ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
Prov  
#1 נשלח : יום חמישי 07 דצמבר 2017 01:09:47(UTC)
Prov


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/07/2015(UTC)
הודעות: 20
ישראל

תודות: 7 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים ב 5 הודעות

 

טנריף – האי הראשי והגדול ביותר באיים הקנריים (הכוללים גם את פורטה-ונטורה, גראן קנריה, לאנזארוטה, לה פאלמה, לה גומרה ואל היירו) הנמצאים כ100 ק"מ מחופי מרוקו. נקרא גם אי האביב הנצחי תודות למזג האוויר הנעים השורר בו לאורך כל ימות השנה ונע באזור החוף בטמפ' בין 20-30 מעלות. האזורים ההרריים יותר כמובן קרירים בהרבה ובערב הטמפ' יכולות לרדת לאזור ה10 מעלות גם בעיירות החוף.

 


דרכי הגעה לאי: לאי שני נמלי תעופה צפוני ודרומי, Aeropuerto de Tenerife Norte /Aeropuerto de Tenerife Sur. אליהם קיימות טיסות תדירות מרחבי אירופה ובעיקר של חברת איבריה ממדריד, טיסות אלה עמוסות אפילו בחודשי נובמבר, תקופה בה המערב אירופאים מחפשים מקום חם להשתזף בו. ואכן רוב התיירות מקורה בגרמנים, ספרדים, בריטים, אירים, דנים וכו' שמחפשים להשתזף על חופיו הדרומיים של האי, חופים סלעיים ובעלי חול שחור (ובחלקם חול מיובא מהסהרה). אזורים אלה מתויירים לעייפה ובד"כ מלאים במשפחות עם ילדים ונופשים בגילאי 35 ומעלה.

 

למגיעים לשדה התעופה הצפוני כדאי להישאר בעיירה La Laguna הסמוכה מאוד לנמל תעופה ומשם לצאת למסלולים יומיים בפארק Anaga או לחלופין לתפור מספר שבילים בתוך הפארק לכדי מסלול של יומיים-שלוש. העיירה לה לגונה צעירה ותוססת תודות לאוניברסיטאות מקומיות, ניתן למצוא הרבה מסעדות, ובארים ואוכל לא רע בתוך העיירה. בהוסטל שלנתי בו (לה טררה) מתקיימת הופעת מוסיקה מקומית כל יום חמישי בערב והאווירה מעולה. 

 


כלכלה: תשתיות האי מתוחזקות היטב ורכבים ניתן לשכור במחירים זולים יחסית (סיטרואן סי1 ב25 אירו ליום כולל החזרה בנמל תעופה ודלק), המחירים על האי נעים בין רבע מהמחיר בארץ באזורים פחות מתויירים ל70% באזורים המתויירים מאוד כך שסעודה ליחיד באזור מתוייר לא צריכה לעלות יותר מ20 אירו לאדם כולל יין ומנה ראשונות.

 

לינה: לנוסעים לבד או כאלה שרוצים בחברתם של אנשים אחרים מומלץ ללון בהוסטלים שמחירם נע בין 15 אירו ללילה ל30 אירו (לפעמים כולל ארוחת ערב, ולרוב כולל ארוחת בוקר דלה). האווירה בד"כ טובה בהוסטלים וכמעט תמיד מוצאים אירופאים בעלי אנגלית רהוטה לדבר איתם מעל בקבוק יין.
לינה במלונות תתברר כאופציה יקרה במיוחד עם מחירים שמתחילים מ100 אירו ללילה ומטפסים מהר מאוד באזורים התיירותיים. עם זאת ראוי לציין שבעיירות שלא נמצאות במכרזי התיירות כדוגמת וילהפלור, ניתן למצוא חדרי מלון ב40 אירו ללילה ותוספת של עוד 20 אירו בשביל חצי פנסיון.

 

שפה: השפה הרשמית היא ספרדית, רוב המקומיים אינם דוברי אנגלית אבל ישתמשו בגוגל טרנסלייט בשביל לקחת הזמנה במסעדה. כמו כן יש הרבה "מקומיים" שהם למעשה אירופאים (ספרדים, צרפתים וכו') שבאו לטנריף לעבוד ולפעמים נשארו, בד"כ אתם תתקלו בהם בהוסטלים ובמסעדות מכיוון שהם יהיו דוברי האנגלית. לכן כדאי לחדד את הספרדית שלכם אם אתם רוצים להתיידד עם המקומיים אבל תצליחו להסתדר גם בלי.

