ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

47 עמודים«<89101112>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
מויש  
#181 נשלח : יום חמישי 14 פברואר 2008 23:44:46(UTC)
מויש


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2007(UTC)
הודעות: 161

ברור, אין בעיה... אבל החידות שלך הולכות ונעשות קשות: רכבות מילא אבל מה הסיפור עם השעה? אם זה קשור לתמונת השעון, אז צר לי אך לא הבנתי...

רמז חידתי לשלי: נסו לצבור כמה סדקים (אני בחיים לא אגיע לרמה שלך גלמידי). 

מויש39492.8751041667
יענקל'ה סער  
#182 נשלח : יום חמישי 14 פברואר 2008 23:51:34(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

פיתרון: שעון השמש על תל עזיקה. רואים בתמונה של גלמידי את הכיתוב המפרט מה רואים לכיוון דרום מערב (אשדוד,אשקלון אם אין אובך...). בשעון יש סימון אחד חסר (השעה 17:00) אך מי שהיה במקום יכול להבחין כי השקע של הסימון קיים בלי הקו הכהה.

התמונה של התרמילאי היא על הגשר ההרוס מעל מסילת הברזל התורכית הישנה בפורה.  מסילת הברזל התורכית היתה מסילה צרה שרוחבה לא תאם את הרוחב הבריטי של מסילות הברזל המקובל גם היום.

 

לגבי התמונה של מויש: זה מזכיר לי את הנוף באיזור נחל צין....

yankale1739492.8705439815
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
גלמידי  
#183 נשלח : יום חמישי 14 פברואר 2008 23:53:27(UTC)
גלמידי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/03/2006(UTC)
הודעות: 444

קטונתי מול "עכברי השביל" של יענק'לה.
מויש  
#184 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 00:00:35(UTC)
מויש


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2007(UTC)
הודעות: 161

לא צין. שים לב, ערכתי את החידה שלי.
גלמידי  
#185 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 00:18:16(UTC)
גלמידי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/03/2006(UTC)
הודעות: 444

יענק'לה, למה אתה ממהר בפיתרון, חלק מהכיף לחפש.

מויש, רצית גייזרים? בקשר לגייזר בשמיר, כך הוא נראה בהתחלה:

http://picasaweb.google.com/eli.forkosh/USgVmH/photo#5137605133007568066

ואם אתה רוצה לראות אמיתי (לא יוצא מצינור השקייה):

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%92%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A8_%D7%A1%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%AA_%D7%94%D7%A7%D7%99%D7%98%D7%95%D7%A8

ברמת הגולן:

http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=140284

באיזור ים המלח:

http://www.tiuli.com/forum/forum_posts.asp?TID=112

גלמידי39492.8886458333
שימי  
#186 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 00:30:29(UTC)
שימי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/10/2007(UTC)
הודעות: 408

מויש עין סדק? מכיוון מערב?אזור ים המלח ?
מויש  
#187 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 00:42:17(UTC)
מויש


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2007(UTC)
הודעות: 161

לא, זה לא זה. חפש סדקים אחרים, דרומה יותר. עוד נסיון אחד ואני מגלה...

יפה יפה, גלמידי.. לגבי עין סדק - אחלה מקום (אם אכן הייתי בו; בימי היסודי הייתי עם איזה חוג במשהו דומה בים המלח, אבל היה לילה), אבל גייזר זה לא. בכ"מ, לא צריך עוד. שבעתי גייזרים.   

מויש39492.9061342593
יענקל'ה סער  
#188 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 00:50:24(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

בשביל שגלמידי לא  עלי שוב אז הינה שתיים נוספות:

1:

2:

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
שימי  
#189 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 00:51:25(UTC)
שימי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/10/2007(UTC)
הודעות: 408

רמז?

