ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

3 עמודים123>
אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
orotem  
#1 נשלח : יום שלישי 08 ספטמבר 2009 01:59:00(UTC)
orotem


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/02/2008(UTC)
��ודעות: 112

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות


כללי:

שביל Europa High Altitude Trail 2 הוא שביל ארוך יחסית החוצה את האלפים והדולומיטים מאוסטריה לאיטליה. השביל מתחיל באינסברוק שבאוסטריה ומסתיים בפלטרה (Feltre) באיטליה. השביל מורכב מחיבור של 3 מסלולים ולכן ניתן לחלק אותו לשלושה שלבים, לכל שלב המאפיינים המיוחדים לו:
1) שלב ראשון: Wipp Valley High Altitude Trail מאינסברוק (אוסטריה) לגבול אוסטריה-איטליה (5 ימים)
2) שלב שני: Europa High Altitude Trail מגבול איטליה לעיר Brixen או Bressanone
3) שלב שלישי: Dolomite High Altitude Trail 2 - AV2
מ Brixen ל Feltre ( ימים 13)

המסלול כולו לא קל, הפרשי גובה יומיים לפחות ב 9 ימים הראשונים סביב 1000 מטר ויותר עליה ו 1000 מטר ירידה כל יום.
בעיקרון המסלול בנוי על הליכה מבקתה לבקתה (כל יום מתחיל ומסתיים בבקתה) אבל אנחנו לא מחובבי הבקתות ועשינו אותו עם אוהל וכל מה שכרוך בכך.


עונת ההליכה:

עונת ההליכה היא מאמצע-סוף יוני ועד לאמצע-סוף ספטמבר. עם זאת, כמובן שבכל עונה אפשר בהרים להתקל במזג אויר סוער, צריך להיות מוכנים להכל.
עונת הפתיחה של ה"בקתות" (חלקן ממש מלונות): 20 יוני - 20 ספטמבר. חלקן יותר, יש מידע מפורט בקובץ המצורף.



דרגת הקושי:

מדובר באחד המסלולים התובעניים של אירופה הכולל מספר טיפוסים וירידות בשיפועים הקרובים ל 45% ובמספר מקרים אף יותר. בתנאים אידיאליים המסלול יחשב לבעל דרגת קושי בינונית/קשה אך במזג אויר גשום, רוחות חזקות או בתנאי ערפל, ההליכה קשה יותר ולעיתים מסוכנת. במהלך המסלול נחצים לא פחות מ 30 מעברי הרים.

מבחינת תכסית, בתחילת המסלול (עד בריקסן בערך) השביל עולה ויורד ממעבר הרים אחד לעמק וממנו למעבר הבא,בעוד שה AV2 שומר לפחות בחלק מהזמן על הגובה, ברובו גבוה מעל קו העצים. הנוף האלפיני משתנה מאד לאורך הדרך: באוסטריה יותר מעוגל וירוק ובדולומיטים חשוף ומשונן. באופן כללי בחלק הראשון והשני יש יותר מים זורמים בנחלים והחלק השלישי יותר יבש.

בחלק הראשון והשני יש גם הרבה פחות מטיילים!

שפה: בעיקר גרמנית (גם בחלק האיטלקי!). ככל שיורדים יותר דרומה באיטליה מדברים קצת יותר איטלקית. יש גם ניב מקומי Ladis או Ladin שקרוב לאיטלקית.



נתונים טכניים
נקודת התחלה: העיר Innsbruck, אוסטריה

נקודת סיום: העיר Feltre איטליה

אורך המסלול: כ 360ק"מ

הנקודה הגבוהה ביותר במסלול: פסגת Wilde Kreuzspitze
בגובה 3132 מטר.

טיפוס יומי מקסימלי: 1470 מטר (יום חמישי)

ירידה יומית מקסימלית: 2070 מטר (יום 8)

מספר ימי ההליכה להשלמת המסלול: 22 ימים

תזמוני מקטעים לאורך השביל:
בהזדמנות זו, כמה מילים על הזמנים המופיעים בספר (קובץ שערכתי ממנו מצורף): בחלק הראשון והשני הזמנים לדעתי מיועדים לאנשים בכושר מעולה או לכאלה שסוחבים תיק קטן וקל מאד. אם אתם עם אוהל וציוד מלא אפשר להוסיף לפחות 30-50% לזמנים המופיעים או להסתמך על התזמונים המצויינים על השלטים - הם די מדויקים. בחלק השלישי הזמנים די התאימו לקצב ההליכה שלנו ולפעמים אפילו היינו מהירים יותר.

