nmrdxt
#1 נשלח : יום שישי 02 מאי 2008 20:37:24(UTC)

הצטרף: 28/01/2008(UTC)

אני (ועוד לא מעט מטיילים שפגשתי בדרך) חושב ששלושה ימים על חוף הים התיכון זה יותר מדי - דעתי היא שים צריך להוות מעין צ'ופר, צריכה להיות טעימה של ים, ולא שלושה ימים שלמים. הים היחיד הבאמת מעניין הוא הרי ים סוף, הים התיכון סתם מנסה לגנוב את אור הזרקורים.

ההיכרות המוגבלת שלי עם הסיטורית השביל לחשה לי שפעם השביל לא שמר עצמו לחוף הים בלבד באזור השרון. משיקולי ביטחון המטיילים הוסט השביל לחוף - אך, האם נעשתה בדיקה אולי ניתן למצוא תוואי ביניים, בין הקו הירוק וחוף הים ?

במבט קצר על מפה 7, אפשר לראות שהשביל יכול לקחת שמאלה בנחל אלכסנדר (במקום ימינה לכיוון מערב) וללוות את הנחל לתל אשקף עד לאזור בורגתה, משם לפאתי כפר יונה, יער קדימה או יער אילנות, לאזור חרות ומשם על 7365 לשמורת ביצת נחל פולג, שמורת חרוצים ושמורת בריכת געש.

אני בטוח שאפשר לייצר מסלול מעניין יותר. מה דעתכם? יש היגיון?
יענקל'ה סער
#2 נשלח : יום שישי 02 מאי 2008 22:52:09(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

3 ימים מתוכם שניים מאוד יפים זה בסדר גמור. תיירים למשל מתפעלים מהקטעים לאורך הים. 99.5% מההולכים לא נמצאים בפורום הזה. וגם התרמילאים מהווים אחוז נמוך מאוד מההולכים, כך שמה ששמעת בדרך אינו משקף דוקא את דעת הרב.

רב ההולכים על השביל המתמידים גם לסיים את השביל ב 3-4 שנים, הם דווקא בני 50 ומעלה. "השביל שלהם" שונה בחוייה שלו מהשביל של הצעירים.

ותכלס: לא יזיזו את השביל מהתוואי שלו. אם נפגש בדרום תשאל. אספר לחבורה שלכם מה קורא...

NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
זמי1
#3 נשלח : שבת 03 מאי 2008 14:33:39(UTC)

קבוצות: מנהל כללי
הצטרף: 14/11/2005(UTC)

הפתרון- וריאנטים, דהיינו מסלולים מקבילים תחת שביל ישראל.
ronyboy
#4 נשלח : שבת 03 מאי 2008 23:09:47(UTC)

הצטרף: 22/11/2006(UTC)

אם אתה כבר מעלה את הנקודה אז לפני כשבועיים שלושה עשיתי את המסלול של כפר יונה הרצליה או כמו שקראתי לו מסע מבית אל בית וכך יצאתי מביתי בכפר יונה אל בית הורי שבהרצליה. את המסע עשיתי באיזי בשתי שבתות והנה כמה תמונות

ronyboy
#5 נשלח : שבת 03 מאי 2008 23:19:23(UTC)

ועוד כמה תמונות..

יענקל'ה סער
#6 נשלח : יום ראשון 04 מאי 2008 00:25:08(UTC)

הצטרף: 16/03/2006(UTC)

זה שהשרון יפה זו עובדה.
NATURE DOESN'T NEED PEOPLE
PEOPLE NEED NATURE
ronyboy
#7 נשלח : יום ראשון 04 מאי 2008 01:36:15(UTC)

הצטרף: 22/11/2006(UTC)

המסע היה אגב כהכנה להמשך השביל וגם מהסיבה הפשוטה שכל בוקר ברכבת לת"א אני רואה נוף מהמם שחולף מולי בתוך מספר דקות ולכן החלטתי לצאת ולהכיר את הנוף מקרוב יותר.

וכך יצאתי לי מהבית וטיילתי את המסלול בשתי שבתות. בשבת הראשונה הלכתי מכפר יונה דרך פרדסיה ועד מפגש הרכבת שליד כפר נטר, ובשבת השניה המשכתי מאותה הנקודה עד הרצליה.

כך התחלתי

המשכתי עד פרדסיה כשאני עובר בכל שדה קוצים אפשרי בערך, עברתי את כביש 4 והגעתי ליער עם קמפינג ומאהל של משפחה בדואית.

משם הגעתי לשדות שבין נתניה לפנימיית הדסים

ומשם צעדתי עד מפגש הרכבת של כפר נטר

ronyboy
#8 נשלח : יום ראשון 04 מאי 2008 02:01:31(UTC)

הצטרף: 22/11/2006(UTC)

השבת השניה היתה מעניינת יותר. התחלנו כאמור מכפר נטר כשאנחנו צועדים במקביל לפסי הרכבת לכיוון הרצליה. בבית יהושע עברנו ליד כמה משקים שכללו מגוון של בעלי חיים החל מסוסים וכלה בטווסים

משם התקדמנו וראינו נופים משגעים של מרחבים בעיקר באיזור שבין חוות רונית לבני ציון

באותו המקום יש מנחת למטוסים קלים ושאר ירקות מעופפים

משם המשכנו לכיוון רשפון והגענו לחורשת אקליפטוסים וחלקות חקלאיות

את הפינאלה סיימנו בחשיכה אחרי כפר שמריהו כשנכנסנו מסתבר לשדה קוצים ענקיים שנמצא בין פסי הרכבת  של הרצליה לבין כביש איילון

היה דוקר - תבואו לבקר

אז הנה בהחלט יש תוואי אפשרי לפחות עד הרצליה, אם הייתי צריך להמשיך לכיוון ת"א בתוואי אלטרנטיבי אז קרוב לוודאי שהייתי הולך בחולות שמפרידים בין הרצליה לת"א  עד שהייתי מתחבר לשביל ליד תחילת רחוב אבן גבירול. אני אישית מתכוון להמשיך בתוואי הקיים, אבל זה יקח קצת זמן מעצם העובדה שבסך הכל הגעתי מדן עד ירדנית...