ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Eli TheHiker  
#1 נשלח : יום שני 03 אוגוסט 2015 18:10:49(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 684

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

שלום לכולם, 

שמי אלי, ואני משתמש קבוע בפורום המצויין הנ"ל וכהרגלי בשנים האחרונות החלטתי להוסיף את תרומתי הקטנה למאגר במידע העצום שהולך ומצטבר כאן.  

 

הקדמה: 

ביולי 10-21.07.2015 עשיתי ביחד עם 8 חברים טיול בהרי אלטאי והר בלוחה שבדרום סיביר רוסיה ובסופו בילינו גם יום אחד במוסקבה. הרעיון לטייל באזור הועלה על ידי אחד המטיילים בשם אביב עוד בשנה שעברה, אך לא יצא לפועל אז ובתחילת השנה הועלה שוב והסתדר מצויין כאשר הצטרפו גם הרבה חברים מטיילים נוספים. יצרנו קשר עם מספר חברות תיירות רוסיות ובחרנו באחת הגדולות והמנוסות בעבודה מול תיירים זרים בשם lenalptours כדי שיארגנו את כל נושאי הלוגיסטיקה לפני, במהלך ואחרי הטיול עצמו. 

סה"כ הלכנו 12 יום שבהם עברנו כ 164 ק"מ עם כ 6.8 ק"מ עליות/ירידות מצטברות כאשר הגבהים נעים בין 900 מטר בנקודה הכי נמוכה לבין 3200 בנקודה הכי גבוהה. 
 

דרכי הגעה: 
מטוס מישראל למוסקבה (כ 4 שעות) , משם מטוס לברנאול (כ 4:30 שעות) ומשם נסיעה במיניבוס כ 700 ק"מ (כ 13 שעות)  עד לעיירה קטנה בשם טיונגור (TIUNGUR) ומשם הליכה קצרה אחרי חציית הנהר על גשר ישן לבסיס ויסוטניק (Vysotnik) וחזרה באותה הדרך. 
*יתכן כי ניתן לטוס קרוב יותר לעיירה Gorno-Altaysk שנמצאת כ 450 ק"מ מטיונגור, אך לא מצאנו טיסות מתאימות. 
  

מקורות מידע
1) האתר של החברה שדרכה הזמנו את הטיול באנגלית 
2) האתר של החברה שדרכה הזמנו את הטיול ברוסית 
3) האתר של החברה שדרכה הזמנו ובו פירוט רב על המסלול 
4) הסבר בעברית על אלטאי באתר מסע 
5) סיכום באתר של אפרת נקש משנה שעברה בעברית 
6) מפות טופוגרפיות עם כיתוב ברוסית עם ובלי הקלטות (על חלקן רשמתי את השמות באנגלית): ניתן להוריד את כל סט המפות שהכנתי למסלול עם קבצי קליברציה כאן: קובץ זיפ 
7) מפה טופוגרפית להתמצאות כללית של 1:200000 שנקנתה באתר בסיס ויסוטניק בתחילת המסלול: 
 

מזג אוויר ותנאי שטח: 
עונה מומלצת: אמצע יוני עד אמצע ספטמבר. 
אם החורף לא היה קר ומושלג במיוחד או שנכנסה סופת שלגים במהלך ההליכה, אז רוב המסלול יהיה ללא שלג (אולי שלוגית פה ושם ועל הפסגות), אך צריך לשים לב כי הטמפרטורות במקום מאוד לא יציבות. 
באחד הבקרים של הטיול, אחרי שהטמפרטורה בלילה ירדה מתחת לאפס וירד גשם, בבוקר על אחת הפסגות הלא גבוהות במיוחד (סביב 2150) היה שלג טרי שלא החזיק הרבה אחרי שהשמש יצאה. 
הטמפרטורה נעה ביום סביב 20 מעלות ובלילה סביב 5 מעלות אם כי היו סטיות בודדות לקצוות במיוחד אחרי רוחות חזקות ששינו את כל התמונה במהירות רבה עם הגעה או פיזור העננים. 
אנחנו זכינו בסה"כ למזג אוויר מעולה (יחסית לממוצע סטטיסטי של 9 ימים גשם מלאים ביולי) שהתבטא ב: שעתיים של גשם מבול, 2 חצאי ימים של גשם קל-בינוני וערפל, 2 לילות של גשם קל-בינוני, בוקר אחד של מעט שלג והשאר ימים מעוננים עד בהירים ושמשיים. 
1) מזג אוויר סביב אזור הר בלוחה בגבהים שונים 
2) אתר מזג אוויר עם נתונים סטטיסטיים מכל העולם של טמפרטורות, משקעים ואחר. 
3) שעות אור ביולי: כ 13 שעות אור. 
*יש לשים לב שבהרים כל 100 מטר בעליה מוריד את הטמפרטורה בחצי מעלה בקירוב. 
*יש לשים לב שהמזג אוויר בהרים באופן כללי מאוד לא יציב ובמיוחד באזור הנ"ל. יצא לנו לחוות על בשרינו סופת גשם שהתפתחה תוך 5-10 דקות (ולפני זה הייתה שמש) והפכה למבול של ממש למשך כשעתיים. 
*יש לשים לב כי אם מתחילה רוח קרה וחזקה אז הסיכוי לגשם גדל משמעותית. 
  

עלויות: 
נכון לזמן הטיול, השער הרשמי היה: 1 ש"ח = 15 רובל. סה"כ העלות הכוללת של הטיול כולל הוצאות אישיות, יצאה לי סביב 5500 ש"ח. 
*טיסה עם חברת AEROFLOT הרוסית - כ 450$ עד 550$ בהתאם לזמן הרכישה - בין תל אביב למוסקבה, מוסקבה לברנאול וחזרה עם הפסקה של יום במוסקבה (פחות מ 24 שעות). 
*חבילה כללית של הטיול, עבור 9 אנשים: 5788 יורו (643 יורו ליחיד) שכללה:

1) הסעה מברנאול לויסוטנק וחזרה (כל כיוון 700 ק"מ). 
2) מדריך דובר אנגלית 
3) 6 סוסים וסייס להעברת ציוד כל 12 הימים. 
4) אוכל לכל ימי הטיול ובערב ההגעה. 
5) ביטוח מקומי 
6) לינה ביום הראשון והאחרון בחדרים במקום אוהלים. 
7) לינה בברנאול במלון בסיום הטיול. 
8) אישורים לטיול ליד הגבול 
9) אוהליים זוגיים וכלי בישול משותפים. 
10) סאונה בבסיס AKKEM ל 9 אנשים. 

*רפטינג בנהר AKKEM לקיצור היום הראשון: 120 יורו ל 10 אנשים. 
*סאונה גדולה לעד 10 אנשים בבסיס AKKEM: 35 יורו לקבוצה. 
*ארוחה ממוצעת במסעדות על הדרך מברנאול לויסוטניק: כ 300 רובל. 
*בירה: כ 200 רובל במסעדה וכ 100 רובל בחנות. 
*מפת נייר טופוגרפית 1:200000 : כ 150 רובל. 
*בלון גז הברגה גדול 450 גרם בויסוטניק: כ 450 רובל. 
*מנת אוכל בסיסית נוספת בבסיס AKKEM: כ 400 רובל (אם כי שילמנו 200 רובל) . 
*חדר גדול מעץ עם אח , 3 מיטות ושולחן בבסיס AKKEM: כ 3500 רובל ללילה (אם כי שילמנו 3000 רובל ל 2 לילות) . 
*וניק (VENIK) - מטאטא מעץ לבנה טרי עבור הסאונה בבסיס AKKEM: כ 200 רובל. 
*נסיעה באוטובוס במוסקבה: 50 רובל (אם קונים ל 3 אנשים אז 100 רובל). 
*נסיעה חד פעמית במטרו: 50 רובל. 
*ארוחה ממוצעת במסעדות במוסקבה: כ 700 רובל. 
*לינה ב HOSTEL במוסקבה: בדורמיטורי- כ 15$ לאדם. בחדר זוגי - כ 25$ לאדם. 
*מונית ממרכז ברנאול לשדה תעופה: כ 350 רובל למונית. 

לינה, חשמל, שירותים ומקלחות: 
בלילה הראשון (הנסיעה לויסוטניק) והאחרון של סיום ההליכה החלפנו את הלינה באוהלים בלינה בחדרים בבסיס ואכן זה היה שווה מאוד. החדרים גדולים, נקיים ומסודרים ויש שירותים ומקלחות עם מים חמים ומסדרון ליבוש בגדים. הייתה אפשרות להטענה בלי בעיה. 
בלילות 6-8 כאשר הגענו לבסיס AKKEM ישננו חלקנו באוהלים קבועים שנמצאים באוהלים גדולים יותר ומוגנים מגשם וחלקינו בביתן עץ גדול עם אח לחימום. המקלחת הייתה בנהר/אגמון קר או בBANIA (סאונה) כאשר לקחנו אותה באחד הימים עם מים חמים. היה ניתן לשלם כ 100 רובל עבור הטענה אחת ולא היה חשמל קבוע. היו שירותים מאולתרים וסגורים עם עץ ובד בסגנון בול פגיעה. 
בשאר הלילות ישננו באוהלים שקיבלנו מהחברת תיירות, התקלחנו בנהרות/אגמים או מקלחת שדה שהביא סרגי ובה עורבבו מים חמים עם קרים וכמובן לא הייתה אפשרות להטעין. בחלק מהמקומות לינה היה תא מאולתר עם בד בסגנון בול פגיעה. 
  

