ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

4 עמודים123>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
איתי  
#1 נשלח : שבת 13 ספטמבר 2014 00:07:37(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות

GR54- Tour of the Oisans

 

הGR54 הוא מסלול בן כ190 ק"מ המקיף את הפארק הלאומי אקרן (Ecrins) שבחבל אוזן (Oisans) בדרום מזרח צרפת (דרומית לפארק וונואז).

 

פארק אקרן (Parc National Des Ecrins)

 

פארק אקרן הוא הפארק הגדול והגבוה בצרפת, הוא נמצא דרום מזרחית לעיר גרנובל, הפארק משתרע על פני 918 אלף דונם וביחד עם תחום ההשפעה שלו (טבעת המקיפה את הפארק אך לא זוכה לאותה רמת השימור) הוא מכפיל את שטחו לכדי מיליון ו800 אלף דונם. יש בו כמות גדולה של קרחונים (113 אלף דונם) וזהו אחד האזורים הדרומיים ביותר באלפים בהם ניתן למצוא קרחונים. יש בו 700 ק"מ של שבילים מתוחזקים.

 

רכס אקרן מכיל כמה מהפסגות הגבוהות בצרפת, ביניהן הBarre des Ecran (4102m)- הפסגה הגבוהה בצרפת שאינה ברכס המון בלאן, והLa Meije (3984m)המרשימה (והמפורסמת יותר מבין השתיים).

 

 

 

מהו הGR54?

 

המסלול סומן לראשונה במפות ב1963, ובשטח ב1966, הוא נחשב לאחד המסלולים הקשים באירופה- לפחות ע"י קוו ריינולדס מCicerone שמציין אותו בנשימה אחת (או בעצם פיסקה אחת) עם הGR20 בקורסיקה והHRP בפירנאים. ואכן, עם 12,220 מ' ירידות ועליות לאורך 192 ק"מ (ע"פ מדידות הGPS שלי) מדובר במסלול לא פשוט, עם שיפועים חדים, ימים ארוכים וסימון באיכות לא יציבה הנעה בין שילוט מסודר ודרך ברורה ועד ל"זה רוג'ום שם?" ודרכי עיזים על סלעים ודרדרות.

 

למרות זאת, התנאים במסלול טובים יחסית, בניגוד לGR20 ולHRP . המסלול הוא מסלול כפרים (לא מסלול בקתות כמו הTMB או הAV1 למשל) מה שאומר- הרבה עליות וירידות- 1200 מ' בממוצע ביום. אין צורך לסחוב אוהל (זה היה המסלול הראשון שלי ללא אוהל). ב7 מתוך 9 הלילות שלנו במסלול לנו בכפרים. ב2 הלילות הנוספים ישנו בבקתות.

 

את המסלול ניתן להשלים ב9-13 ימי הליכה- תלוי בהולכים ובווריאנטים שבחרו. אנחנו הלכנו על המסלול הראשי, עם כיוון השעון, ללא ווריאנטים. השלמנו אותו ב10 ימים כפי שממליץ קוו ריינולדס. לדעתי, עם חלוקה נכונה יותר של הימים ניתן להשלימו ב9 ימים.

 

מפת המסלול ע"פ דגימות הGPS שלי:

 

 

פרופיל הגובה ה"מפנק" של המסלול:

 

המסלול מתחלק ל2 חלקים-

 

החלק הצפון מזרחי (ימים 1-4) הקל והנגיש יותר, עובר בהרבה כפרים, עוצר בכפרים גדולים יחסית, מגוון מקומות הלינה וההצטיידות גדולים ולרוב נקודות הלינה (פרט לBesse en Oisans- בסוף היום הראשון) ניתן להגיע בתחבורה ציבורית בתדירות של מספר אוטובוסים ביום.

 

החלק הדרום מערבי (ימים 5-10) בו נכנסים לאזור גבוה ומבודד יותר, מעברי ההרים בו תלולים והכפרים בו פחות נגישים (ובו גם נמצאות 2 הבקתות בהן לנו במהלך המסלול). לא בכל הכפרים ניתן להצטייד (למעשה בסוף היום ה6 מגיעים לנקודת ההצטיידות האחרונה עד סוף המסלול).

 

סימון ניווט ורמת קושי

 

אז כמו שכבר ציינתי המסלול הזה הוא מסלול קשה- הן בגלל פרופיל הגובה שלו, הן בגלל איכות השבילים והסימונים והן בגלל מספר קטעים שדורשים זהירות וניסיון. המסלול לא דורש ציוד טכני (לפחות לא כשהשבילים פנויים משלג) אבל הוא לא מומלץ כמסלול אלפיני ראשון, ולדעתי חשוב מאוד שיהיה לפחות מטייל אחד מנוסה בקבוצה.

 

לגבי הסימון- איכותו לא אחידה לאורך המסלול. בקרבת הכפרים והעמקים הגדולים הסימון יחסית טוב. שם רואים סימונים בתדירות גבוהה יחסית, אך גם שם יש להיות ערניים לסימון. באזורים הגבוהים העניין קצת מסתבך, למרות שבד"כ השביל יחסית ברור (אני מניח שבתחילת העונה זה לא המצב) ופרט לפעמיים- שלוש של סטיות קטנות (מס' דקות הליכה) גם באזורים האלה מצאנו את השביל בקלות יחסית. בגדול- המלצתי- להיות ערניים למסלול, להסתכל קדימה ולנסות לזהות את התוואי שלו גם מרחוק (לפעמים יותר קל מאשר לזהות אותו בטווח הקרוב).

 

המסלול מסומן במספר סוגי סימון-

שני קווים אדום- לבן- בהם מסומנים כל הGR בצרפת (יותר חשוב לשים לב לסימון הX האדום- לבן שמסמן איפה לא ללכת מאשר לסימון הרגיל שמסמן את הדרך),חצים בצבע ורוד מרוססים בספרי- צבע (בד"כ על כבישים ובקרבת כפרים), שלטים (צהובים סטנדרטיים עם זמנים ברמת אמינות משתנה) ורוג'ומים (בד"כ בקטעים הגבוהים יותר ובקרבת מעברי ההרים).

 

 

 

נערך ע"י משתמש שבת 13 ספטמבר 2014 10:06:15(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 6 תודות למשתמש איתי על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 13/09/2014(UTC), יובלש ב 13/09/2014(UTC), io_travel ב 13/09/2014(UTC), HarmonicWave ב 15/09/2014(UTC), sereje4ka1 ב 04/10/2014(UTC), הלך ב 24/11/2014(UTC)
מממן
איתי  
#2 נשלח : שבת 13 ספטמבר 2014 00:51:58(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות

 

הגעה

 

נמלי התעופה הקרובים אליהם יש טיסות מהארץ הם ג'נבה, מילאנו וניס (לג'נבה ומילאנו יש טיסות של איזי- ג'ט, אנחנו טסנו מהארץ למילאנו עם חברת התעופה מרידיאנה וחזרנו מג'נבה עם איזי- ג'ט).

 

 

ערי הגישה למסלול הן גרנובל (מצפון מערב- לבאים מג'נבה לכיוון בורג ד'אוזן/ מונטייה), בריאנסו (Briancon- ממזרח- לבאים ממילאנו/ טורינו לכיוון מונטייה/ בורג ד'אוזן) וגאפ (Gap- מדרום מערב- לבאים מניס/ מרסיי לכיוון לה שאפל).

