דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 15/12/2010(UTC) הודעות: 5
|
אנו קבוצה ההולכת את שביל ישראל בקטעים של טיולי יום אנו מבקשים מידע כיצד אפשר ללכת את הר כרבולת ונחל עפרן בקטעים של טיולי יום מאיפה להתחיל כל פעם איפה לסיים ואיזה סוג רכב אנו צריכים בנקודות הסיום אנו רוצים לבצע כל פעם טיול של 10 עד 12 קמ
|
|
|
|
דירוג: שביליסט בכיר Medals: קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762 תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
חלוקת הכרבולת לחלקים:
1. מכביש 206 ליד עין יורקעם עולים לסנפיר הגדול ויורדים לאורון כ 6 ק"מ. ההתחלה והסוף נגישים לכל רכב.
2. ממפעל אורון ועד הירידה בנחל מדור לרגלי הכרבולת - כ 10 ק"מ. יציאה רק ברכב 4X4
3. מנקודת הסיום של קטע 2 ועד נחל עפרן אחרי הקטע התלול בירידה מן הכרבולת, במפגש שביל אדום עם דרך עפר שחורה - אורך הקטע הזה גם כן כ 10 ק"מ. כניסה ויציאה רק ברכב 4X4.
אתם קבוצה גדולה וקצב ההתקדמות שלכם הוא לפי הקצב של המטייל הכי איטי. את קטעים 2 ו 3 ממליץ לעשות לא לפני אמצע מרץ כאשר הימים ארוכים יותר. הדבר חשוב במיוחד בקטע 3 שבו ההליכה איטית ביותר בירידה בנחל עפרן. אם נתקעים בנחל עפרן בחשיכה, וזה קורה לרבים מאוד, אסור להתקדם אלא חובה להשאר בנחל עד הבוקר.
תעשו חיים. yankale1740559.5582523148 |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC) הודעות: 718
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
|
מצטרף ליענקלה. שימו לב שזו המקטע הקשה ביותר בכל שביל ישראל.
חלוק עליו במרחקים: מהכניסה לסנפיר עד הפנייה לנחל מדור- מפגש עם שביל כחול, לפני תצפית\ נ"ג 682, נ"צ מקורב -533600 - 195500 (רשת ישראל חדשה) המרחק הכולל , להערכתי, הנו כ- 14 ק"מ מהם: כ- 6 למפעל, כ- 1.+ על דרך העפר עד העלייה, השאר על הסכינים. על הסכינים קשה מאוד להליכה ועלול להיות בקצב של 2 קמ"ש ואף פחות.
משם על השביל הכחול כ- 6 ק"מ עד היציאה לשביל השחור הראשי, אך רכב 4*4 יכול להכנס לפחות 4 ק"מ פנימה ולחסוך לכם.
הכרבולת היא לדעתי הקטע הקשה ביותר בשביל ובצורה שציינתם, חובה לחלקו ל- 2 ואפילו 3 קטעים.
אני הלכתי שם לאט, עשיתי 18 ק"מ ברצף- יצאתי קצת מאוחר ונתקעתי. חניתי בגבים קרוב לירידה בעפרן, נדמה לי בפברואר או תחילת מרץ - מזג אוויר מאוד לא סימפטי, הקרח חרק על הגבים בלילה, רוח חזקה מאוד בערוצים שנשבה מארבע וחצי אחה"צ כמעט כל הלילה. לפי קירות האבן בדרך רבים נתקעו לפני ונאלצו ללון כמה ק"מ אחרי הנ"ג שציינתי למעלה, בגובה או בנקודות הרבה פחות נוחות מזו אליה הצלחתי להגיע בסוף היום...לכן- אם אתם הולכים לאט או מתקשים או לא בכושר מדהים, לדעתי חלוקה ל- 3 תהייה מהנה יותר אבל עדיין בהחלט אתגרית.
|
|
|
|
דירוג: שביליסט בכיר Medals: קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762 תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
צור:
1. קטע ראשון מכביש 206 ועד אורון לא הולכים עד הפנייה לנחל מדור (שהיא הרבה יותר רחוקה) אלא יורדים בתוך ערוץ ללא שם לאורון ואורכו 6 ק"מ.
2. כניסת רכב 4X4 בערוץ נחל מדור אינה מקצרת 4 ק"מ אולי ק"מ אחד. ולכן 12-11.
3. קטע 3 כנ"ל.
הלוואי ושני קמ"ש על הסכין, אז אף אחד לא היה נתקע בעפרן.
הגם אתה ברוטוס... נתקעת בעפרן? yankale1740558.2534143519 |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC) הודעות: 718
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
|
...ועוד איך....
ביליתי ליילה של שרידה מדברית בלתי נשכחת, ונגמרו המיים.