אוכל,מים לשתיה, שפה וקליטה: 
*ברוב המקומות התיירותיים מדברים אנגלית חלקית, אך המקומיים באלטאי ותיירות פנים לא מדברים באנגלית בכלל ולכן כדאי מאוד ללמוד שיחון בסיסי ברוסית. בחלק מקומות באלטאי המקומיים מדברים בינם בשפה הטונגוסית. 
*ברוב המקומות על המסלול (חוץ מהיום הראשון והאחרון) לא הייתה קליטה סלולארית סדירה חוץ מכמה פינות גבוהות בקיפולים של ההרים שהמדריך הכיר היטב. 
*ברוב הימים, ניתן היה לשתות ישירות מהנחלים מספר פעמים ביום כך שלא היה צורך לסחוב יותר מליטר/ליטר וחצי. באזור של נחל ירלו, המים מעט פחות תלולים בגלל סוג הקרקע וליד אגם הקוצ'רלה מצאנו נחל עם מים צלולים רק כ 600 מטר מהמחנה (מיקום בסיפור דרך) . 
*רוב האוכל שסיפקה החברה היה מורכב מדייסות שונות בבוקר עם ריבה/דבש/סוכר/חלב מתוק מרוכז וכמובן תה , שימורי דגים/בשר/ממרחי ירקות/פירות גבינות ולחם בצהריים, תבשילי מרק/דייסה עם שימורי בשר (או בלי) וסלטי ירקות בערב כולל תה ועוגיות שונות וחטיפי שוקולד במהלך היום. 
דוגמה לאוכל שהחברה מספקת בתרגום של גוגל לפי האתר 
ב 3 הימים שבהם אכלנו ערב/בוקר בבסיס AKKEM הייתה ארוחה מסודרת שכללה בבוקר דייסה כלשהי, לחמים ומאפה כלשהו (אם ובלי גבינה) בשמן עמוק ובערב דייסה, גבינות ומאפה כלשהו. 
  

דרגת קושי: 
אורך המסלול המוקלט יצא כ 164 ק"מ עם כ 6.8 ק"מ עליות/ירידות מצטברות ולכן ממוצע שינוי הגובה אינו גדול אם כי היו ימים עם מעל 1000 מטר עליות/ירידות. באופן כללי, בגלל התיקי יום, הייתי מגדיר את דרגת הקושי כבינונית (בהשוואה למסלולים אירופאים). 
המסלול עובר ברובו בשטח לא טכני שלא דורש מיומנות מיוחדת, אם כי היו מספר חציות של נחלים על גשרים רופפים וזזים ולכן יש חשיבות לשיווי משקל. רוב ההליכה הייתה בשבילי יער , שבילי דמוי 4 על 4, מעט בולדרים בטיפוס לקרחון והרבה . 
המסלול לא משולט בכלל ולא מסומן גם במפות או בשטח. המפה הטופוגרפית היחידה שמצאנו הייתה בקנה מידה 1:200000 שלא מתאים לניווט שטח ולכן ההסתמכות על המדריך הייתה די גדולה כי בחלקים הנמוכים יש צורך לדעת היכן יש גשרים מעל הנחלים ומעברים פתוחים (כל השאר סבוך מדי או תלול מדי) ובחלקים הגבוהים יש לדעת לאיזה עמק לרדת ומאיזה צד (וראינו מטיילים מאבדים את הקבוצות שלהן בגלל טעות קטנה בפיצול). 
דרגת הקושי בהחלט הייתה תלויה בנזקי מזג האוויר ובמקרה שלנו זכינו למזג אוויר יותר טוב מהממוצע וכך יכולנו להתקדם לפי התוכנית ואפילו להוסיף קצת מבלי לבזבז את ימי הגיבוי. 
  

חיות בר על המסלול: 
לפי הספרים והמידע ברשת, יש הרבה סוגים של חיות בר באלטאי מהקטנים והנפוצים כמו אייל אציל/אדמוני (מרל בשם המקומי), שפנים, מרמיטות, שועלים, סנאים והמסוכנים שביניהם כמו דובים, זאבים, נמרי שלג, ונחשים. 
בפועל ראינו רק מרמיטות, סנאים מסוגים שונים, שפנים, ועקבות של אייל ודוב. לפי הסייס, באחד הימים הוא ראה דוב באמצע היום מספר שעות לפני שעברנו במקום. 
  

הערות מיוחדות: 
*חשוב מאוד לעשות ביטוח טיולים מתאים ולוודא שיש בו סעיף של איתור וחילוץ ושהוא לא מוגבל לגובה/אזור מסויים. 
*חיסונים - חיסונים באופן כללי 
*חיסונים/תכשירים נגד קרציות - ניתן לקרוא על הנושא באתר של בית חולים שיבא , אך כעיקרון אזור אלטאי נחשב למקום עם ריכוז בין הגבוהים בעולם בהדבקות בדלקת מוח המועברת בקרציות. 
לפי חברת התיירות, יש צורך בחיסונים נגד קרציות רק למטיילים עד סוף יוני ואחרי תחילת ספטמבר ולא בחודשי יולי/אוגוסט, אך מספר מקורות אחרים סברו אחרת ולכן רובינו עשינו את החיסון הנדרש (2 מתוך 3 הזריקות בגלל לחץ זמן וחוסר בחיסונים). 
בפועל לא ראיתי אפילו קרציה אחת, אם כי במקומות נמוכים בנסיעה מברנאול לויסוטניק היו שלטי אזהרה בנושא ובשטח עצמו ראיתי פעמיים עכבישים דמויי קרציות.  אישית העדפתי טיפול מונע ולכן השתמשתי בחומר שנקרא Permethrin של חברת Sawyer עבור הבגדים וחלק מהציוד וגומיות פשוטות למכנס או חותלות (GATERS) מעל לנעל. 
*מכשיר לוויני - לקחנו מכשיר לוויני מדגם אינריץ 1.5 עבור הקבוצה בחברת עולם קטן כדי להסיר דאגה מהמשפחות והמכשיר עבד מעולה ברשת אירידיום ללא בעיות מיוחדות. יש לשים לב כי מכשירים מסויימים ברשת GLOBALSTAR לא מכסים היטב את האזור הזה. 
*ברוב המקומות ברוסיה (אפילו במוסקבה) מקבלים רובלים בלבד ובמיוחד בכפרים הקטנים ולכן מומלץ להצטייד בכמות מתאימה של רובלים מראש. 
*אם צפוי להיות שלג או מעברי שלג ארוכים (לנו לא היה בכלל), אז השלג מחזיר קרני שמש גם מלמטה מכל הזוויות ולכן חוץ מכיסוי מלא של הפנים, שום דבר לא יעזור וחייבים לשים קרם הגנה נגד השמש כאשר הולכים מעל 5 דקות על השלג ברצף. 
*אישורים לטיול ליד מעבר גבול באזור הר בלוחה - כדי לטייל באזור הר בלוחה יש צורך לקבל אישור מיוחד, בשביל זה צריך לשלוח פרטים שונים כ 60-70 יום מראש. אם תגיעו לאזור שבו יש חיילים ללא האישור, לא רק שלא יתנו לכם לעבור לאגמים ולקרחון, אלא שגם תקבלו קנס. אנחנו עשינו את האישורים דרך החברה ועדיין בגלל שלא 
לקחנו שום אישור בכתב, היה סיכוי גבוה שלא יאשרו לנו להמשיך ונקבל את הקנס בגלל קשיי הקליטה באזור והחוסר יכולת ליצור קשר עם החברה המארגנת. למזלינו הכל הסתדר לטובה כאשר המדריך הצליח לשכנע את החיילים ליצור קשר דרך הטלפון הלוויני שלהם עם החברה ולקבל אישור. ממליץ מאוד לא לחפף ולדרוש לקבל את האישור בכתב לפני היציאה לשטח. 
*אישור כניסה לרוסיה בשדה תעופה ואישורי שהייה במלונות. דוגמה לאישורי שהייה במלון בברנאול ובויסוקניק 
האישור של הכניסה לרוסיה נלקח בחזרה בשדה תעופה אחרי היציאה מרוסיה. חשוב מאוד לא לאבד את האישורים (אולי לצלם) ובמיוחד האישור של הכניסה לרוסיה כי הוא נבדק גם במלונות וגם אצל החיילים בבלוחה. 
*מומלץ מאוד לקנות ציוד גשם איכותי לגוף ולתיק ושק"ש איכותי שתומך ב EXTREME -20 (לפי החברה). 
*אין חנויות ואפשרות להצטייד בציוד כלשהו על השביל ולכן יש להביא ציוד אמין ולא ישן מדי, ערכת שפצורים ומספיק נייר טואלט. 