 

 

המסלול הוא מעגלי ולכן ניתן להתחיל אותו מנקודות רבות, כמעט בכל יום המסלול מגיע לכפר ובערך חצי מהם מחוברים בצורה זו או אחרת ע"י תחבורה ציבורית לאחת מערי הגישה שציינתי. הכפרים אליהם ניתן להגיע בתחבורה ציבורית הם (ע"פ סדר הימים של המסלול שאנחנו עשינו- לשלושת הראשונים ניתן להגיע עם קו האוטובוס שמחבר בין גרנובל לבריאנסו):

 

 

Le Bourg d'Oisans (לה בורג ד'אוזן)- מגרנובל או בריאנסו

 

La Grave (לה גרב)- מגרנובל או בריאנסו

 

Le Monetier les Bans (לה מונטייה לה באן)- מבריאנסו או גרנובל

 

Vallouise (וולואז)- מבריאנסו

 

La Chapelle en Valgaudemar (לה שאפל)- מגאפ

 

 

המסלולים שאנחנו עשינו בכדי להגיע ולצאת מהמסלול:

 

 

הגעה ממילאנו:

 

שדה התעופה במילאנו (Malpensa)← תחנת הרכבת במילאנו (50 דק' ברכבת- 12.5 אירו)← אולס (oulx- 3:20 שעות ברכבת דרך טורינו- 16 אירו) ← בריאנסו (Briancon שעה באוטובוס- 10 אירו) ← בורג ד'אוזן (כשעה באוטובוס- 15 אירו)

 

בבריאנסו פספסנו את האוטובוס ברבע שעה ונאלצנו להמתין כ3 שעות אותן ניצלנו להצטיידות במזון ליומיים הראשונים של המסלול.

 

 

יציאה לז'נבה:

 

בורג ד'אוזן← גרנובל (כשעה באוטובוס) ← ג'נבה (כ3 שעות ברכבת+ אוטובוס) ← שדה התעופה בג'נבה (10 דק' ברכבת)

 

בגרנובל לקחנו כחמש שעות המתנה בכדי להגיע לנמל התעופה כמה שיותר מאוחר (עלינו על טיסת איזי ג'ט של 7 בבוקר ולא היה אפשרי להגיע מגרנובל בנסיעת לילה).

 

קו אוטובוס גרנובל- בריאנסו (חברת LER קו 35), לוח זמנים

 

קו אוטובוס אולס- בריאנסו

 

 

 

לינה ואוכל

 

כמו שכבר כתבתי, ברוב הלילות שהינו בכפרים, שם בד"כ יש מבחר כזה או אחר של מקומות לינה. רוב המטיילים ישנים בGite d'Etap- אכסניות שמציעות לינה בחצי פנסיון (לינה +2 ארוחות, הלינה בד"כ בחדרים משותפים (בחלק מהמקומות יש גם חדרים פרטיים). בכפר הגדולים היצע מקומות הלינה רחב וניתן למצוא בהם גם מקומות לינה ברמה גבוהה יותר.

 

בחלק מהאכסניות יש מטבח למטיילים וכמעט בכולן יש wifi. הארוחות לדעתי מפנקות ולרוב באיכות גבוהה (בכל זאת צרפתים...).

 

ניתן לעשות את המסלול עם אוהל, למרות שלדעתי לא מומלץ. החיסכון במשקל מאפשר להתמודד טוב יותר עם המסלול (שלא חסרות בו עליות וירידות בשיפועים חדים), וגם למטיילים בכושר- אתם בחופש, תנצלו את ההזדמנות של התנאים הטובים ותשתמשו בכושר כדי ללכת בווריאנטים גבוהים ומאתגרים ולא כדי לסחוב אתכם אוהל וציוד לינה (זה כאמור היה המסלול האלפיני הראשון שאני יוצא אליו ללא אוהל).

 

לגבי הזמנת מקומות- אנחנו טיילנו בתאריכים 26.7-8.8 (ללא ספק שיא העונה), פרט למקום אחד (בלה גרב) לא נתקלתי במקום שהיה מלא (וגם הוא התמלא רק לאחר שכבר תפסנו שם מקום). למרות זאת אנחנו הזמנו מקומות ב2 הבקתות בהן ישנו ובאכסניה בואלסנסנטרה (בה ישנו בשבת בערב- סופ"ש). עם זאת מומלץ להזמין מקום ערב מראש או בבוקר ההגעה- בעיקר כדי להכין את בעלי האכסניה להגעתכם ולשריין לכם ארוחת ערב. (חלק מהמקומות מתחילים לבשל בצהרים. בשני מקומות אליהם הגענו ללא הזמנה מראש לא זכינו לארוחת ערב, למרות שלאחד מהם הגענו יותר מ3 שעות לפני ארוחת הערב).

 

רשימת מקומות הלינה בהם ישנו (ע"פ סדר גיאוגרפי, המחירים נכון לאוגוסט 2014):

 

 

- בורג- Hotel des Alpes- חדר זוגי- 50-60 אירו, יש wifi וניתן להוסיף א. ערב במסעדה של המלון ב33 אירו (לשני אנשים) או לפי תפריט (יש עוד מסעדות במרכז העיירה)

 

 

- בס- gite le sarret- חצי פנסיון- 42 אירו, יש wifi, יש מטבח למטיילים, ניתן גם לאכול במסעדה של האכסניה לפי תפריט

 

 

- לה גרב- Gite au vieux guide- חצי פנסיון- 38 אירו (יש גם חדרים פרטיים), אין wifi ואין מטבח למטיילים, ניתן לאכול גם לפי תפריט ויש מסעדות נוספות בכפר, לדעתי אחד המקומות הפחות טובים שישנו בו

 

 

- וילר ד'ארן- Gite la Breche- חצי פנסיון- 41 אירו (יש גם חדרים פרטיים), יש wifi. בעל הבית- פטריק ואשתו מאוד נחמדים, האכסניה נמצאת בבית כפרי עתיק (אפילו המקרר מעץ), המקום בסגנון קצת שונה, בעלי הבית יושבים עם האורחים לאכול והאורחים עוזרים בעריכת השולחן ופינויו (לא חובה...)- אווירה מאוד ביתית- מומלץ מאוד

 

 

- מונטייה- gite le flourou- חצי פנסיון- 47 אירו, 29 אירו ללינה בלבד, יש wifi, יש מטבח אבל אין כירה לבישול (יש מסעדות בעיירה, זה הג'יט היחיד בעיירה)

 

 

- וולואז- gite l'aigliere- חצי פנסיון- 34 אירו, 16 אירו ללינה בלבד, יש wifi, יש מטבח מאובזר. צריך להזמין מראש ארוחת ערב (הגענו כ3 שעות לפני ארוחת הערב וכבר היה מאוחר מדי להזמין)

 

 

- בקתת שמוט-  Refuge du Pre de la Chaumette- חצי פנסיון- 43 אירו, 17.6 אירו ללינה בלבד, אין wifi, יש מטבח, יש מקלחות בתשלום, שירותים- בול פגיעה. האוכל של הבקתה לא היה בסטנדרטים של הצרפתים המקומיים ששהו שם...

 

 

-לה שאפל- gite jamivoi- לינה- 14 אירו, 5 אירו לארוחת בוקר, לא הייתה ארוחת ערב (אולי יש בהזמנה מראש, יש מסעדה בכפר). בעלת המקום עובדת בדלפק המידע לתיירים של הכפר. יש wifi, יש מטבח- כדאי לברר אם ניתן להשתמש בו

 

 

- לה דסר- Gite des arias- מקום חדש (היה עדיין בבניה כשהיינו שם)- 40 אירו לחצי פנסיון, 18 אירו ללינה בלבד, יש wifi, אין מטבח

 

- ולסנסטרה- gite le beranger-  חצי פנסיון- 43 אירו, 18 אירו ללינה בלבד, אין wifi, יש מטבח (שימוש בתשלום). המקום היחיד בכפר- כדאי להזמין מקום, למרות שיש בו הרבה מקום וכשהיינו שם (נפל על סופ"ש) היה די ריק.

