ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

90 עמודים«<87888990>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
odedorr  
#1761 נשלח : יום שני 30 יולי 2018 20:32:22(UTC)
odedorr


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2013(UTC)
הודעות: 489
ישראל

תודות: 12 פעמים
קיבל תודה: 179 פעמים ב 114 הודעות
לא הייתי מדלג על אף קטע
הייתי הולך שמונה ימים "לפי הספר" ומאיפה שסיימתי הייתי חוזר לשאמוני בתחבורה ציבורית
אל תשכחו - באנו להנות
יעל ב  
#1762 נשלח : יום חמישי 09 אוגוסט 2018 17:37:24(UTC)
יעל ב


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/02/2014(UTC)
הודעות: 122
אישה
ישראל
מיקום: קרית טבעון

תודות: 9 פעמים
קיבל תודה: 37 פעמים ב 18 הודעות
המסלול שלנו הוא מקול דה פורקלז עד לה טור דרך קול דה באלם.
מכיוון שבהוטל קול דה פורקלז היה מקום רק בדורמיטורי גדול, הזמנתי מקום גם ב hotel la grand ourse ב trient בדורמיטורי עם שש מיטות. אני יודעת שזה עוד חצי שעה הליכה בערך.
השאלה האם הדרך מקול דה פורקלז עוברת ממילא ב trient, כי אם לא, אני צריכה לבטל את המלון עד מחר גם כדי לא לשלם דמי ביטול וגם כדי לא לעשות דרך מיותרת.
אמנון לנגי  
#1763 נשלח : יום חמישי 09 אוגוסט 2018 18:03:16(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

הדרך לא עוברת ב trient עצמה. זאת סטייה של כשני ק"מ וירידה של 275מ' יחסית לקול דה פורקלז.
אם את שואלת אותי, תבטלי את קול דה פורקלז ותעדיפי חדר פרטי בגרנד אורס. תוספת ההליכה לא משמעותית.
אבל להחליף דורמטורי בדורמטורי? זה ממש מיותר. במקרה כזה עדיף להישאר בקול דה פורקלז. 

יעל ב  
#1764 נשלח : יום רביעי 19 ספטמבר 2018 19:19:03(UTC)
יעל ב


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/02/2014(UTC)
הודעות: 122
אישה
ישראל
מיקום: קרית טבעון

תודות: 9 פעמים
קיבל תודה: 37 פעמים ב 18 הודעות

סיימנו!!!

היה מרהיב, מדהים, קשה, מאתגר, עוצמתי... תוסיפו עוד ועוד כראות עיניכם.

עשינו הכל בלי לדלג, מ les houches עד les houches. כשסיימנו היינו ממש בשכרון חושים, הרגשנו כל כך חזקים שיכולנו ללכת עוד ועוד... את כל הואריאנטים עשינו, בכל העליות והירידות הלכנו, אבל אכתוב סיכום מפורט בהמשך ואשתף. כרגע אנחנו עדיין בהיי ויודעים שהכל אפשרי ואנחנו יכולים!!!

טיפ קטן - הרכבל מעל קורמיור לא עובד וצריך לרדת ברגל ביער (איכס...) והרכבל מעל לה טור לא עובד וגם צריך לרדת ברגל אבל זה בקטנה והרכבל מ  brevent לא עובד וצריך לרדת עד les houches ברגל (מאתגר).

אנחנו כבר בבית אחרי יומיים מנוחה בשאמוני ואני רוצה להודות לכל מי שעזר בעצה והדרכה, ובעיקר לאמנון, שבנית לנו את המסלול כך שהתחיל עדין והסתיים עם כל המנועים פתוחים...

תודה! היה נפלא ונשתמע בקרוב בסיכום המסע.

qv hsyvm.jpg (159kb) downloaded 26 time(s).

נערך ע"י מנהל יום רביעי 26 ספטמבר 2018 22:42:24(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 2 תודות למשתמש יעל ב על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 26/09/2018(UTC), יענקל'ה סער ב 27/09/2018(UTC)
יעל ב  
#1765 נשלח : יום רביעי 26 ספטמבר 2018 19:36:25(UTC)
יעל ב


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/02/2014(UTC)
הודעות: 122
אישה
ישראל
מיקום: קרית טבעון

תודות: 9 פעמים
קיבל תודה: 37 פעמים ב 18 הודעות

הבטחתי סיכום קצת יותר מפורט, אז הנה -

טרק סובב מונט בלאן, אתגר חלומי שהתגשם במלואו!!! טרק מדהים וקשה אבל מתגמל במיוחד!

