארק עלול להית מסוכן ובהחלט כלהמסלולים באירופה השנה הזו , אני ממליץ מאד להוסיף השנה ציוד טיפוס ריתמה חבל קרמפונים גרזן סנדלי שלג ופנס לכל מי שיוצא מוקדם לשביל המלצה חמה על ביאטריס
מנהלת החנות של קאזה דה גיאס היא מכירה יודעת מבינה עזרה המון התקשרה עבורי לרפוחיה והיתה מאד הגונה לא גבתה ממני על היום המבוזבז בו שכרתי את הגרזן וסנדלי השלג למעשה כשכל טורלה רדומה שני המקומות היחידים בהם קיימים חיים הם החנות קזה דה גיאס ופאב ברצה בעלי הרפוחיה לוסיאן בריאט 10 יורו ללילה מצוין , כל הזמן מגיעים אנשים לקזה דה גיאס יש להם את כל הציוד שצריך משכירים הכל מבינים היטיב כדאי מאד להיעזר בהם .

ובסעיף ההמלצות חשוב להדגיש טורקיש היו נהדרים בטיסה חזרה חיכה לי תרמיל חדש של קצואה , לו הייתי לחוץ פחות בזמן יכלתי להשתמש בו כבר בפארק אורדסה אך מיהרתי לסיום עונת הסקי בבקירה ברט מהרגע שהגעתי למדריד לסדר את העניין לקח בדיוקיום לקבלת התרמיל אך לו הייתי מבזבז אתהיום הזה הייתי מפסיד את שלושת ימי הסקי האחרונים בעונת 2013 המדהימה שנה שלא היתה בפירינאים בחמישים השנה האחרונות ,אז זה היה המחיר . naty_h41417.6008912037
naty_h  
#12 נשלח : יום חמישי 23 מאי 2013 16:51:03(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
Amnonl כתב/ה:
קראתי בנשימה עצורה. כתוב כמו סיפור בלשים טוב. נהדר
נקודה אחת שמפריע קצת והיא שלמי שלא מכיר, כל השמות נשמעים סינית
מפה או סקיצה עם הנקודות שמוזכרות (טורלה, פראדרה, גוריץ וכו') יחברו יותר לסיפור הדרך


בהחלט

שלב ראשון הוא הסיפור שיש לו חיים משל עצמו תודה על הפירגון בכונה כתבתי אותו ראשון ללא הקישור למפה ותמונות בשלב השני המתבקש הוא תיאור הפארק הדרכים המפות קבצי גיפ יאס המלצות על המפות המתאימות ותמונות שיגיע מחר או מחרתיים בשלב הזה אני כבר לא מוגבל על ידי הזיכרון ולכן המהירות להעלות את החוויות על הכתב עדכמה שניתן בסמוך לאירועים עצמם חשובה פחות , וסירטון הוידיאו יעלה בסוף .

naty_h41417.5788541667
אמנון לנגי  
#13 נשלח : יום חמישי 23 מאי 2013 16:55:49(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,018
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
מעולה. איזה כיף ממתין לתמונות
ישר.א  
#14 נשלח : יום חמישי 23 מאי 2013 17:37:34(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 441
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 403 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות
ממש סיפור מתח. (גובה השלג ב 2200 מ'(3 מ')מדאיג אותי לגבי התכנון שלי ל WHR ביולי) כל הכבוד, ממתינים לתמונות.
naty_h  
#15 נשלח : יום חמישי 23 מאי 2013 18:09:11(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
ישר.א כתב/ה:
ממש סיפור מתח. (גובה השלג ב 2200 מ'(3 מ')מדאיג אותי לגבי התכנון שלי ל WHR ביולי) כל הכבוד, ממתינים לתמונות.


קשה לדעת מה יהיה ביולי סופת השלגים בסיירה נבדה 18 לחודש הזה לא מבשרת טובות ההערכה שלי שתצטרך ציוד שלג ופיתוח מודעות למצב השלג והרבה זהירות .

