ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
אמנון לנגי  
#1 נשלח : יום חמישי 10 נובמבר 2016 21:20:12(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

                                          

 

GR223 הוא שביל חוף באורך 185 ק"מ שמקיף את האי הספרדי מנורקה - האי המזרחי ביותר מבין האיים הבלאריים. השם מנורקה משמעותו "קטן (מינורי)", לעומת האי מיורקה "גדול (מג'ורי)". זאת החזרה השניה שלי למנורקה. ב 2014 הייתי באי בנופש של שבוע והלכתי קטעים מהחלק הצפוני. בסוף ספטמבר 2016 חזרתי להקפה מלאה ב 10 ימים. אני חייב לומר לכם שלאי הזה יש קסם יוצא דופן והטיול בו הוא חוויה מיוחדת.    


מפה של האיים הבלאריים (מסומנים באדום). מנורקה הוא האי הימני ביותר במפה. דרום מערבית לו נמצא האי מיורקה

 

 

שביל הסוסים (Camí de Cavalls) הוא שחזור מודרני של דרך פרשים עתיקה שהקיפה את האי לצרכי הגנה. השביל העתיק חיבר בין מבצרים, מגדלי שמירה, מגדלורים, עמדות תותחים ועיירות חוף, כך שניתן היה באמצעותו לשנע בקלות כוחות הגנה כנגד ניסיונות פלישה ימית של אוייבים. עם השנים הפכו חלקים מהדרך לקרקע פרטית, כך שרציפות השביל נפגמה ובהיעדר תחזוקה מתאימה הוא גם נהרס בחלקו. בתחילת המילניום הנוכחי, החליט הפרלמנט של האיים הבלאריים, להקצות כשני מיליון אירו לשיחזור הדרך כשביל הליכה/רכיבת אופנים (ובניגוד לשמו - תנועה בסוסים אסורה ברובו). השחזור נעשה בשני שלבים ובשנת 2011 נסתיימה המלאכה והשביל הוכרז כ GR223.  

 

השביל עובר בכל החופים היפים ביותר של מנורקה ובכל ערי החוף השוות. השביל מסומן ומשולט ברמה יוצאת דופן. אני לא נתקלתי בשילוט כל כך אינטנסיבי ומקורי (מסומן כולו בעמודי עץ נמוכים במרווחים של 10-50 מטר, כשעל כל עמוד כתוב מספר הקטע ומספור רץ של הקטע בין 1-199). הסימון כל כך טוב ומדויק עד שאין שום צורך במפה ואין שום אפשרות לאבד את השביל. כעזר נוסף מפוזרים גם כל כמה ק"מ שלטים עם תצלום אוויר של הקטע והסברים על הטבע של אותו קטע. בקטעים בהם השביל עובר בעיירות, הוא מסומן על עמודים בסטנדרט האירופאי של אדום לבן. 

 

ריכוז דוגמאות שונות של סימוני השביל:

 

 

ודוגמה לעמוד סימון של קטע. המספר העליון (16) הוא מספר הקטע והמספר התחתון (100) הוא מספור רץ של אותו קטע. המספור הרץ חשוב על מנת להתאפס על כיוון ההליכה

 

 

חלוקת המסלול לקטעים

המסלול מחולק ל 20 קטעים כשאורך כל קטע נע בין 5-15 ק"מ. המסלול במדריך השביל מחולק ל 10 ימי הליכה, כלומר 2 קטעי שביל ביום.
במפה להלן ניתן לראות את 20 הקטעים:

  