תמונות המשתתפים 
  

תיאור הטיול בחלוקה לפי ימים: 
הקדמה: 
עלינו על המטוס מתל אביב למוסקבה ב 15:30, ונחתנו בשדה התעופה העמוס של מוסקבה לקראת 19:30. הכל עבר חלק והופתענו לטובה ממערכת המולטימדיה המשוכללת שהייתה לכל אחד עם פונקציות VOD נרחבות. היה לנו שעתיים לבזבז לפני טיסת ההמשך לברנאול. ניצלנו את ההזדמנות לשתיית 
בירה וסגירת קצוות אחרונים ולאחר מכן כולם התפצלו לעניינם. כאשר הגענו לשער העליה למטוס גילינו כי אנחנו בין האחרונים ושני חברים מהקבוצה חסרים. לא הייתה לנו ברירה ובעקבות זירוז על ידי דיילים, ירדנו לאוטובוס וראינו כיצד מקפלים את עמדות הבידוק. רץ לי בראש תסריט שאולי 
הם נעצרו/נעלמו/נאבדו איפושהו בשדה ואיך הם יצטרכו להשיג אותנו בטיסה הבאה. בפועל , החברת תעופה פשוט מקפידה על זמני הBOARDING ומסתבר שאנחנו פחות ולמזלם היה עוד זוג שאיחר ואז הקפיצו אותם ביחד במונית קטנה למטוס ונתנו להם לעלות. הטיסה לברנאול הייתה כ 4:30 שעות אבל הייתה גם הזזה של 3 שעות קדימה 
ולכן נחתנו רק ב 5:00 ויצא לילה לבן כמעט ללא שינה. יצאנו מהשדה תעופה הקטן בסביבות 5:30 וישר פגשנו את המדריך, עוזר מדריך מתלמד (שלא היה בתכנון), נהג ונציג החברה שאסף חלק מהתשלום כפי שסיכמנו מראש. כל הציוד הועמס על המיניבוס והתחלנו בנסיעה הארוכה להרים. בדרך עצרנו במספר עיירות מנומנמות להפסקות שירותים, 
מילוי דלק, הצטיידות באוכל ושתיה ולארוחת צהריים. אחרי כ 500 ק"מ של כביש אספלט סביר, התחילו כ 200 ק"מ של כבישי אפר שגרמו לכל המנמנמים והישנים לגלות זוויות חדשות בהן הראש יכול לזוז במהלך הנסיעה. אחרי 13 שעות ארוכות של נסיעה הנהג פתאום עצר וביקש מכולם לצאת מהרכב. מסתבר שהגענו לטיונגור והגשר שחוצה לצד 
השני אינו מאפשר משקל מעל 1.8 טון, כך שנאלצנו לחצות אותו בחושך רגלית ולאחר כ 200 מטר הגענו לויסוטניק בסביבות 21:00 בערב. הצוות הופתע שהגענו כל כך מוקדם כי מניסיונם 
רוב התיירים מגיעים סביב 00:00-01:00 בגלל העצירות הרבות והחוסר גיבוש של הקבוצות. קיבלנו את החדרים (שהפתיעו לטובה ברמת האיכות, הסדר והניקיון), התארגנו מהר והלכנו לארוחת ערב מאוחרת ותדרוך עם המדריך איוון לקראת מחר. 
תמונות הטיסה וההגעה לויסוטניק בפיקאסה 

יום 1: 10.07.2015 
מסלול: מהבסיס Vysotnik עד לנחל Oroktoy 
מרחק: 23 ק"מ 
שינויי גובה מצטבר: 750 מטר עליות ו600 מטר ירידות. 
נקודה הכי גבוה/נמוכה: 1550 ו 900 מטר. 
זמן: כ 8:00 שעות. 
לינה: לינה באוהלים ליד נחל. היה שלט קטן על העץ ואבנים קבועות למדורה שמסמנים מיקום למחנה. 
מים/עצים: מים טובים לשתיה מהנחל, יש שפע של עצים למדורה. 

סיכום יום: 
אחרי השלמת שעות שינה והתארגנות מהירה, ירדנו לאכול ארוחת בוקר. לאחר מכן נפגשנו עם המדריכים והתפצלנו לשתי קבוצות כאשר חלקנו הלכנו ברגל עם המדריך המתלמד פאשה וחלקנו לקחו רפטינג עם המדריך הראשי איוון. היה די משעשע לשמוע את התדרוכים לפני היציאה שכללו הקראת החוקים של הטיול ושל הרפטינג והחתמת כל אחד מהמטיילים ובמיוחד כאשר הופיעו שם סעיפים כמו "מה עושים במקרה ופוגשים את הצבא" וכדומה. באותו הזמן גם הכרנו את הסייס שלנו אנדרי וראינו כיצד אורזים את האוכל שלנו ל 12 הימים הבאים. בקבוצה של ההולכים אספנו את ארוחת הצהריים ויצאנו לדרך בסביבות 11 בבוקר כאשר אחרי כ 2 ק"מ של הליכה נינוחה בכביש כורכר הגענו לכפר קטן בשם קוצ'רלה. לפי הסייס, זה אחד מ 3 הכפרים היחידים שנשארו עם בני האלטאי המקוריים שלא התערבבו עם הרוסים. עברנו דרך הכפר כ 2 ק"מ נוספים עד שמצאנו גשר שחצה את הנהר השוצף קוצ'רלה. המשכנו על דרך 4 על 4 בוצית בתוך היער כ 200 מטר עד שפנינו לשביל ישן שהשתנה בהמשך הדרך משביל רגלי ל4 על 4 הרוס בין שדות ירוקים, יערות ונופים מדהימים במשך כ 4.5 ק"מ הבאים. בהמשך התחלנו לטפס בצורה איטית על פני כ 4 ק"מ לפס מ900 עד 1550 מטר בשבילי יער ואז ירדנו כ 2 ק"מ נוספים לצד השני כאשר שם עצרנו ליד נחל קטן וצלול לארוחת הצהריים. על הדרך ראינו 2 משאיות ישנות שמקפיצות תיירים מקומיים לבסיס כלשהו מעבר להר ואחרי שחרקים מוזרים התחילו להקיף אותנו, המשכנו בדרכינו. לאחר כ 3 ק"מ נוספים במורד ההר הגענו לנהר אקם שאותו היינו אמורים לחצות על הגשר. הסתבר שהגשר נסחף בחורף ואת הגשר החדש בנו כחצי ק"מ במעלה הנחל, רק שפאשה לא ידע בדיוק היכן הוא נמצא ונאלצנו לחפש אותו כחצי שעה בשני הכיוונים. אחרי שחצינו את הגשר פתאום הרגשנו משב רוח חזקה ואחרי כ 10 דקות התחיל לרדת גשם קל. באותו הזמן כנראה שהמדריך הראשי הרגיש שמשהו לא בסדר ובא לפגוש אותנו ולהוביל למחנה שהיה במרחק של כ 2 ק"מ מהנחל. שאר החברה כבר הקימו את האוהלים והסייס חימם את המים לתה. עד שהגענו, הגשם פסק לזמן מסויים ונתן לנו הזדמנות לאכול ולעשות מקלחת בנוחות. החברה של הרפטינג סיפרו כי נהנו מאוד מהשייט והרחצה בנהר הקפוא בזמן שהשמש חיממה את האוויר. 

תמונות היום: 
  

תמונות היום ה1 בפיקאסה 
הקלטת היום ה1 בגיפיאסיס 
הקלטת היום ה1 בויקילוק 

יום 2: 11.07.2015 
מסלול: מנחל Oroktoy עד לנחל Tukhman 
מרחק: 11 ק"מ 
שינויי גובה מצטבר: 1200 מטר עליות ו150 מטר ירידות. 
נקודה הכי גבוה/נמוכה: 2200 ו 1000 מטר. 
זמן: כ 6:00 שעות. 
לינה: לינה באוהלים ליד נחל ליד שלט קטן שמציין מחנה. 
מים/עצים: מים טובים לשתיה מהנחל הקטן כ 100 מטר מהמחנה, יש שפע של עצים למדורה. 

סיכום יום: 
כל הלילה ירד גשם קל עד בינוני, אך לקראת הבוקר הוא הפסיק. כולם קמו רעננים ואחרי ארוחת הבוקר וסידור הציוד (הארוך מאוד יש לומר) על הסוסים יוצאנו לדרך. שאריות הגשם והערפל ליוו אותנו במשך רוב היום, אך למזלנו הגענו לגובה שבו הכל פורח ובוהק במיוחד אחרי הגשם ולמרות שלא רואים את הנוף, הצמחייה המקומית והמכשולים בשביל המפותל והעולה סיפקו מספיק עניין לכולם ובמיוחד לצלמים שבינינו. ב 2.5 הק"מ הראשונים הלכנו לאורך הנהר אורוקטוי בעליה מתונה של כ 200 מטר ואז התחילה עליה רצינית של כ 800 מטר למשך כ 4 ק"מ הבאים כאשר במהלך ההליכה איוון עוצר את כולנו ומזהה עקבות של דוב. לקראת הפס עצרנו לארוחת הצהריים מתחת לעצים כאשר שוב הגשם החליט לבקר אותנו ונעלם במהירות. 
המשך ההליכה הייתה בעליה נוספת קצרה של כ 200 מטר והליכה נוחה באותו הגובה למשך כ 4 ק"מ נוספים עד להגעה למיקום הלינה המתוכנן. הפעם, במקום כבר היו שלוש מטיילות רוסיות מבוגרות עם אוהל שסחבו את כל הציוד לבד והגיעו למקום לא בפעם הראשונה. הסייס התקשה להדליק את המדורה כי כל העצים היו לחים מאוד והגשם המשיך מדי פעם לטפטף ולכן נעזרנו בגזיה לזירוז העניין. בהמשך כולם באו להתחמם סביב המדורה ולאכול את תבשיל היומי שאיוון הכין. הערב היה יחסית קריר וגשום ולכן למרות האווירה הטובה, התפזרנו די מוקדם לאוהלים. 