בעיקרון מטרת השירשור היא לפתח מודעות לבעיתיות השלג נושא שנלמד ברצינות על ידי מטפסים באירופה קיימים תנאים למצב שלג קיימים תנאים שמצביעים על אפשרות למפולות התנאים תלילות מעל שלושים מעלות וכן שכבות שלג מבודדות ,ומנותקות זו מזו את התנאי הראשון קל להבין את השני אני עוד לא מכיר מספיק אך כל מי שנושא את התואר מדריך הרים יוכל להסביר תיאלץ להוסיף זאת לידע הנדרש ולשאול כמה שאפשר יותר אנשים במהלך התיכנון והביצוע, חוץ ממפולות צריך גם להבין את מצב השלג מתי הוא רך וסלאשי רע מאד למעברים בשעות הצהריים ומתחתיו רטוב וחלק או מתי הוא קפוא וחלקלק שעות הבוקר עשוי לחייב חבל אבטחה ואבטחות ,כלומר ייתכן ויהיה צורך במעט ציוד טיפוס ייעודי ליתר ביטחון השנה הזו היא שנה מאד יוצאת דופן מבחינת מזג אויר ועל כן חשוב להיערך לה בהתאם , ממליץ לא להסתמך רק על שומרי הפארקים במיוחד הספרדיים הידע שלהם לא היה מאד מדויק .

תודה על הפירגון ובהצלחה .
,
naty_h41417.6379976852
naty_h  
#16 נשלח : יום שישי 24 מאי 2013 14:59:21(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
מלחמת שוורים בסיירה נבדה ?:

הסיירה נבדה או נכון יותר קמינו דה לה מונטניה הוא קטע רכיבת אופניים קלאסי :

הוולטה דה אספניה מירוץ אופני כביש מסביב לכל ספרד מגיעה לכאן כמעט כל שנה , הקטע הזה מספק בדרך כלל את הדרמה והמתח החסרים במירוצי כביש אחרים :

בשנת 2002 התחרו פליקס קארדינאס מלך ההרים הנצחי של הוולטה אספניה עם רוברטו היראס מנצח נצחי בוולטה אספניה ואחד המטפסים הטובים בעולם כחמש מאות מטר לסיום על הניצחון בקטע לפתע הגיח משום מקום אלחנדרו ולורדה נמשך על ידי אוסקר סיבייה מקבוצת קלמה בספרינט סיום מדהים והשאיר את שני האסים הללו מאה מטר מאחור.

בשנת 2004 מעט לפני תחילת העליה למצפה הכוכבים פתח סנטי פרז מקבוצת ראבונבק במיאוץ מעלה הוא פתח פער מדהים , ואז החל המיאוץ מטה כאשר סנטי מנסה לברוח מקבוצת קלמה המונהגת על ידי אלחנדרו ולורדה .

בורח רודפים רודפים ובורח , והנה הצליח ברכיבה הירואית סנטי להגדיל את הפער ורגע לפני הסיום בגרנדה פתח את חולצתו הצביע לשמיים והראה למצלמה את המדליון עם תמונת חברתו שנספתה בתאונה שנתיים קודם לכן .

סנטייגו ניצח את הוולטה באותה שנה אך הושעה כפי שקרה לכל רוכבי האופניים בראשות המלך האיש שהמציא את המנהג להצביע לשמיים להקדיש את הניצחון לחברים שכבר לא עימנו : לאנס ארמסטרונג שהקדיש את נצחונותיו לפאביו קאזטרטלי.

לא פלא שתמיד חלמתי לרכב את הקטע ההירואי הזה באופני כביש
למרות שלא התאמנתי ברצינות כבר כמה שנים ההזדמנות היתה כאן ועכשיו , הזדמנויות כאשר ניתן צריך לנצל הטעים לאנס ארמסטרנג ולי אין ספק בנכונות הדברים.

בחנות אקו ווי הנמצאת בפלאזה קוציירוס 6 בגרנדה מצאתי את האופניים המבוקשים שהיו אמנם מעט קטנים למידתי והכסא מעט קשה וגבוה מדי אך לאחר בדיקת שלוש זוגת קודמים החלטתי להתפשר על הללו, זמן כבר לא נשאר ומיהרתי לסופר מרקדונה כדי לקנות ולבשל באכסניה הוסטל אל אנדלוס המצוין בו התאכסנתי .

לפני טיפוס כזה צריך לאכול היטיב , ואכן כך היה ולמחרת עזבתי את גרנדה ב 0730 לא לפני שנתקלתי בפרוסשיון התהלוכה של הבתולה הסנדקית של גרנדה ב 18 במאי שדי עצרה את התנועה בעיר .

