ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

10 עמודים<1234>»
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
סשה1  
#21 נשלח : יום ראשון 16 ספטמבר 2012 13:26:40(UTC)
סשה1


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/04/2012(UTC)
הודעות: 22

שלום לכולם
חזרנו כבר ביום שלישי מהטיול ולא יצא לי עד עכשיו לעשות את הסיכום.
קודם כל אני רוצה שוב להודות לאנשים שעזרו לי להוציא את הטיול הזה לפועל, בראשם בועז שייעץ ועזר בכל שאלה טיפשית שהייתה לי.
אז ככה..(אני מוסיף לינק מהשעון שלי שבו ניתן לראות גרף גבהים +מפה+זמנים)



יום 1:
נחתנו בג'נבה ונסענו עם חברת אלפיבאס ל-לה זוש על מנת להתחיל את המסלול מכיוון שלא היה מקום לישון בעקבות המרתון שהתקיים באזור. הלכנו מתחילת המסלול עד לרפיוג'י DE FIOUX. להפתעתנו הרבה כשהגענו הם שכחו שאנחנו אמורים לבוא אך סידרו לנו מיטת קומותיים בחדרון קטנטן אך נעים. כל היום הזה הסתכם בהליכה של 7.5 קמ בעלייה עם גשם ורוח- לא ההתחלה הכי סימפטית
http://connect.garmin.com/activity/223020363#


יום 2:
יצאנו מהרפיוג'י ותכננו להגיע עד NANT BORRANT. גם ביום הזה מזג האוויר לא חייך אלינו והלכנו את כולו תחת גשם וערפל כבד. למזלנו הרע התבלבלנו קצת בדרך ובמקום להגיע לBIONNASSAY הגענו לBIONNAY. התווסה לנו עליה של כשעה אבל לא נורא.. הגענו לרפיוג'י לקראת 5 בערב וגילינו שם עוד 5 ישראלים. היה מאוד נחמד לפגוש אותם. המקום עצמו היה נחמד מאוד.
http://connect.garmin.com/activity/223020409


יום 3:
ביום הזה סוף סוף התבהרו לנו השמיים ומכאן והלאה היה לנו מזג אוויר מצויין. קמנו רעננים והתחלנו לעלות מהרפיוג'י ל COL DE BONHOMME ועד רפיוג'י DE MOTTES. כבר עם תחילת ההליכה נתקלנו בשלג שילווה אותנו במהלך רוב היום. למרות שהייתה שמש ולא היה קר, הלכנו בכ-30 סנטימטר שלג ,פעולה שהתגלתה כקשה וקרה כאחד, אך עם זאת הנופים היו שווים את זה. את היום סיימנו ברפיוג'י DE MOTTES, קצרה היריעה מלתאר עד כמה המקום הזה גרוע.הדורם עצמו נראה כמו רפת שיצאה משימוש, ללא שקע חשמל אחד לרפואה, השירותים והמקלחות פשוט זוועה: מים קרים, אין מושבי אסלה, אין צבע על הקירות.ללא ספק המקום הכי גרוע שהיה לנו בטיול ואני מפציר בכל מי שמתכוון לעשות את הטרק להמנע מלישון בו.
http://connect.garmin.com/activity/223020454


יום 4:
מיהרנו לצאת מהרפיוג'י כמה שיותר מהר, והתחלנו את העלייה ל COL DE SEIGNE. העלייה לא הייתה קלה אבל סה"כ חויה נחמדה, עברנו את רפיוג'י אליזבתה והגענו עד רפיוג'י MAISON VILLE.אם המקום הקודם היה הגרוע ביותר, זה ללא ספק היה הטוב ביותר- אווירה ביתית ונחמדה, WIFI בחינם, והאוכל... אציין רק ששכחתי להגיד לבעלים שאני לא חזיר, מיד הוא שאל מה אני רוצה ואמרתי לו בקר- תוך 5 דקות היה לי סטייק אנטריקוט שהוכן במיוחד בשבילי על הצלחת. מקום מדהים-ממליץ בחום
http://connect.garmin.com/activity/223020474.