 

- בקתת לה מוזל- Refuge de la Muzelle חצי פנסיון- 44 אירו, 19.5 ללינה בלבד, אין wifi, יש מטבח, יש חדר חורף, יש אסלות בשירותים ומקלחות בחינם.

 

 

הכפרים בהם יש חנויות וניתן להצטייד:

בורג (סופר גדול), לה גרב, וילאר ד'ארן, מונטייה, וולואז ולה שאפל (הנק' האחרונה בה ניתן להצטייד עד החזרה לבורג).

 

מטיילים וחברה

 

החלק הראשון של המסלול נגיש מאוד ולכן גם מתוייר מאוד, בימים יפים (בשיא העונה) כנראה שלא תהיו לבד על השביל. הלינה בחלק זה היא לרוב בכפרים גדולים והיצע מקומות הלינה גדול.

 

החלק השני של המסלול קשוח יותר ופחות נגיש- מה שאומר שרוב המטיילים שתפגשו פה יהיו מטיילים בעלי אופי שונה. כאן גם מתחילים להבחין במטיילים שעושים את הGR54.

 

סיפור דרך ומפות

 

אתחיל מזה שלדעתי סיפור דרך הוא מיותר ומי שיוצא למסלול כמו המסלול הזה יסתדר בו מצוין רק עם מפה.

להוצאת סיסרון יש ספר המתאר את המסלול (אנחנו טיילנו אתו):

הספר יצא ב2008 (יש כמה עדכונים באתר של ההוצאה), לדעתי הוא טוב לקבל קצת מושג על המסלול לפני היציאה, הוא מכיל מידע (רובו עדין מעודכן) על מקומות הלינה בכפרים, מידע כללי על המסלול ועל הפארק וסיפור דרך מלווה במפות (לא טופוגרפיות- כמו בכל ספרי סיסרון).

בנוסף לגם הוצאת FFRP הצרפתית יש מדריך למסלול:

עיינתי בו כשראיתי אותו אצל כמה מטיילים צרפתים ובעיניי הוא מוצלח יותר מהמדריך של סיסרון, ולמרות שהוא בצרפתית (כמו שכתבתי, לדעתי סיפור הדרך מיותר - מיותר) הוא מכיל מידע מעודכן ושימושי יותר, כולל מפות טופוגרפיות ופירוט של כל הווריאנטים של המסלול (שלא מפורטים במדריך של סיסרון).

אנחנו הלכנו עם מפה A6 1:50 של IGN:

המפה הזו מכסה את כל המסלול וניתן למצוא גם מפות של 1:25.

 

נערך ע"י משתמש שבת 13 ספטמבר 2014 14:19:56(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש איתי על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 13/09/2014(UTC), הלך ב 24/11/2014(UTC)
איתי  
#3 נשלח : שבת 13 ספטמבר 2014 00:55:45(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות

עונה ומזג אויר

 

העונה המומלצת, בניגוד למסלולים אחרים באלפים היא אמצע יולי (בגלל הפשרה מאוחרת של השלגים בחלק מהמעברים הגבוהים) עד אמצע ספטמבר- אז חלק מהאכסניות והבקתות מתחילות להיסגר ומזג האוויר הופך פחות יציב. עם זאת לחלק מהבקתות יש חדר חורף שפתוח כל השנה וברוב הכפרים (לפחות הגדולים) אפשר למצוא מקומות לינה גם מחוץ לעונה.

 

בתחילת הקיץ (עד אמצע יולי) יש סיכוי להמצאות של שלגים בנקודות גבוהות ובמדרונות הצפוניים. בחלק השני של המסלול זה עלול להיות מסוכן ולא בטוח שכל המעברים יהיו עבירים. מאמצע יולי עד אמצע אוגוסט המסלולים והבקתות עלולים להיות עמוסים בגלל חופשת הקיץ של הצרפתים. בספטמבר מזג האוויר מתייצב אך הנוף נהיה פחות ירוק.

 

אנחנו כאמור טיילנו בסוף יולי- תחילת אוגוסט, הפריחה עדיין הייתה בשיאה, היו שפע של פירות יער וגם החשש מההמונים התפוגג מהר מאוד. לדעתי אין חשש לצאת למסלול זה גם בשיא העונה.

 

ראיתי בBackpackingLight סיפור דרך של זוג אמריקאי שעשה את המסלול בסוף ספטמבר עם אוהלים, ככה שזה מאוד תלוי במזג האוויר באותה השנה.

 

מזג האוויר גם בשיא הקיץ עלול להיות הפכפך ותמיד כדאי לעקוב אחרי תחזית מזג האוויר שמפורסמת בכל בוקר בכל תחנות המידע והבקתות.

 

ציוד

 

המסלול לא דורש ציוד טכני מיוחד וכל אחת מרשימות הציוד הסטנדרטיות שמסתובבות פה בפורום יתאימו- כמובן עם דגש על משקל מינימאלי.

רשימת ציוד לדוגמה (כל הזכויות שמורות לאמנון)

 

הכנה גופנית

 

מומלץ מאוד להכין את הגוף לקראת היציאה למסלול הזה. אנחנו השתדלנו לעלות את התבור פעם בשבוע במשך כחודשיים לפני המסלול (משימה שהתחילה להיות קשה עם בוא הלחות והטמפ' של הקיץ הישראלי) ולמרות שכבר בשעתיים הראשונות של המסלול הספקנו לעלות עלייה שווה בתלילותה אבל ארוכה פי 3 מהתבור, לדעתי זאת הייתה הכנה טובה.

כאן יש הצעה לאימון לקראת טרק אלפיני (כל הזכויות שמורות לאמנון)

 

חלוקה לימים

 

קוו ריינולדס מציע 2 חלוקות לימים במדריך של סיסרון (של 10 ושל 13 ימים), לדעתי החלוקה שלו ל10 ימים קצת בעייתית (2 ימים קצרים מדי ויום אחד ארוך מדי), אביא כאן את 2 החלוקות שלו והצעה שלי ל10/11 ימים:

 

10 ימים ע"פ מדריך סיסרון (זה המסלול שאנחנו עשינו, מטיילים מהירים יכולים לסיימו ב9 ימים ע"י חיבור ימים 8 ו9):

 

  1. Le Bourg d'Oisans→Besse en Oisans

  2. Besse en Oisans→La Grave

  3. La Grave→Monetier les Bains

  4. Monetier les Bains→Vallouise

  5. Vallouise→Refuge du Pre de la Chaumette

  6. Refuge du Pre de la Chaumette→La Chapelle en Valgaudemar

  7. La Chapelle en Valgaudemar→Le Desert en Valjouffery

  8. Le Desert en Valjouffery→Valsenestre

  9. Valsenestre→Refuge de la Muzelle

  10. Refuge de la Muzelle→Le Bourg d'Oisans

 
13 ימים ע"פ מדריך סיסרון

 

  1. Le Bourg d'Oisans→Clavans le Bas

  2. Clavans le Bas→Le Chezelet

  3. Le Chezelet→Refuge de l'Alpe de Villar

  4. Refuge de l'Alpe de Villar→Monetier les Bains

  5. Monetier les Bains→Vallouise

  6. Vallouise→Refuge des Bans

  7. Refuge des Bans→Refuge du Pre de la Chaumette

  8. Refuge du Pre de la Chaumette→Refuge de Vallonpierre

  9. Refuge de Vallonpierre→Refuge des Souffles דרך La Chapelle en Valgaudemar (ווריאנט נמוך)

  10. Refuge des Souffles →Le Desert en Valjouffery

  11. Le Desert en Valjouffery→Valsenestre

  12. Valsenestre→Refuge de la Muzelle

  13. Refuge de la Muzelle→Le Bourg d'Oisans

 
10 ימים- הצעה שלי (לא בכולה הלכתי, ההצעות לווריאנטים הגבוהים ע"פ שיחות עם מטיילים אחרים)

