שלום לכולם,
בעלי ואני חזרנו מהחלק הראשון של המסלול לפני כמה ימים. מזג האויר היה מצויין, המסלול לא היה עמוס מדי, והנופים היו מקסימים. פעם ראשונה שיצאנו לטרק בלי ציוד לינה ובישול ומבחינתנו היתרונות עלו על החסרונות.
למי שמתלבט לגבי איזה חלק לעשות, אנחנו עשינו את החלק השלישי בדולומיטים בספטמבר האחרון ובשורה התחתונה אנחנו העדפנו אותו. היינו בסוף העונה כך שממש לא היה עמוס, הנופים יותר דרמטיים, האנשים יותר נחמדים והאוכל יותר איטלקי :), אבל אני בטוחה שיש אנשים שיגידו אחרת. בכל מקרה שני החלקים יפים, ונהנינו מאד בשניהם.
להלן פירוט המסלול שעשינו, כולל כמה עדכונים והצעות:
הטיסה למינכן הייתה הזולה ביותר שמצאנו ולכן טסנו למינכן ומשם לקחנו רכבת לאינסברוק.
התארגנות באינסברוק- קניית מפה ברח' Maria הראשי, בחנות ספרים ענקית בשם Tyrolia. בניגוד לחלק השלישי של המסלול בו ניתן להשיג מפות טובות בבקתות לאורך המסלול, בחלק הראשון היה קצת פחות קל למצוא מפות מוצלחות. מומלץ לקנות את המפות שמכסות את שני החלקים הראשונים מראש (לפי הפירוט בספר).
יום ראשון- Innsbruck ל- Glugenzer hut. יום הליכה קצר. אוטובוס לתחילת המסלול יוצא מרחוב Museum, יש לקחת את קו J לכיוון Igls ולרדת בתחנה האחרונה ברכבל. עלות הרכבל לכיוון אחד-12.5 יורו לאדם. כיוון שאת רוב העליה עשינו ברכבל שאר היום היה בעליה מתונה וקלה. בדרך לבקתה עוברים ליד פסגה בשם Viggarspitze שיש ממנה תצפית יפה על העמק של אינסברוק ועל רכסי ההרים הבאים. עליה קצרה ששווה את המאמץ, בעיקר כי יש מלא זמן באותו יום. מדובר ביום מאד קצר, לממהרים והאמיצים ניתן לאחד ליום אחד ארוך עם היום הבא.
הבקתה עצמה נחמדה, אנחנו ישנו בחדר דורמיטורי גדול, אבל יש גם 2 חדרים קטנים יותר עם 4 מיטות כ"א. המקלחת לא עבדה כשהיינו. שילמנו 12 יורו ללינה (22 יורו ללא כרטיס חבר המועדון האלפיני) ו-27 יורו על חצי פנסיון. האוכל היה מצויין, ובעלי הבית נחמדים ושמחים לעזור.
יום שני- Glugenzer hut ל- Peeralm. יום יפה שהולך לאורך קו הרכס עד לירידה לעמק בסופו. נקרא גם שביל 7 הפסגות. יום זה הינו חלק מטרק ארוך שהולך ממינכן לונציה, כך שאם נמצאים באזור בסופ"ש כדאי להזמין מקומות לינה מראש. אופציה חלופית היא להמשיך באותו יום ל- Lizumer hut מרחק של 8 שעות הליכה, במקום לרדת לעמק Navis ולישון שם. זה מאפשר שמירה על קו גובה ולינה בבקתה במקום בפונדק דרכים ואנחנו הצטערנו בדיעבד שלא בחרנו באופציה זו.
לינה ב-Paaralm- מעין פונדק דרכים שנגיש לכל רכב. 25 יורו ללינה+ארוחת בוקר. מנות גדולות ומשביעות. חוץ מאיתנו האורחים היו רק מבוגרים מקומיים כך שהיה יותר קשה לתקשר איתם.
יום שלישי- Peeralm ל- Olpereblick Inn. על פי התיאור בספר יש ללכת לKalammalm אך ישנה דרך קיצור שיוצאת ממש קרוב ל-Peeralm וחוצה לצד השני של העמק. אנחנו ניסינו ליצור קשר גם עם Kalammalm, אך מסתבר שכיום אין שם טלפון פעיל. לאחר מכן ניתן לקצר את הדרך על ידי עליה בשביל 26 אשר מגיע ישירות ל-Naviser Kreuzjochl (אוכף). בירידה לעמק קצת קשה לזהות את הפיצול של השביל, שימו לב שאתם יורדים בשלוחה ולא ממשיכים בשביל שהולך לאורך קו הרכס.