נכבה לנו השעון באמצע לכן זה רק עד אליזבטה

 


יום 5:
ביום זה עברנו דרך קורמאיור והגענו עד בונאטי. העלייה עד רפיוג'י ג'ורג'יו ברטוני קצת הפתיעה אותנו, אבל המקום והמיקום היו יוצאים מן הכלל. משם עוד שעתיים הליכה עד בונאטי והופ נגמר עוד יום. בבונאטי נתקלנו בפעם היחידה בטיול בחדר ייבוש לבגדים-דבר שבה בדיוק בזמן. האוכל היה מצויין והאנשים גם כן.
http://connect.garmin.com/activity/223020514


יום 6:
מבונאטי הגענו לשוויץ ולעיירה LA FOULY. עיירה מאוד נחמדה קטנה ושקטה עם שני בתי מלון. גליישר ואדלוויס. בגליישר לילה עולה 60 יורו והחצופים מעיזים לגבות 3 יורו נוספים על קנקנן מים מהברז (כך סיפרו לנו ספרדים שישנו שם), אנחנו בחרנו לישון במלון השני אדלוויס. אחלה מקום. 50 יורו ללילה, WIFI בחינם.. סה"כ יום לא קשה שנגמר מוקדם ,אך במיקום מצויין ונוח להמשך הדרך.
http://connect.garmin.com/activity/223020546


יום 7:
למרות שהוא נראה יום קל וללא עליות, העלייה היחידה בו מטעה קצת. הגענו לCHAMEX ב2 בצהריים. האגם עם הדייגים נגלה לפנינו. מראה מרהיב ללא ספק.
http://connect.garmin.com/activity/223020588

 


יום 8:
מ CHAMPEX ל COL DE LA FORCLAZ יש עלייה ואחריה עוד קצת עלייה, ואז עוד קצת עלייה. אבל הפרות בעלות הפעמונים בצד הדרך, האנשים הנחמדים וההרים- שחשבתי שימאסו עליי בשלב מסויים (דבר שלא קרה) . אחלה יום, ישנו בCOL DE LA FORCLAZ HOTEL -מקום שיושב על אם הדרך, שאליו מתאספים במהלך היום רוכבי אופניים ואופנוע ויוצרים חברותא נחמדה מאוד.
http://connect.garmin.com/activity/223020629

 


יום 9:
ביום הזה חזרנו לצרפת והלכנו עד TRE LA CHEMP.יום נחמד, לא קשה מדי עם עלייה רצינית אחת. מיקום השינה היה ממש על הדרך, האוכל היה מצויין והשירות גם כן. LA BOERNE. גם פה WIFI ללקוחות.
http://connect.garmin.com/activity/223020680


יום 10:
יצאנו מהאכסנייה על הבוקר לכיוון הסולמות.למרות שאבא שלי סובל מפחד גבהים הוא נהנה מאוד מהחוויה, מה גם שלאורך הדרך קטפנו קצת אוכמניות. בגלל שהזמנו מקום בשמוני תכננו להגיע עד הרכבל בLE BREVENNT אבל הוא היה סגור לרגל עבודות, אז סיימנו את המסלול רכבל אחד לפניו ב PLAN PRAZ . חוויה מאוד נחמדה הרכבל הזה , מה גם שמי שיורד למטה לא משלם..
http://connect.garmin.com/activity/223020717

 



בשמוני ישנו במקום בשם CHAMONIARD. קצת מרוחק ממרכז העיר, בערך 15 דקות הליכה לכל כיוון. הבעלים מאוד מאוד לא נחמדים, לא מחזיקים טבח במקום. אבל פה זה כבר לא משנה כי יש את המבחר הגדול של חנויות העיר. רק לציין שהעיר עצמה מאוד יקרה.חזרנו גם עם אלפיבאס, הגיעו בול בזמן-סה"כ אחלה שירות באחלה מחיר.

לינק לאלבום תמונות בפייסבוק:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151180210294873.470403.794899872&type=1&l=c7012de157

 

נערך ע"י מנהל יום ראשון 22 מאי 2016 11:22:50(UTC)  | סיבה: לא צויינה

johnson  
#22 נשלח : יום שני 24 ספטמבר 2012 14:20:32(UTC)
johnson


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 08/09/2012(UTC)
הודעות: 15

אז ככה:
היה מדהים. נופים אדירים.
אני די מנוסה בטרקים. בן 31. עשיתי כבר לא מעט טרקים - אוורסט בייס קמפ, אנפורנה, טורס דל פיינה,מאצו' פיצו' ועוד לא מעט טרקים יומיים בארצות הברית.
הטרק הזה אחד היפים שעשיתי.
הטרק לא היה קל. כל יום עליות וירידות.
הבקתות ממש ברמה טובה (בונאטי זה ממש בית מלון. לקרוא לו בקתה זה עלבון). ממש נקיות ועם אוכל טוב. חשמל,מים חמים ואנשים נחמדים.


