ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
iftach  
#1 נשלח : שבת 29 ספטמבר 2012 18:16:21(UTC)
iftach


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/09/2012(UTC)
הודעות: 1

אגם Karakul - טרק סובב הר Muztagh Ata

 

כללי וטיפים:

 

טרק למטיבי לכת.

 

משך המסלול כ-5 לילות.

 

מרחק ממוצע ליום – 18 ק"מ.

 

נסיעה: נקודת המוצא של הטרק הינה באגם Karakul אליו מגיעים מהעיר קשגר. נסיעה באוטובוס תעלה סביב 35 יואן, הנסיעה נמשכת כ-5 שעות (הטרמפ חזור לוקח כ-3 שעות). יש שני אוטובוסים ביום, 9:30, 10:30 יש לקנות כרטיס בתחנה יום בטרם היציאה, הגעה משוערת 3-4 אחה"צ. במהלך הנסיעה יש ביקורת דרכונים, אז לזכור להביא את הדרכון ולא תצלום. יש עצירה לארוחת צהריים באמצע הדרך.

 

ציוד: חשוב להדפיס מפות בטרם היציאה. ניתן להיעזר בני סוגים. ראשית, להדפיס מפות סובייטיות שמוצגות כאן באתר של האזור. שנית, להדפיס מפות על פי קיטועים מהגוגל מפס ואחת במבט מקרו של כל האזור (יש גם בסוכנות טיולים בעיר אך קשה להוציא מהם). תביאו עמכם 2 בקבוקים של 1.5 ל' כבר מהעיר, במידה ושכחתם ניתן לקנות בסמוך לביקורת דרכונים. יש מים לאורך כל הדרך, אך ממליץ להביא מסנן וטבליות יוד\כלור. (המים באגם טובים לשתייה, ולאורך הדרך יש נביעות טובות, לא ממליץ לשתות מהנהר הגדול). להביא מצפן וגפרורים (מצית עלולה לעיתים לא תעבוד).

 

אין קליטה לאורך כל המסלול מלבד אגם Karakul  ובסופו.

 

מסלול:  היום ה-1: ישנן 2 אופציות להתחיל את המסלול האחת מהגדה הצפונית של האגם, והאופציה השנייה הינה דרך הגדה הדרומית , דרך הכפר קרקול. 2 הדרכים חוברות בסופו של דבר לנחל גדול שנמצא ממזרח. המלצתי הינה לקחת אוטובוס הנוסע לעיירה טאשקורגאן על כביש קארקום ויעצור לכם באגם Karakul השוכן למרגלות הרים מרשימים. הר Kongur 7719 מ' והר Muztagh Ata  7546 מ'. ממליץ לבקש מהנהג לעצור לצד הדרך כשמבחינים ביורט הקירגיזי הראשון משמאל לכביש (מי שמעוניין לצעוד מהכפר שיעצור בתחנה המסודרת בהמשך הכביש ומשם ימשיך לכפר – שם יתכן וידרשו מכם 50 יואן). אחרי שעצרתם בגדה הצפונית תמשיכו לצעוד לעבר מקבץ של יורטות הפזורים לאורך הגדה הצפון מערבית. לכו בשביל ג'יפים העובר משמאל ליורט. השביל הופך למשעול ומקיף את האגם ממערב, לאחר 10 דק' של הליכה כבר לא תראו את היורטות ומשמאלכם תהייה סוללת עפר ו-2 סלעים גדולים לצד המים. זהו מקום נפלא לנוח את הלילה (המים נקיים וטובים לרחצה וטיהור).

היום ה-2: הזריחה לקראת 07:00 שעון בייג'ינג. התחילו ללכת לכיוון מזרח, כלומר להקיף את האגם מצפון עד שתגיעו לגבעה גדולה הנראית כמו לוע של הר געש בלתי פעיל. אתם צריכים להקיף את הגבעה מכיוון צפון (שמאל), במרחק כ-15 מ' מהמדרונות ישנו שביל ברור של אופנועים שמוביל לכיוון דרום מזרח ועולה בערוץ עד שמקיף את ההר. כעת הסלעים לאט לאט יגמרו והשביל אופנועים ייפסק \ יפנה לכיוון צפון מערב . אחרי שעה וחצי של הליכה מתחילת היום את תפגשו שביל רחב יותר שהגיע מהכפר מכיוון דרום מערב והולך צפונה (נדמה כאילו חוזרים חזרה על השלוחה ממזרח). במהלך הדרך תראו עקבות של גמלים ולאחר 10 דק' תראו מימין לדרך חורבה של בית אבנים, תמשיכו עוד כ-10 דקות ותבחינו לפניכם בפתחת נחל מרשים, אתם צריכים לרדת אליו ולחצות את הנהר על גבי גשר עץ תלוי שנמצא בדיוק מול פתחה של הערוץ הנשפך בגדה ממול, הגשר יהיה משמאלכם כשתביטו מטה. אחרי רבע שעה תחצו את הנהר ולפניכם הליכה של כשעה לאורך הגדה הצפון מזרחית של הנחל. השביל שביל ברור של אופנועים, אין צל לאורך כל הדרך, אך לאחר כשעה הליכה לערך תחלפו על פני חומת אבנים מרובעת עם גדר, יש שם נביעה טובה קטנה. אחרי 200 מטר נוספים משמאלכם יהיה בית אבנים לבהמות זהו מקום טוב למנוחת צהריים בצל. כמו כן, יש מקור מים טוב ונגיש יותר כ-5 דק' הליכה בהמשך חוצה את השביל זרזיף מים טובים- מקור עדיף למילוי.

