2 עמודים12>
nirshl
#1 נשלח : יום שלישי 25 ספטמבר 2012 15:57:17(UTC)

הצטרף: 02/02/2009(UTC)

בספטמבר האחרון טיילנו כשבועיים ב Valle d’Aosta בצפון איטליה. התכנון המקורי היה ללכת 9 ימים לאורך ה alta via 2 (לא להתבלבל עם שביל בעל שם דומה בדולומוטים) מרכס ה Gran Paradiso ועד המון בלאן. עקב מזג האויר ששיחק לטובתנו הספקנו עוד לטייל 4 ימי הליכה נוספים לאורך החלק האיטלקי של ה Tour of the Matterhorn.

(בירוק - alta via 2, באדום - tour of the matterhorn)

הגעה / התניידות
אוטובוסים של Savda נוסעים 4 פעמים ביום ממילאנו לאאוסטה וממשיכים לקורמייר, מאאוסטה ישנם אוטובוסים תכופים ל Cogne, Courmayeur ו Bionaz.

לינה
אין צורך באוהל, ניתן לישון בבקתות \ כפרים בכל לילה.

מדריך טיולים / מפות
אנחנו טיילנו עם Gran Paradiso: alta via 2 trek and day walks בהוצאת Cicerone, מדריך מצויין. עולה 12 דולר באמזון (הורדנו לטלפון באמצעות אפליקציית Kindle).
המפות האיטלקיות של IGC בקנה מידה 1:50000 לוקות בדיוק ובאמינות, מומלץ בחום לטייל עם המפות בקנה מידה 1:25000 (גם אם זה אומר לקנות עוד כמה מפות...). מפה עולה בסביבות 8 יורו.
השבילים בעמק אאוסטה ממוספרים ולכן מפה עוזרת מאוד (מפרטת את מספרי השבילים). ה alta via 2 מסומן לכל אורכו במשולש צהוב עם סימון 2.

Alta Via 2
את עמק אאוסטה חובקים שני שבילים המתחילים \ מסתיימים בקורמייר למרגלות המון בלאן. Alta via 1 נע על הרכסים צפונית לעמק על המורדות הדרומיים של ה Gran Combin, Cervino ו Monta Rosa. Alta via 2 נע על הרכסים דרומית לעמק דרך הפארק Gran Paradiso.
אורכו של ה alta via 2 הינו כ 12 יום הליכה מ Chardonney לקורמייר. אנחנו הלכנו את ה 9 ימים האחרונים שלו (כולל 3 ימים דרך וריאנט מומלץ) מהכפר Cogne.
השביל הינו גבוה יחסית לשביל אלפיני (3 מעברי הרים מעל 3000), נופי מאוד ולא הומה ביחס לשבילים אחרים באיזור.