תמונות היום: 
  

תמונות היום ה2 בפיקאסה 
הקלטת היום ה2 בגיפיאסיס 
הקלטת היום ה2 בויקילוק 

 

יום 3: 12.07.2015 
מסלול: מנחל Tukhman עד ל Kulduairy Lake 
מרחק: 17 ק"מ 
שינויי גובה מצטבר: 500 מטר עליות ו550 מטר ירידות. 
נקודה הכי גבוה/נמוכה: 2500 ו 2150 מטר. 
זמן: כ 9:00 שעות. 
לינה: לינה באוהלים ליד האגם. 
מים/עצים: מים טובים לשתיה מהכניסה/יציאה של האגם, יש שפע של עצים למדורה. 

סיכום יום: 
בערב שמתי לב כי הסייס משחרר את הסוסים לחופשי ושאלתי אותו אם הם לא יברחו בלילה. לפי ההסבר שלו, הם מחונכים ומכירים את הגבולות ולכן לא יברחו, אך בבוקר גילינו כי זה בדיוק מה שקרה כאשר ראינו את אנדרי הסייס רץ לחפש את הסוסים במגפי הגומי הארוכות שלו. אחרי כשעה 
של חיפושים הם נמצאו והוא חזר עם כל השיירה קשורה והסביר שהם פשוט החליטו ללכת הביתה בדרך שהם מכירים היטב. בנתיים הערפל והעננים התחילו להתפזר, והרים מושלגים התגלו באופק . התחלנו ללכת ואחרי כ 2 ק"מ שמנו לב כי יש שלג טרי בפסגות שליד כאשר איוון אמר שזו הפעם הראשונה שהוא רואה שלג באזור הזה בקיץ. זה היה די הגיוני כי הטמפרטורה בלילה ירדה מאוד ובבוקר היה די קריר כך שבשלב מסויים של ההליכה התחלנו לראות פתיתי שלג נופלים על הרצפה. ב 3.5 הק"מ הבאים עלינו כ 300 מטר לסוג של פס שבו נחו בשלווה עדר של סוסים. הפריחה המדהימה המשיכה לאורך כל ההליכה ובשלב מסויים לאחר שאיוון שם לב כי "לקחנו את הזמן" יותר מדי, חתכנו מהשביל ליד ערמת אבנים גדולה כדי לעשות קיצור ולהספיק להגיע לחניון הלילה המתוכנן. אחרי כ 4 ק"מ הגענו לתצפית מדהימה וכאשר השמש יצאה, זה היה סימן שהגיע הזמן לארוחת הצהריים. אחרי כ 6 ק"מ נוספים ו 200 מטר עליה, הגענו לפס שבו צורות אבנים מיוחדות ובזמן שחיכינו לכולם, הלכנו אביב ואני לטפס על האבנים ולצלם את הנוף. בהמשך התחילה ירידה של כ 2 ק"מ עם 300 מטר לאגם קולדוארי שבו גם תכננו לישון. בדרך ראינו יער שבחלקו היה שרוף ולפי איוון, ברק פגע ביער ובגלל השרף הרב שהתלקח, חלקו של היער נשרף. כאשר הגענו לאגם, גיליתי כי מדובר באחר המקומות היפים באזור עם מים צלולים וקרים מאוד, אך לא יכולתי לוותר על ההזדמנות ונכנסתי לשחייה קצרה באגמון המדהים. המזג אוויר השתפר משמעותית ונתן לנו הזדמנות לשבת עד מאוחר ליד המדורה עם התה מצמחי החליטות השונות שאיוון ואביב אספו על הדרך. 
תמונות היום: 
  

תמונות היום ה3 בפיקאסה 
הקלטת היום ה3 בגיפיאסיס 
הקלטת היום ה3 בויקילוק 

סיכום יום: 
התחלנו את היום אחרי ארוחת בוקר מזינה בחציית נהר וככל שהתקדמנו, כך השמיים התבהרו ואחרי כ 300 מטר עליה ו 2.5 ק"מ הגענו לפס אבנים מעניין שבו גם עשינו הפסקת קפה. היה צפוי להיות יום קצר ולכן לקחנו את הזמן, הלכנו בקצב בינוני ונהננו מהמזג האוויר המעולה וההרים הירוקים מסביב עם הפריחה המשגעת לכל אורך הירידה של ה 600 מטר שנמשכה כ 4 ק"מ. באחד המקומות שעברנו על הדרך, הסייס סיפר בהמשך כי ראה דוב חי ושאולי עוד נפגוש אותו בהמשך. באותו היום הגענו בצהריים למחנה, הקמנו את האוהלים במהירות ואיוון הוביל אותנו לטיול קצר של שעה הליכה ביער מכושף על גבי צמחייה דמויית ספוג לאורך הנהר עד למפל. המפל המדובר לפי איוון , זהו המפל הפעיל הכי גבוה (60 מטר) באלטאי. על הדרך היו פטריות שונות ומשונות ומעברים מיוחדים כולל "עץ המשאלות" המקומי. חזרנו באותה הדך חזרה לאוהלים ואחרי מקלחת, ארוחת ערב, תה, אלכוהול וסיפורי לילה התפזרנו לישון. כעבור כחצי שעה, סרגי פתאום צעק שקבוצה ענקית של שפנים הקיפו את האוהל שלו. אומנם היינו בטוחים שהאלכוהול מדבר ודי צחקנו מהעניין, אבל בסוף יצאנו עם הפנסים לראות מה קורה וגילינו שאכן קבוצה של כ 30 שפנים קטנים הופיעו משום מקום דווקא ליד האוהל של סרגי ושפן אחד גדול בגודל של כחצי מטר הוביל אותם. היה די משעשע לרדוף אחריהם בשביל הצילומים באמצע הלילה עד שהברחנו את כולם. 

תמונות היום: 
  

תמונות היום ה4 בפיקאסה 
הקלטת היום ה4 בגיפיאסיס 
הקלטת היום ה4 בויקילוק 

 

יום 5: 14.07.2015 

מסלול: מנחל Tekeliu עד ל Yarlu valley 
מרחק: 10 ק"מ 
שינויי גובה מצטבר: 800 מטר עליות ו450 מטר ירידות. 
נקודה הכי גבוה/נמוכה: 2450 ו 1850 מטר. 
זמן: כ 8:00 שעות. 
לינה: לינה באוהלים ליד הנחל. 
מים/עצים: מים סבירים לשתיה בנחל קטן כ 200 מטר מהמחנה, יש מעט מאוד עצים למדורה. 

סיכום יום: 
בוקר שמשי העיר את כולנו ולאחר ארוחת בוקר והתארגנות מהירה יצאנו לדרך. 2.5 הק"מ הראשונים כללו עליה חדה של כ 500 מטר כאשר על הדרך ראינו את המפל הגבוהה מאתמול ואחד אחר ולא פחות מרשים לידו. מהפס נראו פסגות מושלגות והגבול עם קזחסטן ושם עשינו הפסקת מנוחה ארוכה שכללה גם ארוחת צהריים כדי להנות מהנופים והמזג האוויר המושלם. על הדרך ראיתי מספר מרמיטות זריזות שהתחבאו מתחת לאבנים כאשר קלטו אותנו. המשך ההליכה של כ 3.5 ק"מ הייתה לאורך שדות ירוקים אין סופיים עם פריחה שונה כאשר לרוב שמרנו על קוו הגובה וחצינו מספר ערוצי נחל קטנים. בהמשך, הגענו לתצפית על אגם אקם ורכס הבלוחה שממנו התחילה ירידה תלולה של 300 מטר לאורך כ 2 ק"מ לנחל ירלו. איוון סיפר כי יצא לו לחוות קריסה וסחף של אבנים באחת הסופות בנחל הזה ורק במזל הם יצאו משם בחיים באחד הטיולים העצמאיים בתקופת החורף ולכן הוא פחות אהב את המקום והמליץ לא ללכת לנקודת הלינה בנחל בתנאי מזג אוויר לא טובים. לאחר כ1.5 ק"מ של הליכה במעלה הנחל הגענו למיקום המחנה שבו אנריי הסייס כבר הכין את התה כהרגלו. לתה היה קצת טעם לוואי ורק אחר כך שמנו לב שנחל הירלו ומספר גדול של נחלים שזורמים אליו סוחפים גם מינרלים בצבעים שונים מהרכס , אך לטענת המדריכים אין שום בעיה כאשר מרתיחים את המים. עבור השתייה רגילה חזרנו כ 200 מטר לנחל קטן שראינו על הדרך ובו היו מים צלולים כרגיל. בנחל ירלו פגשנו מטיילים נוספים שכנראה באו בטיול יום מהבסיס אקם וכך עבר לו עוד יום מעולה שנגמר בישיבה ליד המדורה עם סיפורים וחוויות. 

תמונות היום: 
  

תמונות היום ה5 בפיקאסה 
הקלטת היום ה5 בגיפיאסיס 
הקלטת היום ה5 בויקילוק 


יום 6: 15.07.2015 
מסלול: מ Yarlu valley עד לבסיס Ak-kem 
מרחק: 8 ק"מ 
שינויי גובה מצטבר: 400 מטר עליות ו600 מטר ירידות. 
נקודה הכי גבוה/נמוכה: 2550 ו 1950 מטר. 
זמן: כ 5:00 שעות. 
לינה: לינה במתחם גדול של אוהלים קבועים או בחדרי עץ גדולים (מספר יחידות בודד) . 
מים/עצים: מים טובים לשתיה בנחל ליד המחנה, יש הרבה עצים למדורה וגם ניתן לקנות עצים יבשים עם מתאכסנים בבית עץ שבו יש אח. 