 

אחרי כשעת הליכה תגיעו לכפר שני משמאלכם, יש באזור המון מים טובים, משם אפשר להמשיך על שביל ג'יפים עד שמגיעים למזלג- השביל השמאלי עולה למעלה ומקיף את שטח המרעה המגודר. עליכם לקחת את השביל הימני כך שאם תביטו בהמשך הנחל יש גבעה קטנה אותה אתם צריכים להקיף מימין. אחרי שעתיים הליכה לערך תגיעו למקום שצריך לחצות את הנחל המגיע משמאלכם, תנסו להקיף משמאל או פשוט לעבור לסנדלים ולהמשיך בשביל. מקום טוב לישון הוא בפתחו של הנחל לפני שהוא מצטמצם ונהיה מצוקי.

 

היום ה-3: יום זה ממשיך בהליכה דרום מזרח בגדת הנחל הצפונית, לאחר כשעה-שעתיים הליכה תגיעו לדרך עפר ותראו ביתן לבן אחד, בהמשך תעברו ביתן מאורך יותר ואחרי עליה קצרה וירידה תגיעו לביתן השלישי שנמצא ממש בפתחו של נחל מצוקי משמאלכם. מהביתן יוצא שביל 4*4 לכיוון מערב, לכיוון הנחל הגדול, לכו עמו עד שיחצה את שביל הג'יפים שביל רועים בו תפנו שמאלה. שביל ברור ויוביל אתכם לעבר גשר שתצטרכו לחצות. מכאן תלכו כ- 5.8 ק"מ בגדת הנחל השמאלית לכיוון דרום. ההליכה דרומה לעיתים עוברת ממש על פני דרדרת מצוקית משמאל לנחל, אך בעזרת מקלות הליכה, תגיעו למרבד דשא מסולע, זהו מקום טוב לנוח ולמלא מים לפני העלייה. לעיתים השביל יהיה לא ברור, אך גם אם תלכו בשליש גובה בגדת הנחל השמאלית תמצאו אותו. פנייתכם הבאה תהיה לכיוון מזרח-דרום מזרח. תחילה תטפסו עליה לא פשוטה משמאל לנחל הנשפך ממזרח, בסוף העלייה ישנו שער בקר, מקום טוב לעצירת מנוחה. מעתה ואילך תלכו בגדה השמאלית, השביל יעלם ויופיע כל הזמן. כיפה מושלגת באזימוט 180 מכם תהיה המגדלור שלכם להמשך הדרך. מקום טוב לבלות את הלילה ולהימנע מהרוח הינו באחד העמקים הקטנים של השלוחה השמאלית. ניתן לזהות את המקום ע"י כך שבגדה הימנית תראו שלושה מבני אבן, תתמקמו בגדה השמאלית ממולם.

 

היום ה-4: יום זה עובר בגבהים של מעל 4400 מ', יש בו פס אחד (4930 מ') וככלל, זהו יום ארוך, לכן, במידה ויש לכם עוד כוח ומזג האוויר מאפשר, אמליץ להתמקם ללילה סמוך לפני תחילת העלייה לפס. את היום אתם ממשיכים בהליכה בגדה השמאלית כשכיוונכם הכללי הוא משמאל לכיפה המושלגת הברורה. בשלב כלשהו הנחל ימשיך מערבה ואתם תמשיכו על השלוחה לכיוון הכיפה, זהו טיפוס ארוך של 2-3 שעות הליכה, אין שביל ברור אך תמשיכו על השלוחה והתמקדו בסלעים הענקיים עליה, לאחר זמן מה תתחילו לרדת ותזהו שלוחה נוספת ונחל שזורם מימינכם, הדרך מעט בוצית אך כך זה כל היום, אתם צריכים לטפס על השלוחה ולכן לחצות את הנחל היו סבלניים ומעט לפני שהנחל שובר דרומה, כלפי מעלה שינן מס' אופציות לחציה. אחרי טיפוס על השלוחה תזהו מדרום כיפה מושלגת חרוטה, מתחתיה תבחינו הנחל השובר מערבה ויוצר אגמון קטן. זהו זמן טוב לנוח ולהחליף לביגוד חם כי בשעתיים הקרובות סביר להניח שתתרכזו בהליכה.