Stages

1/ Maó- Es Grau, 3h 30min/ 10 km/Grade: Medium

2/ Es Grau- Favàritx, 3h 30min/ 8’6 km/Medium

3/ Favàritx- Arenal d’en Castell, 5 h/ 13’6 km/ Medium

4/ Arenal d’en Castell- Cala Tirant, 4 h / 10’8 km/ Low

5/ Cala Tirant- Binimel·là, 4 h/ 9’6 km/ Medium

6/ Binimel·là- Els Alocs, 5 h/ 8’9 km/ High

7/ Els Alocs- Algaiarens, 4h 30min/ 9’7 km/ Medium

8/ Algaiarens- Cala Morell, 2h 10min/ 5’4 km/ Medium

9/ Cala Morell- Punta Nati, 3 h/ 7 km/ Low

10/ Punta Nati- Ciutadella, 4 h/ 10’5 km/ Low

11/ Ciutadella- Punta d’Artrutx, 5 h/ 13’2 km/ Low

12/ Punta d’Artrutx- Cala en Turqueta, 5 h / 13’3 km/ Medium

13/ Cala en Turqueta- Cala Galdana, 2h 30min/6’4 km/ Low

14/ Cala Galdana- Sant Tomàs, 4h 30min/ 10’8 km/ Medium

15/ Sant Tomàs- Son Bou, 2h 30min/ 6’4 km/ Low

16/ Son Bou- Cala en Porter, 3h 30min/ 8 km/ Medium

17/ Cala en Porter- Binisafúller, 4h 30min/ 11’8 km/ Low

18/ Binisafúller- Punta Prima, 3h 30min/ 8’1 km/ Low

19/ Punta Prima- Cala de Sant Esteve, 2h 40min/ 7’3 km/ Low

20/ Cala de Sant Esteve- Maó, 2h 20min/ 6 km/ Low

 

 

איך מגיעים? 

מגיעים בטיסה קצרה (כשעה) וזולה מברצלונה. יש 3 חברות לואו-קוסט שטסות מברצלונה למנורקה:  AirEuropa    Ryanair    Vueling     

מחירי הטיסות (הלוך+חזור) מברצלונה למנורקה נעים בשיא העונה (יוני-ספטמבר) בין 70-90 אירו ומחוץ לעונה בין 40-60 אירו. בינואר-פברואר אפשר למצוא מחיר של 30 אירו. 
גם חברת איבריה טסה באופן סדיר למנורקה, אך היא כמובן לא יכולה להתחרות במחירים הנמוכים של חברות הלואו-קוסט הנ"ל. 

 

מתי מומלץ ללכת את השביל? 

הכלכלה של מנורקה מבוססת באופן כמעט מוחלט על תיירות נכנסת. לכן בעונת החורף שמתחילה באוקטובר ומסתיימת באפריל, האי נכנס להקפאה ורוב המלונות והמסעדות נסגרים. פה ושם נשארים מקומות פתוחים עד לתחילת נובמבר אבל מאמצע נובמבר ועד לאמצע מרץ, אין כמעט שום דבר פתוח ורבים מהתושבים, שפרנסתם תלויה בתיירות, פשוט נוטשים את האי. בשיא העונה (יולי-אוגוסט) מציפים את האי המוני ספרדים, צרפתים וגרמנים צעירים, שמחפשים מקום קסום וזול להוריד בו את הבגדים ולהשתזף בעירום מלא. מנורקה (בנוסף לאי הקטנטן פורמנטרה) נחשבת לגן העדן של הנודיסטים. מחוץ לעונה, הרכב התיירות משתנה דרמטית. בספטמבר ואוקטובר מגיעים לאי בעיקר בריטים, גרמנים ורוסים מבוגרים שמנצלים את המחירים הזולים של סוף העונה ואת שלל המבצעים במלונות. מספר הנודיסטים צונח בתלילות והעומס בחופים יורד. אז מתי מומלץ ללכת את השביל? כדי לענות על השאלה הזאת, כל אחד ואחת צריכים לשאול את עצמם מה מושך אותם? אם הם רוצים להיחשף להרבה עירום אטרקטיבי של צעירים וצעירות ולהשתתף בחגיגות חוף-ים-ואלכוהול, אז ללא ספק הם צריכים ללכת את השביל ביולי-אוגוסט. אם הם רוצים מחירים זולים (לפעמים ממש בקיצוניות) והרבה פחות עומס בחופים ובעיירות, אז טיול באפריל-יוני ובספטמבר-אוקטובר יענה על מבוקשם. מבחינת מזג האוויר, אין בעיה לטייל בשיא העונה כי הטמפ' הממוצעת בקיץ היא 25 מעלות ורוח נעימה מנשבת רוב הזמן. הטבלה להלן מסכמת את כל הנתונים שצריך לדעת על מז"א במנורקה. 