סיכום יום: 
אחרי ארוחת בוקר והתארגנות מנומנמת התחלנו את היום בעליה של כ200 מטר לאורך כ 1 ק"מ לשלוחת סכין יפה שמפרידה את שני העמקים. מימינינו ראינו את עיר האבנים שלפי ההסבר של איוון היא שער הכניסה לעיר המיסטית שאמבלה והרבה מטיילים רוסים, באים במיוחד למקום כדי לשאוב אנרגיה וגם לבנות על הדרך פסלים נוספים. בשלב מסויים של העליה התפצלנו ובעוד שכולם ירדו חזרה באותה הדרך ותכננו ללכת לעיר האבנים מלמטה, אני החלטתי להמשיך עוד על הסכין ולרדת ישירות מהצד השני דרך הכתף. בפועל, אחרי טיפוס של עוד כ 200 מטר והליכה של כ 1 ק"מ הגעתי למחסום טבעי שהיה מסוכן לחצות בלי ציוד מתאים. חזרתי מעט על עקבותיי וירדתי ישירות מהשלוחה למטה אל עיר האבנים ונפגשתי עם כולם בזמן המפגש המתוכנן. ישבנו על האבן שממנה המאמינים שואבים אנרגיה בזמן שסנאים מקומיים מתעניינים במעשינו. בהמשך חזרנו כ 2 ק"מ חזרה לנקודת המפגש שבה נשארו האחרים למנוחה ואכלנו ביחד ארוחת צהריים. לאחר מכן התחלנו ללכת במורד הנחל ירלו בירידה מתונה, אך ארוכה של כ 3.5 ק"מ עד המפגש והחצייה של נחל אקם. לקראת מפגש הנחלים הגיע משב רוח חזק משום מקום ותוך כ 5-10 דקות , יום שמשי ובהיר הפך למעונן וערפילי ומבול רציני התחיל לרדת. למזלנו היינו צריכים לחצות רק גשר אחד ואחרי הליכה קצרה של חצי ק"מ הגענו לבסיס אקם ששייך לאותה החברת תיירות שאיתה נסענו. לפי הסיכום, היינו צריכים לקבל 5 אוהלים קבועים, אך הסתבר שהיו רק 4 פנויים ולמזלנו בית עץ אחד עם שולחן, אח, ו3 מיטות היה פנוי ומהר מאוד הוא הפך לנקודת מפגש, הוואי ובידור. לאחר כשעתיים הגשם פסק ואז יכולנו להתארגן בצורה נורמלית, לייבש את הבגדים בבית העץ המחומם, ללכת לאכול ארוחת ערב מסודרת בחדר אוכל הקטן במקום ולהתארגן ללינה. 

תמונות היום: 
  

תמונות היום ה6 בפיקאסה 
הקלטת היום ה6 בגיפיאסיס 
הקלטת היום ה6 בויקילוק 

 

יום 7: 16.07.2015 

מסלול: מ בסיס Ak-kem עד לקרחון Ak-kem וחזרה לבסיס 
מרחק: 16 ק"מ 
שינויי גובה מצטבר: 300 מטר עליות ו300 מטר ירידות. 
נקודה הכי גבוה/נמוכה: 2250 ו 1950 מטר. 
זמן: כ 7:30 שעות. 
לינה: לינה במתחם גדול של אוהלים קבועים או בחדרי עץ גדולים (מספר יחידות בודד) . 
מים/עצים: מים טובים לשתיה בנחל ליד המחנה, יש הרבה עצים למדורה וגם ניתן לקנות עצים יבשים עם מתאכסנים בבית עץ שבו יש אח. 

סיכום יום: 
יש נוחות מסוימת בלינה במקום קבוע עם חדר אוכל מסודר וניצלנו זאת כדי להתחיל את ההליכה מוקדם יותר וגם לחזור מוקדם יותר לבאניה (סאונה) המוזמנת מראש לפני ארוחת הערב. בזמן ההתארגנות ניסינו את החבל התלוי שעליו מתאמנים הילדים והמדריכים בשיווי משקל וזה התגלה כקשה במיוחד. ב 1.5 ק"מ הראשונים הלכנו במעלה מתון לאורך הנחל אקם עד שהגענו לתחילתו של אגם אקם והתחנה המטארולוגית המקומית. המשכנו לאורך האגם כ 700 מטר נוספים עד שהגענו לעמדת החיילים. מסתבר שהיינו אמורים להחזיק מסמך כלשהו שמעיד על כך שקיבלנו אישור לטייל באזור ובלי המסמך אסור לנו להיות שם ואמורים לקנוס אותנו. למזלנו, שלחנו את כל הפרטים הדרושים מהארץ כ 70 יום מראש ואחרי התעקשות קצרה, איוון הצליח לשכנע את החיילים ליצור קשר עם בסיס דרך הטלפון הלוויני שלהם (כי אין שם קליטה סלולארית רגילה) ולברר האם אנחנו רשומים. אחרי כחצי שעה של בירורים, קיבלנו את האישור להמשיך כאשר איוון חתם בשמו שלא נטפס על הקרחון (דורש אישורים מיוחדים וציוד מתאים). שמחים ומאושרים, המשכנו במהירות לעבר הכנסייה הקטנה של המלאך מיכאל שמוצבת כ 3 ק"מ אחרי החיילים כאשר על הדרך חצינו מספרגשרים מפתיעים ואיוון הראה לנו את הפרצוף של ג'נגיס חאן האגדי בשלג כביכול שנשמר כך כבר די הרבה שנים לטענתו. חלקנו נשארו לנוח ליד הכנסיה הקטנה ועם השאר הלכנו במהירות לעבר הקרחון במעברי בולדרים שנמשך כ 2.5 ק"מ עם כ 200 מטר עליה. על הדרך ראינו קבוצות רבות של מטיילים וכאשר הגענו לפתח הקרחון, היום הפך להיות לשמשי ויפה במיוחד וזה דרש רחצה במים הקרים ומנוחה. החזרה הייתה באותה הדרך פחות או יותר כאשר עצרנו לאכול ארוחת צהריים ליד הכנסיה עם כל השאר. הגענו לבסיס אקם, החלפנו בגדים והלכנו לבאניה שהייתה מורכבת מחדר הלבשה, חדר רחצה, החדר חם עם אדים שבו חיכה לנו וניק (מטאטא מעץ לבנה) ומחוץ למבנה אגם קטן עם מים קרים. זאת הייתה חוויה בפני עצמה לראות סאונה אותנטית מקומית ושעה במקום הספיקה בהחלט למרות שהוזמנה לנו שעה וחצי. לאחר ארוחת הערב המסודרת, סיימנו את הערב במשחקי קלפים וסיפורים ליד השולחן בחדר המשותף. 

תמונות היום: 
  

תמונות היום ה7 בפיקאסה 
הקלטת היום ה7 בגיפיאסיס 
הקלטת היום ה7 בויקילוק 


יום 8: 17.07.2015 
מסלול: מ בסיס Ak-kem עד לשבעה האגמים וחזרה לבסיס 
מרחק: 14 ק"מ 
שינויי גובה מצטבר: 700 מטר עליות ו700 מטר ירידות. 
נקודה הכי גבוה/נמוכה: 2650 ו 1950 מטר. 
זמן: כ 8:00 שעות. 
לינה: לינה במתחם גדול של אוהלים קבועים או בחדרי עץ גדולים (מספר יחידות בודד) . 
מים/עצים: מים טובים לשתיה בנחל ליד המחנה, יש הרבה עצים למדורה וגם ניתן לקנות עצים יבשים עם מתאכסנים בבית עץ שבו יש אח. 

סיכום יום: 
זכינו ליום יפה ושמשי כבר על הבוקר כאשר המטרה הייתה להגיע לשבעת האגמים. הלכנו כ 3 ק"מ באותה הדרך כמו אתמול עד החיילים והפעם הם זיהו אותנו ונתנו לעבור ללא בעיות מיוחדות. לאחר זמן קצר התחלנו את הטיפוס התלול דרך היער של כ 500 מטר לאורך כ 3 ק"מ כאשר בדרך הרבה קבוצות נוספות הלכו בכל הכיוונים. באמצע הדרך מצאנו מפל מדהים שבו גם חלקנו עשינו רחצה. בהמשך התחילו להתגלות אגמים בצבעים שונים אחד אחרי השני כאשר נחלים רבי עוצמה מפרידים ביניהם. עשינו סיבוב של כ 2.5 ק"מ סביב האגמים הגדולים שכללה גם ארוחת צהריים ורחצה באחד מהם במים הצלולים והמדהימים. בהמשך היום ירדנו באותה הדרך חזרה אל הבסיס אקם כאשר בדרך שמנו לב שיותר ויותר קבוצות מטיילים מגיעות למקום ומקימות עיירות אוהלים ליד האגם אקם. בערב המשכנו את משחקי הקלפים עם שיחות על המשך הטיול והציפיות לקראת היום הבא. 