סימון:
השביל ברובו מסומן בצורה מעולה, בד"כ פסים אדום-לבן (אבל הבעיה היא שרוב השבילים באזור מסומנים באותה צורה). בקובץ המצורף מצוינים מעט המקומות בהם השביל לא מסומן טוב.


כיצד להגיע:

יש טיסות מנתב"ג לאינסברוק (דרך וינה). אפשר כמובן לטוס לכל מקום באוסטריה ולהגיע לאינסברוק ברכבת.
אנחנו טסנו למינכן (הכי זול) וגם חזרנו משם בסוף המסלול.
בסיום מ Feltre אפשר לחזור לאינסברוק/מינכן ברכבת או לטוס חזרה מורונה. היציאה הנוחה מ Feltre היא דרך טרנטו Trento. בכרטיס משולב אוטובוס/רכבת (זול מאד!)


מפות טופוגרפיות של המסלול, לפי הסדר:
1. Kompass 1:50000 מפה מס 36 מכסה את כל הקטע הראשון
2. Tabacco 1:25000 מפה מס' 37
3. Tabacco 1:25000 מפה מס' 30
4. Tabacco 1:25000 מפה מס' 7
5. Tabacco 1:25000 מפה מס' 15
6. Tabacco 1:25000 מפה מס' 22
2. Tabacco 1:25000 מפה מס' 23

(בספר כתוב גם שצריך את מפה מס' 6, אך היא לא נחוצה כלל).
אני קניתי את כל המפות מראש באמזון גרמניה www.amazon.de
לדעתי המפות (ומצפן) הן חובה במסלול זה!


כמה מילים על הקמת אוהל לאורך המסלול:
מותר להקים אוהל בכל מקום שהוא מחוץ לשמורת טבע/פארק לאומי. בתוך השמורה אסור וגם אסור להדליק אש.

בקובץ המצורף הוספתי מקומות מומלצים להקמת אוהל, כמו גם פרטים אחרים שנחוצים למטיילים מסוג זה (הספר נכתב למטיילי בקתות): איפה יש מים ואיזה קטעים יש בעית מים, מיקום ושעות פתיחה של חנויות להצטיידות מזון וגז ועוד. הוספתי גם לא מעט תיקונים לסיפור המקורי (השתדלתי לשמור על הנוסח המקורי, מה שחשבתי שלא נכון וראוי להמחק מופיע דהוי, תוספות שלי מודגשות Bold)

בקיצור, תורידו את הקובץ המצורף Europa_High_landscape יש שם עוד הרבה פרטים.

תמונות מהקטע הראשון (5 ימים ראשונים):






תמונות מהקטע השני (4 ימים):





טיפוס לנקודה הגבוהה ביותר בטרק:






תמונות מהקטע השלישי:






 
Amnonl41489.4852893519
מממן
nmrdxt  
#2 נשלח : יום רביעי 09 ספטמבר 2009 03:01:27(UTC)
nmrdxt


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 28/01/2008(UTC)
הודעות: 485

תודה! תמונות מדהימות (עם איזו מצלמה יצאת?)
orotem  
#3 נשלח : יום רביעי 09 ספטמבר 2009 17:23:32(UTC)
orotem


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/02/2008(UTC)
הודעות: 112

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
Pentax K-10 (DSLR)
התמונות כאן הן כמובן ברזולוציה נמוכה בהרבה מהמקור (10MP)
אני משתדל להעלות עוד תמונות, אפשר לראות אותן בפייסבוק שלי:

קטע ראשון ( 5ימים ראשונים)

עוד לא הכל עלה... אני מקווה בקרוב יהיו עוד.
זמי1  
#4 נשלח : יום רביעי 09 ספטמבר 2009 19:49:07(UTC)
זמי1


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)
הודעות: 5,501
ישראל

קיבל תודה: 73 פעמים ב 52 הודעות

רק לא בפייסבוק, אני ובטח אחרים לא מחוברים ולא נתחבר, פיקסה בבקשה.