מסלול הטיול
•     יום 1 – מ Cogne (גובה 1500) לבקתת Vittorio Sella (גובה 2600), יום קצר (3.5 שעות הליכה, 1100 מטר עלייה), מאפשר לנוח כמו שצריך לקראת הפאס למחרת.
•     יום 2 – מ Vittorio Sella לכפר Eaux Rousses (גובה 1700) דרך מעבר ההרים Col Lauson (גובה 3300).
•     יום 3 – פה לקחנו וריאנט יותר גבוה של השביל, המתחיל מהכפר Pont (גובה 1900) שבקצה העמק (10 דק באוטובוס מ Eaux Rousses, לא מומלץ ללכת ברגל שכן אין ממש שביל – הליכה על כביש בלבד). מ Pont השביל עולה ל Pian del Nivolet (גובה 2500) ומשם ל Col Rosset (גובה 3100) ויורד לבקתת Benevolo (גובה 2300). יום יפה מאוד אך גם ארוך (לנו לקח 10 שעות הליכה), ניתן ומומלץ לפצל ליומיים על ידי לילה בבקתת Chivasso ב Col del Nivolet.
•     יום 4 – מ Benevolo לבקתת Bezzi (גובה 2300) דרך Col Bassac Dere (גובה 3100). יום מרהיב, הפאס יפהפה וישנה אפשרות להמשיך מהפס לפסגת Becca della Traversiere (גובה 3400) משם יש נוף מרהיב, מהמון בלאן עד המטרהורן והמונטה רוסה.
•     יום 5 - מ Bezzi ל Valgrisenche (גובה 1600) ומשם באוטובוס (15 דק בהמשך העמק, ניתן להמיר בשעתיים הליכה) ל Planval (גובה 1550). שביל גבוה ונופי ברובו (מבקתת Bezzi לבקתת Epee), מעל העמק והאגם שבו.
•     יום 6 – מ Planval ל Bivacco Promoud (גובה 2100) דרך מעבר Col de la Crosatie (גובה 2900 – נופים מרהיבים למון בלאן). בקתת Promoud הינה למעשה אורווה ששופצה לבקתת שירות עצמי נחמדה עם מטבח ומיטות.
•     יום 7 – מ Promoud ל Le Thuile (גובה 1500) דרך מעבר Passo Alto (גובה 2900). הירידה מהפאס דרך בקתת Deffeyes ארוכה ויפה, ניתן לחסוך את השעה האחרונה של ההליכה באמצעות טרמפ מ Le Joux ל Le Thuile.
•     יום 8 – מ Le Thuile לבקתת Elisabeta Soldini (גובה 2200) דרך מעבר Col de Chavannes (גובה 2600). יום ארוך כאשר רוב העלייה לאורך שביל ג'יפים. מהפאס יש נוף מטורף למון בלאן. כמות המטיילים עולה משמעותית בבקתה עם החיבור ל TMB.
•     יום 9 – מ Elisabeta ל Courmayeur (גובה 1200) – יום יפה לאורך ה TMB מעל Val Veni.

תמונות:
העליות ל Col Rosset:

מעבר ההרים Bassac Dere:

אגם Lac du Fond מעל Planval:

מעבר ההרים Col de la Crosatie:

סימון שביל ב Col de Chavannes:

Tour of the Matterhorn
השביל שמקיף את המטרהורן כולל מקטע שוויצרי מה Walker’s haute route בין Zermatt ו Arolla, ומשם דרך שני מעברי הרים מכוסי קרחונים (Col Collon ו TheoduloPass) מקיף את ההר מדרום. אנחנו הלכנו את הקטע באיטליה שלא דורש ציוד טכני – מבקתת Prarayer (יום הליכה מ Bionaz) למעבר Theodulo וכולל 2 מעברי הרים, שניהם מעל 3000.
המסלול המפורט מחולק למקטעים קצרים יחסית (כפי שאנחנו הלכנו, לא התחשק לנו ימים ארוכים), המדריך Tour of the Matterhorn בהוצאת Cicerone מתאר חלק זה כיומיים הליכה.

מסלול הטיול
•     יום 1 – מ Bionaz (גובה 1600) לבקתת Prarayer (גובה 2000), יום קצר (3.5 שעות הליכה, 400 מטר עלייה), העולה מ Bionaz לסכר Places Moulin ומשם לאורך האגם לבקתה היפה בקצה האגם. הקטע מ Bionaz לסכר מסומן באופן גרוע ומאוד קל לאבד את השביל, למי שמתאפשר מומלץ לדלג על המקטע עם טרמפ לסכר.
•     יום 2 – מבקתת Prarayer לבקתת Perucca (גובה 2900) דרך מעבר Valcorniere (גובה 3000), עוד יום לא ארוך, מעבר ההרים קשה יחסית (הליכת דרדרת ארוכה, מעט "סולמות ונחשים" בעלייה ובירידה). הבקתה ממוקמת מעל מספר אגמים במיקום מרהיב, נסגרת בתחילת ספטמבר אך יש חדר חורף מצויין.
•     יום 3 – מבקתת Perucca ל Cervinia (גובה 2000). השביל יורד לעמק Valtournanche ונע על מורדותיו המערביים עם נופים יפים למטרהורן עד לכפר הסקי עמוס המלונות Cervinia.
•     יום 4 – מ Cervinia ל TheoduloPass (גובה 3300) וחזרה. עלייה ארוכה אך לא קשה עם נוף עוצר נשימה. במעבר ישנה בקתה ממנה יוצאים מטפסי הרים ל Breithorn ולפסגות נוספות באיזור. השביל יורד מהמעבר ל Zermatt דרך הקרחון. השביל על הקרחון היה נראה נוח וברור מהבקתה אך העדפנו להימנע מהליכה על קרחון + ביקור יקר בשווייץ.