למי שבחר באופציה החלופית והלך ל- Lizumer hut ביום לפני ניתן ביום זה להמשיך ל- Tuxer hut.
לינה ב- Olpereblick Inn. מדובר במלון דירות, הדירות הרגילות עולות 35 יורו לאדם (בזוג), אנחנו שאלנו אם יש משהו יותר זול וקיבלנו את הדירה ה"קטנה", מעין דירת סטודיו עם חדר שינה, מקלחת, סלון, טלוויזיה וכו'... תמורת 30 יורו לאדם כולל ארוחת בוקר מפנקת. Wifi חינם.
יום רביעי- Olpereblick Inn ל- Geraer hut. יום הליכה קליל וקצר במיוחד. הגענו לבקתה בשעות הצהריים והחלטנו לעלות לפס Alpeiner scharte אשר מופיע בדרך החלופית של היום לאחר מכן, על מנת לראות את הנוף. הדרך הלוך ושוב לקחה לנו כ-3 שעות. העלייה לפס לא קלה ומלווה בהליכה מרובה בשלג ובדרדרת, בשעת הצהריים בה הלכנו לא היה צורך בציוד מיוחד כיוון שהשלג היה מספיק רך, אך בשעות הבוקר המוקדמות יש צורך בקרמפונים ובמקלות הליכה על מנת לעלות. הנוף מהפס מאד יפה, ובענינו זה טיול צד מומלץ למטיילים מנוסים שלא רוצים לסיים את היום מוקדם מדי. מי שבוחר באופציה החלופית, ילך באותו יום מ- Tuxer hut ויחבור בחזרה למסלול ב- Geraer. זה יום יותר הגיוני מבחינת שעות ההליכה.
לינה ב- Geraer hut- 10 יורו לחברי מועדון, ו-20 ללא חברים בדורמיטורי של 8 אנשים. יש נוף מקסים לעמק ומרפסת נחמדה לשבת לשתות בירה ולאכול צהריים.
יום חמישי- Geraer hut ל- Europa hut, יום ארוך יחסית שרובו עליה (אחרי ירידה של שעתיים לעמק), בשעה וחצי האחרונות יש לא מעט שלג על הדרך אבל בשעה צהריים הוא נוח להליכה. הנוף שנשקף מהבקתה יפייפה לשני הכיוונים. פגשנו כמה מטיילים בחרו לקחת באותו יום את הדרך החלופית דרך ה- Alpeiner scharte שהיה להם יום הליכה קשה של 10 שעות. הירידה מהפס מאד תלולה וקשה ומסתבר שחלק מהדרך שם נהרס ויש מעקף של ירידה ועלייה של עוד כמה מאות מטרים. בקיצור, הם לא המליצו, בוודאי לא למטיילים מנוסים ללא ציוד.
לינה ב Europa hut- הבקתה ממוקמת בנקודה מקסימה בדיוק על קו הגבול בין אוסטריה ואיטליה. 13 יורו לחברי מועדון, 26 יורו ללא חברים. משפחה נחמדה עם ילד ותינוק, לא מדברים הרבה אנגלית.
יום שישי- כיוון שבקתת Sterzinger סגורה מזה כמה שנים, יש צורך לשנות את התכנון המקורי של הטיול. אנחנו החלטנו לשנות את המסלול באותו יום ובמקום לרדת ישירות לעמק ללכת לאורך קו הרכס, לעלות על Wildseespitze ועל Wolfendorn ורק לאחר מכן לרדת בשביל מספר 5 עד ל-Kematen Caminata. (שימו לב שמשלב זה לכל המקומות יש שני שמות האחד אוסטרי והשני איטלקי, זה יכול להיות קצת מבלבל). בהליכה איטית היום הזה לקח לנו 4.5 שעות.
לינה ב- Alpine rose המקום היקר ביותר שישנו בו לאורך המסלול. 48 יורו לחצי פנסיון. בדיוק ממול למלון יש סופרמרקט שאפשר להצטייד בו כמעט בהכל.
היינו אמורים לטייל יום וחצי נוספים, התכנון שלנו היה להמשיך יום לאחר מכן ל-Brixenr hut ויום לאחר מכן לחתוך לעמק ולתפוס תחבורה ציבורית מ-Vals. לצערנו התחזית הראתה שאמור להתחיל גשם רציני במהלך היומיים הבאים ולכן ויתרנו על המשך הדרך והחלטנו לחתוך לפסטיבל ניו-אורלינס באינסברוק יום אחד יותר מוקדם.
למי שצריך לחתוך בשלב זה יש תחבורה ציבורית מ Vals ל- (Rio di pusteria) Muhlbach כמעט כל שעה, ומשם ניתן לתפוס רכבת צפונה או דרומה.
תהנו!