ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
carlos  
#1 נשלח : יום שלישי 06 נובמבר 2007 01:29:59(UTC)
carlos


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/10/2007(UTC)
הודעות: 8

 

שלום חברים!!

4 שבועות אחרי שהשלמתי 900 ק"מ בשביל ב- 12 יום ו- 13 שעות ו- 37 דקות אני מתכוון לכתוב כמה הערות חשובות אודות הקשיים והסכנות שפגשתי בשביל.

זה יבוא בימים הקרובים אז אם תבקרו כאן תוכלו לעיין

 

קרלוס

מממן
carlos  
#2 נשלח : יום שני 12 נובמבר 2007 01:12:37(UTC)
carlos


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/10/2007(UTC)
הודעות: 8

שלום לכל ההולכים! כמה הערות לא מסודרות במיוחד:

אומנם השביל לא תוכנן להליכה בלילה ולבטח לא לריצה כפי שאני עשיצי - ואתם אל תעשו_ נתקלתי בהולכים שנקלעו ללילה במקומות שהיו צריכים להמשיך בלית ברירה כי פיגרו למקומות הטמנה או אספקה המתוכננות.

יש מספר מקומות שלדעתי היו צריכים לכתוב בספר במפורש שיש לעצור בכל מחיר עם רדת החשיכה:נחל עמוד;הירידה מהכרמל לצומת אורן;הירידה מהר עמאשה לדוריג'את וההמשך לערד;הירידה ממעלה הפלמח לירקעם;הטיפוס לכרבולת והתנועה בתוך המכתש הקטן לקראת מעלה עלי.

יותר בטוח ושקט לישון בשטח מחוץ לישובים. כפל קרקע טוב ואיש לא יתקרב אליך. בישובים המזדמנים יש לישון עם עין פקוחה מתוך דאגה לציוד. לעיתים יש לחרוג מהמסלול ולהוסיף קילומטרג' וגפ ישנים פחות בטוח מאשר ביער או בשדה.

 להשתדל מאוד לר לרדת מהשביל. כל נסיון לחתוך דרך לא ממש משתלמת. כשהדרך אבדה לא להתעצל, לחזור אחורה כמה מאות מטרים ולשחזר את המסלול. זה תמיד משתלם.

חשוב לאוורר את הגוף. אני אישית עשיתי את השביל במכנס טייט ריצה בלי תחתונים אל מנת להקטין את השפשוף ועם חולצה קצרה ועם כובע עם מגן עורף.רוב החברה שפגשתי היו לבושים בהגזמה רבה. קרם שיזוף ביומיים הראשונים.ואחר כך הזיעה ושכבת ההאבק בגוף יוצרים שכבת ליכלוך שעוותית מבורכת המונע כוויות שמש ומרחיקה זבובים ויתושים. לא צוחק. זו גם היתה השיטה במרתון הסהרה במרוקו.לכן לא לרוץ להתקלח אלא אם כן זה ממש חיוני.ככה שרדנו את הסהרה ב- 46 מעלות חום ללא קרם שיזוף ועם חולצה קצרה וטייט.

חשוב חשוב חשוב. להולכים המתמידים ברצף: נעל 2 מספרים גדולים על המידה הרגילה.לא להבהל.אם נועלים 44 רכשו נעל 46 וכך האלה.כף הרגל מתנפחת וצריכה מקום.אם אין מקום דיו כל מקום שהיא נוגעת  בנעל תקבלו שלפוחיות.

לקנות בסופרפארם וכדומה פלסטרים של COMPEED.כל מיני גדלים.ברוך השם הגיעו לארץ. פלסטרים מסיליקון שהם מחליף עור ולא משתחררים אלא אם כן נרטבים. יכולים להחזיק גם שבוע. שמים מראש על המקומות הבעיתיים של כל אחד בכף רגלו ותשכח מפצעים פתוחים.

תוספי מזון הם חיונים ביותר.אני רוכש אצל "קסטל".יש הרבה אבל מה שחובה; BCAA לעיכוב יצירת חומצת חלב;מגנסיזיום לשתיה לפני השינה כנגד התכווצויות ו- FAT TO ENERGYלזריקת אנרגיה במהלך ההליכה.3 ג'לים פחמימות ליום ותראה שהכל מתחבר טוב יותר. תמעיטו באכילת מתוק ותתגברו בצורה דרסטית את צריכת המלח.קחו שקיות קטנות מחנות בורגר וכל 3-4 שעות תשפכו שקית על כף היד ופשוט לבלוע כמו שהוא.מיד תרגישו את השינוי.לשתות 4 לגימות כל 10 דקות בזמני ההליכה.יציבות זה שם המשחק.כמויות גדולות רק בזמני מנוחה.שתיה מרובה בזמן פעילות והכל אבד בזיעה ויגרום לאיבוד מלחים מסוכן. המשך יבוא....

קרלוס

 

 

צ'ילום  
#3 נשלח : יום שני 12 נובמבר 2007 02:10:19(UTC)
צ'ילום


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 15/11/2005(UTC)
הודעות: 472

תודות: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות
קרלוס,
כל זה טוב ויפה לאנשים כמוך שרצים את השביל ומכניסים את עצמם למצב הישרדות.
מי שהולך בשביל בממוצע ילך 20-30 ק"מ כל יום וזה סביר ולא צריך לרוץ ולקנות תוספי מזון מגנזיום וכד'. בנוסף, הלכים אמורים לעשות הפסקה שבועית של יום בו הם משלימים חוסרים ונחים. להמליץ לנו לא להתקלח זה קצת מוגזם גם ככה זה יוצא פעם ב3 - 4 ימים (כשאנחנו כבר סוחבים זבובים.. ).