מ Cervinia ישנם אוטובוסים תכופים ל Chatillon, ומשם יש תחבורה למילאנו \ טורינו.

תמונות:
בקתת Prarayer:

Ibex משתזף ליד בקתת Perucca:

הירידות ל Cervinia:

הנוף ממעבר Teodulo לכיוון עמק אאוסטה:

בעל הבית (אי אפשר בלי):

נערך ע"י מנהל יום שישי 03 נובמבר 2017 20:19:05(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 4 תודות למשתמש nirshl על הודעה מועילה זו.
הלך ב 07/12/2014(UTC), אמנון לנגי ב 15/08/2017(UTC), io_travel ב 28/01/2018(UTC), Dudi Keleti ב 27/01/2019(UTC)
imtl
#2 נשלח : יום שלישי 25 ספטמבר 2012 17:04:39(UTC)

הצטרף: 05/08/2007(UTC)
ניו זילנד

נהדר. תודות!
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
אמנון לנגי
#3 נשלח : יום שלישי 25 ספטמבר 2012 17:52:02(UTC)

יופי של דיווח. תודה
a.lidor
#4 נשלח : יום שלישי 25 ספטמבר 2012 17:53:29(UTC)

הצטרף: 24/04/2011(UTC)

תודה על התמונות הנפלאות והמידע!

בספטמבר-אוקטובר 2008 טעמתי את צפון איטליה. באותו הטיול הלכתי מ-Cogne ועד Rhêmes-Notre-Dame ונדרתי לחזור להשלים את כל המסלול בהזדמנות...
למיטב זכרוני הוא מתחיל עוד לפני Cogne ומורכב מכ-15 ימים\מקטעים, לא?
bcarmi
#5 נשלח : יום שלישי 25 ספטמבר 2012 17:53:37(UTC)

הצטרף: 12/11/2011(UTC)

אהבתי...מקסים
מחשבות על הטרק הבא...
ישר.א
#6 נשלח : יום שלישי 25 ספטמבר 2012 18:21:39(UTC)

דיווח ותמונות שנותנים חשק לטרק הבא

תודה

mrwise
#7 נשלח : יום רביעי 26 ספטמבר 2012 13:32:54(UTC)

דירוג: שביליסט מנוסה

הצטרף: 10/07/2012(UTC)

great pics.

you were very lucky,

ive just came back to switzerland after 5 days in the austa valley

during a trek called tour of monte rosa (the equivelent of tour matterhorn), in my case all i could see is my body, it was very foggy and the weather was bad...

so you made me jalous

nirshl
#8 נשלח : יום רביעי 26 ספטמבר 2012 13:46:03(UTC)

הצטרף: 02/02/2009(UTC)

אכן היה לנו הרבה מזל עם מזג האויר, לפני שנתיים טיילנו באותה התקופה בחלק אחר של האלפים ומזג האויר שיבש לנו חלק ניכר מהתוכניות.

ה alta via 2 מחולק (על פי המדריך של סיסרון) ל 12 מקטעים המתחילים ב Camprocher (לפני Cogne) עד קורמייר אך ניתן גם להתחיל בעיר Donnas שבעמק הראשי (השביל הירוק במפה בפוסט העליון), אינני יודע בעלות של כמה מקטעים נוספים.
ישר.א
#9 נשלח : יום ראשון 18 ספטמבר 2016 11:40:27(UTC)

מסע בדד ב AV2 בעמק אאוסטה איטליה

לפני שנתיים הלכתי את ה AV1 החובק את עמק אאוסטה מצפון. השנה בחרתי להשלים את הקפת העמק והלכתי במסלול AV2 החובק את העמק מדרום ועובר בפארק GRAN PARADISO.

במפה להלן מסלול AV1 מסומן באדום ומסלול AV2 מסומן בצהוב.