למרות הרוח המטורפת והקור שהגיע ל-2 הצלחתי לאכול ולישון חם, למעשה אכלתי ממש טוב וטיהרתי מיים לכל היום ולמחרתו. אבל באותו ליילה קיבלתי שיעור חשוב במגבלות הכהליות, והשתמשתי ברבים מהכישורים שאני מלמד...
tzurlis40558.4824074074
|
|
|
|
דירוג: שביליסט בכיר Medals: קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762 תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
|
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
דירוג: שביליסט בכיר Medals: קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC) הודעות: 1,475 תודות: 37 פעמים קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
|
אפשר ללכת מאורון לשדה בוקר ב10 שעות. בלי הליכה לחניון מדור |
|
|
|
|
דירוג: שביליסט בכיר Medals: קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762 תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
אפשר גם לטוס מת"א לניו יורק ב 10 שעות, בלי הליכה לחניון מדור yankale1740559.2749074074 |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
דירוג: שביליסט בכיר Medals: קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC) הודעות: 1,475 תודות: 37 פעמים קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
|
נראה לי שאם אתה מוותר על הטמנת מים בטיסה אז זה יקח לך 8 וחצי |
|
|
|
|
דירוג: שביליסט בכיר Medals: קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC) הודעות: 6,762 תודות: 290 פעמים קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות
|
זאת לא בעיה ניקח את ה 747 שהיה כאן לפני חודש בערך, זה שיש לו שלוקר ארוך לשאוב מים תוך כדי טיסה... |
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE PEOPLE NEED NATURE |
|
|
|
דירוג: שביליסט בכיר Medals: קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC) הודעות: 1,475 תודות: 37 פעמים קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
|
הוא בקושי כיבה את ניר עציון... אני בדרך צריך יותר מים.... |
|
|
|
|
דירוג: שביליסט מנוסה קבוצות: חבר
הצטרף: 09/11/2010(UTC) הודעות: 137 תודות: 8 פעמים קיבל תודה: 6 פעמים ב 5 הודעות
|
צור,
איזה שיעור חשוב למדת על מגבלות הכוהליה?
אני מניח שבעזרת מגן רוח ובמקרים קיצוניים - קצת אדריכלות בטבע ונפתרת בעיית הרוח, ואני לא חושב שקור משפיע על הכוהליה. לאיזו מסקנה רב-ערכית הגעת?
ד"א על סמך התמונה נראה שאתה מסתדר עם אדריכלות בטבע:) |
No longer to be poisoned by civilization he flees, and walks alone upon the land to become lost in the wild |
|
|
|
דירוג: שביליסט מתחיל קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC) הודעות: 718
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
|
הייתה רוח מטורפת , חזקה עם משבים. הבאתי בקבוקון דלק שהיה אמור להספיק. הרוח בערוץ הגיעה ממוקדת, חזקה, קרה מאוד ומכוונים אקראיים. הסעת החום הייתה כזו שגם 40 דקות בעירה לא הצליחו לבשל את האורז, עד שנגמר כל הדלק לכהלייה.
כמו שרואים המשכתי על מדורה ואפשר לראות את הבעירה החזקה ברוח, העץ נגמר מהר מאוד יחסית ברוח הזו אבל הצלחתי לבשל עם זה כמו שצריך, ואחר כך גם עשיתי מרק.
מכאן למדתי שכוהליות קלות משקל בסגנון עדות המטיילים הקלים מאוד, מוגבלות הרבה יותר מגזיות או בנזיניות בתנאים קשים. במיוחד עם מגיני הרוח הקלים שלנו.
(רוח היא פשוט מסיע חום מדהים. באימון ניווט ליילה בנבטים דרום בתנאי מזג אוויר דומים, כנסו אותנו באמצע בגלל הקור. חניך תורן ניסה להכין לנו שני סירי תה על כלב גז. למרות יותר משעה של בעירה, המיים רק התחממו קצת. עד שהיה לו שכל להזיז את האוטובוס כחסימה בניצב לכוון הנשיבה, ולהשתמש בגוף האוטובוס כמגן רוח. ואז זה רתח).
הטרנגייה, בה הכהליה כולל סט ההגנה והבישול אינה ממש קלת משקל והיא ידועה ככהלייה עם נצילות בעירה די נמוכה, היא יוצאת מהכל לבגלל המבנה הנהדר של הגנת הרוח המלאה (בסט המלא), והייתה עובדת היטב בתנאים האלה - בקנס משקל כולל של כמעט 600 גרם.
בכל מקרה אני בטוח שגם גזייה וגם בנזינייה היו מתקשות מאוד שם, הרבה היה תלוי בטיבן ובמגן הרוח שלהן. מה לעשות, על קלות משקל משלמים לפעמים בנוחיות.
עם כהליה או בלעדיה - בסופו של דבר, מדורה בדואית קטנה וממוקדת מצליחה לבשל בכל תנאי...
|
|
|
|
עבור לפורום
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.