הייתי בסוף העונה (16.9-23.9) והיה מזג אויר מצויין למעט יום אחד שהיה גשום ולא ראו כלום.

בקיצור - טרק מומלץ מאד. לא קל, אבל ממש ממש יפה.
תודה לכולם פה על העזרה.
imtl  
#23 נשלח : יום שני 11 מרץ 2013 10:50:27(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
שאלה לי לכולם

אחרי שהייתי בTMB בעצמי הקיץ, שמתי לב שוב לתופעה שהיא גלובלית במסלולים מוסדרים (גם בניו זילנד ועוד מקומות) התופעה היא שאנשים הולכים לפי ספר או מדריך ולא לפי תחושות. למשל,
הולכים "רק" 4 שעות ביום כי זהו המרחק בין 2 בקתות וכך כתוב בספר שהולכים. אני כמובן לא מדבר על אנשים שמעוניינים בכל בקתה ובקתה. אבל מוזר לי שפגשתי לא מעט שסיימו ללכת ב12 בצהריים ויושבים ומשתעממים בבקתה רק כי כך נהוג ומקובל כי כתוב בספר. אני לא כל כך מבין את זה. למה לא הולכים וזהו. נכתב פה בפורום לא מעט פעמים וגם בספרים כתוב שאת הTMB עושים ב10-12 יום. אני לדוגמא הלכתי בחצי מהזמן והאמת שבלי לרוץ בכלל ועם וריאנטים כמובן כי זה יפה. זאת גם כי היה איתי שותף שהוא בינוני ומטה אפילו מבחינת מהירות הליכה או כושר. ישנו באוהלים ליד בקתות ואפילו בבקתה ערב אחד.

אשמח לקרוא דעתכם.
אייל
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
io_travel  
#24 נשלח : יום שני 11 מרץ 2013 12:04:42(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
imtl
הרבה סיבות...

באופן אישי:
1. חוסר נסיון (כי ממש שמחתי, בהתחלה אפילו הייתי מופתעת... ש"הצלחתי" להגיע ל"יעד" והרגשתי ש... דיינו). בדיעבד - "קטן עלי" - אני הרבה יותר תותחית ממה שהחזקתי מעצמי.    אבל אז - הזמנים בספר נראו לי מאתגרים - 7 שעות הליכה, עם התרמיל, בעליות וירידות, לא כולל הפסקות? זה היה נראה לי הרבה. בפועל - זה לא היה הרבה (וגם בד"כ לקח לי פחות)

2. שום דבר לא בער לי. אני כזו שצריכה "לעכל"

3. רציתי חופש - לא קריעה

4. פגשתי אנשים, נהנתי לפגוש אותם שוב ושוב, לשוחח אחה"צ-ערב בבקתה וגם הלכתי עם אנשים שפגשתי פה ושם (וזה מצריך להשוות את הקצב)

5. גשם. ירד כמעט כל יום אחה"צ כשהלכתי את ה- TMB. רציתי להמנע! אז עצרתי לעיתים רק כהתחיל לטפטף

6. יבלות. היה יום אחד שעצרתי כי היתה לי יבלת... כאב לי ולא נהנתי מההליכה אז עצרתי "לטפל בעצמי"

7. לא השתעממתי בבקתות/אכסניות! נהנתי להתארגן בנוחות ואח"כ לשוטט בעיירה/בסביבה, לפטפט עם אנשים, לקרוא במדריך על יום ההליכה הבא, לחפור במפות, לקרוא ספר...


כשאלך את ה- TMB בפעם הבאה (כן - תהיה פעם הבאה!) אני די בטוחה שאלך אותו מהר יותר.
מצד שני - פגשתי אנשים שקצב של 11 ימים היה להם קשה. הלכתי עם אנשים שהימים שלהם (לפי המקטעים בספר) היו די ארוכים והם גם לקחו יום מנוחה בקורמאיור - כי היה להם ממש קשה...