 

יצאנו - שמשון בעלי (71), ואני (69). אנחנו מטיילים הרבה גם בארץ וגם בחו"ל. עשינו די הרבה טרקים בעולם, גם קשים כמו בפרו, בקירגיסטאן, דולומיטים, טורס דל פיינה וקילימנג'רו, אבל כולם עד 6 ימים. הפעם הוחלט על טרק "אמיתי" בלי לחפף ולקצר. קראתי המון בפורום כדי להבין מי נגד מי ולמדנו ממש את סיפורי הדרך של ענבר ושל עודד. ואז... החלטתי לבקש עזרה בתכנון וקבלתי ובגדול. אמנון בנה לנו מסלול ואני התאמתי אותו לנסיבות ולמקומות (חדר פרטי, דורמיטורי, מלון וכו')

 

ציוד - כל אחד עם תרמיל 30 ליטר. נכון, זה קטן אבל ממש חישבנו ושקלנו ובדקנו נפחים, והכל נכנס. יש המון רשימות ציוד ולכן לא אפרט רק אומר שלקחנו את כל מה שהיה ברשימה בעמוד הפתיחה (כפפות שכחנו והיו מקומות שהצטערנו). לכלי הרחצה קניתי כלים קטנטנים וזה היה מעולה. מזוודה קטנה עם נעלי ספורט ובגדי "עיר" שלחנו לקורמיור ומשם לסיום בשאמוני וזהו. בכל הטרק היינו רק עם התרמיל וכבסנו בכיורים.

 

את המסלול אתאר די בקיצור, כדי לא להלאות.

 

יום 1 - יצאנו מ les houches בנחת. כדי להקל, עלינו ברכבל. היה יום מעונן ואפילו קצת גשום. העלייה ל col de tricot לא היתה קשה בכלל ואפילו די מתונה הבעיה היתה הענן שישב עלינו ולכן לא ראינו כלום מהנוף שהובטח... לעומת זאת הירידה היתה קשה. בלילה ירד המון גשם והשביל היה ספוג וחלק. הנעליים מתמלאות בשכבת בוץ ונהיות חלקות. נזהרים ממש אבל הברך מתחיל להציק לי ... עוד קצת ומגיעים לבקתת de miage שם התמקמנו. קבלנו חדר פרטי ונרגענו.

 

יום 2 - אין גשם אבל יושב עלינו ענן... יוצאים לכיוון קונטמין. הדרך התחילה בעלייה די תלולה אבל קצרה ואח"כ הופכת לדרך נוחה אבל בירידה. לא נוח לברך שלי אבל הולכים. הפחידו אותנו לגבי הזמנים והמנוחות ולא כך הוא. אנחנו בדיוק לפי זמני השלטים שדי חופפים לספר. מכיוון שלא רצים אז גם לא מתעייפים ואין כמעט עצירות למנוחות. כבוד לגיל השלישי! בקונטמין קפה עם קרפ מפנק ואז ממשיכים עד לה באלם. למזלנו הרע התחיל גשם חצי שעה לפני הבקתה והגענו נוטפים... חדר פרטי ומקלחת חמה סידרו את מצב הרוח.

 

יום 3 - סוף סוף שמיים בהירים. יוצאים מהבקתה לעליה של 700 מ', יום קפוא אבל הנוף מדהים. ב croix de bonhomme חושבים לשניה אם לעשות את הווריאנט, ובטח! ואז רואים את המונט בלאן לראשונה! הירידות קצת בוציות אבל לא מפחידות. לינה בבקתת מוטטס. קבלנו חדר פרטי עם מקלחת ושרותים צמודים, מפנק ושווה.

 

יום 4 - ממוטטס דרך col de signe עד בקתת קומבל. בדרך עצירה לפינוקים באליזבטה. הכל כרגיל... נופים נפלאים שאי אפשר להפסיק לצלם, זמני הליכה לפי הספר ורק בסוף הברך... בקומבל חדר לארבעה עם שתי אמריקאיות חביבות, מדוגם. 