תכננתי את ההליכה לפי הקישור הזה שנכתב ע"י משרד התיירות של עמק אאוסטה מאחר והיו לרשותי 9 ימי הליכה מכיוון שאת הקטע מקורמיור לאליזבטה כבר הלכתי (TMB)

החלטתי להתחיל ללכת מריפ' אליזבטה ולסיים ב- ב-CHAMPORCHER. מהארץ הגעתי דרך ג'נבה לשאמוני ב 7 בערב, לקחתי מלון בשמוני ובערב ישבתי עם אחד הדיירים בבר שהתברר שלמחרת בבוקר מוקדם הוא נוסע למילאנו בריכבו. כטוב ליבנו בבירה הוא הבטיח לי שיקח אותי עד אליזבטה ויוכיח לי שהרכב שלו מסוגל להגיע עד מתחת לרפיוג' ואכן כך היה.

5/9 מאליזבטה 2168 מ' דרך COL DES CHAVANNESמ 2592 מ' לREF DEFFEYES  ו2500 מ'. עליות 1512 מ' ירידות 1215 מ'

רב הדרך ירד גשם קליל שלפעמים היתחזק. עלות הביקתה 45 יורו  אם אין לחץ נותנים לישון לבד בחדר. מקלחת חמה בתשלום שרותים בול פגיעה.

הנוף מרפיוג  DEFFEYES

6/9 מDEFFEYES ו2500 מ' ל PROMOUD ו2022 מ' דרך PASSO ALTO ו2860 מ'  ומ PROMOUD ל PLANAVAL ו1554 מ' דרך COL CROSATLE ו2838 מ'

עליות 1153 מ' ירידה בסופה די תלולה 2070 מ'. לינה במלון פרמונטה 55 יורו חצי פנסיון

7/9 מ PLANAVAL ו1554 מ' ל CHALET DE L'EPEE ו2370 מ' עליה 915 מ' ירידה 51 מ'  biggrin

בביקתה חדרים קטנים ל3-4 אנשים ואולמות לכ-40 אנשים .אם אין לחץ אפשר לקבל חדר לבד או לזוג. שרותים בול קליעה .מקלחת חמה חופשי תמורת 2 יורו .45 יורו חצי פנסיון.

8/9 מ- L'EPEE ו2370 מ' ל- RHEMES NOTRE DAME ו1722 מ' דרך COL FENETRE ו2840 מ' עליה 475 מ' ירידה 1119 מ'

לינה במלון גליסיה חצי פנסיון 40 יורו. מלון נהדר אוכל מצויין בערב וגם בבוקר.

9/9 מ-NOTRE DAME ו1722 מ' ל-EAUX-ROUSSES ו1658 מ' דרך COL ENTRELOR ו 3002 מ'. בפס איתגרו אותי קבוצה צרפתית ועלינו ללא התרמילים לעוד 200 מ' ואכן הנוף מלמעלה היה מדהים ראינו עד המון בלאן וכו'. עליה 1481 מ' ירידה 1525 מ' בסוף העליה לפס עולים בעזרת מדפים וחבלים.

לינה במלון פרדייס השוכן על המסלול 75 יורו לחצי פנסיון אפשר ללכת כ-2 ק"מ לעיירה סמוכה שיש בה יותר מלונות ומחירים זולים יותר

10/9 מ-EAUX-ROUSSES ו1658 מ' ל-ביקתת VITTORIO SELLA ו2584 מ'  דרך COL LOSON ו3299 מ' אני עליתי עוד 2 מטר כדי לעבור את ה 3300 מ' boohoo

הכי גבוה שעליתי ברגל באלפים. עליה 1646 מ' ירידה 739 מ'. לינה בביקתה 55 יורו (פעם ראשונה ואחרונה שישנתי עם שותפים בדורמטורי ל 8 אנשים). מכיוון שזה היה סוף שבוע אחרון של החופש הגדול באאוסטה, טיילו באזור מאות אנשים נשים וטף למרות שזה חייב אותם לעלות כ 1000 מ' מעמק COGNE (אין דרך לרכב). בארוחת ערב ספרתי בחדר האוכל כ 100 אנשים. ברפיוג יש שרותים בול קליעה וברזים עם מים קרים. לא זיהיתי מקלחות.