 

ניתן לראות כי ביוני יולי ואוגוסט, כמעט לא יורד גשם באי (1-2 ימי גשם בחודש), טמפ' המים מושלמת לרחצה (כמעט ים טרופי) ויש 15 שעות אור ביום כשמעל 90% מהזמן אין עננות. לא פלא שהאי נחשב מושלם לשיזוף ולרחצה. בחודשים אפריל-מאי הים עדיין קר לרחצה אך באוקטובר הוא חמים למדי. 

 

סגנון השביל 

GR223 הוא שביל חוף קלאסי שאף פעם לא מתרחק מהחוף וכמעט תמיד נמצא במרחק תצפית ממנו או ממש נע עליו. אפשר לחלק את השביל לשלושה סגנונות נוף. בחלק המזרחי והמערבי, קו החוף הוא מצוקי ברובו ויש מעט מאוד חופים חוליים. בחלק הצפוני השביל נע בתוואי פראי ופחות מישורי ויש הרבה חופים חוליים בצבע חום-אדום, בגלל ריבוי תחמוצות ברזל. החוף הצפוני גם מתאפיין בהרבה סחף של אצות ים מסוגים שונים, כך שחלק מהחופים מכוסים באצות. בחלק הדרומי נמצאים כמעט כל החופים הלבנים שמזכירים את איי סיישל. השביל בדרום הוא ברובו מישורי ועובר כל כמה ק"מ בחוף קסום אחר. צפון האי מיושב בדלילות יחסית לחלק הדרומי. המרחקים בין מקום יישוב אחד לשני בצפון הם לפעמים 20 ק"מ. בחלק הדרומי יש עיירת חוף כל עשרה ק"מ ולפעמים כל 5 ק"מ. השביל מאוד נוח להליכה ואף פעם לא צריך לפלס דרך בין קוצים ודרדרים. כמו שנכתב קודם לכן, זה שביל שמסומן באופן אבסולוטי כך שאין שום צורך במפה וממש לא ניתן לאבד את השביל. את המסלול מומלץ ללכת בנעלים קלות ועם תרמיל מינימלי, או בלי תרמיל כלל (באי פועלת חברה ותיקה ופופולרית להעברת ציוד ואירגון ההליכה - ראו קישור בהמשך)    

 

לינה, אוכל ומים 

באי שכולו תיירות, לא מפתיע שיש היצע מדהים של מלונות, מוטלים, פנסיונים, B&B וילות ודירות להשכרה. יש בעיית לינה רק בחלק הצפוני בין העיירה Platges de Fornells

והעיירה Cala Morell. זה קטע ארוך של 35 ק"מ שבו אין אף מלון ויש רק מסעדה אחת. זה גם הקטע הכי קשה והכי מרשים מבחינת נוף. אני פתרתי את הבעיה בלינה באוהל, אבל מי שמעדיף לינה מסודרת ומקלחת חמה, צריך לארגן לעצמו הקפצה מתוך הקטע. יש חברה שעושה הקפצות כאלה בתשלום. פרטים בהמשך. במהלך חודשי הקיץ הלילות חמים ואפשר לישון בחופים על שמיכה או מזרן בלי שום דבר נוסף. מי שבוחר לישון כך, ימצא את עצמו בין עשרות צעירים שישנים זרוקים על החוף. אין במנורקה שום מגבלה על לינה באוהל בחופים. השלטים רק מבקשים מהלנים בחוף להשתדל לשמור על הסביבה האקולוגית. מבחינת אוכל, השביל עובר במכוון בהמון סופרמרקטים קטנים. למעשה הוא לא מחמיץ כמעט אף סופרמרקט זמין ומי שרוצה לחסוך, יכול לקנות אוכל מוכן בסופר או אוכל לבישול עצמי. מסעדות יש בשפע, בכל עיירת חוף, כך שאין בעיה גם לאכול וגם למלא מים. מי שהולך בשיא הקיץ צריך לסחוב כ 3 ליטר מים בחלק הצפוני המבודד ויכול להסתפק ב 1-2 ליטרים בשאר הקטעים. אין לאורך המסלול נחלים ומעיינות שמהם ניתן למלא מים. יש להצטייד במים בעיירות.   
 