תמונות היום: 
  

תמונות היום ה8 בפיקאסה 
הקלטת היום ה8 בגיפיאסיס 
הקלטת היום ה8 בויקילוק 


יום 9: 18.07.2015 
מסלול: מ בסיס Ak-kem עד ליער ארזים ליד נחל ללא שם 
מרחק: 11 ק"מ 
שינויי גובה מצטבר: 1200 מטר עליות ו950 מטר ירידות. 
נקודה הכי גבוה/נמוכה: 3200 ו 1950 מטר. 
זמן: כ 8:00 שעות. 
לינה: לינה באוהלים כ 50 מטר מעל הנחל. 
מים/עצים: מים טובים לשתיה בנחל ליד המחנה, יש מעט עצים למדורה. 

סיכום יום: 
התכנון כלל את מעבר הפס הגבוה ולכן התארגנו די מוקדם ובזמן העמסת הסוסים, הסנאים המקומיים סיפקו מופע להטוטים בין העצים. 
תחילת ההליכה של כ 1.5 ק"מ עד התחנה המטאורולוגית הייתה כמו בימים הקודמים ואז התחילה עליה תלולה וארוכה של כ 1000 מטר לאורך 4 ק"מ עד לפס. למזלנו היה יום שמשי וקריר וכך העלייה הייתה יותר קלה מהצפוי ונגמרה די מהר. אני ואביב הגענו בין הראשונים והחלטנו ללכת לעשות סיור על אחת הפסגות עד שאחרים יבואו. בזמן העליה הראשונה, הסוסים שלנו עברו אותנו והמשכנו על שלוחת הסכין המיוחדת כ 1 ק"מ ועלינו עוד כ 150 מטר לתצפית מדהימה שממנה רואים כ 360 מעלות לכל הכיוונים. כך חלפה שעה במהירות מבלי לשים לב עד שחזרנו לשאר הקבוצה ואכלנו ביחד ארוחת צהרים. לאחר מכן התחלנו את הירידה התלולה של ה850 מטר לאורך 3.5 ק"מ לצד השני של הפס כאשר בדרך חוצים שדות של פרחים ובוחרים היטב נקודות להפסקת קפה ותה. לקראת הערב הגענו לנקודת הלינה ולאחר התארגנות מהירה ורחצה בנחל המקומי, התיישבנו לאכול ליד המדורה, להחליף חוויות מהיום ולתצפת על השקיעה במקום. בזמן הישיבה צצו 2 מטיילות צעירות שאיבדו את הקבוצה שלהן והסתבר אחר כך, שהן ירדו בכלל לעמק אחר באחד הפיצולים. איוון הלך לנקודת הקליטה הסלולארית המתוכננת כדי לנסות ליצור קשר עם הבסיס ויסוטניק ועל הדרך ניסה ליצור קשר גם עם החברת התיירות של הבחורות. לאחר שהיה כבר ברור שאף אחד לא יגיע מהקבוצה שלהן, אירחנו אותן בלילה ומוקדם בבוקר הן שבו על עקבותיהן כדי לנסות להשיג את הקבוצה בנקודת הלינה הצפויה. בלילה היה מצפה כוכבים מדהים בגלל השמיים הנקיים והאזור. 

תמונות היום: 
  

תמונות היום ה9 בפיקאסה 
הקלטת היום ה9 בגיפיאסיס 
הקלטת היום ה9 בויקילוק 

 

יום 10: 19.07.2015 
מסלול: מיער ארזים ליד נחל ללא שם עד לאגם Kucherla 
מרחק: 9 ק"מ 
שינויי גובה מצטבר: 250 מטר עליות ו750 מטר ירידות. 
נקודה הכי גבוה/נמוכה: 2250 ו 1700 מטר. 
זמן: כ 7:30 שעות. 
לינה: לינה באוהלים על שפת האגם. 
מים/עצים: מים טובים לשתיה בנחל קטן כ 600 מטר מהמחנה, יש מעט מאוד עצים למדורה בגלל ריבוי המטיילים. 

סיכום יום: 
ארוחת בוקר מוקדמת, התארגנות מהירה ומתחילים ללכת בחציית הנהר בין היערות הירוקים אל הרכס שמעל נחל הקוצ'רלה. אחרי היום הארוך של אתמול, קצת עייפות מורגשת אצל כולם ונוצר פער די גדול בין חברי הקבוצה למרות ההליכה המישורית יחסית בין הגבעות לאורך כ 4 ה ק"מ הראשונים. בימים הראשונים, סרגי ניסה לברר האם ניתן לקנות כבס טרי בהרים והסתבר שבתקופה הנ"ל כל הרועים עם העדרים כבר ירדו מההרים לעמקים ולכן זה לא היה אפשרי. איוון זכר את השיחה ובנקודה הגבוה על הרכס בזמן ההפסקה, ניצל את הזמן ואת הקליטה הסלולארית כדי להתקשר לבסיס ויסוטניק, לעדכן על מצבנו ובמקביל לברר בשבילנו מה תהיה עלות ההזמנה של חלקי כבס טרי ישירות לויסוטניק ביום שבו נחזור. אחרי בירור המידע, חלקנו ניצלנו את ההצעה מבלי לחשוב פעמיים. ה 2.5 ק"מ הבאים היו בירידה חדה יחסית של 500 מטר בתוך היער כאשרפטריות שונות ומעניינות מלוות אותנו לאורך כל הדרך. אחרי כ 1.5 ק"מ נוספים ויותר מתונים, הגענו לתצפית אגם קוצ'רלה. אחרי הפסקת הצהריים וצילומי הקבוצה מול הנוף המדהים, מתחילים את הירידה הקצרה לאגם לעבר המחנה שפרס אנדרי ממש על האגם בין הקבוצות הרבות שנמצאות שם. דבר ראשון שרובנו עשינו אחרי הקמת האוהלים, זה טבילה במים הקפואים של האגם והתייבשות בשמש החמימה. לאחר מכן הלכנו לקושש עצים מעבר לגשר ולמלא מים לשתיה בנחל קטן כחצי ק"מ לאורך האגם כאשר בדרך צבעי האגם משתנים כל הזמן. כך נגמר עוד יום במשחקי קלפים, שתיית קומפוט פירות יבשים שבישל איוון ורביצה על הדשא עד החשיכה. 

תמונות היום: 
  

תמונות היום ה10 בפיקאסה 
הקלטת היום ה10 בגיפיאסיס 
הקלטת היום ה10 בויקילוק 

יום 11: 20.07.2015 
מסלול: מאגם Kucherla עד לגדה של נחל Kucherla 
מרחק: 15 ק"מ 
שינויי גובה מצטבר: 200 מטר עליות ו650 מטר ירידות. 
נקודה הכי גבוה/נמוכה: 1800 ו 1250 מטר. 
זמן: כ 7:30 שעות. 
לינה: לינה באוהלים על שפת האגם. 
מים/עצים: מים טובים לשתיה בנחל קטן כ 600 מטר מהמחנה, יש מעט מאוד עצים למדורה בגלל ריבוי המטיילים. 

סיכום יום: 
יום ארוך לפנינו ולכן קמים מוקדם, מתארגנים, אוכלים ויוצאים לדרך. בק"מ הראשון חוזרים באותה הדרך מאתמול על לפיצול ביער ואז מתחילים לרדת שוב בצורה חדה לעבר נחל הקוצ'רלה כאשר על הדרך, אחת הפטריות מאתמול נפתחה בצורה מעניינת ביותר. ממשיכים ללכת לאורך הנחלכאשר השביל עולה ויורד לאורך כל ה 14 ק"מ הבאים עד לנקודת הלינה כאשר על הדרך, חוצים מספר ערוצי נחל צדדיים על גשרים מאולתרים כרגיל. באמצע היום השמים התכסו בעננים ואפילו התחיל לרדת גשם קל בזמן ארוחת הצהריים, אך לא נמשך הרבה זמן ובמהרה השמיים התבהרו שוב. רוב היום היה מלווה בפריחה יפה ופטריות שונות ומשונות על העצים .כ 1 ק"מ לפני המחנה לילה, היה שטח פרטי גדול שבו הקימו סוג של דורמיטורי, סאונה מאולתרת ומכרו שם גם לחמים אפויים. עברנו דרך השטח ובמיקום מצויין על הנחל אנדרי כבר פרס את הציוד כרגיל לקראת הלינה והכין תה על המדורה. אחרי רחצה ושטיפת בגדים בנחל, ניצלנו את קרני השמש האחרונות ליבוש הבגדים כאשר לקראת הערב ירד ערפל לנחל והתפזרנו די מוקדם לישון. 

תמונות היום: 
  

תמונות היום ה11 בפיקאסה 
הקלטת היום ה11 בגיפיאסיס 
הקלטת היום ה11 בויקילוק
 

 

יום 12: 21.07.2015 
מסלול: מהגדה של נחל Kucherla עד לבסיס Vysotnik 
מרחק: 20 ק"מ 
שינויי גובה מצטבר: 200 מטר עליות ו650 מטר ירידות. 
נקודה הכי גבוה/נמוכה: 1250 ו 900 מטר. 
זמן: כ 7:00 שעות. 
לינה: לינה בבתי עץ בחדרים (ניתן ללון באוהלים). 
מים/עצים: מים טובים לשתיה בבסיס. לא ניתן לעשות מדורה ליד המגורים. 