 

יום 5 - מקומבל לקורמיור. עלייה לדרך הגבוהה. בקצב איטי ובלי עצירות כמעט. מגיעים לקו גובה ואז הכל בניחותא עד maison vieille, משם אמנון כתב לקחת רכבל למטה. אין רכבל! הפסיק לפני יומיים. אין ברירה יורדים דרך היער. ירידה קשה ומעצבנת. הגעתי על ארבע, הברך שלי כבר צרחה... בקורמיור מלון מקסים ומפנק croux hotel עם ארוחת בוקר נהדרת.

 

יום 6 - יום חופש בקורמיור. לפי ההמלצות נסענו למרחצאות ופשוט נחנו רוב היום. נפלא.

 

יום 7 - מקורמיור מתחילים בעלייה ביער. לא קל אבל אין בעיה. אנחנו אחרי חופש... אמנון המליץ וגם הספר המליץ ללכת דרך col sapin. ויתרנו כי חששתי מהירידה (כן, הברך) ועשינו את שביל המרפסת שהיה מקסים, עד בונאטי. הזמנו דורמיטורי אבל למזלנו מישהו ביטל וקבלנו חדר פרטי, איזה כיף.

 

יום 8 - יום ארוך שמאוד דאגנו ממנו אם הוא לא ארוך מדי ולכן יצאנו לדרך ב 7 בבוקר. מבונאטי עד ferret. הפסקה לתדלוק באלנה ואז טיפוס ל grand col ferret. לא קל אבל הזמנים שלנו נהדרים. עולים לאט, סופגים נופים אחרונים של איטליה ואז מקבלים את הרכות של שוויץ עם הירוק והפרות והדנדונים. אני צריכה לציין שהדרך היתה רגילה לגמרי ולמרות החששות הגענו בערך ב 4 שזה מעולה.

 

יום 9 - מ ferret ל orsieres. מתחיל כיום קל ונעים לאורך הנחל די במישור. בין כפרים שוויצרים ציוריים. כל זה עד הפיצול לכביש . משם, 4 ק"מ על הכביש לאורסיירס נגמרה לי הרגל. אבל הגענו למלון המפנק terminos hotel ובלילה הכל עבר. 

 

יום 10 - מול המלון היה שביל תלול שעלה עד אגם שמפה, אז עלינו. פתאום כלום לא כואב לי, כל העצמות בברך חזרו למקומן ומעכשו עד סוף הטרק הכל נפלא. בשמפה לקחנו דירת נופש מול האגם.חדשה וגדולה. au vieux chmpex

 

יום 11 - יום חופש נוסף באגם. טוב זה ראש השנה...

 

יום 12 - משמפה ל hotel de la forclaz דרך אלפ בובין. שם ישנו בדורמיטורי בפעם הראשונה. לא נורא אבל גם לא תענוג.

 

יום 13 - מ hotel de la forclaz עד argentiere. הדרך התחיל קצת בברבור אבל מהר מאד התאפסנו והעלייה עברה לאט ובכיף. col de la balme מקום מהמם עם נופים שאין כמותם. ולכל היועצים, הזקנים כבר לא בבקתה יש שם צעיר ונחמד. ירידה ללה טור ברגל כי הרכבל לא עבד ומשם לארג'נטייר באוטובוס ולינה במלון belvedere ממש לא מומלץ!!!

 

יום 14 - חזרנו באוטובוס ל montroc ומשם התחילה העליה ביער עד הסולמות. מה אגיד, קצת שינוי בדרך שהביא כיף מיוחד. כמובן שעלינו לאגם הלבן והיה יום נפלא. ירדנו לפלג'ר ומשם ירידה ברכבל לשאמוני ולינה ליד הרכבל במלון עדן. ממש מומלץ.

 

יום 15 - תכננו לעלות עד la brevent ומשם לרדת ברכבל לשאמוני. יצאנו מהמלון מאוחר ונינוחים בידיעה שזה יום קצר של 4 שעות. חזרנו לפלג'ר ברכבל והתחלנו ללכת. בתחנת הרכבל התחתונה הודיעו לנו שהרכבל לא עובד. התלבטנו קצת והחלטנו לעלות בכל זאת מתוך ידיעה שמחכה לנו ירידה ארוכה וקשה. עלייה תלולה עד מרפסת התצפית. הליכה על סלעים ואפילו סולם אבל למעלה, ענן. לא רואים כלום. לא נורא לא התבאסנו, התחלנו לרדת. שביל לא קל על סלעים  עד הבקתה. מנוחה ואז השביל נהיה תלול . הירידה הסופית או האינסופית... בתוך היער עד לז אוש. הגענו לרכבת בשבע בערב בתחושת נצחון והיי. עשינו זאת ולדעתי אפילו טוב.