ב- walker's haute route פגשתי קבוצה של אנשים מקסימים והתחברנו מאוד. הם הולכים לאט ולא קל להם. בחרתי ללכת איתם מס' די רב של ימים (וגם כשלא הלכנו ביחד, בגלל ואריאנטים אחרים או קצב שונה - קבענו להפגש ביעד בערב) - האיטיות היתה "שווה לי" - בגלל החברה המדהימה. השנה אני מתכננת ללכת איתם שוב בקיץ - כנראה את ה- AV1. ברור לי שהאתגר הפיזי שלי יהיה קטן כי אני איתם ואני לא ממש אתאמץ. זה אכן חסרון אבל... הוא זניח. בשביל לבלות 10 ימים עם החברים שלי (שגרים באלסקה כך שלא ראיתי אותם מאז שהלכנו ביחד, בקיץ 2011 - זה יהיה בדיוק שנתיים) - "שווה לי"!. יש בחיים עוד אתגרים!


לסיכום: to each his own! אין באמת סיבה להצמד לתכנית בספר.
ענבר.
imtl  
#25 נשלח : יום שני 11 מרץ 2013 13:16:56(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
היי

אני מקבל את מה שכתבת. אני גם בכלל לא מדבר על אנשים שהולכים בקצב שעל פי הספר וזה הקצב הליכה שמתאים להם כי קשה להם או הם אוהבים בקתות או גשם מפריע להם או כל דבר כזה.
אני אומר שראיתי יחסית לא מעט אנשים שמסיימים מקטע על פי הספר בשעות צהריים מוקדמות ופשוט יושבים כי כך כתוב בספר.

בוודאי שכל אחד ילך מה שמתחשק לו. פשוט סקרן אותי

אני גם חושב שמסלול כמו הטיאמבי כמו שראיתי אותו הוא יותר בסגנון חופשתי ופחות סגנון ת'רו הייק. וזה נחמד גם לראות דברים אחרים. עדיין קצת השתגעתי מכמויות המטיילים והנופשים אני חייב להודות
"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
אמנון לנגי  
#26 נשלח : יום שני 11 מרץ 2013 13:47:22(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
אייל
אתה שופט את ה TMB בעיניים של Thru-Hiker
אני חושב שענבר עמדה יפה מאוד על כל הנקודות
TMB, AV1, WHR, GR20 וכדומה הם נופשון ולא מסע
האוכלוסיה על השביל היא אחרת, לרוב פחות מנוסה ופחות כשירה.
אצלי יום ההליכה אף פעם לא מסתיים ב 12:00 ולרוב גם לא ב 16:00
ואני גם לא מאלה שקונים או מסתובבים עם ספר שביל
אבל אני מבטיח לך שלא הייתי משתעמם לרגע אם הייתי סוגר יום הליכה אחרי 3 שעות
זה פשוט אופי הליכה שונה. לשבת במרפסת של בקתה. להתחרדן בשמש על כוס בירה
להחליף חוויות עם מטיילים מכל העולם
אם יש זמן, אז למה למהר? למי יש ראש לקרוא שעות ספרים בארץ?
תחשוב על זה אחרת. יש אנשים שנתקלים בכל היופי הזה פעם ראשונה בחיים
הם חלמו על הרגע הזה ותכננו אותו בדיוק לפי הספר
והנה הרגע הגדול הזה בא והם מוצפים בכל היופי הזה שעולה על כל צפיותיהם.
תן להם לחבק את הרגע. רוב הסיכויים שהם לא יהיו על שביל נוסף בעתיד הקרוב
imtl  
#27 נשלח : יום שני 11 מרץ 2013 17:00:54(UTC)
imtl


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/08/2007(UTC)
הודעות: 1,475
גבר
ניו זילנד

תודות: 37 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים ב 87 הודעות
אמנון,
אני מסכים לגמרי ולכן גם ציינתי את זה מקודם.
אין ספק שאני מסתכל בעיניים של THRU HIKE. אני כמובן לא שופט איש לרגע.
באמת שאלתי מסקרנות. כי זה די שונה לי.
המסקנה שלי לגבי עצמי על הTMB היתה שלי לא מתאים הנופשון כמו שהגדרת אותו.