ואז 3 ק"מ לסיום השעה אחרי 3 עמוק אחרי .... אני מתקרב לפיסגת הסיירה נבדה המושלגת השלג מעט הפסיק ואני הולך ברגל האופניים בצד המנוע כבר די כבוי עברו בערך 28 ק"מ וכמעט 2000 מטר טיפוס מגרנדה ולפתע פר ענק במרכז הכביש ואני לבוש מעיל סקי אדום .......

הפר מתקרב אלי בשקט בשקט , ואני קופא במקומי אסור לשים אדום לשור ומחכה , רכב מגיע אני כבר ממש קרוב אבל הפר מאיים , אני מרים אצבע נמשיך ברכב ? חבל אני כל כך קרוב , אבל אין ברירה !
הרכב עובר לא מתיחס אלי אבל הפר הפר ....מתקרב !

לפתע מגיע רכב אחר מלמעלה מניס את הפר לשוליים אל מעבר לגדר הביטחון זה מספיק לי אני מתחיל להתקדם באיטיות.... קצב 6 ומעלה איזה איטיות....מפליא באיזה קלות ניתן לפתוח מבערים כשצריך ... ומתחיל לפתוח פער מסוים משתדל שלא להפנות מבט אחורה לפר שנשאר במרחק של מספר עשרות מטרים מאחרי.... לפתע הפר פותח במיאוץ קליל וסוגר את הפער לפחות מעשרה מטרים אבל שם יש לו פרה ועגלה המענינים אותו יותר ממני....

מלחמת שוורים ?

לא הפעם אני מכבה מנוע ועובר להליכה איטית עד לפיסגה.... מדהים הכושר של הפרים הללו .... בפראדו יאנו גובה 2200 מטרים ק"מ 32 מגרנדה מחכים לי המון שלג המון חנויות ציוד סגורות קור מקפיא אפילו לי למרות שאני מצויד היטיב , ואוטובוס מטה .

למחרת בבוקר הסיור המיוחל לו חיכיתי הרבה שנים בארמון נאסרין באלהמברה וזהו הטיול נגמר .

ספרד ענקית ומדהימה ואני הרפתקן ובטוח 'אחזור אליה שוב עדיין נשארו הרבה הרפתקאות מכובדות ביניהן לרכב את הקטע הזה שוב לאחר אימון ראוי הפעם ואולי בפעם הבאה גם אגיע לפסגת המונטה פרדידו .
naty_h41418.5029861111
naty_h  
#17 נשלח : יום חמישי 27 יוני 2013 16:05:29(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות
הגיע הזמן להעלות קצת תמונות נראה לי כי העונה מתחילה .

בקשר למושג אתל"ם ...אני מאמין כי הוא נכון מסתבר..אבל הנה עכשיו יש תמונות...

אם תירצו ...תאמינו . naty_h41452.5902199074
naty_h  
#18 נשלח : יום שלישי 29 יולי 2014 21:15:20(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות

לטובת המתענינים בפירינאים החלטתי לשלוח את התחלת ההיכרות עם פארק אורדסה חזרה מעלה ,ראשית מתנצל על שגיאות הכתיב החלטתי שלא לערוך כדי שלא לפגוע באותנטיות התאריכים ,וכן חסרים כאן הרבה השלמות לשנה הבאה 2015 שלא הצלחתי להשלים השנה 2014 כי התחלתי להתמחות בסקי ובטראורסיה לצורך הזה נסעתי לבורגוס השנה לאחר  חמישה ימי סקי נוספים בבקירה לאחר התאכסנות בוילהה בדיוק באותו מלון עם אותה מנהלת מרסד ואחר כך קורס עפיפוני שלג כאמור בבורגוס חמישה ימים נוספים במקום לחזור לאורדסה , כך שהפארק הזה יחכה חסרה לי ההעפלה למונטה פרדידו , העפלה חכמה בטוחה חסרת סיכון בליווי איש מקצוע  רציתי לנסות השנה קורס טיפוס והעפלה בהמשכו לא יצא , שנה הבאה , חסר לי  ההמשך לטובאסקור אולי גם למערת הקרח והחזרה דרך בוחרלוס לסאיינט דה גייגוס  ומשם לבניוס דה פנטיקוסה כל זה עוד יגיע ורצוי בחורף הקרוב פברואר 15 אינשאללה, בינתיים כל שבוע סקי מיים בכבלים מחזיר אותי לכושר שלא הייתי בו שנים , מחר מתכנן לנסוע שוב כך שהשבוע מתוכנן כמעט ארבע שעות סקי מיים הספורט הזה בונה כושר מדהים , כזה שמאד אצטרך במסע סקי טורינג בפברואר בספרד הקרה והמושלגת אצטרך שם כל טיפת אנרגיה, הזמן  להתחזק הוא עכשיו כאן כשחם, שם כבר נעבוד על ההתמדה  .