Amtrak  
#5 נשלח : יום שישי 11 ספטמבר 2009 19:01:45(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,285
גבר
ישראל

תודות: 194 פעמים
קיבל תודה: 190 פעמים ב 130 הודעות
תמונות מדהימות. כרגיל.
תודה גם על הפירוט הרב, וגם על ההשקעה בקובץ המידע.
LiorEl  
#6 נשלח : שבת 12 ספטמבר 2009 07:18:24(UTC)
LiorEl


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 18/01/2008(UTC)
הודעות: 598

סחתיין על ההשקעה, תודה.
יענקל'ה סער  
#7 נשלח : שבת 12 ספטמבר 2009 19:20:40(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,019
גבר
ישראל

תודות: 203 פעמים
קיבל תודה: 371 פעמים ב 254 הודעות

הנופים יפהפיים ועוצרי נשימה.

בשבוע שעבר עשינו יומיים באלפים היוליאניים (בסלובניה) ולרגע חשבתי שהייתם באותם מקומות.

כאן אולי המקום לציין שמבחינת הנוף, הגיוון שיש על שביל ישראל נדמה לי שאין לו אח ורע.

yankale1740068.6822569444
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
orotem  
#8 נשלח : שבת 26 ספטמבר 2009 22:58:54(UTC)
orotem


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/02/2008(UTC)
הודעות: 112

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
העליתי עוד תמונות, למעוניינים:

תמונות מהקטע הראשון: Innsbruck to Europa Maountain Hut

תמונות מהקטע השני: Europa Hut to Brixen

תמונות מהקטע השלישי: Brixen to Feltre

ל gollum - נקודות הצטיידות (כולל זמני פתיחה!) מצוינות בקובץ המצורף.
omri79  
#9 נשלח : יום רביעי 21 אוקטובר 2009 19:07:35(UTC)
omri79


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/05/2009(UTC)
הודעות: 35

יפה יפה יפה

עכשיו צריך לראות איך משלבים את זה בביקור הבא אצל המשפחה של אשתי בשוויץ

איזה נפח תיקים לקחתם איתכם ?
כל כמה ימים היה לכם איפה להצתייד ?
orotem  
#10 נשלח : יום רביעי 21 אוקטובר 2009 22:16:36(UTC)
orotem


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/02/2008(UTC)
הודעות: 112

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
לי יש תרמיל Blackwood של Greogory מידה M שזה משהו סביב 70-75 + 20.
של אפרת זה באזור 60 ליטר אני חושב.
תלוי למה אתה קורא להצטייד. חנויות ממש וגם גז יש רק באמצע הדרך בבריקסן.
כל הפרטים המדויקים נמצאים בקובץ המצורף. כדאי לקרוא והכל יהיה ברור.
ravid_bh  
#11 נשלח : יום שלישי 10 נובמבר 2009 18:07:47(UTC)
ravid_bh


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 08/11/2006(UTC)
הודעות: 16

מתכנן (כרגע זה בגדר חצי-חלום, איכשה זהו נראה לי טבעי אחרי ה-gr11 שעשיתי בקיץ האחרון..) לעשות את השביל בקיץ הזה (אוגוסט/ספטמבר, לא יודע אם את כולו או רק חלק). אם יש מישהו שרוצה להצטרף - ravid_bh@yahoo.com.

-גם שנה שעברה התחלתי בחלום קטן בנובמבר ובסוף הוא התגשם. הלוואי.  

orotem  
#12 נשלח : יום רביעי 21 יולי 2010 13:54:01(UTC)
orotem


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/02/2008(UTC)
הודעות: 112

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
לכל מי שכותב לי שאלות באימייל על הטרק הזה (וגם על AV2, פירנאים וכו') אענה על כולן בשמחה רבה אבל מאחר והן מעניינות את באי הפורום האחרים (אני רואה לפי זה שהשאלות חוזרות על עצמן) - אנא תשאלו אותן כאן (שרשרו להודעה הרלוונטית), בשביל זה יש פורום!