11/9 מ-VITTORIO SELLA ו2584 מ' ל- LILLAZ ו1611 מ' עליה 110 מ' ירידה 1045 מ'  יום מנוחה הליכה קלה עם "פקקי תנועה" של מטיילים על השביל

כנ"ל מרמיטות ויעלים. לינה במלון מצויין L'AROLA. היום האחרון לפתיחת המלון לעונה הינו 2 אנשים במלון ולמרות זאת קיבלנו גם בערב וגם בבוקר ארוחות כיד המלך.

12/9 מ- LILLAZ ו1611 מ' ל- CHAMPORCHER ו1410 מ' דרך COL FENETRE ו2827 מ' עליות ו1401 מ' ירידות 1538 מ'

התחזית באותו יום היתה לגשם והחלטתי ללכת כפי שתכננתי מראש עד לביקתת SOGNO DI BERZE ו2530 מ' שלפי השילוט והספר היה צריך לקחת כ 4.5 שעות אך כנראה בגלל המרוץ TDG סובב עמק אאוסטה על ה AV1-2 ו358  ק"מ כשהרץ הראשון שיצא לפני 25 ש' מקורמיור השיג אותי זה דירבן גם אותי

והגעתי לביקתה לאחר 3.5 שעות ב 11.30 בצהריים אחרי ארוחה קלה המשכתי ולמעשה גמרתי את המסלול ביום אחד פחות מהתכנון המקורי שלי.

כשהגעתי ל CHAMPORCHER התברר לי שכל בתי המלון בסביבה סגורים ונאלצתי ללכת עוד 2 ק"מ לכפרון בשם LORE ו40 משפחות אבל בית מלון פתוח.

סוף המסלול הגשר לעיירה CHAMPROCHER

לסיכום:

מסלול יחסית אתגרי ,רב המעברים עוברים את ה-2850 מ' ושניים מהם את ה-3000 מ' בתחילת ספטמבר כפי שאני הלכתי הולכים בו מטיילים אך בהחלט הוא לא הומה ממטיילים  ואין צורך להזמין מקומות מראש מה שנותן הרבה יותר גמישות בהליכה ובלינה .למטיילים עם אוהל אמנם לא ראיתי לאורך כל המסלול שום אוהל אך יתכן שזה בגלל שהלכתי בסוף העונה. בכל מיקרה, אין בעיה של קנית מזון מאחר ולמעשה כל יום עוברים במקום ישוב. יתכן שאסור ללון באוהלים כי חלק גדול של השביל עובר בשמורת הטבע גראן פראדיסו. להפתעתי לא היה שלג במעברים הגבוהים. פה ושם היו שאריות שלג והמקומיים ששאלתי אותם אמרו לי שכבר כ 3 חודשים ירד מעט מאוד גשם והיה חם מהמקובל ולכן רואים שלג רק בפסגות שמעל 3500-3800 מ'

בעיני מסלול מאד נופי פראי ויפה מאד .מומלץ

ועוד תמונה אחת

נערך ע"י מנהל יום ראשון 12 נובמבר 2017 12:38:05(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 10 תודות למשתמש ישר.א על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 18/09/2016(UTC), ehudavni ב 19/09/2016(UTC), ylivny ב 19/09/2016(UTC), יענקל'ה סער ב 20/09/2016(UTC), אמנון לנגי ב 20/09/2016(UTC), Eli TheHiker ב 22/09/2016(UTC), ofer ב 22/09/2016(UTC), HarmonicWave ב 23/09/2016(UTC), bcarmi ב 08/10/2017(UTC), Dudi Keleti ב 27/01/2019(UTC)
ItaiG
#10 נשלח : יום שני 19 ספטמבר 2016 12:14:22(UTC)

הצטרף: 14/09/2013(UTC)

נהדר ישראל, שמתי עין על המסלול, יופי של גבהים ונופים!