סיכום יום: 
כולם ידעו שזה היום האחרון בשטח וגם אנדרי הסייס רצה לבקר בהקדם האפשרי בביתו בכפר קוצ'רלה על הדרך, ולכן התארגנו במהירות ויצאנו לדרך. ב 3.5 הק"מ הראשונים רוב ההליכה הייתה ליד הנחל במגמת ירידה מתונה עד שהגענו לסלע גדול ומוכר שבו מספר פטרוגליפים - ציורי סלעיחודיים, אך לא מרשימים במיוחד. המשכנו ללכת כ 7.5 ק"מ נוספים שבהם הפריחהפטריות והפרפרים היו בשיאם. לאחר מכן הגענו לפיצול דרכים שממנו מתחיל שביל 4 על 4 עד ויסוטניק/טיונגור וניתן היה לקחת הקפצה בטנדר מקומי במקרה של מזג אוויר גרוע (בתשלום של כ 300 רובל לאדם). למזלנו היה מזג אוויר מושלם ושמשי ולכן ניצלנו את ההפסקה לרחצה בנהר וארוחת צהריים ואז המשכנו להתקדם כאשר מולנו באים יותר ויותר תרמילאים מקומיים עם תיקי ענק. באופן כללי הפתיעו אותי הגדלים של התיקים שיצא לי לראות במסלול על מטיילים מקומיים (גברים ונשים) כאשר הממוצע נע סביב 100 ליטר והכי גדול היה 170 ליטר. אחרי הליכה מהירה ונוחה בין השדות של כ 5 ק"מ בעוד אנחנו אוכלים דומדמיות, הגענו לגשר של כפר קוצ'רלה ובו חלקנו עשו רחצה בנחל הקפוא. המשכנו דרך הכפר ומתוך סקרנות נכנסנו לאחת החנויות המקומיות שמוכרות דבש וחלב. הדבש היה די יקר (1500 רובל לקילו ופי 3 מהחנויות), אך החלב היה זול וטעים ומאוד טרי. על הדרך, אביב ניצל את הזמן לעזור לילדה מקומית לסדר את השרשת באופניים והמשכנו כ 4 ק"מ נוספים עד הבסיס ויסוטניק. הגענו יחסית מוקדם וישר התכנסנו במסעדה של ויסוטניק לחגוג את סיום ההליכה עם בירה קרה. לאחר מקלחת ומנוחה יצאנו לאכול ארוחת ערב ביחד עם המדריכים והסייס כאשר בנוסף לארוחה הרגילה, קיבלנו גם את הכבס המיוחל שחלקנו הזמנו לפני כמה ימים מראש. בסוף הארוחה, הערב נסגר בכך שצוות המקום התאסף, העניק לנו תעודות סיום מסלול וכולנו החלפנו תודות למדריכים המעולים,לסייס, לארגון המצוין של החברה וכמובן מצטלמים ביחד למזכרת ומסיימים את היום. 

תמונות היום: 
  

תמונות היום ה12 בפיקאסה 
הקלטת היום ה12 בגיפיאסיס 
הקלטת היום ה12 בויקילוק 

נסיעה מויסוטניק לברנאול: 22.07.2015 
סיכום יום: 
קמנו מוקדם מהרגיל, סידרנו את התיקים להעמסה על הטנדר לפני הנסיעה ואכלנו ארוחת בוקר אחרונה במקום. בזמן שחיכינו לטנדר, אכלנו מעט פטל מהשיחים המקומיים וראינו כיצד מסוק מקומי (שבלילה נחת במקום) ממריא דרך העצים והכבלי חשמל במיומנות רבה לעבר יעדו. כמו ביום הראשון, חצינו את הגשר הארוך והמפחיד רגלית והתחלנו את הנסיעה הארוכה של ה 700 ק"מ חזרה לברנאול. על הדרך, בין העצירות הרבות, עצרנו גם בשוק מקומי כדי להצטייד במזכרות. הגענו לברנאול בסביבות 21:30 והופתענו מרמת המלון שקיבלנו ואמור היה להיות "זול" (3* בלבד), אך נראה יותר טוב מזה. באופן מפתיע כמעט כולם החליטו לעשות סיבוב בעיר ולשתות בירה לסיום במקום ללכת ישר לישון אחרי נסיעה כזאת ארוכה ומתישה. 

תמונות היום: 
  

תמונות בפיקאסה 

ביקור במוסקבה: 23.07.2015 
סיכום יום: 
הטיסה מברנאול הייתה מאוד מוקדם ולכן קיבלנו ארוחות בוקר ארוזות מהמלון ונסענו ישר לשדה התעופה. נפרדנו מאיוון שליווה אותנו עד הסוף והגענו בטיסה נוחה ומהירה למוסקבה. למזלנו הטיסה לארץ הייתה לאחר 22 שעות ולכן יכולנו להשאיר את המזוודות לטיסת המשך מבלי למשוך אותן ולהיסחב איתן בעיר. זה אפשר לנו לעלות לאוטובוס מקומי ולאחר מכן למטרו כדי להגיע למרכז העיר. בשלב הזה התפצלנו ל 3 קבוצות לפי תחומי עניין ובקבוצה שלי הלכנו קודם כל להוסטל שהזמנו שבמבט ראשון היה נראה מאוד גרוע מבחוץ ויותר כמו אתר בניה, אך מבפנים היה מאוד מסודר, נקי ומפתיע לטובה בהרבה יותר מהמצופה מהוסטל זול. החלפנו מעט יורו לרובלים ויצאנו לטייל בעיר כאשר בהתחלה הלכנו לכיכר האדומה ומעט התבאסנו כאשר גילינו כי הקרמלין סגור בימי חמישי. משם המשכנו לפארק עירוני יפה ומטופח על שם גורקי ולאחר מנוחה קצרה, הלכנו למוזיאון ממול לפארק בשם גלריית טרטיאקוב החדשה שבו גלריית אמנות מודרנית, גדולה ויפה עם תערוכות מתחלפות. סגרנו את המעגל בהליכה ברחוב ארבטוב המפורסם עם בתי הקפה והחנויות וחזרנו להוסטל כדי להיפגש עם כולם. לקראת הערב, הרחובות המפורסמים קיבלו צבע, תיירים רבים יצאו לטייל בכיכר האדומה המוארת ואנחנו הלכנו ביחד לאכול, לשתות בירה ולסכם את הטיול הנפלא שיצא לנו לעשות ביחד עד השעות הקטנות של הלילה. 

תמונות היום: 
  

תמונות בפיקאסה של הביקור במוסקבה 

מילות סיכום ותובנות שאחרי: 
ברצוני להודות לאביב על הרעיון לטייל במקום כל כך מיוחד ומרוחק שמשך את עיני, לכל המשתתפים על כך שיצרו חבורה מעניינת ומלוכדת שעזרה אחד לשני ויצרה אווירה כיפית שאפשרה לכולם להנות מהטיול המוצלח מאוד שיצא, למדריכים המעולים, הסייס ולחברה Lenalptours שארגנו לנו טיול כל כך מעניין ומיוחד. 
אחרי שמכירים את המסלול, ניתן להסתדר שם לבד, אך זה דורש ידיעה בסיסית של רוסית (כי לא הרבה מדברים באנגלית), כושר התמצאות מעולה (כי אין סימון ומפות טובות), סחיבת אוכל ל 6 ימים מינימום (אחר כך ניתן להצטייד בבסיס אקם) וכל הציוד על הגב. 
בסה"כ כאשר לוקחים בחשבון את המזג אוויר ההפכפך והריחוק הגאוגרפי , למרות אהבתי לטיולים עצמאיים, במקרה הזה הייתי ממליץ להשתמש בשירותי החברה הנ"ל (או אחרות) לארגון כלל הלוגיסטיקה או חלקה. תקופת הטיול הייתה לדעתי אידאלית ואפשרה לראות פריחה מדהימה ביחד עם מזג אוויר מגוון. 
בנוסף הייתי ממליץ לקחת יותר מ 12 יום במקום ולבקר בעוד מקומות מעניינים באזור (כמו אגם DARASHKOL ואחרים מומליצים) , כי אני לפחות יצאתי בהרגשה שלא מיציתי את המקום , אך מצד שני זה השאיר טעם של עוד לעתיד הרחוק. 

לינקים מסכמים 
1) כל תמונות טבע בפיקאסה 
2) שלטים שונים ומצחיקים על הדרך בפיקאסה 
3) מפות עם הקלטות לפי ימים 
4) הקלטת כל המסלול בגיפיאסיס 
5) הקלטת כל המסלול בויקילוק 
6) וידאו סיכום - הקבוצה 
7) וידאו סיכום - הטבע 
8) מסמך סיכום הטיול של אביב 

אשמח לעזור לתכנן טיול באזור למי שירצה, ניתן ליצור איתי קשר במייל: [email protected] 

נערך ע"י משתמש יום חמישי 20 אוגוסט 2015 23:52:00(UTC)  | סיבה: הקטנת גודל חתך השביל

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
thanks 8 תודות למשתמש Eli TheHiker על הודעה מועילה זו.
ישר.א ב 21/08/2015(UTC), אמנון לנגי ב 21/08/2015(UTC), sereje4ka1 ב 21/08/2015(UTC), גלילאו ב 22/08/2015(UTC), HarmonicWave ב 22/08/2015(UTC), ofer ב 05/10/2015(UTC), Daph ב 05/11/2016(UTC), io_travel ב 05/11/2016(UTC)
מממן
Eli TheHiker  
#2 נשלח : יום חמישי 20 אוגוסט 2015 23:49:36(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 684

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

אומנם לקח קצת יותר זמן מהרגיל , אבל סיימתי את הסיכום היום. 