אני חושב שכולם מסכימים אבל שהנופים ממש ממש יפים


"In a hundred ages of the gods I could not tell thy of the glories of the Himalayas"
http://yetithruhikes.blogspot.com
io_travel  
#28 נשלח : יום שני 11 מרץ 2013 18:29:22(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

הי imtl,
קודם כל לגמרי הבנתי שאתה שואל מתוך סקרנות ולא מתוך ביקורת או כדי "ללמד מישהו איך באמת עושים את זה"
כך שזה בסדר ואני אפילו לגמרי מבינה את הסקרנות

אני יכולה להעיד שלגבי ה- TMB היה טרק "ארוך" (נו טוב... ) ראשון ועוד עשיתי אותו לבד. משום מה... איך להתנסח? לא הייתי מאוד בטוחה בעצמי (וזה עוד בעדיונות!). לכן - מעבר לכל הסיבות שציינתי למעלה - אפשר לומר שבמידה מסוימת (אפילו רבה) נאחזתי בספר והתיחסתי אליו טיפה כאל תנך ...
(לוגיקה פשוטה - אם הצלחתי את היום הראשון לפי הספר, אז אולי אני אצליח גם את הבא "by the book"? ואולי אני ממש אצליח את כל הטרק?!?! לא! )

מעבר לזה - הלכתי לאט פשוט כי... לא ממש ידעתי אחרת. הייתי די בהלם - במובן הכי חיובי שיש! הייתי זקוקה לזמן כדי להבין שאני באמת סוף-סוף "עושה את זה", הייתי זקוקה לזמן בבקתות, ולזמן של לבהות בנוף, ולזמן של לקלוט שהצלחתי לסיים עוד יום (רק אח"כ באה ההבנה שאפילו לא היה לי ממש קשה), ולחשוב "איזה פאקינג כיף לי", ולדבר עם המון מטיילים אחרים. הייתי זקוקה לקצב האיטי - ממש לא מבחינה פיזית אבל... פשוט כדי שזה לא ייגמר לי מהר לדעתי בדיעבד אם הטרק היה לוקח לי פחות זמן ממה שציפיתי הייתי סוג של מתאכזבת...

יותר מזה - אני מתחילה להבין (עכשיו שאני כבר "כ"כ מנוסה" ) שאפשר גם אחרת - ואולי שה"אחרת" אפילו מתאים לי יותר!
אבל גם את זה כנראה יקח לי זמן ליישם... לפחות כרגע הטרק הבא מתוכנן להיות עם חברים שאני יודעת ש"יכפו" קצב מאוד איטי ואז במילא לא נגיע מוקדם ליעד

anyway... זאת אני... לך תסביר/לך תבין. אבל: תנו לי עוד כמה שנים ואני עוקפת את כולכם בסיבוב!!! (סתם!!!! קודם שאני אעיז סוף-סוף לעשות טרק "אמיתי")
 

נערך ע"י מנהל יום שלישי 24 מאי 2016 16:55:51(UTC)  | סיבה: לא צויינה

ענבר.
יובלש  
#29 נשלח : יום שני 11 מרץ 2013 22:51:22(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

כל מה שענו ל-imtl נכון אבל את הדבר הכי בסיסי לדעתי החמיצו.

החלוקה בספר הרי לא נעשתה סתם אלא לפי נסיון מצטבר של הרבה הולכים ולכן החלוקה מתאימה למטייל ה'ממוצע'.

עכשיו מכיוון שלא באמת יש דבר כזה 'מטייל ממוצע' הרי לחצי מההולכים החלוקה תראה קשה מידי ולחצי אחר קלה מידי והם לא יבינו למה עוצרים כאן ולא ממשיכים.

יהיו ממש בודדים שנמצאים על החציון ושהחלוקה בספר תפורה בול על היכולות שלהם.

מעבר לכך, (וענבר קצת ציינה את זה אבל לא הדגישה) הטרקים באירופה בנויים מראש על הליכה של חצי יום. יש 3-2 שעות של 'אחרי הליכה' שמיועדות להתארגנות, מקלחת, כביסה ויש עוד כמה שעות שמתחילות כשעה לפני ארוחת הערב ומסתיימות איזה שעתיים אחריה של התרגעות והתחברות עם האורחים האחרים ברפיוג'. למרות הדימוי הקר של האירופאים בטרקים גיליתי שהם ממש שואפים להתחבר, לדבר ולהכיר.

אנחנו קצת בנויים אחרת וטבוע בנו העניין של 'להספיק' בגלל זה גם בשביל ישראל אתה רואה אנשים שמתחילים ללכת חצי שעה אחרי הזריחה ועוצרים שעה לפני החושך ולמעשה הולכים יום שלם.