 

התניידות: קיימת מערכת אוטובוסים, titsa, אשר נסיעה בודדת בה תעלה לכם בערך 2.5 אירו וניתן לקנות כרטיס טעון בשם , bono card, ובו ניתן לטעון 15 או 25 אירו (למיטב הבנתי, לא רכשתי אחד). יותר מומלץ לשכור רכב ולהתנייד באי באמצעותו, נסיעות באוטובוס בין האזורים השונים יכולות לקחת חצי יום (מוביט נתן לי 300 דקות מסנטה קרוז לטיידה).
דאגו לתדלק לפני הכניסה לפארקים, באנאגה, בטיידה ובטנו אין תחנות דלק.

 

חירום ותקשורת:
מספר חירום: 112
קידומת: 34+ - ספרד
קליטה: קיימת קליטה טובה של דור רביעי ושלישי בכל האי למעט בקניונים הצרים ובוואדיות, ושלושת החברות סלולר ששולטות באי הן   Orange, Movistar, Vodafone.
ניתן לראות פה את מפת הקליטה באי

 


אזורי טיול: האי טנריף מחולק למספר אזורים ראשיים לטיול בהם ועוד מספר מסלולים שמפוזרים באזורים אחרים.

אנאגה בצפון מזרח, שמתאפיין בגובה של 600-1000 מטר, הררי עם יערות על הרכסים וודיות מכוסות צמחי קקטוס ונוף מרשים לים.

 

טיידה שבמרכז האי אשר מתאפיין במכתש גדול שבמרכזו נמצאת פסגת ההר טיידה, גובה המכתש הוא בערך 2000 מטר מעל פני הים וכאשר גובה הפסגה הינו 3700 מטר.
העלייה לרכבל העליון (כ170 מטר מהפסגה) לוקחת כ10 דקות ברכבל ועולה כ27 אירו לאדם (קיימים כרטיסים יקרים יותר המשלבים תצפית כוכבים בלילה וכו') היא מאפשרת שהייה של שעה באזור הרכבל העליון, מספיק זמן בשביל לעשות את מסלולים 11 ו12 שאינם מובילים לפסגה אך כן מובילים לנקודות תצפית לכיוון צפון מזרח ודרום מערב. מומלץ להצטייד בכרטיסים כמה ימים קודם לכן דרך האינטרנט אחרת תיאלצו לקנות כרטיס במקום לשעה מאוחרת יותר ולהמתין בד"כ קרוב לשעתיים.

 

טנו אשר נמצא בצפון מערב ומאופיין בעיירות קטנות, מצוקים, קניונים, ואדיות ורכסי הרים שמאפשרים נוף מרשים של האי לה גומרה מצד אחד ופסגת הטיידה בצד השני.

 

החוף המזרחי- אזור מרוצף בעיירות קטנות לאורך הכביש המהיר המתחיל בנמל התעופה הדרומי ומסתיים בעיר סנטה קרוז. כולל בתוכו את פארק Güimar אשר כולל בתוכו את הפירמידות של גוימר וניתן לעשות בו מסלול של יום, מלבד זה אינני יכול להמליץ על האזור הזה לטיול או לנופש, מדובר בעיקר בעיירות עניות וללא אטרקציות למיטיבי לכת (או בכלל).

 

לאס אמריקאס- האיזור הדרומי והמתוייר ביותר באי וכולל בעיקר מלונות\ריזורטים טיילות וחופי רחצה וגלישה, כולל בתוכו עיירות כמו קוסטה אדחה, לוס קריסטיאנוס ועוד, יכול להיות אזור טוב ללון בו למי שמתכנן לטייל בטנו.