אני מסכים איתך לגבי הלינה אלא אם ישנים אצל מישהו בישוב.

כנ"ל לגבי הנעלים.

דרך אגב יצא לי ללכת קטעים מהשביל בלילה ואין אם זה שום בעיה אם מדובר;
א. בדרך עפר ב. אין שיפוע גדול של הדרך ולא בקרבת מצוקים (כמו מעלה עלי / הר כרבולת וכו'..) ג. חוקית אסור ללכת בשמורות טבע בלילה. ד. כמובן שצריך להפעיל שיקול דעת לגבי הדרך. ה. ירח בין חצי למלא.
במקרה שמאבדים את השביל בלילה (וזה לא יקרה אם נצמדים לכללים למעלה) פשוט עוצרים במקום והולכים לישון.
בלילה לא מדובר עד השעות הקטנות אלא "לגנוב" שעות לאחר השקיעה או לפני הזריחה.

מקומות אידיאלים להליכה בלילה : חלקים מרצועת החוף , לאורך כביש 40, חלק מדרך המעיינות. (אלו קטעים עם נוף משמים שהלילה יעשה לו רק טוב).

צ'ילום39397.9667708333
ronyboy  
#4 נשלח : יום שני 12 נובמבר 2007 03:57:39(UTC)
ronyboy


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/11/2006(UTC)
הודעות: 61

אנחנו הלכנו בנחל עמוד בלילה לאור פנסים חוויה מפחידה קצת בעיקר באיזור הרכס אבל בהחלט מרגשת

 

רוני

OFF-RoaD  
#5 נשלח : יום רביעי 14 נובמבר 2007 15:19:18(UTC)
OFF-RoaD


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/07/2007(UTC)
הודעות: 102

וגם מסוכנת עד מאוד. נחל עמוד עליון הוא גם כך קטע מאוד מסוכן וטעות קטנה יכולה להיגמר למטה בערוץ עם גוף מרוסק ובלי הרבה סיכוי. אז בלילה עם פנס?!

שלא לדבר על זה שהנחל הוא שמורת טבע ואסור לישון או ללכת בו.

ronyboy  
#6 נשלח : יום ראשון 18 נובמבר 2007 02:43:07(UTC)
ronyboy


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/11/2006(UTC)
הודעות: 61

אתה צודק ואכן האפשרויות שלנו היו או לישון על הרכס או פשוט להמשיך כדי לצאת משם לפני שתרד חשיכה מוחלטת ולהגיע אל הרכב המלווה שהכיל את כל האספקה שלנו. אנחנו בחרנו באפשרות השניה והתקדמנו בזהירות עם 3 פנסים עד שהגענו ליד הכביש אחרי הליכה מאומצת ומפגש סוער עם כמה עדרי פרות. להגיד שזה היה הטיול הבטיחותי ביותר והחכם ביותר שעשיתי לא הייתי אומר אבל החוויה היתה חזקה מאוד. הלכנו לאט ובזהירות עד שהגענו שלא כמו ידידנו קרלוס שפשוט קיפץ ורץ את כל הדרך (נכון קרלוס?).
carlos  
#7 נשלח : יום שני 19 נובמבר 2007 02:09:53(UTC)
carlos


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 11/10/2007(UTC)
הודעות: 8

גם אצלי זה לא היה הטיול הבטיחותי ביותר שעשיתי אך היתה לי רק מטרה אחת מול עיני.להגנתי אטען שעשיתי את המסלול באור יום  שבועיים לפני הזינוק כך שזכרתי פחות או יותר את המקומות המסוכנים אבל בכל זאת התדרדרתי כמה פעמים. יצאתי בכיש ללבנים-חוקוק ב- 22.30 בלילה שרוט מכף רגל עד ראש. נפלתי לתוך עדרים של חזירי בר שירדו לשתות אחרי הכביש החוצה ליד צומת קדרים, השתגעו מהפנס שלי ומספר פעמים כמעט ונדרסתי במנוסתם.ההליכה דווקא בסוףתקרוב לעמוד בנחל עצמו ובחושך זה סיוט לכפות הרגלים. רואים שהקטע הדרומי אחרי כביש קדרים פחות מתוייר והרבה סימנים מוסתרים וקל ליפול לשבילי חזירים במקום שביל ישראל אם כן ברור שהוואדי לא יתן לך ללכת לאיבוד.

פגשתי 2 זוגות במקומות שונים במצוקת מים אמיתית. לי יצא יום חם מאוד ו- 5 ליטר מים הביאו אותי על רגליי אבל צמא ממש לקראת הסוף חרף העובדה שהיה כבר לילה וקריר יותר.

 

קרלוס

יענקל'ה סער  
#8 נשלח : יום שני 19 נובמבר 2007 03:29:28(UTC)
יענקל'ה סער


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 16/03/2006(UTC)
הודעות: 6,762
גבר
ישראל

תודות: 290 פעמים
קיבל תודה: 595 פעמים ב 408 הודעות

תנאי השיא של קרלוס אינם דומים להליכה על השביל.

הליכת לילה: צ'ילום צודק.

התנפחות הרגל: נעל גדולה במספר אחד מעל המידה מספיק. המאמץ שלנו קטן מזה של קרלוס ולכן הרגל לא מתנפחת כמו אצלו. אנחנו נחים כל לילה כמות מספקת של שעות לעומת קרלוס והרגל חוזרת למידתה הרגילה כל בוקר.  

שרוול ארוך עדיף על קרם שיזוף.

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.