נערך ע"י מנהל יום שלישי 24 מאי 2016 16:57:33(UTC)  | סיבה: לא צויינה

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
HarmonicWave  
#30 נשלח : יום שני 11 מרץ 2013 22:57:27(UTC)
HarmonicWave


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 20/11/2009(UTC)
הודעות: 1,410

תודות: 322 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים ב 168 הודעות

יובלש כתב/ה:

אנחנו קצת בנויים אחרת וטבוע בנו העניין של 'להספיק' בגלל זה גם בשביל ישראל אתה רואה אנשים שמתחילים ללכת חצי שעה אחרי הזריחה ועוצרים שעה לפני החושך ולמעשה הולכים יום שלם.

 

 



אני מסכים שלישראלים יש פחות הלך רוח LAID BACK בטרקים, אבל הדוגמה של ש"י לא כל כך מוצלחת.
בחלק מהשביל יש אילוצים לוגיסטיים (מים, חניוני לילה) ובכלל מדובר בשביל ארוך, שמי שהולך אותו ברצף מוגבל משיקולים אחרים - עונות השנה, זמן מתוכנן וכו'.
לא חושב שמי שהולך את הויה אלפינה ברצף עוצר כל יום ב-14.

כל הכבוד על מיסוד השרשור לשביל הזה - הפופולריות שלו מזמן הצדיקה את זה  

נערך ע"י מנהל יום שלישי 24 מאי 2016 16:58:09(UTC)  | סיבה: לא צויינה

ILAN1  
#31 נשלח : יום רביעי 10 יולי 2013 16:01:43(UTC)
ILAN1


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 01/06/2013(UTC)
הודעות: 6

היי לכולם

חזרתי בראשון אחרי שסיימנו לעשות את הטרק

כל המעברים פתוחים 

 יש שלג בגבהים של 2000 ומעלה אבל הולכים פשוט בעקבות של אלה שהלכו לפניך והכל בסדר

מקלות עוזרים מאוד! גם לתמיכה לא ליפול במדרונות וגם לעזרה בהליכה

לפי דעתי כדאי כבר להזמין מקומות בבקתות כי למרות שלא באנו בשיא העונה היו בקתות שלא היה בהם כבר מקום (בונטי לדוגמא)

עם אוכל אין בעיה. אפשר לקנות בכל מקום

האכסניה יום לפני האחרון בלה פלג'ר לא משהו

בהצלחה לכולם

idanz  
#32 נשלח : יום חמישי 18 יולי 2013 21:36:35(UTC)
idanz


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/10/2012(UTC)
הודעות: 275

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 19 פעמים ב 11 הודעות

סיפור הדרך שלי (2013)

נערך ע"י מנהל יום שישי 03 יוני 2016 16:24:05(UTC)  | סיבה: לא צויינה

idanz  
#33 נשלח : יום שישי 19 יולי 2013 00:24:33(UTC)
idanz


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/10/2012(UTC)
הודעות: 275

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 19 פעמים ב 11 הודעות
Hilap  
#34 נשלח : יום שישי 19 יולי 2013 15:28:09(UTC)
Hilap


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/06/2013(UTC)
הודעות: 13

היי חברה!!
אז עדכון קצר:
יצאנו ביום שני , קצת שלג בדרך לcol du tricot
דרך מדהימה והגשר פינוק אמיתי
הרבה שלג בדרך לcol du Bonhomme
ולCroix du Bonhomme ומסוכן קצת כי יש שכבת שלג ומתחת נהר שוצף
להיזהר מאד שהולכים
היתה לנו סערה קטנה עד לירידה שפיוקס
אני בבוקר אחרי שפיוקס הפסקתי בגלל שבר מאמץ לצערי הרב
כרגע בדרכי לגנבה
החברה שנסעה איתי המשיכה והיתה לה דרך קשה עד לאליזבתה
היתה סערה וגשם מאד חזק
לבדוק תחזיות לפני היציאה

בהצלחה לכולם
אין ספק שנהנתי מאד מאד עד עכשיו
ותודה לכולם על העזרה כאן
אעדכן עוד מידע בהמשך

נערך ע"י מנהל יום שישי 03 יוני 2016 16:28:08(UTC)  | סיבה: לא צויינה

אמנון לנגי  
#35 נשלח : יום שישי 19 יולי 2013 15:53:21(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