 

העלייה לפס לא פשוטה, אין שביל ברור, אך הכיוון ברור. על הפס יש חומת אבנים וגדר, שימו לב שיש שני פסים- מימין צר יותר ומשמאל (האמצעי) רחב יותר. האזור מושלג ורווי ברוחות. אחרי הפס תזהו ערוץ משמאל, למולכם גבעה מנוקדת בסלעים ולימינכם נחל. ממליץ לרדת בזהירות מימין לגבעת האבנים, שם כבר תבחינו באגם. נסו ללכת בתוך הנחל, על האבנים, אם לא, אז בצמוד לו על השלג הקשה. אחרי כשעה- שעה ורבע מהפס הערוץ מתחיל להתרחב והנוף מתחלף לירוק, הקפידו לרדת בגדת הנחל הימנית, תוכלו לזהות זאת בעזרת גללי בהמות, הירידה תלולה אך בהחלט אפשרית. בהמשך תפגשו ערוץ גדול שעמו תמשיכו מערבה כ- 2.5 ק"מ בגדה הצפונית (הימנית), ישנו שביל עיזים ברור. לאחר מרחק זה ישבור הנחל דרומה ואתם תתחילו לטפס 3.8 ק"מ לכיוון הפס. אחרי חצי הדרך באזור שבירת הנחל דרומה ניתן בהחלט להקים אוהל ללילה בהמשך הנחל באזור הגדה הימנית. בנקודה זו, במידה ויש ברשותכם עוד זמן פנוי תטפסו מערבה לכיוון הפס ותבחינו באגם גדול, חצי קפוא, אך יפהפה, זוהי גם אפשרות טובה ללילה. (ניתן להבחין באגם במפת גוגל).

 

היום ה-5: היום מתחיל בעליה לפס בגובה 4970 מ', הכיוון ברור וסביר שתמצאו עקבות של יאקים או כבשים על השלג, לכו עמם עד למורד הערוץ, זה מאוד ברור, הערוץ שלכם יתחבר לאגן ענק המגיע ממערב. באגן הגדול תלכו כ-6.6 ק"מ, אין שביל ברור, אך לכו דרומה כיוונכם הוא הפס האחרון הנמצא מימין (מערב) לנחל הנשפך מהאגן דרומה. הפס ממש נוח, יש עליו שביל ברור, זהו האוכף הראשון מימין לנחל. העמק מלא בעדרי בקר וכבשים ומיושב במשפחות קירגיזיות, ממליץ, במידה ויש לכם זמן לעצור לפני הפס לאירוח באחד הבתים. הירידה מהפס מאוד ברורה על גבי שביל צר. לאחר מס' דקות ירידה תגיע לנחל שתצטרכו לחצותו- חשוב למלא בו מים כי בשעתיים וחצי הקרובות לא יהיו עוד מים וגם לא צל, עד הגעתכם לנחל הגדול. מההתחברות לנחל הגדול המשיכו בגדה הימנית עד שתתחברו לשביל ג'יפים ברור, מעתה, זוהי דרככם. אחרי כ-45 דקות הליכה בנחל הגדול תחלפו על פני בתי בוץ ותוכלו להבחין בקבוצת עצים סמוך לנחל (בגדתו השמאלית), זהו מקום מצוין להעביר בו את הלילה.

 

היום ה-6: היום האחרון ממשיך במורד הנחל על גבי שביל ג'יפים עד למפגש עם ערוץ רחב ממערב. לאחר כ-3 שעות הליכה תבחינו בכביש אספלט ברור ומעט לפניו תצטרכו לעבור לסנדלים ולחצות את הנחל. כאשר תגיעו לכביש תנסו לתפוס טרמפ או מונית לטאשקורגאן (20-30 יואן). ממליץ להתארח ב-N37 YOUTH HOSTEL. מחיר בין 40-60 יואן כולל מקלחת מפנקת. מכאן ניתן להמשיך לגבול פקיסטן על כביש קארקום, או לבקר בעיר האבן בה יש תצפית יפה על האזור.

 

  • ניתן לחזור לקשגר בעזרת אוטובוס או לחלוק מונית.

 

טרק_Muztagh_Ata.doc



סין, מחוז שינג'יאנג, קאשגר - אגם Karakul - טרק סובב הר Muztagh Ataiftach41181.6384143519

נערך ע"י מנהל יום שלישי 17 מאי 2016 13:32:28(UTC)  | סיבה: לא צויינה

מממן
משתמשים הצופים בדיון זה
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.