האבחנה בין חופים ומפרצים בשפה הספרדית/קטלאנית
 

כדאי להכיר מראש את האבחנה בשפה הספרדית והקטלאנית בין חוף לבין מפרץ. חוף רחצה נכתב Platja (מבוטא פלייה) בעוד שמפרץ נכתב Cala. 
רוב חופי הרחצה נמצאים במפרצים אז כמעט כל המקומות במפה יתחילו ב Cala, למשל: מפרץ גלדנה (Cala Galdana). אבל על השלט שמכוון לחוף יכתב Platja

 

 

חברה להעברת ציוד, ארגון לוגיסטי מלא של ההליכה, הקפצות אל השביל ומתוך השביל - קישור לאתר החברה

 

 



קישור למפת גוגל מפורטת של המסלול ועליה סימון המסלול הרשמי + הקלטות ה GPS שלי בנוסף לסימון מלונות, מסעדות וחופים: מפת גוגל 



 

 

הורדת קובץ ובו סריקה של מפת המסלול המצורפת למדריך באנגלית (קנ"מ 1:75,000) => menorca.zip 

 

 

 

האתר הרשמי של השביל (כולל גרף, תצ"א ותמונות של כל קטע שביל) 

 

 

 

איפה הכי כדאי להתפשט במנורקה? => קישור לחופי הנודיסטים הכי שווים ופינות חמד נסתרות

 

 

 

מפה טופוגרפית של מנורקה (פריט מיותר במסלול הנוכחי)

 

מדריך השביל באנגלית (פריט מיותר לגמרי שלא תורם כלום). 

 

 

לינת לילה ראשון בחוף Cala Tortuga

 

 דוגמה אופיינית לשמירה על הצומח 
 

 

 מפרץ קטן קלאסי

 

 

 ירידה לחוף הרחצה ליד העיירה Platges de Fornells
 

  

Cala Algaiarens - חוף הנודיסטים המפורסם והיפה ביותר. כשהייתי כאן ביולי 2014, החוף היה עמוס בצעירים וצעירות עירומים. בסוף ספטמבר נשארו רק בודדים. 

 

  

 סגנון החוף המצוקי בחלק הדרום מערבי של האי

  

 

 סוס משוטט בחלק הצפוני לפני Cala del Pilar‏

 

 

Cala del Pilar‏ - אחד החופים המושלמים בחלק הצפוני

 

 

 Morro d'Alcaufar - מבצר לפני העיירה Alcaufar בחלק הדרום מזרחי של האי

 

 

 Cala Pregonda - המפרץ המושלם ביותר במנורקה וכמובן גם המפורסם ביותר. עמוס בסופי שבוע. 
 

 

 

 Platja de Bellavista - מי אמר מלדיבים ולא קיבל? 

 

 

 

 נוף מצוקי אופייני בחלק הצפון מערבי אחרי Cala Morell

 

 

חייב להודות שבמסלול הזה יצא לי לשתות סנגריה לא פחות ממים. חצי ליטר סנגריה מושקעת עולה 6 אירו ועושה שמח בלב ובנשמה. 

 

נערך ע"י משתמש יום שישי 18 נובמבר 2016 15:28:04(UTC)  | סיבה: לא צויינה

thanks 6 תודות למשתמש אמנון לנגי על הודעה מועילה זו.
ישר.א ב 14/11/2016(UTC), stardust ב 16/11/2016(UTC), Eli TheHiker ב 16/11/2016(UTC), יובלש ב 16/11/2016(UTC), a-v-i ב 16/11/2016(UTC), io_travel ב 19/11/2016(UTC)
מממן
זמי1  
#2 נשלח : יום ראשון 13 נובמבר 2016 13:59:20(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
שמענו וקראנו על השביל הזה...
לא סתם רואים את ידידנו אמנון בחצי גוף חשוף (ואיפה החצי השני?)
וכוס יין בידו הימנית.
אמנון לנגי  
#3 נשלח : יום ראשון 13 נובמבר 2016 16:22:51(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

נשלח במקור על ידי: זמי1 עבור להודעה מצוטטת
וכוס יין בידו הימנית.

 

סנגריה רוזה!! המרענן הרשמי של מנורקה. קומבינציה של יין צעיר, ברנדי, שנפס, מיץ תפוזים ופירות חתוכים.  
זה היה שבוע עם מעט מאוד ביגוד :) החצי התחתון של התמונה שלי למעלה לא מתאים לנפשות עדינות. 