שבר מאמץ הוא אירוע מצער מאוד.
בד"כ הוא מתפתח משתי סיבות
או אימונים קשים מדי לפני היציאה לטרק מבלי להקפיד על סרגל מאמצים
זה נכון בעיקר לאימונים קשים עם משקל מוגזם על הגב (20+ ק"ג)
הסיבה השנייה היא בדיוק הפוכה. יציאה לשביל בלי אימון מוקדם ואז הליכה אינטנסיבית מדי ביום יומיים הראשונים
כמי שחווה כבר פעמיים שברי הליכה - פעם בשוק ופעם בכף הרגל - אני ממליץ לכולם לאמץ 4 כללים חשובים:
1) להתאמן לפני כל יציאה לשביל
2) להתאמן תמיד לפי סרגל מאמצים ותמיד בהתחלה בלי משקל
3) לא להתאמן יום אחרי יום. להקפיד על 24 שעות הפסקה
4) להפסיק את כל האימונים כ 3-4 ימים לפני היציאה לשביל

מאז 2001 הלכתי ב 11 טרקים תוך הקפדה על ההמלצות הנ"ל ולא סבלתי משבר הליכה

כדאי שתדעו שאין חיסון נגד שברי הליכה. גם אם אתה נמצא בטרק כבר 3 חודשים אתה יכול לפתח שבר הליכה
מספיק שתעלה בפתאומיות במשקל התרמיל מ 10 ק"ג ל 25 ק"ג ותמשיך ללכת 30 ק"מ ביום ואתה מועד לפתח שבר הליכה

בתחילת המילניום כתבתי בפורום (שרק הוקם על ידי אמיר משולם)    מאמר על שברי הליכה

נערך ע"י משתמש יום שישי 03 יוני 2016 16:28:20(UTC)  | סיבה: לא צויינה

io_travel  
#36 נשלח : יום שישי 19 יולי 2013 15:57:25(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות
הילה, תודה על העדכון. שמחה לשמוע שנהנת, חבל שנאלצת לפרוש אבל אם אין ברירה אז אין ברירה.
החלמה מלאה ומהירה!
ענבר.
Hilap  
#37 נשלח : שבת 20 יולי 2013 00:08:30(UTC)
Hilap


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/06/2013(UTC)
הודעות: 13

אחד הכללים הכי חשובים שלא שמרתי עליו הוא האימון לפני ובהחלט היתה לי הליכה קשה וארוכה בשלושת הימים הראשונים ולכן זה קרה..

אין ספק שזה כל כך חשוב להתאמן לפני.

תודה רבה עכשיו עם מנוחה אמיתית במלון בזנבה עד הטיסה כבר מרגיש טיפה יותר טוב

אין לי ספק שאני עוד אחזור אולי (בתקווה) קיץ הבא הפעם מוכנה וחכמה יותר!!

שבת שלום לכולכם!

נערך ע"י מנהל יום שישי 03 יוני 2016 16:37:51(UTC)  | סיבה: לא צויינה

bcarmi  
#38 נשלח : שבת 20 יולי 2013 14:30:10(UTC)
bcarmi


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/11/2011(UTC)
הודעות: 56
גבר
ישראל

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים ב 2 הודעות

TMB- מסלול מהאוויר
היי לכולם
ידידי, ליאון, שיוצא לטרק בקרוב, עובד כטייס.
בשבוע שעבר הוא טס מתל אביב לפריז,
הוא שלח את התיאור הבא:
במקרה הטיסה תוכננה למסלול שלוקח אותנו מעיירה איטלקית בשם AOSTA שנמצאת מעט דרומית לקורמייר לאגם זנבה.
כך שהמסלול שלנו עבר בצד המזרחי של המונט בלאן.
במקרה הייתה גם ראות טובה.
במקרה גם היה לי אייפד (מצטער, אך לא הייתה לי מצלמה טובה עלי).
אז יש תיאור לא רע של האיזור....
מצורף קובץ עם הסברים מלומדים.מצורפות עוד תמונות מזוויות
מזכיר איך נראה הטרק בצורה סכמתית.
ליאון