A summit a day keeps the doctor away
thanks 1 משתמש הודה ל ItaiG עבור הודעה מועילה זו.
ישר.א ב 23/09/2016(UTC)
jino
#11 נשלח : יום שלישי 20 ספטמבר 2016 14:41:01(UTC)

הצטרף: 13/06/2015(UTC)

האם תוכל לעשות השווה קצרה בין הAV1 והAV2 של אאוסטה?

יענקל'ה סער
#12 נשלח : יום שלישי 20 ספטמבר 2016 17:11:41(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

תודה רבה ישראל. thumbup

סביר שאוותר על בול קליעה ובקתות עם נוחרים...thumbdn

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
thanks 1 משתמש הודה ל יענקל'ה סער עבור הודעה מועילה זו.
ישר.א ב 23/09/2016(UTC)
אמנון לנגי
#13 נשלח : יום שלישי 20 ספטמבר 2016 19:10:30(UTC)

גבוה מאוד ברשימת To do
אולי בשנה הבאה. בזכותך ישראל
ישר.א ב 20/09/2016(UTC)
ישר.א
#14 נשלח : יום שלישי 20 ספטמבר 2016 20:25:51(UTC)

נשלח במקור על ידי: jino עבור להודעה מצוטטת

האם תוכל לעשות השווה קצרה בין הAV1 והAV2 של אאוסטה?

קודם כל שניהם לדעתי שבילים יפים מאד. בAV1 נראים באופק רב הזמן כשהולכים בגובה הרכסים המושלגים של המון בלאן המטרהורן ומה שבינהם .הגובה הממוצע של המעברים

הוא כ 2700 מ' והעליות היומיות הם +- 1000 מ'  כנ"ל הירידות הנוף בכללי מאד יפה בעיני כמובן. בסוף אוגוסט תחילת ספטמבר כמו שאני הלכתי מעט מאד מטיילים על השביל

יומיים לא פגשתי אף אחד במשך כל היום .

AV2 יותר אתגרי הגובה הממוצע של המעברים הוא כ +- 2850 מ' וכתוצאה מי זה עליות וירידות יותר ארוכות. הנוף שוב לדעתי משגע בהתחלת הדרך עוד רואים את הפסגות המושלגות

של החברה המוכרים,המון בלאן המטרהורן וכו' ובהמשך את הפסגות המושלגות של הגראן פארדיסו ושכניו האזור נראה לי קצת יותר "פראי" עם פסגות יותר מחודדות הרבה אגמים

נחלים זורמים ובעלי חיים. הלכתי מה-5/9 עד 12/9 ופגשתי יותר מטיילים מאשר ב-AV1 אך עדיין לא רבים מידי.

אני אוהב ללכת קטעים ארוכים ולכן השביל ניגמר לי מהר יותר מהמוצע בספרות אם הולכים בשני השבילים לפי ה"ספר" כמובן שזה פחות אתגרי ויותר קל

שני השבילים מומלצים ביותר.whistle

thanks 2 תודות למשתמש ישר.א על הודעה מועילה זו.
אמנון לנגי ב 20/09/2016(UTC), io_travel ב 05/05/2017(UTC)
ישר.א
#15 נשלח : יום שלישי 20 ספטמבר 2016 20:48:50(UTC)

נשלח במקור על ידי: יענקל'ה סער עבור להודעה מצוטטת

תודה רבה ישראל. thumbup

סביר שאוותר על בול קליעה ובקתות עם נוחרים...thumbdn

את הבול קליעה גם אני לא אוהב אך ישני איתי בחדר עוד חמישה איטלקים מכפר בהרי הדולמיטים שבאו לטייל 3 ימים בעמק אאוסטה וסיפרו לי שמגיל 16 (הם בני 60) הם מטיילים

כל שנה ביחד והם ישנו שקטים לחלוטין ולפי מה שהם אמרו הם חשבו שאני בכלל מת biggrin

זה החדר בחרתי את המיטה הימנית כדי שיהיה לי לפחות צד אחד "משוחרר"

thanks 1 משתמש הודה ל ישר.א עבור הודעה מועילה זו.
io_travel ב 05/05/2017(UTC)
jino
#16 נשלח : יום חמישי 22 ספטמבר 2016 20:41:20(UTC)

הצטרף: 13/06/2015(UTC)

