ברול הבא אורח! ע"מ לאפשר את כל הפעולות, אנא התחבר או הירשם.

הודעה

Icon
Error

אפשרויות
עבור להודעה אחרונה עבור ללא נקרא אחרון
afix  
#1 נשלח : יום חמישי 28 פברואר 2008 04:53:42(UTC)
afix


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/02/2008(UTC)
הודעות: 389

תודות: 10 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים ב 11 הודעות

אני מחפש אוהל לזוג/יחיד שיתאים לכל העונות בארץ. מחיפוש ברשת העליתי כמה אופציות:

MSR HUBBA HUBBA
BIG AGNES SEEDHOUSE SL2
TARPTENT DOUBLE RAINBOW

למישהו יש ניסיון איתם? המלצות אחרות?

הHUBBA כבד יותר מה SL2 אבל 2 דלתות ואולי יותר עמיד. הRAINBOW שכבה אחת והכי קל.

אני בתחילת דרכי כמטייל, יש לי מעט מאד ניסיון. לחסרי
ניסיון כמה בעייתי להשתמש באוהלים קלים ואולי פחות עמידים?
כמה עמידים אוהלי SILNYL בשמש הישראלית יחסית לחומרים אחרים?

כמה שימושית בארץ האפשרות להשתמש בשכבה אחת באוהלי 2 שכבות?
גם שימוש רק ב FLY אבל גם האם לדוגמה בדרום סביר לצאת רק עם הכילה?

מחשבות אחרות?

תודה, גיא
מממן
רוני  
#2 נשלח : יום חמישי 28 פברואר 2008 10:23:31(UTC)
רוני


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 12/02/2004(UTC)
הודעות: 389

קיבל תודה: 2 פעמים ב 2 הודעות
אתה נשמע דווקא ממש שולט בנושא.

אני לא מכיר את הSL2 אבל את שני האחרים אני מכיר והתחלתי אפילו לבדוק לגבי קניית הHUBBA בעצמי .
האנשים שאני מכיר שמשתמשים בהם מספרים רק דברים טובים. ההאבה הרבה הרבה יותר כבד, ומתאים יותר לתנאים בארה"ב. הוא אמור להיות עמיד יותר בפני שלג וזה שהוא כפול מעלה את הטמפ' בפנים. הטארפטנט נוטה לקרוס בשלג כבד, מה שמכריח את המשתמשים בו לנער מבפנים את הגג כל כמה שעות כשיורד שלג, כדי למנוע קריסה. ההאבה בנוי יותר טוב לעמוד בפני שלג, ומתאים לטמפ' נמוכות יותר מתחת לאפס.    
בארץ כמובן כל זה לא משנה, ובתנאים בישראל הטארפ טנט עדיף בהרבה לדעתי. הוא יותר מאוורר וכמובן הרבה יותר קל. בתכלס בגשם כבד אתה לא תהיה על השביל בכל מקרה, כך שכל יתרון של ההאבה בעמידות כנגד גשם סוחף לא ממש תקף (ואני אפילו לא בטוח אם יש כזו - תלוי מה החומר של ההאבה הוא. נדמה לי שהוא גם סילנילון,אולי מצופה בשכבת הגנה נוספת אבל אולי אני טועה).

אני בכלל לא בטוח שהטארפ טנט פחות עמיד. זה שיש בו פחות מוטות דווקא עושה אותו יותר עמיד לדעתי, כי יש פחות חלקים שישברו (אפשר לשים מסקינג טייפ על סילניולן קרוע אבל מוט שבור הוא צרה צרורה על השביל).

הדאגה שלך לגבי עמידות סילנילון בשמש בהחלט מוצדקת.
הקטע שמניסיוני לוקח הרבה חודשים של חשיפת הסילנילון לשמש גבוהה כדי שהסיליקון יפרד מהנילון והאריג יהרס. לקח לי חצי שנה עד שנה של חשיפה יומיומית לשמש בעיקר בגבהים גבוהים עד שהסילנילון נהרס. וזה קרה על תרמיל שהיה חשוף בכל שעות היום לשמש. באוהל שאתה מקפל במהלך היום יהיו לך הרבה פחות שעות חשיפה לקרינה כשהשמש גבוהה.

אגב, אני לא חושב שבארץ השמש יותר מסוכנת ממקומות אחרים. מה שהורס את הסילנילון זה הקרינה האולטרה סגולה, והיא גדלה ככל שעולים בגובה, כי יש פחות אטמוספירה לסנן אותה. עדיין, לא מומלץ להשאיר אוהל בחוץ בצהריים יום אחרי יום, כי בכל זאת יהיה נזק מצטבר בסופו של דבר, אבל זה לא צריך להשפיע על הבחירה שלך.
Amtrak  
#3 נשלח : יום חמישי 28 פברואר 2008 14:53:37(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 349 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות
מצחיק. אני בדיוק קורא את הבלוג של הניו זילנדי שעשה את ה PCT שנה שעברה, ונראה שהוא השתמש ב SL2, לפחות באימונים בניו זילנד.

אולי יהיו לו דברים מעניינים לאמר על האוהל הזה..
Amtrak  
#4 נשלח : יום חמישי 28 פברואר 2008 14:54:56(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 349 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות
סליחה. יש לו את ה SL1. מספיק קרוב?
afix  
#5 נשלח : יום שישי 29 פברואר 2008 05:03:56(UTC)
afix


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/02/2008(UTC)
הודעות: 389

תודות: 10 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים ב 11 הודעות

רוני תודה רבה על התשובה המפורטת.
הורדת אותי מה-HABBA לצרכים שלי
(אגב הוא בהנחה כרגע ב prolitegear.COM)
והרגעת אותי לגבי סילנילון בארץ בשימוש סביר.