בתמונה הבאה רואים את הרכס ואת שני העמקים. הימני זה עמק שמוני והשמאלי זה קורמייר


בתמונה הבאה בצד ימין בעמק העיירה שמוני. רואים את הקרחון שיורד מההר לכיוון שמוני



נערך ע"י מנהל שבת 04 יוני 2016 21:30:27(UTC)  | סיבה: לא צויינה

עופר999  
#39 נשלח : יום ראשון 21 יולי 2013 00:32:01(UTC)
עופר999


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/02/2013(UTC)
הודעות: 160

תודות: 4 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים ב 3 הודעות
היי
אני בtrient
עשיתי כל הוריאנטים עד כאן הכל עביר ללא בעיות מיוחדות...
כדאי להזהר כשחוצים הקרחונים:
1.בתחילתם ובסופם..מתחת לפעמים יש נהר וחלול
2.יש הממהרין לצאת בבוקר ואז הקרח חלקלק יותר..
סך הכל עם טיפה זהירות אין כל בעיה
ilyagr  
#40 נשלח : יום שני 22 יולי 2013 05:38:12(UTC)
ilyagr


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/03/2013(UTC)
הודעות: 11

שלום לכולם! 2 בלילה בבוטון דאור בקורמאיור והחלטתי לשתף בחוויותיהעד כה.
נחתתי ב17.7 ועשיתי טיול של שעתיים באנסי המדהימה! מומלץ למי שיש זמן. משם המשכתי ברכבת לשאמוננ ואיך שהגעתי התחיל מבול וסערה שנגמרה בלילה.
למחרת התחלתי את הטור. עשיתי את הוריאנט של קול דה טריקוט, שעד כה זה היה היום הכינקשה ותלול לדעתי. העליה מטורפת והירידה למיא תלולה מפותחת וכואבת, ואז שוב עליה לשאלה לה טרוק, ושוב ירידה מעצבנת לקונטמין... נופים מדהימים וסה״כ לקח לי 8.5 שעות.
ביום השני עליה לבונהום קצת קשה אבל אחרי היים הראון כבר מתרגלים למאמץ. יום שהתחיל ב9 ונגמר ב3. בנוגע לשלג: אני לא חושב שיש איזשהו סיכון כרגע כי השכבה עבה וקשה. אבל באמת צריך להזהר כשנמס ולא ליפול לאיזה בור מתחת. תמיד ללכת בעקבות שהשאירו לפניכם.
הרפיוג בבונהום מדהים, אווירה מעולה, אוכל טוב, נוף אלוהי.
ביום השלישי עליתי לבוריאנט לקול דה פורז- מלא שלג וכל כך מיוחד! מה שכן העליה לקראת הסוף והירידה מהקול מאוד תלולים בשיפוע חד ולקח לי זמן להבין איך לרדת את זה בשלג, כשמשפחה מהולנד שבאה עם ילדים בני 8 הסבירו לי פשוט לגלוש עם העקבים והמקלות כמו סקי וזה כבר יזרום. חייב לציין שזה ממש כיף.
מכיוון שאליזבטה היתה מלאה ישנתי במוטטס- אפיוג׳ עם אווירה קצת משעממת אבל חדיש ביותר עם מקלחות ומים חמים, הכל נראה כמו מלון בפנים.
יום רביעי: ממוטטס לקורמאיור: חייב להגיד שאכן זה לא המרחק מה שקובע אלא הקושי... וכמה שהפחידו פה שזה יהיה קשה, זה היה היום הכי קל פיזית עד כה למרות העליה לצ׳ירקוט. לקח לי כ8-9 שעות יחד עם התבחבשות בקול ספין שלא ממש הבנתי איך ללכת לעמק עד שהגיעו עוד אנשים, ופספוס הפניה לעליה מהעמק לקול צ׳ירקוט. (למה לעזאזל אין שם שום סימון?!) הירידה לאליזבטה וממנה לעמק עם נוף עוצר נשימה ופריחה מרהיבה והנחל שוצף קוצף. עשיתי אותה כמעט בריצה כי עברתי לנעלי זפורט בגלל שהשביל עםר וזה היה ממש נוח וכיף.
קומטיור אחלה עיירה, אבל לא הייתי עושה בה הפסקה של יום כי יותר משעתייים היא ממצה. כולל ישיבה בפיצה טונל.
בנוגע לנחלים יכול להיות שבגלל המסת השלג- המים עלו קצת במפלס ולפחות פעמיים הייתי חייב לצעוד במים עד הקרסול בשביל לעבור. אבל לא נורא.
מחר הדרך לבונאטי...


היאידה
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
10 עמודים<1234>»
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.