מקווה שיעזור לאחרים לטייל באזור כזה מעניין ולא מוכר לרוב. 

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
יענקל'ה סער  
#3 נשלח : יום שישי 21 אוגוסט 2015 01:31:55(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

אמא רוסיה יפה מאוד, וגדולה מאוד כידוע.... רעיון מעולה וממש בזול. שמתי ברשימה..

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
ItaiG  
#4 נשלח : יום שישי 21 אוגוסט 2015 20:33:59(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

מדהים אלי כרגיל!, מקום מרתק ומרוחק שמושך מאוד העין.

 

לא יכולתי שלא להקרע מצחוק באותו ערב שסרגיי "הותקף" על ידי הארנבות..

A summit a day keeps the doctor away
HarmonicWave  
#5 נשלח : שבת 22 אוגוסט 2015 22:13:01(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,404

תודות: 321 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים ב 167 הודעות

נהדר אלי!

 

הסיכום , כרגיל , ברמה הכי גבוהה שיש. נראה שעשיתם חיים..

עדיין לא עברתי על כל התמונות (מה יהיה עם החתימה המכוערת הזו ? ), אבל הנוף נראה נהדר!

 

אתה רואה את עצמך חוזר לשם פעם נוספת לטיול עצמאי (או מאורגן)?

 

תודה!

Eli TheHiker  
#6 נשלח : יום ראשון 23 אוגוסט 2015 15:19:16(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 684

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

נשלח במקור על ידי: HarmonicWave עבור להודעה מצוטטת

אתה רואה את עצמך חוזר לשם פעם נוספת לטיול עצמאי (או מאורגן)?

תאורטית אם הייתי מסיים לטייל בכל מקום שרציתי אז ברור שהייתי חוזר לשם שוב כי בנתיים לפחות לא יצא לי לראות טבע יותר "פראי" מזה בלי התערבות כזאת או אחרת של האנושות.

מעשית, יש כל כך הרבה מקומות מעניינים בעולם וגם ברוסיה (כמו קמצ'טקה , בייקל וכדומה) שכנראה לא אחזור לאלטאי בקרוב זה בטוח.

לאחרים, בהחלט ממליץ על טיולים באלטאי ובמיוחד למטיילים היותר עצמיים מבינינו שיכולים/רוצים ללכת עצמאית כי הסתבר שהרבה יותר קל להסתדר שם ממה שחשבתי ורוב הסטיגמות ששמעתי/חשבתי על האזור לא היו מוצדקות.

לגבי המסלול, אם היה לי את המידע וההקלטות גיפיאס שיש לי עכשיו, אז הייתי בונה לבד תוכנית הליכה קצת יותר ארוכה ואינטנסיבית ביחד עם מדריך מקומי או בשימוש הסוסים/סייס בלבד. 

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
neutrino  
#7 נשלח : שבת 05 נובמבר 2016 00:34:49(UTC)
neutrino


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/11/2012(UTC)
הודעות: 1,042
גבר
ישראל
מיקום: Karmiel

תודות: 81 פעמים
קיבל תודה: 180 פעמים ב 109 הודעות
לא האמנתי. בלוחה? אני הייתי נוסע לדוג באיזור פעם בשבוע עם אבא שלי ז"ל. היינו למשל בעגם מרקקול בצד הקזחסטאני (הר בלוחה שגובהו כ-4500 מתר נמצא חצי ברוסיה חצי בקזחסטאן). מדהים!! תודה על התמונות והפוסט המדהים הזה.

איך היה היחס של אנשים/מדינה?

אכלת את הפטריות שם? הכדורים הלבנים הם מה שנקרא דוז'דביקי. מבשלים אותם והם מאוד טעימים.
מטיילים הם עם מוזר. לוקחים כמה שיותר אוכל, הולכים רחוק שאפשר ואוכלים את הכל שם.
neutrino  
#8 נשלח : שבת 05 נובמבר 2016 00:37:10(UTC)
neutrino


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/11/2012(UTC)
הודעות: 1,042
גבר
ישראל
מיקום: Karmiel

תודות: 81 פעמים
קיבל תודה: 180 פעמים ב 109 הודעות
הפטריות בתמונה השניה הן כנראה סבינושקי. אותם או מטגנים או מכינים במלח.
מטיילים הם עם מוזר. לוקחים כמה שיותר אוכל, הולכים רחוק שאפשר ואוכלים את הכל שם.
Eli TheHiker  
#9 נשלח : יום ראשון 06 נובמבר 2016 12:59:18(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 684

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

נשלח במקור על ידי: neutrino עבור להודעה מצוטטת
לא האמנתי. בלוחה? אני הייתי נוסע לדוג באיזור פעם בשבוע עם אבא שלי ז"ל. היינו למשל בעגם מרקקול בצד הקזחסטאני (הר בלוחה שגובהו כ-4500 מתר נמצא חצי ברוסיה חצי בקזחסטאן). מדהים!! תודה על התמונות והפוסט המדהים הזה. איך היה היחס של אנשים/מדינה? אכלת את הפטריות שם? הכדורים הלבנים הם מה שנקרא דוז'דביקי. מבשלים אותם והם מאוד טעימים.

 

באופן כללי קיבלנו יחס חם גם ממטיילים על הדרך, גם מהצוות המלווה וגם במקומות הלינה כך שפיתוח התיירות באזור חשובה להם. היו פה ושם אי הבנות בעיקר בגלל קשיי שפה שנפתרו במהירות ולא הייתה בעיה להסתדר. 

לדעתי בנוסף מה תרם במעט ליחס הטוב שקיבלנו רמת ההשקעה של המדריך בכל מה שמסביב וגם זה ש3 מתוך ה 9 המטיילים היו דוברי רוסית במקומות שהאנגלית הייתה שפה זרה מדי. 

לגבי הפטריות , לא יצא לנו לאכול פטריות אחרי קטיפה אלא רק מוכנות בגלל חוסר הכרות מספקת בזיהוי וחוסר הרצון להתעסק איתן בשטח , בכל זאת רוב הטיול היה בשטח בלבד ולכן במקום הפטריות באו פירות בר שונים כמו דומדמיות , פטל בר ואחרים.  

 

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
neutrino  
#10 נשלח : יום ראשון 06 נובמבר 2016 14:09:50(UTC)
neutrino


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/11/2012(UTC)
הודעות: 1,042
גבר
ישראל
מיקום: Karmiel

תודות: 81 פעמים
קיבל תודה: 180 פעמים ב 109 הודעות
שמחתי לשמוע. ביציאתי מהמדינה קשה לתאר את היחס:)

האם היו מטיילים לא רוסים? מה החלק מסה"כ מטיילים שפגשתם?


מטיילים הם עם מוזר. לוקחים כמה שיותר אוכל, הולכים רחוק שאפשר ואוכלים את הכל שם.
Eli TheHiker  
#11 נשלח : יום ראשון 06 נובמבר 2016 14:25:48(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 684

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

נשלח במקור על ידי: neutrino עבור להודעה מצוטטת
שמחתי לשמוע. ביציאתי מהמדינה קשה לתאר את היחס:) האם היו מטיילים לא רוסים? מה החלק מסה"כ מטיילים שפגשתם?

לפי מה שזכור לי , היה רק מטייל אחד לא רוסי שהגיע בפעם השניה לבלוחה עם מדריכה וסייס אחרי שהתאהב במקום ואחרי שבפעם הראשונה הטיול שלו השתבש בגלל מכת חום/התייבשות. באופן טבעי בגלל שהיינו קבוצה מגובשת מהארץ , אז פחות דיברנו עם קבוצות אחרות ולכן קשה לדעת. 

דווקא אותי הפתיעה הכמות הרבה של המטיילים הרוסים בחלק היותר פופולארי של המסלול למרות הריחוק הגיאוגרפי והליכה מרובה עם תיקים כבדים (שלא כמונו עם הציוד על הסוסים). באזור אחר שפחות פופולארי לא ראינו מטיילים בכלל חוץ מהקבוצה שלנו. 

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
יענקל'ה סער  
#12 נשלח : יום שני 15 מאי 2017 18:44:37(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

האם אפשר לתכנן את הטיול על בסיס בקתות או שהכל / הרב זה על בסיס לינה באוהלים? 

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
Eli TheHiker  
#13 נשלח : יום שלישי 16 מאי 2017 07:48:09(UTC)
Eli TheHiker


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/05/2010(UTC)
הודעות: 684

תודות: 119 פעמים
קיבל תודה: 341 פעמים ב 152 הודעות

נשלח במקור על ידי: יענקל'ה סער עבור להודעה מצוטטת

האם אפשר לתכנן את הטיול על בסיס בקתות או שהכל / הרב זה על בסיס לינה באוהלים? 

 

הרב הגדול על בסיס לינה באוהלים.

אם לא השתנה כלום מאז שהיינו , אז היו רק 2 מקומות בנויים ליד האגמים שניתן לקחת בהם חדרים לאורך המסלול (וגם כדאי להזמין מראש כי אין הרבה). 

זה החסרון וגם היתרון של המקום שעדיין נשאר רחוק מהציוויליזציה, כבישים וגישה.

Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
https://wisetrek.wordpress.com - My hiking blog
יענקל'ה סער  
#14 נשלח : יום שלישי 16 מאי 2017 08:20:05(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

תודה רבה אלי. זה בסדר לישון באוהל בעיקר אצל אימא רוסיה   boohoo

 

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.