אגב, לשרטט לכם מפה בקנ"מ 1:25,000 עם סימון שבילים - זה מעבר לכוחותיי.
בשביל זה יש הוצאת מפות. כתוב בהודעה איפה ניתן לקנות.

orotem40380.4547800926
shiribiran  
#13 נשלח : יום ראשון 25 יולי 2010 17:37:15(UTC)
shiribiran


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 17/07/2010(UTC)
הודעות: 3

עומר שלום

יש לי 8-9 ימים להקדיש לטרק , רציתי לברר מה עדיף :
1. החלק הראשון של הטרק מאוסטריה (INNSBRUCK) ל BRIXEN.
2. החלק הראשון של שביל הדולומיטים AV2.
אשמח אם תתייחס במיוחד לרמת הקושי המבדילה בין שניהם .
וכן לנקודות היציאה לציויליזציה/כביש שבסוף כל חלק.
והכי חשוב בתור אחד שהיה שם על מה היית ממליץ?
בתודה מראש
שירי
light-trekker  
#14 נשלח : יום ראשון 25 יולי 2010 21:29:30(UTC)
light-trekker


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 06/06/2010(UTC)
הודעות: 75

נשמח לשמוע עלויות פחות או יותר ובאיזה ציוד השתמשת (תרמיל, מקל הליכה, ביגוד חם וכו')

תודה :)
orotem  
#15 נשלח : יום שני 26 יולי 2010 11:49:12(UTC)
orotem


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/02/2008(UTC)
הודעות: 112

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
שירי שלום,
אני חושב שזה בסופו של דבר ענין של העדפה אישית.
החלק הראשון (עד בריקסן) יותר ירוק, יש יותר מים והנוף יותר "רך" לעומת הרי הגיר של הדולומיטים עם נופי הכרבולת שלהם.
הבדל נוסף הוא שבקטע הראשון יש פחות מטיילים באופן משמעותי. עדיין יש, אבל ב AV2 יש המונים (הוא הרבה יותר מפורסם ויותר "ותיק") ולנו זה היה קצת יותר מדי.

כאמור, זה העדפה אישית, לטעמי הקטע הראשון עדיף.
מבחינת רמת קושי לדעתי אין הבדל משמעותי, ב AV2 יש יותר קטעים טכניים של קצת טיפוס וכו' (אבל לא צריך לפחד מזה, זה ממש לא נורא).

נקודות יציאה: בקטע הראשון אין בעיה לעשות ב 8-9 ימים את כולו. אפשר גם לוותר על היום האחרון/יום וחצי שהולכים ממש לתוך בריקסן ולקחת אוטובוס, יש כמה מקומות מהם ניתן לקחת אוטובוס, כתבתי בדיוק איפה בסיפור דרך שמצורף להודעה כולל זמני אוטובוסים. זה מאד פשוט.

בקטע השני לדעתי הכי טוב זה לצאת מיד אחרי בקתת Pradidàli לא להמשיך לפי השביל אלא לקחת את המסלול האלטרנטיבי (7) היורד בעמק לכיוון דרום-מזרח ומשם ללכת דרומה עד לכביש ולאורכו דרום-מערבה לעיירה הקרובה Fiera di Primiero. משם יש אוטובוס ל - Feltre ומשם רכבת ל Treviso או ל Trento. תלוי לאן את צריכה להגיע. יש כרטיס משולב.orotem40387.5408101852
orotem  
#16 נשלח : יום שני 26 יולי 2010 16:07:00(UTC)
orotem


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/02/2008(UTC)
הודעות: 112

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
עלויות של מה?
לילה בבקתה ממוצעת נדמה לי עולה כ 24 יורו לאדם. אנחנו נמנענו ככל האפשר.
לילה באוהל: אפס יורו