 

 

מסלולים מומלצים: אני מצרף מסלולים מומלצים שמצאתי בעלון על האי אשר כלל מפה שלך כל האי עם האזורים השונים ומסלולים מומלצים, הוא מנה לא פחות מ72 מסלולים וסימן אותם על המפה של האי כאשר בחלק האחורי הוא בחר במומלצים ביותר, אותם אצרף, מלבד זאת אצרף גם את המסלולים שעשיתי בפועל וכאלה שאני יכול להמליץ יותר ופחות עליהם.
מילה כללית על השבילים, השבילים הרשמיים מתוחזקים היטב וברורים בטח, מסומנים בד"כ בצבעי צהוב לבן (ואיקס צהוב לבן בצומת דרכים על דרך שאינה נכונה), עם זאת קיימים עוד המון מסלולים פחות רשמיים וחלקם לא מוכרזים (אינם בעלי שם ומספר), ניתן לראות אותם בבירור על המפות של Openadroidmaps על האיים הקנריים(CanaryIslands). מי שמתכנן לאלתר לעצמו מסלול בעזרת המסלולים הפחות רשמיים כדאי שינקוט במשנה זהירות ויבין את טופוגרפית השטח, אתם עלולים להיקלע למסלולים שהעבירות בהם בעייתית, שאינם מסומנים היטב בשטח ושיצריכו ממכם הסתכלות מתמדת על המפה והGPS.
כמו כן נדמה שענף הטיולים הרגליים בצמיחה בטנריף כך שכל יום מתווספים שבילים נוספים לרשימת השבילים הרשמיים ונדמה שאלו מתוחזקים היטב. באי פועלות חברות תיירות שיספקו שירותי הסעה לנקודת ההתחלה ומנקודת הסיום חזרה למלון, יתנו לכם סיפור דרך מנויילן וישלחו אתכם לדרככם.

 

אנאגה – באנאגה קיימים מספר מסלולים רשמיים מתוחזקים היטב, מפה מקומית של המסלולים והמלצות ניתן להשיג בנקודה קרוז דל כרמן, המקום שופע בנקודות תצפית ולאלה שנוחתים בצפון אני ממליץ לא לשכור רכב עדיין, ולהתחיל מסלול באנאגה ע"י חיבור של מספר מסלולים שונים, את הלילות ניתן להעביר בהוסטלים ייעודיים בנמצאים בתוך השמורה בעיירות השונות וניתן בכיף להעביר 3 ימי טיולים ע"י חיבור מסלולים. כמו כן קיימת תחבורה ציבורית מתוך העיירות שתעזורק לכם להגיע בין נקודות בשמורה. אני ממליץ לא ללכת על שבילים שאינם רשמיים, גם אם הם ברורים בשטח חלקם נוטים להגיע למקומות עם מעברים בעיתיים.
אני מצרף את המפה של האזור יחד עם רשימת המסלולים ומספר השעות שאמור לקחת בשביל לעשות כל אחד מהם.

מפת הפארק אנאגה
מסלולים אנאגה

טיידה אני ממליץ למי שאינו מתכוון לעלות לרכבל העליון ברגל (דרך פיקו ויאחו) לקחת את הרכבל ולעשות את שני המסלולים הקצרצרים סביב הרכבל.

 

 

1. פסגת גואחרה – מסלול מעגלי שמתחיל מחניון המלון פאראדור, משכו כ5 שעות הליכה לערך והקושי הוא בינוני, יש לקחת בחשבון את מז"א אשר בתקופה זו (אמצע נובמבר) היה בהיר וקריר 7 מעלות (כשבמישור החוף 22 מעלות) ורוחות של 30-40 קמ"ש. מתחיל בהליכה קצרה במישור סלעי געשי עד לחציה של GR131, ממשיכים בעליה במסלול 31 אשר ברור בשטח, מגיעים להתפצלות ופונים עם שביל 15 לכיוון צפון מזרח, השביל מתפתל מתחת למצוקי ההר ותוך שעתיים של הליכה תגיעו לפסגה הקרירה אשר בה נמצא מצפה כוכבים מהמאה ה19, מבנה נמוך אשר מאפשר מחסה מהרוח המנשבת בעוצמה. ללא ביגוד חם לא ניתן להישאר בפסגה יותר מרבע שעה. חוזרים חזרה לשביל 15 וממשיכים איתו עד למפגש עם GR131, פונים שמאלה לכיוון צפון עד שמגיעים לכביש עפר למרגלות הפסגה, פונים שוב שמאלה וממשיכים עם הנתיב עפר כ40 דקות הליכה עד שמגיעים למישור הסלעי וחוצים אותו חזרה לחניה של הפאראדור.
גואחרה

 

2. מונטנה בלאנקה ופיקו ויאחו - בקרוב

 

טנו – מומלץ להסתובב עם רכב באזור בנוסף לטיולים הרגליים קיימות הרבה נקודות תצפית לאורך הכביש המתפתל שיספקו נוף פנורמי מרשים.