 

  1. Le Bourg d'Oisans→Besse en Oisans

  2. Besse en Oisans→Villar d'Arene

  3. Villar d'Arene→Monetier les Bains

  4. Monetier les Bains→Vallouise- למטיילים חזקים- ביום הזה יש ווריאנט גבוה שעולה לLac de l'Eychauda

  5. Vallouise→Refuge du Pre de la Chaumette

  6. Refuge du Pre de la Chaumette→Refuge du Clot- Xavier Blanc

  7. Refuge du Clot- Xavier Blanc → Refuge des Souffles- בווריאנט גבוה דרך Col de Colombes

  8. Refuge des Souffles →Valsenestre

  9. Valsenestre→Refuge de la Muzelle + טיפוס לתצפית על קרחון La Muzelle

  10. Refuge de la Muzelle→Le Bourg d'Oisans

 

בנוסף אנחנו חשבנו על הוספה של לילה למסלול ע"י פיצול היום ה3 ועליה לRefuge du Pave הגבוה (2841 מ')- לא ביצענו זאת בסוף בגלל מחסור ביום (מזג אוויר...)

אנחנו שריינו 13 ימים לטיול (10 ימים נטו+ 2ימי נסיעות+ יום נוסף למנוחה/ מקרה של מזג אוויר גרוע) ההצעה שלי היא לקחת לפחות יום נוסף אחד, אם לא יותר. באזור הזה לא חסרים מסלולים ותמיד יהיה אפשר למצוא מה לעשות בימים האלה.

 

נקודת התחלה וכיוון הליכה

 

רוב המטיילים על המסלול עושים אותו עם כיוון השעון, לא מצאתי סיבה החלטית לכיוון ההליכה ואני חושב שאין לזה משמעות גדולה.

כמו שכבר כתבתי, יש 5 נקודות במסלול שנגישות בתחבורה ציבורית סדירה, כמו שאני רואה את זה, רק 3 מהן מתאימות כנקודות התחלה- בעיקר מבחינת התאקלמות הגוף להליכה ולכן לדעתי וולואז (הלילה הרביעי בחלוקות ל10 ימים) ולה שאפל (הלילה ה6 בחלוקה הראשונה ל10 ימים) שנמצאות בחלקו השני והקשה יותר של המסלול פחות מתאימות כנק' התחלה.

ההתחלה מבורג היא לא פשוטה ומתחילה בטיפוס די תלול של כ700 מ', זהו יום ארוך יחסית ולא מאוד מרגש (ניתן לדלג על הטיפוס הראשון ע"י עליה לכפר הואז (Huez) באוטובוס או לקצר אותו ע"י עצירה ללינה בקלבנס- כשעה לפני בס).

ההתחלה מלה גרב יכולה להיות האידיאלית- עם יום יפהפה כיום הראשון של המסלול ויומיים לא קשים לפני הכניסה לקטע הקשוח של המסלול.

ההתחלה ממונטייה גם היא לא קשה, אבל כבר ביום השני של המסלול יהיה אחד משני הימים הקשים שלו.

נערך ע"י משתמש שבת 13 ספטמבר 2014 10:03:28(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש איתי על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 13/09/2014(UTC), הלך ב 24/11/2014(UTC)
איתי  
#4 נשלח : שבת 13 ספטמבר 2014 09:57:35(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות

תיאור המסלול

*הזמנים הם זמנים נטו ללא עצירות, כל נתוני המרחק והטיפוס/ ירידה- ע"פ מדידות הGPS שלי

 

יום ראשון- מבורג (Le Bourg d'Oisans) לבס (Besse en Oisans)

21.8 ק"מ, 1682 מ' עליה, 837 מ' ירידה, 6:45 שעות הליכה נטו

 

יצאנו מבורג בסביבות 6:30, העיירה עוד הייתה מנומנמת.

 

אחרי כ10 דק' ממרכז העיירה מגיעים לתחילת העלייה. השביל מתחיל לעלות על גבי סלעים ועולה מעל אפיק הנחל. כאן כדאי לשים לב לסימונים ובעיקר לחפש את אלו שמסמנים שזו לא הדרך (X אדום- לבן). כבר אחרי 20 דק' הליכה פספסנו סימון כזה מה שהביא לעיכוב של כ20 דק' עד שעלינו על הטעות...

 

בסוף העלייה מגיעים למספר כפרים קטנים. משם נשקף נוף על העמק של בורג ועל הגבעות של הואז (Huez- אליו ניתן להגיע גם באוטובוס ולדלג את העלייה הראשונה) ואלפ דה הואז (Alp de Huez אתר סקי מכוער).

בשלב מסוים המסלול יורד כמה עשרות מטרים לעמק בו ממשיכים לעלות עד לCol de Sarenne.

הדרך היא ברובה דרך 4X4 ולקראת המעבר אף מתחברת עם כביש- מה שאומר שהאזור נגיש ורואים הרבה מטיילים- בעיקר מטיילי יום, רוכבי אופניים ומטיילי רכב.במעבר יש בקתה (Refuge du Col de Sarenne) וניתן לעצור בה לצהרים (יש עוד אחת כשעה קודם- Auberge de Combe Haute), אנחנו עצרנו במעבר לארוחת צהרים.הנוף מהמעבר נחמד, אבל מומלץ לעלות על הדופן הדרומית שלו (15- 20 מ') לתצפית על הרכס הצפוני של האקרן (לא נראה מהמעבר עצמו) ועל הכפר קלבן העליון (Clavan le Haut) שאליו ממשיך המסלול.

מהפאס המסלול יורד לכיוון קלבן העליון ומשם לקלבן התחתון (Clavan le Bas- אכסניה ומסעדה) חוצה את הנחל ועולה עוד כמה מאות מטרים לבס (Besse en Oisans- 1550m)- שם העברנו את הלילה.

 

יום שני- מבס ללה גרב (La Grave)

17.1 ק"מ, 1040 מ' עליה, 1075 מ' ירידה, 5:40 שעות הליכה נטו

היום מתחיל בהליכה במעלה העמק של בס עד לאתר הקמפינג של הכפר (רבע שעה הליכה- לינה בחינם), משם השביל מתחיל לטפס לCol Nazie (מעין אוכף מאורך) וממנו לCol Bichet  ממנו נשקף נוף פנורמי על הרכס הצפוני של האקרן והקרחונים התלויים עליו.

משם יורדים למישור אמ'פריס ועולים לCol du Scuchet.

ממנו מתחילה ירידה ארוכה- מול נופים יפהפיים של הLa Meije (אחת הפסגות המפורסמות של הפארק) והקרחונים שלה.

 

המסלול יורד דרך 2 כפרים- La Chazelet וLes Terraces (יש אפשרות לינה בשניהם) אל לה גרב (המשמש כמרכז טיפוס של האזור ומציע מגוון רחב של מקומות לינה).מומלץ להמשיך עוד שעה לוילר ד'ארן (Villar d'Arene) כדי לקצר את היום השלישי ולישון באכסניה המעולה שם. אותנו תפס גשם בירידה ולכן החלטנו לעצור בלה גרב.