ציוד בסיסי:
אוהל 3 עונות לפחות
שק"ש צריך להיות קומפורט מינוס 5 לפחות. ולפחות מינוס 10 אקסטרים.
ביגוד חם כולל חולצה תרמית, גטקס תרמי (בעיקר ללילה), כובע פליס, כפפות פליס, מעיל פליס, מעיל גורטקס (טוב בעיקר אם צריך ללכת בגשם, אם לא אז מספיק מעיל גשם רגיל).
מקלות הליכה (2 לאדם), טלסקופיים (Leki, Gipron)
תרמיל: אני הייתי עם Blackwood של גרגורי. תרמיל חיה אבל כבד.
לכל אלו ששואלים אותי: אין צורך בציוד טיפוס מיוחד למסלול שאנחנו עשינו. בנוסף, לכל קטע שכן יש צורך (ב AV2), יש מסלול אלטרנטיבי שבו לא צריך. לא חבל, לא קרמפונים, לא גרזני קרח. למי שמטפס את הקרחון של המרמולדה כן כדאי. ואולי יש עוד קטע אחד ב AV2.
בשני הקטעים הראשונים (עד בריקסן) אין צורך בכלל - בודאות - בשום מקרה.
מה עוד?
ladybug  
#17 נשלח : יום שני 26 יולי 2010 16:33:01(UTC)
ladybug


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/02/2004(UTC)
הודעות: 17

הי שירי,
להוסיף על מה שעומר כתב - הנוף בחלק השני הוא יותר דרמטי, ויש בו כמה מהקטעים המרשימים והמפורסמים ביותר (המרמולדה, למשל), אבל גם אני הייתי בוחרת בראשון, בגלל סיבות דומות. ב-AV2 היו פשוט יותר מדי מטיילים לטעמי. בנוסף, אני חושבת שחלק הראשון יותר ידידותי למטיילים עם אוהל שמנסים להמנע מבקתות - יותר קל למצוא מיים ומקומות לשים אוהל, וכשיוצאים לציוויליזציה זה לעיירות ולא לפאסים תיירותיים. מצד שני, אם את בעניין של טיול "נוחות" - בלי לסחוב הרבה ועם לישון בבקתות ולאכול במסעדות - אולי החלק השני דווקא יתאים לך יותר.
orotem  
#18 נשלח : יום שלישי 03 ינואר 2012 17:12:52(UTC)
orotem


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/02/2008(UTC)
הודעות: 112

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
תקציר שאלות שכבר נשאלנו וענינו:

ש:
איזה נפח תיקים לקחתם איתכם ?
כל כמה ימים היה לכם איפה להצטייד ?

ת:
לי יש תרמיל Blackwood של Greogory מידה M שזה משהו סביב 70-75 + 20.
של אפרת זה באזור 60 ליטר אני חושב.
תלוי למה אתה קורא להצטייד. חנויות גדולות ממש וגם גז יש רק באמצע הדרך בבריקסן.
כל הפרטים המדויקים נמצאים בקובץ המצורף. כדאי לקרוא והכל יהיה ברור.
נקודות הצטיידות (כולל זמני פתיחה!) מצוינות בקובץ המצורף.


ש:
עומר שלום

יש לי 8-9 ימים להקדיש לטרק , רציתי לברר מה עדיף :
1. החלק הראשון של הטרק מאוסטריה (INNSBRUCK) ל BRIXEN.
2. החלק הראשון של שביל הדולומיטים AV2.
אשמח אם תתייחס במיוחד לרמת הקושי המבדילה בין שניהם .
וכן לנקודות היציאה לציויליזציה/כביש שבסוף כל חלק.
והכי חשוב בתור אחד שהיה שם על מה היית ממליץ?
בתודה מראש
שירי

ת:
שירי שלום,
אני חושב שזה בסופו של דבר ענין של העדפה אישית.
החלק הראשון (עד בריקסן) יותר ירוק, יש יותר מים והנוף יותר "רך" לעומת הרי הגיר של הדולומיטים עם נופי הכרבולת שלהם.
הבדל נוסף הוא שבקטע הראשון יש פחות מטיילים באופן משמעותי. עדיין יש, אבל ב AV2 יש המונים (הוא הרבה יותר מפורסם ויותר "ותיק") ולנו זה היה קצת יותר מדי.

כאמור, זה העדפה אישית, לטעמי הקטע הראשון עדיף.
מבחינת רמת קושי לדעתי אין הבדל משמעותי, ב AV2 יש יותר קטעים טכניים של קצת טיפוס וכו' (אבל לא צריך לפחד מזה, זה ממש לא נורא).