עשיתה לי חשק

לעוד המון טיולים נהדרים !!
thanks 2 תודות למשתמש jino על הודעה מועילה זו.
ישר.א ב 23/09/2016(UTC), אמנון לנגי ב 23/09/2016(UTC)
זיבנ
#17 נשלח : יום שלישי 15 אוגוסט 2017 17:34:29(UTC)

הצטרף: 15/08/2017(UTC)

וואו נראה מושלם!! ממש עושה חשק לחזור לטרק... לצערי, קצת פחות מחובר למציאות שלנו כרגע- אנחנו זוג עם ילד בן כמעט 3 ששוקל 16 קילו ונראה לי קצת קשוח לעשות איתו טרקים של כמה ימים בהרים... מעבר למשקל שלו שצריך לסחוב על הגב, גם היכולת שלו לשבת שעות בתוך המנשא...

ובכל זאת, אנחנו מתכננים טיול של שבועיים לאיזור עמק אאוסטה, במטרה ללכת, לטייל ולראות נופים- כמה שנצליח, במסגרת המגבלות...

חשבתי, רק בשביל טעימה מהמסלול המדהים שתיארת פה, לעשות את היום הראשון מתוך ה Tour of the Matterhorn שתיארת, מ- Bionaz  לבקתה Pararayer+ לינה בבקתה וחזרה למחרת באותה דרך.

לצורך העניין, נצטרך להקדיש 3 לילות- לילה בביונאז, לילה ב Pararayer ועוד לילה בביוזאז. השאלה שלי היא- האם זה נראה לך שווה את זה? להקדיש 3 לילות מטיול לא מאוד ארוך להליכה הלוך חזור של המקטע על האגם ליד ביונאז ולינה בבקתה? לפי התיאור דרך שלך, המקטע הזה נשמע מקסים ושווה את ההשקעה אך מכיוון שזה בערך המידע היחיד שהצלחתי למצוא על כך, רציתי רק לוודא שזה אכן כך... (לפי המפה של גוגל עושה רושם שהמסלול עובר על שביל 4*4, זה לא קצת מבאס?)

ו- אם נחליט שזו השקעה מוגזמת, נראה לך שאפשר להגיע לבקתה עם רכב פרייבט? ולעשות הליכות קצרות ליד, במקום הלוך חזור מביונז?

תודה רבה!! :)

אמנון לנגי
#18 נשלח : יום שני 02 אוקטובר 2017 20:33:33(UTC)

נמצא כרגע בכפר Cogne.
העצים בשלכת. באופן מפתיע יש די הרבה מטיילים על השביל
המסלול קשה אבל האיטלקים עשו עבודה נפלאה בהנגשה של השביל.
המון זיג זגים מאפשרים לצבור ולאבד גבהים בלי להוציא את הנשמה.
ביווציו פרומונד פורק בשנה שעברה ובמזל היה לי אוהל כי מדריך השביל לא מעודכן.
המון אופציות לינה זולות וחדרי החורף נהדרים, חוץ מרפיוג דרייפוס.
ממשיך עד דונס ב 4 ימים נוספים ומדלג לפארק וונואז לסיבוב הקרחונים.
בסוף אחזור ל TMB מלא בוריאנטים הגבוהים. דיווח בהמשך.
שנת טרקים טובה לכולם.
ישר.א ב 02/10/2017(UTC)
ישר.א
#19 נשלח : יום שני 02 אוקטובר 2017 23:12:21(UTC)

אמנון

שנה טובה ובהצלחה. כבר לפני שנה המשכתי ל PLANAVAL מכיוון שפרומונד היה סגור ,מצטער שלא ציינתי את זה בסיכום שלי.

הלכת גם ב AV1 ?

נערך ע"י משתמש יום שלישי 03 אוקטובר 2017 08:51:20(UTC)  | סיבה: לא צויינה

אמנון לנגי
#20 נשלח : יום שלישי 03 אוקטובר 2017 01:04:43(UTC)

ישנתי אצל נאדיר במלון פארמונט בפלאנאוול
הוא פתח את המלון במיוחד עבורי.
לא עושה את AV1. זה יותר מדי מאותו הדבר לפעם אחת.