 

יום שלישי מלה גרב למונטייה (Le Monetier les Bains)

26.3 ק"מ, 1119 מ' עליה, 1119 מ' ירידה, 6:45 שעות הליכה נטו

אחד הימים היפים במסלול.

בבוקר התחלנו ללכת בגשם. השביל הולך לאורך נהר הרומנש, ולאחר כשעה הגענו לוילאר ד'ארן, שם החלטנו לדלג באוטובוס למונטייה בגלל מזג האויר הגרוע ולחזור ליום זה אם לא ננצל את היום הנוסף שלקחנו לנו בחישוב הימים.

 

בדיעבד זאת הייתה החלטה נכונה, במונטייה (נמצאת בצד המזרחי של הפארק) לא היה גשום (אם היינו ממתינים יום בוילאר ד'ארן היינו נתקעים בגשם גם ביום המחרת) וכשחזרנו להשלים את המסלול הבנו שזה היה הפסד גדול לעשות את היום הזה במזג אויר גרוע. זה היום הראשון שהשביל נכנס לפארק אקרן ונופי הפסגות והקרחונים התלויים מהן מדהימים.

 

מוילאר ד'ארן השביל ממשיך לאורך נהר הרומנש ולאחר כמה ק"מ מתחיל לטפס לאורכו לכיוון הרכס.העמק הופך צר ומהר מאוד מתחילים בטיפוס על המורנה (סוללת עפר) שהשאירו הקרחונים בנסיגתם.

הרומנש נופל כאן בסדרה של מפלים כשמעלינו תלויים קרחונים מההרים.

בסוף הטיפוס על המורנה השביל מתפצל- ימינה לעמקים הגבוהים שיכולים להוות טיול צד שמוסיף לילה לטיול (לינה בRefuge du Pave) ושמאלה לכיוון הRefuge de l'Alpe de Villar d'Arene והמעבר- Col d'Arsine, מכאן הטיפוס הופך לעליה מתונה בעמק רחב עם נופים מרשימים של הקרחונים ברקע.

לאחר כ2.5 ק"מ חוזרים לטפס עד שמגיעים למעבר הרחב (Col d'Arsine- 2340m).

מדרום וקצת מעל למעבר יש אגם קרחוני(Lac du Glacier d'Arsine- 2455m, כ15-20 דק' מהמעבר- בניגוד ל45 דק' שרשומים על השלט ומיועדים להמוני המשפחות עם הילדים שתראו מכאן ועד סוף היום). מומלץ לקפוץ לארוחת צהרים ליד האגם.

מהמעבר מתחילה הירידה לאורך הזרם החלבי שיורד מהאגם, קצת מתחת למעבר הזרם מתרחב באמבטיה שם הוא הופך לשרשרת בריכות בצבע תכלת יפהפה.

בהמשך הירידה, רגע לפני שמגיעים לקו העצים מגיעים לאגם נוסף (Lac de la Douche, 1901m) כשההמונים יושבים סביבו ומשתזפים בשמש. מכאן הירידה היא ביער עד שמגיעים לעמק הגדול ולכפר Le Casset ממנו הליכה של כ30-45 דק' בעמק עד למונטייה.

נערך ע"י משתמש יום ראשון 14 ספטמבר 2014 23:37:36(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש איתי על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 13/09/2014(UTC), הלך ב 24/11/2014(UTC)
איתי  
#5 נשלח : שבת 13 ספטמבר 2014 09:58:44(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות

יום רביעי- ממונטייה לוולואז

19.7 ק"מ, 1002 מ' עליה, 1326 מ' ירידה, 5:35 שעות הליכה נטו

יום זה קל יחסית, אך יש לו ווריאנט גבוה העולה לLac de l'Eychauda  דרך Col des Grangettes, לא עשינו אותו, אבל גם ע"פ התוואי הנראה במפה וגם ע"פ שיחות ממטיילים אחרים זהו ווריאנט קשה שכולל טיפוס תלול מאוד. בנוסף ניתן לקצר את ה750 מ' הראשונים של העלייה ע"י עליה ברכבל ממונטייה.

 

היום מתחיל בעליה ביער, ביציאה מקו העצים מגיעים לאתר סקי וממשיכים לאורך הרכבלים ומדרונות הסקי עד לCol de l'Eychauda ממנו הירידה הארוכה, בתחילה לתחתית העמק העליון (Vallon de Chambran) שם יש בקתה אליה יש גישה לרכב (ניתן לאכול צהרים) וממנה יוצא מסלול היום שעולה לLac de l'Eychauda. מכאן ממשיכה הירידה דרך מספר כפרים לתחתית עמק וולואז ולעיירה וולואז.

 

יום חמישי מולואז לבקתת פרה דה לה שמוט (Refuge du Pre de la Chaumette)

23.1 ק"מ, 1698 מ' עליה, 1002 מ' ירידה, 7 שעות הליכה נטו

זהו יום הכניסה לחלק היותר "קשוח" של המסלול, בו עולים לנק' הגבוהה על המסלול- Col de l'Aup Martin.

 

היום מתחיל בהליכת עמק ארוכה (ניתן לקצר באוטובוס- יוצא ב7:00 מוולואז), ההליכה ברובה על כביש אבל נחמדה.

 

קצת לפני סיום הכביש יש משטח שמתאים ללינת אוהלים (ניתן להמשיך עד כאן בסוף היום הרביעי).

 

מכאן השביל עולה לעמק עליון ולאחר מכאן הטיפוס מתמתן לאורך העמק הקרחוני. בדרך עוברים ליד בקתת רועים (יש חדר למטיילים). מכאן כבר אפשר לראות את המעבר (Col de l'Aup Martin).

 

קצת אחרי הבקתה מתחיל טיפוס על מורנה עד הגעה לתחתיתו של קרקס קרחוני. מהר מאוד השביל מתחיל לטפס לכיוון המעבר. הטיפוס נעשה תלול ככל שעולים בו וב100 המטרים האחרונים מטפסים על קרקע מתפוררת והטיפוס נעשה תלול מאוד (לא לנסות לעלות במזג אויר פחות מ"טוב" ובתחילת העונה יתכן שיהיה סגור או ידרוש ציוד טכני).

זוהי הנק' הגבוהה במסלול, מכאן ממשיכים פחות או יותר על קו גובה למעבר הבא (Pas de la Cavale). כמה צעדים לאחר תחילת הירידה מהמעבר השני ניתן לראות את הבקתה למטה בעמק, את המעבר הראשון של היום הבא ומעליו את פסגת הLe Sirac (לא נראה בתמונה) אותו מקיפים בחלקו הראשון של היום הבא.

 

יום שישי- מבקתת פרה דה לה שמוט ללה שאפל

25.1 ק"מ, 1245 מ' עליה, 1946 מ' ירידה, 8 שעות הליכה נטו

זהו היום הארוך במסלול הכולל 3 מעברים, 2 מהם תלולים מאוד ולא כדאי לעלות אליהם במזג אויר לא טוב.

 

היום מתחיל בטיפוס במעלה העמק העולה מהבקתה, מהר מאוד מתחילים לטפס על דופן העמק, עולים ל"אמבטיה" שבראשה נראה המעבר הראשון (Col de la Vallette- 2668m ), עולים על הדופן הדרומית של האמבטיה כשמצפון ניצב הLe Sirac המרשים וממערב המעבר הבא.

הירידה מהמעבר תלולה מאוד באדמה מפוררת וכשירדנו גם הייתה רטובה, מאוד לא מומלץ לנסות לרדת אותה במזג אויר לח או בראות לקויה. מכאן יורדים כמה מאות מטרים לאמבטיה ממנה עולים למעבר הבא (Col de Gouiran- 2597m), ממנו ניתן לראות מצפון מערב את המעבר הבא, מצפון מזרח את הLe Sirac וממזרח את המעבר הקודם והירידה התלולה ממנו (בתמונה).