נקודות יציאה: בקטע הראשון אין בעיה לעשות ב 8-9 ימים את כולו. אפשר גם לוותר על היום האחרון/יום וחצי שהולכים ממש לתוך בריקסן ולקחת אוטובוס, יש כמה מקומות מהם ניתן לקחת אוטובוס, כתבתי בדיוק איפה בסיפור דרך שמצורף להודעה כולל זמני אוטובוסים. זה מאד פשוט.

בקטע השני לדעתי הכי טוב זה לצאת מיד אחרי בקתת Pradidàli לא להמשיך לפי השביל אלא לקחת את המסלול האלטרנטיבי (7) היורד בעמק לכיוון דרום-מזרח ומשם ללכת דרומה עד לכביש ולאורכו דרום-מערבה לעיירה הקרובה Fiera di Primiero. משם יש אוטובוס ל - Feltre ומשם רכבת ל Treviso או ל Trento. תלוי לאן את צריכה להגיע. יש כרטיס משולב.
ואפרת מוסיפה:
הי שירי,
להוסיף על מה שעומר כתב - הנוף בחלק השני הוא יותר דרמטי, ויש בו כמה מהקטעים המרשימים והמפורסמים ביותר (המרמולדה, למשל), אבל גם אני הייתי בוחרת בראשון, בגלל סיבות דומות. ב-AV2 היו פשוט יותר מדי מטיילים לטעמי. בנוסף, אני חושבת שחלק הראשון יותר ידידותי למטיילים עם אוהל שמנסים להמנע מבקתות - יותר קל למצוא מיים ומקומות לשים אוהל, וכשיוצאים לציוויליזציה זה לעיירות ולא לפאסים תיירותיים. מצד שני, אם את בעניין של טיול "נוחות" - בלי לסחוב הרבה ועם לישון בבקתות ולאכול במסעדות - אולי החלק השני דווקא יתאים לך יותר.

ש:
נשמח לשמוע עלויות פחות או יותר ובאיזה ציוד השתמשת (תרמיל, מקל הליכה, ביגוד חם וכו')
ת:
עלויות של מה?
לילה בבקתה ממוצעת נדמה לי עולה כ 24 יורו לאדם. אנחנו נמנענו ככל האפשר.
לילה באוהל: אפס יורו

ציוד בסיסי:
אוהל 3 עונות לפחות
שק"ש צריך להיות קומפורט מינוס 5 לפחות. ולפחות מינוס 10 אקסטרים.
ביגוד חם כולל חולצה תרמית, גטקס תרמי (בעיקר ללילה), כובע פליס, כפפות פליס, מעיל פליס, מעיל גורטקס (טוב בעיקר אם צריך ללכת בגשם, אם לא אז מספיק מעיל גשם רגיל).
מקלות הליכה (2 לאדם), טלסקופיים (Leki, Gipron)
תרמיל: אני הייתי עם Blackwood של גרגורי. תרמיל חיה אבל כבד.
לכל אלו ששואלים אותי: אין צורך בציוד טיפוס מיוחד למסלול שאנחנו עשינו. בנוסף, לכל קטע שכן יש צורך (ב AV2), יש מסלול אלטרנטיבי שבו לא צריך. לא חבל, לא קרמפונים, לא גרזני קרח. למי שמטפס את הקרחון של המרמולדה כן כדאי. ואולי יש עוד קטע אחד ב AV2.
בשני הקטעים הראשונים (עד בריקסן) אין צורך בכלל - בודאות - בשום מקרה.
מה עוד?

orotem40911.5928356481
gindind  
#19 נשלח : יום רביעי 04 ינואר 2012 05:30:57(UTC)
gindind


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 03/01/2012(UTC)
הודעות: 3

עומר שלום.

תודה רבה על הפוסט, עוזר מאוד.

בקטע הראשון של הטיול יש בקתות ללינה אם רוצים להתפנק כל כמה ימים?

orotem  
#20 נשלח : יום רביעי 04 ינואר 2012 11:25:07(UTC)
orotem


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 19/02/2008(UTC)
הודעות: 112

קיבל תודה: 7 פעמים ב 4 הודעות
כן, יש בד"כ יותר מאחת בכל יום.
משתמשים הצופים בדיון זה
Similar Topics
ביגוד לטרק europa high altitude trail 2 (פורום ציוד)
ע"י mysteriu 23/06/2012 16:24:16(UTC)
3 עמודים123>
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.