 

1. אל פאלמר- לוס באיילאדרוס-באראקן-אל פאלמר – מסלול שמאפשר הצצה להר פאלמר המצולק להחריד עם סיפור שובר לב על הרס ההר בידי כורי מתכות חמדנים, לאחר הליכה של שעה במסלול PRTF57 אשר מתחיל סמוך למסעדת La Zahorra (מסעדה לא רעה בכלל עם אוכל מקומי טוב ומחירים נוחים) אשר לאט לאט הופך לתלול ומפותל יותר מגיעים לנקודת התצפית הראשונה ממנה ניתן לראות בבירור את העמק ומעליו את פסגת הטיידה, לאחר מכן ממשיכים עם המסלול בתוך יער, מגיעים למקדש קטן של מריה הקדושה ומיד לאחר מכן לעיירה לוס באיילדרוס אשר בה ניתן לקנות גבינת עזים ולשתות קפה. מתוך העיירה פונים עם כביש צר למסלול PRTF51 בכיוון דרום, לאחר כחצי קילומטר הכביש יגמר ויתחיל מסלול שהולך לצידו של רכס הבאראקן ויאפשר הצצה לנוף מצוקי מדהים כשבאופק ניתן להבחין באי לה גומרה ובאי לה פאלמה. ממשיכים עם השביל הזה עד שמגיעים לנקודת תצפית הנמצאת כ50 מטר מהכביש, כאן ניתן לרדת לשביל מסומן אבל לא רשמי שמוביל חזרה לתוך העיירה אל פאלמר (השביל ברור בשטח מתון ונימצא לצידו של כביש עפר לחקלאים באזור), בתוך העיר נותרת עוד הליכה של 20 דקות עד לנקודת ההתחלה.

 

2. מאסקה - מסלול מתוייר מאוד ויפהפה בו ניתן לחוות את היופי של אזור טנו ולרדת בקניון מדהים עד לקו החוף, לאחר מכן לקחת שיט ולהשקיף על "סלעי הענקים".
את המסלול מתחילים בעיירה Los Gigantes שנמצאת דרומית למאסקה, שם מחנים את האוטו על המזח אם אפשר (מכיוון ששם תרדו מהשיט בסוף המסלול) או קצת יותר לתוך העיירה. בכניסה לאזור המזח תמצאו נקודת מודיעין תיירותית ומעט אחרי במורד הכביש תמצאו חנות גלידה ולידה חנות ובה ניתן לרכוש כרטיסים לשיט מחוף מאסקה, אני ממליץ בחום לקחת את השיט מכיוון שאין דרך אחרת לחזור מסוף המסלול מלבד לעלות חזרה לעיירה מאסקה באותה דרך שבאתם, כמו כן אני ממליץ להזמין אותו לחצי שעה עד שעה מהרגע שאתם אמורים לסיים.
השיט עולה 10 אירו לאדם. מכאן לוקחים מונית לכיוון העיירה מאסקה, מונית שתעלה לכם 25 אירו (כדאי להתחלק עם נוסעים אחרים או להתארגן עם שני רכבים אבל קחו בחשבון שהנסיעה הינה חצי שעה בכביש צר, תלול מאוד ומפותל מאוד).
מרגע הגיעכם לעיירה המסלול מסומן ע"י שילוט וברור מאוד בשטח (מלבד עשרות האנשים שילכו איתכם במסלול), פשוט יורדים במתינות דרך הקניון במסלול שאורכו 3-4 שעות, לכל אורך המסלול נחשף בפניכם נוף קניוני מרהיב, נקיקי סלע ומערות ולעיתים עזים בתוכן. אחרי כשעתיים לערך בתוך המסלול ישנה סטיה קטנה שאנשים אינם מכירים והיא מאפשרת לתצפת לתוך המערות באזור ולהמשיך חזרה אל המסלול (אולי תיראו קבוצות עם מדריך מקומי הולכים לשם). לבסוף תגיעו אל החוף שם יחכה לכם פקיד של חברת השיט (שימו לב שיש 3 חברות שונות) שיכווין אתכם אל המזח. קשה מאוד להיכנס למים דרך החוף, אך מהמזח הסלעי ניתן לקפוץ למים ולחזור חזרה אליו דרך סולם שנמצא בצידו, חווייה מאוד מרעננת ומומלצת. במהלך השיט תוכלו לתצפת על "סלעי הענקים" (ומשם גם העיירה לוס גיגאנטס שואבת את שמה) ובהגיעכם חזרה לעיירה תוכלו לקנח בגלידה טעימה ולהנות מרצועת חוף קטנה ומתויירת עם גישה נוחה למים.