מהמשך בירורים בכיוון של חד שיכבתי עולה
ש SIX MOON DESIGNS - LUNAR DUO
די מקבל המלצות. בעיקר מושך שהוא יותר מרווח.

תודה AMTRAK על ההפניה
הוא מתלונן שם על בעיות CONDENSATION ב SL1
השאלה כמה זה רלוונטי לתנאים בארץ

ה DOUBLE RAINBOW כנראה מאד מאוורר והבנתי שזה עוזר

כרגע אני מתלבט בעיקר בינו לבין הLUNAR. אם למישהו יש
ניסיון עם ה LUNAR אשמח לשמוע

תודה
OFF-RoaD  
#6 נשלח : יום שישי 29 פברואר 2008 18:58:37(UTC)
OFF-RoaD


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 07/07/2007(UTC)
הודעות: 102

אין לי ניסיון עם משהו ספציפי שאני יכול להמליץ עליו, אבל אני יכול ממש להמליץ על אוהל דו שכבתי.. להשתמש בקיץ בארץ בשכבת הרשת בתור כילה - מעולה. ישנם הרבה מקרים של מזג אויר חם בהם לא צריך אוהל סגור לחלוטין ואפילו עדיף כמה שיותר אוורור

שימי  
#7 נשלח : יום ראשון 02 מרץ 2008 02:40:21(UTC)
שימי


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 22/10/2007(UTC)
הודעות: 408

OFFROAD? עוד לא התגייסת מה עם הגולן?

ד"ש

אסף א  
#8 נשלח : יום ראשון 02 מרץ 2008 03:08:55(UTC)
אסף א


דירוג: שביליסט מנוסה

קבוצות: חבר
הצטרף: 27/02/2004(UTC)
הודעות: 234
גבר

תודות: 42 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים ב 25 הודעות
רק בשביל להוסיף עוד נדבך להתלבטויותיך, לגוסאמר יש
אוהל חדש ששוקל 485 גר'
the oneאסף א39509.0069791667
Amtrak  
#9 נשלח : יום ראשון 02 מרץ 2008 03:36:15(UTC)
Amtrak


דירוג: שביליסט בכיר

Medals: שביליסט מומחה: מדליה זו הוענקה עבור תרומה לפורום בידע ובזמן וחלוקת הניסיון בשבילים בעולם עם גולשים אחרים

קבוצות: חבר
הצטרף: 09/02/2004(UTC)
הודעות: 1,495
גבר
ישראל

תודות: 349 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים ב 192 הודעות
ואגב, לי יש את ה rainbow ליחיד. אבל אין לי הרבה מה לאמר עליו, כי לא יצא לי לישון בו עדיין. מצד שני, אם אתה במרכז, ורק רוצה לראות אותו מקרוב, אני אשמח לעזור.
tzurlis  
#10 נשלח : יום שני 03 מרץ 2008 00:38:02(UTC)
tzurlis


דירוג: שביליסט מתחיל

קבוצות: חבר
הצטרף: 25/03/2007(UTC)
הודעות: 718

קיבל תודה: 1 פעמים ב 1 הודעות

אסף, לגבי גוסאמר - זה משקל נטו ללא היתדות והכיסוי וכו'. המשקל המלא יותר גבוה. עדיין, זה עיצוב מאוד מעניין ואם היה לי מספיק כסף הייתי קונה. הדליקו אותי המוטות שלהם, נראה לי שווה לפצוח בתוכנית קיצוב לכמה זמן, ולהקל את האוהל הישראלי- לגמרי שלי באיזה חצי קילו...

afix  
#11 נשלח : יום שלישי 04 מרץ 2008 01:57:30(UTC)
afix


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/02/2008(UTC)
הודעות: 389

תודות: 10 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים ב 11 הודעות
OFFROAD - תודה על האינפורמציה. כרגע שימוש בכילה בלבד זה היתרון העיקרי שאני רואה לSL2 עבורי.

אסף - הגוסאמר נראה מעניין (...spinnaker) אבל אני רוצה אהל שיכיל זוג במידת הצורך.

AMTRAK - תודה רבה! אשלח לך הודעה במידה וארצה לראות מקרוב.
וכמובן אעדכן לכשאקנה ואציע בחזרה :)

הLUNAR בא בגרסה עם רצפה עמידה (וכבדה) וגרסה עם רצפה קלה יותר שזהה לזו של הTARPTENT. למישהו יש המלצות בעניין הזה?

נושא קשור: למישהו יש המלצות על STAKES מתאימים לארץ (בפרט לדרום)?
afix  
#12 נשלח : יום שלישי 18 מרץ 2008 01:37:22(UTC)
afix


דירוג: שביליסט בכיר

קבוצות: חבר
הצטרף: 26/02/2008(UTC)
הודעות: 389

תודות: 10 פעמים
קיבל תודה: 13 פעמים ב 11 הודעות
הזמנתי את ה-LUNAR DUO
אם מישהו מתעניין לראות אותו לכשיגיע, בשמחה, צרו קשר

משתמשים הצופים בדיון זה
Guest
עבור לפורום  
אינך יכול/ה לכתוב דיונים חדשים בפורום זה.
אינך יכול/ה להגיב לדיונים בפורום זה.
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך בפורום זה.
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך.
אינך יכול/ה ליצור סקרים בפורום זה.
אינך יכול/ה להצביע לסקרים בפורום זה.