נערך ע"י משתמש יום רביעי 16 נובמבר 2016 20:46:59(UTC)  | סיבה: החלטתי לא לפרסם כאן תמונות עירום, אפילו שהעירום נפוץ מאוד במנורקה

זמי1  
#4 נשלח : יום שני 14 נובמבר 2016 11:52:01(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
ואני מציע , בגלל חומרת העניין, טיול פורום ביולי 2017.
לא סתם הולכים מעט כל יום.
יענקל'ה סער  
#5 נשלח : יום שני 14 נובמבר 2016 13:41:11(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

אני תוהה למה יש מספרים זהים לשביל במנורקה ולשביל בצרפת?

יש עוד איזה קשר בניהם פרט לעובדה שבשניהם הולכים לאורך חוף ים?

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
אמנון לנגי  
#6 נשלח : יום שני 14 נובמבר 2016 15:24:00(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

נשלח במקור על ידי: יענקל'ה סער עבור להודעה מצוטטת
אני תוהה למה יש מספרים זהים לשביל במנורקה ולשביל בצרפת? יש עוד איזה קשר בניהם פרט לעובדה שבשניהם הולכים לאורך חוף ים?


הצרפתים לא סופרים אף אחד. יש להם את המספור הרץ שלהם, אולי בגלל שהם היו הראשונים לפתח את תרבות ההייקינג.
יש עוד הרבה כפילויות. למשל, GR11 הצרפתי הוא שביל בפריס בלי שום קשר לשביל הספרדי בפירנאים. 

thanks 1 משתמש הודה ל אמנון לנגי עבור הודעה מועילה זו.
יענקל'ה סער ב 14/11/2016(UTC)
זמי1  
#7 נשלח : יום שני 14 נובמבר 2016 15:49:22(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות
Gran Recorrido בספרדית
Grandes Randonnées בצרפתית
כל אחד וה- GR שלו
זמי1  
#8 נשלח : יום שני 14 נובמבר 2016 15:55:16(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,609
ישראל

קיבל תודה: 101 פעמים ב 73 הודעות

צלמנו הצליח ללכוד בעדשת מצלמתו את חברי חוג ההולכים המקומי מקימים טרפ ענק לקראת ההולכים המבקרים מישראל.

http://webspace.webring.com/people/qw/will_golden/BornDifferent/HBPackingUp.JPG

 

נערך ע"י מנהל יום שלישי 15 נובמבר 2016 15:04:22(UTC)  | סיבה: לא צויינה

יענקל'ה סער  
#9 נשלח : יום שני 14 נובמבר 2016 18:57:30(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

ראיתם את עגלות הציוד שלהם? רעיון מעניין think 

אבל לא מתאים ל PCT, הן נראות לי כבדות מאוד.

צריך פרד על מנת למשוך אותן.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
אמנון לנגי  
#10 נשלח : יום שלישי 15 נובמבר 2016 16:30:35(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות
הודעה ראשית מוכנה. אם יש שאלות, אשמח להוסיף אינפורמציה.
יובלש  
#11 נשלח : יום רביעי 16 נובמבר 2016 17:45:24(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

תודה על האינפורמציה המפורטת והתמונות שעושות חשק.

בהחלט מפתה לצאת.

אני מוצא את זה די משעשע שיש חברות להקפצת ציוד איפה שאפשר להסתדר גם בלעדיהן (TMB, SWCP, GR223)
ואין שירות כזה בשבילים שזה ממש נחוץ.

לגבי הליכה בשביל ביולי-אוגוסט אתה מציין שאין בעיה והטמפ' הממוצעת 26
השאלה היא אם מכיוון שמדובר באי מוקף ים גדול הטמפרטורה הזו לא מלווה בלחות כבדה (כמו במישור החוף אצלנו בקיץ)
שהשילוב ביניהם מייצר עומס חום די כבד. מניחוש-זה בדיוק המצב.

*עריכה-ראיתי בטבלה שהבאת שיש גם עמודה של לחות יחסית והיא נעה סביב 70%

שילוב הטמפ' והלחות נותן עומס חום בינוני. לא סכנת חיים אבל מבחינת ההנאה והנוחות האישית כנראה שמאי-יוני וספטמבר-אוקטובר נוחים יותר.