 

זהו, הסתיים הטרק הנהדר הזה. יומיים מנוחה בשאמוני והביתה.

מסקנה - זה אפשרי גם בגילנו בתנאי שאתם מיטיבי לכת. לא היה אף יום קל אבל גם לא היה יום בלתי אפשרי. ולסיכום, הטרק הזה יותר ממומלץ!

 

שוב רוצה להודות לכל מי שעזר לנו גם במישרין וגם בעקיפין. לאמנון על הסבלנות והליווי בכל ההתלבטויות, ליענקלה על העיצות ולעודד וענבר שנעזרנו רבות בסיפורי הדרך שלהם. תודה לכולם, היה נהדר ועוצמתי!

thanks 8 תודות למשתמש יעל ב על הודעה מועילה זו.
io_travel ב 26/09/2018(UTC), אמנון לנגי ב 26/09/2018(UTC), יענקל'ה סער ב 27/09/2018(UTC), ehudavni ב 27/09/2018(UTC), ישר.א ב 27/09/2018(UTC), קיפי קיפוד ב 27/09/2018(UTC), יובלש ב 29/09/2018(UTC), l.d ב 13/11/2019(UTC)
אמנון לנגי  
#1766 נשלח : יום רביעי 26 ספטמבר 2018 22:40:12(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
יעל ושמשון.... כל הכבוד. הטיול שלכם נשמע חזק וחוויתי.
בשנה הבאה ב WHR.. בלי נדר.
thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
יעל ב ב 06/03/2019(UTC)
ישר.א  
#1767 נשלח : יום חמישי 27 ספטמבר 2018 09:16:55(UTC)
ישר.א


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2010(UTC)
הודעות: 441
גבר
ישראל
מיקום: נס ציונה

תודות: 403 פעמים
קיבל תודה: 156 פעמים ב 92 הודעות

ציתות מיגיל שמתאים לכם  "You don't stop hiking because you grow old, you grow old because you stop hiking!" כל הכבוד

thanks 1 משתמש הודה ל ישר.א עבור הודעה מועילה זו.
יענקל'ה סער ב 27/09/2018(UTC)
יענקל'ה סער  
#1768 נשלח : יום חמישי 27 ספטמבר 2018 13:29:43(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

יופי יעל. כיף לקרוא. כל הכבוד... לברכיים כואבות כורכום עוזר.  

קראתי גם במקום אחר על הבאבא יגה הזקנה שכבר לא ב COL DE BALME sad...

 

   

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
thanks 1 משתמש הודה ל יענקל'ה סער עבור הודעה מועילה זו.
יעל ב ב 06/03/2019(UTC)
ylivny  
#1769 נשלח : יום שישי 28 ספטמבר 2018 18:05:44(UTC)
ylivny


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/02/2011(UTC)
הודעות: 238

תודות: 77 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים ב 56 הודעות
כל הכבוד!
קראתי את הדיווח עם חיוך על הפנים. אתם (ועוד אחרים כאן בפורום) מהווים השראה לצעירים

יונתן
thanks 1 משתמש הודה ל ylivny עבור הודעה מועילה זו.
יעל ב ב 06/03/2019(UTC)
יובלש  
#1770 נשלח : שבת 29 ספטמבר 2018 08:23:53(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

יפה מאוד וכל הכבוד.

אגב, שמשון מנגן במפוחית במקרה?

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
daglas  
#1771 נשלח : שבת 17 נובמבר 2018 12:45:38(UTC)
daglas


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/04/2018(UTC)
הודעות: 11

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 5 פעמים ב 3 הודעות

אהלן,

נשמח לקבל הערות על התכנון שלנו. הטיסות כבר מוזמנות (ז'נבה), והתכנון מבוסס המלצות מרחבי הפורום והאינטרנט. האם מומלץ לישון בלילה הראשון בלזוש או בשאמוני? המלון המומלץ בלזוש כבר מלא (Rocky Pop).