 

יענקל'ה סער  
#190 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 00:54:11(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

האם זה באיזור הסדקים באיזור נחל אשבורן (כך קוראים לנחל ? כמה ק"מ מיזרחית להר יהב)

 

ותגידו מילה טובה למי שהימציא את השירשור הזה, חמישה שבועות ועוד לא נגמר...

yankale1739492.9160532407
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
גלמידי  
#191 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 01:07:29(UTC)
גלמידי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/03/2006(UTC)
הודעות: 444

יענק'לה: התמונה השנייה שלך מהכרמל, אחרי חרבת עקב, מהירידה לקראת בית חנניה?

אגב הרכבת:

מי מכיר/מי יודע:

רצוי להזהיר - חלק מהתשובות מבוסס על אגדות וכן חיפוש מידע עלול לגרום להתמכרות.

  • איך הרכבת בזמן הטורקים הצליחה להגיע ל-100 קמ"ש?
  • למה רוחב המסילה קטן יותר מהמקובל 105 ס"מ במקום 106.7?
  • היכן נקבע תוואי המסילה ע"י חמור?
  • מי האירופאי שקיבל תואר "פשה" מהטורקים בזכות הרכבת.

 

גלמידי39492.9679282407
מויש  
#192 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 01:27:35(UTC)
מויש


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2007(UTC)
הודעות: 161

א. יפה יענקלה! התמונה צולמה בעליה מנחל צבירה אל הסדקים שאליהם התכוונת, כמה ק"מ מערבית לספיר.

ב. לגבי השאלה השניה של גלמידי - לא יודע אם זה קשור, אבל רוחב המסילה המקובל כיום, קשור ברוחב עגלותיהם של הרומיים. כך נקבע רוחבן של מנהרות הרכבת בתקופות מאוחרות יותר, ולפי המנהרות נקבע רוחב מיכלי הענק המוצמדים למעבורות חלל ברגע ההמראה, פשוט כי היה צריך לשנע אותם דרך המנהרות. כך יצא שנאסא התחשבה ברוחב הסטנדרטי של שני סוסי הובלה כדי לקבוע את הסטנדרט שלה...

הנה:  http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=97046

ג. ינקלה, האם התמונה הראשונה שלך קשורה לסוף הטיפוס מיגור לעוספיה? יש שם כביש כזה עם אנדרטאות.

מויש39493.0431828704
מויש  
#193 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 01:53:46(UTC)
מויש


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2007(UTC)
הודעות: 161

מוסטפה כמאל היה למפקד התורכי הראשון אי פעם שהביס צבא מערבי, והפך לגיבור לאומי ובעל התואר "פאשה" (מפקד).

גלמידי  
#194 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 02:12:21(UTC)
גלמידי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/03/2006(UTC)
הודעות: 444

לגבי הפשה/פאשה: עדיין יש חילוקי דעות לגבי האם טורקיה אירופאית.

התכוונתי אירופאי (וזה החריג), לבנבן, לא אזרח טורקיה.

לגבי המסילה: הרוחב של המסילה היה קטן יותר מהמקובל באירופה, למה?

 

מויש  
#195 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 02:23:01(UTC)
מויש


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/08/2007(UTC)
הודעות: 161

טוב, טעיתי. אבל הכאמל הזה נולד ביוון שזה גם די אירופה... הוא לא קשור לרכבת באמת. אני לא טוב באגדות.
גלמידי  
#196 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 02:59:53(UTC)
גלמידי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/03/2006(UTC)
הודעות: 444

מויש כתב/ה:
טוב, טעיתי. אבל הכאמל הזה נולד ביוון שזה גם די אירופה... הוא לא קשור לרכבת באמת. אני לא טוב באגדות.

ה-"כאמל הזה" הוא "מוסטפה כמאל אטאטורק".

היה מדינאי ומנהיג צבאי טורקי, מקימה ומייסדה של הרפובליקה של טורקיה ונשיאה הראשון. נחשב לאבי האומה הטורקית.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%A4%D7%94_%D7%9B%D7%9E%D7%90%D7%9C_%D7%90%D7%98%D7%90%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%A7

ליענק'לה:

האם תמונה מס' 1 שלך בגן לאומי תל עזקה לכיוון ליאון?