הפעם הירידה קצת פחות תלולה והשביל ממשיך לכיוון המעבר הבא הצופה מזרחה על הLe Sirac וצפונה לאגם ובקתת Vallonpierre. כאן זכינו למספר יעפים של נשר בודד מעל ראשינו.

גם כאן הירידה מאוד תלולה בקרבת המעבר. בבקתת Vallonpierre, שלחוף אגם בעל שם זהה, ניתן לעצור לצהרים.

מכאן ממשיכים בירידה ארוכה (מאוד). בתחילה, על דופן ההר, הירידה די תלולה ולאחר מכן היא מתמתנת בתחתית העמק. לאחר כמה ק"מ של ירידה והליכה בעמק, העמק פונה פניה חדה מערבה. כאן השביל נכנס לחורש ואחרי כק"מ נוסף עוברים ליד בקתת xavier blanc (ניתן לעצור כאן- כפי שתיארתי בחלוקת הימים).

מכאן ממשיך השביל בירידה מתונה בעמק בהליכה ארוכה וקצת משעממת שמסתיימת בלה שאפל.

 

נערך ע"י משתמש יום ראשון 14 ספטמבר 2014 23:40:01(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש איתי על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 13/09/2014(UTC), הלך ב 24/11/2014(UTC)
איתי  
#6 נשלח : שבת 13 ספטמבר 2014 09:59:44(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות

יום שביעי- מלה שאפל ללה דסר

20.8 ק"מ, 1583 מ' עליה, 1386 מ' ירידה, 7 שעות הליכה נטו

היום מתחיל בהליכה בעמק (כשעה) עד הכפר הבא, משם מתחיל טיפוס ארוך לבקתת Souffles הנמצאת בתחתיתו של קרקס גדול, ממנה נשקף נוף פנורמי.

 

ממערב ניתן להבחין במעבר ההרים אליו מועדות פנינו- Col de la Vaurze. הדרך ממשיכה על קו גובה עד שמגיעה למדרון המערבי של הקרקס (אין הרבה מים מתחילת העלייה עד הירידה מהמעבר), מכאן מתחיל טיפוס של כמה מאות מטרים עד למעבר. מהמעבר ניתן לראות את המעבר של מחר ואת הכפר לה דסר הנמצא מעל 1000 מ' מתחתיו (מה שרומז על כאבי הברכיים הצפויים בסוף הירידה, התמונה צולמה מהמעבר...),  תחילת הירידה תלולה מאוד (לא לנסות במזג אויר לא טוב).

אחרי ירידה של כמה עשרות מטרים היא מתמתנת (קצת) בעזרת סדרה ארוכה של זיגזגים, בשלב מסוים הדרך ממשיכה על קו גובה, אבל מהר מאוד חוזרים לירידה התלולה וזו ממשיכה בזיגזגים עד לתחתית העמק (כאן התחילו להתקדר השמים ורעמים נשמעו מסביבנו, אבל בסופו של דבר, הגשם הגיע רק בערב). בתחתית העמק חוצים את הנהר ועולים לכפר הקטן לה דסר.

 

יום שמיני- מלה דסר לואלסנסטרה

10.9 ק"מ, 1040 מ' עליה, 994 מ' ירידה, 4 שעות הליכה נטו

יום קל וקצר, המסלול לא מסובך- עולים למעבר "הסלע היפה" Col de Cote Belle- מעבר נמוך יחסית ופחות תלול מבימים הקודמים. מהמעבר ניתן לראות את המעברים של היום הקודם והיום הבא.

 

הירידה מהמעבר מתחילה בצמוד לסלע צפחות חלקן ממש תלויות מעל השביל.

הירידה ממשיכה עד לתחתית העמק ומשם נשארת הליכה של כ20 דק' (מחר צריך לחזור קטע זה) בעמק מיוער עד לכפר הקטן והציורי ואלסנסטרה.

היום הזה והיום הבא קצרים ומטיילים מהירים ובכושר טוב יכולים לחבר אותם לכדי יום אחד ארוך. היום הבא למרות היותו קצר הוא לא פשוט, המעבר תלול ולא בטוח שלעלות אליו בסוף יום ארוך יתאים לכל אחד.

 

יום תשיעי- מואלסנסטרה לבקתת לה מוזל (Refuge de la Muzelle)

9 ק"מ, 1417 מ' עליה, 494 מ' ירידה, 3:20 שעות הליכה נטו

היום הזה היה היום הכי קצר בטיול שלנו, אבל הוא ממש לא יום קל, כמו שכתבתי. לדעתי ניתן לחברו עם היום הקודם לכדי יום ארוך.

היום מתחיל בחזרה של כ20 דק' במעלה העמק המיוער, בסופה פונים צפונה לעמק העולה למעבר דה לה מוזל שנראה כבר מרחוק כגוש סלע כהה שמונח בין שני הרים מסלע בהיר (נראה כאילו מישהו החליט להגביה את המעבר כי היה קל מדי לטפס אותו  ).

הטיפוס מתחיל במעלה העמק ובשלב מסוים מתחיל לעלות בזיגזגים לכיוון המעבר, הטיפוס הזה תלול והקרקע לא תמיד יציבה (ע"פ הספר עד לפני שנתיים לא הייתה שם הדרך והטיפוס הסופי היה מאוד קשה).

 

המעבר לכשעצמו יחסית צר ומאוד יפה, ניתן לראות ממנו יומיים אחורה (את המעברים של היומיים הקודמים) ושלושה ימים קדימה (את המעברים של הימים העשירי והראשון ואת תחילת היום השני).

מעל המעבר תלוי קרחון לה מוזל שיורד מהפסגה על שמה הוא והמעבר נקראים, למטה ניתן להבחין באגם ובבקתת לה מוזל.

הירידה מכאן תלולה ודרשה חציה של מספר שדות שלג לא גדולים (בתחילת אוגוסט). בסוף הירידה מגיעים לאגם לה מוזל המוזן ממי הקרחון שמעליו ולבקתת לה מוזל שנמצאת על המורנה הסוכרת את האגם (2115 מ').

אם הגעתם לכאן מוקדם עומדות בפניכם מספר אפשרויות-

א. לשבת על כוס בירה בבקתה

ב. להשאיר את הציוד בבקתה ולעלות לתצפית על הקרחון שנמצאת על השלוחה שממזרח לבקתה

ג. לרדת לכיוון הכפר וונוסק (Venosc) ממנו יש תחבורה ציבורית לבורג.

ד. להמשיך על התוואי של מחר.

אפשרויות ג. וד. לדעתי לא מומלצות, ג.- כי תפסידו את אחת הפנינים של המסלול וד. כי זאת הליכה די ארוכה הכוללת ירידה מאוד ארוכה עד לנקודת הלינה הבאה (בכפר La Danchere, לנו לקח להגיע אליו עוד כמעט 4 שעות למחרת, אפשרי, אבל ארוך).

אנחנו תכננו לעשות את ב. אבל תוך כדי ארוחת הצהרים על מרפסת הבקתה השמיים התקדרו ועשינו שינוי תכניות לא. מה שלאחר כשעה התברר כהחלטה נבונה .

 

יום עשירי- מלה מוזל לבורג

18.4 ק"מ, 497 מ' עליה, 1896 מ' ירידה, 6:10 שעות הליכה נטו

יוצאים חזרה לכיוון השפך של האגם משם מתחיל השביל לעלות מערבה לכיוון המעבר שנראה בבירור מהבקתה.הטיפוס לא קשה. לאחר כשעה הליכה מגיעים למעבר ממנו נשקף נוף על בקתת לה מוזל, כשלידה האגם ומעליהם הפסגה והקרחון (כולם עם אותו השם).