תודה,

ניר ויניב

UserPostedImage

 

זמי1  
#1772 נשלח : שבת 17 נובמבר 2018 13:45:39(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
היום האחרון קשה. הייתי הולך עד BREVENT ויורד עם הרכבל לשמוני. ירידה אחכ ארוכה קשה ואפשר לוותר.
בדקו טוב , נדמה לי שהרפיוג בפלגר נסגר.
קחו בחשבון שזו תחילת העונה ויש סיכוי גדול לשלג מהחורף.
תדעו טוב לקראת אמצע יוני.
odedorr  
#1773 נשלח : שבת 17 נובמבר 2018 19:56:43(UTC)
odedorr


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2013(UTC)
הודעות: 489
ישראל

תודות: 12 פעמים
קיבל תודה: 179 פעמים ב 114 הודעות
תכנון סטנדרטי וטוב
היום הראשון קשה מדי, תקצרו אותו עם רכבל מלז'וש
היום האחרון דווקא בסדר לדעתי. אני התחלתי אותו באגם הלבן וסיימתי בלז'וש בלי בעיה (ואני ממש לא בכושר גבוה)
ובכלל האגם הלבן - תנסו לשלב אותו איפה שהוא (אפשר ביום 10). זו נקודה נפלאה
אני חושב שלינה בשאמוני עדיפה. להעביר את הערב לפני בשאמוני יותר נחמד מאשר להעביר בלז'וש הישנונית.
תזמינו מקום בבקתות כמה חודשים מראש
תהנו
אל תשכחו - באנו להנות
יעל ב  
#1774 נשלח : יום רביעי 06 מרץ 2019 15:48:17(UTC)
יעל ב


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 05/02/2014(UTC)
הודעות: 122
אישה
ישראל
מיקום: קרית טבעון

תודות: 9 פעמים
קיבל תודה: 37 פעמים ב 18 הודעות

נשלח במקור על ידי: יובלש עבור להודעה מצוטטת

יפה מאוד וכל הכבוד.

אגב, שמשון מנגן במפוחית במקרה?

 

היי, במקרה נכנסתי לפורום כדי לעזור לחבר לתכנן...

רואה את כל הברכות והציטוטים והעידודים ומסמיקה בכיף.

יובל, כן, שמשון מנגן במפוחית, אתם מכירים?

נתראה בשבילים הבאים, עוד דרכים ארוכות לפנינו!

Yasmine  
#1775 נשלח : יום רביעי 18 דצמבר 2019 22:46:00(UTC)
Yasmine


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/10/2019(UTC)
הודעות: 2

תודות: 3 פעמים

שלום לכולם,

מספר שאלות:

* מתכננת לצאת לטרק לבד בסוף יוני. האם עליי להסתמך על ההנחה שהשביל יהיה מושלג בעיקר בואריאנטים הגבוהים? אני רוצה להזמין בקתות ומתלבטת.

* האם יום הליכה ראשון מלה זוש ל Refuge tre la Tete  הוא יום הגיוני בהנחה שלנה בלה זוש ומקצרת בעזרת הרכבל?

* איפה ברשת מומלץ למדוד קילומטרז' וקווי גובה בצורה נוחה? האינטרפייס של גוגל מפס והאתר של הTMB לא ידידותיים כל כך

תודה לעונים :)  

 

odedorr  
#1776 נשלח : יום חמישי 19 דצמבר 2019 08:07:07(UTC)
odedorr


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 29/08/2013(UTC)
הודעות: 489
ישראל

תודות: 12 פעמים
קיבל תודה: 179 פעמים ב 114 הודעות

נשלח במקור על ידי: Yasmine עבור להודעה מצוטטת

שלום לכולם,

מספר שאלות:

* מתכננת לצאת לטרק לבד בסוף יוני. האם עליי להסתמך על ההנחה שהשביל יהיה מושלג בעיקר בואריאנטים הגבוהים? אני רוצה להזמין בקתות ומתלבטת. קשה לדעת מראש, תלוי מתי יהיה שלג משמעותי אחרון של החורף. בהחלט יש סיכוי שיהיה שלג מעל 2000 מטר

* האם יום הליכה ראשון מלה זוש ל Refuge tre la Tete  הוא יום הגיוני בהנחה שלנה בלה זוש ומקצרת בעזרת הרכבל? לא מכיר את היכולות שלך. לדעתי עדיף להתחיל את הטרק בימים לא מאוד קשים כדי לראות ולהכיר את היכולות. אם את לא בכושר מטורף, לטעמי זה ארוך מדי.

