דירוג: שביליסט בכיר Medals: קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC) הודעות: 1,416
תודות: 324 פעמים קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות
|
בסוף ספטמבר יצאנו 3 חברים למסלול בן חמישה ימים בפארק אגואס- טורטס בפירנאים (אחד מבין שלושה פארקים לאומיים בפירנאיים – שניים ספרדים ואחד צרפתי). המסלול שביצענו (מתוך שפע מסלולים אפשריים שם) מבוסס על מסלול מעגלי ידוע שנקרא "מרכבות האש" ( http://www.carrosdefoc.com/en) , בו נערך כל שנה מירוץ שבו המשתתפים גומאים את כל המסלול ביממה (!).
הנה מפת המסלול (שחר תרם סריקה מלאה של המפות הטופוגרפיות בעמוד 2 של שרשור זה)
הנופים הפתיעו לטובה, רמת הקושי בינונית + . במידה שפורסים את המסלול ליותר ימים, רמת הקושי יורדת. הלכנו את המסלול בסוף העונה – לא היה צורך להזמין את הבקתות מראש, ולא ראינו אנשים רבים במסלולים. נהנינו גן ממזג האוויר המצוין, למעט יום אחד שבו ירד עלינו שלג וברד. המסלול בסה"כ מסודר, ובכל יום ניתן לישון בבקתה אחרת. הבקתות נסגרות בסוף ספטמבר אבל רובן משאירות חדר פתוח למטיילים עם מספר מיטות. קצת תיאור של המסלול, ומנהלות בסוף.
יום 1: אספוט – בקתת ג'וזף בלאנק
התחלנו לצעוד בשעה מאוחרת (17:00) מאספוט ולכן עלינו את ה-1000 וקצת מטרים גובה בשעתיים וחצי, כמעט ללא מנוחה (מומלץ לתכנן על 3-4 שעות טיפוס).
הליכה בתוך יער נחמד, עד אשר הגענו לבקתה בדיוק בזמן לארוחת ערב.
הנוף מהבקתה:
ארוחות הערב בבקתות מכובדות ביותר וכוללות מנה ראשונה, עיקרית ובדר"כ גם קינוח. יש מודעות ואופציות גם לארוחה צמחונית. הבשר בדר"כ בשר חזיר.
יום 2: בקתת ג'וזף בלאנק – בקתת קולומינה (3-4 שעות) - בקתת יונג (4.5-6 שעות)
הליכה לא קשה במיוחד בנופים נהדרים של אגמים אלפינים. מבחר של מקומות נהדרים לעצירות פיקניק ביום יפה.
בחלק השני, מבקתת קולומינה לבקתת יונג (4.5-6 שעות), עוברים פאס משמעותי אחד, ויורדים מצדו השני, כאשר בדרך רואים עשרות אגמים.
פסי רכבת באמצע שום מקום:
בקתת יונג:
יום 3: בקתת יונג – בקתת ונטוסה (6-7 שעות)
זה היום הקשה במסלול! הוא קצר על המפה, אך ארוך בשטח. הקושי נובע בחלקו מהפרשי הגבהים וברובו בגלל התוואי הסלעי. בקטע זה יש קטעי הליכה ארוכים על בולדרים ענקיים, ונדרש ריכוז רב שמאט את הקצב. כך או כך – יום יפהפה.
זריחה:
לשם עולים:
משם באנו:
ירידה קטלנית - תודה לאל על מקלות ההליכה:
שדה בולדרים ואחריו עוד קצת בולדרים:
הנוף מבקתת ונטוסה:
יום 4: בקתת ונטוסה – בקתת קולומרס (2.5-3.5 שעות)
עקב תחזיות (שהתממשו) למזג אויר סוער, ביצענו יום מקוצר שבו ירדו עלינו משקעים ללא הרף, במגוון צורות (גשם, ברד ושלג). כמה שמחנו להגיע לחדר המטיילים של בקתת קולומרס (שנסגרה יום קודם לכן).
בלילה, הסופה חלפה והשמיים התבהרו:
יום 5: קולומרס – אספוט
לאחר שוך הסערה, מזג אויר מושלם, כאשר השלג על הפסגות מוסיף לנוף המהמם.
צועדים על הסכר:
החבר הזה עבר שם קצת לפנינו (לא מדובר בפסיעות של כלב):
השלג כיסה חלק מהסימונים, וגרם לנו ברבור קטן:
עליה קצרה לפאס ולאחריו ירידה ארוכה ומתונה יחסית עד לסוף המסלול:
אנחנו התעצלנו והעדפנו לשלם 5 יורו להסעה בג'יפ שלקח אותנו את עשרת הק"מ האחרונים מאגם מארוצי לאספוט וחזרה לרכב.
מנהלות תחבורה: אוטובוס מברצלונה לאספוט עולה בערך 35 יורו לכיוון (חברת ALSA ) . מכיוון שהיינו 3, שכרנו רכב לשישה ימים ב-180 יורו (כולל טנק דלק שהספיק לנו). נסיעה של 4 שעות מברצלונה לאספוט, כאשר בדרך שבה נסענו גם שילמנו 12 יורו לכבישי אגרה).
בקתות מחירים אופניים (ספטמבר 2012) – לינה 17 יורו, א. ערב 15 יורו, בוקר – 7 יורו. המחירים משתנים מבקתה לבקתה, אבל זה הסדר גודל. לא ראינו שמוכרים בבקתות מזון בסיסי למטיילים (לחם, גבינה וכו'), כך שכדאי להצטייד בנשנושים שיספיקו לכל המסלול. אנחנו גם הבאנו גזיה ובישלנו מרק או ארוחות מוכנות בצהריים. בפארק עצמו אסור לישון באוהל. לא ראינו מה מידת האכיפה (פגשנו זוג ישראלים שכן טיילו עם אוהל). חלקים מהמסלול עוברים מחוץ לפארק, אז לפחות בשני לילות ניתן לישון חוקית באוהל.
מפות ניתן לקנות מפות טופוגרפיות באספוט או בברצלונה (בכל מקרה, חובה לצאת עם אחת).
קטע מהמפה שבה השתמשנו
התמצאות סימונים משתנים ברמתם ובאיכותם – במקומות שבהם המסלול משיק ל-11 GR אז המסלול מסומן היטב. במקומות אחרים קצת פחות, אבל בסך הכל ההתמצאות לא מסובכת (בין השאר בגלל התוואי ההררי).
שילוט אופייני (בעיקר על השבילים העיקריים): הערכות הזמנים הן להליכה נמרצת ללא הפסקות!
Amnonl41491.8953472222
|
2 תודות למשתמש HarmonicWave על הודעה מועילה זו.
|
|