 

מכאן מתחילה ירידה ארוכה ותלולה, חלקה על סלע חלק. תוך כדי הירידה מתחילים לראות את אגם Lauvitel- זוהי אחת הנק' היפות במסלול וקצת קשה להפסיק לצלם בירידה.

האגם מושך אליו הרבה משפחות וילדים (זה טיול יום מאוד פופולארי)ומכאן עד סוף הירידה לעמק הראשי המסלול עמוס בהם. הירידה היא על דרך מסודרת ולאורך הזרם היורד מהאגם. בתחתית הירידה נפרדים מההמונים שממשיכים לחניה בla Danechere ופונים להליכת עמק (קצת משמימה ניתן לוותר ולעלות על אוטובוס מהכפר) עד לבורג.

 

תמונות נוספות

 

 

נערך ע"י משתמש יום ראשון 14 ספטמבר 2014 23:41:17(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש איתי על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 13/09/2014(UTC), הלך ב 24/11/2014(UTC)
איתי  
#7 נשלח : שבת 13 ספטמבר 2014 10:00:42(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות

ולסיכום, קצת רקע אישי- אני והGR54

בקיץ 2007 הלכתי את הHRP בפירנאים, אז גם התוודעתי להוצאת הספרים הבריטית Cicerone.

 

בספטמבר 2008 יצאנו 4 חברים מהארץ (אז סטודנטים בתחילת דרכם האקדמית) לבקר חבר שעבד בזמנו בז'נבה. התכנית הייתה ללכת 5 ימים על הGR5 מאזור שמוני לאגם ז'נבה.

 

במהלך התכנון של הטיול נתקלתי בפרסום של סיסרון על מהדורה חדשה שיצאה לספר בשם "Tour of the Oisans: The GR54".

 

הקדמת הספר מתחילה בפסקה שכותרתה : "What is Europe’s toughest trek?"

 

בפסקה זו משווה קו ריינולדס בין הGR20, הHRP והGR54. לא ברור למה (או בעצם, כן ברור) הפסקה הזאת התחילה לדגדג לי באצבעות...

 

המשכתי בתכנון הטיול על הGR5 ושמרתי את הרעיון של הGR54 להזדמנות אחרת (בכל זאת- טסנו לשבוע, וכאן צריך 10 ימים). לרוע מזלנו, לקראת הטיסה לשווייץ התברר שהתחזית לשבוע הקרוב לא מאירה לנו פנים. לכן הצעתי לחבר'ה לעשות שינוי קטן בתכניות ולהדרים לאזור הפארק הלאומי אקרן (Ecrins)- אמנם לא נוכל ללכת 5 ימים כפי שתכננו כי זמן הנסיעה מתארך, אבל נספיק ללכת 3 ימים- את 3 הימים הראשונים של הGR54.

 

כשהגענו לבורג ד'אויזן (Bourg d'Oisans) התברר שגם כאן מזג האוויר לא ממש אתנו, חטפתי קלקול קיבה חזק (מאז אני לא אוכל יותר פירות ים לפני טיסות...). מצאנו צימר בבורג והלכנו לישון. למחרת התעוררנו- אני עם כאב בטן ושאר החבר'ה עם עננות נמוכה וטפטופים. הם החליטו לנסות לעשות סיבוב קטן סביב בורג, בזמן שאני נשארתי בצימר להתאושש.

 

למחרת מזג האוויר ומצבי השתפרו, בכל זאת החלטתי שלא לצאת איתם לטייל וקבענו להיפגש בכפר קלבן (Clavans le Bas). הם יצאו ליום הראשון של הGR54 ואני לתפוס טרמפים. הגעתי לקלבן אחרי טרמפ אחד ושעה וחצי הליכה, את שאר היום העברתי בהמתנה. לקראת השקיעה החבר'ה הגיעו- עייפים אך מרוצים. הקמנו אוהלים מחוץ לכפר והתכוננו ליום המחר.

 

ליום הבא כבר יצאתי. ביום זה עולים לרמת אמ'פריס ממנה נשקפים נופים פנורמיים יפהפיים של הרכס הצפוני של האקרן עם הקרחונים התלויים עליו. למחרת כבר היינו צריכים לחזור לז'נבה, אבל אני השבעתי את עצמי שלכאן אני עוד אחזור.

 

מאז עברו כמה שנים, הכרתי את אשתי לעתיד בסוף אותה השנה, ניסיתי להדביק אותה בחיידק (של ההליכה, לא של הGR54), בהצלחה חלקית, ולאחר כמה ניסיונות (מוצלחים יותר ופחות) היא הבינה שיכול להיות שיש שיגעונות שעדיף לה לתת לי להתמודד איתם לבד...

 

בתחילת השנה (2014) התחלתי להתארגן על יציאה למסלול (חשבון פתוח אמרנו?), הצלחתי למצוא שני שותפים- אחד היה שותף לסיבוב הראשון ב2008, השני תכננן לטפס את הקלימנג'רו אבל נכנע לטיעונים לא מבוססים כגון "עזוב אותך מהקלימנג'רו- זה טיול ליפנים בני 60".

 

סוף יולי הגיע ואתו גשם של טילים, אבל אפילו הפסקת הטיסות לנתב"ג (שחודשו תוך פחות מ24 שעות לפני הטיסה שלנו, בחברת מרידיאנה האיטלקית), לא הצליחה למנוע ממני הפעם לצאת למסלול

thanks 3 תודות למשתמש איתי על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 13/09/2014(UTC), Eli TheHiker ב 14/09/2014(UTC), הלך ב 24/11/2014(UTC)
אמנון לנגי  
#8 נשלח : שבת 13 ספטמבר 2014 10:16:30(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,018
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
סוף סוף סיפור מפורט על המסלול שנמצא בראש הרשימה האירופאית שלי :)
תודה רבה איתי. אינשאללה בשנה הבאה
יענקל'ה סער  
#9 נשלח : שבת 13 ספטמבר 2014 10:29:11(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

לא בטוח שתל עזקה יספיק לאימונים לקראת המסלול הזה...

אבל לא לפני ה TMB, אינשאללה בשנה הבאה...

בכל מקרה תודה איתי  התאור מעולה.

נערך ע"י משתמש שבת 13 ספטמבר 2014 15:00:36(UTC)  | סיבה: לא צויינה

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
ישר.א  
#10 נשלח : שבת 13 ספטמבר 2014 10:36:49(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 441
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 403 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות

איתי כל הכבוד. סיפור דרך מפורט הכולל מפות ותמונות יוצא מן הכלל. השנה גם אני תכננתי בסוף יולי לצאת לGR54 וגם קניתי את הספר של קן ריינולדס .אך בגלל "גשם הטילים" החלטתי לבטל את הנסיעה

עם הפסקת האש החלטתי לצאת למסלול שנראה לי קל יותר לתכנון וב 31/8 יצאתי ל AV1 בעמק אאוסטה .אחרי התאור שלך אני מצטער שקניתי את הספר הסיפור שלך הרבה יותר 

מוצלח.

ItaiG  
#11 נשלח : שבת 13 ספטמבר 2014 10:56:14(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

נהדר

A summit a day keeps the doctor away
io_travel  
#12 נשלח : שבת 13 ספטמבר 2014 14:48:51(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

איתי איתי איתי... 

חיכיתי (בסבלנות רבה) לסיכום הזה שלך.