ניר30  
#19 נשלח : יום שלישי 05 אוגוסט 2014 12:40:56(UTC)
ניר30


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 01/12/2013(UTC)
הודעות: 45

קיבל תודה: 5 פעמים ב 4 הודעות

מדהים מה שלג יכול לעשות למסלול.
אני ואשתי הלכנו את המסלול מטורלה לגוריז (אם הבנתי את המסלול נכון, זה אותו מסלול, כולל הטיפוס בשלשלאות).
ולא היה קשה בכלל. אם שלג זה בטח אחרת לגמרי.
אבל הנוף מייד לאחר הטיפוס (עם השלשלאות) מדהים. יש שם איזור יחסית שטוח שאפשר להשקיף על העמק למטה.

naty_h  
#20 נשלח : יום שלישי 05 אוגוסט 2014 21:59:51(UTC)
naty_h


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/03/2013(UTC)
הודעות: 539

תודות: 32 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים ב 24 הודעות

נשלח במקור על ידי: ניר30 עבור להודעה מצוטטת

מדהים מה שלג יכול לעשות למסלול.
אני ואשתי הלכנו את המסלול מטורלה לגוריז (אם הבנתי את המסלול נכון, זה אותו מסלול, כולל הטיפוס בשלשלאות).
ולא היה קשה בכלל. אם שלג זה בטח אחרת לגמרי.
אבל הנוף מייד לאחר הטיפוס (עם השלשלאות) מדהים. יש שם איזור יחסית שטוח שאפשר להשקיף על העמק למטה.

אכן לחלוטין אותו המסלול אותם המפלים אותה הדרך הרבהפחות רטוב .

בשלג הניווט אחרי איזראל הספרדי שהלך כמה דקות לפני הצריך המון נסיון ולמרות זאת טעיתי גם הוא טעה קודם לכן כשעוד הלכנו יחד אך תיקן עצמו מהר ,הנסיון גרם לי להבין מהר שטעיתי ,ולחזור לדרך הנכונה קרוב לודאי ללא שלג ההספק היה עולה שמעותית אך האזור היה מדהים לא רק בטרק מושלג  גם מנהרת הקרח הזו שהנהר עבר בה בגובה 1600 להערכתי אפשר לבדוק במדויק מהתמונה של הגיפיאס היתה מדהימה , ניגשתי לתצפת מטה מיד אחרי הטעות לפני שחזרתי בשלב הזה חשבתי שאחזור חזרה למטה אז צפיתי וחיפשתי את ההמשך אחר כך עליתי על העיקבות אז המשכתי עליהן לכיוון גוריץ , בחזור מצאתי את הדרך על צוק שגובה השלג עליו עבר את השלושה מטר ואז הגיע הבסקי כשאני כבר הייתי למטה ורצה לקפוץ למיטב הבנתי היה מסיים בפגיעה ברורה בגב כך ולכן הנחיתי אותו איך לרדת , הוא ירד ואץ למטה תוך שהוא פולט משהו על עבודה שמחכה לו בסן סבסטיאן בחמש אחר הצהריים ואז לאחר שירדתי עוד שלושים מטרים הגיעו שלוש הבחורות שהיו איתו והתעכבו הרבה זמן על אותו הצוק מחפשות את הדרך מטה , חיכיתי כמעט רבע שעה לראות אם הסתדרו כשהבנתי שהן בסדר רק פשוט איטיות המשכתי מטה , גם לי היה לוח זמנים לחוץ לעמוד בו , שורה תחתונה הפארק הזה בתקופה הזו מטמטם ביופיו אז לא הבנתי דבר וחצי דבר בתיירות חורף (סקי טורינג קוראים לזה )מאז כבר אירגנתי שלושת רבעי מהציוד ואספתי ידע ונסיון התחלתיים עוד שבועיים שלושה השנה פרקטיקה שם או באזור קרוב ואני מסודר .

משתמשים הצופים בדיון זה
2 עמודים12>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.