גלמידי39493.0208101852
אסף א  
#197 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 04:00:42(UTC)
אסף א


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/02/2004(UTC)
הודעות: 234
גבר

תודות: 42 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים ב 25 הודעות
מקורו של רוחב המסילה בטעות של המפעל שייצר אותה, והמהנדס
(הגרמני, איך לא) מייסנר זכה בתואר פשה בזכות טיב הביצוע ומהירותואסף א39493.0445486111
גלמידי  
#198 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 04:18:24(UTC)
גלמידי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 21/03/2006(UTC)
הודעות: 444

לגבי הפשה - נכון מאוד.

לגבי רוחב הפסים:

  • זוהי האופציה הראשונה לתשובה.

...."הרכבת החיג'אזית התאפיינה ברוחב מסילה שאין לו אח ורע בעולם כולו. רוחב המסילה החדשה עמד על 105 סנטימטרים, 1.7 סנטימטר פחות מהתקן העולמי. הסיבה לשוני זה נעוצה בטעות ייצור במפעל הבלגי שייצר את אדני הרכבת הראשונים. עם גילוי הטעות, לאחר שיוצרו למעל מ-50,000 אדנים במידה השגויה, החליט מייסנר כי זה יהיה מעתה רוחב המסילה כולה".....

  • ישנה דעה האומרת כי הייתה כוונה לחבר את הרכבת בארץ לרכבת הצרפתית בסוריה:

...." הרכבת החיג'אזית, ובכלל זה שלוחת רכבת העמק התאפיינו ברוחב מסילה שאין לו אח ורע בעולם כולו. רוחב המסילה החדשה עמד על 105 סנטימטרים, 1.7 סנטימטר פחות מהתקן העולמי ל"מסילות צרות". יש הטוענים שהסיבה לשוני זה היא בגלל שהמסילה הצרפתית בין ביירות לדמשק, שהייתה אמורה להתחבר למסילה החיג'אזית ושבה רצה מייסנר להשתמש להובלת הציוד הנייד, הייתה ברוחב של 105 סנטימטר"...

  • ושלישית כי היה מהר יותר וזול לבנות מסילה צרה:

..."כדבר ראשון החליט מייסנר פחה על בניית מסילה צרה ברוחב של 1,050 מ"מ בניגוד למסילות התקניות שהיו ברוחב של 1,435 מ"מ. זאת מאחר ומסילה צרה, עלות בנייתה הייתה זולה יותר, וזמן הבנייה היה קצר יותר. מה עוד שתחילת העברת חומרי הבנייה והציוד המסילתי התבצעה בקו ביירות- דמשק שהיה בעל מסילה צרה. תלותם הבלעדית של העת'מאנים בקו יחיד זה ואי נכונותם של הצרפתים למכור לסולטאן את הקו, הביאו את מייסנר להחלטה להקים קו נוסף בין חיפה לרכבת החיג'אזית"....

עכשיו יש כבר מס' עוגנים לנושא, נשארו שתי שאלות פתוחות.

גלמידי39493.0626851852
שימי  
#199 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 12:12:42(UTC)
שימי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/10/2007(UTC)
הודעות: 408

התמונה השנייה יענקלה האם זהו הצד ההררי המזרחי של אזור זכרון יעקב המשקיף אל הים?
יענקל'ה סער  
#200 נשלח : יום שישי 15 פברואר 2008 13:05:33(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

ואללה מה שהלך כאן בלילה... התמונה השניה היא אכן מחוטם הכרמל. (הצד מערבי של הרכס לא המיזרחי..שימי)

הינה התמונה כולה:

גלמידי: זו העליה לחרבת עקב לא ירידה לבית חנניה...

התמונה הראשונה לא מתל עזיקה ולא העליה מיגור לעיספיה, לכו צפונה.. 

yankale1739493.426724537
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest (2)
47 עמודים«<89101112>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.