* איפה ברשת מומלץ למדוד קילומטרז' וקווי גובה בצורה נוחה? האינטרפייס של גוגל מפס והאתר של הTMB לא ידידותיים כל כך

תודה לעונים :)  

 

אל תשכחו - באנו להנות
thanks 1 משתמש הודה ל odedorr עבור הודעה מועילה זו.
Yasmine ב 19/12/2019(UTC)
ylivny  
#1777 נשלח : יום חמישי 19 דצמבר 2019 10:02:43(UTC)
ylivny


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 23/02/2011(UTC)
הודעות: 238

תודות: 77 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים ב 56 הודעות

נשלח במקור על ידי: Yasmine עבור להודעה מצוטטת

* איפה ברשת מומלץ למדוד קילומטרז' וקווי גובה בצורה נוחה? האינטרפייס של גוגל מפס והאתר של הTMB לא ידידותיים כל כך

 

שלום יסמין

 

אני ממליץ על https://www.outdooractive.com/en/routeplanner

בגרסא החינמית הוא מאפשר לסמן מסלולים על מפת OpenStreetMap. מודד ק"מ ומייצר פרופיל גבהים.

 

לדוגמא - המסלול שאת שאלת לגביו, מ Les Houches לבקתת Tre la Tete נראה כך (בויריאנט המומלץ של col de Tricot):

 

כפי שאת רואה מדובר בכ 16 ק"מ עם כ 1400 מ' עליה מצטברת וכ 1250 מ' ירידה מצטברת.

פרופיל די קשוח ליום ראשון אלא אם כן את ממש בכושר הליכה טוב.

אפשר גם לראות שהנק' הגבוהה במסלול היא col de Tricot (קצת מעל 2100 מ') ויש סיכוי שבאזור הזה תתקלי בשלג ביוני וזה יאט אותך.

 

יונתן

thanks 1 משתמש הודה ל ylivny עבור הודעה מועילה זו.
Yasmine ב 19/12/2019(UTC)
אמנון לנגי  
#1778 נשלח : יום חמישי 19 דצמבר 2019 10:31:57(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

נשלח במקור על ידי: Yasmine עבור להודעה מצוטטת
האם יום הליכה ראשון מלה זוש ל Refuge tre la Tete  הוא יום הגיוני בהנחה שלנה בלה זוש ומקצרת בעזרת הרכבל?
עשיתי בדיוק את הקטע הזה (לזוש-רכבל-קול דה טריקו-טרה לה טט). קטע ארוך ולא מומלץ ליום הראשון.
אחרי שיורדים לכיוון העיירה קונטמין צריך לטפס ארוכות ביער עד רפיוג טרה לה טט המבודד ולמחרת לרדת את כל מה שטיפסנו. 
אין בהליכת היער או בנוף מרפיוג טרה לה טט שום דבר שמצדיק לבחור בו כיעד לשינה. הרפיוג הזה משמש נקודת מוצא לטיפוס הרים.  

thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
Yasmine ב 19/12/2019(UTC)
Yasmine  
#1779 נשלח : יום חמישי 19 דצמבר 2019 20:58:36(UTC)
Yasmine


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/10/2019(UTC)
הודעות: 2

תודות: 3 פעמים

חשבתי לא לרדת ממש עד קונטמין אלא בפיצול לקחת דרומה לקיצור לרפיוג'. כך גם היום הבא, שהוא די ארוך (קונטמין-בונהום), מתקצר...

אבל אולי זה אמת אתגרי ליום ראשון

אמנון לנגי  
#1780 נשלח : יום שישי 20 דצמבר 2019 18:54:43(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
כתבתי שיורדים לכיוון קונטמין. לא אמרתי שמגיעים עד לעיירה.
הלינה ברפיוג טרה לה טט לא מקצרת לך שום דבר, רק מוסיפה לך טיפוס וירידה מיותרים.
אם את רוצה לקצר את הקטע בין קונטמין לבונהום, קחי את האוטובוס עד לכנסיה.
חוץ מזה, אין שום צורך לקצר את הקטע קונטמין-בונהום. זה יום הליכה סטנדרטי לגמרי.
יש הרבה שהולכים מקונטמין עד העיירה לה שפייה ואפילו עד רפיוג מוטט.
הרבה יותר חשוב לא להישפך ביום הראשון ולחטוף שלפוחיות ברגליים ומתיחות גידים.
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
90 עמודים«<87888990>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.