 

3. טאמאימו (מסלול לאורך הנחל) - בקרוב

 

ארונהמסלול קצר לפיסגת רוקה דל קונדה. המסלול אינו מעגלי מתחיל בפאתי העיר ארונה אשר סמוכה לקוסטה אדחה (דרומית לטנו), מסלול קצר יחסית של 3 וחצי שעות עם דרגת קושי קלה ומזג אוויר חמים, המסלול יחסית מתוייר ומתחיל בחציית ואדי בעומק של 20 מטר ולאחריו עליה תלולה יחסית לפסגה, בפסגה עצמה ניתן לצפות בנוף של כל חוף פלאיה דה לאס אמריקאס מצד אחד ולהשקיף לפסגת הטיידה בצד השני. את הדרך חזרה עושים באותו מסלול בדיוק עד לנקודת ההתחלה.

 

מסלולים נוספים מהקטלוג:

1. מסלול צ'אסנה באזור וילהפלור
2. מסלול גאראצ'יקו צפונית לטנו
3. מסלול גוימאר בחוף המזרחי
4. מסלול PRTF 11 באיזור אנאגה
5. מסלול רמבלה דה קסטרו בחוף הצפוני
6. מסלול לאדרה דה טיגאיגה בחוף הצפוני

העמוד הזה ימשיך להתעדכן, חשוב לי קודם כל לשים משהו ואני אשפר ואוסיף עוד תוכן עם הזמן וככל שאעבור על הרשימות והתמונות שלי מהטיול.
כמובן כדאי מאוד לקרוא את הבלוג של צביקה בשביל עוד מידע שפיספסתי וסיפור דרך.

נערך ע"י משתמש שבת 09 דצמבר 2017 22:39:09(UTC)  | סיבה: הוספת מפות

thanks 8 תודות למשתמש Prov על הודעה מועילה זו.
ישר.א ב 07/12/2017(UTC), אמנון לנגי ב 07/12/2017(UTC), io_travel ב 08/12/2017(UTC), קיפי קיפוד ב 08/12/2017(UTC), zvikamr ב 12/12/2017(UTC), HarmonicWave ב 13/12/2017(UTC), Eli TheHiker ב 13/12/2017(UTC), ylivny ב 13/12/2017(UTC)
מממן
io_travel  
#2 נשלח : יום רביעי 13 דצמבר 2017 11:55:14(UTC)
io_travel


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/05/2011(UTC)
הודעות: 1,154

תודות: 1171 פעמים
קיבל תודה: 426 פעמים ב 225 הודעות

תודה רבה!

מסתמן כיעד מעניין באופן כללי ובפרט למי שלא מצליח לצאת לשביל בקיץ.

המסמך שיצרת כאן מועיל מאוד thumbup

ענבר.
ItaiG  
#3 נשלח : יום רביעי 13 דצמבר 2017 21:32:43(UTC)
ItaiG


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 14/09/2013(UTC)
הודעות: 347
גבר
ישראל

תודות: 2 פעמים
קיבל תודה: 121 פעמים ב 69 הודעות

אדיר!!! נראה יעד מגניב ביותר 

A summit a day keeps the doctor away
yarons73  
#4 נשלח : יום חמישי 21 ספטמבר 2023 11:20:25(UTC)
yarons73


דירוג: שביליסט

קבוצות: חבר
הצטרף: 24/06/2017(UTC)
הודעות: 30

תודות: 19 פעמים
קיבל תודה: 14 פעמים ב 9 הודעות
תודה רבה.
יהיה לנו בפברואר יום - יום וחצי פנוי בטנריף.
תחת המגבלה הזו, מכל המגוון שיש שם, מה הייתם ממליצים לנו לעשות?
כנראה שיהיה לנו אוטו, אז אין מגבלה של הגעה.

תודה
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.