נערך ע"י משתמש יום רביעי 16 נובמבר 2016 17:53:38(UTC)  | סיבה: לא צויינה

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
אמנון לנגי  
#12 נשלח : יום רביעי 16 נובמבר 2016 17:58:25(UTC)
אמנון לנגי


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 27/02/2003(UTC)
הודעות: 4,020
גבר
ישראל
מיקום: ירקונה

תודות: 924 פעמים
קיבל תודה: 839 פעמים ב 634 הודעות

הלחות לא כל כך גבוהה (פחות מ 70% לחות בשיא הקיץ) ובנוסף יש כמעט תמיד רוח, כך שזה לא מרגיש כבד כמו אצלנו.
חוץ מזה, הרעיון הוא שקופצים למים בכל הזדמנות שיש וכל השביל הזה הוא הזדמנות אחת מתמשכת של רחצה.
אתה צריך גם לזכור יובל, שעושים את המסלול הזה בנעלי התעמלות, תיק גב קליל ולובשים בעיקר קרם שיזוף.
אני הייתי שם ביולי ובספטמבר. היה אמנם חם, אבל לא היה אף פעם מעיק.

יענקל'ה סער  
#13 נשלח : יום רביעי 16 נובמבר 2016 18:03:24(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

נשלח במקור על ידי: יובלש עבור להודעה מצוטטת



אני מוצא את זה די משעשע שיש חברות להקפצת ציוד איפה שאפשר להסתדר גם בלעדיהן (TMB, SWCP, GR223)
ואין שירות כזה בשבילים שזה ממש נחוץ.

שרותי הקפצת ציוד יש בשבילים שיש בהם הרבה מאוד אנשים. הם מיועדים לכאלה שסוחבים אוכל ומים

ליום אחד בלבד. השרותים האלה אינם מיועדים למשוחררי צה"ל, גם אם הם סיימו את השרות שלהם בשנות ה-80....cool

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יענקל'ה סער  
#14 נשלח : יום רביעי 16 נובמבר 2016 18:04:36(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

ללבוש רק קרם שיזוף זה לא בריא.... מאוד לא בריא.... naughty

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
יובלש  
#15 נשלח : יום חמישי 17 נובמבר 2016 12:38:33(UTC)
יובלש


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/08/2009(UTC)
הודעות: 804
ישראל

תודות: 118 פעמים
קיבל תודה: 214 פעמים ב 145 הודעות

נשלח במקור על ידי: יענקל'ה סער עבור להודעה מצוטטת

נשלח במקור על ידי: יובלש עבור להודעה מצוטטת



אני מוצא את זה די משעשע שיש חברות להקפצת ציוד איפה שאפשר להסתדר גם בלעדיהן (TMB, SWCP, GR223)
ואין שירות כזה בשבילים שזה ממש נחוץ.

שרותי הקפצת ציוד יש בשבילים שיש בהם הרבה מאוד אנשים. הם מיועדים לכאלה שסוחבים אוכל ומים

ליום אחד בלבד. השרותים האלה אינם מיועדים למשוחררי צה"ל, גם אם הם סיימו את השרות שלהם בשנות ה-80....cool

הפוך גוטה, הפוך.

אין הקפצת ציוד בשבילים שבהם הבקתות אינן נגישות אלא ברגל. בד"כ אלו שבילים שהם גם יותר טכניים ומאתגרים פיזית ולכן אין בהם הרבה הולכים.

בכל מקרה, למרות שאני עונה בדיוק להגדרה שלך (שחרור ינואר 82') דווקא השתמשתי בשירותי הקפצת הציוד ב-TMB וב-SWCP

אבל כעניין של נוחות ולא כעניין של צורך. אני מאמין שיכולתי לעשות את ה-TMB גם עם ציוד מלא על הגב ובטוח בכך ככל שמדובר ב-SWCP

אבל יש פה מישהו שהחתימה שלו היא "באנו להנות" וזה בדיוק גם המוטו שלי.

while hiking in nature take nothing but pictures and leave nothing but footprints
ItaiG  
#16 נשלח : יום חמישי 17 נובמבר 2016 13:01:47(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

איזה יופי, משהו רגוע ונוח יחסית, נראה שביל מצוין להתחלה למי שרוצה להתחיל לטייל באירופה!

A summit a day keeps the doctor away
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.