לא התאכזבתי! סיכום מועיל ומהנה.

 

המסלול כידוע היה בתכנית שלי לקיץ הזה אבל... 

אין לי מושג מתי אני אלך את ה- GR54 אבל גם אני פתחתי איתו חשבון  וגם יומי עוד יגיע 

 

 

תודה!

ענבר.
thanks 1 משתמש הודה ל io_travel עבור הודעה מועילה זו.
איתי ב 13/09/2014(UTC)
איתי  
#13 נשלח : שבת 13 ספטמבר 2014 23:20:54(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות
תודה לכל המגיבים!


יובל- ההודעה שלך נמחקה, אבל בסוף תיאור המסלול יש קישור לפיקסה של
יובלש  
#14 נשלח : יום ראשון 14 ספטמבר 2014 09:01:51(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות
אכן ראיתי.

יופי של תמונות ויופי של סקירה.

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
Eli TheHiker  
#15 נשלח : יום ראשון 14 ספטמבר 2014 09:13:44(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 684

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות
סיכום מעולה ומאוד שימושי לבאים אחריך (בסגנון שאני אוהב :) ), תודה.

אומנם המסלול הנ"ל אינו ברשימה הקרובה, אך בהחלט עושה חשק לעתיד הרחוק או כל שבועיים פנויים בקיץ.

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
dede  
#16 נשלח : יום ראשון 14 ספטמבר 2014 09:37:05(UTC)
dede


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 13/03/2010(UTC)
הודעות: 181
גבר

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 19 פעמים ב 8 הודעות
איתי תודה רבה
2 שאלות :
1. יש אפשרות לחלק קטעים (1700 מטר עליה ביום הראשון...) ?
2. על איזה קטעים אתה הכי ממליץ (במידה ולא אוכל לעשות הכל ?

תודה

עודד
יובלש  
#17 נשלח : יום ראשון 14 ספטמבר 2014 11:18:59(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

נשלח במקור על ידי: dede עבור להודעה מצוטטת
איתי תודה רבה
2 שאלות :
1. יש אפשרות לחלק קטעים (1700 מטר עליה ביום הראשון...) ?
2. על איזה קטעים אתה הכי ממליץ (במידה ולא אוכל לעשות הכל ?

תודה

עודד

עד שאיתי יגיע,

שים לב שסיסרון מציע גם חלוקה ל-13 ימי הליכה ובחלוקה זו נראה לי שדרגת הקושי לא שונה משמעותית מה-TMB

ככה זה לפחות נראה מהעליה המצטברת (12,200 מטר) מחולקת על פני 13 ימי הליכה.

מה שכן הקפצות ציוד כנראה שאין שם......

 

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
dede  
#18 נשלח : יום ראשון 14 ספטמבר 2014 12:30:21(UTC)
dede


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 13/03/2010(UTC)
הודעות: 181
גבר

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 19 פעמים ב 8 הודעות
הי יובל,
ראיתי את החלוקה
רציתי לדעת יותר פרוט במידה ויש.

הקפצות ציוד ? בכל מקום יש....רק שאלה של מחיר
אנחנו תמיד חמישה/שישה ככה שזה לא יוצא לנו יקר
והכי חשוב - שומר על הברכים
ylivny  
#19 נשלח : יום ראשון 14 ספטמבר 2014 18:02:09(UTC)
ylivny


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/02/2011(UTC)
הודעות: 238

תודות: 77 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים ב 56 הודעות

שלום איתי

 

דבר ראשון - שאפו על הסקירה. משובחת ועושה חשק לזרוק תרמיל על הגב ולצאת בעיקבותך. אני מאוד מעריך את ההשקעה הרבה.

דבר שני - שאפו על הכושר בו התחלתם את הטיול. ללכת ביום הראשון כמעט 22 ק"מ ולעלות כמעט 1700 מ' בפחות מ 7 שעות זה מרשים מאוד ליום ראשון על השביל.

 

את אלבום התמונות המלא עדיין לא ראיתי אבל אתה יכול להיות בטוח שאעשה זאת. אני בטוח שלא אתאכזב...

 

ומבחר שאלות לסיום (שמזכירות את השאלות שלי לגבי המסלול ב Vanoise):

לגבי מספר פאסים בקטע הקשוח יותר של המסלול אתה מזהיר מפני הליכה במזג אויר גרוע (או בתחילת העונה) ומתאר אותם כמאוד תלולים ודרדרתיים בחלקם. אני מנסה להבין עד כמה לדעתך הפאסים הללו קשים (בהנחה שהולכים בהם במזג אויר טוב).

  • האם יש צורך בשימוש בידיים בקטעים התלולים או שמדובר בשביל מזוגזג צר ותלול (כמו שנראה בתמונות שצירפת)?
  • האם היה צורך "לרדת על התחת" בירידות?
  • עד כמה לדעתך ההליכה אפשרית לבעלי פחד גבהים קל (בעיקר פחד ממקומות שאין בהם אחיזה ושהנפילה בהם מסוכנת)?
    לצורך הדוגמא, מסלולים כמו ה TMB או ה Vanoise לא בעייתיים לי

תודה על ההשקעה, יונתן

איתי  
#20 נשלח : יום ראשון 14 ספטמבר 2014 23:20:39(UTC)
איתי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/04/2008(UTC)
הודעות: 805

תודות: 36 פעמים
קיבל תודה: 96 פעמים ב 57 הודעות

עודד-

 

כמו שיובל כתב לך- יש את הצעת החלוקה ל13 ימים.

בגדול, בייחוד בימים הראשונים, המסלול עובר בהרבה כפרים ואפשר לעשות משחקים עם חלוקת הימים-

ביום הראשון, למשל, אפשר לעצור לישון בHuez שנמצא סטיה קטנה מסוף העליה הראשונה- כ2-3 שעות ו700 מ' טיפוס מתחילת המסלול (אם מגיעים לבורג בצהרים אפשר להתחיל חצי יום עם הקטע הזה), לHuez אפשר להגיע גם בתחבורה ציבורית.

את אותו היום אפשר גם לסיים בClavans le Bas שנמצא כשעה לפני Besse (וכ300 מ' מתחתיו) שם אנחנו עצרנו או בRefuge du Col de Sarenne שיושב בפאס- כ2-3 שעות לפני Besse.

 

היום היחיד שיש בו בעיית קיטוע הוא היום החמישי- שם ניתן לעצור בבקתת רועים לא מאויישת כ4 שעות מתחילת המסלול.

 

לגבי קטעים מומלצים-

יותר פשוט להגיד איזה קטעים פחות מוצלחים לדעתי- אם אתה קצר בזמן הייתי מוותר על היום הראשון והיום הרביעי ועל הקטעי הליכת העמק בסוף הימים השלישי והעשירי.

לגבי מה כן כדאי לעשות- זה כבר תלוי בך ובזמן שיש לרשותך-

הימים ה2, ה3 וה10 הם ימים נגישים ומאוד יפים, הם מתאימים לטיולי יום, אבל בהם צריך להתמודד עם המוני מטיילי יום (בייחוד בירידה מאגם Lauvitel בקטע השני של היום העשירי ובירידה מCol d'Arsine בחלק השני של היום השלישי)

הימים ה5 עד ה9 הם ימים נהדרים, אבל קשים ולכן מומלצים רק בתנאי שאתה מגיע אליהם מוכן פיסית.

נערך ע"י משתמש יום ראשון 14 ספטמבר 2014 23:49:05(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 1 משתמש הודה ל איתי עבור הודעה מועילה זו.
הלך ב 24/11/2014(UTC)
משתמשים הצופים בדיון זה
4 עמודים123>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.